PDA

Bekijk Volledige Versie : Syrisch leger doodt inwoners Deraa. Zeker 25 doden.



Slinger
27-04-11, 17:25
Syrisch leger doodt inwoners Deraa.

REUTERS, AP, AFP

DAMASCUS - Syrische militairen hebben hun aanval op de stad Deraa dinsdag voortgezet. Het regime van president Bashar al-Assad dirigeerde meer militairen en veiligheidstroepen naar de zuidelijke stad.

In Deraa klonk aanhoudend geweervuur van het leger en veiligheidstroepen. Volgens activist Abdullah Abazid schoten de militairen op inwoners van de stad en op een moskee.

Het Syrische leger trok maandag Deraa binnen met enkele duizenden militairen die ondersteund werden door tanks. Zeker 25 mensen zouden die dag zijn omgekomen door de beschietingen.

Deraa is vanaf maart het epicentrum van de landelijke protesten tegen het regime van president Assad. Veiligheidstroepen zouden sindsdien zeker vierhonderd mensen hebben doodgeschoten, aldus mensenrechtenorganisatie Sawasiah. Ongeveer vijfhonderd mensen zouden de afgelopen dagen zijn gearresteerd. Water, elektriciteit en telecommunicatievoorzieningen zouden al twee dagen afgesloten zijn. Ziekenhuisvoorraden bloed en babyvoeding zouden op hun eind lopen.

Intussen heeft Syri de grens met buurland Jordani gesloten. De grensovergangen met Libanon zijn nog open, maar er zijn lange wachtrijen. De Syrische veiligheidsdiensten hebben lange lijsten van mensen die de toegang moet worden geweigerd, zoals buitenlandse journalisten.

Groot-Brittanni werkt samen met internationale partners aan maatregelen tegen Syri. Volgens minister van Buitenlandse Zaken William Hague moet de Veiligheidsraad van de VN 'een sterk signaal afgeven' dat de ogen van de internationale gemeenschap op Syri zijn gericht. Ook in de Europese Unie is overleg. De Verenigde Staten lieten maandag al weten sancties tegen het regime van Assad te overwegen. De Veiligheidsraad gaat niet snel over tot sancties tegen Syri. Dit meldden dinsdag diplomatieke bronnen rond het hoofdkwartier van de VN in New York.

Er zou wel een ontwerpverklaring circuleren over de bloedige onderdrukking van protesten in Syri, maar daarin wordt nog niet met sancties gedreigd. De verklaring veroordeelt het geweld tegen demonstranten en vraagt het regime het harde optreden te stoppen.

President Chvez van Venezuela heeft als een van de weinige leiders zijn steun uitgesproken voor president Assad. Chvez hekelde de westerse mogendheden die volgens hem proberen Assad te verjagen. 'Terroristen infiltreren Syri en zorgen voor geweld en doden. Opnieuw geven ze de president de schuld, zonder dat iemand iets onderzoekt', zei hij.

Sawasiah

De Volkskrant, 27 april 2011

Spoetnik
27-04-11, 17:29
Geen olie, dus de k4 in mij denkt, mweh.

Slinger
27-04-11, 17:43
Geen olie, dus de k4 in mij denkt, mweh.

Ja, 'het westen' slaagt er niet het gedrag van de Assadclan te matigen.

Abu_Hurayrah
27-04-11, 17:46
Ik heb gehoord dat in Syrie de Hanbali madhab van overheidswege verboden is verspreid te worden.

Dit is echter geen excuus om tegen de Moslimleider in opstand te komen - dat is verboden.

Demonstraties zorgen voor chaos, vernieling en bloedvergiet.

Een overheid die de veiligheid kan bewaken, behoort gehoorzaamd te worden in het goede.

nour_islam
27-04-11, 17:57
Ik heb gehoord dat in Syrie de Hanbali madhab van overheidswege verboden is verspreid te worden.

Dit is echter geen excuus om tegen de Moslimleider in opstand te komen - dat is verboden.

Demonstraties zorgen voor chaos, vernieling en bloedvergiet.

Een overheid die de veiligheid kan bewaken, behoort gehoorzaamd te worden in het goede.

een overheid die stelselmatig de rechten van haar onderdanen negeert en de bevolking onderdrukt behoort haar verantwoordelijkheid te nemen en op te stappen en zo niet moet het volk al het nodige te doen om de criminelen hun verdiende loon te geven. de strop

Slinger
27-04-11, 18:00
Ik heb gehoord dat in Syrie de Hanbali madhab van overheidswege verboden is verspreid te worden.

