PDA

Bekijk Volledige Versie : Ooievaar zet 60.000 gezinnen zonder stroom in Nederland



knuppeltje
18-04-11, 10:19
Een nestelende ooievaar heeft zondag het elektriciteitsnetwerk in het zuiden van Drenthe en de kop van Overijssel platgelegd. dat heeft de Nederlandse netwerkbeheerder TenneT vandaag bekend gemaakt. Ongeveer 60.000 gezinnen moesten het korte tijd zonder stroom stellen.

Volgens een woordvoerder van TenneT bouwde de ooievaar zijn broedplaats in een transformatorstation in Zwartsluis. De vogel is tijdens het nestelen op een transformator gevallen, wat kortsluiting tot gevolg had.

Het nest is daarbij vermoedelijk in brand gevlogen. De ooievaar liep flinke brandwonden op, maar heeft het ongeval overleefd. (anp/eb)

Hallo, die ooievaars hebben er nogal wat voor over om hun beroep in stand te kunnen houden. Die weten natuurlijk uit ervaring dat minimaal de helft van de Nederlandse bevolking meteen het nest induikt als de stroom even uitvalt. :denk:

mark61
18-04-11, 10:48
Vallende vogels? En het dan nog overleven ook? :duim:

Dat transformatorstations toegankelijk zijn voor ooievaars vind ik dan weer tamelijk dom.

mark61
18-04-11, 10:48
Hallo, die ooievaars hebben er nogal wat voor over om hun beroep in stand te kunnen houden. Die weten natuurlijk uit ervaring dat minimaal de helft van de Nederlandse bevolking meteen het nest induikt als de stroom even uitvalt. :denk:

Ik vind dat die misdadigers tegen de menselijkheid een halt moet worden toegeroepen.

Umarvlie
18-04-11, 10:54
Nu en ik vind dat in het kader van het steeds diervriendelijker worden van Nederland de transformatorhuisjes moeten worden verboden.

marces
18-04-11, 12:49
vast moslim-extremistische ooievaars