PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwe 'Sahar'-zaak



John2
22-04-11, 20:39
GroenLinks schrikt van nieuwe 'Sahar'-zaak
DEN HAAG - GroenLinks is geschrokken van de mogelijke uitzetting van twee Afghaanse meisjes die negen jaar in Nederland wonen. Tweede Kamerlid Tofik Dibi doet vrijdagavond opnieuw een dringend beroep op minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) om alle uitzettingen op te schorten van 'verwesterde' Afghaanse meisjes zolang niet duidelijk is wat precies de criteria zijn.

GroenLinks-Tweede Kamerlid Tofik Dibi. GroenLinks-Tweede Kamerlid Tofik Dibi. Foto: Dijkstra bv

Onlangs besloot Leers dat het Afghaans-Nederlandse meisje Sahar Hbrahim Gel een verblijfsvergunning krijgt omdat ze te verwesterd zou zijn om in Afghanistan te kunnen wennen. Bij dit soort gevallen moet het volgens Leers steeds individueel worden bepaald. Zaken die een rol spelen zijn onder meer de leeftijd in relatie tot de duur van het verblijf in Nederland, medische omstandigheden en de samenstelling van het gezin.

Voor Karima (18) en Krishma (15) Khorshidi werd vrijdag actiegevoerd op hun Hengelose school.

John2
22-04-11, 20:40
Dit wordt een rage..........................sinds twee weken lopen ze nu zonder kopvodden.

Joesoef
23-04-11, 08:08
Dit wordt een rage..........................sinds twee weken lopen ze nu zonder kopvodden.

Wat probeer je nu duidelijk te maken ?

John2
23-04-11, 08:21
Wat probeer je nu duidelijk te maken ?

Dat ik het vreemd vind dat deze kinderen eerst met hoofddoek naar school gingen en mama hielpen met hoofddoek en nu ineens geen hoofddoek meer, tja dan probeer ik niets duidelijk te maken maar dan is het duidelijk, overduidelijk.

Joesoef
23-04-11, 09:25
Dat ik het vreemd vind dat deze kinderen eerst met hoofddoek naar school gingen en mama hielpen met hoofddoek en nu ineens geen hoofddoek meer, tja dan probeer ik niets duidelijk te maken maar dan is het duidelijk, overduidelijk.

En hoe weet je dat allemaal?

knuppeltje
23-04-11, 09:29
En hoe weet je dat allemaal?

Grote teen.

Joesoef
23-04-11, 10:10
Grote teen.


Vermoedelijk als sluit ik de duim niet uit. Had hij namelijk de moeite genomen om dat tukkerskrantje te lezen dan had hij beter geweten:



Na negen jaar het land uit

door Lucien Baard. vrijdag 22 april 2011 | 15:00 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 22 april 2011 | 17:18

http://www.tctubantia.nl/regio/8561568/Na-negen-jaar-het-land-uit.ece

(http://www.tctubantia.nl/multimedia/archive/01837/afghaans_1837116b.jpg)
(http://www.tctubantia.nl/multimedia/archive/01837/afghaans_1837116b.jpg)


http://pixel.quantserve.com/pixel/p-5aWVS_roA1dVM.gif?labels=News

HENGELO - Karima en Krishma wonen negen jaar in Nederland. Maar toch dreigen zij op korte termijn teruggestuurd te worden naar Afghanistan. Opnieuw dreigt ‘een onmenselijke uitzetting’.