Dit is echter geen excuus om tegen de Moslimleider in opstand te komen - dat is verboden.

Demonstraties zorgen voor chaos, vernieling en bloedvergiet.

Een overheid die de veiligheid kan bewaken, behoort gehoorzaamd te worden in het goede.

Een leider die zo verdorven is dat hij zijn eigen onderdanen vermoordt verdient de strop, net als in Baghdad, Tropilis en Teheran, en nog een paar hoofdsteden.

Abu_Hurayrah
27-04-11, 18:04
Een leider die zo verdorven is dat hij zijn eigen onderdanen vermoordt verdient de strop, net als in Baghdad, Tropilis en Teheran, en nog een paar hoofdsteden.

Volgens de Sharia mag een kwaad niet bestreden worden, als het gevolg daarvan, een nog groter kwaad is.

Slinger
27-04-11, 18:11
Volgens de Sharia mag een kwaad niet bestreden worden, als het gevolg daarvan, een nog groter kwaad is.

Je zegt toch altijd dat de islam een godsdienst van gerechtigheid is? Leg mij dan maar eens uit dat een massamoordenaar ongestraft zijn gang mag gaan.

mark61
27-04-11, 18:14
Volgens de Sharia mag een kwaad niet bestreden worden, als het gevolg daarvan, een nog groter kwaad is.

Het gevolg is nog niet bekend, noch te voorspellen.

Shari`a aanpassen, want dit is een kulregel.

mark61
27-04-11, 18:16
de Moslimleider

Definieer Moslimleider. Elk monster dat de macht grijpt?

Haal je hoofd uit de stront.

Abu_Hurayrah
27-04-11, 18:16
Je zegt toch altijd dat de islam een godsdienst van gerechtigheid is? Leg mij dan maar eens uit dat een massamoordenaar ongestraft zijn gang mag gaan.

De Islam is er met zijn regels en voorschriften ter bevestiging en ter ondersteuning van wat er voordien al was in de oproep tot het zuiver aanbidden van 1 God, op de manier die niet leidt tot het toekennen van deelgenoten aan Hem, in de aanbidding.

Het laat zien welke vormen van aanbidding toegestaan zijn en vooral ook de aanbiddingen die niet toegestaan zijn. Dat is de rechtvaardigheid van de Islam en hiernaar wordt er opgeroepen.

De overheden staan deze rechtvaardigheid niet in de weg en de Islam stelt geen prioriteit aan het installeren van een overheid. De prioriteit ligt in het zuiver aanbidden van Allah, en dan is een armzalige die hierin genteresseerd is, meer waard om onderwezen te worden, dan een edele die zich van deze nobele eigenschap afkeert. Zoals uit soerat al-'Abbas te leren is.

rbn
27-04-11, 18:17
Dit is echter geen excuus om tegen de Moslimleider in opstand te komen - dat is verboden.



bashar al-assad is een alawie.. hij gelooft dat ali en de profeet mohammed صلى الله عليه و سلم incarnaties van allaah zijn waarbij ali als belangrijker wordt gezien dan de profeet mohammed صلى الله عليه و سلم

Slinger
27-04-11, 18:18
De Islam is er met zijn regels en voorschriften ter bevestiging en ter ondersteuning van wat er voordien al was in de oproep tot het zuiver aanbidden van 1 God, op de manier die niet leidt tot het toekennen van deelgenoten aan Hem, in de aanbidding.

Het laat zien welke vormen van aanbidding toegestaan zijn en vooral ook de aanbiddingen die niet toegestaan zijn. Dat is de rechtvaardigheid van de Islam en hiernaar wordt er opgeroepen.

De overheden staan deze rechtvaardigheid niet in de weg en de Islam stelt geen prioriteit aan het installeren van een overheid. De prioriteit ligt in het zuiver aanbidden van Allah, en dan is een armzalige die hierin genteresseerd is, meer waard om onderwezen te worden, dan een edele die zich van deze nobele eigenschap afkeert. Zoals uit soerat al-'Abbas te leren is.

Je antwoordt niet op mijn vraag.

rbn
27-04-11, 18:24
Je zegt toch altijd dat de islam een godsdienst van gerechtigheid is? Leg mij dan maar eens uit dat een massamoordenaar ongestraft zijn gang mag gaan.

met qieyaamah zal er gerechtigdheid zijn..

