PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV tegen verruiming regels koopzondagen



knuppeltje
21-04-11, 13:17
(Novum) - De Pvv is tegen een voorstel van D66 en GroenLinks om beslissingen over koopzondagen aan gemeenten over te laten. Dat heeft PVV-Kamerlid Dion Graus donderdag gezehd in de Tweede Kamer. Zonder steun van de PVV is er geen meerderheid.

De PVV wil eigenlijk winkeliers zelf laten beslissen of ze op zondag open gaan, maar dat is in strijd met het regeerakkoord. Daarin staat dat de regels rondom koopzondagen niet worden veranderd. De PVV is als gedoogpartij niet gebonden aan het regeerakkoord, maar wil het CDA en de SGP tegemoet komen. "We zullen onze christelijke partners op dit voor hen zo gevoelige en belangrijke punt steunen", zei Graus.

GroenLinks, D66 en PvdA verweten de PVV opportunisme. "U laat gewoon uw eiegen achterban stikken; , zei D66-Kamerlid Kees Verhoeven tegen Graus.

Al langer was duidelijk dat de VVD, die eigenlijk ook meer koopzondagen wil, tegen het voorstel zal stemmen. Ook de SP en de ChristenUnie zijn tegen.

gemeenten mogen nu maximaal twaalf koopzondagen per jaar hebben. Steeds meer gemeenten omzeilen deze regel echter, door een gedeelte van de stad aan te merken als toeristisch gebied. Daar mogen de winkels op elke zondag open zijn. (Binnenland.nieuws)

Alweer hun kiezers in de steek gelaten. Gaat goed met de betrouwbaarheid van die partij. Stelletje smerige draaikonten. :blowen:

Pizzaman
21-04-11, 13:29
Je geeft zelf al aan hoe het zit.

--> De PVV wil eigenlijk winkeliers zelf laten beslissen of ze op zondag open gaan
--> Steeds meer gemeenten omzeilen deze regel echter, door een gedeelte van de stad aan te merken als toeristisch gebied. Daar mogen de winkels op elke zondag open zijn.

Kortom het is alleen pretentieus gelul.
De regeld worden niet verruimd. Dat hoeft ook niet.
Met een eenvoudig stuk lulkoek mag men maar liefts IEDERE zondag open zijn.
Dat komt ook niet in gevaar :zwaai:

Tomas
21-04-11, 13:32
Volgens mij hoort zo'n beslissing juist wel bij de PVV. Het zijn echte cryptokatholieken. Of ze geloven niet echt meer, of ze schamen zich er voor, maar de joods-christelijke 'traditie' is heeeeeel belangrijk voor ze. Israel ook, maar Joden buiten Israel weer minder.

Tomas
21-04-11, 13:34
En wat hun crypotkerk allemaal met kleine kindertjes heeft uitgevroten interesseert ze ook niks. Pas als moslims zoiets wat er ook maar enigszins in de verste verte op lijkt zouden doen.

Pizzaman
21-04-11, 13:38
Volgens mij hoort zo'n beslissing juist wel bij de PVV. Het zijn echte cryptokatholieken.
Of ze geloven niet echt meer, of ze schamen zich er voor, maar de joods-christelijke 'traditie' is heeeeeel belangrijk voor ze.
Israel ook, maar Joden buiten Israel weer minder.
Nou... zo zit het natuurlijk ook wel een beetje.
Wie VOOR het behoud van de 'nederlandse cultuur' is,
heeft infeite de TROS-spruitjes-geest een beetje ingebakken.


En wat hun crypotkerk allemaal met kleine kindertjes heeft uitgevroten interesseert ze ook niks.
Pas als moslims zoiets wat er ook maar enigszins in de verste verte op lijkt zouden doen.
Ik denk niet dat dat het geval is.
Er wordt door de PVV gepleit voor veel zwaardere straffen en een verlenging van de verjaringstermijn.

Ik zie d'r nog wel een importverbod voor kerkelijken van komen. :gniffel:

Tomas
21-04-11, 13:42
Ik denk niet dat dat het geval is.
Er wordt door de PVV gepleit voor veel zwaardere straffen en een verlenging van de verjaringstermijn.

Gratuit geneuzel van de pvv. Geen woord over de extreme gevaren van de katholicering van Nederland.

Pizzaman
21-04-11, 13:57
Gratuit geneuzel van de pvv. Geen woord over de extreme gevaren van de katholicering van Nederland.

LOL!

Het is zo dat de katholicering behoorlijk terugloopt.
Veel kerken worden omgebouwd tot ....? (hoerententen zou ook kunnen).

Dan is het ook nog zo dat de katholieken niet afwijken van de gemiddelde bevolking.
Ze werken gemiddeld, fokken gemiddeld voort, en zijn niet bovenmatig crimineel.
Behalve dan die ranzige voormannen van ze. Misschien dat Geert daar eens wat van kan zeggen :gniffel:

H.P.Pas
21-04-11, 13:59
Behalve dan die ranzige voormannen van ze. Misschien dat Geert daar eens wat van kan zeggen :gniffel:

Ach wat. Keihard aanpakken.
Celibaatsverbod hier en nu.

Pizzaman
21-04-11, 14:02
Ach wat. Keihard aanpakken.
Celibaatsverbod hier en nu.

100% mee eens, Pas.
Maar wel een minimumleeftijd stellen he.
Anders weet ik wel weer hoe het afloopt :hihi:

Celibaat leidt alleen tot jeuk op vreemde plaatsen.

knuppeltje
21-04-11, 14:06
Celibaat leidt alleen tot jeuk op vreemde plaatsen.

