PDA

Bekijk Volledige Versie : Hongaars parlement keurt (katholieke) grondwet goed



Marsipulami
18-04-11, 21:38
http://www.deredactie.be/permalink/1.1006045

mark61
19-04-11, 08:12
Hongaars parlement keurt intolerante, ondemocratische grondwet goed.

De bevoegdheid van het Constitutioneel Hof wordt ingeperkt; er wordt verwezen naar Hongarije als (voormalige) grootmacht. Recept voor gelazer met de buren.

knuppeltje
19-04-11, 09:11
Een parlement dat nu nog een grondwet baseert op een of andere godsdienst, is voor mij knettergek. Als dat dan ook nog eens het parlement is van een zogenaamd verlicht westers democratisch land, dan is dat parlement volgens mij het absolute toppunt van knettergek.

Slinger
19-04-11, 09:52
Een parlement dat nu nog een grondwet baseert op een of andere godsdienst, is voor mij knettergek. Als dat dan ook nog eens het parlement is van een zogenaamd verlicht westers democratisch land, dan is dat parlement volgens mij het absolute toppunt van knettergek.

Als het gebaseerd is op de islam, dan heb jij er geen probleem mee.

knuppeltje
19-04-11, 10:04
Als het gebaseerd is op de islam, dan heb jij er geen probleem mee.

Probeer eindelijk eens gewoon te lezen wat er staat. Ik weet dat dat heel moeilijk is voor je, maar doe eens, al is het maar voor één keer, een poging.

Marsipulami
19-04-11, 10:14
Hongaars parlement keurt ondemocratische grondwet goed.

Hoezo ondemocratisch ? De grondwet werd gestemd door een 2/3e meerderheid van perfect democratisch verkozen parlementsleden.

knuppeltje
19-04-11, 10:39
Hoezo ondemocratisch ? De grondwet werd gestemd door een 2/3e meerderheid van perfect democratisch verkozen parlementsleden.

Tja, voor sommigen is dat juist zo mooi hè, dat je zomaar heel democratisch kunt beslissen om de democratie af te schaffen. Daar krijgen ze gewoon eindeloos natte dromen van.

Slinger
19-04-11, 10:46
Als het gebaseerd is op de islam, dan heb jij er geen probleem mee.

Dat heb je hier regelmatig laten zien hoor. Vertel nog maar eens, wat vind jij van het bewind van Hamas in Gaza.

Marsipulami
19-04-11, 11:25
Tja, voor sommigen is dat juist zo mooi hè, dat je zomaar heel democratisch kunt beslissen om de democratie af te schaffen. Daar krijgen ze gewoon eindeloos natte dromen van.


Ik lees nergens dat de democratie wordt afgeschaft in Hongarije.

Mark
19-04-11, 11:25
Ik kom net terug uit Budapest, mooie stad, weinig mooie vrouwen!

mark61
19-04-11, 11:54
Ik kom net terug uit Budapest, mooie stad, weinig mooie vrouwen!

Is het eten al wat beter?

mark61
19-04-11, 11:55
Ik lees nergens dat de democratie wordt afgeschaft in Hongarije.

Dat zal best, met jouw soort bronnen.

Pizzaman
19-04-11, 11:58
Een parlement dat nu nog een grondwet baseert op een of andere godsdienst, is voor mij knettergek. Als dat dan ook nog eens het parlement is van een zogenaamd verlicht westers democratisch land, dan is dat parlement volgens mij het absolute toppunt van knettergek.

Kom je eindelijk tot inkeer? :gniffel:
Knettergek, ook dat nog. Pas maar op...

rbn
19-04-11, 12:04
:duim: klinkt goed: verbod op homohuwelijk en een eventueel verbod op abortus in de toekomst.. kunnen we hier in nederland nog wat van leren..

sidi bibi
19-04-11, 12:10
:duim: klinkt goed: verbod op homohuwelijk en een eventueel verbod op abortus in de toekomst.. kunnen we hier in nederland nog wat van leren..

