PDA

Bekijk Volledige Versie : André Rouvoet vertrekt uit Tweede Kamer



Umarvlie
29-04-11, 10:32
André Rouvoet vertrekt uit Tweede Kamer

DEN HAAG - André Rouvoet vertrekt uit Tweede Kamer. Arie Slob volgt hem op als fractievoorzitter van de ChristenUnie (CU).

Dat maakte Rouvoet vrijdagochtend bekend op Twitter .

Slob, die al eerder fractievoorzitter was in de vorige kabinetsperiode, wordt de nieuwe voorzitter van de vijfkoppige fractie in de Tweede Kamer. De fractie heeft hem donderdag unaniem gekozen, zo heeft een woordvoerder van de ChristenUnie vrijdag gezegd.

Rouvoet vertrekt op 17 mei uit de Kamer.

(Bron: Telegraaf)


Ben benieuwd wat hij nu voor baantje heeft gekregen.

mark61
29-04-11, 10:58
Wat is dat tegenwoordig met parlementsleden die eerst willen dat je op hen stemt om je 4 jaar te vertegenwoordigen en dan in no time vertrekken? Geen respect voor de kiezer.

Parlementsleden met enkelboeien aan die banken vastmaken.

reallife
29-04-11, 11:02
Ben benieuwd wat hij nu voor baantje heeft gekregen.

Bij de Jumbo hier werden van de week nog vakkenvullers gevraagd...

Umarvlie
29-04-11, 11:26
Rouvoet: meer tijd voor gezin

DEN HAAG - ChristenUnie-leider André Rouvoet was toe aan een nieuwe balans met meer tijd voor zijn gezin, familie, vrienden, de kerk en hobby's als boeken lezen. „Ze verdienen een nieuwe fase waarin ze niet voortdurend op het tweede plan staan”, zei Rouvoet vrijdag in een toelichting op zijn vertrek uit de Haagse politiek.

Rouvoet zei dat hij de laatste tijd meer en meer merkte dat het in de afgelopen intensieve jaren in zijn leven en in zijn gezin altijd draaide om de politiek. Dat er een „dwingende agenda was met weinig ruimte voor andere dingen die ik ook erg belangrijk vind”.

Hij zei dat hij sinds hij na vier jaar vicepremierschap vorig jaar weer terugkeerde in de Tweede Kamer voortdurend met zichzelf in gesprek was geweest en zichzelf de vraag stelde of hij nog „het zelfde heilige vuur“ had als bij zijn aantreden in 1994.

Rouvoet verwees ook naar de discussie in zijn partij, na het verlies van een zetel bij de verkiezingen van vorig jaar juni. Volgens critici zou de ChristenUnie niet meer christelijk-sociaal genoeg zijn, na de jaren van regeren met het CDA en de PvdA. Hij erkende dat „we onderweg iets zijn kwijtgeraakt waardoor de erkenning van de achterban en de kiezers is afgenomen”.

De komende tijd moet de partij op die afgelopen jaren reflecteren en daarvoor is iemand nodig die voor 200 procent inzetbaar is, aldus Rouvoet. Hij had niet de overtuiging dat hij daarvoor de aangewezen persoon was.

Rouvoet stelde dat hij ruim een kwart eeuw in de Kamer had rondgelopen: als fractiemedewerker, als directeur van het wetenschappelijk instituut, als fractievoorzitter, politiek leider, minister en vicepremier. „Dat is letterlijk mijn halve leven. Ik stel met verwondering vast dat ik in die jaren alles heb meegemaakt wat ik kon bedenken en zeker ook wat ik vooraf nooit had kunnen bedenken.”

(Bron: Telegraaf)

Pff... niet erg origineel.

mark61
29-04-11, 11:29
Oplichter. Dat kon hij een jaar geleden niet bedenken? Net zo'n oplichter als Femke Halsema.

Max Stirner
29-04-11, 11:40
Rouvoet: meer tijd voor gezin

DEN HAAG - ChristenUnie-leider André Rouvoet was toe aan een nieuwe balans met meer tijd voor zijn gezin, familie, vrienden, de kerk en hobby's als boeken lezen. „Ze verdienen een nieuwe fase waarin ze niet voortdurend op het tweede plan staan”, zei Rouvoet vrijdag in een toelichting op zijn vertrek uit de Haagse politiek.

Rouvoet zei dat hij de laatste tijd meer en meer merkte dat het in de afgelopen intensieve jaren in zijn leven en in zijn gezin altijd draaide om de politiek. Dat er een „dwingende agenda was met weinig ruimte voor andere dingen die ik ook erg belangrijk vind”.

