PDA

Bekijk Volledige Versie : Terreurmocro's slaan meisjes knockout



super ick
25-04-11, 14:05
Terreurmocro's slaan meisjes knockout
De wijk Hoograven in Utrecht, Goede Vrijdag. Twee vriendinnen (14 & 16) vieren hun verjaardag in een achtertuin in de quasi-kansenwijk. Brommers en fietsen staan netjes binnen de poort, de kinders mogen niet op straat komen van paps en mams en de buren zijn van tevoren keurig ingelicht. Gewoon gezellig & nietsaandehand dus. Totdat Shab Hoograven lucht krijgt van het feestje en zichzelf met tien man tegelijk uitnodigt. De 'dierlijke straat maffia' wordt uiteraard niet binnen gelaten, waarop de heerschappen overgaan op plan B: pesten, stangen en sarren, net zolang tot de feestvierders zich gedwongen voelen om hun breezers binnen op te drinken. Op dat moment klimmen drie klootzakjes over de schutting en beginnen op de aanwezigen in te slaan en te schoppen. Twee meisjes (waaronder een jarige) worden knockout geslagen, eentje houdt er een hersenschudding en een gebroken jukbeen aan over en kan zich niets van het voorval herinneren. De daders, alle drie 18 jaar, zijn opgepakt. Lichtpuntje: eentje is door zijn eigen vader aangegeven. Twee rukkertjes zijn na een nachtje cel weer vrijgelaten. De derde, die verantwoordelijk was voor de dubbele knockout, zit nog zeker tot dinsdag vast. Status verjaardagsmeisjes: bont en blauw en last van nachtmerries. Spanning, angst en pijn: prettige paasdagen.

www.geenstijl.nl

Fulanadetal
25-04-11, 14:16
Huisvredebreuk, vernieling, bedreiging, ernstige mishandeling en dat alles ook nog in vereniging. wat een losers. Respect voor de vader die de enige juiste stap heeft gezet!

Je zal zo'n kind hebben zeg.

Eke
25-04-11, 15:26
Die jongens zijn al 18 ? Dat's geen geintje meer....Maar ze bestaan toch al veel langer ? Die moeten al jaren lang klierig zijn thuis/op school/op straat....

.

Kunnen we geen subforum op Maroc.nl beginnen voor ouders die overdonderd zijn door de uitwassen van hun schatje ?

Er zitten op DSDB en NVDD volwassen jongeren, ervaren ouders en ooms en tantes, neven en nichtjes....

super ick
25-04-11, 22:22
Die jongens zijn al 18 ? Dat's geen geintje meer....Maar ze bestaan toch al veel langer ? Die moeten al jaren lang klierig zijn thuis/op school/op straat....

.

Kunnen we geen subforum op Maroc.nl beginnen voor ouders die overdonderd zijn door de uitwassen van hun schatje ?

Er zitten op DSDB en NVDD volwassen jongeren, ervaren ouders en ooms en tantes, neven en nichtjes....

Die ouders zijn zich (hoop ik) te pletter geschrokken van zoveel geweld. En dan nog wel tegen meisjes. En op zo'n brutale manier!

Uit ervaring weet ik dat je behoorlijk hard moet slaan om een jukbeen te breken. Die meisjes zijn voluit, met de vuist op hun gezicht geslagen. Een laffe achterbakse daad.

Ik hoefde met een dergelijk verhaal niet bij mijn vrienden aan te komen, of omgedraaid.

Ik ben geboren in een volksbuurt waar je je vuisten wel eens moest gebruiken. Achteraf om nietszeggende dingen. Maar sommige zaken waren itt tot 2011 WEL heilig. Geen meisjes / vrouwen / ouderen en de 'wil' moest van beide kanten komen.
Vanaf mijn 11e tot heden heb ik diverse vechtsporten beoefend en ook jongeren getraind. Er werden regelmatig leden weggestuurd als bleek dat zij zinloos geweld of een laffe daad hadden gepleegd. Respect voor de ander en geen eigen rechter spelen. Daar stond schorsing of zelfs royement op.

De plegers van dergelijke daden zijn vrijwel altijd lafaards die hun mannetje niet alleen kunnen en durven staan als ze denken kans op tegenstand te krijgen. Kakkerlakjes dus.

Soms hoop ik wel eens dat dergelijke dingen onder mijn neus dreigen te gebeuren. Het zou me ongetwijfeld een strafblad opleveren.

Pizzaman
25-04-11, 22:24
Die jongens zijn al 18 ? Dat's geen geintje meer....Maar ze bestaan toch al veel langer ? Die moeten al jaren lang klierig zijn thuis/op school/op straat....
Ja, nu eens ophouden met 'kwajongensstreken en gewoon berechten wegens zware mishandeling volgens volwassenenrecht.


Kunnen we geen subforum op Maroc.nl beginnen voor ouders die overdonderd zijn door de uitwassen van hun schatje ?

Er zitten op DSDB en NVDD volwassen jongeren, ervaren ouders en ooms en tantes, neven en nichtjes....
Beter zou ik het vinden als een aantal imams de handen eens ineen sloeg en de naam van de islam ging zuiveren.
Stel je eens een knokploeg voor, die dergelijk tuig even g duidelijk maakt dat ze 'even afstand nemen uit naam van de goedwillende marokkanen in NL'.
Wedden dat het na twee keer afgelopen is met dit soort geouwehoer?

John2
25-04-11, 22:27
Beter zou ik het vinden als een aantal imams de handen eens ineen sloeg en de naam van de islam ging zuiveren.
Stel je eens een knokploeg voor, die dergelijk tuig even g duidelijk maakt dat ze 'even afstand nemen uit naam van de goedwillende marokkanen in NL'.
Wedden dat het na twee keer afgelopen is met dit soort geouwehoer?

Denk je dat dit tuig nog luisterd naar een Imam?
Nee Pizza dit tuig is rijp voor de sloop.

Pizzaman
25-04-11, 22:29
Denk je dat dit tuig nog luisterd naar een Imam?
Nee Pizza dit tuig is rijp voor de sloop.

Dat zeg ik ook. Niet lullen maar poetsen.

Het lijkt me dat het zou helpen als de imams eens een punt stelden.
Of voor mijn part een soort allochtonen 'werkgroep'.
De Jihad van de Boze Vaders. Of zoiets. :nijn:

John2
25-04-11, 22:37
Dat zeg ik ook. Niet lullen maar poetsen.

Het lijkt me dat het zou helpen als de imams eens een punt stelden.
Of voor mijn part een soort allochtonen 'werkgroep'.
De Jihad van de Boze Vaders. Of zoiets. :nijn:

De daders mogen bij mij wel een 120 uur werkstraf uitvoeren, de slachtoffers kunnen dan meelopen met een zweep.

Eric de Blois
26-04-11, 03:41
Die ouders zijn zich (hoop ik) te pletter geschrokken van zoveel geweld. En dan nog wel tegen meisjes. En op zo'n brutale manier!

Uit ervaring weet ik dat je behoorlijk hard moet slaan om een jukbeen te breken. Die meisjes zijn voluit, met de vuist op hun gezicht geslagen. Een laffe achterbakse daad.


Zo kansrijke niet hier thuishorende zou ik graag ritueel laten slachten, minimaal zijn kaken laten verbrijzelen zodat hij geen grijns meer kan produceren. Het zal je dochter maar zijn. Zulke untermeschen verdienen de onmiddelijke invoering van de sharia. Onze rechtspraak en flutstraffen zijn een aanfluiting en geen passend antwoord op het kwaadaardige gedrag van laagontwikkelde levensvormen die geen mededogen hebben met beschaafde medemensen. Gewoon afvoeren. Van zulk geweldadig tuig kan niets positiefs verwacht worden in de toekomst.

BlackBox
26-04-11, 07:25
Die jongens zijn al 18 ? Dat's geen geintje meer....Maar ze bestaan toch al veel langer ? Die moeten al jaren lang klierig zijn thuis/op school/op straat....

.

Kunnen we geen subforum op Maroc.nl beginnen voor ouders die overdonderd zijn door de uitwassen van hun schatje ?

Er zitten op DSDB en NVDD volwassen jongeren, ervaren ouders en ooms en tantes, neven en nichtjes....
In 2009 begonnen: http://www.opvoedmix.nl/

super ick
26-04-11, 09:10
Zo kansrijke niet hier thuishorende zou ik graag ritueel laten slachten, minimaal zijn kaken laten verbrijzelen zodat hij geen grijns meer kan produceren. Het zal je dochter maar zijn. Zulke untermeschen verdienen de onmiddelijke invoering van de sharia. Onze rechtspraak en flutstraffen zijn een aanfluiting en geen passend antwoord op het kwaadaardige gedrag van laagontwikkelde levensvormen die geen mededogen hebben met beschaafde medemensen. Gewoon afvoeren. Van zulk geweldadig tuig kan niets positiefs verwacht worden in de toekomst.

Update: Hoe pakt de politie dit aan? Lees en huiver en vraag jezelf eens af, zou ik daar zo mee wegkomen?

Politie: feestvierders lokten het zelf uit
Nog even terug naar Utrecht, want het verhaal van de huisvredebreuk in Hoograven neemt vreemde wendingen. Terwijl de verjaardag vierende meisjes zich sinds de achtertuinbestorming door Noord-Afrikaanse stadsguerrilla’s niet eens meer veilig voelen in hun eigen huis, krijgen ze van de politie een vermanende vinger in het gezicht gewapperd: “De politie heeft het meisje van 16 dat naar het ziekenhuis werd vervoerd laten weten dat het van haar niet verstandig was om de inhoud van haar glas naar de dader te gooien”, aldus onze bron (man, keukenschort, barbecuegereedschap). Oftewel: eigen schuld, jongedame. Moet je een ongewenste indringer die jouw feestje komt verpesten maar gewoon chips & cola geven. Tot overmaat van ramp besliste justitie ‘in het kader van een snelle afdoening’ dat er te weinig bewijs is tegen de daders. WTF-factor: het meisje dat met een gebroken oogkas in het ziekenhuis belandde, was buiten bewustzijn en kon ‘dus’ geen duidelijke verklaring afleggen. Zowel zij als het andere verjaardagsmeisje hebben echter beiden “geheel zelfstandig” de dader geïdentificeerd. En of het nog niet WTF genoeg is, zou er volgens de politie zelfs geen sprake zijn van huisvredebreuk omdat er, volgens onze bron, “geen volwassenen anders dan de daders aanwezig waren.” Man man man. Wat een land en wat een politie. Nog even en de kinderen krijgen zelf de schuld

Pizzaman
26-04-11, 09:17
Wat een ongelofelijk LOSERS die politie. :regie:

Als er nu een knokploeg bij die Kutmarokkanen langsgaat,
hoeft daar geen mens meer wat van te zeggen.
Ongelooflijk, geen woorden voor.

Toch had ik ergens al gedacht dat het zo zou aflopen.
Hup doorlopen, incidentje.

Fulanadetal
26-04-11, 09:30
Denk je dat dit tuig nog luisterd naar een Imam?
Nee Pizza dit tuig is rijp voor de sloop.

Deze jongens zien de moskee nooit van binnen. Zo'n imam daar lachen ze om.

Met een minimaal overlevingspakket diep in de wildernis achterlaten en na twee jaar weer ophalen. Wel een beetje hufterproof wildernis voor uitzoeken.

Fulanadetal
26-04-11, 09:32
Bezwaar tegen niet vervolgen

Wanneer de Officier besluit een verdachte niet te vervolgen, heeft iedereen die een direct belang bij vervolging heeft het recht om de Officier te verzoeken alsnog tot vervolging over te gaan.

De Officier kan besluiten een verdachte niet (of niet verder) te vervolgen. Iedereen die een direct belang heeft bij vervolging, bijvoorbeeld het slachtoffer of een nabestaande, heeft het recht om de Officier te verzoeken alsnog tot vervolging over te gaan. Geeft de Officier hier geen gehoor aan, dan kan het slachtoffer of de nabestaande beklag doen over deze beslissing bij het Hof.
Naar aanleiding van het beklag beslist het Hof of de vervolging alsnog moet plaatsvinden. Tegen de beslissing van het Hof is geen hoger beroep mogelijk.

Pizzaman
26-04-11, 09:34
Deze jongens zien de moskee nooit van binnen. Zo'n imam daar lachen ze om.
Maar ze verzieken wel de naam voor 'de goeien'.
Dat die daar niet meer op reageren verbaast mij enorm.
Temeer daar er altijd wel wordt gereageerd wanneer we dit soort gasten het land uit willen zetten.


Met een minimaal overlevingspakket diep in de wildernis achterlaten en na twee jaar weer ophalen. Wel een beetje hufterproof wildernis voor uitzoeken.
Siberie of Lapland lijkt me uitstekend.

Fulanadetal
26-04-11, 09:53
Maar ze verzieken wel de naam voor 'de goeien'.
Dat die daar niet meer op reageren verbaast mij enorm.
Temeer daar er altijd wel wordt gereageerd wanneer we dit soort gasten het land uit willen zetten.


Siberie of Lapland lijkt me uitstekend.

Ik maak uit de berichtgeving wel op dat het Marokkanen zijn. Maar niet dat zij moslims zijn of dit in naam van Allah gedaan zouden hebben.
Nederlandse etters luisteren niet naar een dominee.

Dat "de goeien" er niet op reageren kan ik me voorstellen. "De goeien" zijn geen politie (nou ja een enkeling misschien). "De goeien" zijn gewoon mensen met een baan en een leven. Dat is al zwaar genoeg.
Je kan er letterlijk ziek van worden als mensen met wie je niks te maken hebt wangedrag vertonen, terwijl jij er wel op wordt aangekeken omdat je voorouders toevallig uit hetzelfde land komen. Zowel in de media als in je directe omgeving, jaar in jaar uit. Ik weet dat mensen hier psychisch ziek van worden. Op zeker moment knapt er iets en dan zit je bij de psycholoog om de stukken bij elkaar te rapen.
Moet je als goed functionerende Marokkaan wonend in Vlaardingen na een dergelijk bericht onmiddellijk de trein naar Utrecht nemen en orde op zaken stellen? En zo ja, hoe?

Mensen mogen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen omgeving. Doe ik ook, als mensen in mijn omgeving (van wat voor achtergrond dan ook) zich misdragen dan stap ik erop af. Of dat nou om kinderen gaat die een soort vunzige schuttingtaalschreeuwwedstrijd houden in de nabijheid van kleuters, of om een boze alcoholist die zijn hond in elkaar trapt voor de buurtsuper.

Die 18 jarigen hebben zo'n 13 jaar hun gang kunnen gaan op straat. Daar is hun wanstaltige karakter ontstaan en dat ligt niet alleen aan de ouders en andere Marokkanen. Een heleboel mensen in die omgeving hebben het laten groeien en woekeren.

BlackBox
26-04-11, 10:09
“De politie heeft het meisje van 16 dat naar het ziekenhuis werd vervoerd laten weten dat het van haar niet verstandig was om de inhoud van haar glas naar de dader te gooien”

Ze hadden de politie moeten bellen, zelf niets moeten doen, en moeten wachten op de politie.
Maar hadden ze gebeld dan waren de regels wel weer veranderd: geen prio.

Verleden jaar rond deze tijd stond er een forum een probleem van een moeder.
Haar twaalfjarige dochter werd op MSN benaderd door een pedo (50 plus) die haar dochter uitnodigde voor sekscontact.
De moeder ging naar politie die haar vertelde dat ze niet geholpen kon worden omdat zij eerst zelf het ip-adres van de pedo moest hebben.
Om via MSN een ip-adres te achterhalen is niet echt moeilijk en na een beetje oefenen lukte het de moeder.
Met ip-adres van de pedo en chatlogs ging zij weer naar de politie die ineens vertelde, ondanks de gemaakte afspraken, dat dit soort zaken geen prio had.

BlackBox
26-04-11, 10:10
Wat een ongelofelijk LOSERS die politie. :regie:

Als er nu een knokploeg bij die Kutmarokkanen langsgaat,
hoeft daar geen mens meer wat van te zeggen.

Als warming-up voor een bezoekje aan de politie?

Pizzaman
26-04-11, 10:10
Ben het grotendeels met je eens, maar...


Je kan er letterlijk ziek van worden als mensen met wie je niks te maken hebt wangedrag vertonen, terwijl jij er wel op wordt aangekeken omdat je voorouders toevallig uit hetzelfde land komen. Zowel in de media als in je directe omgeving, jaar in jaar uit.
JUIST daarom verwacht ik meer reactie uit die hoek.
Overigens reageer je (wijselijk?) niet op mijn opmerking
Temeer daar er altijd wel wordt gereageerd wanneer we dit soort gasten het land uit willen zetten.

Moet je als goed functionerende Marokkaan wonend in Vlaardingen na een dergelijk bericht onmiddellijk de trein naar Utrecht nemen en orde op zaken stellen? En zo ja, hoe?[/QUOTE]
Nee, ik verwacht dat er ook een commissie of zoiets of een vereniging van Marokkanen/imams/whatever
komt die nou eens wat doet aan dergelijk tuig.


Mensen mogen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen omgeving. Doe ik ook, als mensen in mijn omgeving (van wat voor achtergrond dan ook) zich misdragen dan stap ik erop af. Of dat nou om kinderen gaat die een soort vunzige schuttingtaalschreeuwwedstrijd houden in de nabijheid van kleuters, of om een boze alcoholist die zijn hond in elkaar trapt voor de buurtsuper
...en volgens mij zit hier een heel grote lacune in de Marokkaanse gemeenschap.


Die 18 jarigen hebben zo'n 13 jaar hun gang kunnen gaan op straat. Daar is hun wanstaltige karakter ontstaan en dat ligt niet alleen aan de ouders en andere Marokkanen. Een heleboel mensen in die omgeving hebben het laten groeien en woekeren.
Ja, denk je dat?

Volgens mij hebben die mensen in de buurt dit 'laten woekeren' omdat het straattuig door menigeen de hand boven het hoofd gehouden wordt.
Zowel door 'de sterke arm der wet' als door de ouders, die de voortbrengselen van hun nachtelijk gesteun
(en dan vooral de zonen) als prinsjes behandelen die geen kwaad kunnen doen.
Ik vind dat je de slachtoffers de schuld geeft. Typisch Nederlands, trouwens.

Max Stirner
26-04-11, 10:22
Update: Hoe pakt de politie dit aan? Lees en huiver en vraag jezelf eens af, zou ik daar zo mee wegkomen?

Politie: feestvierders lokten het zelf uit
Nog even terug naar Utrecht, want het verhaal van de huisvredebreuk in Hoograven neemt vreemde wendingen. Terwijl de verjaardag vierende meisjes zich sinds de achtertuinbestorming door Noord-Afrikaanse stadsguerrilla’s niet eens meer veilig voelen in hun eigen huis, krijgen ze van de politie een vermanende vinger in het gezicht gewapperd: “De politie heeft het meisje van 16 dat naar het ziekenhuis werd vervoerd laten weten dat het van haar niet verstandig was om de inhoud van haar glas naar de dader te gooien”, aldus onze bron (man, keukenschort, barbecuegereedschap). Oftewel: eigen schuld, jongedame. Moet je een ongewenste indringer die jouw feestje komt verpesten maar gewoon chips & cola geven. Tot overmaat van ramp besliste justitie ‘in het kader van een snelle afdoening’ dat er te weinig bewijs is tegen de daders. WTF-factor: het meisje dat met een gebroken oogkas in het ziekenhuis belandde, was buiten bewustzijn en kon ‘dus’ geen duidelijke verklaring afleggen. Zowel zij als het andere verjaardagsmeisje hebben echter beiden “geheel zelfstandig” de dader geïdentificeerd. En of het nog niet WTF genoeg is, zou er volgens de politie zelfs geen sprake zijn van huisvredebreuk omdat er, volgens onze bron, “geen volwassenen anders dan de daders aanwezig waren.” Man man man. Wat een land en wat een politie. Nog even en de kinderen krijgen zelf de schuld


Dacht eerst écht dat het een grap was ... dit gaat dus een rel worden, en volkomen terecht.


Hulde aan GeenStijl.

Pizzaman
26-04-11, 10:29
Dacht eerst écht dat het een grap was ... dit gaat dus een rel worden, en volkomen terecht.

Let maar op, er gebeurt gewoon weer geen ene ruk.
Zodra er een knokploeg wordt gevormd staat de politie er opeens wel. :kotsen:

Fulanadetal
26-04-11, 10:30
Een "commissie". Ja dat zal helpen.
In dit geval heeft een vader zijn zoon aangegeven.
Ik geef de slachtoffers niet de schuld. Zoals ik eerder schreef, huisvredebreuk, vernieling, zware mishandeling en dat alles in vereniging. Hoe kan het slachtoffer daaraan schuldig zijn?

Wat ik wel zie is dat in deze maatschappij mensen liever de ogen sluiten als iets gebeurt. Dat is niet alleen een "marokkaanse lacune". Neem die alcoholjunk die zijn hond in elkaar trapte. Iedereen ziet het (het was druk die dag op het pleintje), mensen spreken er onderling schande van. En dan moet een minivrouwtje als ik op die boomlange vent (ex-marinier zo voegde hij me al snel dreigend toe, de sukkel) af stappen.
Grappige is dat mensen toen opeens actief werden. Iemand belde de politie en terwijl die vent ging lopen (kilometers) liep ik kalm achter hem aan. Inmiddels had zich een kleine stoet van mensen gevormd. Hij bleef schelden en dreigen maar gelukkig werd zijn agressie daardoor van de hond afgeleid.

Of die keer dat op het station een gozer een mobieltje probeerde af te pakken van een meisje. (leek een loverboy situatie trouwens) Trein loopt leeg en tientallen mensen lopen er vlak langs (het gebeurde op een trap), zien het en doen helemaal niks. Ik ben er bij gebleven, en heb iemand gevraagd politie of bewaking te bellen.

We moeten allemaal eens wat meer verantwoordelijkheid nemen. Wijzen naar elkaar is zo makkelijk en onproductief.

En wat meer politie en wat minder managementlagen, dat zou ook prettig zijn.

Stopnaald
26-04-11, 10:58
We moeten allemaal eens wat meer verantwoordelijkheid nemen. Wijzen naar elkaar is zo makkelijk en onproductief.

En wat meer politie en wat minder managementlagen, dat zou ook prettig zijn.

Dit ben ik helemaal met je eens. Maar ik denk dan ook gelijk aan de directe omgeving van deze drie losers. Ik vind het helemaal top dat die vader zijn zoon bij de politie heeft aangegeven. Deze vader krijgt van mij dan ook een hele grote dikke pluim.

Eigenlijk hoop ik dat de andere twee vaders (of ooms of oudere broers, whatever) dat ook doen. Dat zijn het soort signalen waar veel mensen erg blij van worden. Niet langer je prinsje kost-wat-kost beschermen, niet langer de kop in het zand steken, hetzij uit schaamte, hetzij uit machteloosheid.

Maar ook wijzelf (allochtonen én autochtonen) moeten meer onze verantwoordelijkheid nemen. De maatschappij zijn wij. Ook het publiek dus.

Tot slot zou ik net als jij graag meer politie op straat willen zien en een stuk minder blauw in vergaderzaaltjes. Maar dat geldt voor meer sectoren (onderwijs, zorg, bijv.). Maar gezien de grote belangen die die (overbodige) managers te verdedigen hebben, ben ik hier wat cynisch/pessimistisch over....

Pizzaman
26-04-11, 11:03
Een "commissie". Ja dat zal helpen. In dit geval heeft een vader zijn zoon aangegeven.
Ik geef de slachtoffers niet de schuld. Zoals ik eerder schreef, huisvredebreuk, vernieling, zware mishandeling en dat alles in vereniging. Hoe kan het slachtoffer daaraan schuldig zijn?
Het gaat mij er om dat je denkt dat we 'allemaal' hier iets aan moeten doen.
Weet je wel wat we 'allemaal' kunnen/mogen doen? Je belandt eerder in de bak dan een crimineel.
We lopen echter wel 'allemaal' dat risico.

hadden die meisjes, immers buurtbewoners, dan ook niet eerder aan de bel moeten trekken?
Dat bedoel ik er maar mee. Het is GVD de verantwoording van die ouders, om die kutjongens op te voeden.

