PDA

Bekijk Volledige Versie : 18-jarige k4 beledigt, bedreigt en valt uiteindelijk de politie-agenten aan



Hatert
26-04-11, 19:16
Drutenaar draait door en verwondt agenten

zondag 24 april 2011 | 15:40 | Laatst bijgewerkt op: zondag 24 april 2011 | 15:41

DRUTEN - Een 18-jarige inwoner van Druten draaide zaterdagavond helemaal door toen hij twee agenten op de Verstraat in zijn woonplaats in het vizier kreeg. De drie rolden uiteindelijk vechtend van een talud af.

De agenten waren op een melding in de straat afgekomen, maar hun inzet bleek niet meer nodig. De aanwezige Drutenaar begon de twee echter direct te beledigen. Toen ze hem daarop om legitimatie vroegen, gooide hij zijn paspoort naar ze toe en bedreigde hij ze.

De daaropvolgende aanhouding verliep moeizaam. De man probeerde de dienders te schoppen, en uiteindelijk vielen alle partijen van een talud. De politie gebruikte uiteindelijk pepperspray om de man in te rekenen.

Beide agenten moesten door een dokter aan verwondingen geholpen worden.


http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasenwaal/8569891/Drutenaar-draait-door-en-verwondt-agenten.ece

Eric de Blois
26-04-11, 19:28
18-jarige k4 beledigt, bedreigt en valt uiteindelijk de politie-agenten aan

Toen ze hem daarop om legitimatie vroegen, gooide hij zijn paspoort naar ze toe en bedreigde hij ze.


Een k4 met een paspoort op zak. Kan het misschien ook een buitenlandse k4 zijn?

Eke
26-04-11, 20:40
Nuchtere jongen ?

Hatert
26-04-11, 20:42
Een k4 met een paspoort op zak. Kan het misschien ook een buitenlandse k4 zijn?

Legitimatieplicht geldt ook voor Nederlandse jongeren.

Slinger
26-04-11, 22:02
Legitimatieplicht geldt ook voor Nederlandse jongeren.

In theorie wel.

Hatert
26-04-11, 22:27
In theorie wel.

En ook de dagelijske praktijk.


Identificatieplicht is vooral boetefuik

Van onze verslaggever Jeroen Trommelen − 22/04/06, 02:47

De wet op de uitgebreide identificatieplicht, die sinds januari vorig jaar van kracht is, wordt vrijwel uitsluitend gebruikt als boete-verdubbelaar voor kleine delicten, zoals fietsen zonder licht en wildplassen....

De nieuwe wet was bedoeld om de veiligheid te vergroten, de criminaliteit efficiënter aan te pakken en het terrorisme te bestrijden. Deze effecten lijken niet of nauwelijks behaald.

Het Openbaar Ministerie zegt geen voorbeelden te kennen van ernstige delicten die op grond van de nieuwe wet zijn voorkomen.

Wel heeft de wet in één jaar geleid tot een stortvloed van gestolen en verloren paspoorten en identiteitsbewijzen. Op elke tien nieuwe identiteitsbewijzen die in 2005 werden aangevraagd, werd er één verloren of gestolen: 28 duizend meer dan in 2004.

Tussen januari 2005 en april dit jaar heeft de politie 80 duizend bekeuringen uitgeschreven op grond van de nieuwe wet. Dat heeft de overheid 3,8 miljoen euro opgeleverd. Jongeren worden vier keer zo vaak bekeurd wegens het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs als ouderen. De aanleiding te bekeuren blijkt vrijwel altijd onbeduidend.

Volgens justitie bekeurde de politie het vaakst in combinatie met wildplassen en fietsen zonder licht.

In de toptien staan verder: het opgeven van een valse naam, softdruggebruik, openbare dronkenschap, brommerrijden zonder helm, autorijden zonder gordel, rijden door rood licht en het niet kunnen tonen van een brommercertificaat.

