PDA

Bekijk Volledige Versie : aanslag in marrakech



nour_islam
28-04-11, 20:06
AMSTERDAM - Zeker vijftien mensen zijn donderdag om het leven gekomen door een bomaanslag in een café in de Marokkaanse stad Marrakesh.


Explosie Marrakesh Fotoserie video
Onder de doden zijn vijf Marokkanen, zes personen met een Frans paspoort en nog vier andere buitenlanders, zo meldde de staatstelevisie in Marokko.
Over de nationaliteiten van de laatste vier buitenlandse slachtoffers zijn nog geen mededelingen gedaan. Minister van Communicatie Khalid Naciri sprak van een ''terreurdaad'' in café Argana.

Circa twintig personen zouden gewond zijn geraakt. Het café is gevestigd aan het centrale plein Djemaa el Fnaj, dat zeer populair is bij toeristen.
Weggeblazen
De Marokkaanse autoriteiten meldden in eerste instantie dat het ging om een gasexplosie. De gevel van het pand werd door de ontploffing volledig weggeblazen.
Het is de dodelijkste aanslag in Marokko sinds 2003. Toen werden bij een aanslag in Casablanca 45 mensen gedood.

Kortman
28-04-11, 20:31
AMSTERDAM - Zeker vijftien mensen zijn donderdag om het leven gekomen door een bomaanslag in een café in de Marokkaanse stad Marrakesh.


Explosie Marrakesh Fotoserie video
Onder de doden zijn vijf Marokkanen, zes personen met een Frans paspoort en nog vier andere buitenlanders, zo meldde de staatstelevisie in Marokko.
Over de nationaliteiten van de laatste vier buitenlandse slachtoffers zijn nog geen mededelingen gedaan. Minister van Communicatie Khalid Naciri sprak van een ''terreurdaad'' in café Argana.

Circa twintig personen zouden gewond zijn geraakt. Het café is gevestigd aan het centrale plein Djemaa el Fnaj, dat zeer populair is bij toeristen.
Weggeblazen
De Marokkaanse autoriteiten meldden in eerste instantie dat het ging om een gasexplosie. De gevel van het pand werd door de ontploffing volledig weggeblazen.
Het is de dodelijkste aanslag in Marokko sinds 2003. Toen werden bij een aanslag in Casablanca 45 mensen gedood.


Vreselijk , wie doet nou zoiets.
:droef:

blurrp
28-04-11, 20:33
Vreselijk , wie doet nou zoiets.
:droef:

Relifanaten? :alien:

Slinger
28-04-11, 20:53
Vreselijk , wie doet nou zoiets.
:droef:

El Qaida

Kortman
28-04-11, 21:12
El Qaida

Ik bedoelde geen namen , wel de mens die achter de aanslag zat.
:(

Slinger
28-04-11, 21:14
Ik bedoelde geen namen , wel de mens die achter de aanslag zat.
:(

Bin Laden

naam
29-04-11, 07:20
Goed voor het toerisme en de economie, maar het houdt de kafirs misschien buiten. Dat dan wel weer.

super ick
29-04-11, 08:42
Zo vaak komen dergelijke aanslagen toch niet voor in Marokko? Ben er inmiddels wel achter dat het een zeer complexe samenleving is maar bomaanslagen?

Waar komen de aanslagen vandaan?

justus
29-04-11, 09:20
Goed voor het toerisme en de economie, maar het houdt de kafirs misschien buiten. Dat dan wel weer.

je gaat er nogal makkelijk vanuit dat de slachtoffers geen Marokkaanse nederlanders waren... de meeste nederlanders die naar marokka gaan zijn van marokkaans origine....

Fulanadetal
29-04-11, 10:00
Ik heb een paar keer in dat restaurant gezeten. Vriendelijke mensen, goed eten, fijne sfeer.
De ober van de laatste keer kan ik me nog herinneren. Zou hij nog leven?

mark61
29-04-11, 10:01
Zo vaak komen dergelijke aanslagen toch niet voor in Marokko? Ben er inmiddels wel achter dat het een zeer complexe samenleving is maar bomaanslagen?

Waar komen de aanslagen vandaan?

De vorige keer, Casablanca, 45 doden, was het dacht ik het geheel dat zich noemt 'al-Qa`ida in de Maghreb', dat een paar arme sloebers uit de krottenwijken had geronseld.

Maar voor Marokko is het heel gek. Afwachten maar wat ze uitvinden. Al heb ik geen ruk vertrouwen in de Marokkaanse overheid.

mark61
29-04-11, 10:02
je gaat er nogal makkelijk vanuit dat de slachtoffers geen Marokkaanse nederlanders waren... de meeste nederlanders die naar marokka gaan zijn van marokkaans origine....

Die komen niet zo vaak uit of in Marrakesj. In any case zou de Marokkaanse overheid hen kwalificeren als Marokkaan, niet als Nederlander etc. Verder was er een Portugese getuige die zoiets zei van 'aan de kleren te zien...' For what it's worth.