Abu_Hurayrah
27-04-11, 18:26
Je antwoordt niet op mijn vraag.

Vooral de laatste alinea goed herlezen dan.

Slinger
27-04-11, 20:20
Vooral de laatste alinea goed herlezen dan.

Daar staat het niet in, draaikont. Ik vraag je of je het rechtvaardig vindt dat een massamoordenaar niet aangepakt wordt.

Slinger
27-04-11, 20:20
met qieyaamah zal er gerechtigdheid zijn..

qiemyaamah = als pasen en pinksteren op een dag vallen?

Abu_Hurayrah
27-04-11, 20:54
Daar staat het niet in, draaikont. Ik vraag je of je het rechtvaardig vindt dat een massamoordenaar niet aangepakt wordt.

Jihaad wordt gevoerd om het de mensen mogelijk te maken om 1 God te kunnen aanbidden en hier vrijelijk naar op te roepen. De mensen in de landen waar jij naar verwijst zijn vrij om 1 God aan te bidden. Dat is wat je uit mijn antwoord kon concluderen, maar als je het dan zo graag expliciet wilt horen, de staat van een leider is niet van hoofd belang wanneer de mensen vrij zijn om alleen Allah te aanbidden, wat van hoofd belang is, is dat zij dit in veiligheid kunnen blijven doen.

Tevreden?

Slinger
27-04-11, 21:09
Jihaad wordt gevoerd om het de mensen mogelijk te maken om 1 God te kunnen aanbidden en hier vrijelijk naar op te roepen. De mensen in de landen waar jij naar verwijst zijn vrij om 1 God aan te bidden. Dat is wat je uit mijn antwoord kon concluderen, maar als je het dan zo graag expliciet wilt horen, de staat van een leider is niet van hoofd belang wanneer de mensen vrij zijn om alleen Allah te aanbidden, wat van hoofd belang is, is dat zij dit in veiligheid kunnen blijven doen.

Tevreden?

Nee, want je geeft geen antwoord.

Abu_Hurayrah
27-04-11, 21:11
Nee, want je geeft geen antwoord.

Je bedoelt dat ik niet zeg wat je wilt horen.

Slinger
28-04-11, 07:10
Je bedoelt dat ik niet zeg wat je wilt horen.

Ik ben bang dat ik wel gehoord heb wat je wilt zeggen en dat ik het begrijp ook. De grootste massamoordenaar mag ongestraft zijn gang gaan als de gelovigen maar naar de moskee kunnen gaan. Daar komt het toch op neer?

Slinger
28-04-11, 07:12
bashar al-assad is een alawie.. hij gelooft dat ali en de profeet mohammed صلى الله عليه و سلم incarnaties van allaah zijn waarbij ali als belangrijker wordt gezien dan de profeet mohammed صلى الله عليه و سلم

Je mag tegen hem in opstand komen, als ik het goed begrijp, maar dus niet omdat hij een massamoordenaar is, maar omdat hij een sjiet is. Zeg ik het zo goed?

nour_islam
28-04-11, 09:22
wat een flauwekul
een leider mag de grootste onrechtvaardigheid bedrijven maar het volk moet haar bek houden zolang zij naar de moskee mogen. In dat geval: waar is de rechtvaardigheid in deze?

mark61
28-04-11, 09:27
wat een flauwekul
een leider mag de grootste onrechtvaardigheid bedrijven maar het volk moet haar bek houden zolang zij naar de moskee mogen. In dat geval: waar is de rechtvaardigheid in deze?

Mja, dat is de officile politieke theorie van de islam. Tis maar dat je het weet.

Regel 1: de baas heeft altijd gelijk

Regel 2: indien de baas geen gelijk heeft, zie regel 1.

Hoe dacht jij dat godsdiensten populair worden bij de machthebbers? :hihi:

Niet door revolutionaire taal uit te slaan, dan worden de aanhangers te vuur en te zwaard bestreden.

Dus zo zijn christendom en islam groot geworden. Door de powers that be te pleasen.

Ja tis misschien licht ontgoochelend :hihi:

Abu_Hurayrah
28-04-11, 10:13
wat een flauwekul
een leider mag de grootste onrechtvaardigheid bedrijven maar het volk moet haar bek houden zolang zij naar de moskee mogen. In dat geval: waar is de rechtvaardigheid in deze?