Wat weten Karima (18) en Krishma (15) Khorshidi eigenlijk nog van Afghanistan? Niets. Krishma is de dag, zoals altijd, oer-Hollands begonnen. Met een beker melk, en een boterham hagelslag. „Wat ik van Afghanistan weet, dat weet ik van wat ik hier op televisie zie. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om daar te moeten leven. Ik kan de taal niet lezen, niet schrijven en ook bijna niet spreken. Het idee om terug te moeten maakt me bang.”
Het verhaal van Karima en Krishma is de ‘affaire Sahar’ op herhaling. Eerst wilde minister Leers haar uitzetting per se doorzetten, hoewel een rechtbank dat verbood. Maar uiteindelijk gaf Leers aan Sahar en haar familie toch een verblijfsvergunning. Omdat het meisje na bijna 10 jaar verblijf hier ‘te verwesterd’ was om terug te sturen. Hij draaide om, na een ambtsbericht van 29 maart. Dat zegt dat in Afghanistan op ‘verwesterse meisjes grote ‘psychosociale druk’ wordt uitgeoefend.
Krishma: „Sahar gaf ons daarom hoop. Ik had daarna nooit gedacht dat uitgezet worden ons nog kon overkomen.” Maar vanaf dinsdag is dat de realiteit van alle dag; dan wordt vermoedelijk officieel de terugkeerprocedure in gang gezet. In dat geval kan Karima niet eens haar examen (vmbo-t) doen. Krishma zit in havo-3.
Het Bataafs Lyceum in Hengelo ontfermt zich over hen. Ook hier moet de minister ingrijpen, vindt rector Pieter Telleman. „Zij hebben in Afghanistan niets, maar dan ook niets te zoeken. Om eerlijk te zijn: ik wist niet eens dat ze daar waren geboren. Ze spreken perfect Nederlands, doen het goed op school, kleden zich als elk ander Nederlands kind. Ik wist niet beter dan dat Karima en Krishma hier waren geboren.”
De school begint een handtekeningactie, en grijpt vrijdag de traditionele stuntdag van de examenklassen aan om dit ‘menselijk onrecht’ aan de kaak te stellen.
„De knuppel moet in het hoenderhok. Iedereen hier op school is boos en verdrietig”, zegt de rector. „Er is zoveel ongeloof. ‘Dit kan toch niet zo maar in Nederland’, vragen de leerlingen? Blijkbaar dus wel. Zo’n zaak als Sahar leek zo ver weg, maar is ineens heel dichtbij. Dit komt aan.” De steun van de school geeft de zusjes wat extra hoop. Krishma: „De sfeer thuis is vol stress en spanning. Mijn vader praat nauwelijke meer en is niet zichzelf. Als ik thuis kom, kan ik zien dat mijn moeder heel erg gehuild heeft. Ze zijn echt bang. Dat is heel erg om te zien hoeveel verdriet en angst ze nu hebben.”
Maar ook om haar zus houdt ze haar hart vast. Zij zit voor haar examen, en haar zusje merkt zelf hoe moeilijk het nu is om je te concentreren op school. „Je gedachten dwalen toch de hele tijd af.”
Bijkomende punt van zorg is de gezondheid van Karima. Ze heeft vorig jaar een ernstige val gemaakt en heeft daarbij een scheurtje in haar schedel opgelopen. Van die val ondervindt ze nog steeds klachten; veel hoofdpijn en leerproblemen. Daarom doet de jongste nu het woord. Karima was gisteren weinig op school vanwege onderzoeken in het ziekenhuis. Rector Telleman: „Ze doet het op zich goed, ze zal het diploma zeker kunnen halen. Maar ik maak ik me grote zorgen: krijgt ze wel de noodzakelijke medische hulp in Afghanistan?”
Karima en Krishma hebben nog twee broertjes (2 en 13 jaar) en nog een zus (8).

John2
23-04-11, 11:06
En hoe weet je dat allemaal?
Mama had via ROZ een afghaans eethuisje bij mij onder.


Grote teen.
Dikke lul drie bier.

Joesoef
23-04-11, 11:08
Mama had via ROZ een afghaans eethuisje bij mij onder.


Dus die rector liegt dat ze er uitzien als elk Nederlands kind, of dragen alle kinderen daar hoofddoekjes?

John2
23-04-11, 12:05
Dus die rector liegt dat ze er uitzien als elk Nederlands kind, of dragen alle kinderen daar hoofddoekjes?
Dat zei de rector helemaal niet, Iedereen hier op school is boos en verdrietig”, zei de rector.

En verder is de boterham met hagelslag inderdaad echt Hollands, zou ze echt de gewoonte hebben aangepast van deze omgeving dan ga je voor een bakje leut en een boterham met kaas of spek.:ego:

Pizzaman
23-04-11, 12:38
Dus die rector liegt dat ze er uitzien als elk Nederlands kind, of dragen alle kinderen daar hoofddoekjes?

Ik snap niet wat dat ene moer uitmaakt.

Volgens mij moet je kijken naar de ouders, en laten die dan maar een immigratieverzoek indienen.
Daar hebben zij het volste recht toe, en ik neem aan dat hun kansen sterk toe zijn genomen,
indien zowel pa als ma hier werkt (restaurantje?).

Indien de hele familie dan voldoende NL spreekt en hier economisch voor zichzelf zorgt,
zie ik niet in waarom we waardevolle belastingbetalers zouden uitwijzen.

Volgens mij kan de regering beter ergens anders beginnen.
Maar ja zoals gewoonlijk zijn de criminelen en asocialen natuurlijk weer te moeilijk aan te pakken.
Vaak is 't gewoon een vuile shitzooi en pakken ze degenen die zich eerlijk gedrage, zoals bijv. die familie Gumus.

Gezien het via de kinderen wordt gespeeld vraag ik me wel af hoe het dan zit met de rest van de familie.

Joesoef
23-04-11, 16:49
Ik snap niet wat dat ene moer uitmaakt


Geen. Waar ik mij over verbaas is dat de overheid de ruimte schept dat iemand 9 jaar lang kan procederen zonder uitsluitsel. Vervolgens kunnen de mensen ook nog eens worden terug gestuurd naar een land waar heel wat meer aan de hand is dan alleen schoolmeisjes die ernstige risico's lopen. In dit geval tonen de mensen ook nog eens de nodige inzet om er wat van te maken.

Joesoef
23-04-11, 16:50
Dat zei de rector helemaal niet, Iedereen hier op school is boos en verdrietig”, zei de rector.


