PDA

Bekijk Volledige Versie : Integreren = solliciteren (in het Turks)



super ick
21-04-11, 23:10
Integreren = solliciteren (in het Turks)
Donderdag 21 april 2011.
Senin bölümünde bakımını iş için başvurmak istiyorum. Benim adım fatima Akbar olduğunu. Ben 29 yaşındayım ve ben Rotterdam’da yaşıyor. Ben Hollanda’da 10 yıl yaşadım ve Türkiye’de bir okul takip ettim, ama nitelikler olmadan okulu bıraktı benim 5 / 10 veririm. Arka planda umurumda değil. Konuşuyorum ve Türk iyi yazın. Ben Hollandalı büyük sorun yaşarlar. Ben, Hollandalı anlıyorum ama yazma ve, yapamam konuşuyor. Ben bunu uygulamak çünkü nedenidir. Ben yardımı ihtiyacım var, bir kapak mektubu yazmak için üç ay tutmak. Gerekir, aksi halde çünkü ödeme mahsup olsun ya da ben bile benim faydaları kaybedebilir. Ben sabırsızlıkla bekliyorum sizden haber.
Içtenlikle
Fatima Akbar


Hierbij wil ik solliciteren naar de baan van verzorgende op uw afdeling. Mijn naam is fatima akbar. Ik ben 29 jaar oud en ik woon in Rotterdam. Ik woon al 10 jaar in Nederland en ik heb in Turkije een school gevolgd, maar ik ben op mijn vijftiende van school gegaan zonder diploma. Ook in de zorg heb ik geen achtergrond. Ik spreek en schrijf goed Turks. Met Nederlands heb ik grote moeite. Ik begrijp Nederlands, maar schrijven en praten kan ik het niet. De reden dat ik solliciteer is omdat het moet. Ik moet wil ik mijn uitkering behouden drie sollicitatie brieven per maand schrijven. Moeten, want anders word ik gekort op mijn uitkering of kan ik zelfs mijn uitkering verliezen. Ik zie u reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet
Fatima akbar

(Via Manindezorg.nl), (nachtspiegel).

super ick
21-04-11, 23:11
Hollant goet

Hatert
21-04-11, 23:25
Gelijk aannemen. Waar vind je tegenwoordig zulke eerlijke sollicitanten?

mark61
22-04-11, 08:30
Dat Turks is werkelijk onvoorstelbaar slecht. De vertaling klopt voor geen meter.

Iemand heeft een Nederlandse tekst geschreven en die door een online vertaalsite gehaald, het is werkelijk onzin.

Akbar is geen Turkse achternaam.

mark61
22-04-11, 08:36
Heel grappig, super. Geeft precies weer hoe jij denkt en bent.

En nogal dom, als je weet dat ik Turks gestudeerd heb.

Boertige hollandse humor uit de 60-er jaren.

mark61
22-04-11, 08:37
Bij de bron staat ook: vertaald met Google translate. Dat zal best, van het Nederlands naar het Turks dan. Want die tekst slaat nergens op.

Hatert
22-04-11, 08:54
Bij de bron staat ook: vertaald met Google translate. Dat zal best, van het Nederlands naar het Turks dan. Want die tekst slaat nergens op.

Dat viel me ook al op, dat het verdomd goed was vertaald door google.

In het originele stukje kun je al lezen dat hij de brief niet zo gekregen heeft maar dat het een soort voorbeeld brief is. Kennelijk heeft hij die brief zelf geschreven als voorbeeldje.

Wat verder niet klopt is dat je bij de sociale dienst opgeroepen kan worden en waarbij je moet kunnen aantonen dat je gesolliciteerd hebt met je sollicitatiebrieven. Je komt wel ongeloofwaardig over met zulke brieven.

Anyhow een kopie van de brief kun je inmiddels op veel rechtse sites vinden.

Dit stukje hield onze super ick achterwege:


Misschien een gigantisch discriminerend stukje, maar zo krijg je soms sollicitatie brieven binnen. Mensen die geen Nederlands spreken en schrijven. Mensen die totaal niets met zorg te maken (willen) hebben. Mens die moeten schrijven, het maakt niet uit waar naar toe, als ze maar schrijven, om hun uitkering te behouden, al dan niet met zeer vreemde verblijfplaats. Zonde van de tijd, maar het valt op dat zulke brieven geregeld binnenkomen als sollicitatiebrief.
Oh ja, de nederlandse vertaling hieronder, want ook jij spreek waarschijnlijk geen Turks

http://www.manindezorg.nl/index.php/wonen-en-werken-in-de-verpleeghuis-zorg/spreek-ik-turks-of-zo/

Ook de naam fatima komt vrijwel nooit voor bij Turken, zij gebruiken in dat geval eerder de naam Fatma en ja met de achternaam Akbar is dat inderdaad een unicum.