De correcte manhaj (methodiek) ten aanzien van de leiders:


Bron: http://www.salafipublications.com/sps/sp.cfm?subsecID=MNJ16&articleID=MNJ160002&pfriend=


Imam al-Barbaharie zei:

En dat wij niet in worsteling treden met, of pogen het gezag van hen die ermee belast zijn (de leiders) te ontnemen, omdat de Boodschapper (salAllahu 'alayhi wa salam) heeft gezegd:

"Er zijn drie dingen waartegen het hart van een Moslim nooit haat of wrok koestert:"

1. "Het verrichten van oprechte daden omwille van Allah."
2. "Het geven van gehoorzaamheid aan de leiders (wulatul-amr) en..."
3. "Het vastklampen aan de groep (jamaa'ah) want voorzeker, hun smeekbeden omsluit hen die zich erachter bevinden (zij waarover geregeerd wordt)."1


Dit wordt bevestigd in Zijn ayah:

"O jullie gelovigen, gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper en degenen onder jullie (Moslims) die met gezag bekleed zijn" Soerat al-Nisaa-e [4:59]

En dat het zwaard niet geheven mag worden tegen (iemand van) de Ummah van Muhammad (salAllahu 'alayhi wa salam).

En al-Fudayl zei;


"Als ik een smeekgebed zou hebben die beantwoord zou worden, zou ik hem niet verrichten behalve voor de leider (Imam) omdat wanneer de leider rechtvaardig wordt, de steden en dienaren ongedeerd en beveiligd worden."


Ibn al-Mubaarak zei (met betrekking tot het bovenstaande van al-Fudayl):


"O leraar van goedgunstigheid, wie zal er hiertegen moed vertonen naast jou?"


[Tot hier de woorden van Bukhari 2]




Voetnoten:


1. - Deze hadieth is overgeleverd door een groep van onder de Metgezellen en zie ook Sunan al-Tirmidhi (no. 2657), al-Musnad (4/80, 82 183), Jami' al-Usool (1/265) en Majma'uz-Zuwaa'id (1/137-139).



2. - Uit "De geloofsleer van Imam al-Bukhari".



Imam al-Barbahaarie (stierf 329 H.) zei ook:



"Eenieder die in opstand komt tegen een Moslim leider is n van de Khawaarij, heeft onverschilligheid veroorzaakt onder de Moslims, heeft de overleveringen tegengesproken en stierf de dood uit de Tijd van Onwetendheid." (Sharh al-Sunnah [p.42])


De Khawaarij is een groep die voor het eerst verscheen in de tijd van 'Ali. Zij verlieten zijn leger en begingen de ernstige innovatie in takfeer (het ongelovig verklaren van Moslims, leiders of zij waarover geregeerd wordt, in hun optiek als schuldig aan grote zonden, en dus ongelovigen zijn). De Profeet (salAllahu 'alayhi wa salam) waarschuwde in vele authentieke ahadieth tegen hen;


"Zij zijn de honden van het Hellevuur."3


Hij bracht ons er ook van op de hoogte dat zij zullen blijven bestaan tot het einde van deze wereld, zeggende;


"Er zal een groep verschijnen die de Koran wil reciteren, maar het zal geen doorgang in hun kelen kennen, iedere keer dat er (zo'n) groep verschijnt wordt het (de keel) doorgesneden, totdat de Dajjaal (http://dajjaal.com/) van onder hen verschijnt."4



Voetnoten:



3. - Overgeleverd door Ahmad en het is sahih.




4. - Overgeleverd door ibn Maajah en het is hasan

Abu_Hurayrah
28-04-11, 10:14
Vervolg:

Imam al-Barbahaarie (stierf 329 H.) zei ook:


"Het is niet toegestaan om de leider te bevechten of tegen hem in opstand te komen, zelfs wanneer hij onderdrukt. Dit vanwege hetgeen de Boodschapper van Allah tegen Aboe Dharr al-Ghifaaree zei; "Heb geduld zelfs als hij een slaaf uit Abbesini is."5 en zijn opmerking tegen de Ansaar; "Heb geduld totdat je mij ontmoet bij de (water-) Poel." (overgeleverd door Bukhari van Usayd ibn Hudayr).

Er bestaat geen bevechting van de leider in de Sunnah. Het veroorzaakt vernietiging van de Religie en de wereldse zaken." Sharh al-Sunnah, (p. 43).


Abu Bakr al-Aajurree (d.360H) zei in al-Sharee'ah (p. 28):


"Het is ongepast dat iemand de opleving van een khaarijee waarneemt die in opstand komt tegen de Imam, of dat hij nu gelijk heeft of onderdrukkend is - hij is dus in opstand gekomen en heeft een groep achter zich verzameld, heeft zijn zwaard getrokken en heeft het toegestaan verklaard de Moslims te doden - het is ongepast dat wanneer iemand dit ziet; dat hij misleidt wordt door iemands recitatie van de Koran, de duur van zijn staan in het gebed, noch zijn constante vasten of zijn goede en sublieme woorden van kennis, wanneer (het helder voor hem is dat) de manier van deze persoon en zijn methodiek (madhab) die van de Khawaarij is."


En ibn al-Qayyim (stierf 751 H.) zei in Miftaah Daar al-Sa'aadah (1/119):


"En wat Imam Maalik betreft, ibn al-Qaasim zei; "Ik hoorde Maalik zeggen, "Voorzeker, er zijn mensen die naar aanbidding verlangen maar de kennis verkwisten (ervan ontnomen zijn) waardoor zij met hun zwaarden in opstand komen tegen de Ummah van Muhammad. En als zij de kennis hadden opgevolgd, dan had dat hen ervan weerhouden zoiets te begaan."

Abu_Hurayrah
28-04-11, 10:14
Vervolg:

Het is authentiek overgeleverd van de Boodschapper (salAllahu 'alayhi wa salam) in de hadieth van 'Iyaad ibn Ghunum dat hij zei; "De Boodschapper van Allah salAllahu 'alayhi wa salam zei;


"Wanneer iemand wenst om degene in gezag te adviseren, dan behoort hij dat niet openlijk te doen, daarvoor in de plaats moet hij hem bij de hand pakken en hem afzonderen (zodat ze dan alleen zijn en er dan geadviseerd kan worden). En wanneer hij (het advies) van hem accepteert dan (heeft hij zijn doel behaalt) en als dat niet zo is, dan heeft hij datgeen volbracht wat een plicht voor hem was." Verhaald door Ahmad (3/403) en ibn Abee 'Aasim (2/521) met een isnaad sahih.


Ook is er door ibn Sa'ad in Tabaqaat al-Kubraa (7/163-165) overgeleverd: Een groep Moslims kwamen naar al-Hasan al-Basree (stierf 110 H.) op zoek naar een uitspraak om in opstand te komen tegen al-Hajjaaj.6 Aldus zeiden zij;


"O Abu Sa'eed! Wat vind je van het bevechten van deze onderdrukker die onrechtmatig het bezit heeft genomen en zus en zo heeft gedaan?" Aldus zei al-Hasan; "Ik vind dat hij niet bevochten moet worden. Als dit de bestraffing is van Allah, dan zul je er niet toe in staat zijn het met jullie zwaarden te verwijderen. Als dit een beproeving is van Allah, wees dan geduldig totdat het oordeel van Allah komt, en Hij is de beste van hen die oordelen." Waarop zij al-Hasan in onenigheid verlieten en in opstand kwamen tegen al-Hajjaaj - en al-Hajjaaj bracht hen allemaal om het leven.7


Over hen was al-Hasan gewoon te zeggen;


"Als de mensen geduld hadden, wanneer zij getest werden door hun onrechtvaardige leider, zal het niet lang duren alvorens Allah hen een uitweg zal geven. Echter, altijd haasten zij zich naar hun zwaarden, en dus worden zij overgelaten aan hun zwaarden. Bij Allah! Zelfs voor een enkele dag brachten zij niets goeds voort."



Voetnoten:


5. - Overgeleverd door Muslim.



6. - Wanneer het kwaad van de leiders wordt veranderd, dan moet dit door de geleerden gedaan worden en niet openlijk zoals duidelijk vermeld staat in een hadieth van de Profeet;




"Wanneer je wenst de sultan te corrigeren, neem hem dan onopmerkzaam bij de hand en adviseer hem."



['Aqidah al-Tahawiyah]


7. - Hij was al-Thaqafee, en is welbekend. Al-Dhahabee zei in Siyar A'laam al-Nubalaa (4/343) aan het einde van zijn biografie;


"Wij versmaden hem en houden niet van hem, veeleer haten wij hem omwille van Allah. Hij had wat goede daden, maar die waren uitgedroogd in een oceaan van zonden, en zijn zaak is voor Allah!"

mark61
28-04-11, 10:16
H, er begint een doorgedraaide fundi te krijsen.