Hij zij nog wel meer, je bent selectief.




door Lucien Baard. vrijdag 22 april 2011 | 15:00 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 22 april 2011 | 17:18

http://www.tctubantia.nl/regio/8561568/Na-negen-jaar-het-land-uit.ece

(http://www.tctubantia.nl/multimedia/archive/01837/afghaans_1837116b.jpg) Ook hier moet de minister ingrijpen, vindt rector Pieter Telleman. „Zij hebben in Afghanistan niets, maar dan ook niets te zoeken. Om eerlijk te zijn: ik wist niet eens dat ze daar waren geboren. Ze spreken perfect Nederlands, doen het goed op school, kleden zich als elk ander Nederlands kind. Ik wist niet beter dan dat Karima en Krishma hier waren geboren.”
Maat het is een leugenachtige krant, natuurlijk.

John2
23-04-11, 17:53
Hij zij nog wel meer, je bent selectief.

Maat het is een leugenachtige krant, natuurlijk.
Niet meer of minder dan anderen hier, zo blijkt hoe makkelijk selectief antwoorden mogelijk is ook voor deze meisjes.
Alleen vergeten ze dat er in Twente een totaal andere cultuur en eetgewoonte heerst als in bijvoorbeeld het westen.
Als wij bijvoorbeeld al hagelslag nemen is dit op een boterham met pindakaas en heel weinig mensen ontbijten hier, maar nemen om 10-11 uur een hapje bij de koffie.

Karin.N
24-04-11, 08:10
Als wij bijvoorbeeld al hagelslag nemen is dit op een boterham met pindakaas en heel weinig mensen ontbijten hier, maar nemen om 10-11 uur een hapje bij de koffie.

Ik heb familie in Almelo. Zijn erg aardig hoor, maarre zijn niet altijd even slim :verward:. Komt natuurlijk door dat ontbijt wat die Twentenaren overslaan :hihi:

Umarvlie
24-04-11, 08:34
Niet meer of minder dan anderen hier, zo blijkt hoe makkelijk selectief antwoorden mogelijk is ook voor deze meisjes.
Alleen vergeten ze dat er in Twente een totaal andere cultuur en eetgewoonte heerst als in bijvoorbeeld het westen.
Als wij bijvoorbeeld al hagelslag nemen is dit op een boterham met pindakaas en heel weinig mensen ontbijten hier, maar nemen om 10-11 uur een hapje bij de koffie.

Hoog tijd dat ze integreren in de NEDERLANDSE samenleving en zich confirmeren naar onze cultuur. Anders opzouten.

knuppeltje
24-04-11, 08:35
Alleen vergeten ze dat er in Twente een totaal andere cultuur en eetgewoonte heerst als in bijvoorbeeld het westen.


Zolang wij hier dagelijks met de gevolgen daarvan worden geconfronteerd, vergeten wij dat echt niet Sjonny..

John2
24-04-11, 10:48
Ik heb familie in Almelo. Zijn erg aardig hoor, maarre zijn niet altijd even slim :verward:. Komt natuurlijk door dat ontbijt wat die Twentenaren overslaan :hihi:
Tja of dit nu komt door het ontbijt of door de genen durf ik niet te zeggen. :hihi:


Hoog tijd dat ze integreren in de NEDERLANDSE samenleving en zich confirmeren naar onze cultuur. Anders opzouten.
Ik denk als je de tukkers vraagt dat zij zich graag willen afscheiden van Nederland.


Zolang wij hier dagelijks met de gevolgen daarvan worden geconfronteerd, vergeten wij dat echt niet Sjonny..
Je kon het weer niet laten hé. :handbang:

Pizzaman
24-04-11, 13:26
Geen.
Zie je wel, had ik h toch goed begrepen dat het geen moer uitmaakte.


Waar ik mij over verbaas is dat de overheid de ruimte schept dat iemand 9 jaar lang kan procederen zonder uitsluitsel.
Dan zal je je iets meer moeten verdiepen in het verschijnsel 'Linkse kerk'.
Kortgezegd komt het er (in dit geval) op neer dat degenen die zich met de procedures bezig houden het stemvee van de Linkse Kerk vormen.
Immers negen jaar een 'case' hebben is beter dan er in 3 maanden van agf te zijn (wat ook haalbaar is).
Verdiep je even in de salarissen enzovoorts, en je zit het licht wel.
Daarbij wordt ons voorgehouden dat dit allemaal gebeurt uit 'medemenselijkheid'.


Vervolgens kunnen de mensen ook nog eens worden terug gestuurd naar een land waar heel wat meer aan de hand is dan alleen schoolmeisjes die ernstige risico's lopen.
Ja, maar dat is niet de prioriteit van de Linkse Kerk.
Zij behandelden 9 jaar de zaak en hebben daarmee aan hun plicht voldaan.
In feite is ook een pardon voor de Linkse kerk niet gewenst - daar verdienen ze niks aan.
tenzij er dan weer cursussen en zovo0orts voor die pardonners geregeld moeten worden, ja dan wel.
Echter gewoon 'boem nu ben je Nederelander en klaar' dat willen ze niet.
terwijl dat volgens mij bij sommige families best wel kan - en die zouden dan ook in aanmerking moeten komen.