Overigens, van mij mag die commissie gewoon een knokploeg zijn.



Wat ik wel zie is dat in deze maatschappij mensen liever de ogen sluiten als iets gebeurt. Dat is niet alleen een "marokkaanse lacune".
Klopt. Mag ik dan wel constateren dat er hier drie jongeren waren en 1 vader die aangifte deed.
Dat zijn dan twee grote lacunes + 2x gebrek aan opvoeding en 1x alleen gebrek aan opvoeding. :kotsen:
Dergelijke dingen komen aardig wat meer voor bij onze 'Nieuwe Nederlanders'.
Brullen over discriminatie kunnen ze dan weer wel heel hard.


Neem die alcoholjunk die zijn hond in elkaar trapte. Iedereen ziet het (het was druk die dag op het pleintje), mensen spreken er onderling schande van. En dan moet een minivrouwtje als ik op die boomlange vent (ex-marinier zo voegde hij me al snel dreigend toe, de sukkel) af stappen.
Je hebt geluk dat je geen oplawaai hebt gekregen.
Waarna je vervolgens prioroteit nul op rekest krijgt bij de politie.
En was het nou een verlopen junk (een grote dan) of een echte ex-marinier?
Wel moedig hoor. Maar was het een marokkaan geweest, dan had je ook nog het discriminatie-argument gekregen.


Grappige is dat mensen toen opeens actief werden. Iemand belde de politie en terwijl die vent ging lopen (kilometers) liep ik kalm achter hem aan. Inmiddels had zich een kleine stoet van mensen gevormd. Hij bleef schelden en dreigen maar gelukkig werd zijn agressie daardoor van de hond afgeleid.
Meestal belt er dan eentje WEL de politie, die dan JOU meeneemt.


Of die keer dat op het station een gozer een mobieltje probeerde af te pakken van een meisje. (leek een loverboy situatie trouwens) Trein loopt leeg en tientallen mensen lopen er vlak langs (het gebeurde op een trap), zien het en doen helemaal niks. Ik ben er bij gebleven, en heb iemand gevraagd politie of bewaking te bellen.
Jij durft.


We moeten allemaal eens wat meer verantwoordelijkheid nemen. Wijzen naar elkaar is zo makkelijk en onproductief.
Nogmaals, die meisjes woonden ook bij dat tuig in de buurt.
Denk jij dat ze daarom mede verantwoordelijk zijn voor de opvoeding van dit tuig?


En wat meer politie en wat minder managementlagen, dat zou ook prettig zijn.
Prioriteiten anders stellen, zou al heel wat helpen. Gebeurt nu ook, de boetequota zijn al weg.
Nu nog de 'boevenvangbonus' instellen. :duivels:

Waar ik mee zit zijn twee tegenstellingen:
- We moeten allemaal eens wat meer verantwoordelijkheid nemen.
- "De goeien" zijn gewoon mensen met een baan en een leven. Dat is al zwaar genoeg.

Oftewel??? Voor iemand die z'n eigen koters goed opvoedt (al zwaar genoeg),
die moet de koters van die eikels die onopgevoed tuig produceren er maar effe bij doen?
'Buurtopvoeding' als gemeenschapstaak? Het is ook de schuld van de buurt die nooit wat deed?
En als dat dtuig dan over de schreef gaat moeten we aan onze gemeenschapstaak denken?
Joh... Misschien zag Paul Kersey het toch heel wat scherper :maf3:

Max Stirner
26-04-11, 11:14
Maar ook wijzelf (allochtonen én autochtonen) moeten meer onze verantwoordelijkheid nemen. De maatschappij zijn wij. Ook het publiek dus.

....



Nee, nix drvan. Het is hier geen jungle. Die verantwoordelijkheid hebben we afgedragen aan de autoriteiten; politie en Justitie in dit geval.


En die moeten simpelweg hun taak uitvoeren. En dat doen ze dus niet. x op x.

BlackBox
26-04-11, 11:46
Moet je als goed functionerende Marokkaan wonend in Vlaardingen na een dergelijk bericht onmiddellijk de trein naar Utrecht nemen en orde op zaken stellen? En zo ja, hoe?
Onlangs is er in Utrecht een Marokkaans-Nederlandse vader vanwege het extreme wangedrag van zijn 2 zoons zijn woning uitgezet. Naast een homostel hebben de 2 treiterbroers ook een ander Marokkaans gezin de wijk uit gejaagd (http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/333516).



Mensen mogen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen omgeving. Doe ik ook, als mensen in mijn omgeving (van wat voor achtergrond dan ook) zich misdragen dan stap ik erop af. Of dat nou om kinderen gaat die een soort vunzige schuttingtaalschreeuwwedstrijd houden in de nabijheid van kleuters, of om een boze alcoholist die zijn hond in elkaar trapt voor de buurtsuper.
Ingrijpen bij geweld doet alleen nog maar de oudere generatie.
Afgelopen herfst stond ik in de etalage van een winkel naar deurmatjes te kijken.
Tegenover de winkel is een tramhalte. De tram stopte, er kwamen mensen uit en 2 uitstappende passagiers zagen een bekende van hun op enige afstand van mij staan.
Ze begroetten elkaar en er ontstond een gesprek over een voorval in de tram.

Een meisje van rond de 16 had keihard muziek opstaan. Een gebrilde man van een jaar of 60 sprak het meisje op een rustige toon aan over de muziek. Haar reactie was dat ze man de dreun gaf waardoor zijn bril gebroken op de grond viel. Ze gaf een tweede dreun en de man viel op de grond en ze maakten aanstalten op hem te gaan stampen.
Niemand van de voornamelijk jongeren reageerde. Maar een 70 plusser in gezelschap van zijn echtegenote stond en duwde het meisje weg van de man op de grond. Zij begon vervolgens in te slaan op de 70 plusser die haar van zich af wist te weren met een klap terug.

De politie arriveerde voor de verandering eens snel en uiteindelijk zijn het meisje en de 70 plusser geboeid afgevoerd.
Hoe het afgelopen is weet ik niet. Maar de les die steeds meer mensen leren is dat als er iets gebeurt dat niet door de beugel kan, je maar beter je mond kan houden om te voorkomen dat je in het ziekenhuis eindigt.


Die 18 jarigen hebben zo'n 13 jaar hun gang kunnen gaan op straat. Daar is hun wanstaltige karakter ontstaan en dat ligt niet alleen aan de ouders en andere Marokkanen. Een heleboel mensen in die omgeving hebben het laten groeien en woekeren.

Een typische Nederlandse eigenschap is zelfstandigheid. Op de werkvloer worden Nederlanders daarvoor gewaardeerd.
In een niet al te grijs verleden kon helpen van mensen van buiten om hun weg te vinden in Nederland overgelaten aan burgers zelf.
Ergens in de jaren 80 heeft de overheid de regie van wat je nu noemt 'inburgeren' overgenomen van de burgers. Er is een tendens gekomen van 'naastenzorg' naar 'loketzorg'. Een soort afwachtcultuur is ontstaan die verlammend werkt en mensen steeds meer langs elkaar heen doet leven.

Pizzaman
26-04-11, 12:06
De politie arriveerde voor de verandering eens snel en uiteindelijk zijn het meisje en de 70 plusser geboeid afgevoerd.... de les die steeds meer mensen leren is dat als er iets gebeurt dat niet door de beugel kan, je maar beter je mond kan houden om te voorkomen dat je in het ziekenhuis eindigt.
Ik mis hier nog: voordat je zelf in de bak eindigt.
Ik zie het wel zo dat dat meisje (16 jaar) er af komt met een waarschuwing.
Opa, de held, mag een nacht in de cel zitten omdat de OvJ naar een cursus is en geen tijd heeft om het te beoordelen.
Vervolgens krijgt ie een boete 2e categorie wegens geweldpleging (500 euro).
Dat mag ie van z'n reeds gekort pensioentje betalen.


Ergens in de jaren 80 heeft de overheid de regie van wat je nu noemt 'inburgeren' overgenomen van de burgers. Er is een tendens gekomen van 'naastenzorg' naar 'loketzorg'. Een soort afwachtcultuur is ontstaan die verlammend werkt en mensen steeds meer langs elkaar heen doet leven.
Inderdaad. Wat je feitelijk tegenwo0ordig nog kunt doen, is de dader een doodschop geven en vervolgens jezelf uit de voeten maken.
In de hoop dat er geen NSB-ers tussen het publiek aanwezig waren die je erbij lappen.

Rechtvaardigheid is crimineel gemaakt, iets anders kan ik er niet van bakken.
:kotsen:

Stopnaald
26-04-11, 12:33
Nee, nix drvan. Het is hier geen jungle. Die verantwoordelijkheid hebben we afgedragen aan de autoriteiten; politie en Justitie in dit geval.


En die moeten simpelweg hun taak uitvoeren. En dat doen ze dus niet. x op x.

Jij begrijpt mij niet. Ik pleit helemaal niet voor de jungle. Wel voor het voor de hand liggende. Namelijk 112 of politie bellen, slachtoffer(s) helpen, getuigenis afleggen van het gebeurde en evt. ter aanvulling de situatie filmen.

Vaak wordt de politie verweten dat ze "niets doen", maar in de meeste gevallen blijkt dat de "gewone" agent wel degelijk graag "iets wil doen". Helaas staan er vaak 2 blokkades in de weg. Namelijk de managers bij politie én justitie.

Max Stirner
26-04-11, 12:45
Jij begrijpt mij niet. Ik pleit helemaal niet voor de jungle. Wel voor het voor de hand liggende. Namelijk 112 of politie bellen, slachtoffer(s) helpen, getuigenis afleggen van het gebeurde en evt. ter aanvulling de situatie filmen.

Vaak wordt de politie verweten dat ze "niets doen", maar in de meeste gevallen blijkt dat de "gewone" agent wel degelijk graag "iets wil doen". Helaas staan er vaak 2 blokkades in de weg. Namelijk de managers bij politie én justitie.


Das dus allemaal gebeurd, vervolgens wordt er nix mee gedaan - om onbegrijpelijke redenen.

Denk dat ook de pers en de media een taak hebben om over dit soort zaken véél meer stennis te schoppen, wat dat betreft vind ik GeenStijl en Pownews daadwerkelijk een verademing.

John2
26-04-11, 14:04
Das dus allemaal gebeurd, vervolgens wordt er nix mee gedaan - om onbegrijpelijke redenen.

Denk dat ook de pers en de media een taak hebben om over dit soort zaken véél meer stennis te schoppen, wat dat betreft vind ik GeenStijl en Pownews daadwerkelijk een verademing.

Gedeeltelijk ben ik het met jou eens, mits we geen eigen rechters gaan spelen en we altijd rekening houden met gepaste dwang, want heel snel kan de media oproepen tot totale volkswoede.

Pizzaman
26-04-11, 14:07
Das dus allemaal gebeurd, vervolgens wordt er nix mee gedaan - om onbegrijpelijke redenen.
Is het toch een jungle... :denk:

Soort bananenrepubliek hier.

Max Stirner
26-04-11, 14:48
Gedeeltelijk ben ik het met jou eens, mits we geen eigen rechters gaan spelen en we altijd rekening houden met gepaste dwang, want heel snel kan de media oproepen tot totale volkswoede.


OK.


(Maar als mijn onschuldige dochter van 16 zomaar het ziekenhuis in wordt geslagen door een horde mannelijke indringers en politie & justitie verzaken hierin volledig hun taak, huur ik een Joego - bij wijze van spreken

Want it takes two to tango, dat was de deal:


http://nl.wikipedia.org/wiki/Thomas_Hobbes

Slinger
26-04-11, 14:54
Update: Hoe pakt de politie dit aan? Lees en huiver en vraag jezelf eens af, zou ik daar zo mee wegkomen?

Politie: feestvierders lokten het zelf uit
Nog even terug naar Utrecht, want het verhaal van de huisvredebreuk in Hoograven neemt vreemde wendingen. Terwijl de verjaardag vierende meisjes zich sinds de achtertuinbestorming door Noord-Afrikaanse stadsguerrilla’s niet eens meer veilig voelen in hun eigen huis, krijgen ze van de politie een vermanende vinger in het gezicht gewapperd: “De politie heeft het meisje van 16 dat naar het ziekenhuis werd vervoerd laten weten dat het van haar niet verstandig was om de inhoud van haar glas naar de dader te gooien”, aldus onze bron (man, keukenschort, barbecuegereedschap). Oftewel: eigen schuld, jongedame. Moet je een ongewenste indringer die jouw feestje komt verpesten maar gewoon chips & cola geven. Tot overmaat van ramp besliste justitie ‘in het kader van een snelle afdoening’ dat er te weinig bewijs is tegen de daders. WTF-factor: het meisje dat met een gebroken oogkas in het ziekenhuis belandde, was buiten bewustzijn en kon ‘dus’ geen duidelijke verklaring afleggen. Zowel zij als het andere verjaardagsmeisje hebben echter beiden “geheel zelfstandig” de dader geïdentificeerd. En of het nog niet WTF genoeg is, zou er volgens de politie zelfs geen sprake zijn van huisvredebreuk omdat er, volgens onze bron, “geen volwassenen anders dan de daders aanwezig waren.” Man man man. Wat een land en wat een politie. Nog even en de kinderen krijgen zelf de schuld

Tsja, die meiden hebben het aan zichzelf te danken, hadden ze die mocro's maar binnen moeten laten. En een gelovige moslim natgooien met bier, dat is wel het toppunt, dan is een gebroken jukbeen nog een milde straf, naar shariamaatstaven.

John2
26-04-11, 14:58
OK.


(Maar als mijn onschuldige dochter van 16 zomaar het ziekenhuis in wordt geslagen door een horde mannelijke indringers en politie & justitie verzaken hierin volledig hun taak, zoek ik een Joego - bij wijze van spreken

Want it takes two to tango, dat was de deal:


http://nl.wikipedia.org/wiki/Thomas_Hobbes

Kijk dan doe je het goed, nooit zelf je handen vuil maken aan het tuig, gewoon een Servie of een Rus 1500 betalen en het laten regelen.

PS zorg je wel voor een goede alibi, ik raad je aan een goed stamcafe....:engel:

Pizzaman
26-04-11, 15:20
Kijk dan doe je het goed, nooit zelf je handen vuil maken aan het tuig, gewoon een Servie of een Rus 1500 betalen en het laten regelen.

PS zorg je wel voor een goede alibi, ik raad je aan een goed stamcafe....:engel:

Dat wordt dan met z'n drie het cafe in duiken. :denk:

John2
26-04-11, 15:23
Dat wordt dan met z'n drie het cafe in duiken. :denk:

Zolang Schalken en Hendriks er maar niet bij is moet het geen probleem zijn denk ik...:hihi:

super ick
26-04-11, 16:10
En dan te bedenken dat dit toevallig opgepikt wordt en ruchtbaarheid krijgt.................
Wat moet je doen om gepast geweld tegen de geweldenaars die meisjes knock out slaan en een jukbeen breken? (daar kan je overigens een misvormd gezicht aan overhouden)

1 klap is geen optie, als het een groepje is keert het geweld zich tegen jou,
Doodsklap is geen optie want kost je gevangenisstraf.

Als vechtsportbeoefenaar krijg je extra straf want menig rechter is van oordeel dat je dan alles zover in de hand kunt houden of uit de hand kunt laten lopen als je zelf wilt.
In de oneindige wijsheid wordt dan even vergeten dat je ze wel van je af MOET slaan en trappen. Als er drie op je nek zitten kan je namelijk ook te laat zijn.
In mijn buurt kent men mij en dwing ik respect af, ik kan het altijd verbaal oplossen. Toch blijft het opassen. Onlangs is hier een man neergestoken door een Antilliaanse jongen van 14!!!

Eric de Blois
26-04-11, 17:39
Update: Hoe pakt de politie dit aan? Lees en huiver en vraag jezelf eens af, zou ik daar zo mee wegkomen?

Politie: feestvierders lokten het zelf uit
Nog even terug naar Utrecht, want het verhaal van de huisvredebreuk in Hoograven neemt vreemde wendingen. Terwijl de verjaardag vierende meisjes zich sinds de achtertuinbestorming door Noord-Afrikaanse stadsguerrilla’s niet eens meer veilig voelen in hun eigen huis, krijgen ze van de politie een vermanende vinger in het gezicht gewapperd: “De politie heeft het meisje van 16 dat naar het ziekenhuis werd vervoerd laten weten dat het van haar niet verstandig was om de inhoud van haar glas naar de dader te gooien”, aldus onze bron (man, keukenschort, barbecuegereedschap). Oftewel: eigen schuld, jongedame. Moet je een ongewenste indringer die jouw feestje komt verpesten maar gewoon chips & cola geven. Tot overmaat van ramp besliste justitie ‘in het kader van een snelle afdoening’ dat er te weinig bewijs is tegen de daders. WTF-factor: het meisje dat met een gebroken oogkas in het ziekenhuis belandde, was buiten bewustzijn en kon ‘dus’ geen duidelijke verklaring afleggen. Zowel zij als het andere verjaardagsmeisje hebben echter beiden “geheel zelfstandig” de dader geïdentificeerd. En of het nog niet WTF genoeg is, zou er volgens de politie zelfs geen sprake zijn van huisvredebreuk omdat er, volgens onze bron, “geen volwassenen anders dan de daders aanwezig waren.” Man man man. Wat een land en wat een politie. Nog even en de kinderen krijgen zelf de schuld

Dat krijg je met een politieapparaat dat personeel in eerste instantie op het uiterlijk selecteert. Ja, wat een land. Het zal nog wel erger worden.

Pizzaman
26-04-11, 18:07
En dan te bedenken dat dit toevallig opgepikt wordt en ruchtbaarheid krijgt.................
Je bedoelt: hoeveel keer hoor je nergens over, inderdaad.


Wat moet je doen om gepast geweld tegen de geweldenaars die meisjes knock out slaan en een jukbeen breken? (daar kan je overigens een misvormd gezicht aan overhouden)
Gepast geweld voor dit soort gasten valt niet met de blote hand uit te delen.


1 klap is geen optie, als het een groepje is keert het geweld zich tegen jou,
Doodsklap is geen optie want kost je gevangenisstraf.
Kortom de mate van geweld wordt bepaald door risico/resultaat.


Als vechtsportbeoefenaar krijg je extra straf ....
... de reden dat ik geen zwarte band heb behaald nl. er was toen sprake van dat het genoteerd zou worden... :denk:

Eke
26-04-11, 20:24
Stel : wij hier zitten met z'n allen in ..uh..in het Nieuwe Land.. Er heeft een zoon (pa komt uit Venlo) zich volledig laten gaan (Bavaria) en hij heeft een meisje dat hem weigerde knock-out geslagen. De vele Nieuwlanders wijzen nu ons aan als de verantwoordelijken voor dat gedrag van die Limbo.

Mooi niet :hihi:
Laat die Limbo z'n zoon opvoeden !!!!

@ Fulanadetal :)

Die ukkies scharrelen al heel jong buiten met hun oudere broertjes en zusjes. Dat's helemaal geen punt. De buurt helpt mee met opvoeden...Iedereen kent de kinderen. Uh..in een dorp in Marokko.

Wie heeft de moeders vertelt dat in Nederland het ieder voor zich is met opvoeden ?

Wie heeft de Nederlandse buren vertelt dat er van hen ook betrokkenheid en opvoeding verwacht wordt als zo'n jongetje een keertje stout is ?



Die 18 jarigen hebben zo'n 13 jaar hun gang kunnen gaan op straat. Daar is hun wanstaltige karakter ontstaan en dat ligt niet alleen aan de ouders en andere Marokkanen*. Een heleboel mensen in die omgeving hebben het laten groeien en woekeren.




*'andere Marokkanen' kennen Hoograven niet eens...Laat staan dat ze die knullen willen/kunnen opvoeden. Het komt echt op de ouders en de buurt aan.
Tja..en nu dus op de hulptroepen (politie---> beroepsopvoeders). De politie mag z'n snor niet drukken nu, maar zal iets moeten doen.

Slinger
26-04-11, 21:28
Stel : wij hier zitten met z'n allen in ..uh..in het Nieuwe Land.. Er heeft een zoon (pa komt uit Venlo) zich volledig laten gaan (Bavaria) en hij heeft een meisje dat hem weigerde knock-out geslagen. De vele Nieuwlanders wijzen nu ons aan als de verantwoordelijken voor dat gedrag van die Limbo.

Mooi niet :hihi:
Laat die Limbo z'n zoon opvoeden !!!!

@ Fulanadetal :)

Die ukkies scharrelen al heel jong buiten met hun oudere broertjes en zusjes. Dat's helemaal geen punt. De buurt helpt mee met opvoeden...Iedereen kent de kinderen. Uh..in een dorp in Marokko.

Wie heeft de moeders vertelt dat in Nederland het ieder voor zich is met opvoeden ?

Wie heeft de Nederlandse buren vertelt dat er van hen ook betrokkenheid en opvoeding verwacht wordt als zo'n jongetje een keertje stout is ?






*'andere Marokkanen' kennen Hoograven niet eens...Laat staan dat ze die knullen willen/kunnen opvoeden. Het komt echt op de ouders en de buurt aan.
Tja..en nu dus op de hulptroepen (politie---> beroepsopvoeders). De politie mag z'n snor niet drukken nu, maar zal iets moeten doen.

Limbo's doen zoiets niet.

Karin.N
26-04-11, 22:32
Stel : wij hier zitten met z'n allen in ..uh..in het Nieuwe Land.. Er heeft een zoon (pa komt uit Venlo) zich volledig laten gaan (Bavaria) en hij heeft een meisje dat hem weigerde knock-out geslagen. De vele Nieuwlanders wijzen nu ons aan als de verantwoordelijken voor dat gedrag van die Limbo.

Mooi niet :hihi:
Laat die Limbo z'n zoon opvoeden !!!!

@ Fulanadetal :)

Die ukkies scharrelen al heel jong buiten met hun oudere broertjes en zusjes. Dat's helemaal geen punt. De buurt helpt mee met opvoeden...Iedereen kent de kinderen. Uh..in een dorp in Marokko.

Wie heeft de moeders vertelt dat in Nederland het ieder voor zich is met opvoeden ?

Wie heeft de Nederlandse buren vertelt dat er van hen ook betrokkenheid en opvoeding verwacht wordt als zo'n jongetje een keertje stout is ?


*'andere Marokkanen' kennen Hoograven niet eens...Laat staan dat ze die knullen willen/kunnen opvoeden. Het komt echt op de ouders en de buurt aan.
Tja..en nu dus op de hulptroepen (politie---> beroepsopvoeders). De politie mag z'n snor niet drukken nu, maar zal iets moeten doen.

Ik heb niet echt meer de illusie dat de buurt iets kan betekenen. Wil je een kind corrigeren, dan krijg je geregeld een grote mond. Laatst nog een jongetje van een jaar of 6 die steentjes gooide naar een bejaarde vrouw achter een rollator. Houd je bek, vieze hoer of ik steek je neer. En helaas, hij is niet de enige :(.

Max Stirner
26-04-11, 22:54
Ik heb niet echt meer de illusie dat de buurt iets kan betekenen. Wil je een kind corrigeren, dan krijg je geregeld een grote mond. Laatst nog een jongetje van een jaar of 6 die steentjes gooide naar een bejaarde vrouw achter een rollator. Houd je bek, vieze hoer of ik steek je neer. En helaas, hij is niet de enige :(.


Bovendien heb ik daar sowieso helemaal geen zin in, de ouders moeten dat doen.

En als de kids toch kattekwaad uithalen - bijvoorbeeld kleine meisjes bedreigen en KO slaan - dan moeten de boven ons gestelden ingrijpen.


Maar die zijn dus op vakantie .... :


http://www.dumpert.nl/mediabase/1456881/1aa74730/opa_spreekt.html

Eke
27-04-11, 08:32
Limbo's doen zoiets niet.


Huh ?? Ze voeden hun kinderen niet op ? :hihi:




Ok,over de meeste Marokkaans Nederlandse kinderen hoor je niets ....
maar een hardnekkig groep wordt steeds opgeschoond met nieuwe aanwas,lijkt me.