In Amsterdam wordt de topvijf gedomineerd door overtredingen van hangjongeren, zwervers en bedelaars. Het gaat dan vooral om softdrugsgebruik, bedelen, wildplassen en slapen langs de weg.


http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/767510/2006/04/22/Identificatieplicht-is-vooral-boetefuik.dhtml

Eric de Blois
27-04-11, 18:37
Legitimatieplicht geldt ook voor Nederlandse jongeren.
Ja, dat weet ik ook wel. Dan hoef je nog geen paspoort op zak te hebben. Een gewone ID kaart is voldoende en zelf's beter. Een paspoort is veel gevoeliger voor slijtage.

John2
27-04-11, 20:46
Ja, dat weet ik ook wel. Dan hoef je nog geen paspoort op zak te hebben. Een gewone ID kaart is voldoende en zelf's beter. Een paspoort is veel gevoeliger voor slijtage.

Naar mijn ID is nog nooit gevraagd

Slinger
28-04-11, 07:45
Naar mijn ID is nog nooit gevraagd

Naar de mijne ook niet.

Pizzaman
28-04-11, 09:07
Mijne wel, regelmatig moet ik 'm op werken laten zien.
Doe ook allerlei vreemde karweitjes.

John2
28-04-11, 11:43
Mijne wel, regelmatig moet ik 'm op werken laten zien.
Doe ook allerlei vreemde karweitjes.

Tja moet je maar geen hennepkwekerijen bouwen....:hihi:

Maar inderdaad op het project wordt mij ook wel eens gevraagd naar mijn paspoort als ze weer komen binnenzeilen voor een controlle:moe:

Pizzaman
28-04-11, 11:44
Tja moet je maar geen hennepkwekerijen bouwen....:hihi:

Maar inderdaad op het project wordt mij ook wel eens gevraagd naar mijn paspoort als ze weer komen binnenzeilen voor een controlle:moe:

Afbreken en opruimen heb ik wel eens gedaan.
Misschien is met opbouwen meer te verdienen :lol:

John2
28-04-11, 12:24
Afbreken en opruimen heb ik wel eens gedaan.
Misschien is met opbouwen meer te verdienen :lol:

Ja dat is een gat in de markt, daarom heb ik nu ook magneet stickers op de wagens, kun je iets makkelijker verwijderen zodat de car niet zo opvalt, staat zo slordig als je naam en foto in de krant komt bij deze speciale klussen. :hihi:

Pizzaman
28-04-11, 16:05
Ja dat is een gat in de markt, daarom heb ik nu ook magneet stickers op de wagens, kun je iets makkelijker verwijderen zodat de car niet zo opvalt, staat zo slordig als je naam en foto in de krant komt bij deze speciale klussen. :hihi:

Bij mij allemaal een zwarte Cadillac, dat valt pas echt niet op. :p
(zwarte verlaagde Golfjes en BMWs hebben we ook, voor de kleinere klusjes).

John2
28-04-11, 16:09
Bij mij allemaal een zwarte Cadillac, dat valt pas echt niet op. :p
(zwarte verlaagde Golfjes en BMWs hebben we ook, voor de kleinere klusjes).
En vergeet niet de bedrijfskleding zwart pak en gleufhoed.
Moet alleen nog een manier vinden hoe ik mijn vrouw thuis moet laten bij deze speciale personeelsfeestjes waar regelmatig een blik vrouwen wordt opengetrokken.

:hihi:

Ik verwacht volgende week wel weer controlle :D

Pizzaman
28-04-11, 16:11
En vergeet niet de bedrijfskleding zwart pak en gleufhoed.
Ik dacht zonnebril en bontkraag.


Moet alleen nog een manier vinden hoe ik mijn vrouw thuis moet laten bij deze speciale personeelsfeestjes waar regelmatig een blik vrouwen wordt opengetrokken.
Dronken voeren en verhuren (zoekt dekking...)


Ik verwacht volgende week wel weer controlle :D
Van de vrouw? :p

John2
28-04-11, 16:18
=Pizzaman;4673871]Ik dacht zonnebril en bontkraag.
:schrik: Jij kent mijn goed opgeleid personeel, tja de concurentie is moordend.


Dronken voeren en verhuren (zoekt dekking...)
Nu maar hopen dat mijn vrouw niet meeleest anders wordt het voor jou de eerste maanden in het noorden blijven :hihi:


Van de vrouw? :p
Verrek ja dat kan ook nog. :lol: