PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe je het volk afleidt van de binnenlandse problemen



Fulanadetal
25-04-11, 15:06
Deense cartoonist 'voor rechter' in Jordanië
Uitgegeven: 25 april 2011 15:21
Laatst gewijzigd: 25 april 2011 15:21
AMMAN - In Jordanië is maandag een proces begonnen tegen de Deense cartoonist Kurt Westergaard. Hij maakte in 2008 een omstreden tekening van de islamitische profeet Mohammed. Ook kranten die de cartoon publiceerden, worden in Jordanië vervolgd.


© ANP
Volgens de aanklagers hebben Westergaard en de kranten zich schuldig gemaakt aan godslastering. Westergaard zelf was niet aanwezig op de eerste procesdag.
''Ik ben nergens van op de hoogte. En ook al word ik gevraagd, ik ben niet van plan om te gaan. Ik wil niet het risico lopen dat ik ervaring opdoe met de gevangenissen in Jordanië, wat een hel zou zijn'', zei de spotprenttekenaar.


Op de cartoon van Westergaard is Mohammed afgebeeld met een bom in zijn tulband. Het was deel van een tekeningenreeks in de krant Jyllands-Posten. De spotprenten leidden tot woedende reacties in de islamitische wereld.
Westergaard werd de afgelopen jaren geregeld met de dood bedreigd en overleefde op nieuwjaarsdag 2010 een moordpoging.

TonH
25-04-11, 18:51
Ja, een oorlog of zo'n proces zijn inderdaad geijkt middelen ter afleiding en vermaak.

Hier hebben 6 advocaten vorige week een aanklacht ingediend tegen het Duitse blad Focus vanwege een spotprent vorig jaar op hun frontpage. Onderdeel daarvan was de afbeelding die onder mijn posts staan. :hihi:

Op zich belachelijk om over een spotprent een proces te voeren. Toch lijkt me in dit geval een kans dat er nog wel eens een verassing uit zou kunnen komen...

Fulanadetal
25-04-11, 18:55
Haha, ja de Grieken hebben ook wel wat afleiding nodig van de gevolgen van hun financiële wanbeleid.

ijsbergbeer
25-04-11, 22:01
Ja, een oorlog of zo'n proces zijn inderdaad geijkt middelen ter afleiding en vermaak.

Hier hebben 6 advocaten vorige week een aanklacht ingediend tegen het Duitse blad Focus vanwege een spotprent vorig jaar op hun frontpage. Onderdeel daarvan was de afbeelding die onder mijn posts staan. :hihi:

Op zich belachelijk om over een spotprent een proces te voeren. Toch lijkt me in dit geval een kans dat er nog wel eens een verassing uit zou kunnen komen...

Ja heb dat stukje ook gelezen ,wat een onzin om daar over een proces te beginnen.
Als of er geen belangrijker problemen in de wereld zijn.
Zag net de mensen in SIRIE nog op T.V afschuwlijk.

TonH
25-04-11, 23:07
Ja heb dat stukje ook gelezen ,wat een onzin om daar over een proces te beginnen.
Als of er geen belangrijker problemen in de wereld zijn.
Zag net de mensen in SIRIE nog op T.V afschuwlijk.

Hiermee doe je hetzelfde als die advocaten in Griekenland of die aanklagers in Jordanië: je probeert van een onderwerp af te stappen door 1. een hyperbool te gebruiken en 2. de problemen in een ander land erbij te betrekken.

Terwijl de conflicten rond deze tekeningen al lang genoeg een rol spelen in het verzieken van verhoudingen tussen mensen. En nu bestaat er tenminste een kans... Stel namelijk dat de Jordaanse rechtbank tot uitspraak komt dat de cartoonist vrijgesproken wordt van de aanklacht. Wat dan?

Pizzaman
26-04-11, 08:15
Onderdeel daarvan was de afbeelding die onder mijn posts staan. :hihi:

Ik ben nog op zoek naar een NL leeuw die op schoot zit bij Geert, of zoiets.
Ongetwijfeld ook proceswaardig. :engel:

Brood en spelen, zo is het maar net.