Anyhow, geenstijl heeft het inmiddels in Nederland verder verspreid

mark61
22-04-11, 09:02
Dat viel me ook al op, dat het verdomd goed was vertaald door google.

Ook de naam fatima komt vrijwel nooit voor bij Turken, zij gebruiken in dat geval eerder de naam Fatma en ja met de achternaam Akbar is dat inderdaad een unicum.

Anyhow, geenstijl heeft het inmiddels in Nederland verder verspreid

Het is niet verdomd goed vertaald, het is verschrikkelijk slecht vertaald, en dan niet slecht in de zin van, iemand kent slecht Turks, maar volstrekte onzin. Alleen een computer kan zoiets verzinnen. Het is gewoon gibberish, niet het Turks van een Turkse die haar taal slecht spreekt.

Zelfs als je geen Turks kent kan je dat al zien, waar zie je in de NL vertaling 5 / 10 terug? Die achterlijke vertaalmachine kan niet eens telwoorden vertalen. Toevallig zeggen Turken 'tien vijf' voor 15. En echt geen 5 / 10 :hihi:

Oh ik weet al, de vertaalmachine zag 'vijftiende' voor een breuk aan. Dan nog zou je dat in het Turks niet zo schrijven, maar in letters: 'onda beş'.

De standaardvorm is inderdaad Fatma, maar Turkije heeft een Arabische minderheid, dus dat kan dan nog. Alleen zou de naam Akbar nooit geaccepteerd worden door de burgerlijke stand. Dat zou minstens Ekber worden.

De tekst is zó zot, dat ik hem niet eens kan terugvertalen.

Ik snap trouwens de lol niet als er dan zogenaamd keurig Nederlands van gemaakt wordt.

Tomas
22-04-11, 09:08
Als je het nederlandse stukje met google translate vertaalt naar turks krijg je dit:



Senin bölüm besleyen bir iş için başvurmak istiyorum. Benim adım fatima Akbar olduğunu. Ben 29 yaşındayım ve ben Rotterdam'da yaşıyor. Ben Hollanda'da 10 yıl yaşadım ve Türkiye'de bir okul takip ettim, ama nitelikler olmadan okulu bıraktı benim 5 / 10 veririm. Arka planda umurumda değil. Konuşuyorum ve Türk iyi yazın. Ben Hollandalı büyük sorun yaşarlar. Ben, Hollandalı anlıyorum ama yazma ve, yapamam konuşuyor. Ben bunu uygulamak çünkü nedenidir. Ben yardımı ihtiyacım var, bir kapak mektubu yazmak için üç ay tutmak. Gerekir, aksi halde çünkü ödeme mahsup olsun ya da ben bile benim faydaları kaybedebilir. Ben sizden haber bekliyoruz.
Içtenlikle
Fatima Akbar


Behoorlijk hetzelfde als het originele stukje.

Hatert
22-04-11, 09:15
Met dat verdomd goed vertaald bedoel ik dat ik nog nooit google zulke goed lopende zinnen in het Nederlands heb zien maken.

En ja met dat 1 / 15 is het overduidelijk dat het eerst in het Nederlands is geschreven en dan is vertaald naar het Turks.

mark61
22-04-11, 09:20
Als je het nederlandse stukje met google translate vertaalt naar turks krijg je dit:

Behoorlijk hetzelfde als het originele stukje.

Yep. Nog steeds grote onzin :hihi:

Tis wel gek dat er kleine verschillen inzitten. Nou ja met computers weet je het nooit.

Het is trouwens gek, Turks is een heel logisch gestructureerde taal, werkwoordsvormen zijn heel eenduidig bijvoorbeeld. Het komt er dus op neer dat de software de grootste moeite heeft het Nederlands te 'begrijpen'.

mark61
22-04-11, 09:21
Met dat verdomd goed vertaald bedoel ik dat ik nog nooit google zulke goed lopende zinnen in het Nederlands heb zien maken.