Ik zie hier z het bijpassende joetjoepfilmpje bij. Hel en verdoemenis vanaf de kansel. Wild fladderende gewaden en baarden :hihi:

rbn
28-04-11, 10:27
Je mag tegen hem in opstand komen, als ik het goed begrijp, maar dus niet omdat hij een massamoordenaar is, maar omdat hij een sjiet is. Zeg ik het zo goed?

zelfs sjie'ieten vinden alawi's een extreme sekte.. maar wat ik er feitelijk mee wilde zeggen is dat de soennah waar abu_hurayrah zich op baseert -om niet in opstand te komen tegen moslimleiders- niet van toepassing is op bashar al-assad omdat een alawi geen boodschap heeft aan de soennah..

Slinger
28-04-11, 10:32
zelfs sjie'ieten vinden alawi's een extreme sekte.. maar wat ik er feitelijk mee wilde zeggen is dat de soennah waar abu_hurayrah zich op baseert -om niet in opstand te komen tegen moslimleiders- niet van toepassing is op bashar al-assad omdat een alawi geen boodschap heeft aan de soennah..

Ja, dat begrijp ik dus goed. Als Assad een soenniet was zou je, ondanks zijn moordpartijen, niets tegen hem mogen ondernemen.

mark61
28-04-11, 10:33
zelfs sjie'ieten vinden alawi's een extreme sekte.. maar wat ik er feitelijk mee wilde zeggen is dat de soennah waar abu_hurayrah zich op baseert -om niet in opstand te komen tegen moslimleiders- niet van toepassing is op bashar al-assad omdat een alawi geen boodschap heeft aan de soennah..

Dat is niet relevant. Abu H geeft hier advies aan de burgers van Syri.

De hoedanigheid van de leider doet er niet toe, begrijp ik. Als ie maar mensen vreedzaam laat bidden. Na, dat doet B. el-A. wel zo'n beetje. Tenzij je te fundi bidt.

Ben benieuwd hoe abu h piepte als ie zelf in Syri moslim aan het wezen was.

Abu_Hurayrah
28-04-11, 12:57
De Islam is er met zijn regels en voorschriften ter bevestiging en ter ondersteuning van wat er voordien al was in de oproep tot het zuiver aanbidden van 1 God, op de manier die niet leidt tot het toekennen van deelgenoten aan Hem, in de aanbidding.

Het laat zien welke vormen van aanbidding toegestaan zijn en vooral ook de aanbiddingen die niet toegestaan zijn. Dat is de rechtvaardigheid van de Islam en hiernaar wordt er opgeroepen.

De overheden staan deze rechtvaardigheid niet in de weg en de Islam stelt geen prioriteit aan het installeren van een overheid. De prioriteit ligt in het zuiver aanbidden van Allah, en dan is een armzalige die hierin genteresseerd is, meer waard om onderwezen te worden, dan een edele die zich van deze nobele eigenschap afkeert. Zoals uit soerat al-'Abbas te leren is.

Met surat al-'Abbas bedoelde ik surat 'Abasa. De 80e soera (hoofdstuk) uit de Koran.

The_Grand_Wazoo
28-04-11, 13:56
Christemeziele wat een tenenkrommend stompzinnig geleuter van die twee hier. Wat een slavenzielen mentaliteit.

mark61
28-04-11, 14:10
Christemeziele wat een tenenkrommend stompzinnig geleuter van die twee hier. Wat een slavenzielen mentaliteit.

Wie is de andere? rbn is wel van de beuk erin hoor. Enfin als het sji'ieten zijn :hihi:

rbn
28-04-11, 14:20
Ja, dat begrijp ik dus goed. Als Assad een soenniet was zou je, ondanks zijn moordpartijen, niets tegen hem mogen ondernemen.

mwah, afgezien van een paar verdwaalde geleerden zijn er niet veel moslims te vinden die van mening zijn dat je immorele schoften vooral op het pluche moet laten zitten..

mark61
28-04-11, 14:33
mwah, afgezien van een paar verdwaalde geleerden zijn er niet veel moslims te vinden die van mening zijn dat je immorele schoften vooral op het pluche moet laten zitten..

Het is de officile politieke theorie van de islam. Voorzover die bestaat, en voorzover die aanwezig is.

Het is een bepaald slecht ontwikkeld thema in de fiqh.