Na de eerste jeuk zijn die plaatsen echt niet meer vreemd. Ervoor ook niet volgens mij, maar daar gaat het nu niet om.

Pizzaman
21-04-11, 14:09
Na de eerste jeuk zijn die plaatsen echt niet meer vreemd. Ervoor ook niet volgens mij, maar daar gaat het nu niet om.

Ik bedoel dat ze jeuk krijgen bij kinderdagverblijven ipv bij Baywatch.
Of voor mijn part Buttwatch. :gniffel:

knuppeltje
21-04-11, 14:13
Ik bedoel dat ze jeuk krijgen bij kinderdagverblijven ipv bij Baywatch.
Of voor mijn part Buttwatch. :gniffel:

Ik vrees dat er geen enkele redding meer voor je inzit.

Pizzaman
21-04-11, 14:17
Ik vrees dat er geen enkele redding meer voor je inzit.

Joh, in tegenstelling tot sommigen hier geloof ik helemaal niet in een of andere 'redding'.
Ik geloof het allemaal wel.

De enige filosofie die ik er op na houd is 'wie goed doet goed ontmoet'.
En de rest een slaghout. :blowen:

H.P.Pas
21-04-11, 15:46
De enige filosofie die ik er op na houd is 'wie goed doet goed ontmoet'.


Ontmoet je veel goed ?

Pizzaman
21-04-11, 15:58
Ontmoet je veel goed ?

Wel van alles en nogwat. Soms een normaal mens.
Veel figuren die graag het goed willen en er schijt voor terug wensen te geven.

rbn
21-04-11, 16:03
De enige filosofie die ik er op na houd is 'wie goed doet goed ontmoet'.


inkoppen: dat verklaard waarom wilders beveiliging nodig heeft..

Pizzaman
21-04-11, 16:06
inkoppen: dat verklaard waarom wilders beveiliging nodig heeft..

terugkoppen: dat verklaart ook een hoop over Fortuyn en Van Gogh.
Die maakten al kennis met de filosofie van de overkant. :hihi:

rbn
21-04-11, 16:08
terugkoppen: dat verklaart ook een hoop over Fortuyn en Van Gogh.
Die maakten al kennis met de filosofie van de overkant. :hihi:

ja van gogh is de belichaming van jouw filosofie..

knuppeltje
21-04-11, 16:11
terugkoppen: dat verklaart ook een hoop over Fortuyn en Van Gogh.
Die maakten al kennis met de filosofie van de overkant. :hihi:

Fortuyn?

Pizzaman
21-04-11, 16:15
Fortuyn?

Klinkt naar geld, maar is het niet. Valt niks meer te halen.
Je kan gewoon doorlopen hoor. :zwaai:

Pizzaman
21-04-11, 16:18
ja van gogh is de belichaming van jouw filosofie..

Nou eigenlijk niet, ik vond 'm ook gewoon een kwallebal die beter aan het echte werk kon gaan.
Paul de Leeuw maar dan als een ouwe LP 'achteruit afgespeeld'.

Niettemin, kop nog maar even in dan. 2-0 voor jouw helden zeker?

Joesoef
21-04-11, 18:25
Zijn kerken nog steeds vrijgesteld van belasting? Als de daar nu eens belasting gaan heffen en dat geld geven aan de winkeliers die zondag gesloten blijven. Positief gedrag belonen toch?

Kortman
21-04-11, 21:17
Volgens mij hoort zo'n beslissing juist wel bij de PVV. Het zijn echte cryptokatholieken. Of ze geloven niet echt meer, of ze schamen zich er voor, maar de joods-christelijke 'traditie' is heeeeeel belangrijk voor ze. Israel ook, maar Joden buiten Israel weer minder.

Omdat het de P.V.V is ,is het ook nooit goed.
Hun standpunt is : laat de winkeliers zelf maar beslissen ,DUS BETERE VERRUIMING is er niet !
:p

Kortman
21-04-11, 21:22
En wat hun crypotkerk allemaal met kleine kindertjes heeft uitgevroten interesseert ze ook niks. Pas als moslims zoiets wat er ook maar enigszins in de verste verte op lijkt zouden doen.

Je hebt de verkeerde partij voor je , maar die is er al lang niet meer dat was de K.V.P .
Wat jij doet is de boel verdraaien.

Kortman
21-04-11, 21:28
Zijn kerken nog steeds vrijgesteld van belasting? Als de daar nu eens belasting gaan heffen en dat geld geven aan de winkeliers die zondag gesloten blijven. Positief gedrag belonen toch?

Dat zal ff helpen , je ziet geen kip meer in de kerken de een na de andere gaat dicht, en wat er nog komt in de R.K Kerken zijn voornamelijk ouderen ,uitgezonderd de specifieke R.K gemeenten zoals Volendam ,maar zelfs daar zakt het kerkbezoek van de jeugd(ze worden steeds wijzer ):)

Pizzaman
22-04-11, 10:47
Zijn kerken nog steeds vrijgesteld van belasting? Als de daar nu eens belasting gaan heffen en dat geld geven aan de winkeliers die zondag gesloten blijven. Positief gedrag belonen toch?

Vind ik een uitstekend idee. :engel:
Nou nog de huiseigenaren nabij een moskee compenseren.
Die lijden namelijk ook schade... :stout:

Tomas
22-04-11, 10:48
Je hebt de verkeerde partij voor je , maar die is er al lang niet meer dat was de K.V.P .
Wat jij doet is de boel verdraaien.

PVV is de heropleving van de KVP. Dat was blijkbaar niet duidelijk.