Zekers, google "racisme hongarije" even op.

Tomas
19-04-11, 12:18
Zekers, google "racisme hongarije" even op.

Waarom? Het gaat hem om het recht op onderdrukking en haten. Hij is wel zo liberaal dat elk land zo zijn eigen keuzes daarin mag maken. Zolang het er maar gehaat en onderdrukt wordt.

Stopnaald
19-04-11, 12:20
:duim: klinkt goed: verbod op homohuwelijk en een eventueel verbod op abortus in de toekomst.. kunnen we hier in nederland nog wat van leren..

Wat een gezeik. 2 mannen of 2 vrouwen die zich via een huwelijksceremonie met elkaar willen verbinden mogen dat niet omdat jouw rotgodje dat niet leuk vind? Waar haal je het lef vandaan.

En wat abortus betreft: bied jij aan om deze kids op te voeden dan?

Mark
19-04-11, 12:33
Is het eten al wat beter?

de burger king was delicious :)

rbn
19-04-11, 12:33
Wat een gezeik. 2 mannen of 2 vrouwen die zich via een huwelijksceremonie met elkaar willen verbinden mogen dat niet omdat jouw rotgodje dat niet leuk vind? Waar haal je het lef vandaan.

het huwelijk in hongarije vindt haar traditie zeker & vast in de christelijke waarden.. de christelijke waarden worden met de nieuwe hongaarse grondwet nog eens extra benadrukt.. niet meer dan logisch dat een homohuwelijk daar niet in past..


En wat abortus betreft: bied jij aan om deze kids op te voeden dan?

nee en ik bied ook niet aan om hongaarse bejaarden te gaan verzorgen.. dat wil niet zeggen dat er dan gelijk ook maar een wet op tafel moet komen om hongaren van boven de 65 jaar af te kunnen laten maken..

mark61
19-04-11, 12:58
de burger king was delicious :)

:hihi:

Duidelijk antwoord.

mark61
19-04-11, 12:59
waarom? Het gaat hem om het recht op onderdrukking en haten. Hij is wel zo liberaal dat elk land zo zijn eigen keuzes daarin mag maken. Zolang er maar gehaat en onderdrukt wordt.

:)

...

Pizzaman
19-04-11, 14:57
En wat abortus betreft: bied jij aan om deze kids op te voeden dan?

Ik ben ook niet voor abortus, tenzij in bepaalde gevallen.
Toch ben ik er ook niet geheel tegen.

Waarom heeft niemand het er over dat wie zich (laat) pompen,
ook maar zelf moet zien dat ie niet verzuipt.
Oftewel we hebben genoeg voorbehoedmiddelen en andere methoden.
Zorg daarvoor, of koop een kuisheidsgordel. Laat je steriliseren of weet ik veel.

Ik ben er eigenlijk voor dat wie driemaal een abortus pleegt het recht op voortplanting verliest.
Plus uiteraard de kerel die er aan mee heeft gewerkt ook. :rambo:
En de kosten van de abortus samen betalen. :geld:

sidi bibi
19-04-11, 15:20
Waarom? Het gaat hem om het recht op onderdrukking en haten. Hij is wel zo liberaal dat elk land zo zijn eigen keuzes daarin mag maken. Zolang het er maar gehaat en onderdrukt wordt.

Was maar een hint. Maar goed, ik lees verderop al iets over verheerlijking van traditionele waarden. Die zijn over het algemeen dynamisch. Niet elk individu beent dat bij.

Abu_Hurayrah
19-04-11, 15:28
Als dat land zo vasthoudend is aan het katholicisme, dan zal dat ook wel zijn positieve weerslag hebben op het aantal echtscheidingen en daarmee de gezins-stabiliteit in het land - wat de hoeksteen is van de samenleving.