LET WEL...ik heb geen concrete cijfers. Wie van jullie weet om hoeveel kinderen het gaat en of het aantal verandert de laatste paar jaar nu er zo ingezet wordt met oa. buurtvaders ?

Wie weet er wat van ..wat heeft in het verleden geholpen en wat niet ?

Eke
27-04-11, 08:53
Ik heb niet echt meer de illusie dat de buurt iets kan betekenen. Wil je een kind corrigeren, dan krijg je geregeld een grote mond. Laatst nog een jongetje van een jaar of 6 die steentjes gooide naar een bejaarde vrouw achter een rollator. Houd je bek, vieze hoer of ik steek je neer. En helaas, hij is niet de enige :(.

Een kind van zes al,he ? Z'n voorbeelden zijn z'n grotere broertjes/neefjes.

En hij pikt als peuter al van alles op...dan wil ie graag de wereld verkennen en botst ie ook tegen NEE op...grenzen. Als het goed is....

Karin, het jongetje kende jou ?

Voor de duidelijkheid : primair zijn de ouders verantwoordelijk. In Nederland is dat begrip heel sterk.

Eke
27-04-11, 08:56
In 2009 begonnen: http://www.opvoedmix.nl/

Blackbox, heb je het forum bekeken ? Dat gaat niet over dit soort zaken.

Pizzaman
27-04-11, 09:21
Wie heeft de Nederlandse buren vertelt dat er van hen ook betrokkenheid en opvoeding verwacht wordt als zo'n jongetje een keertje stout is ?

Jaja, ammehoela.

Je eigen koters in de hand houden is al moeilijk genoeg.
Helemaal niet willen luisteren soms, en als je dan aan hun oor trekt dan roept iedereen 'kindermishandeling'...

Je zou dan ook de koters van een ander moeten opvoeden?
Weet je wat ik dan doe, dan zoek ik pa wel even op.
Regelen we het als 'volwassenen onder elkaar' (desnoods met maat 45 :stout:).

Vijf minuten lol, realiseren die gasten zich wat er aan vast zit, blijkbaar niet. :moeilijk:

Karin.N
27-04-11, 09:27
Een kind van zes al,he ? Z'n voorbeelden zijn z'n grotere broertjes/neefjes.

En hij pikt als peuter al van alles op...dan wil ie graag de wereld verkennen en botst ie ook tegen NEE op...grenzen. Als het goed is....

Karin, het jongetje kende jou ?

Voor de duidelijkheid : primair zijn de ouders verantwoordelijk. In Nederland is dat begrip heel sterk.

Het jongetje kendi ik niet direct, later wel via mijn lieve hulp Malika. En dat vind ik zo moeilijk. Malika vertelde tijd geleden dat ze zo verbaasd was dat een nederlands jongetje van een jaar of 4 wat bij hun in de flat woont, de hele dag op straat zwerft. Dat vond ze onbegrijpelijk, want nederlanders zorgen toch juist goed voor hun kinderen. Heb best wel een tijdje nodig gehad om haar duidelijk te maken dat er ook genoeg ned. ouders zijn die weinig of geen aandacht voor hun kinderen hebben. Malika heeft met haar man 5 kinderen, maar zij hebben altijd bewust hun zonen thuis gehouden. Malika woont in Hoograven en er is daar idd een harde kern van kinderen die niet willen deugen.
Laatst ook in Hoograven, valt er op straat een vrouw met hoofddoek. Ik rij langs, stop en ga helpen. Verderop komen er een paar jongens en mannen aangerend. Iedereen was stomverbaasd dat een blanke uitstapte om een van hun vrouwen te helpen. Da'n voel je je op zo'n moment ook flink beschaamd voor de ervaringen die deze mensen kennelijk hebebn gehad met andere nederlanders.
Of je hebt een marokkaans vriendje van je zoon in de auto en die vertelt ff tussen neus en lippen door dat marokkanen slecht zijn. Ga je dus vervolgens uitleggen dat dat niet zo is. Jongetje houdt vol, ja, maar mijn vader zegt dat.
(deze man wordt vaak met de nek aangekeken omdat zijn vrouw niet naar buiten komt. Hij spreekt soms met ons af dat hij haar meeneemt naar de tennisbaan en gaat er dan zelf vandoor en laat haar achter bij ons. Gewoon om haar te dwingen dat ze zelfstandig buiten is. Terwijl de buurt hem als een grote onderdrukker ziet, hij doet verschrikkelijk veel moeite om haar nederlands te laten leren).
Dan komt een klasgenoot van je dochter aan de deur, en die komt niet binnen, want ongelovigen zijn vies. Ze wil alleen iets weten over huiswerk en mag van haar ouders absoluut niet bij ongelovigen komen.

Het is zo ontzettend moeilijk, wat kun je doen om de situatie te verbeteren. Mensen bekijken een situatie vanuit hun eigen ervaringen/wereldbeeld en laten zich daardoor leiden. waardoor er veel wederzijds onbegrip bestaat.

Heb nu bijvoorbeeld mijn schoonmoeder in huis. Is beroofd door jongens met bontkraagje op een scooter. Rechterknie doet goed zeer, waarschijnlijk iets met de kruisbanden. Andere onderbeen 2 diepe vleeswonden. Mensje kan voorlopig geen kant op. Dan krijg je ook wel even een waas voor je ogen wanneer anderen opmerkingen maken over die zielige jongens die zo gediscrimineerd worden. Politie vertelt dat het mss beter is dat mevrouw voortaan in de ochtend haar boodschappen doet ipv 's middags. Want dan zijn er meer van die jongens op straat. Want ja, Hoograven (daar woont ze) is niet altijd veilig.

Persoonlijk negeer ik dus maar mensen die eenzijdig naar een situatie kijken. Deze kosten zoveel energie, en maken je soms zo kwaad dat je zelf weer even tot jezelf moet komen om weer eerlijk situaties te kunnen beoordelen. Ik heb dus niets met moslims die alle schuld maar bij het westen leggen, of met niet moslims die in elke moslim een crimineel zien.

Pizzaman
27-04-11, 09:37
Het is zo ontzettend moeilijk, wat kun je doen om de situatie te verbeteren. Mensen bekijken een situatie vanuit hun eigen ervaringen/wereldbeeld en laten zich daardoor leiden. waardoor er veel wederzijds onbegrip bestaat.

Het is juist ontzettend makkelijk.

Wie zich gedraagt als scootertuig, bekijken of ze twee paspoorten hebben.
En dan de ene innemen, blijft immers eigendom van de Nederlandse staat.

Ouders aansprakelijk stellen voor geleden schade.
Als die van mij een ruit intrappen moet ik ook betalen.
Kan niet en wil niet - hardstikke goed, maar doe dat dan niet hier.

Wederzijds onbegrip? 'Wij' hebben jarenlang van alles maar moeten begrijpen, en de rekening betaald.
Donder toch op met lui die niet willen. Er zijn genoeg mensen (ja ook Marokkanen) die WEL willen maar de kans niet krijgen.
Omdat zulk soort tuig zielig gevonden wordt. :kotsen:

Ophouden met stom ouwehoeren. Ook niemand die zich afvraagt of ik mijn snelheidsboetes wel kan betalen.
Dan moet ik ook maar eerder weggaan naar een afspraak, heet dat dan.
Ook al verdien ik daarmee ruim 52% voor de belasting... :boos:

Laten betalen, eventueel gericht schieten in de knie. Uitzetten indien mogelijk.
Ik denk dat het niet lang duurt voordat de bedoeling duidelijk overkomt en ook 'kanniet en wilniet' zich wel twee keer bedenken. :dood:

Karin.N
27-04-11, 10:30
Het is juist ontzettend makkelijk.

Wie zich gedraagt als scootertuig, bekijken of ze twee paspoorten hebben.
En dan de ene innemen, blijft immers eigendom van de Nederlandse staat.

Ouders aansprakelijk stellen voor geleden schade.
Als die van mij een ruit intrappen moet ik ook betalen.
Kan niet en wil niet - hardstikke goed, maar doe dat dan niet hier.

Wederzijds onbegrip? 'Wij' hebben jarenlang van alles maar moeten begrijpen, en de rekening betaald.
Donder toch op met lui die niet willen. Er zijn genoeg mensen (ja ook Marokkanen) die WEL willen maar de kans niet krijgen.
Omdat zulk soort tuig zielig gevonden wordt. :kotsen:

Ophouden met stom ouwehoeren. Ook niemand die zich afvraagt of ik mijn snelheidsboetes wel kan betalen.
Dan moet ik ook maar eerder weggaan naar een afspraak, heet dat dan.
Ook al verdien ik daarmee ruim 52% voor de belasting... :boos:

Laten betalen, eventueel gericht schieten in de knie. Uitzetten indien mogelijk.
Ik denk dat het niet lang duurt voordat de bedoeling duidelijk overkomt en ook 'kanniet en wilniet' zich wel twee keer bedenken. :dood:

Harde aanpak van sommige zal wel werken. Neem manlief, gespierde aannemer daar zijn ze als de dood voor. Soms draaien ze om z'n busje heen om te kijken of er wat te jatten valt. Wanneer hij aan komt zetten en een grote mond geeft en met geweld dreigt weten ze niet hoe snel ze af moeten druipen. werkt beter dan die softe welzijnswerkers. Sommige hebben echt een harde hand nodig, maar gericht schieten in de knie gaat me wat te ver.
Geldt trouwens ook voor tokkies, hebben zo'n jongen in dienst. Man neemt hem af en toe even stevig onder handen en dan loopt ie weer weken in het gareel . Tis maar goed dat de vakbond dat niet weet, maar door de harde hand van echtgenoot werkt hij nog steeds en is van de drugs af en zuipt alleen nog in het weekend. Die jongen gaat trouwens door het vuur voor m'n echtgenoot en zegt ook wel eens dat hij heel blij met hem is. Hij ziet hem nu als een vader die hij nooit eerder heeft gehad. We zijn hem nu financieel aan het opvoeden, tis triest hoe sommige ouders hun kinderen afleveren. Deze jongen, blanke autochtoon, heeft 1 voordeel, hij kan niet jankend het discriminatieverhaal ophangen en dat scheelt! Tis lastiger aanpakken wanneer mensen in een zgn slachtofferrol kruipen en daarin ook gekoesterd worden.

BlackBox
27-04-11, 10:44
Tot slot zou ik net als jij graag meer politie op straat willen zien en een stuk minder blauw in vergaderzaaltjes. Maar dat geldt voor meer sectoren (onderwijs, zorg, bijv.). Maar gezien de grote belangen die die (overbodige) managers te verdedigen hebben, ben ik hier wat cynisch/pessimistisch over....
Heel vaak ruikt en voelt een agent(e) dat er iets niet in de haak is. Maar ingrijpen wordt van hogerhand verboden. Gezond instinct moet dus verplicht worden onderdrukt.

Max Stirner
27-04-11, 10:54
Op zich gaat dit helemaal niet over Mocro's, los van het feit dat het inderdaad vrij vaak k*tvolk betreft ....


Interessanter lijkt me de vraag:

Hoe is het mogelijk dat een meerderjarige jongen die wordt opgepakt wegens inbraak, bedreiging en zware mishandeling van een meisje, vrijwel direct weer wordt vrijgelaten ?

Wie heeft dat besloten en waarom ?


(en last but not least: Zullen we diegene(n) ophangen, onthoofden of vierendelen ? Publiek of geen publiek ? )

BlackBox
27-04-11, 10:56
Ik mis hier nog: voordat je zelf in de bak eindigt.
Ik zie het wel zo dat dat meisje (16 jaar) er af komt met een waarschuwing.
Zelfs dat is de vraag.
Heel vaak wordt een slachtoffer van geweld ontmoedigd om aangifte te doen vanwege de kans op represailles. Naam en adres van het slachtoffer komen namelijk op de dagvaarding te staan.


Opa, de held, mag een nacht in de cel zitten omdat de OvJ naar een cursus is en geen tijd heeft om het te beoordelen.
Vervolgens krijgt ie een boete 2e categorie wegens geweldpleging (500 euro).
Dat mag ie van z'n reeds gekort pensioentje betalen.
Opa wordt de grote boosdoener.



Inderdaad. Wat je feitelijk tegenwo0ordig nog kunt doen, is de dader een doodschop geven en vervolgens jezelf uit de voeten maken.
In de hoop dat er geen NSB-ers tussen het publiek aanwezig waren die je erbij lappen.

Rechtvaardigheid is crimineel gemaakt, iets anders kan ik er niet van bakken.
:kotsen:
Komt het tot een rechtszaak dan zijn daders vaak heel bedreven om een slachtoffer zo uit te lokken dat hij of zij iets verkeerds zegt met als gevolg strafvermindering voorde dader.

3 weken geleden bij mij in de buurt ziet een man (69 jaar), op een eerste verdieping wonend, dat een beroepswerkeloze in de tuin van zijn benedenbuurvrouw spullen uit dozen, die daar staan, haalt.
Hij zegt er iets van en er volgt een scheldpartij en enorm geschreeuw.

Om de zaak rustig uit te praten gaat hij naar beneden en dat hij niet moeten doen. Want binnen de kortste keren weet de beroepswerkeloze de man zo door het lint te krijgen dat hij als eerste een klap uitdeelt. Vervolgens rollen ze vechtend in een paar struiken. Een omstander weet ze te scheiden en uit elkaar te houden totdat de politie na een minuut of tien arriveert.
En nu loopt die man de kans dat hij voor de rechter veroordeeld gaat worden wegens openlijke geweldpleging.

John2
27-04-11, 10:59
=Max Stirner;4672226]Op zich gaat dit helemaal niet over Mocro's, los van het feit dat het inderdaad vrij vaak k*tvolk betreft ....
Interessanter lijkt me de vraag:
Hoe is het mogelijk dat een meerderjarige jongen die wordt opgepakt wegens inbraak, bedreiging en zware mishandeling van een meisje, vrijwel direct weer wordt vrijgelaten ?
Wie heeft dat besloten en waarom ?
Joost mag het weten, maar denk wel dat hij stoer rond loopt met zoiets van kijk mij eens.
Misschien dat Wilders hierover kamer vragen kan stellen? :stout:



(en last but not least: Zullen we diegene(n) ophangen, onthoofden of vierendelen ? Publiek of geen publiek ? )
Ik zou deze volgorde aanhouden dan kun je ze allemaal uitvoeren.

Stopnaald
27-04-11, 11:02
Heel vaak ruikt en voelt een agent(e) dat er iets niet in de haak is. Maar ingrijpen wordt van hogerhand verboden. Gezond instinct moet dus verplicht worden onderdrukt.

Dat zei ik dus. En helaas zie ik hier niet gauw verandering in komen.

BlackBox
27-04-11, 11:04
Blackbox, heb je het forum bekeken ? Dat gaat niet over dit soort zaken.
Ja, dat forum heb ik bekeken. Maar het staat in de kinderschoenen.

Een tijd geleden stonden er wel verontwaardigde commentaren over wat er in Gouda was gebeurd (meisjes van hun fiets beroofd enz.). Ook werd de vraag gesteld of degenen (ouders) die het betreft op forums zoals opvoedingsmix.nl komen.
Feit is dat 70% van alle Marokkanen tussen 18-35 jaar in Nederland forums met een Marokkaanse signatuur bezoekt. Boven de 35 jaar is het percentage aanzienlijk lager.

Pizzaman
27-04-11, 11:15
Op zich gaat dit helemaal niet over Mocro's, los van het feit dat het inderdaad vrij vaak k*tvolk betreft ....
Klopt. Deze keer waren het Marokkanen. Ook autochtone Tokkies hebben we hier genoeg.
Blijft het feit dat percentueel gezien...
Affijn, in feite is het ook wel logisch, want de hoofdreden dat dit zo vaak gebeurt is dat er gewoon geen moer tegengas wordt gegeven.
Bij Marokkanen en 'kansengroepen' nog minder, daardoor zal het wellicht onder die groepen meer voorkomen?



Interessanter lijkt me de vraag:
Hoe is het mogelijk dat een meerderjarige jongen die wordt opgepakt wegens inbraak, bedreiging en zware mishandeling van een meisje, vrijwel direct weer wordt vrijgelaten ?
Wie heeft dat besloten en waarom ?
Ik heb daar een bot antwoord op. Kijk maar wat jullie er mee doen.
Volgens mij is er gewoon s[prake van klantenbinding bij de rechterlijke macht.
Immers, een crimineel die 2x veroordeeld wordt levert 2x geld op.
Waarom zou je hem dus lang opsluiten, hiervan heb je zelf geen enkel voordeel.
Vanwege de wijk waar je woont heb je ook geen last als ze vrij rondlopen.
Kost wel wat, dat wonen, dus je moet er voor zorgen dat je werk houdt.


(en last but not least: Zullen we diegene(n) ophangen, onthoofden of vierendelen ? Publiek of geen publiek ? )
Vraag je dat aan mij? Op het vliegtuig en naar een eiland ergens boven Siberie.
We zijn hier toch geen achterlijk sharia land.

Ja het klinkt allemaal wel mooi en wraak is zoet, maar de rommel moet je ook weer opruimen. :fucyc:

Stopnaald
27-04-11, 12:16
Op zich gaat dit helemaal niet over Mocro's, los van het feit dat het inderdaad vrij vaak k*tvolk betreft ....


Interessanter lijkt me de vraag:

Hoe is het mogelijk dat een meerderjarige jongen die wordt opgepakt wegens inbraak, bedreiging en zware mishandeling van een meisje, vrijwel direct weer wordt vrijgelaten ?

Wie heeft dat besloten en waarom ?


(en last but not least: Zullen we diegene(n) ophangen, onthoofden of vierendelen ? Publiek of geen publiek ? )

Zoals al eerder geconstateerd is: de rollen van slachtoffers en daders zijn hier in NL regelmatig omgedraaid.

De verwachte straf (wegens inbraak, bedreiging en mishandeling dus) werd door OvJ als relatief laag ingeschat. Als achteraf blijkt dat een dader langer opgesloten heeft gezeten (in voorarrest), dan de uiteindelijk opgelegde straf, kan deze schadevergoeding eisen voor die langere termijn en dat is ws de reden waarom de OvJ besloten heeft deze daders niet in voorarrest te houden.


Ratten worden doorgaans zonder pardon verzopen of gekeeld...:engel:

super ick
27-04-11, 13:23
Je bedoelt: hoeveel keer hoor je nergens over, inderdaad.


Gepast geweld voor dit soort gasten valt niet met de blote hand uit te delen.


Kortom de mate van geweld wordt bepaald door risico/resultaat.


... de reden dat ik geen zwarte band heb behaald nl. er was toen sprake van dat het genoteerd zou worden... :denk:

Inderdaad geen veel van dit soort akkefietjes aan ons voorbij.
Voor de meeste mensen wordt de mate van geweld bepaalt door.

Ik heb mijn tweede dan op mijn CV gezet en iedere P&O-er begint er steevast over! Kennelijk triggert het enorm.

Pizzaman
27-04-11, 17:14
Ik heb mijn tweede dan op mijn CV gezet en iedere P&O-er begint er steevast over! Kennelijk triggert het enorm.

Bij mij merken ze het wel eens aan de manier van werken.
Zit de boel vast in 't plafond? Slopen? Wat nou? kla-bam...

Ja ze vinden het altijd machtig interessant.
Overigens ben ik wel goed terecht gekomen, ze vonden me vroeger toch altijd een sloper... :hihi:

Eke
27-04-11, 17:30
Ratten worden doorgaans zonder pardon verzopen of gekeeld...:engel:



Stopnaald, je draaft door. Je zult zien dat jouw haat die je hier ventileert zeker aankomt bij mensen die het helemaal niet verdienen......

Slinger
27-04-11, 17:52
Stopnaald, je draaft door. Je zult zien dat jouw haat die je hier ventileert zeker aankomt bij mensen die het helemaal niet verdienen......

Dat gebeurt wel eens meer op dit forum, en in ergere mate. Of vind jij van niet?

Fulanadetal
27-04-11, 17:59
Ik heb niet echt meer de illusie dat de buurt iets kan betekenen. Wil je een kind corrigeren, dan krijg je geregeld een grote mond. Laatst nog een jongetje van een jaar of 6 die steentjes gooide naar een bejaarde vrouw achter een rollator. Houd je bek, vieze hoer of ik steek je neer. En helaas, hij is niet de enige :(.

Zes jaar? Bij zijn oor pakken en naar huis brengen, en uitleggen waarom je hem thuis brengt. Geen ouders thuis? Politiebureau.

Eric de Blois
27-04-11, 18:21
Op zich gaat dit helemaal niet over Mocro's, los van het feit dat het inderdaad vrij vaak k*tvolk betreft ....


los van het feit dat het inderdaad vrij vaak k*tvolk betreft ....


Wow

Dat mag een niet pvv'er zomaar zeggen. Doet mij denken aan Rob Oudkerk.
Als John2, Pizzaman of ik dat hadden geschreven, zou er vanuit een bepaalde hoek meteen weer gegooit worden met termen als tokkie, leugenaar of imbeciel.

Pizzaman
28-04-11, 09:03
Zes jaar? Bij zijn oor pakken en naar huis brengen, en uitleggen waarom je hem thuis brengt. Geen ouders thuis? Politiebureau.

Ja? dan mag je daar gelijk blijven, Immers is het kindermishandeling.
ALs je niet gelijk te boek komt te staan als pedo. :loog:

Joesoef
28-04-11, 09:41
Utrechts meisje na vechtpartij op feest nu met dood bedreigd


Wijk kijkt niet op van uit de hand gelopen feest

<input id="selectedIndexFont" value="4" type="hidden">


Het 14-jarige meisje dat afgelopen vrijdag, samen met haar 16-jarige vriendin, tijdens haar feestje klappen kreeg van Marokkaanse jongens uit de buurt, is nu per sms met de dood bedreigd.
Dat meldt AD/UN.

De sms komt van één van de jongens uit het groepje dat het feest binnenviel. Dat meldt een familielid. De politie bevestigt de aangifte, maar wil niet ingaan op de aard van de bedreiging.

Het feest bij de meisjes in de Utrechtse wijk Hoograven liep uit de hand toen ongenode gasten weg werden gestuurd. Drie jongens worden vastgezet, maar hetzelfde weekeinde vrijgelaten, omdat de verklaringen van de meisjes tegenstrijdig zouden zijn.

'Het was de hele avond al onrustig rond dat huis,' zegt een jongen die om de hoek woont. 'Die groep Marokkaanse jongens stond al uren te klieren. Het verbaast mij niets dat het zo uit de hand liep.'

Ook andere buurtbewoners wijzen met een beschuldigende vinger naar die groep. Toch staat het buurtje volgens politiewoordvoerder Mieke Kort niet slecht bekend. Zij ziet het voorval dan ook als een 'naar incident'. Een overbuurman vindt de ophef over het feestje overdreven. 'Die jongens moeten daar wegblijven, maar ik vraag me af of het niet wat anders ligt dan dat die familie zegt. Ik zag allemaal dronken tieners alleen in huis. Tja, dan vraag je om problemen.' Het getroffen gezin wil zelf niet reageren, maar een familielid wel. 'Ze waren alleen thuis, inderdaad. Voor de eerste keer mocht ze een feestje geven zonder moeder. Dat mag toch?'

Lees meer in het AD

Pizzaman
28-04-11, 09:50
"Toch staat het buurtje volgens politiewoordvoerder Mieke Kort niet slecht bekend. Zij ziet het voorval dan ook als een 'naar incident'."

Jaja, incidentje, niks te zien, doorlopen. :moe:

mark61
28-04-11, 10:19
Ik schat dat nog niemand in NL weet wat er nu precies is gebeurd.

Dus ik houd mooi mijn klep.