In dit geval tonen de mensen ook nog eens de nodige inzet om er wat van te maken.
Exact, het probleem is dat ze daardoor kwetsbaar worden.
Een illegaal, die niks opgeeft qua woon-verblijfplaats of nationaliteit, is heel wat moeilijker te pakken dan mensen die hun best doen zich aan de regeltjes te houden.

John2
24-04-11, 14:29
Geen. Waar ik mij over verbaas is dat de overheid de ruimte schept dat iemand 9 jaar lang kan procederen zonder uitsluitsel. Vervolgens kunnen de mensen ook nog eens worden terug gestuurd naar een land waar heel wat meer aan de hand is dan alleen schoolmeisjes die ernstige risico's lopen. In dit geval tonen de mensen ook nog eens de nodige inzet om er wat van te maken.
Wil jij dan asielzoekers uitsluiten van de normale rechtsgang in Nederland, iedereen heeft recht op het "recht", maar moeten dan ook accepteren dat het recht negatief kan uitpakken en dat ze het land moeten verlaten als alle regels zijn gevolgd, ook al duren deze soms 9 jaar.

Joesoef
24-04-11, 14:46
Zij behandelden 9 jaar de zaak en hebben daarmee aan hun plicht voldaan.


Er is nog een andere plicht, als je er 9 jaar een rommeltje van weet te maken moet je niet zeuren en je fout erkennen ' als ik 9 jaar loop te stuntelen heb ik de morele plicht om mensen niet de dupe te laten worden van fouten in mijn systeem'. Het gaat om mensen, niet om een oude ijskast.

John2
24-04-11, 15:02
Er is nog een andere plicht, als je er 9 jaar een rommeltje van weet te maken moet je niet zeuren en je fout erkennen ' als ik 9 jaar loop te stuntelen heb ik de morele plicht om mensen niet de dupe te laten worden van fouten in mijn systeem'. Het gaat om mensen, niet om een oude ijskast.
Dus de Nederlandse rechtssysteem is een rommeltje en soms niet als het uitkomt.

Het is de keus van de asielzoeker om zolang te procederen en desnoods van land naar land te hoppen, het is een recht die ze hebben toch niet de plicht.
Maar misschien heb jij gelijk en moeten we deze groep mensen het recht ontzeggen, gewoon maximaal één zaak, binnen één jaar, een soort kop/munt, ja dan zijn ze beter af, je hebt gelijk.:verward:

mark61
24-04-11, 15:15
Zie je wel, had ik h toch goed begrepen dat het geen moer uitmaakte.


Dat begrijp je verkeerd. Volgens sjonnie is het van eminent belang of de meisjes hoofddoeken dragen. Hagelslag alleen is niet voldoende.

mark61
24-04-11, 15:16
Het Bataafs Lyceum nog wel. Dat moet wel goed komen. Blanke top der duinen. Lichtbruine top der duinen dan. Zonder hoofddoek.

Nederland wordt met de dag zotter.

John2
24-04-11, 15:26
Dat begrijp je verkeerd. Volgens sjonnie is het van eminent belang of de meisjes hoofddoeken dragen. Hagelslag alleen is niet voldoende.
Nee Markje, mij is van belang dat mensen gewenst antwoord kunnen geven om en doel te bereiken en dat mensen hierin ver kunnen gaan.
Ik ken deze familie perongeluk omdat ze een cafetaria hadden met Afghaanse hapjes en deze verdomd lekker waren, alleen schrok de moeder ooit van mij omdat ik ooit met een vriend binnen kwam en russisch met elkaar spraken.
Moeder en vader zijn voor Afgaanse begrippen een modern gezin, oudste dochter droeg bijna geen hoofddoek als ze werkte en meehielp in de zaak net als moeder, maar jongste droeg deze wel.
Persoonlijk vind ik ook dat deze mensen niet terug moet worden gezonden, omdat ze gevaar lopen, maar dit heeft niets te maken met het verwesteren van hun of hun dochters.
Ook in Afghanistan 10 jaar geleden waren zij moderne mensen met een goede baan en scholing en deden veel zaken met internationale bedrijven.
Zoals nu het verhaal doet voorkomen leven er alleen maar domme en oudewetse mensen in Afghanistan, terwijl dit niet zo is.

Pizzaman
25-04-11, 12:47
Er is nog een andere plicht, als je er 9 jaar een rommeltje van weet te maken moet je niet zeuren en je fout erkennen ' als ik 9 jaar loop te stuntelen heb ik de morele plicht om mensen niet de dupe te laten worden van fouten in mijn systeem'. Het gaat om mensen, niet om een oude ijskast.
Dat is inderdaad zo, daarmee ben ik het geheel met je eens.
Als het goed is werkt het ook als een soort afweging, maar het systeem is verrot.
Het gaat allang niet meer om 'het goede te doen', het gaat om geld verdienen.
De gemiddelde 'asielproceduremedewerker' zit er gewoon warmpjes bij (ik heb het niet over de idealisten, die zonder betaling van alles proberen).
Als de procedure zo wordt veranderd dat in 3 maanden of een half jaar een eerlijk en sluitend antwoord gegeven kan worden,
dan is het een groot verlies aan omzet in die 'branche'.