Maar ik dacht dat het Vaticaan geen eigen "verzonnen" grondwet had, maar juist die van Italië heeft overgenomen?

mark61
19-04-11, 15:34
Nipt de helft van de Hongaren is katholiek. Met name in de 17e en 18e eeuw was het een bekende buitenpost van het protestantisme. Er zijn er een aantal naar het Osmaanse rijk gevlucht om daar vervolgens moslim te worden.

Een daarvan was Ibrahim Müteferrika, en het is aan hem te danken dat er vanaf toen boeken werden gedrukt in het OR.

Ibrahim Müteferrika or Turkish: İbrahim Müteferrika (1674 – 1745) was a Transylvanian-born Ottoman polymath: a publisher, printer, courtier, diplomat, man of letters, astronomer, historian, historiographer, Islamic scholar and theologian, sociologist,[1] and the first Muslim to run a printing press with movable Arabic type.
Born in Kolozsvár (present-day Cluj-Napoca, Romania), he was an ethnic Hungarian Unitarian who converted to Islam.[2][4] His original Hungarian language name is unknown.

Ow unitarist, zo eentje die ook niet aan de Drieëenheid doet.

Abu_Hurayrah
19-04-11, 15:46
Nipt de helft van de Hongaren is katholiek. Met name in de 17e en 18e eeuw was het een bekende buitenpost van het protestantisme. Er zijn er een aantal naar het Osmaanse rijk gevlucht om daar vervolgens moslim te worden.

Een daarvan was Ibrahim Müteferrika, en het is aan hem te danken dat er vanaf toen boeken werden gedrukt in het OR.

Ibrahim Müteferrika or Turkish: İbrahim Müteferrika (1674 – 1745) was a Transylvanian-born Ottoman polymath: a publisher, printer, courtier, diplomat, man of letters, astronomer, historian, historiographer, Islamic scholar and theologian, sociologist,[1] and the first Muslim to run a printing press with movable Arabic type.
Born in Kolozsvár (present-day Cluj-Napoca, Romania), he was an ethnic Hungarian Unitarian who converted to Islam.[2][4] His original Hungarian language name is unknown.

Ow unitarist, zo eentje die ook niet aan de Drieëenheid doet.

Aha, maar dat neemt niet weg dat het volk opgelegd krijgt wat in de grondwet staat, ongeacht of dat diegene katholiek is of niet.

knuppeltje
19-04-11, 16:40
Dat heb je hier regelmatig laten zien hoor. Vertel nog maar eens, wat vind jij van het bewind van Hamas in Gaza.

Dat heb ik al zo dikwijls verteld. Maar vertel jij eens wat het met deze grondwet in Hongarije te maken heeft.

knuppeltje
19-04-11, 16:41
Kom je eindelijk tot inkeer? :gniffel:
Knettergek, ook dat nog. Pas maar op...

Ook voor jou is steeds lezen wat er staat duidelijk veel te moeilijk.

knuppeltje
19-04-11, 16:43
:duim: klinkt goed: verbod op homohuwelijk en een eventueel verbod op abortus in de toekomst.. kunnen we hier in nederland nog wat van leren..

Je kunt overal wat van leren, al is het maar hoe het niet moet.

Eric de Blois
19-04-11, 17:03
:duim: klinkt goed: verbod op homohuwelijk en een eventueel verbod op abortus in de toekomst.. kunnen we hier in nederland nog wat van leren..

Abortus

In bepaalde culturen komen ongewenste zwangerschappen van jonge tienermoeders nu eenmaal vaker voor hetgeen een zekere vraag naar abortus genereert. Ik zie dat hier in Chili, waar abortus verboden is, maar wel heimelijk wordt uitgevoerd. Veel, zeer veel tienermoeders hier.

Verbod op homohuwelijk

In het kader van 'godsdienstvrijheid' het homohuwelijk willen verbieden ook voor nietgelovigen. Een soort katholieke sharia. Religieuzen menen dat godsdienstvrijheid gebruikt mag worden om iedereen te onderwerpen, ook atheïsten en anders gelovigen. Nou ja, god is ook geen democraat. Laten we god dan ook maar uit de democratie weren.