Fulanadetal
28-04-11, 10:20
Ja? dan mag je daar gelijk blijven, Immers is het kindermishandeling.
ALs je niet gelijk te boek komt te staan als pedo. :loog:

Ach welnee joh. Wat een onzin. Door die bangige mentaliteit (ik doe niks want stel je toch eens voor) durven veel mensen niks meer te doen en kan het kleine tuig fijn opgroeien tot groot tuig. Wat een mentaliteit. Ik ben daar al jaren klaar mee hoor.
Onlangs een groep knullen die met een plastic grijze vuilnisbak liepen te slepen. Waren al aardig wat moeilijk kijkende maar zwijgende mensen gepasseerd. Die bakken worden nogal eens gebruikt om een leuke fik in te steken. Van MIJN belastingcenten.
Ik sprak ze aan, de groep holde weg, alleen de traagste van de club kon ik vastpakken. Samen die bak terug gebracht naar de rechtmatige eigenaar.

Echt ik ben het zo zat, die mentaliteit van wegkijken en doorlopen.

Fulanadetal
28-04-11, 10:25
Utrechts meisje na vechtpartij op feest nu met dood bedreigd


Wijk kijkt niet op van uit de hand gelopen feest

<input id="selectedIndexFont" value="4" type="hidden">


Het 14-jarige meisje dat afgelopen vrijdag, samen met haar 16-jarige vriendin, tijdens haar feestje klappen kreeg van Marokkaanse jongens uit de buurt, is nu per sms met de dood bedreigd.
Dat meldt AD/UN.

De sms komt van één van de jongens uit het groepje dat het feest binnenviel. Dat meldt een familielid. De politie bevestigt de aangifte, maar wil niet ingaan op de aard van de bedreiging.

Het feest bij de meisjes in de Utrechtse wijk Hoograven liep uit de hand toen ongenode gasten weg werden gestuurd. Drie jongens worden vastgezet, maar hetzelfde weekeinde vrijgelaten, omdat de verklaringen van de meisjes tegenstrijdig zouden zijn.

'Het was de hele avond al onrustig rond dat huis,' zegt een jongen die om de hoek woont. 'Die groep Marokkaanse jongens stond al uren te klieren. Het verbaast mij niets dat het zo uit de hand liep.'

Ook andere buurtbewoners wijzen met een beschuldigende vinger naar die groep. Toch staat het buurtje volgens politiewoordvoerder Mieke Kort niet slecht bekend. Zij ziet het voorval dan ook als een 'naar incident'. Een overbuurman vindt de ophef over het feestje overdreven. 'Die jongens moeten daar wegblijven, maar ik vraag me af of het niet wat anders ligt dan dat die familie zegt. Ik zag allemaal dronken tieners alleen in huis. Tja, dan vraag je om problemen.' Het getroffen gezin wil zelf niet reageren, maar een familielid wel. 'Ze waren alleen thuis, inderdaad. Voor de eerste keer mocht ze een feestje geven zonder moeder. Dat mag toch?'

Lees meer in het AD

Al waren ze stomdronken en naakt. Je gaat niet ongenood een tuin/huis binnen en je slaat niemand in elkaar.

Slinger
28-04-11, 10:27
Utrechts meisje na vechtpartij op feest nu met dood bedreigd


Wijk kijkt niet op van uit de hand gelopen feest

<input id="selectedIndexFont" value="4" type="hidden">


Het 14-jarige meisje dat afgelopen vrijdag, samen met haar 16-jarige vriendin, tijdens haar feestje klappen kreeg van Marokkaanse jongens uit de buurt, is nu per sms met de dood bedreigd.
Dat meldt AD/UN.

De sms komt van één van de jongens uit het groepje dat het feest binnenviel. Dat meldt een familielid. De politie bevestigt de aangifte, maar wil niet ingaan op de aard van de bedreiging.

Het feest bij de meisjes in de Utrechtse wijk Hoograven liep uit de hand toen ongenode gasten weg werden gestuurd. Drie jongens worden vastgezet, maar hetzelfde weekeinde vrijgelaten, omdat de verklaringen van de meisjes tegenstrijdig zouden zijn.

'Het was de hele avond al onrustig rond dat huis,' zegt een jongen die om de hoek woont. 'Die groep Marokkaanse jongens stond al uren te klieren. Het verbaast mij niets dat het zo uit de hand liep.'

Ook andere buurtbewoners wijzen met een beschuldigende vinger naar die groep. Toch staat het buurtje volgens politiewoordvoerder Mieke Kort niet slecht bekend. Zij ziet het voorval dan ook als een 'naar incident'. Een overbuurman vindt de ophef over het feestje overdreven. 'Die jongens moeten daar wegblijven, maar ik vraag me af of het niet wat anders ligt dan dat die familie zegt. Ik zag allemaal dronken tieners alleen in huis. Tja, dan vraag je om problemen.' Het getroffen gezin wil zelf niet reageren, maar een familielid wel. 'Ze waren alleen thuis, inderdaad. Voor de eerste keer mocht ze een feestje geven zonder moeder. Dat mag toch?'

Lees meer in het AD


Let op, die meiden krijgen zelf de schuld.

Pizzaman
28-04-11, 10:28
Echt ik ben het zo zat, die mentaliteit van wegkijken en doorlopen.

Ik ook. Helaas kan je als grote brede vent iets minder 'doen'.
Of je moet het zo doen dat je 'geen gedonder gaat krijgen'. :p

Pizzaman
28-04-11, 10:28
Let op, die meiden krijgen zelf de schuld.

Ja, uitlokking. Droegen geen hoofddoek. De vieze teven. :fplet:

Fulanadetal
28-04-11, 10:29
Ik ook. Helaas kan je als grote brede vent iets minder 'doen'.
Of je moet het zo doen dat je 'geen gedonder gaat krijgen'. :p

Ja dat kan ik me indenken. Gek genoeg ben je als blond vrouwelijk minimens dan toch veiliger.

Regel een kleine vrouwelijke sidekick, pizzaman

Fulanadetal
28-04-11, 10:30
Ja, uitlokking. Droegen geen hoofddoek. De vieze teven. :fplet:

Wat een stomme opmerking is dat zeg.

Pizzaman
28-04-11, 10:33
Ja dat kan ik me indenken. Gek genoeg ben je als blond vrouwelijk minimens dan toch veiliger.
Veiliger voor de politie... geeft te denken, nietwaar?


Regel een kleine vrouwelijke sidekick, pizzaman
Die heb ik, een behoorlijk felle.
Maar vanwege het voortdurende gezeik in R'dam (was het niet het tuig dan wel de politie met hun klotenbeleid)
zijn we verhuisd naar Groningen. Wat een opluchting. :nl:

Fulanadetal
28-04-11, 10:38
Veiliger voor de politie... geeft te denken, nietwaar?


Die heb ik, een behoorlijk felle.
Maar vanwege het voortdurende gezeik in R'dam (was het niet het tuig dan wel de politie met hun klotenbeleid)
zijn we verhuisd naar Groningen. Wat een opluchting. :nl:

Veiliger voor de politie? Geloof ik niks van, het is niet Syrie hier zeg. Als klein vrouwelijk persoon heb je het voordeel dat er nog steeds veel mannen zijn die eerder op de vuist gaan met een man dan met een (kleine) vrouw.

Kijk, als je enorm groot en breed bent, dan kan je heel rustig en beheerst ingrijpen. Dat is jouw voordeel dan weer.

Pizzaman
28-04-11, 11:50
Veiliger voor de politie? Geloof ik niks van, het is niet Syrie hier zeg.
...maar wel een bananenrepubliek.:moe:


Als klein vrouwelijk persoon heb je het voordeel dat er nog steeds veel mannen zijn die eerder op de vuist gaan met een man dan met een (kleine) vrouw.
Hoe lang nog...


Kijk, als je enorm groot en breed bent, dan kan je heel rustig en beheerst ingrijpen. Dat is jouw voordeel dan weer.
Nou, enorm... maar ze zullen mijn handtasje niet jatten, dat voordeel heb ik.

Stopnaald
28-04-11, 11:50
Stopnaald, je draaft door. Je zult zien dat jouw haat die je hier ventileert zeker aankomt bij mensen die het helemaal niet verdienen......

Pardon? Ik draaf door? Omdat ik een hufter (lees: jongemannen die meisjes slaan) met ratten vergelijk? Nou daar blijf ik toch mooi achter staan hoor! In mijn tijd werd een jongen die een meisje slaat (ongeacht provocatie of omstandigheid) gewoon een lafbek genoemd hoor. En dat zijn deze ratten dus ook. In mijn normen en waardenboek horen jongens/mannen gewoon hun handjes thuis te houden. Niet alleen inzake geweld, maar ook inzake seks. Daar is helemaal NIETS verkeerd aan. Dat er tegenwoordig teveel onopgevoede ratten rondhobbelen doet daar niets aan af.

En wat betreft de mensen die het helemaal niet verdienen: wie de schoen past...
Zeg je zoiets ook tegen Hatert en co? Of reageer je alleen selectief verontwaardigd?

Pizzaman
28-04-11, 11:51
Goed zo Stopnaald - rechts voor geven en inkoppen.
Die ratten verdienen het niet eens ratten genoemd te worden.
Kakkerlakken!

John2
28-04-11, 11:54
.... maar ze zullen mijn handtasje niet jatten, dat voordeel heb ik.

Je handtasje???
http://noordkoop.com/data/articles/images/lightbox/big/makita-accuboormachine_190_0.jpg

:fplet:

Stopnaald
28-04-11, 11:57
Veiliger voor de politie? Geloof ik niks van, het is niet Syrie hier zeg. Als klein vrouwelijk persoon heb je het voordeel dat er nog steeds veel mannen zijn die eerder op de vuist gaan met een man dan met een (kleine) vrouw.

Kijk, als je enorm groot en breed bent, dan kan je heel rustig en beheerst ingrijpen. Dat is jouw voordeel dan weer.

Sorry, maar hier zit je verkeerd. Ik ben zo'n kleine (1.65 m) vrouw (niet blond, dat dan weer niet) die wel eens heeft ingegrepen. Ben in no-time door zo'n groep ratten (waar kwamen die opeens vandaan) ingesloten en bont & blauw getimmerd. En inderdaad, geen mens die mij kwam helpen.... Nee, ik grijp niet meer in. Niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik het niet (meer) durf.

Uit eigen ervaring (meerdere) is mij gebleken dat voor elke rat die je ziet, er minstens 10 zijn die je niet (direct) ziet. En ratten....ach die hebben helemaal geen normen of waarden behoudens hun eigenbelang. Eisen respect (lees: onderwerping), maar weten niet wat respect werkelijk is, ook al zou het pimpelpaars oranjegestippeld in hun reet bijten.

Dergelijke figuren beschouw ik ook niet als mensen. Niet meer. En zoals eerder gezegd...we weten allemaal wat de dijkbewakers doen met die schattige diertjes die ze vinden.

Fulanadetal
28-04-11, 11:58
...maar wel een bananenrepubliek.:moe:


Hoe lang nog...


Nou, enorm... maar ze zullen mijn handtasje niet jatten, dat voordeel heb ik.

Het mijne ook niet, want ik heb er geen. Ik vind handtasjes irritant.

Fulanadetal
28-04-11, 11:59
Sorry, maar hier zit je verkeerd. Ik ben zo'n kleine (1.65 m) vrouw (niet blond, dat dan weer niet) die wel eens heeft ingegrepen. Ben in no-time door zo'n groep ratten (waar kwamen die opeens vandaan) ingesloten en bont & blauw getimmerd. En inderdaad, geen mens die mij kwam helpen.... Nee, ik grijp niet meer in. Niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik het niet (meer) durf.

Uit eigen ervaring (meerdere) is mij gebleken dat voor elke rat die je ziet, er minstens 10 zijn die je niet (direct) ziet. En ratten....ach die hebben helemaal geen normen of waarden behoudens hun eigenbelang. Eisen respect (lees: onderwerping), maar weten niet wat respect werkelijk is, ook al zou het pimpelpaars oranjegestippeld in hun reet bijten.

Dergelijke figuren beschouw ik ook niet als mensen. Niet meer. En zoals eerder gezegd...we weten allemaal wat de dijkbewakers doen met die schattige diertjes die ze vinden.


Akelig! Dat heb ik gelukkig nog nooit beleefd. Na zoiets praat ik mogelijk anders.

Trouwens, de muskusrat is geen rat, maar eigenlijk een woelmuis.

BlackBox
28-04-11, 12:10
Dat zei ik dus. En helaas zie ik hier niet gauw verandering in komen.
<style type="text/css"> <!-- @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } --> </style> Het gaat mij om het onderdrukken van gezond instinct.
Wanneer er een keer wel gedoseerd geweld gebruikt moet worden, dan kan het te ver doorschieten.
En om te voorkomen dat politieambtenaren te ver doorschieten mag er uiteindelijk helemaal niks meer.
Het wordt dus eerder erger.

John2
28-04-11, 12:13
Sorry, maar hier zit je verkeerd. Ik ben zo'n kleine (1.65 m) vrouw (niet blond, dat dan weer niet) die wel eens heeft ingegrepen. Ben in no-time door zo'n groep ratten (waar kwamen die opeens vandaan) ingesloten en bont & blauw getimmerd. En inderdaad, geen mens die mij kwam helpen.... Nee, ik grijp niet meer in. Niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik het niet (meer) durf.

Uit eigen ervaring (meerdere) is mij gebleken dat voor elke rat die je ziet, er minstens 10 zijn die je niet (direct) ziet. En ratten....ach die hebben helemaal geen normen of waarden behoudens hun eigenbelang. Eisen respect (lees: onderwerping), maar weten niet wat respect werkelijk is, ook al zou het pimpelpaars oranjegestippeld in hun reet bijten.

Dergelijke figuren beschouw ik ook niet als mensen. Niet meer. En zoals eerder gezegd...we weten allemaal wat de dijkbewakers doen met die schattige diertjes die ze vinden.

Ik kan me er iets bijvoorstellen, maar stopnaald vergeet niet dat er ook goede ratten bestaan, denk maar eens aan de tamme rat of de ratten die hun leven geven in een lab voor ons welzijn. ;)

BlackBox
28-04-11, 12:18
Ja, uitlokking. Droegen geen hoofddoek. De vieze teven. :fplet:
Een extra bezwaar tegen de meisjes is dat ze blond zijn, aldus 1 van de grootvaders.
Maar hoofddoek dragen of niet maakt niet wezenlijk uit. Als een meisje met een hoofddoek achter in een bus zit met dit soort sicko's dan gebeurt het ook (smerige opmerkingen, knijpen, betasten enz.).
Daders zijn gewoon daders en uitlokking bestaat niet.

H.P.Pas
28-04-11, 12:22
Zeg je zoiets ook tegen Hatert en co? ?

:jammer:
Gelijke monniken gelijke kappen ?
Of bedoelde je dat niet ?

Stopnaald
28-04-11, 12:22
Akelig! Dat heb ik gelukkig nog nooit beleefd. Na zoiets praat ik mogelijk anders.

Trouwens, de muskusrat is geen rat, maar eigenlijk een woelmuis.

Sorry, wist ik niet. De naam muskusrat is misleidend....

Geeft niets. Weer wat geleerd.

Stopnaald
28-04-11, 12:23
<style type="text/css"> <!-- @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } --> </style> Het gaat mij om het onderdrukken van gezond instinct.
Wanneer er een keer wel gedoseerd geweld gebruikt moet worden, dan kan het te ver doorschieten.
En om te voorkomen dat politieambtenaren te ver doorschieten mag er uiteindelijk helemaal niks meer.
Het wordt dus eerder erger.


Ja, dat ben ik eigenlijk wel met je eens. Zorgwekkend. Zeer zorgwekkend.

Stopnaald
28-04-11, 12:24
Ik kan me er iets bijvoorstellen, maar stopnaald vergeet niet dat er ook goede ratten bestaan, denk maar eens aan de tamme rat of de ratten die hun leven geven in een lab voor ons welzijn. ;)

Die ratten lopen niet los. :lol:

Stopnaald
28-04-11, 12:25
Een extra bezwaar tegen de meisjes is dat ze blond zijn, aldus 1 van de grootvaders.
Maar hoofddoek dragen of niet maakt niet wezenlijk uit. Als een meisje met een hoofddoek achter in een bus zit met dit soort sicko's dan gebeurt het ook (smerige opmerkingen, knijpen, betasten enz.).
Daders zijn gewoon daders en uitlokking bestaat niet.

Precies!

John2
28-04-11, 12:26
Die ratten lopen niet los. :lol:

Als het goed is deze andere ratten ook niet en is een kooi van 150X210 meer als genoeg. :stout:

Stopnaald
28-04-11, 12:27
:jammer:
Gelijke monniken gelijke kappen ?
Of bedoelde je dat niet ?

Ja. Dat bedoelde ik.

Maar buiten dat. Waarom voelt Eke zich gedwongen het op te nemen voor de prikkers hier, als ik duidelijk aangeef dat het mij gaat om dat tuig in de OP?
Waarom maakt zij überhaupt die verbinding?

Stopnaald
28-04-11, 12:30
Als het goed is deze andere ratten ook niet en is een kooi van 150X210 meer als genoeg. :stout:

Momenteel lopen deze ratten wel los. En vwb die kooi...ach als we ze dán eens inzetten als proefdier? Doen ze eindelijk eens wat nuttigs en misschien levert het ons dan nog iets op ipv dat het (grof) geld kost....

Zo niet, dan stel ik toch een kosten-neutrale oplossing voor: zie muskusratten.

Eke
28-04-11, 14:07
Pardon? Ik draaf door?

mijn kant van het verhaal.



Ja, dat baseer ik op deze tekst. Ik kwam thuis, ging voor een kort momentje achter de PC en kwam je mail meteen onder ogen..

Je begon met "Zoals al eerder geconstateerd is : de rollen van slachtoffers en daders zijn hier in in NL regelmatig omgedraaid"

Je sloot af met :
"Ratten worden doorgaans zonder pardon verzopen of gekeeld... "


Eerlijkheidshalve, Stopnaald, zat nog in m'n achterhoofd een opmerking van Max ---waar ik ook nog op wilde reageren. Uit z'n mail van 11.45 of zo. Ik zoek het nog wel even op.


Waarom neem ik de moeite om me 'corrigerend over dit soort dingen te gedragen'...het is toch makkelijker om je mond te houden en je nek niet uit te steken ?


Omdat ik het pijnlijk vind , ins Blaue hinein schelden op mensen die je nauwelijks kent.Je weet niet precies hoe het allemaal in elkaar steekt, info van maar 1 kant,maaaaar ...het oordeel is weer geveld.
Het zijn weer die 'ratten'.




Het zal je zoon maar zijn. 1 op de 10 Marokkaans-Nederlandse jonge mannen (he, zo hoog ?????? nog even checken) komt in ernstige psychische problemen .

Een stevig zelfbeeld is een goede preventie. De ene mens kun je alles wijsmaken en die blijft nog vrolijk...de andere mens kun je af kraken, steeds een beetje. Hij gaat zich dan opmerkingen aantrekken die niet voor hem bedoeld zijn.

Stopnaald...ik heb alleen gezegd ....dat je doordraafde. Ik zie jou niet als een scheldmadam :) en ook je reaktie op dat doordraven---je voelt je gekwetst,he...sorry !----wijst in die richting.

Eke
28-04-11, 14:13
Moet er als een speer vandoor..heb geen auto, zie je :zwaai:

Bart.NL
28-04-11, 14:31
mijn kant van het verhaal.

Allemaal erg lief bedoeld, maar lief doen helpt niet echt. Ze leren het meest van "ongelukjes" die ze overkomen.

Ongeluk lok je uit door je eigen gedrag. Alleen dat correctiemechanisme is uitgeschakeld door wat men "rechtstaat" noemt.

Bijna iedereen denkt nu dat de overheid er is om dit soort problemen op te lossen. Dat kan de overheid weer niet omdat hun daden (dreigen, irriteren, slaan) vaak niet genoeg zijn voor een fikse gevangenisstraf.

Gebeurt er niets, en loopt het uit de hand, dan gaan mensen vanzelf denken aan grovere oplossingsmethoden.

Oog om oog, tand om tand staat er in De Bijbel. De Koran is ook duidelijk.

Stopnaald
28-04-11, 15:29
mijn kant van het verhaal.



Ja, dat baseer ik op deze tekst. Ik kwam thuis, ging voor een kort momentje achter de PC en kwam je mail meteen onder ogen..

Je begon met "Zoals al eerder geconstateerd is : de rollen van slachtoffers en daders zijn hier in in NL regelmatig omgedraaid"

Je sloot af met :
"Ratten worden doorgaans zonder pardon verzopen of gekeeld... "


Eerlijkheidshalve, Stopnaald, zat nog in m'n achterhoofd een opmerking van Max ---waar ik ook nog op wilde reageren. Uit z'n mail van 11.45 of zo. Ik zoek het nog wel even op.


Waarom neem ik de moeite om me 'corrigerend over dit soort dingen te gedragen'...het is toch makkelijker om je mond te houden en je nek niet uit te steken ?


Omdat ik het pijnlijk vind , ins Blaue hinein schelden op mensen die je nauwelijks kent.Je weet niet precies hoe het allemaal in elkaar steekt, info van maar 1 kant,maaaaar ...het oordeel is weer geveld.
Het zijn weer die 'ratten'.




Het zal je zoon maar zijn. 1 op de 10 Marokkaans-Nederlandse jonge mannen (he, zo hoog ?????? nog even checken) komt in ernstige psychische problemen .

Een stevig zelfbeeld is een goede preventie. De ene mens kun je alles wijsmaken en die blijft nog vrolijk...de andere mens kun je af kraken, steeds een beetje. Hij gaat zich dan opmerkingen aantrekken die niet voor hem bedoeld zijn.

Stopnaald...ik heb alleen gezegd ....dat je doordraafde. Ik zie jou niet als een scheldmadam :) en ook je reaktie op dat doordraven---je voelt je gekwetst,he...sorry !----wijst in die richting.

Bedankt voor je reactie Eke. Ik snap wel wat je bedoelt. En ik ben met je eens dat "zomaar" rondschelden geen pas geeft. Maar waar het mij om gaat is nogmaals het gebrek aan normen en waarden van deze jongemannen. Imho is er nl geen enkel, maar ook geen enkel, excuus voor een jongen om een meisje te slaan. Laat staan dat je haar zodanig slaat dat zij een gebroken oogkas oploopt!

De opmaat tot de gebeurtenissen is mij (net als iedereen die er niet bij was) verder niet bekend. Maar nogmaals, daar gaat het mij niet om.

Voor het overige: ik heb zelf enorme last van een kleine groep van dit tuig. Betreft een 4-tal ongelovelijk asociale families, althans het mannelijke deel daarvan. Ik ken 1 moeder en 1dochter en 2 nichtjes daaruit persoonlijk (meisjes zitten bij mijn dochter op school, deels in haar klas) en ken geen hartelijkere, lievere en zorgzamere mensen. Dat ma regelmatig krom loopt omdat ze weer in elkaar getrimt is maakt me RAZEND. En ja, met deze "heren" bij mij in gedachten kan ik ze alleen maar zien als ratten. En gezeik over hoe zielig ze zijn omdat ze gediscrimmineerd worden (niemand wil ook maar IETS met hen te maken hebben, ook mijn dochter mag BESLIST NIET met een jongen uit die families omgaan), daar heb ik effe dan effe geen boodschap aan. Liever vang ik dan een van die meiskes op en laat haar effe rustig, zonder angst bij mij haar huiswerk maken (en natuurlijk ook chillen:p).

John2
28-04-11, 15:56
=Eke;4673627]Omdat ik het pijnlijk vind , ins Blaue hinein schelden op mensen die je nauwelijks kent.Je weet niet precies hoe het allemaal in elkaar steekt, info van maar 1 kant,maaaaar ...het oordeel is weer geveld.
Het zijn weer die 'ratten'.
Ik denk dat je als slachtoffer en als mens heel goed een oordeel kunt vormen, maar hoe zou jij ze willen noemen?