Hoewel dat veel eerlijker en beter zou zijn ten aanzien van de asielzoekers, en bovendien een heleboel geld zou besparen,
zie je hier de industrie van de Linkse Kerk aan het werk.



Het is de keus van de asielzoeker om zolang te procederen en desnoods van land naar land te hoppen, het is een recht die ze hebben toch niet de plicht.
Maar misschien heb jij gelijk en moeten we deze groep mensen het recht ontzeggen, gewoon maximaal één zaak, binnen één jaar, een soort kop/munt, ja dan zijn ze beter af, je hebt gelijk.:verward:
John het is gewoon heel simpel: elk land heeft een quotum, en da's van tevoren bekend.
Als er per jaar 1 miljoen asielzoekers komen dan heeft NL de plicht er zoveel % van op te vangen.
Uiteindelijk zal een bepaald percentage terugkeren en er zullen er willen blijven.
Of ze kunnen/mogen blijven daar staan criteria voor. Voldoen ze daar niet aan dan moet je kijken of ze nog recht hebben op opvang.
Voldoen ze wel dan moet je ze opnemen als immigrant.

Het probleem ontstaat bij mensen die niet voldoen aan de immigratie-eisen maar toch willen blijven.
Het idee ontstaat dat hoe langer men het weet vol te houden, hoe meer kans men maakt om geheel te mogen blijven.
Bepaalde [partijen spinnen hier aan meerdere kanten garen bij.


Dat begrijp je verkeerd. Volgens sjonnie is het van eminent belang of de meisjes hoofddoeken dragen. Hagelslag alleen is niet voldoende.
Johnny had het over 'aanpassen aan de NL gewoonte'.
Dat heeft geen moer te maken met recht op asiel.

Eke
25-04-11, 13:44
Twee opmerkingen.

We hebben in de nabije toekomst vervangers nodig voor de babyboomers. Geschoolde vervangers. En indien ze mogelijk in de zorg e.d. willen werken : mensen die onze eigen-aardigheden kennen.
DIE vervangers ZIJN ER DUS AL ! En wie wil hen wegsturen ????

@ Pizzaman. Het is mij niet geheel duidelijk waarom jij de opvang van asielzoekers puur als hobby ziet van de linkse kerk. Je onderschat je eigen sociale kant.
Ga eens op het strand liggen op een zonnig eiland en laat je verrassen door een aangespoelde bootvluchteling. Je kunt er niet meer omheen...er is een gigaprobleem in de wereld. Groot genoeg om met vereende krachten naar oplossingen te zoeken.

John2
25-04-11, 18:01
Ga eens op het strand liggen op een zonnig eiland en laat je verrassen door een aangespoelde bootvluchteling. Je kunt er niet meer omheen...er is een gigaprobleem in de wereld. Groot genoeg om met vereende krachten naar oplossingen te zoeken.
Mensen die per boot vluchten zijn voor 99% geen echte vluchtelingen, maar geluk zoekers die een vermogen hebben betaald om deze reis te kunnen maken, dit is inderdaad een giga groot probleem.
En de vergrijzing van nederland door deze babyboom na de oorlog trap jij daar nog in?
1940 hadden wij er 9.000.000 inwoners.
1950 hadden wij 10.000.000 inwoners.
1960 hadden wij er 11.000.000 inwoners.
nu bijna 17.000.000 inwoners.
In de "babyboom" 1950-1960 is er een groei geweest van 1.000.000 tegen een totale groei van nu 7.000.000, zouden we deze groei niet kunnen opvangen?

Joesoef
25-04-11, 18:20
In de "babyboom" 1950-1960 is er een groei geweest van 1.000.000 tegen een totale groei van nu 7.000.000, zouden we deze groei niet kunnen opvangen?




Structurele Bevolkingsdaling © W. Derks, P. Hovens, L. Klinkers, februari 2006 :

1.3 Hoe komt het dat de omvang van de bevolking daalt?
Om de omvang van een bevolking constant te houden moeten vrouwen gemiddeld 2,1 kind baren. De vruchtbaarheid (het gemiddelde aantal kinderen per vrouw) is op wereldniveau gezakt van ongeveer 5 rond 1970 naar ongeveer 2,5 op dit moment. Naar verwachting zakt de vruchtbaarheid binnen enkele decennia beneden de 2,1, waardoor de wereldbevolking enige tijd later (rond 2075) gaat afnemen.


