PDA

Bekijk Volledige Versie : Eergerelateerd Geweld 2011 (project Kiss)



John2
19-04-11, 06:32
Verslag Symposium Twentse Aanpak Eergerelateerd Geweld 2011

Almelo, Hengelo en Enschede hebben het afgelopen jaar een aanpak ontwikkeld om eergerelateerd geweld tegen te gaan. Om eergerelateerd geweld te kunnen voorkomen is het van belang dat het tijdig herkend wordt, om vervolgens te kunnen handelen. Dat kan alleen als iedereeen die met eergerelateerd geweld te maken kan krijgen - instanties, migrantenorganisaties en overheid - goed samenwerkt.



foto: Marinus Blaak

Symposium

Het symposium markeerde enerzijds de afsluiting van de projecten "Preventie eergerelateerd geweld Hengelo en Enschede" en "Bestuurlijke regie aanpak eergerelateerd geweld Almelo".



Anderzijds was het de eerste stap in het vervolg op deze projecten; de samenwerkende partijen tekenden een convenant met afspraken. Het programma was bedoeld voor iedereen die op één of andere manier te maken heeft of kan krijgen met eergerelateerd geweld.



De Twentse gemeenten hebben een flyer samengesteld met belangrijke do's en don't met betrekking tot eergerelateerd geweld en organisaties waar bij men bij het vermoeden van eergerelateerd geweld terecht kan.



Het symposium is goed bezocht; 280 deelnemers afkomstig uit uiteenlopende beroepsgroepen hebben deelgenomen aan het programma.



Plenair

* Inleiding Jessica Villerius, Posh productions maakster van de documentaire Code Rood: Eerwraak

Nooit eerder vertelden Nederlandse allochtone meisjes zo openlijk op televisie over misbruik, onderdrukking, dwang en mishandeling. Jessica Villerius: 'De angst, spanning en paniek was bijna niet op film vast te leggen. Ik voel heel erg de behoefte om deze meisjes een stem te geven, want ze vertellen dingen waar wij in Nederland geen enkele weet van hebben.'

Organisatie
Het symposium is georganiseerd door het Programma Eergerelateerd Geweld (gemeente Almelo, Hengelo, Enschede) en het KennisInstituut Stedelijke Samenleving (KISS).



Vragen?

Neem dan contact op met:

* Petra ter Denge (projectleider Hengelo/Enschede),
o telefoon 06 -10591524,
o e-mail [email protected]
* Annette Eggen (projectleider Almelo),
o telefoon 06 - 33613601,
o e-mail [email protected]

Bron: http://www.kiss-oost.nl/article_492.shtml

Stopnaald
19-04-11, 10:03
* Inleiding Jessica Villerius, Posh productions maakster van de documentaire Code Rood: Eerwraak

Nooit eerder vertelden Nederlandse allochtone meisjes zo openlijk op televisie over misbruik, onderdrukking, dwang en mishandeling. Jessica Villerius: 'De angst, spanning en paniek was bijna niet op film vast te leggen. Ik voel heel erg de behoefte om deze meisjes een stem te geven, want ze vertellen dingen waar wij in Nederland geen enkele weet van hebben.'

Bron: http://www.kiss-oost.nl/article_492.shtml

Dit kan niet kloppen. In de islam bestaat immers geen dwang. Dit kan alleen maar een vuil complot van verderfelijke k4 zijn, die deze meisjes misbruiken om de hemelse islam in een kwaad daglicht te zetten. Vraag het maar aan Hatert en co, die weten het zeker!

John2
19-04-11, 10:10
Dit kan niet kloppen. In de islam bestaat immers geen dwang. Dit kan alleen maar een vuil complot van verderfelijke k4 zijn, die deze meisjes misbruiken om de hemelse islam in een kwaad daglicht te zetten. Vraag het maar aan Hatert en co, die weten het zeker!
Ik denk persoonlijk dat we Hatert en co niet bij dit project willen hebben, maar gelukkig zijn onze "Tukkersmoslima's" vrijer dan die in het westen waar de druk op deze meiden groter is.

Sorry krijg even spontaan de slappelach met het idee dat Hatert deze meisjes zou begeleiden wat dan begelijden zou zijn voor hatert. :D

Stopnaald
19-04-11, 10:31
Ik denk persoonlijk dat we Hatert en co niet bij dit project willen hebben, maar gelukkig zijn onze "Tukkersmoslima's" vrijer dan die in het westen waar de druk op deze meiden groter is.

Sorry krijg even spontaan de slappelach met het idee dat Hatert deze meisjes zou begeleiden wat dan begelijden zou zijn voor hatert. :D

Is er dan een project waar we Hatert en co wél bij willen hebben? Die is nieuw voor mij.

Hatert kan alleen maar lijden.

John2
19-04-11, 10:47
Is er dan een project waar we Hatert en co wél bij willen hebben? Die is nieuw voor mij.

Hatert kan alleen maar lijden.

Ja daar heb jij dan ook wel weer gelijk in, maar vraag mij dikwijls af wat voor een probleem deze jongen heeft???

Stopnaald
19-04-11, 10:55
Ja daar heb jij dan ook wel weer gelijk in, maar vraag mij dikwijls af wat voor een probleem deze jongen heeft???

Hij lijdt (verschrikkelijk).

John2
19-04-11, 11:05
Hij lijdt (verschrikkelijk).

Ja wat doe je met een dier die lijdt.........

:D

Stopnaald
19-04-11, 11:44
Ja wat doe je met een dier die lijdt.........

:D

1. Hatert is geen dier.

2. Hatert zwelgt genoegzaam in het lijden door zijn zelfopgezochte slachtofferschap. Ik voel me niet geroepen hem uit zijn lijden te verlossen. Ik ben niet zo sadistisch dat ik hem zijn masochisme ontnemen wil.

John2
19-04-11, 12:16
=Stopnaald;4665536]1. Hatert is geen dier.
Nee inderdaad ik zou ook geen dier kunnen vinden die zo giftig is als Hatert.


2. Hatert zwelgt genoegzaam in het lijden door zijn zelfopgezochte slachtofferschap. Ik voel me niet geroepen hem uit zijn lijden te verlossen. Ik ben niet zo sadistisch dat ik hem zijn masochisme ontnemen wil.
Het zou een mooi einde zijn als er een film zou worden gemaakt over het geval hatert.