Het zal je zoon maar zijn. 1 op de 10 Marokkaans-Nederlandse jonge mannen (he, zo hoog ?????? nog even checken) komt in ernstige psychische problemen .
Een stevig zelfbeeld is een goede preventie. De ene mens kun je alles wijsmaken en die blijft nog vrolijk...de andere mens kun je af kraken, steeds een beetje. Hij gaat zich dan opmerkingen aantrekken die niet voor hem bedoeld zijn. .
Vreemd dat de mensen die de WO II hebben meegemaakt als kind zich zo voorbeeldig gedragen, ik heb mijn vader nooit zien inhakken op een groep meisjes.

super ick
28-04-11, 15:56
Update Geenstijl.nl Even door het taalgebruik 'heenkijken' aub

Tuinfeestmeisje met dood bedreigd
Het wordt steeds gezelliger in de Utrechtse wijk Hoograven. De tuinfeestsoap van afgelopen Goede Vrijdag is namelijk nog lang niet voorbij. Sterker, enkele leden van de Noord-Afrikaanse stadsguerrilla’s die het nodig vonden om twee meiden van 16 en 14 te verbouwen zijn - kort na hun vrijlating - over gegaan tot het telefonisch bedreigen van het duo. Dat kan ook alleen in pretpark Nederland: Vervelend rondhangen in een buurt, jezelf uitnodigen op een tuinfeestje, een paar feestvierende meiden op hun smoelwerkje slaan, lachend door de politie heen worden gezonden en vervolgens je slachtoffers via SMS nog even lekker naterroriseren. De politie bevestigt de aangifte, maar wil niet op de aard van bedreigingen in gaan. Nou, we willen best een voorschot geven hoor. Iets in de trant van: "Vuile blonde kk hoeren. Denk maar niet dat jullie zomaar een niets-aan-de-hand-leventje kunnen leiden. Daar steken wij wel een stokje voor. Wij zijn tenslotte mannen. En jullie Hollandse hoeren. Jullie drinken toch alcohol? Nou, dan mogen wij alles met jullie doen. Wij hebben namelijk schijt aan jullie. En aan de politie. En aan Nederland. En al helemaal aan die kk opa van jullie. Wolla en tot heel snel. Shab Hoograven." GeenStijl gaat er vanuit dat de politie en burgemeester Aleid Wolfsen (PvdA) als vanouds gedecideerd en daadkrachtig met dit incident zullen omspringen. Bovendien zitten we er misschien wel helemaal naast. Die berichtjes kunnen natuurlijk ook heel goed via de ping zijn gegaan.

super ick
28-04-11, 16:08
Ik schat dat nog niemand in NL weet wat er nu precies is gebeurd.

Dus ik houd mooi mijn klep.

M.a.w. het past niet in mijn straatje.

Pizzaman
28-04-11, 16:12
M.a.w. het past niet in mijn straatje.

Je bedoelt 'het was gelukkig niet mijn straatje'.

John2
28-04-11, 16:13
M.a.w. het past niet in mijn straatje.

Het past ook niet in zijn steegje, zelfs niet in zijn voetpad, maar als het dicht bij hun komt lopen ze te gillen als een varken.

Eke
28-04-11, 16:29
Bedankt voor je reactie Eke. Ik snap wel wat je bedoelt. En ik ben met je eens dat "zomaar" rondschelden geen pas geeft. Maar waar het mij om gaat is nogmaals het gebrek aan normen en waarden van deze jongemannen. Imho is er nl geen enkel, maar ook geen enkel, excuus voor een jongen om een meisje te slaan. Laat staan dat je haar zodanig slaat dat zij een gebroken oogkas oploopt!

De opmaat tot de gebeurtenissen is mij (net als iedereen die er niet bij was) verder niet bekend. Maar nogmaals, daar gaat het mij niet om.

Voor het overige: ik heb zelf enorme last van een kleine groep van dit tuig. Betreft een 4-tal ongelovelijk asociale families, althans het mannelijke deel daarvan. Ik ken 1 moeder en 1dochter en 2 nichtjes daaruit persoonlijk (meisjes zitten bij mijn dochter op school, deels in haar klas) en ken geen hartelijkere, lievere en zorgzamere mensen. Dat ma regelmatig krom loopt omdat ze weer in elkaar getrimt is maakt me RAZEND. En ja, met deze "heren" bij mij in gedachten kan ik ze alleen maar zien als ratten. En gezeik over hoe zielig ze zijn omdat ze gediscrimmineerd worden (niemand wil ook maar IETS met hen te maken hebben, ook mijn dochter mag BESLIST NIET met een jongen uit die families omgaan), daar heb ik effe dan effe geen boodschap aan. Liever vang ik dan een van die meiskes op en laat haar effe rustig, zonder angst bij mij haar huiswerk maken (en natuurlijk ook chillen:p).


"Ratten" kunnen bestaan,he....bij mensen.
Vroeger dacht ik van niet ("veroordeel nooit de dader, maar alleen de daad")
maar soms kunnen mensen gewetenloos zijn en agressor tegen zwakkeren.

Ik snap hoe je over 'die bepaalde heren' in je buurt denkt. Spreekt de moeder vrijmoedig met je over haar situatie..of kan dat helemaal niet ?


Over de oogkasdeuker...is dit een vrouwenrammer of werd nou juist z'n achillespees geraakt door een opmerking van dat meisje waardoor hij doorbrandde ?

Geen enkele excuus om erop te beuken, maar ja, het is wel belangrijk dat hij leert omgaan met z'n AUW-gvd-klabam-kant.



Ik vind je wel een lieverdje, hoor, dat je je huis openzet voor jonkies om lekker te chillen...die warmte is heerlijk als er 'thuis' zo'n stress is :)

Eke
28-04-11, 16:59
Update Geenstijl.nl Even door het taalgebruik 'heenkijken' aub



Is dit zinnetje van jou, Superick ?

..dus je moet niet 'de eigen invulling' van de verslaggever schiften van 'hoe het daadwerkelijk verlopen is'


Of moet ik dat juist wel :p

Eke
28-04-11, 17:11
Allemaal erg lief bedoeld, maar lief doen helpt niet echt. Ze leren het meest van "ongelukjes" die ze overkomen.

Ongeluk lok je uit door je eigen gedrag. Alleen dat correctiemechanisme is uitgeschakeld door wat men "rechtstaat" noemt.

Bijna iedereen denkt nu dat de overheid er is om dit soort problemen op te lossen. Dat kan de overheid weer niet omdat hun daden (dreigen, irriteren, slaan) vaak niet genoeg zijn voor een fikse gevangenisstraf.

Gebeurt er niets, en loopt het uit de hand, dan gaan mensen vanzelf denken aan grovere oplossingsmethoden.

Oog om oog, tand om tand staat er in De Bijbel. De Koran is ook duidelijk.


Uhm...Naam...je zult van jongsaf aan moeten leren dat er grenzen zijn..


De politie is er niet voor om te dweilen met de kraan open....er is zoveel te doen voor hen.

In mijn opinie mag je als overheid best preventief bezig gaan. "Kindergarten" met de moeders erbij (of de vaders)in het buurthuis of dorpshuis.
Aktieve consultatieburo's. Als de ouders niet opdagen zelf bescheiden aanbellen en vragen of je binnen mag komen...

Nou ja...ga zo maar door. We hoeven Nederland niet te laten versloffen. De dominee, de pastoor en de imam zijn niet meer zo in beeld als vroeger. De tijden veranderen...dus wij zullen mee moeten gaan met die veranderende tijden.

Eke
28-04-11, 17:18
Ik denk dat je als slachtoffer en als mens heel goed een oordeel kunt vormen, maar hoe zou jij ze willen noemen?



Vreemd dat de mensen die de WO II hebben meegemaakt als kind zich zo voorbeeldig gedragen, ik heb mijn vader nooit zien inhakken op een groep meisjes.


Voorstel :laten we samen proberen een oordeel te vormen op 'de meest juiste gang van zaken'. Dus niet op halve waarheden-hoe erg die ook zijn- maar op het hele verhaal. Goed ?

Dat WOII verhaal : zijn mensen tussen de 71 en de 76 voorbeeldige kinderen geweest , John?

Wat prettig voor je dat je je vader nooit hebt zien inhakken op een groep meisjes...Maar hij sloeg ook hopelijk geen jongetje(s) ?

Joesoef
28-04-11, 17:54
Verhaal is uberhaupt vreemd want tieners onder de 16 kunnen niet dronken worden, ze kunnen immers geen drank kopen.

John2
28-04-11, 17:57
=Eke;4673930]Voorstel :laten we samen proberen een oordeel te vormen op 'de meest juiste gang van zaken'. Dus niet op halve waarheden-hoe erg die ook zijn- maar op het hele verhaal. Goed ?

Dat WOII verhaal : zijn mensen tussen de 71 en de 76 voorbeeldige kinderen geweest , John?
Niet allemaal Eke, maar jij zocht een oorzaak voor dit vergrijp en het kwam op mij over dat jij je beriep op de problemen die voordoen in deze personen hun jeugd, wat ik wilde aangeven is/was dat er in 40-45 miljoenen kinderen problemen ondervonden in een verschrikkelijke oorlog (en nog steeds kinderen in oorlog leven) maar dat er verhoudingsgewijs er geen verhoging of verlaging is te zien in het aantal gewelddelicten, juist de laatste 15-20 jaar is het geweld toegenomen.


Wat prettig voor je dat je je vader nooit hebt zien inhakken op een groep meisjes...Maar hij sloeg ook hopelijk geen jongetje(s) ?[/QUOTE]
Ik denk dat hij in zijn jeugd jaren wel eens een flinke klap heeft uitgedeeld en wie eigenlijk niet, ook ik heb wel eens een dreun uitgedeeld.

John2
28-04-11, 17:59
Verhaal is uberhaupt vreemd want tieners onder de 16 kunnen niet dronken worden, ze kunnen immers geen drank kopen.

En wederom geen bijstand maar het zoeken van een excuus:jammer:

Joesoef
28-04-11, 18:05
En wederom geen bijstand maar het zoeken van een excuus:jammer:


Het is niet terecht dat die meiden vals beschuldigd worden van dronkenschap!

John2
28-04-11, 18:30
Het is niet terecht dat die meiden vals beschuldigd worden van dronkenschap!

Waar lees jij dat die meiden dronken waren?

Joesoef
28-04-11, 18:41
Waar lees jij dat die meiden dronken waren?





Utrechts meisje na vechtpartij op feest nu met dood bedreigd


Wijk kijkt niet op van uit de hand gelopen feest


<input id="selectedIndexFont" value="4" type="hidden">

Het 14-jarige meisje dat afgelopen vrijdag, samen met haar 16-jarige vriendin, tijdens haar feestje klappen kreeg van Marokkaanse jongens uit de buurt, is nu per sms met de dood bedreigd.
Dat meldt AD/UN.

De sms komt van één van de jongens uit het groepje dat het feest binnenviel. Dat meldt een familielid. De politie bevestigt de aangifte, maar wil niet ingaan op de aard van de bedreiging.

Het feest bij de meisjes in de Utrechtse wijk Hoograven liep uit de hand toen ongenode gasten weg werden gestuurd. Drie jongens worden vastgezet, maar hetzelfde weekeinde vrijgelaten, omdat de verklaringen van de meisjes tegenstrijdig zouden zijn.

'Het was de hele avond al onrustig rond dat huis,' zegt een jongen die om de hoek woont. 'Die groep Marokkaanse jongens stond al uren te klieren. Het verbaast mij niets dat het zo uit de hand liep.'

Ook andere buurtbewoners wijzen met een beschuldigende vinger naar die groep. Toch staat het buurtje volgens politiewoordvoerder Mieke Kort niet slecht bekend. Zij ziet het voorval dan ook als een 'naar incident'. Een overbuurman vindt de ophef over het feestje overdreven. 'Die jongens moeten daar wegblijven, maar ik vraag me af of het niet wat anders ligt dan dat die familie zegt. Ik zag allemaal dronken tieners alleen in huis. Tja, dan vraag je om problemen.' Het getroffen gezin wil zelf niet reageren, maar een familielid wel. 'Ze waren alleen thuis, inderdaad. Voor de eerste keer mocht ze een feestje geven zonder moeder. Dat mag toch?'

Lees meer in het AD




Het OM is weer lekker bezig:

http://www.dumpert.nl/mediabase/1456881/1aa74730/opa_spreekt.html

Joesoef
28-04-11, 18:42
De buurt heeft alles zien gebeuren en vermoede al dat het verkeerd zou aflopen, waarom grepen ze dan niet in?

justus
28-04-11, 19:06
De buurt heeft alles zien gebeuren en vermoede al dat het verkeerd zou aflopen, waarom grepen ze dan niet in?

Het is toch totaal irrelevant wat die meisjes in EIGEN tuin deden? Dat tuig was niet uitgenodigd en hadden daar niets te zoeken. Gajes dus, toevallig weer foute marokkanen ( die het voor de vele prima marokkanen verzieken)...

Joesoef
28-04-11, 19:14
Het is toch totaal irrelevant wat die meisjes in EIGEN tuin deden? Dat tuig was niet uitgenodigd en hadden daar niets te zoeken. Gajes dus, toevallig weer foute marokkanen ( die het voor de vele prima marokkanen verzieken)...


Een ding voorop, die k*tjochies moeten zich er niet mee bemoeien en hun poten thuis houden. Tieners die in een moeilijke buurt (zie intervieuw met 'opa', dealers zijn overburen) op een warme dag een feestje houden met drank? Je kan er op rekenen dat deze tieners niet in staat zijn om dit soort situaties (dreigende escalering, gastjes hingen al lang rond) juist in te schatten en op te lossen. Die jochies zitten meer dan fout maar pa en ma hebben ook een inschattingsfout gemaakt.

Slinger
28-04-11, 19:36
[/B]




Het OM is weer lekker bezig:

http://www.dumpert.nl/mediabase/1456881/1aa74730/opa_spreekt.html

Hoe kan de overbuurman zien dat er allemaal dronken tieners in huis waren? En ze zaten nog in de tuin ook! En waarom heeft deze man niet ingegrepen toen het spannend werd?

Slinger
28-04-11, 19:38
Een ding voorop, die k*tjochies moeten zich er niet mee bemoeien en hun poten thuis houden. Tieners die in een moeilijke buurt (zie intervieuw met 'opa', dealers zijn overburen) op een warme dag een feestje houden met drank? Je kan er op rekenen dat deze tieners niet in staat zijn om dit soort situaties (dreigende escalering, gastjes hingen al lang rond) juist in te schatten en op te lossen. Die jochies zitten meer dan fout maar pa en ma hebben ook een inschattingsfout gemaakt.

Ja, ze hebben er niet voldoende rekening mee gehouden dat er tegenwoordig zulk tuig rondloopt dat een mens in zijn eigen huis niet meer veilig is.

Ik begrijp dat wel. Vroeger had je dat niet.

sidi bibi
28-04-11, 19:46
Die jochies zitten meer dan fout maar pa en ma hebben ook een inschattingsfout gemaakt.

Het is toch te bezopen voor woorden dat pa en ma bij het geven van een feestje rekening moeten houden met inschattingsfouten voor geteisem dat buiten de deur staat. Dat woordje " ook ". Wat een kul.

John2
28-04-11, 19:46
De buurt heeft alles zien gebeuren en vermoede al dat het verkeerd zou aflopen, waarom grepen ze dan niet in?
Er staat inderdaad in de tekst dat er mensen dronken waren, maar aan de andere kant het was binnen hun eigen domein en dan wordt het al moeilijk om als burger in te grijpen.

Slinger
28-04-11, 20:04
Er staat inderdaad in de tekst dat er mensen dronken waren, maar aan de andere kant het was binnen hun eigen domein en dan wordt het al moeilijk om als burger in te grijpen.

En toen dachten die mocro's: kijk dronken kafirmeiden aan de andere kant van de schutting. Nu moeten we toch even de sharia gaan toepassen.

John2
28-04-11, 20:17
En toen dachten die mocro's: kijk dronken kafirmeiden aan de andere kant van de schutting. Nu moeten we toch even de sharia gaan toepassen.
Wat ze dachten weet ik niet, maar het gedrag is in ieder geval ontoelaatbaar en ongewenst, zou het mijn huis en mijn kinderen zijn geweest zou ik hun achtervolgen desnood tot in Tanger of het Rif.

super ick
28-04-11, 20:52
Is dit zinnetje van jou, Superick ?

..dus je moet niet 'de eigen invulling' van de verslaggever schiften van 'hoe het daadwerkelijk verlopen is'


Of moet ik dat juist wel :p

Langzaam maar zeker hebben ze een soort 'sleng' ontwikkeld waar je aan moet wennen. Maar de feiten haal je er wel uit.

super ick
28-04-11, 21:00
Het is toch te bezopen voor woorden dat pa en ma bij het geven van een feestje rekening moeten houden met inschattingsfouten voor geteisem dat buiten de deur staat. Dat woordje " ook ". Wat een kul.

Wat dacht je van de zin in het artikel 'dan vraag je om problemen'?

Schandalig dat een volwassene een kind (want 16) een gebroken oogkas! kan slaan en de politie het verdomd echte actie te ondernemen.

Het is echt meten met twee maten. Koudwatervrees om versleten te worden voor rascisten ofzo?
Ik weet zeker dat er met mij wel keihard afgerekend wordt als ik dat flik.

Kortman
28-04-11, 21:17
Wat dacht je van de zin in het artikel 'dan vraag je om problemen'?

Schandalig dat een volwassene een kind (want 16) een gebroken oogkas! kan slaan en de politie het verdomd echte actie te ondernemen.

Het is echt meten met twee maten. Koudwatervrees om versleten te worden voor rascisten ofzo?
Ik weet zeker dat er met mij wel keihard afgerekend wordt als ik dat flik.

Hier is maar een remedie voor :knokploegen vormen die dit tuig een koekje van eigen deeg geven , maar dan met iets van ,,rattengif,, er in.
Het spijt me te moeten zeggen dat Wilders op dit punt op dezelfde golflengte zit , erger nog dat hij gelijk heeft :tik:

Joesoef
28-04-11, 21:31
Hier is maar een remedie voor :knokploegen vormen die dit tuig een koekje van eigen deeg geven , maar dan met iets van ,,rattengif,, er in.
Het spijt me te moeten zeggen dat Wilders op dit punt op dezelfde golflengte zit , erger nog dat hij gelijk heeft :tik:


Ben jij de rechterhand van Wilders dat je weet dat hij knokploegen nastreeft?
Leuk om te lezen wat de gemiddelde PVV stemmer denkt. Krijg helaas gelijk.

John2
28-04-11, 21:52
Leuk om te lezen wat de gemiddelde PVV stemmer denkt. Krijg helaas gelijk.
Dat denken nu juist ook de PVV stemmers na zo een domme actie.

ijsbergbeer
28-04-11, 22:03
Ben jij de rechterhand van Wilders dat je weet dat hij knokploegen nastreeft?
Leuk om te lezen wat de gemiddelde PVV stemmer denkt. Krijg helaas gelijk.

Nee maar je weet dondersgoed dat de P.V.V dus Wilders wel degelijk heeft voorgesteld althans een vorm daarvan o.a in ALMERE.
Verder betreur ik het persoonlijk vandaar zeg ik..
Goed lezen er staat duidelijk bij HELAAS :jammer:
En je hoeft geen P.V.V stemmer te zijn want deze knokploegen moeten ook het AUTOCHTONE tuig aanpakken ,graag zelfs.
Vooral als onze Hermandad het laat afweten om er ook maar iets aan te doen en het min of meer opnemen voor de ,,lieverdjes,, die op z.n minst huisvrede breuk ten laste gelegd kon worden.

Ooit gehoort van het ingrijpen van marine cadetten op de DAM ?
Heel Nederland juichte het toe , desondanks zijn ze allemaal bestraft.
Wat dat betreft is er nog weinig veranderd.
HELAAS moet ik zeggen.
:nl:

Joesoef
29-04-11, 06:13
Dat denken nu juist ook de PVV stemmers na zo een domme actie.


Dat zegt iets over de PVV stemmer.

Karin.N
29-04-11, 07:52
Verhaal is uberhaupt vreemd want tieners onder de 16 kunnen niet dronken worden, ze kunnen immers geen drank kopen.

Je mist een stukje Joesoef. De controle bij bv supermarkten is niet waterdicht.
Daarnaast kan een 17 jarige het wel kopen, ook al is die nog niet meerderjarig. Helaas zijn er nog teveel mogelijkheden om aan drank te kopen. Maar daar gaat dit topic niet over. Het gaat over mensen die anderen in elkaar slaan, en daar zijn gewoon nooit excuses voor, van welke nationaliteit ze ook zijn!

De ophef is er vooral ook omdat de politie zo weinig doet. Zou de politie ook zo weinig gedaan hebben wanneer de daders blank waren? En stel dat de slachtoffers marokkaans waren en de daders blank. Het zou kunnen dan de politie in de laatste 2 gevallen wat meer was opgetreden, want dat spreekt het racismeverhaal niet mee. Hoeft niet, maar kan wel!

Vergeet niet dat het racisme argument in het nadeel kan werken van Marokkanen die sneller aangehouden kunnen worden, maar dat het ook in het nadeel kan werken van blanke Nederlanders en dat de politie daar onbewust rekening meehoudt, zodat je dit soort situaties krijgt.

De buurtbewoners hebben niet ingegrepen. Helaas Joesoef, komt het geregeld voor dat bij Marokkaanse jongens/mannen binnen no time een hele groep verschijnt.


Gewoon aanpakken door de politie is de enige oplossing! En daarin schiet Nederland gewoon tekort. Enerzijds wordt er meer van de burger verwacht, maar anderzijds is het OM snel met het aanpakken van burgers die een overvaller wat hardhandig hebben aangepakt. :maf3:

En btw het alcoholgebruik onder jongeren mag wat mij betreft ook veel harder worden aangepakt. Tot een jaar of 23 gewoon niet drinken. De schade die alcohol toebrengt aan hersenen in opbouw is gewoon te groot. Maar goed, drink zelf in het geheel niet, dus da's makkelijk praten.:engel:

super ick
29-04-11, 08:40
Dat zegt iets over de PVV stemmer.

Beste Joepsoep,

Er zijn twee opties

a) Niet generaliseren dan kan je anderen aan blijven spreken als zij dat wel doen,

b) Wel generaliseren, dan verlies je je recht van spreken omdat je 'even erg' bent.

Momenteel kies je voor optie b, daarom wordt je niet meer serieus genomen. 1reactie op dit forumpje en jij hebt een beeld over 'de PVV stemmer'?

Joesoef
29-04-11, 08:42
Beste Joepsoep,

Er zijn twee opties

a) Niet generaliseren dan kan je anderen aan blijven spreken als zij dat wel doen,

b) Wel generaliseren, dan verlies je je recht van spreken omdat je 'even erg' bent.

Momenteel kies je voor optie b, daarom wordt je niet meer serieus genomen. 1reactie op dit forumpje en jij hebt een beeld over 'de PVV stemmer'?


Ik generaliseer niet, dat jij dat zo voelt vindt ik heel vervelend voor je.

justus
29-04-11, 09:17
Een ding voorop, die k*tjochies moeten zich er niet mee bemoeien en hun poten thuis houden. Tieners die in een moeilijke buurt (zie intervieuw met 'opa', dealers zijn overburen) op een warme dag een feestje houden met drank? Je kan er op rekenen dat deze tieners niet in staat zijn om dit soort situaties (dreigende escalering, gastjes hingen al lang rond) juist in te schatten en op te lossen. Die jochies zitten meer dan fout maar pa en ma hebben ook een inschattingsfout gemaakt.

onzin, zelfs als die meiden in hun blote reet straallazerus met dildo's spelend door hun huis en tuin liepen, dan nog hebben dit k*tmarokkaantjes er niks te zoeken. het is niet HUN huis!
het gaat om basisprincipes zoals respect voor de integriteit van de eigen woning en het eigen lijf, respect voor mijn en dijn, en - vooral - respect voor anderen.
deze k*tmarokkaantjes hebben nergens respect voor. als er dan al iemand moet optreden zijn dat de ouders van die k*tmarokkaantjes, zij moeten opvoeden en respect bij brengen.
het simpele feit dat meisjes dellerig dronken thuis zijn is nooit een excuus voor (huis)grensoverschrijdend wangedrag van derden, ook niet van deze k*tmarokkaantjes.

ik gebruik deze term opzettelijk omdat velen in nederland zich groen en geel ergeren aan die irritante klootzakjes. het gevolg is dat gehele marokkaanse gemeenschap erop wordt aangekeken en dat wil geen enkel weldenkend mens toch? aanpakken dat tuig!