In het werelddeel Europa is de vruchtbaarheid al enige tijd zo laag (1,5) dat het aantal inwoners rond deze tijd gaat krimpen.
In Nederland is de vruchtbaarheid sinds het midden van de jaren zeventig van de vorige eeuw ongeveer 1,7, dus beneden het niveau van 2,1 dat nodig is om de bevolking op peil te houden.Afgezien van de invloed van migratie leidt zo’n laag niveau op den duur tot bevolkingsafname. Door een inkomend migratiesaldo wordt de overgang van groei naar afname in Nederland waarschijnlijk uitgesteld tot 2035. Maar door lage vruchtbaarheid en een uitgaand migratiesaldo zijn er binnen Nederland regio’s waar de structurele afname van de bevolking veel eerder begint dan pas in 2035.

Eke
25-04-11, 18:26
Mensen die per boot vluchten zijn voor 99% geen echte vluchtelingen, maar geluk zoekers die een vermogen hebben betaald om deze reis te kunnen maken, dit is inderdaad een giga groot probleem.
En de vergrijzing van nederland door deze babyboom na de oorlog trap jij daar nog in?
1940 hadden wij er 9.000.000 inwoners.
1950 hadden wij 10.000.000 inwoners.
1960 hadden wij er 11.000.000 inwoners.
nu bijna 17.000.000 inwoners.
In de "babyboom" 1950-1960 is er een groei geweest van 1.000.000 tegen een totale groei van nu 7.000.000, zouden we deze groei niet kunnen opvangen?

Het gaat om de banen die ingevuld moeten worden. De banen die de komende jaren vrij komen. Zelfs als de automatisering verder gaat en er banen verdwijnen hebben we toch veel opgeleide opvolgers nodig.Willen we niet een kenniseconomie worden ?

En om aan de behoefte van een grote groep ouderen, een groep die veel groter is dan die we tot nu toe gehad hebben,te kunnen voldoen hebben we ook veel mensen nodig..ondanks de domotica. En de levensverwachting is opgeschroefd....We hopen allemaal om zo min mogelijk zorg nodig te hebben, maar niet ieder gebedje wordt ingewilligd. Maak je borstharen maar vast nat , John.

Het is kortzichtig om mensen je land uit te zetten die bezig zijn aan goede opleidingen en die hun best doen om prettige landgenoten te zijn.Vind je ook niet ?





En dan hebben we het niet eens over het humane aspekt........dat voor bepaalde Nederlanders opeens een buitenaards begrip lijkt te zijn geworden.

Joesoef
25-04-11, 18:29
Laat ze maar komen die buitenlanders, tegen de tijd dat ik zorg nodig heb zijn de kosten van de zorg verdubbeld, ergens moet dat geld vandaan komen. Kijkend naar de zorg op dit moment heb ik nu al 'zo hoeft het van mij niet'.

Eke
25-04-11, 20:52
Laat ze maar komen die buitenlanders, tegen de tijd dat ik zorg nodig heb zijn de kosten van de zorg verdubbeld, ergens moet dat geld vandaan komen.

Heb je er wel eens over nagedacht hoe dat vorm zou kunnen krijgen, Joesoef?

mark61
25-04-11, 21:18
2,1 dat nodig is om de bevolking op peil te houden..

Waarom is dat nodig?

(leen)
25-04-11, 21:35
Laat ze maar komen die buitenlanders, tegen de tijd dat ik zorg nodig heb zijn de kosten van de zorg verdubbeld, ergens moet dat geld vandaan komen. Kijkend naar de zorg op dit moment heb ik nu al 'zo hoeft het van mij niet'.

Maak je maar geen illusies,onze generatie mag werken tot we sterven.
No money no rest.

Pizzaman
25-04-11, 21:57
@ Pizzaman. Het is mij niet geheel duidelijk waarom jij de opvang van asielzoekers puur als hobby ziet van de linkse kerk. Je onderschat je eigen sociale kant.
Ga eens op het strand liggen op een zonnig eiland en laat je verrassen door een aangespoelde bootvluchteling. Je kunt er niet meer omheen...er is een gigaprobleem in de wereld. Groot genoeg om met vereende krachten naar oplossingen te zoeken.
Kijk maar eens naar wat Johnny zegt. Daar ligt grotendeels het probleem.
Hoewel ie het (voor het argument) vereenvoudigt, komt het hier op neer:
-veel asieslzoekers zoeken helemaal geen asiel, maar geluk;
-er zijn veel onopgeleide nuttelozen bij;
--> bijgevolg kost dit een hoop geld, voor Jan Doedel, en levert niks op.

Kijk eens hoeveel mannen er vluchten, die laten hun vrouw en kinderen daar wegrotten?
Dit zal jij ook niet ontkennen. O-p zich is er trouwens niks mis met de opvang van asielzoekers.
Ik weet zeker dat als we de klojo's er uit kunnen kicken, we genoeg ruimte & centen hebben om de rest fatsoenlijk op te kunnen vangen.
Maar dan zullen we wel heel wat eerlijker (ook tegen onszelf) te werk moeten gaan.