En ja met dat 1 / 15 is het overduidelijk dat het eerst in het Nederlands is geschreven en dan is vertaald naar het Turks.

Ow OK :hihi: Ik zat al bij wat er werkelijk gebeurd is, van NL > TR vertalen, sorry.

Hatert
22-04-11, 09:25
Met dat verdomd goed vertaald bedoel ik dat ik nog nooit google zulke goed lopende zinnen in het Nederlands heb zien maken.


Tfoe zelfs google maakt beter lopende zinnen dan ik.

Tomas
22-04-11, 09:28
Trouwens, het is erg discriminerend. Mijn vrouw verwerkt alle solicitatie brieven bij een bedrijf, en komt heel regelmatig dit soort brieven tegen. Ze bestaan dus echt. Alleen heeft ze er nog nooit eentje in het turks gelezen. Altijd gewoon beroerd autochtoon nederlands.

Pizzaman
22-04-11, 10:24
Trouwens, het is erg discriminerend. Mijn vrouw verwerkt alle solicitatie brieven bij een bedrijf, en komt heel regelmatig dit soort brieven tegen. Ze bestaan dus echt. Alleen heeft ze er nog nooit eentje in het turks gelezen. Altijd gewoon beroerd autochtoon nederlands.

Je bedoelt toch niet dat ze echt zoiets opschrijven, zo van
'ik moet solliciteren anders uitkering weg'...

Overigens heb ik nog wel de meeste lol om degenen die er nog serieus op reageren ook. :hihi:
En die Mark61 die loopt aan te kondigen dat ie Turks heeft gestudeerd.
Verklaart een hoop, trouwens. :denk:

Tomas
22-04-11, 10:29
Je bedoelt toch niet dat ze echt zoiets opschrijven, zo van
'ik moet solliciteren anders uitkering weg'...


Ja, precies zo. Ze werkt in de bouw. Dus jij zal dat ook wel minstens een keer per maand meemaken. Die rest van je reply... Ben jij de nieuwe nick van Sallah?

mark61
22-04-11, 10:32
Je bedoelt toch niet dat ze echt zoiets opschrijven, zo van
'ik moet solliciteren anders uitkering weg'...

Overigens heb ik nog wel de meeste lol om degenen die er nog serieus op reageren ook. :hihi:
En die Mark61 die loopt aan te kondigen dat ie Turks heeft gestudeerd.
Verklaart een hoop, trouwens. :denk:

Heel fok etc. reageert er serieus op. Iedereen denkt dat het echt is.

Jij had zogenaamd al door dat het nep was. Maak dat een ander wijs.

Wat verklaart wat? Jouw stupiditeit en onoprechtheid is eigenlijk onverklaarbaar.

H.P.Pas
22-04-11, 10:34
Wat verklaart wat?

Jij hebt gestudeerd.
Dus deug je niet.
Simpel toch ?
Join the teaparty.

John2
22-04-11, 10:34
Waar gaat het over?

mark61
22-04-11, 10:35
Jij hebt gestudeerd.
Dus deug je niet.
Simpel toch ?
Join the teaparty.

Oh ja, dat was het.

mark61
22-04-11, 10:35
Waar gaat het over?

Duplo.

super ick
22-04-11, 10:47
Gelukkig hebben we onze 'huisturkoloog' nog.
Jammer alleen dat hij er in zijn haast pas na enkele reacties achter komt dat het de andere kant op vertaald is.

mark61
22-04-11, 10:51
Gelukkig hebben we onze 'huisturkoloog' nog.
Jammer alleen dat hij er in zijn haast pas na enkele reacties achter komt dat het de andere kant op vertaald is.

Nog zo eentje die doet alsof hij het al die tijd al wist.

Donder toch op, schijnheil. Ongelooflijk gewoon.

En hoe meenden pizza en jij dan wel te weten dat het nep was, één gore leugen?

Hoezo is dat jammer?

Tomas
22-04-11, 10:53
Gelukkig hebben we onze 'huisturkoloog' nog.
Jammer alleen dat hij er in zijn haast pas na enkele reacties achter komt dat het de andere kant op vertaald is.

Ja, hij heeft dat als een van de weinig uiteindelijk wel door. Misschien moet je ze op geenstijl (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/04/integreren_solliciteren_in_het.html) even op weg helpen. Daar snappen ze het nog steeds niet.