Stopnaald
29-04-11, 09:40
"Ratten" kunnen bestaan,he....bij mensen.
Vroeger dacht ik van niet ("veroordeel nooit de dader, maar alleen de daad")
maar soms kunnen mensen gewetenloos zijn en agressor tegen zwakkeren.

Ik was vroeger ook zo. Maar dat is door alle ervaringen wel anders geworden. De reden waarom ik (bewust) over ratten spreek, is omdat e.e.a. opvallend vaak voorkomt bij enorme lafbekken. Als mijn man (1.95m) erbij is, zijn ze poeslief en bijzonder beleefd, maar als ik (1.65m) of mijn tienerdochter alleen zijn is het een heel ander verhaal.


Ik snap hoe je over 'die bepaalde heren' in je buurt denkt. Spreekt de moeder vrijmoedig met je over haar situatie..of kan dat helemaal niet ?

Nee, dat kan helemaal niet. Maar hoe vaak overkomen jou eigenlijk "ongelukjes" waardoor je bont en blauw ziet en/of nauwelijks kunt lopen? Vandaar dat ik wel weet hoe de vlag erbij hangt. Ook uit de opmerkingen die de meisjes af en toe maken, kun je wel het nodige opmaken.

Mijn steun aan moederlief blijft helaas beperkt tot ogenschijnlijk oppervlakkige gesprekjes over de meisjes, huiswerk en kookrecepten (ben helemaal geen keukenprinces :fpiraat:), maar daardoor blijven de kerels weg en heeft ze even rust. Je snapt dat ik héél vaak een nieuw recept nodig heb of het recept weer eens kwijt ben :engel:.


Over de oogkasdeuker...is dit een vrouwenrammer of werd nou juist z'n achillespees geraakt door een opmerking van dat meisje waardoor hij doorbrandde ?

Tis een meisjesrammer. Die oogkas ging niet vanzelf stuk. En of dat alleen deze keer of ook vaker is gebeurd maakt geen reet uit. Ook al hef je maar 1x je hand op, dat is al meer dan genoeg. Is een beetje een principe-kwestie voor mij.

Als je je een beetje verdiept in vrouwenmishandeling, dan zul je er al gauw achterkomen dat de eerste klap de grootste hindernis is. Als die eenmaal genomen is, neemt de kans op herhaling enorm toe en wordt significant groter met elk volgend incident. Volgens een amerikaans onderzoek zou daar elk jaar 12.000 vrouwen omkomen door huiselijk geweld.

De grootste oorzaak van escalatie is het onderschatten van het probleem door omstanders, aldus datzelfde onderzoek. Kortom, een reactie als: het was maar een keer of een duw is geen huiselijk geweld of ze is geen slachtoffer van huiselijk geweld als hij haar met geen vinger aanraakt (maar ondertussen wel elke dag intimideert en de huid volscheld), zijn helemaal fout. Elk van deze situaties is een rode kaart.


Geen enkele excuus om erop te beuken, maar ja, het is wel belangrijk dat hij leert omgaan met z'n AUW-gvd-klabam-kant.

Ben ook helemaal niet geïnteresseerd in de smoesjes of het verhaal van deze knul. Van belang is dat hij op zeer heldere en gepaste wijze wordt gestraft voor zijn gedrag. Hij moet absoluut de boodschap krijgen dat slaan niet geaccepteerd wordt. Onder geen enkele omstandigheid. Ongeacht de situatie. Punt uit.

Helaas zie ik dat niet gauw gebeuren. Alle mooie praatjes terzijde wordt geweld tegen vrouwen nog steeds volstrekt onvoldoende serieus genomen. Ik verwacht hooguit een taakstraf van enkele weken. Dat is een grote tekortkoming van onze OvJ's en rechters. De straffen moeten niet alleen (veel) zwaarder, maar ook veel meer toepasselijk zijn. Dus geen blaadjes prikken in het plantsoen, maar confontatie met (andere) slachtoffers en/of helpen bij hulporganisatie voor slachtoffers bijv.


Ik vind je wel een lieverdje, hoor, dat je je huis openzet voor jonkies om lekker te chillen...die warmte is heerlijk als er 'thuis' zo'n stress is :)

Is niks bijzonders hoor. Deze meiden zijn vriendinnen van mijn dochter en dus vind ik het niet anders dan normaal dat ze bij mij op de bank hangen. Ze zijn nog heel erg lief en gezellig ook, dus af en toe doe ik graag een bakkie thee met ze mee! Met een koekie natuurlijk.:engel:

Abu_Hurayrah
29-04-11, 09:46
Veldhuijzen van Zanten presenteert eerste rijks-app

Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten (VWS) heeft vandaag de primeur: ze presenteerde vandaag de eerste rijks-app, een applicatie voor mensen met een iPhone en binnenkort ook voor bezitters van een iPad en een Android telefoon.

Bezitters kunnen via de app de meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling downloaden. Deze geeft in stappen weer wat mensen kunnen ondernemen als ze vermoeden hebben van huiselijk geweld of kindermishandeling. De staatssecretaris hoopt dat heel veel professionals in de gezondheidszorg, het onderwijs, de jeugdzorg, kinderopvang en justitie gebruik gaan maken van de app. ‘Een prachtig instrument, deze app. Zo kunnen professionals de meldcode altijd bij zich dragen en indien nodig gebruiken.’

De app is gratis te downloaden via de App Store (iPhone/iPad) of binnenkort via de Market (Android).

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/vws/nieuws/2011/04/27/veldhuijzen-van-zanten-presenteert-eerste-rijks-app%5B2%5D.html

Fulanadetal
29-04-11, 09:58
Je mist een stukje Joesoef. De controle bij bv supermarkten is niet waterdicht.
Daarnaast kan een 17 jarige het wel kopen, ook al is die nog niet meerderjarig. Helaas zijn er nog teveel mogelijkheden om aan drank te kopen. Maar daar gaat dit topic niet over. Het gaat over mensen die anderen in elkaar slaan, en daar zijn gewoon nooit excuses voor, van welke nationaliteit ze ook zijn!

De ophef is er vooral ook omdat de politie zo weinig doet. Zou de politie ook zo weinig gedaan hebben wanneer de daders blank waren? En stel dat de slachtoffers marokkaans waren en de daders blank. Het zou kunnen dan de politie in de laatste 2 gevallen wat meer was opgetreden, want dat spreekt het racismeverhaal niet mee. Hoeft niet, maar kan wel!

Vergeet niet dat het racisme argument in het nadeel kan werken van Marokkanen die sneller aangehouden kunnen worden, maar dat het ook in het nadeel kan werken van blanke Nederlanders en dat de politie daar onbewust rekening meehoudt, zodat je dit soort situaties krijgt.

De buurtbewoners hebben niet ingegrepen. Helaas Joesoef, komt het geregeld voor dat bij Marokkaanse jongens/mannen binnen no time een hele groep verschijnt.


Gewoon aanpakken door de politie is de enige oplossing! En daarin schiet Nederland gewoon tekort. Enerzijds wordt er meer van de burger verwacht, maar anderzijds is het OM snel met het aanpakken van burgers die een overvaller wat hardhandig hebben aangepakt. :maf3:

En btw het alcoholgebruik onder jongeren mag wat mij betreft ook veel harder worden aangepakt. Tot een jaar of 23 gewoon niet drinken. De schade die alcohol toebrengt aan hersenen in opbouw is gewoon te groot. Maar goed, drink zelf in het geheel niet, dus da's makkelijk praten.:engel:

Helemaal mee eens.

Een zielige sukkel die een slechte worp doet met een waxinelichthouder richting de Gouden Koets zit maanden vast. Dit tuig loopt in no time weer op straat en terroriseert vrolijk verder. Ik snap dat niet.

Max Stirner
29-04-11, 10:16
Ben jij de rechterhand van Wilders dat je weet dat hij knokploegen nastreeft?
Leuk om te lezen wat de gemiddelde PVV stemmer denkt. Krijg helaas gelijk.



Ik vind het een volstrekt logische reactie.

Het is namelijk heel simpel, de 'superieure macht' (De Staat) komt zijn afspraken niet na, vertikt het simpelweg om zijn onderdanen te beschermen ... :



Hobbes meende dat mensen uit zelfbehoud bereid zijn om af te zien van het recht op gebruik van geweld, mits de anderen dit ook doen. Vrede en veiligheid worden daardoor gewaarborgd. Dit wordt ook wel het 'prisoner's dilemma' genoemd. Het is een dilemma waar mensen in eerste instantie hun eigen 'zelfbehoud' ondergraven door puur op egoïstische gronden te handelen. Zij kunnen pas ontsnappen aan 'zelf-destructie' door samen te werken en bepaalde vrijheden op de geven. De enige manier waarop mensen gelijktijdig afstand kunnen doen van geweldsmiddelen is door deze, door middel van een sociaal contract, over te dragen aan een superieure macht. Hobbes noemt die macht Leviathan: de soeverein, die voor ieders bestwil heerst over de burgers. Hobbes heeft een voorkeur voor de monarchie als staatsvorm, in dit geval een authoritaire staat die wordt geregeerd door een persoon die in eerste instantie door de burgers is gekozen. Wanneer de vorst regeert kan deze niet meer afgezet worden, tenminste zolang hij of zij deze burgers bescherming kan bieden; bescherming van natuurtoestand-achtige taferelen (burgeroorlog etc.) maakt namelijk dat burgers de plicht hebben om te gehoorzamen. De Leviathan is authoritair te noemen omdat er geen sprake is van een verdeling van machten: de vorst is de ontwerpende en uitvoerende macht. Bovendien is volgens Hobbes vorstelijk geweld gerechtvaardigd, al moet dit wel het algemeen belang dienen - de bescherming van burgers. Mensen hebben immers altijd de neiging tot zelfbehoud, en hebben slechts de verplichting te gehoorzamen zolang de soeverein lijf en leden kan beschermen


http://nl.wikipedia.org/wiki/Thomas_Hobbes

Joesoef
29-04-11, 10:48
Ik vind het een volstrekt logische reactie.

Het is namelijk heel simpel, de 'superieure macht' (De Staat) komt zijn afspraken niet na, vertikt het simpelweg om zijn onderdanen te beschermen

Ohw, dus een echte burgerwacht die onafhankelijk functioneert van de staat. Gezellig!

Joesoef
29-04-11, 10:52
onzin, zelfs als die meiden in hun blote reet straallazerus met dildo's spelend door hun huis en tuin liepen, dan nog hebben dit k*tmarokkaantjes er niks te zoeken.


8><

><8


het gevolg is dat gehele marokkaanse gemeenschap erop wordt aangekeken en dat wil geen enkel weldenkend mens toch? aanpakken dat tuig!


Lees je er nu bewust overheen? Het enige wat ik duidelijk probeer te maken is dat je van dronken/ aangeschoten tieners niet kan verwachten dat ze een escalerende situatie goed inschatten. Dat staat geheel los van het gedrag van de bewuste k*tmarokkaantjes.

BlackBox
29-04-11, 10:52
Het is toch te bezopen voor woorden dat pa en ma bij het geven van een feestje rekening moeten houden met inschattingsfouten voor geteisem dat buiten de deur staat. Dat woordje " ook ". Wat een kul.
De vraag, die de ouders zich ongetwijfeld ook stellen, is waarom zij wat er is gebeurd, niet hebben zien aankomen.
Misschien hebben ze gedacht dat dit niet in hun nette buurt kan voorvallen en alleen in gajeswijken.
En ineens worden ze wakker in Nederland 2011.

Maar dit betekent niet dat je bij de pakken neer moet gaat zitten. Integendeel, nu al voorbereidingen maken voor volgend jaar. Je kunt daarbij denken aan een tijdelijk straatverbod voor tuig.
Alleen is het dan wel zaak dat je samen met andere buurtbewoners iniatieven ontplooit.
Want een overheid op maat komt niet uit zichzelf; je zult dat moet afdwingen.

Max Stirner
29-04-11, 10:53
Ohw, dus een echte burgerwacht die onafhankelijk functioneert van de staat. Gezellig!


Allesbehalve.

Wel logisch.

Joesoef
29-04-11, 11:05
Allesbehalve.

Wel logisch.


Als de politie niet functioneert is het aan de politiek om daar wat aan te doen.

Max Stirner
29-04-11, 11:30
Als de politie niet functioneert is het aan de politiek om daar wat aan te doen.


Dat bedoel ik. Theorie en praktijk.


Uiteindelijk kan ik me dus voorstellen dat opa meer vertrouwen heeft in zijn roestige jachtgeweer dat ie nog op zolder heeft liggen, dan in die gekke meneer met die meisjesnaam, in een OM dat 'op vakantie' is & in een politie die vooral heel druk is met flitscontroles, fietslamp-razzia's etc.


Inbraak, mishandeling, doodsbedreigingen ..... tís wel een beetje veel.

Als de staat daar niet tegen optreedt, verliest zij haar legitimiteit.

Pizzaman
29-04-11, 11:47
Als de politie niet functioneert is het aan de politiek om daar wat aan te doen.

...en als de politiek daar geen bal aan doet,
is het de burger geraden om ergens anders op te gaan stemmen.
Ondanks het gezeur dat het gevolg is.

Pizzaman
29-04-11, 11:50
Lees je er nu bewust overheen? Het enige wat ik duidelijk probeer te maken is dat je van dronken/ aangeschoten tieners niet kan verwachten dat ze een escalerende situatie goed inschatten.
Daar heb je gelijk in. De vraag is echter of ze dat zouden moeten kunnen.


Dat staat geheel los van het gedrag van de bewuste k*tmarokkaantjes.
... 't kwam een beetje verkeerd over. Nobody is perfect.

Maar, stel je eens voor, verderop in de straat had je een Hells Angels home,
en een broer van 1 van die meisjes was daar toevallig... :rolleyes:
Wat had je dan gehad? We mogen van geluk spreken, denk ik dan.

Stopnaald
29-04-11, 12:26
Veldhuijzen van Zanten presenteert eerste rijks-app

Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten (VWS) heeft vandaag de primeur: ze presenteerde vandaag de eerste rijks-app, een applicatie voor mensen met een iPhone en binnenkort ook voor bezitters van een iPad en een Android telefoon.

Bezitters kunnen via de app de meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling downloaden. Deze geeft in stappen weer wat mensen kunnen ondernemen als ze vermoeden hebben van huiselijk geweld of kindermishandeling. De staatssecretaris hoopt dat heel veel professionals in de gezondheidszorg, het onderwijs, de jeugdzorg, kinderopvang en justitie gebruik gaan maken van de app. ‘Een prachtig instrument, deze app. Zo kunnen professionals de meldcode altijd bij zich dragen en indien nodig gebruiken.’

De app is gratis te downloaden via de App Store (iPhone/iPad) of binnenkort via de Market (Android).

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/vws/nieuws/2011/04/27/veldhuijzen-van-zanten-presenteert-eerste-rijks-app%5B2%5D.html

Leuk zo'n app. Doet het altijd weer zo goed in de media. Maar maatregelen nemen die daadwerkelijk helpen.....tja, da's dan weer teveel gevraagd.

We bezuinigen ons drie slagen in de rondte op van alles en nogwat. Wat betreft de zorg en het onderwijs doen we dat al decennia lang. Maar geen politicus (kamerbreed) die begrijpt (of begrijpen wil) dat dat ten koste gaat van onze kids.

Nee, NOG meer managers. Dat hebben we nodig. Nog meer vrijblijvende praatclubjes. En die noemen we dan onderzoekscommissie of zo.

FLAUWEKUL en BULLSHIT.

Slinger
29-04-11, 12:40
...en als de politiek daar geen bal aan doet,
is het de burger geraden om ergens anders op te gaan stemmen.
Ondanks het gezeur dat het gevolg is.

En dat doen ze dan ook, de laatste jaren.

Slinger
29-04-11, 12:42
Lees je er nu bewust overheen? Het enige wat ik duidelijk probeer te maken is dat je van dronken/ aangeschoten tieners niet kan verwachten dat ze een escalerende situatie goed inschatten. Dat staat geheel los van het gedrag van de bewuste k*tmarokkaantjes.

Dat staat er helemaal niet los van. Die zogenaamd dronken tieners hebben recht op veiligheid, op straat en al helemaal in hun eigen besloten omgeving. Wie daar niet aan wil moet hier maar vertrekken.

John2
29-04-11, 12:49
Want een overheid op maat komt niet uit zichzelf; je zult dat moet afdwingen.
Dit gebeurd al jaren in de horeca, kermis en andere evenementen, alleen worden ondernemers dan weer aangeklaagd voor racisme.

Slinger
29-04-11, 12:58
Dit gebeurd al jaren in de horeca, kermis en andere evenementen, alleen worden ondernemers dan weer aangeklaagd voor racisme.

Ondertussen wordt het wel steeds meer begrijpelijk waarom Israël de Gazastrook dichthoudt.

Stopnaald
29-04-11, 13:07
Lees je er nu bewust overheen? Het enige wat ik duidelijk probeer te maken is dat je van dronken/ aangeschoten tieners niet kan verwachten dat ze een escalerende situatie goed inschatten. Dat staat geheel los van het gedrag van de bewuste k*tmarokkaantjes.

De enige die beweert dat de meisjes en hun gasten dronken waren is de overbuurman. In het gesprek met de opa op Dumpert beweert hij dat diezelfde overbuurman een drugsdealer is waar de betreffende daders vaak op bezoek gaan.

Wat hiervan klopt weet ik niet. Ik woon daar niet en ik ken de buurt en de mensen niet. Maar stomweg aannemen dat de meisjes dronken of aangeschoten waren wil ik ook niet.

Ik vraag me dan ook af of jij dezelfde reactie zou hebben als de dames alleen fris zouden hebben geschonken. Het komt een beetje op mij over alsof jouw afkeer van alcohol je kijk op deze zaak kleurt. En om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet terecht.

Ik blijf bij mijn standpunt: jongens horen meisjes niet te slaan. NOOIT.

Pizzaman
29-04-11, 13:21
Ondertussen wordt het wel steeds meer begrijpelijk waarom Israël de Gazastrook dichthoudt.

Je bedoelt dat iedreen die jonge dochters heeft een tankgracht zou moeten aanleggen,
voor het geval er wat Mocrotuig in de straat woont? :denk:

(leen)
29-04-11, 13:24
Maar, stel je eens voor, verderop in de straat had je een Hells Angels home,
en een broer van 1 van die meisjes was daar toevallig... :rolleyes:
Wat had je dan gehad? We mogen van geluk spreken, denk ik dan.

Dan had je het recht van de sterkste gehad,precies zo zij deden.

John2
29-04-11, 13:26
Ondertussen wordt het wel steeds meer begrijpelijk waarom Israël de Gazastrook dichthoudt.
Gezien de laatste ontwikkelingen heel begrijpelijk.


Je bedoelt dat iedreen die jonge dochters heeft een tankgracht zou moeten aanleggen,
voor het geval er wat Mocrotuig in de straat woont? :denk:
Je wilt me toch niet vertellen dat jij nog geen tankgracht en mijnenveld heb aangelegd voor het tuig? :engel:

Pizzaman
29-04-11, 14:00
Je wilt me toch niet vertellen dat jij nog geen tankgracht en mijnenveld heb aangelegd voor het tuig? :engel:

Ben gewoon ge-emigreed daar uit Marrakesj-aan-de-Maas weg.
Dat hielp. Heel veel. :engel:

Joesoef
29-04-11, 14:13
Dat staat er helemaal niet los van. Die zogenaamd dronken tieners hebben recht op veiligheid, op straat en al helemaal in hun eigen besloten omgeving. Wie daar niet aan wil moet hier maar vertrekken.

Juist en die veiligheid kunnen de ouders geven.

super ick
29-04-11, 14:16
Ik generaliseer niet, dat jij dat zo voelt vindt ik heel vervelend voor je.

Is het zo ernstig met je gesteld dat je het zelf niet ziet?

Je scheert meer dan een miljoen Nederlanders over 1 kam.

Karin.N
29-04-11, 14:24
Juist en die veiligheid kunnen de ouders geven.

Ik laat mijn kinderen ook af en toe alleen. Anderen hebben gewoon uit mijn huis en tuin weg te blijven. Iedereen heeft met z'n handen van mijn kinderen af te blijven! Er valt hier gewoon niets te vergoeilijken, maar ik begin wel steeds beter te snappen waarom Nederlanders steeds feller gaan reageren.
De verantwoordelijkheid ligt mi meer bij de ouders van de daders. Ik ben verantwoordelijk voor eventuele streken die mijn kinderen uitvreten, iedere ouder verder voor z'n eigen kroost.

super ick
29-04-11, 14:26
Ondertussen wordt het wel steeds meer begrijpelijk waarom Israël de Gazastrook dichthoudt.


Jij ziet paralellen tussen Marokkaans straattuig en Palestijnen? Leg eens uit?

Pizzaman
29-04-11, 14:27
Juist en die veiligheid kunnen de ouders geven.

Ah ja, een paar ouders van een stel tieners, mogelijk in de vijftig,
hadden hun dochters moeten beschermen tegen dergelijk tuig?

Hoe dan, door heel hard en haram te ruften? :rolleyes:

Nee! De ouders van dat Mocro-tuig hadden de wereld moeten beschermen.
Desnoods door ze postnataal te aborteren. Kan altijd nog. :kotsen:

Stopnaald
29-04-11, 14:57
Juist en die veiligheid kunnen de ouders geven.

Begrijp ik goed dat in jouw wereldbeeld het juist is dat jouw kinderen niet zonder ouderlijk toezicht in je eigen huis en tuin kunnen verblijven? Dus een stel voetballertjes in je tuin terwijl jij even een boodschapje gaat doen is dan ook niet mogelijk?

ONBEGRIJPELIJK!!!

Pizzaman
29-04-11, 15:01
Begrijp ik goed dat in jouw wereldbeeld het juist is dat jouw kinderen niet zonder ouderlijk toezicht in je eigen huis en tuin kunnen verblijven?
Dus een stel voetballertjes in je tuin terwijl jij even een boodschapje gaat doen is dan ook niet mogelijk?
Volgens mij bedoelt ie het niet zo... althans... dat hoop ik dan maar.


ONBEGRIJPELIJK!!!
Dat zou ik ook niet meer begrijpen... wie wel?
Daardom HOOP en DENK ik ook dat ie het niet zo bedoelt als het er staat.

Heu... en indien toch... dan post ik nog wel effe wat :engel:

John2
29-04-11, 15:15
Juist en die veiligheid kunnen de ouders geven.
Die veiligheid gaven deze ouders ook, ten eerste vertrouwden de ouders de kinderen omdat ze alleen dit feestje mochten vieren en dit is niet iets dat je zo maar doet als ouders of je moet je kinderen en de vrienden waar ze mee omgaan goed kennen en ze volledig vertrouwen.
Daarnaast dringen een groepje tuig het veilig gebied binnen en delen klappen uit, wie is er dan fout?


Jij ziet paralellen tussen Marokkaans straattuig en Palestijnen? Leg eens uit?
Ja beiden zijn niet te vertrouwen.

John2
29-04-11, 15:18
Volgens mij bedoelt ie het niet zo... althans... dat hoop ik dan maar.

Misschien bedoeld hij het niet zo maar het kwam bij mij wel zo over.

Stopnaald
29-04-11, 16:01
Ik ken Joesoef als een hele nette en eerlijke prikker. Daarom ga ik er vanuit dat hij het niet kwaad bedoeld. Dat gezegd hebbende, denk ik dat hij iets teveel aandacht aan de randverschijnselen (althans zoals die in de media verschenen, want zeker weten we niets, wij waren er immers niet bij) en wat weinig aandacht aan de kern van het probleem besteed.

Het feit dat het jonge meisjes betreft, dat er geen volwassenen waren om toezicht te houden, dat er (mogelijk) alcohol geschonken werd en dat de meisjes zich (mogelijk) provocerend gedragen hebben zijn allemaal randverschijnselen.

Dat een drietal jongens een tweetal meisjes (zwaar) lichamelijk letsel hebben toegebracht is de kern en niets anders. Wat de omstandigheden ook geweest zijn, NIETS verexcuseerd deze jongens van het feit dat zij geweldadig jegens deze meisjes zijn geweest.