Het gaat om de banen die ingevuld moeten worden. De banen die de komende jaren vrij komen.
Zelfs als de automatisering verder gaat en er banen verdwijnen hebben we toch veel opgeleide opvolgers nodig.
Willen we niet een kenniseconomie worden ?
Als we dat willen worden moeten we stoppen uitschot/overschot van andere landen (whatever de herkomst) binnen te halen.
Eisen stellen a la Australie / USA en handhaven.


En om aan de behoefte van een grote groep ouderen, een groep die veel groter is dan die we tot nu toe gehad hebben,
te kunnen voldoen hebben we ook veel mensen nodig..ondanks de domotica.
En de levensverwachting is opgeschroefd....We hopen allemaal om zo min mogelijk zorg nodig te hebben, maar niet ieder gebedje wordt ingewilligd.
Maak je borstharen maar vast nat , John.
Evengoed betekent dat dat we geen behoefte hebben aan kansarm werkschuw tuig...


Het is kortzichtig om mensen je land uit te zetten die bezig zijn aan goede opleidingen en die hun best doen om prettige landgenoten te zijn.Vind je ook niet ?
Wat is er dan op tegen om criminelen met twee paspoorten er uit te bonjouren?
Lijkt me niet dat die voldoen aan jouw definitie.


En dan hebben we het niet eens over het humane aspekt........dat voor bepaalde Nederlanders opeens een buitenaards begrip lijkt te zijn geworden.
Hou toch op met je humane aspect. Die asielzoeker in Baflo was ook een bekende van de politie.
Wat mij betreft had die agent eerst moeten schieten en dan vragen stellen.
Ja, in de knie.


Laat ze maar komen die buitenlanders, tegen de tijd dat ik zorg nodig heb zijn de kosten van de zorg verdubbeld,
ergens moet dat geld vandaan komen. Kijkend naar de zorg op dit moment heb ik nu al 'zo hoeft het van mij niet'.
Ik ben het laatste met je eens. Het eerste daar heb ik al genoeg over gezegd.
Ben het vertrouwen in wat hier 'aanspoelt' behoorlijk kwijt.

Nou heeft die Wilders al een leuk stukkie laten maken over de 'kosten van de massa-immigratie'.
Waar blijft nou het tegenstukkie 'de opbrengsten van de massa-immigratie'?
Je maakt me toch niet wijs dat het PvdA minder onderzoeksmoegelijkheden heeft dan de PVV.
Dus ofwel ze komen met een heel goed onderbouwd stuk, ofwel ze geven gewoon Wilders gelijk.
Voorlopig... blijft het stil aan de overkant. Helaas, jammer maar helaas. :traan1:

John2
25-04-11, 22:17
Structurele Bevolkingsdaling © W. Derks, P. Hovens, L. Klinkers, februari 2006 :
1.3 Hoe komt het dat de omvang van de bevolking daalt?
Om de omvang van een bevolking constant te houden moeten vrouwen gemiddeld 2,1 kind baren. De vruchtbaarheid (het gemiddelde aantal kinderen per vrouw) is op wereldniveau gezakt van ongeveer 5 rond 1970 naar ongeveer 2,5 op dit moment. Naar verwachting zakt de vruchtbaarheid binnen enkele decennia beneden de 2,1, waardoor de wereldbevolking enige tijd later (rond 2075) gaat afnemen.
In het werelddeel Europa is de vruchtbaarheid al enige tijd zo laag (1,5) dat het aantal inwoners rond deze tijd gaat krimpen.
In Nederland is de vruchtbaarheid sinds het midden van de jaren zeventig van de vorige eeuw ongeveer 1,7, dus beneden het niveau van 2,1 dat nodig is om de bevolking op peil te houden.Afgezien van de invloed van migratie leidt zo’n laag niveau op den duur tot bevolkingsafname. Door een inkomend migratiesaldo wordt de overgang van groei naar afname in Nederland waarschijnlijk uitgesteld tot 2035. Maar door lage vruchtbaarheid en een uitgaand migratiesaldo zijn er binnen Nederland regio’s waar de structurele afname van de bevolking veel eerder begint dan pas in 2035.

Waar jij je hier op beroept is een verplichte volksdaling om iedereen te eten te houden, in Nederland zitten wij al meer als 30 jaar boven de norm en is ook de hoop dat de bevolkingsbestand daalt met 1,5-2 miljoen mensen. (10-15%) de komende 10 jaar.
Voor de echte tellingen van de bevolking vertrouw ik toch liever op de cijfers van CBS dan van W. Derks, P. Hovens of L. Klinkers want CBS laat nog steeds een stijging zien.