Tomas
22-04-11, 10:54
Nog zo eentje die doet alsof hij het al die tijd al wist.

Donder toch op, schijnheil. Ongelooflijk gewoon.

En hoe meenden pizza en jij dan wel te weten dat het nep was, één gore leugen?

Hoezo is dat jammer?

Ze willen niet geloven dat het nep is. Zie Super Ick's verwarde reactie. Eerst stond er iets anders.

John2
22-04-11, 19:39
Duplo.
Je liegt!!!


Nog zo eentje die doet alsof hij het al die tijd al wist.

Donder toch op, schijnheil. Ongelooflijk gewoon.

En hoe meenden pizza en jij dan wel te weten dat het nep was, één gore leugen?

Hoezo is dat jammer?
Je liegt alweer.

Pizzaman
23-04-11, 12:48
Ja, precies zo. Ze werkt in de bouw. Dus jij zal dat ook wel minstens een keer per maand meemaken. Die rest van je reply... Ben jij de nieuwe nick van Sallah?
Muhahahaha ja ik krijg ook wel eens allochtone sollicitanten.
Maar bij mij staan geen vacatures open, dus jammer.
Maar dat heeft wel meer niveau dan deze, duidelijke hoax.

Ik ben zeker niet de nieuwe nick van Sallah.
Maar als ik zo'n sollicitatie zou krijgen, zou ik 'm eerst kopieren en opsturen aan het UWV,
voordat ik met het origineel mijn kont ga afvegen.


Heel fok etc. reageert er serieus op. Iedereen denkt dat het echt is.

Jij had zogenaamd al door dat het nep was. Maak dat een ander wijs.

Wat verklaart wat? Jouw stupiditeit en onoprechtheid is eigenlijk onverklaarbaar.
Rot toch op joh met je INholland diploma Turkse taal.
Nou probeer je ook al te bepalen wat ik al dan niet doorheb?


Jij hebt gestudeerd.
Dus deug je niet.
Simpel toch ?
Join the teaparty.
Bij Inholland heeft ie voor 5 euro een vakantiecursus gevolgd.
Ons onderwijs gaat weliswaar achteruit, maar ik denk dat ie nog niet eens op het DAK van een hogeschool heeft gezeten.
Misschien heeft ie een keer een dronken studente weten te strikken, want als ie een vlieg opslikt heeft ie in z'n maag meer brein dan in z'n hoofd.
het is af en toe ongelooflijk hoe sloom ie iets door heeft. Jij bent bijvoorbeeld 10 maal sneller met het snapvermogen.
En je probeert je hier niet neer te zetten als afgestudeerd doctorandus in de weetnietkunde.

Markje61 valt door de mand.

Pizzaman
23-04-11, 12:49
Je liegt!!!


Je liegt alweer.

Hij liegt niet. het trieste is dat ie nog denkt dat ie gelijk heeft ook. :fpetaf:

John2
23-04-11, 12:56
Hij liegt niet. het trieste is dat ie nog denkt dat ie gelijk heeft ook. :fpetaf:

Nu kan ik natuurlijk een discussie aangaan over de diverse vormen van liegen, maar eigenlijk heb jij enigsinds gelijk het is meer een fantast die in zijn eigen wereld leeft en geloofd.
Dus in die zin kunnen we hem geen leugenaar noemen, maar of hij hierdoor minder gevaarlijk is, dat denk ik niet.

super ick
23-04-11, 13:04
Nog zo eentje die doet alsof hij het al die tijd al wist.

Donder toch op, schijnheil. Ongelooflijk gewoon.

En hoe meenden pizza en jij dan wel te weten dat het nep was, één gore leugen?

Hoezo is dat jammer?

Omdat ik het stuk zelf geplaatst heb misschien? En een beetje verder gelezen dan mijn neus lang was.

In je haast conclsusies te trekken sla je de plank finaal mis en omdat jij het niet zag, zagen wij het ook niet. Want dat gaat er bij jou niet in natuurlijk, dat anderen je voor zijn of dingen weten die jij niet weet. Of erger nog.......een andere mening hebben.

Noem ze maar weer dom, tokkie, nazie, leugenaar etc. en wentel je je in je eigen gelijk anders wordt je vast ongelukkig.