Joesoef
29-04-11, 17:04
Begrijp ik goed dat in jouw wereldbeeld het juist is dat jouw kinderen niet zonder ouderlijk toezicht in je eigen huis en tuin kunnen verblijven? Dus een stel voetballertjes in je tuin terwijl jij even een boodschapje gaat doen is dan ook niet mogelijk?

ONBEGRIJPELIJK!!!


Ik heb het over dit incident, begin tot eind. Mooie warme dag met een hoop tieners die met wat drank een feestje in de achtertuin geven in een wat moeilijke buurt. Ik ga er trouwens niet van uit dat de meisjes zich provocerend gedroegen maar dat zij geprovoceerd werden en gezien de omstandigheden en leeftijd kan dat verkeerd lopen.

Pizzaman
29-04-11, 17:14
Ik heb het over dit incident, begin tot eind. Mooie warme dag met een hoop tieners die met wat drank een feestje in de achtertuin geven in een wat moeilijke buurt. Ik ga er trouwens niet van uit dat de meisjes zich provocerend gedroegen maar dat zij geprovoceerd werden en gezien de omstandigheden en leeftijd kan dat verkeerd lopen.

Zie je wel, Joesoef is de kwaaiste niet.

Ik kan ook wel BEGRIJPEN dat die meisjes een feestje houden.
Ik kan ook nog BEGRIJPEN dat ze de kans waarnemen om (als dat waar is) aan de drank te zitten.
Ik kan ook nog BEGRIJPEN dat ze mogelijk (al dan niet geprovoceerd door iets anders, en als dat al waar is) die jongens op straat uitdagen.
Ik kan ook nog BEGRIJPEN dat die jongens dan reageren.

Joh, wij deden vroeger ook wel eens wat, die meiden toen ook wel eens uitdagend, als je dan heeeeeeeeel ver ging (en je had zelf ook 'wat op'0, dan riep je wat en trok je voor mijn part je broek naar beneden.

Echter, iemand anders huis binnenvallen en er op los rammen, daar heeft niemand begrip voor.
Er zijn hier figuren waarbij ik er aan zou twijfelen, maar bij Joesoef, die acht ik beter dan dat.
Heu... hoewel ie natuurlijk wel 'van het andere kamp' blijft he. :engel:

Eke
29-04-11, 17:15
Ik ken Joesoef als een hele nette en eerlijke prikker. Daarom ga ik er vanuit dat hij het niet kwaad bedoeld. Dat gezegd hebbende, denk ik dat hij iets teveel aandacht aan de randverschijnselen (althans zoals die in de media verschenen, want zeker weten we niets, wij waren er immers niet bij) en wat weinig aandacht aan de kern van het probleem besteed.

Het feit dat het jonge meisjes betreft, dat er geen volwassenen waren om toezicht te houden, dat er (mogelijk) alcohol geschonken werd en dat de meisjes zich (mogelijk) provocerend gedragen hebben zijn allemaal randverschijnselen.

Dat een drietal jongens een tweetal meisjes (zwaar) lichamelijk letsel hebben toegebracht is de kern en niets anders. Wat de omstandigheden ook geweest zijn, NIETS verexcuseerd deze jongens van het feit dat zij geweldadig jegens deze meisjes zijn geweest.


Even een hele grote sprong van een x aantal posts geleden naar even deze, waar ik middenin val :)

Stopnaald, volgens mij spelen er nu 2 zaken.

1) de jongen die iemands oogkas kapot slaat mag er niet mee weg komen...
de hoogte van de straf moet echter vastgesteld worden en dat doen wij niet, maar de rechter.

2) Een meisje van 16 en een van 14 samen met vriendinnetjes EN alcohol (en/of drugs) !!!
kunnen niet goed reageren meer.
Als je tieners een feestje geven, blijf dan in de buurt zodat je bereikbaar bent bij calamiteiten.


Ter lering ende vermaak :

toen m'n jongste zoon voor z'n zestiende jaar eindelijk een groot feest mocht geven hebben we een zaaltje in een jeugdhonk in een naburig dorp afgehuurd en omdat er veel jonkies van 15 jaar zouden komen hebben we gepraat met de toezichthouder van het jeugdhonk, die achter de bar zou gaan staan, voor de muziek zorgde en hij vertelde dat er in het honk geen bier getapt zou worden.

Om half elf (!!!) werden we gebeld door z'n beste vriendje: het feestvarken lag doodsbleek naast de wcpot...in z'n eigen kots . Hij kon niet meer op z'n benen staan...


WAT BLEEK. Vooral de meisjes hadden lekkere drankjes voor m'n zoon meegenomen in allerlei schattige kleurtjes en de jongens hadden ook kleine blikjes in z'n handen geduwd. Allemaal stuk voor stuk in z'n handen geduwd en hij proostte er lustig op los met de goede gever. Met de
een na de ander ........Want hij is wel sociaal :hihi:

super ick
29-04-11, 18:11
Ja beiden zijn niet te vertrouwen.

Nogmaals Palestijnen en Marokkaans straattuig stond er.......

Dus alle Palestijnen zijn te vergelijken met Marokkaans straattuig?

Slinger
29-04-11, 19:46
Jij ziet paralellen tussen Marokkaans straattuig en Palestijnen? Leg eens uit?

Kafirs aanvallen.

Slinger
29-04-11, 19:51
Juist en die veiligheid kunnen de ouders geven.

Tienerkinderen die een feestje geven, moet je alleen laten. Als ouder moet je dan ergens anders heengaan en de kinderen verantwoordelijkheid geven. En dan komt het altijd goed. Dat weet jij vast niet, Joesoef, maar dat is gewoon gebruik in Nederland, ik denk in heel West-Europa. Wij moeten niet accepteren dat dat door nieuwkomers die nergens respect voor hebben niet meer kan.

Slinger
29-04-11, 19:53
Ik heb het over dit incident, begin tot eind. Mooie warme dag met een hoop tieners die met wat drank een feestje in de achtertuin geven in een wat moeilijke buurt. Ik ga er trouwens niet van uit dat de meisjes zich provocerend gedroegen maar dat zij geprovoceerd werden en gezien de omstandigheden en leeftijd kan dat verkeerd lopen.

Hoezo werden die meiden geprovoceerd? Wat hebben ze verkeerd gedaan? Ze werden gewoon aangevallen.

Joesoef
29-04-11, 20:16
Hoezo werden die meiden geprovoceerd? Wat hebben ze verkeerd gedaan? Ze werden gewoon aangevallen.


Die meiden hebben niets verkeerd gedaan, die gasten hebben waarschijnlijk net zo lang geprovoceerd/ uitgedaagd tot de boel escaleerde. Iets wat die meiden absoluut niet valt te verwijten. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat een ouder waarschijnlijk een en ander veel eerder juist had ingeschat.
Gepost via http://m.maroc.nl

Eke
29-04-11, 20:19
Wij moeten niet accepteren dat dat door nieuwkomers die nergens respect voor hebben niet meer kan.



Net of het geval dat die twee jongens
die over de schutting klimmen de enige onverwachte wending is die die aangeschoten kinderen
kan overkomen.

Je gaat niet met je neus vooraan zitten als ouder..je trekt je terug in het huis of bij je buren
maar bent wel stand-by bij die jonge pubers van 14, 16 jaar, zeker als je toestaat om te drinken..(wat behoorlijk ongezond is voor die jonge hersenen, wat inmiddels bewezen is...zie ook de opmerking van Karin op dit topic)

Slinger
29-04-11, 20:20
Die meiden hebben niets verkeerd gedaan, die gasten hebben waarschijnlijk net zo lang geprovoceerd/ uitgedaagd tot de boel escaleerde. Iets wat die meiden absoluut niet valt te verwijten. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat een ouder waarschijnlijk een en ander veel eerder juist had ingeschat.
Gepost via http://m.maroc.nl

Hoezo? Als je zegt dat iemand geprovoceerd wordt, dan ga je er toch vanuit dat hij iets heeft gedaan, waarvoor die provocatie een verzachtende omstandigheid is.

Wat hebben die meiden dus volgens jou verkeerd gedaan naar aanleiding van het gedrag van die mocro's?

En wat hebben die meiden verkeerd ingeschat, vertel dat eens?

Slinger
29-04-11, 20:21
Net of het geval dat die twee jongens
die over de schutting klimmen de enige onverwachte wending is die die aangeschoten kinderen
kan overkomen.

Je gaat niet met je neus vooraan zitten als ouder..je trekt je terug in het huis of bij je buren
maar bent wel stand-by bij die jonge pubers van 14, 16 jaar, zeker als je toestaat om te drinken..(wat behoorlijk ongezond is voor die jonge hersenen, wat inmiddels bewezen is...zie ook de opmerking van Karin op dit topic)

Ben ik helemaal niet met je eens. Kinderen van die leeftijd kunt je best verantwoordelijkheid geven. Het is overigens de enige onverwachte wending die ze is overkomen.

Eke
29-04-11, 20:22
Tienerkinderen die een feestje geven, moet je alleen laten. Als ouder moet je dan ergens anders heengaan en de kinderen verantwoordelijkheid geven. En dan komt het altijd goed. Dat weet jij vast niet, Joesoef, maar dat is gewoon gebruik in Nederland, ik denk in heel West-Europa. Wij moeten niet accepteren dat dat door nieuwkomers die nergens respect voor hebben niet meer kan.



Nouw, jij komt uit een heel ander Nederland dan de mijne :p

"En dan komt het altijd goed".....in welk deel van Nederland is dat waar alleen braverikjes wonen?

Olive Yao
29-04-11, 20:22
Ondertussen wordt het wel steeds meer begrijpelijk waarom Israël de Gazastrook dichthoudt.

Gelukkig en terecht stelt Egypte de grens open.



Jij ziet paralellen tussen Marokkaans straattuig en Palestijnen? Leg eens uit?



Kafirs aanvallen.

Zo zie ik een parallel tussen Übermenschen en Untermenschen: de joden in Israël breiden hun Lebensraum uit naar het oosten met religieus-etnische zuiveringen.

Slinger
29-04-11, 20:25
Gelukkig en terecht stelt Egypte de grens open.





Zo zie ik een parallel tussen Übermenschen en Untermenschen: de joden in Israël breiden hun Lebensraum uit naar het oosten met religieus-etnische zuiveringen.

Als je toch met die termen begint: de Palestijnen hebben al vanaf de negentiende eeuw niets anders geprobeerd dan hun lebensraum zuiveren van Joden. Een aantal jaren lang ook in samenwerking met de nazi's

Slinger
29-04-11, 20:27
Nouw, jij komt uit een heel ander Nederland dan de mijne :p

"En dan komt het altijd goed".....in welk deel van Nederland is dat waar alleen braverikjes wonen?

Kinderen van zestien kun je zelfs veertien dagen alleen laten, pas de problème.

Als je er tenminste van uit kunt gaan dat ze niet van buitenaf worden aangevallen.

Slinger
29-04-11, 20:34
Zo zie ik een parallel tussen Übermenschen en Untermenschen: de joden in Israël breiden hun Lebensraum uit naar het oosten met religieus-etnische zuiveringen.



"Vanaf de negentiende eeuw" is vaag en dus een holle kreet, die je slechts slaakt om snel te riposteren.

Dan ken je me toch slecht. Ik zeg nooit zo maar iets. Vaak heb ik hier een lijstje gepubliceerd van massamoorden door Palestijnen gepleegd op Joden, inderdaad, vanaf de negentiende eeuw.

Olive Yao
29-04-11, 20:37
Als je toch met die termen begint: de Palestijnen hebben al vanaf de negentiende eeuw niets anders geprobeerd dan hun lebensraum zuiveren van Joden. Een aantal jaren lang ook in samenwerking met de nazi's

Zij weerden joodse immigranten, omdat ze van zionisme vernomen hadden en begrepen dat de joodse leer geen godgeloof is maar een primitieve tribale ideologie - de religieus-ethnische zuiveringen in en om Israël zijn bezongen door Mozes en andere profeten.

Slinger
29-04-11, 20:38
Zij weerden joodse immigranten, omdat ze van zionisme vernomen hadden en begrepen dat de joodse leer geen godgeloof is maar een primitieve tribale ideologie - de religieus-ethnische zuiveringen in en om Israël zijn bezongen door Mozes en andere profeten.

Terug tot Kaïn en Abel dus. Succes hoor.

Joesoef
29-04-11, 20:53
Kinderen van zestien kun je zelfs veertien dagen alleen laten, pas de problème.

Als je er tenminste van uit kunt gaan dat ze niet van buitenaf worden aangevallen.

En hier ging het al mis na een paar uur omdat de maatschapij in de praktijk helaas anders functioneerd als in een utopie.
Gepost via http://m.maroc.nl

Slinger
29-04-11, 21:52
En hier ging het al mis na een paar uur omdat de maatschapij in de praktijk helaas anders functioneerd als in een utopie.
Gepost via http://m.maroc.nl

'Maatschappelijke werkelijkheid', mooi eufemisme.

Het ging mis door een stel criminelen.

John2
29-04-11, 22:15
En hier ging het al mis na een paar uur omdat de maatschapij in de praktijk helaas anders functioneerd als in een utopie.
Gepost via http://m.maroc.nl

Over twee maand wordt mijn zoon 21, dan mag hij ook zijn verjaardag alleen thuis vieren met zijn vrienden en vriendinnen, omdat ik hem en zijn vrienden vertrouw in hun doen en laten, ik vertrouw zelfs de maatschappij en daag dit groepje tuig uit om dan maar even bij mij thuis het zelfde te proberen, ik beloof dat zowel ik als mijn zoon en vrienden geen aangifte doen bij de politie.
Gewoon even een lekker potje oudewets rossen zonder wapens en gewoon met de blote vuisten, gewoon even de maatschappij rechtzetten zoals die behoord te wezen, met respect voor andermans eigendommen, huis, kids, en gewoontes, het er gewoon even inrammen.
Want als ik het hier zo even lees ligt het overal aan, ligt het aan de meisjes, ligt het aan de maatschappij, dan kan ik alleen zeggen neem het op tegen iemand die zijn normen en waarden wel kent, maar ook een gedegen opleiding heeft genoten bij defensie.

sidi bibi
29-04-11, 23:08
maar ook een gedegen opleiding heeft genoten bij defensie.

http://www.youtube.com/watch?v=hhWs-XE0FME

John2
29-04-11, 23:29
http://www.youtube.com/watch?v=hhWs-XE0FME

Je kunt me veel filmpjes tonen ook van het maroc leger, maar had dit tuig in het leger gezeten en waren het inderdaad een "gentlemen" hadden ze geen vrouwen geslagen.

justus
30-04-11, 09:03
Je kunt me veel filmpjes tonen ook van het maroc leger, maar had dit tuig in het leger gezeten en waren het inderdaad een "gentlemen" hadden ze geen vrouwen geslagen.

ben zelf een ouwe marinier en ik weet zeker dat er onder 'getrainde' militairen genoeg imbecielen rondlopen die vrouw en kinderen en hond mishandelen.... heeft niks met opleiding te maken maar alles met beschaving!

Joesoef
30-04-11, 10:02
'Maatschappelijke werkelijkheid', mooi eufemisme.

Het ging mis door een stel criminelen.


Het ging mis omdat men geen rekening houdt met criminelen. Helaas zo zit de maatschappij in elkaar.

BlackBox
30-04-11, 10:26
En hier ging het al mis na een paar uur omdat de maatschapij in de praktijk helaas anders functioneerd als in een utopie.
Gepost via http://m.maroc.nl

Je kunt ook zeggen 'Paradise Lost'. De onschuld is weer eens bedorven.
Ongetwijfeld zullen de ouders van de meisjes in hun tijd feestjes hebben kunnen houden zonder ouderlijk toezicht. Maar in het heden denken politici nog steeds dat Amerikaanse toestanden in Nederland niet zullen voorkomen.

Een jaar of 7 werd er in een Rotterdanse volksbuurt een uitgebreide speelvoorziening voor kinderen (incl. een skatebaan) officieel geopend door een wethouder.
2 weken duurde de pret en toen kwam er een jeugdbende afkomstig uit een nabijgelegen troosteloos flatcomplex langs. Skateboards, skates, horloges, en schoenen moesten de spelende kinderen afgeven. 2 of 3 aanwezige moeders konden er niets tegen beginnen.

Woedende ouders gingen naar de politie waar ze te horen kregen dat het hun eigen schuld was omdat er te weinig ouderlijk toezicht was. Van het bestaan van de jeugdbende was niemand op de hoogte, maar toch hadden de ouders - volgens de politie - daar op moeten anticiperen.De enige oplossing die de politie bood was intensiever surveilleren. Maar daar had de jeugdbende geen boodschap aan want de berovingen gingen door.

Na ruim een jaar touwtrekken is er een gebouwtje met een toezichthouder gekomen plus bewakingscamera's.
Maar dit is allemaal gerealiseerd door burgerinitiatief tegen de stroom van tegenstribbelende politici in. Toegeven dat er ernstige problemen zijn is namelijk in tegenspraak met de inhoud van allerlei wervende brochures waarmee jonge gezinnen naar de wijk worden gelokt en de trend van vluchten naar kleine randgemeenten wordt omgebogen.

Pizzaman
30-04-11, 10:26
Het ging mis omdat men geen rekening houdt met criminelen. Helaas zo zit de maatschappij in elkaar.

Hier heb je 100% gelijk in (soms kom je wel eens een beetje 'crimineel-positief' over)..

Nu hoeven we alleen nog te discussieren hoe we rekening moeten houden met criminelen.
Want inderdaad, je MOET er rekening mee houden. Anders krijg je dit.

Volgens mij is het rekening houden met criminelen een taak van de staat, voor een groot deel.
Immers mogen wij als bevolking geen eigen rechter spelen.

In dit geval zou de staat (volgens mij):
- de daders jeugddetentie moeten geven;
- de daders aansprakelijk stellen;
- indien ze te jong zijn zelf te betalen, hun ouders laten betalen;
- het strafblad opmaken;
- een straatverbod opleggen...
- maar pas nadat de terechte straf wegens moedwillige mishandeling en huisvredebreuk is uitgezeten.

Ja ik weet het, een utopie. Als je dan leest 'de getuige, een bevriende dealer aan de overkant',
Dan denk ik dat we hier met z'n allen in een verdomde bananenrepubliek leven.
Zou me niks verbazen als de daders een vlinderreisje krijgen aangeboden.

Ik ben uit Rotterdam weggegaan omdat ik niet wilde dat mijn kids zo zouden opgroeien,
Volgens mij had ik effe 15.000 km door moeten rijden. Heel het land raakt verziekt.

John2
30-04-11, 12:16
Het ging mis omdat men geen rekening houdt met criminelen. Helaas zo zit de maatschappij in elkaar.


Je kunt ook zeggen 'Paradise Lost'. De onschuld is weer eens bedorven.
Ongetwijfeld zullen de ouders van de meisjes in hun tijd feestjes hebben kunnen houden zonder ouderlijk toezicht. Maar in het heden denken politici nog steeds dat Amerikaanse toestanden in Nederland niet zullen voorkomen.

Een jaar of 7 werd er in een Rotterdanse volksbuurt een uitgebreide speelvoorziening voor kinderen (incl. een skatebaan) officieel geopend door een wethouder.
2 weken duurde de pret en toen kwam er een jeugdbende afkomstig uit een nabijgelegen troosteloos flatcomplex langs. Skateboards, skates, horloges, en schoenen moesten de spelende kinderen afgeven. 2 of 3 aanwezige moeders konden er niets tegen beginnen.

Woedende ouders gingen naar de politie waar ze te horen kregen dat het hun eigen schuld was omdat er te weinig ouderlijk toezicht was. Van het bestaan van de jeugdbende was niemand op de hoogte, maar toch hadden de ouders - volgens de politie - daar op moeten anticiperen.De enige oplossing die de politie bood was intensiever surveilleren. Maar daar had de jeugdbende geen boodschap aan want de berovingen gingen door.

Na ruim een jaar touwtrekken is er een gebouwtje met een toezichthouder gekomen plus bewakingscamera's.
Maar dit is allemaal gerealiseerd door burgerinitiatief tegen de stroom van tegenstribbelende politici in. Toegeven dat er ernstige problemen zijn is namelijk in tegenspraak met de inhoud van allerlei wervende brochures waarmee jonge gezinnen naar de wijk worden gelokt en de trend van vluchten naar kleine randgemeenten wordt omgebogen.


Hier heb je 100% gelijk in (soms kom je wel eens een beetje 'crimineel-positief' over)..

Nu hoeven we alleen nog te discussieren hoe we rekening moeten houden met criminelen.
Want inderdaad, je MOET er rekening mee houden. Anders krijg je dit.

Volgens mij is het rekening houden met criminelen een taak van de staat, voor een groot deel.
Immers mogen wij als bevolking geen eigen rechter spelen.

In dit geval zou de staat (volgens mij):
- de daders jeugddetentie moeten geven;
- de daders aansprakelijk stellen;
- indien ze te jong zijn zelf te betalen, hun ouders laten betalen;
- het strafblad opmaken;
- een straatverbod opleggen...
- maar pas nadat de terechte straf wegens moedwillige mishandeling en huisvredebreuk is uitgezeten.

Ja ik weet het, een utopie. Als je dan leest 'de getuige, een bevriende dealer aan de overkant',
Dan denk ik dat we hier met z'n allen in een verdomde bananenrepubliek leven.
Zou me niks verbazen als de daders een vlinderreisje krijgen aangeboden.

Ik ben uit Rotterdam weggegaan omdat ik niet wilde dat mijn kids zo zouden opgroeien,
Volgens mij had ik effe 15.000 km door moeten rijden. Heel het land raakt verziekt.

De politie mag dan ook te weinig doen tegen het echte tuig, stel er zitten dealers op een speelveld dan moeten ze al 4 gebruikers hebben om te kunnen aantonen dat het dealers zijn, willen ze er eentje arresteren en hij trek een wapen waarna de politie hem neerschiet, komt de gehele bevolking in opstand, zeker als het gaat om een jonge crimineel van een jaar of 13-14.
De frustraties bij de politie druipt er zo van af dat ze tegenwoordig erop losslaan tegen één of enkele jongeren die gewoon in een demonstratie lopen of als je bij een verkeerscontrolle een grapje maakt, je wagen wordt uitgesleurd en wordt gearresteerd.
De politie moet zijn gezag terug winnen en afdwingen op de echte criminelen die nu vaak de dans ontspringen.

Joesoef
30-04-11, 14:19
http://www.at5.nl/artikelen/61341/mes-getrokken-bij-vechtpartij-stationsplein

Slinger
30-04-11, 14:28
Je kunt ook zeggen 'Paradise Lost'. De onschuld is weer eens bedorven.
Ongetwijfeld zullen de ouders van de meisjes in hun tijd feestjes hebben kunnen houden zonder ouderlijk toezicht. Maar in het heden denken politici nog steeds dat Amerikaanse toestanden in Nederland niet zullen voorkomen.

Een jaar of 7 werd er in een Rotterdanse volksbuurt een uitgebreide speelvoorziening voor kinderen (incl. een skatebaan) officieel geopend door een wethouder.
2 weken duurde de pret en toen kwam er een jeugdbende afkomstig uit een nabijgelegen troosteloos flatcomplex langs. Skateboards, skates, horloges, en schoenen moesten de spelende kinderen afgeven. 2 of 3 aanwezige moeders konden er niets tegen beginnen.

Woedende ouders gingen naar de politie waar ze te horen kregen dat het hun eigen schuld was omdat er te weinig ouderlijk toezicht was. Van het bestaan van de jeugdbende was niemand op de hoogte, maar toch hadden de ouders - volgens de politie - daar op moeten anticiperen.De enige oplossing die de politie bood was intensiever surveilleren. Maar daar had de jeugdbende geen boodschap aan want de berovingen gingen door.

Na ruim een jaar touwtrekken is er een gebouwtje met een toezichthouder gekomen plus bewakingscamera's.
Maar dit is allemaal gerealiseerd door burgerinitiatief tegen de stroom van tegenstribbelende politici in. Toegeven dat er ernstige problemen zijn is namelijk in tegenspraak met de inhoud van allerlei wervende brochures waarmee jonge gezinnen naar de wijk worden gelokt en de trend van vluchten naar kleine randgemeenten wordt omgebogen.

Hoezo Amerikaanse toestanden? Ik kan er een ander adjectief voor bedenken.

John2
30-04-11, 14:35
http://www.at5.nl/artikelen/61341/mes-getrokken-bij-vechtpartij-stationsplein
Waarom deze camaraman wordt bedreigd en er in het stukje wordt gereageerd met boeren is mij een vraag?
De dader is duidelijk herkenbaar in beeld vlak voor de camera naar bebeden gaat zie je hem kijken met zijn gympies :hihi:

Max Stirner
30-04-11, 15:12
Hoezo Amerikaanse toestanden? Ik kan er een ander adjectief voor bedenken.


In Amerika mag je trespassers gewoon van je erf afschieten - hier mag je ze met open armen ontvangen, een glaasje limonade geven en je dochter door ze laten aanranden / KO slaan.


:student:

super ick
30-04-11, 15:34
Ik kan er maar niet over uit dat de politie zoveel koudwatervrees heeft dat een volwassene wegkomt met het zwaar lichamelijk letsel toebrengen aan een kind!!!

Die teringlijer had allang vast moeten zitten.

In de praktijk komt het er dus op neer dat je jezelf als vader/broer/oom/buurman maar in moet houden zodat die ratten er overheen nog eens aan het treiteren en bedreigen kunnen slaan.

Ik kan me zo goed voorstellen dat een vader helemaal uit zijn dak gaat en zo'n gast eens goed in elkaar trapt. Als de overheid keer op keer faalt dan heb je dat recht m.i. ook!
Gepost via http://m.maroc.nl

Pizzaman
30-04-11, 21:26
In Amerika mag je trespassers gewoon van je erf afschieten - hier mag je ze met open armen ontvangen, een glaasje limonade geven en je dochter door ze laten aanranden / KO slaan.


:student:

Hier mag je ze ook d'r af schieten.
Mits je er voor zorgt dat de politie er nooit last van krijgt (lucht van krijgt) mag alles.

ijsbergbeer
30-04-11, 22:30
Jij ziet paralellen tussen Marokkaans straattuig en Palestijnen? Leg eens uit?

Ja dat begrijp ik ook niet , GEEN VERGELIJK.

Eric de Blois
01-05-11, 06:00
Je kunt ook zeggen 'Paradise Lost'. De onschuld is weer eens bedorven.
Ongetwijfeld zullen de ouders van de meisjes in hun tijd feestjes hebben kunnen houden zonder ouderlijk toezicht. Maar in het heden denken politici nog steeds dat Amerikaanse toestanden in Nederland niet zullen voorkomen.

Een jaar of 7 werd er in een Rotterdanse volksbuurt een uitgebreide speelvoorziening voor kinderen (incl. een skatebaan) officieel geopend door een wethouder.
2 weken duurde de pret en toen kwam er een jeugdbende afkomstig uit een nabijgelegen troosteloos flatcomplex langs. Skateboards, skates, horloges, en schoenen moesten de spelende kinderen afgeven. 2 of 3 aanwezige moeders konden er niets tegen beginnen.

Woedende ouders gingen naar de politie waar ze te horen kregen dat het hun eigen schuld was omdat er te weinig ouderlijk toezicht was. Van het bestaan van de jeugdbende was niemand op de hoogte, maar toch hadden de ouders - volgens de politie - daar op moeten anticiperen.De enige oplossing die de politie bood was intensiever surveilleren. Maar daar had de jeugdbende geen boodschap aan want de berovingen gingen door.

Na ruim een jaar touwtrekken is er een gebouwtje met een toezichthouder gekomen plus bewakingscamera's.
Maar dit is allemaal gerealiseerd door burgerinitiatief tegen de stroom van tegenstribbelende politici in. Toegeven dat er ernstige problemen zijn is namelijk in tegenspraak met de inhoud van allerlei wervende brochures waarmee jonge gezinnen naar de wijk worden gelokt en de trend van vluchten naar kleine randgemeenten wordt omgebogen.

"Woedende ouders gingen naar de politie waar ze te horen kregen dat het hun eigen schuld was omdat er te weinig ouderlijk toezicht was."

Ja, en als mensen voor eigen rechter gaan spelen dan zal de politie dat heel effectief aanpakken, de schijtluizen.

Er bestaan helaas mensen binnen de samenleving die beter niet los zouden moeten lopen. We kunnen die mensen misschien beter definitief aparthouden van de rest. Maar voor zulke ideeën zal nooit een politieke meerderheid komen. We zijn als maatschappij te laks en te correct om maatregelen te treffen die effectief zijn. Het ondermaatse optreden van de politie is daar het bewijs van. Rotvolk bestaat. Je kunt daar wat aan doen of niet. Wij kiezen keer op keer voor politieke partijen die liever fatsoenlijk lullen, dan problemen oplossen. We kijken liever de andere kant op, en doen net of er niets aan de hand is. Door zaken niet te benoemen is er ook geen probleem. Daardoor blijft alles zoals het is.

"De enige oplossing die de politie bood was intensiever surveilleren. Maar daar had de jeugdbende geen boodschap aan want de berovingen gingen door."

Beetje kijken... Rotlui gewoon eens goed in elkaar rammen, dat moet de politie doen! Gewoon klappen geven in een donkere kelder door agenten zonder uniform. Zet ze daarna in een werkkamp en laat ze iets productief's doen. Dat helpt!

super ick
01-05-11, 11:57
HEt aloude voorbeeld nog maar eens een keer,

Waarom wordt een Marokkaanse politieagent niet verrot gescholden, pet van zijn kop geslagen, bespuwd?
Niet omdat de betreffende agenten allemaal 'Bruce Lee's' zijn maar domweg omdat het systeem het niet pikt.
Schop die etterbakkjes maar eens goed in elkaar als ze weer eens aan het zuigen zijn. Dan is het zo afgelopen.

Helaas zal dat niet gaan want de correcten in onze samenleving, zij die ver van de rotzooi wonen, verijdelen het terugbetalen in gelijke munt. Laat dat nu precies de methode zijn die in dergelijke culturen nu juist wel werkt!
Sterker nog, je hoort de ouderen uit dezelfde culturen er juist om vragen!

sidi bibi
01-05-11, 13:00
Sterker nog, je hoort de ouderen uit dezelfde culturen er juist om vragen!

Dat is de makkelijkste weg.

Die ouderen vertegenwoordigen een cultuur die niet meer bestaat, althans die zwaar in beweging is. Je moest die ouderen eens zien die hier terugkomen, die zitten in een tweede identiteitscrisis. Uitspraken als " de koning geeft teveel vrijheid". Er zijn hier week- en dagbladen die fel oppositie voeren tegen het beleid, die in de gevangenis belanden voor geplaatste artikelen. Die terugkeerouderen noemen dat slechte kranten.
Alles is in beweging, ook hier.
De Marokkaanse regering heeft de laatste tijd politieke gevangenen vrijgelaten waaronder een aantal fundi's. Twee dagen geleden zat ik in een discussie over die bomaanslag in Marrakech. Mo 6 krijgt de schuld omdat hij die fundi's heeft vrijgelaten. Je denkt toch niet dat de doorsnee Marokkaan van nu nog ooit in dat systeem wil terugkeren. De helft van de Marokkanen wil niet eens een religieuze politieke partij in de regering. Enquete uit de Telquel.
Nou ja, wat fundi's hier op dit forum, die vertegenwoordigen helemaal niemand. Laat hier af en dan van die youtube's zien van Sharia4Belgium/Holland, je moest die sprakeloze gezichten eens zien.

John2
01-05-11, 13:06
HEt aloude voorbeeld nog maar eens een keer,

Waarom wordt een Marokkaanse politieagent niet verrot gescholden, pet van zijn kop geslagen, bespuwd?
Niet omdat de betreffende agenten allemaal 'Bruce Lee's' zijn maar domweg omdat het systeem het niet pikt.
Schop die etterbakkjes maar eens goed in elkaar als ze weer eens aan het zuigen zijn. Dan is het zo afgelopen.

Helaas zal dat niet gaan want de correcten in onze samenleving, zij die ver van de rotzooi wonen, verijdelen het terugbetalen in gelijke munt. Laat dat nu precies de methode zijn die in dergelijke culturen nu juist wel werkt!
Sterker nog, je hoort de ouderen uit dezelfde culturen er juist om vragen!

Dan moet jij je afvragen of wij daar op zitten te wachten op een politie die burgers in elkaar gaat slaan, want dat is de bijkomstigheid dat ook gewone burgers die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats is in elkaar wordt geslagen door een dolgedraaide kerel die een wapen mag bedienen.
En dan krijgen we de wedervraag, mag ik mijzelf als goede burger verweren tegen dit geweld? Dit is namelijk een recht die de burger heeft als er geweld wordt gebruikt en dan krijgen we de eindvraag "hoelang duurt het voordat ik tegen een politiekogel aanloop".
Nee er is slechts één manier om dit tuig in gareel te houden en dat is flink straffen, geeft ze maar heropvoeding in een gesloten inrichting, geeft ze maar 4 jaar gevang of desnoods langer.
Maar rechtsdienaars die er op los slaan never en nooit, we leven hier niet in een dictatuur of politiestaat.:fpetaf:

H.P.Pas
01-05-11, 14:10
Laat dat nu precies de methode zijn die in dergelijke culturen nu juist wel werkt!
Sterker nog, je hoort de ouderen uit dezelfde culturen er juist om vragen!

Dat heet dan islamisering en dat wilden we nou juist niet.
Toch ?

Pizzaman
01-05-11, 15:15
Dat is de makkelijkste weg.
Ha, je bedoelt de weg van 'flits-boeten-betalen-plus administratiekosten' die altijd al wordt gekozen voor de zich welgedragende burger?
Ik zou niet weten wat er tegen is, op bepaalde momenten, zoals bij dexze terreurmocro's.
Arrestatieteam sturen, en de knuppel er of ver, desnoods met traangas en al.
Haal ze maar op. Ouders er bij. Als je namelijk die voornoemde flitsboete (lang genoeg) niet betaalt, staan ze wle bij jou voor de deur.
Takelen je auto op, en beuken de deur in, nemen je TV mee.


Nou ja, wat fundi's hier op dit forum, die vertegenwoordigen helemaal niemand. Laat hier af en dan van die youtube's zien van Sharia4Belgium/Holland, je moest die sprakeloze gezichten eens zien.
Helaas DENKEN die fundi's dat ze iemand vertegenwoordigen.
Wat is er tegen voor die fundi's 'de makkelijkste weg' te kiezen?


Dan moet jij je afvragen of wij daar op zitten te wachten op een politie die burgers in elkaar gaat slaan, want dat is de bijkomstigheid dat ook gewone burgers die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats is in elkaar wordt geslagen door een dolgedraaide kerel die een wapen mag bedienen.
John dat gebeurt nu ook, de gewone burger is de klos want die doet niets terug.
Bij Culemborg e.d. deden ze niks want waren te schijhterig, het tuig zou terug kunnen slaan.
De frustraties worden uitgeleefd op de gewone burger, die kan met z'n kop op TV bijvoorbeeld bij wegmisbruikers.
Privacy van het tuig moet absoluut worden beschermd. Driewerf bah!


Maar rechtsdienaars die er op los slaan never en nooit, we leven hier niet in een dictatuur of politiestaat.:fpetaf:
Heb jij wel eens gezien hoe ze een belastingschuld innen van een gewone burger dan?
Het is hier allang een bananenrepubliek alleen willen we het niet weten.

John2
01-05-11, 15:31
Heb jij wel eens gezien hoe ze een belastingschuld innen van een gewone burger dan?
Het is hier allang een bananenrepubliek alleen willen we het niet weten.
Daar weet ik alles van en ze hebben altijd gelijk volgens hen en ze maken geen fouten, zou het mij ooit overkomen, krijgen ze niets, ik sloop alles wat van mij eigen is en er zal niets worden verkocht waar ik jaren voor heb moeten ploeteren, dan de brand er maar in.

Pizzaman
01-05-11, 16:06
Daar weet ik alles van en ze hebben altijd gelijk volgens hen en ze maken geen fouten, zou het mij ooit overkomen, krijgen ze niets, ik sloop alles wat van mij eigen is en er zal niets worden verkocht waar ik jaren voor heb moeten ploeteren, dan de brand er maar in.

En dan wil jij beweren dat we 'het risico gaan lopen dat ze fatsoenlijke brugers mpolesteren',
man bij b gebrek aan beter doen ze al niet anders.

Het ENIGE wat de politie nog durft is risicoloze gevallen, zoals die brave burgers, aanpakken.

Pizzaman
01-05-11, 16:09
Ja dat begrijp ik ook niet , GEEN VERGELIJK.

Ik zie wel parallellen.

Bij dat mocro-tuig moet je ook hun dealers afsnijden, hun toeveor boycotten en zorgen dat je een dikke muur om je 'woning' hebt staan.
Met een pistool (raketten) om terug te slaan, en een pitbull (tanks) erbij.
En dan zijn er ook nog lui die mocro-tuig (net als hamas-terroristen) gelijk geven of zielig vinden.

De vergelijking met Israel gaat een beetje mank.
Soms vind ik israel ook een behoorlijke tokkie-familei, in vergelijking.
Weliswaar nog altijd beter dan wat er omheen woont, maar toch.

wat ie denk ik wil duidelijk maken is dat iedereen z'n huis zou moeten verdedigen zoals israel dat tegen Hamas moet,
als we zo doorgaan.
De vergelijking vind ik nog niet zo ver gezocht... :fpetaf:

sidi bibi
01-05-11, 16:31
Ha, je bedoelt de weg van 'flits-boeten-betalen-plus administratiekosten' die altijd al wordt gekozen voor de zich welgedragende burger?
Ik zou niet weten wat er tegen is, op bepaalde momenten, zoals bij dexze terreurmocro's.
Arrestatieteam sturen, en de knuppel er of ver, desnoods met traangas en al.
Haal ze maar op. Ouders er bij. Als je namelijk die voornoemde flitsboete (lang genoeg) niet betaalt, staan ze wle bij jou voor de deur.
Takelen je auto op, en beuken de deur in, nemen je TV mee.


Nee, ik reageerde op Super die stelde dat ouders uit dezelfde culturen erom vragen (dat strenge politieoptreden). Dat vragen is de makkelijkste weg.
Probeerde uit te leggen dat je niet op culturen terug kunt grijpen, die zijn in beweging, verschillen van streek tot streek, van land tot land.

super ick
01-05-11, 20:52
Dat heet dan islamisering en dat wilden we nou juist niet.
Toch ?

Dat heeft niets met islamisering te maken. Het gebeurde hier in 1985 ook regelmatig hoor. Als het op straat uit de hand liep en je sloeg daarbij een agent kreeg je de klappen drieidubbel terug op het bureau.

Niet volgens het boekje, niet politiek correct, moeten we toch niet willen met zijn allen, etc, etc
Maar je zorgde wel dat je voorlopig weg bleef.

Truc was meestal je een duwtje te geven zodat je tegen een andere agent aanviel, die gaf je dan een ram voor je harsens want je viel hem aan. De rest roste er ook op los want je viel een collega aan.

Nu mag een agent alleen zijn bonnenboekje pakken als hij in zijn gezicht gespuwd wordt.

super ick
01-05-11, 20:54
Nee, ik reageerde op Super die stelde dat ouders uit dezelfde culturen erom vragen (dat strenge politieoptreden). Dat vragen is de makkelijkste weg.
Probeerde uit te leggen dat je niet op culturen terug kunt grijpen, die zijn in beweging, verschillen van streek tot streek, van land tot land.

Ik begrijp dat er een grote omslag aan de gang is Sidi.

Maareh, laat de huidige Marokkaanse agent zich nu, anno 2011, wel in zijn gezicht spuwen? :hihi: denk het niet..........
Daar ging het even over.

sidi bibi
01-05-11, 22:37
Ik begrijp dat er een grote omslag aan de gang is Sidi.

Maareh, laat de huidige Marokkaanse agent zich nu, anno 2011, wel in zijn gezicht spuwen? :hihi: denk het niet..........
Daar ging het even over.

Het is niet meer zo als pakweg een jaar of 15 geleden, heb dat zelf gezien hoe iemand tot de orde geslagen werd. Moest in januari een uittreksel hebben op het buro voor een nieuwe carte de sejour, glazen afscheidingswanden. Op een gegeven moment kwam er zo'n agent uit de ruimte naast mij om te vertellen dat het even herrie ging worden, een grijns op zijn tronie. Volgens mij was het een echtpaar dat met elkaar in onmin lag, waren elkaar luidruchtig aan het afkijven. Nou, dat was echt wel afgelopen na de donderpreek die erop volgde, jonge jonge.
Verkeerspolitie ook, je ziet het weleens luidruchtig uit de hand lopen als iemand het niet eens is met een bekeuring. Zo'n agent blijft gewoon kalm, neemt het rijbewijs in, laat een takelwagen komen om de auto weg te slepen en de chauffeur kan de volgende dag zijn auto ophalen na betaling van de bon plus kosten een of meerdere dagen opslag bij domeinen. Echt drukmaken doen ze zich niet. Die Marokkaanse politie laat me altijd denken aan die Louis de Funés gendarme speelfilms. Vind ze wel aardig tegenwoordig, ook die vreemdelingenpolitie, correcte houding. Dat laatste was nog maar kort geleden anders, echte smeerlappen waren dat in het verleden.
Een paar km bij mij vandaan staat een nieuwe gevangenis, ze hebben er alles, airco, sportruimtes, resocialiseringsprojecten, een cel per persoon enz.
Komt wel goed hierro, heeft nog wat tijd nodig.
Maar spugen niet denk, een Marokkaan begint altijd met tfoeoeoe, als ze helemaal pissig worden spugen ze op de grond. Heerlijk is dat om ze zover te krijgen. Een ander optimum is als ze hun T-shirt van het lijf rukken, is me ook al een paar keer gelukt. Aggressief vind ik ze niet, allemaal haantjesgedoe.

super ick
02-05-11, 08:20
Het is niet meer zo als pakweg een jaar of 15 geleden, heb dat zelf gezien hoe iemand tot de orde geslagen werd. Moest in januari een uittreksel hebben op het buro voor een nieuwe carte de sejour, glazen afscheidingswanden. Op een gegeven moment kwam er zo'n agent uit de ruimte naast mij om te vertellen dat het even herrie ging worden, een grijns op zijn tronie. Volgens mij was het een echtpaar dat met elkaar in onmin lag, waren elkaar luidruchtig aan het afkijven. Nou, dat was echt wel afgelopen na de donderpreek die erop volgde, jonge jonge.
Verkeerspolitie ook, je ziet het weleens luidruchtig uit de hand lopen als iemand het niet eens is met een bekeuring. Zo'n agent blijft gewoon kalm, neemt het rijbewijs in, laat een takelwagen komen om de auto weg te slepen en de chauffeur kan de volgende dag zijn auto ophalen na betaling van de bon plus kosten een of meerdere dagen opslag bij domeinen. Echt drukmaken doen ze zich niet. Die Marokkaanse politie laat me altijd denken aan die Louis de Funés gendarme speelfilms. Vind ze wel aardig tegenwoordig, ook die vreemdelingenpolitie, correcte houding. Dat laatste was nog maar kort geleden anders, echte smeerlappen waren dat in het verleden.
Een paar km bij mij vandaan staat een nieuwe gevangenis, ze hebben er alles, airco, sportruimtes, resocialiseringsprojecten, een cel per persoon enz.
Komt wel goed hierro, heeft nog wat tijd nodig.
Maar spugen niet denk, een Marokkaan begint altijd met tfoeoeoe, als ze helemaal pissig worden spugen ze op de grond. Heerlijk is dat om ze zover te krijgen. Een ander optimum is als ze hun T-shirt van het lijf rukken, is me ook al een paar keer gelukt. Aggressief vind ik ze niet, allemaal haantjesgedoe.

In de voorbeelden die jij geeft maken ze zich alleen druk maar steken geen vinger uit naar de agent.
Dat is hier toch even anders. Kennelijk zijn toch de gevolgen hier niet zwaar genoeg. I.c.m. het gebrek aan respect.

Pizzaman
02-05-11, 11:26
Nee, ik reageerde op Super die stelde dat ouders uit dezelfde culturen erom vragen (dat strenge politieoptreden). Dat vragen is de makkelijkste weg.
Probeerde uit te leggen dat je niet op culturen terug kunt grijpen, die zijn in beweging, verschillen van streek tot streek, van land tot land.

Ik snap je wel.

Wat ik bedoel is dat er wel degelijk sprake is van 'cultuur'.
Een zeer star deel van de cultuur, die niet met z'n tijd mee wil.
Waar vervolgens vaak hetzelfde gedonder van komt.

Wij hebben hier ook een biblebelt. Verandert weinig, die cultuur. :vreemd:

sidi bibi
02-05-11, 22:37
In de voorbeelden die jij geeft maken ze zich alleen druk maar steken geen vinger uit naar de agent.
Dat is hier toch even anders. Kennelijk zijn toch de gevolgen hier niet zwaar genoeg. I.c.m. het gebrek aan respect.

Je verward het woord respect in de Nederlandse betekenis.
Afgedwongen respect is iets anders. Je vergist je als je respect in de context van een oorspronkelijke cultuureigenschap plaatst.
Zou je dat in Nederland willen hebben ?

sidi bibi
02-05-11, 22:59
Ik snap je wel.


Een zeer star deel van de cultuur, die niet met z'n tijd mee wil.
Waar vervolgens vaak hetzelfde gedonder van komt.

Wij hebben hier ook een biblebelt. Verandert weinig, die cultuur. :vreemd:

Mag ik inschatten dat daar op redelijke termijn een eind aan komt wanneer het tegengas niet buitenproportineel uitkomt boven het tegengas gegeven aan de biblebelt. Met die biblebelt is toch best te leven. Die rakkers.

Pizzaman
02-05-11, 23:16
Mag ik inschatten dat daar op redelijke termijn een eind aan komt wanneer het tegengas niet buitenproportineel uitkomt boven het tegengas gegeven aan de biblebelt. Met die biblebelt is toch best te leven. Die rakkers.

Je bedoelt leven en laten leven?
Wat die bioblebelt betreft gaat dat goed.

Met sommige ander groepen niet. Al jarenlang niet.
mensen zijn het zat, de knuppel moet er over.

Heeft ook geholpen bij voetbalhooligans. :maf:

super ick
03-05-11, 08:18
Je verward het woord respect in de Nederlandse betekenis.
Afgedwongen respect is iets anders. Je vergist je als je respect in de context van een oorspronkelijke cultuureigenschap plaatst.
Zou je dat in Nederland willen hebben ?

Ik heb het niet over oorspronkelijke cultuureigenschappen. Ik weet dat het gedrag hier ontwikkeld is, dat het eigen is aan een bepaalde groep. Dat de cultuur in Marokko anders is en ook anders was.

Neemt niet weg dat de combinatie lange tenen, korte lontjes en een onevenredig groot ego wel vaak voorkomt bij betreffende groep. Respect is er wel voor de sterkste. JIj weet waar ik vandaan kom. Ik heb veel van die jongens getraind. Respect voor de sterkere werkt echt voor die groep.

samarlomar
05-05-11, 14:56
QUOTE=Fulanadetal;4670233]Huisvredebreuk, vernieling, bedreiging, ernstige mishandeling en dat alles ook nog in vereniging. wat een losers. Respect voor de vader die de enige juiste stap heeft gezet!

Je zal zo'n kind hebben zeg.[/QUOTE]

super ick
05-05-11, 15:46
QUOTE=Fulanadetal;4670233]Huisvredebreuk, vernieling, bedreiging, ernstige mishandeling en dat alles ook nog in vereniging. wat een losers. Respect voor de vader die de enige juiste stap heeft gezet!

Je zal zo'n kind hebben zeg.[/QUOTE]

Prima mee te leven als je gewoon de maatschappij de schuld geeft.