=Eke;4670373]Het gaat om de banen die ingevuld moeten worden. De banen die de komende jaren vrij komen. Zelfs als de automatisering verder gaat en er banen verdwijnen hebben we toch veel opgeleide opvolgers nodig.Willen we niet een kenniseconomie worden ?
De banen worden wel ingevuld Eke maak je daar maar niet druk over, zo zouden namelijk de trams, metro en treinen al kunnen rijden op een volledige computer besturing met minder fouten dan de mens maakt, alleen de mens vertrouwd de techniek nog niet.
Verder is Nederland te klein voor productie technieken en moeten we het hebben van onze kennis techniek waar we nu ook al jaren mee bezig zijn, denk maar eens aan de kwantum techniek of de nano techniek, twee technieken van de toekomst waarbij Nederland koploper is in de wereld en zeker in de kwantum techniek niet meer in te halen is.
Deze week is toevallig de eerste kwantum computer gebouwd en deze kan 3x5=15 uitrekenen, dit lijkt weinig wat hij kan maar in deze kwantum technologie doet hij dit met een snelheid vergelijkbaar met 15.000 normale computers.
Voor de liefhebbers deze link met dank aan Piet de Vries, http://www.azonano.com/news.aspx?newsID=21754&lang=nl


En om aan de behoefte van een grote groep ouderen, een groep die veel groter is dan die we tot nu toe gehad hebben,te kunnen voldoen hebben we ook veel mensen nodig..ondanks de domotica. En de levensverwachting is opgeschroefd....We hopen allemaal om zo min mogelijk zorg nodig te hebben, maar niet ieder gebedje wordt ingewilligd. Maak je borstharen maar vast nat , John.
Voor verzorging van de groep ouderen, moet de wil aanwezig zijn van de jongeren en die is er momenteel niet, kijk je naar de noodsprong die dit jaar is gemaakt in de opleidingen voor zorg (verpleging) worden nu ook jongeren opgeleid via het AKA, minimale opleiding, het probleem is dat geen van de jongeren nog in de zorg wenst te werken.


Het is kortzichtig om mensen je land uit te zetten die bezig zijn aan goede opleidingen en die hun best doen om prettige landgenoten te zijn.Vind je ook niet ?
Ben ik met jou eens dit zou onmenselijk zijn, maar als ik een keuze moet maken als overheid tussen mensen die hier een opleiding volgen of echte asielzoekers is deze keuze voor mij gemakkelijk, je mag nooit een mens weigeren wiens leven echt in gevaar is.


En dan hebben we het niet eens over het humane aspekt........dat voor bepaalde Nederlanders opeens een buitenaards begrip lijkt te zijn geworden.
Nederland is verrrot wat betreft hierin, maar dit komt hoofdzakelijk door desinformatie en valse informatie naar de burgers toe en maak je niet druk deze informatie zal alleen maar valser worden omdat er te grote belangen op het spel staan.

John2
25-04-11, 22:23
Laat ze maar komen die buitenlanders, tegen de tijd dat ik zorg nodig heb zijn de kosten van de zorg verdubbeld, ergens moet dat geld vandaan komen. Kijkend naar de zorg op dit moment heb ik nu al 'zo hoeft het van mij niet'.
Hierin heb jij gelijk en weet je wat het ergste is!!!.... Dat wij burgers dit accepteren, dat er wordt aangekloot met onze gezondheid, dat wij accepteren dat gezondheid de nieuwe melkkoe is voor sommige ondernemers waar de echte ondernemers niet tussen komen.
Fout op fout wordt er gemaakt op kosten van de burgers, misschien dat burgerlijke ongehoorzaamheid een uitkomst zou bieden.:boer:

Joesoef
26-04-11, 06:40
Waar jij je hier op beroept is een verplichte volksdaling om iedereen te eten te houden, in Nederland zitten wij al meer als 30 jaar boven de norm en is ook de hoop dat de bevolkingsbestand daalt met 1,5-2 miljoen mensen. (10-15%) de komende 10 jaar.
Voor de echte tellingen van de bevolking vertrouw ik toch liever op de cijfers van CBS dan van W. Derks, P. Hovens of L. Klinkers want CBS laat nog steeds een stijging zien.


Ik beroep mij nergens op, het is slechts een demografisch vooruitzicht. Het rapport is opgemaakt in opdracht van VROM http://www.bevolkingsdaling.nl/LinkClick.aspx?fileticket=1CVbXRnCPMc%3D&tabid=1391. Probleem lost zichzelf op over 35 jaar.

John2
26-04-11, 11:58
Ik beroep mij nergens op, het is slechts een demografisch vooruitzicht. Het rapport is opgemaakt in opdracht van VROM http://www.bevolkingsdaling.nl/LinkClick.aspx?fileticket=1CVbXRnCPMc%3D&tabid=1391. Probleem lost zichzelf op over 35 jaar.

Dat bedoelde ik ook dit is het toekomst beeld dus die hele hoax kunnen we vergeten.

Pizzaman
26-04-11, 12:13
....Probleem lost zichzelf op over 35 jaar.

Dat zeg ik ook altijd tegen de belastingdienst.
Tot nu toe echter zonder het gewenste resultaat... :rolleyes:

John2
26-04-11, 13:33
Dat zeg ik ook altijd tegen de belastingdienst.
Tot nu toe echter zonder het gewenste resultaat... :rolleyes:

Dan heb je geluk Pizza volgens mij stoppen ze er mee, want ik kreeg vandaag een brief met "de laatste aanmaning"......:engel: