PDA

Bekijk Volledige Versie : Hans Jansen: 'Proces-Wilders systematische aanval op vrijheid'



knuppeltje
16-04-11, 12:40
Hans Jansen, getuigen-deskundige in het proces-Wilders en de afgelopen dagen veelvuldig onderwerp van gesprek, heeft een nieuwe blog over het proces gepubliceerd. Hij noemt het proces daarin neen "systematische aanval op de vrijheid" in Nederland.

Jansen komt op het blog Hoeiboei onder het kopje 'Schein van onbenulligheid' opnieuw terug op het etentje dat afgelopen dagen centraal stond in het proces-Wilders. Hij zegt naar aanleiding van de verhoren van raadsheer Schalken en gastheer Bertus Hendriks dat hij nooit op de uitnodiging voor het etentje had moeten ingaan. Sterker nog, hij vind dat hij toen direct contact met justitie en Moskowicz had moeten als hij toen wist wat hij nu weet: "Als ik had geweten dat ik pas als tweede spreker ooit bij dit gezelschap zou zijn, dat beide feestredenaars het over Wilders en diens proces zouden (moeten) hebben, en dat er twee raadsheren van het Amsterdamse Hof mee aanzaten, zou ik alleen al naar aanleiding van de uitnodiging contact met de Officier van Justitie en de advocaat van Wilders hebben opgenomen. Ik weet niet of die mij zouden hebben uitgelachen."

Jansen noemt het proces verder een "aaneenschakeling van blunders" dat volgens de arabist nog jaren kan duren. Hij sluit zijn blog af met de grote woorde:

"Het Wildersproces is onder de schijn van onbenulligheid de grootst opgezette en meest systematische aanval op de vrijheid die Nederland buiten oorlogstijd ooit is overkomen." (NRC.nl)

Aldus het verweer van onze aan een totale grootheidswaanzin leidende hofnar, die er volgens mij er ook nog eens flink op los liegt.

John2
16-04-11, 12:48
Aldus het verweer van onze aan een totale grootheidswaanzin leidende hofnar, die er volgens mij er ook nog eens flink op los liegt.

Hij op Hoeiboei en jij hier, eerlijk is eerlijk.

knuppeltje
16-04-11, 12:53
Hij op Hoeiboei en jij hier, eerlijk is eerlijk.

Gelukkig voor hier wel.

rbn
16-04-11, 12:54
Hans Jansen, getuigen-deskundige in het proces-Wilders en de afgelopen dagen veelvuldig onderwerp van gesprek, heeft een nieuwe blog over het proces gepubliceerd. Hij noemt het proces daarin neen "systematische aanval op de vrijheid" in Nederland.

Jansen komt op het blog Hoeiboei onder het kopje 'Schein van onbenulligheid' opnieuw terug op het etentje dat afgelopen dagen centraal stond in het proces-Wilders. Hij zegt naar aanleiding van de verhoren van raadsheer Schalken en gastheer Bertus Hendriks dat hij nooit op de uitnodiging voor het etentje had moeten ingaan. Sterker nog, hij vind dat hij toen direct contact met justitie en Moskowicz had moeten als hij toen wist wat hij nu weet: "Als ik had geweten dat ik pas als tweede spreker ooit bij dit gezelschap zou zijn, dat beide feestredenaars het over Wilders en diens proces zouden (moeten) hebben, en dat er twee raadsheren van het Amsterdamse Hof mee aanzaten, zou ik alleen al naar aanleiding van de uitnodiging contact met de Officier van Justitie en de advocaat van Wilders hebben opgenomen. Ik weet niet of die mij zouden hebben uitgelachen."

Jansen noemt het proces verder een "aaneenschakeling van blunders" dat volgens de arabist nog jaren kan duren. Hij sluit zijn blog af met de grote woorde:

"Het Wildersproces is onder de schijn van onbenulligheid de grootst opgezette en meest systematische aanval op de vrijheid die Nederland buiten oorlogstijd ooit is overkomen." (NRC.nl)

Aldus het verweer van onze aan een totale grootheidswaanzin leidende hofnar, die er volgens mij er ook nog eens flink op los liegt.

knuppeltje, waarom schrijf je nieuwsberichten letter voor letter over inplaats van het hele bericht gewoon even te knippen en plakken?

knuppeltje
16-04-11, 12:57
knuppeltje, waarom schrijf je nieuwsberichten letter voor letter over inplaats van het hele bericht gewoon even te knippen en plakken?

Aangezien ik echt een hekel aan knip en plakwerk heb, weet ik helemaal niet hoe dat moet.

Joesoef
16-04-11, 13:08
Hans Jansen, getuigen-deskundige in het proces-Wilders en de afgelopen dagen veelvuldig onderwerp van gesprek, heeft een nieuwe blog over het proces gepubliceerd. Hij noemt het proces daarin neen "systematische aanval op de vrijheid" in Nederland.

Regelrechte klets natuurlijk. Het bewijs dat dit proces mogelijk is dat is het beste bewijs wat je maar kan krijgen dat er wel vrijheid is.

Hij is echt dementerend.

rbn
16-04-11, 13:08
Aangezien ik echt een hekel aan knip en plakwerk heb, weet ik helemaal niet hoe dat moet.

huh? je kunt een compleet bouwproject van de eerste tot de laatste baksteen in goede banen leiden maar je weet niet hoe je een stuk tekst digitaal moet knippen & plakken ???
geloof me, als je gebouwen uit de grond kunt stampen dan is digitaal knippen & plakken het meest simpele klusje wat er te bedenken valt.. je kunt jezelf ENORM veel tijd besparen door te knippen & plakken.. als je eenmaal weet hoe het werkt zul je zien dat het knippen & plakken vanzelf gaat op automatische piloot.. dan kun je binnen enkele seconden een compleet nieuwsbericht plaatsen inplaats van minutenlang een stuk tekst overtypen..
vraag anders je buurman of je neefje of ze het een paar keer willen voordoen..

Joesoef
16-04-11, 13:10
Kwote vanaf hoeiboei:

SCHIJN VAN ONBENULLIGHEID


<center>http://hoeiboei.web-log.nl/photos/uncategorized/2008/12/03/arabist_jansen.jpg
</center>Wanneer ik voorafgaand aan het ‘etentje’ (http://hoeiboei.blogspot.com/2010/10/schalken-raadsheer.html) van 3 mei 2010 had geweten dat een van de aanwezigen niet alleen Officier van Justitie in Haarlem was, maar ook raadsheer in het Hof van Amsterdam, had ik de uitnodiging niet aangenomen, maar dit is voor mij verzwegen. Ik weet het pas sinds een paar dagen.

Wanneer ik voorafgaand aan het ‘etentje’ van 3 mei 2010 had geweten dat ik pas de tweede spreker 'van buiten' was die bij het gezelschap Vertigo ooit het woord voerde, en dat de eerste spreker ook al over het Wildersproces had gesproken, had ik de uitnodiging om daar te komen praten niet aangenomen, maar dit is voor mij verzwegen. Ik weet het pas sinds een paar dagen.

Als ik had geweten dat ik pas de tweede spreker ooit bij dit gezelschap zou zijn, dat beide feestredenaars het over Wilders en diens proces zouden (moeten) hebben, en dat er twee raadsheren van het Amsterdamse Hof mee aanzaten, zou ik alleen al naar aanleiding van de uitnodiging contact met de Officier van Justitie en de advocaat van Wilders hebben opgenomen. Ik weet niet of die mij zouden hebben uitgelachen.

Het zou zo maar eens zinnig kunnen zijn wanneer Justitie ook de eerste spreker, Paul Scheffer, hoort over zijn bedrijvigheid bij eetgezelschap Vertigo. Wat is er toen over het Wildersproces gezegd? Hoe is de aard van de bijeenkomst aan hem voorgesteld? Hoe ver zijn de raadsheren bij die gelegenheid gegaan? Anderzijds, ook Paul Scheffer is misdienaar in de Linkse Kerk.

‘Ik ben niet beïnvloed’ kan betekenen dat niemand er in is geslaagd mij zodanig te beïnvloeden dat mijn mening veranderd is, maar het kan even zo goed betekenen dat niemand mij heeft aangesproken op mijn meningen met de opzet deze meningen te laten veranderen. Die dubbelzinnigheid ben ik mij niet op tijd bewust geweest.

Het Wildersproces zal een aaneenschakeling van blunders en incidenten blijven dat nog jaren kan duren als er niet iemand een stokje voor steekt. De oorzaak is duidelijk. Het Nederlandse strafrecht is nog niet geschikt voor opiniedelicten. Misschien dat de PvdA het initiatief kan nemen tot het opstellen en invoeren van een apart Wetboek Rechtsvordering Opiniedelicten? Met D66 en de Groene Khmer erbij is er vast wel een meerderheid voor te vinden.

Het Wildersproces is ondanks de schijn van onbenulligheid de grootst opgezette en meest systematische aanval op de vrijheid die Nederland buiten oorlogstijd ooit is overkomen.

HansJansen
16 april 2011

knuppeltje
16-04-11, 13:17
huh? je kunt een compleet bouwproject van de eerste tot de laatste baksteen in goede banen leiden maar je weet niet hoe je een stuk tekst digitaal moet knippen & plakken ???

Knip en plakwerk is bij serieuze bouwprojecten totaal uit den boze.
Het zou alleen maar tot fraude en faalkosten leiden.
Daar zijn aannemers niet van gediend, m'n beste. Laat dat je gezegd zijn. :schreeuw:

knuppeltje
16-04-11, 13:20
Kwote vanaf hoeiboei:

Dank u.