Hij zei dat hij sinds hij na vier jaar vicepremierschap vorig jaar weer terugkeerde in de Tweede Kamer voortdurend met zichzelf in gesprek was geweest en zichzelf de vraag stelde of hij nog „het zelfde heilige vuur“ had als bij zijn aantreden in 1994.

Rouvoet verwees ook naar de discussie in zijn partij, na het verlies van een zetel bij de verkiezingen van vorig jaar juni. Volgens critici zou de ChristenUnie niet meer christelijk-sociaal genoeg zijn, na de jaren van regeren met het CDA en de PvdA. Hij erkende dat „we onderweg iets zijn kwijtgeraakt waardoor de erkenning van de achterban en de kiezers is afgenomen”.

De komende tijd moet de partij op die afgelopen jaren reflecteren en daarvoor is iemand nodig die voor 200 procent inzetbaar is, aldus Rouvoet. Hij had niet de overtuiging dat hij daarvoor de aangewezen persoon was.

Rouvoet stelde dat hij ruim een kwart eeuw in de Kamer had rondgelopen: als fractiemedewerker, als directeur van het wetenschappelijk instituut, als fractievoorzitter, politiek leider, minister en vicepremier. „Dat is letterlijk mijn halve leven. Ik stel met verwondering vast dat ik in die jaren alles heb meegemaakt wat ik kon bedenken en zeker ook wat ik vooraf nooit had kunnen bedenken.”

(Bron: Telegraaf)

Pff... niet erg origineel.



Begrijpelijk, goed beargumenteerd en een teken van zelfkennis.


Mensen die op poppetjes ipv partijprogramma's stemmen, moeten verder niet zeuren.

reallife
29-04-11, 11:43
"Rouvoet zei dat hij na zijn ministerschap “voortdurend” met zichzelf in gesprek is geweest over de vraag of hij “nog hetzelfde heilige vuur” had."

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/29/rouvoet-twijfel-of-ik-het-heilig-vuur-nog-had/

rbn
29-04-11, 12:15
als hij niet voortdurend met zichzelf in gesprek was geweest had hij meer tijd gehad voor zijn gezin..

Tomas
29-04-11, 12:42
Niet zo letterlijk nemen. Maar eigenlijk is ie wel grappig. Verrassend genoeg.

Slinger
29-04-11, 13:44
André Rouvoet vertrekt uit Tweede Kamer

DEN HAAG - André Rouvoet vertrekt uit Tweede Kamer. Arie Slob volgt hem op als fractievoorzitter van de ChristenUnie (CU).

Dat maakte Rouvoet vrijdagochtend bekend op Twitter .

Slob, die al eerder fractievoorzitter was in de vorige kabinetsperiode, wordt de nieuwe voorzitter van de vijfkoppige fractie in de Tweede Kamer. De fractie heeft hem donderdag unaniem gekozen, zo heeft een woordvoerder van de ChristenUnie vrijdag gezegd.

Rouvoet vertrekt op 17 mei uit de Kamer.

(Bron: Telegraaf)


Ben benieuwd wat hij nu voor baantje heeft gekregen.

Hij krijgt vast een goeie baan, want die man kan wel iets.

Pizzaman
29-04-11, 14:01
Hij krijgt vast een goeie baan, want die man kan wel iets.

Ik hoop dat ie voorzitter wordt van een onderzoekscommissie naar pedo's in de kerk.
Heb namelijk wel vertrouwen in Rouvoet.

Umarvlie
29-04-11, 20:16
Ik hoop dat ie voorzitter wordt van een onderzoekscommissie naar pedo's in de kerk.
Heb namelijk wel vertrouwen in Rouvoet.

Hmmm ... vertrouwen? Ik denk nog steeds aan toen hij als minister voor jeugd en gezin de kleur van het schaamhaar van jongeren wilde registreren.

rbn
29-04-11, 20:25
Hij krijgt vast een goeie baan, want die man kan wel iets.


wat kan hij dan?
als leider van de christenunie heeft hij geen enkel partijstandpunt uit de coalitie met het cda en de pvda weten te verzilveren en als minister heeft hij onder balkenende iv ook al niks waar weten te maken.. die man heeft gefaald..

Slinger
29-04-11, 21:16
wat kan hij dan?
als leider van de christenunie heeft hij geen enkel partijstandpunt uit de coalitie met het cda en de pvda weten te verzilveren en als minister heeft hij onder balkenende iv ook al niks waar weten te maken.. die man heeft gefaald..

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a5/Vicepremier-en-minister-Andr%C3%A9-Rouvoet.jpg/264px-Vicepremier-en-minister-Andr%C3%A9-Rouvoet.jpg



http://nl.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Rouvoet

justus
30-04-11, 10:07
Rouvoet was een integer politicus en is een integer mens, niet mijn club maar zeker integer. Die schaamhaargroeivaststelling had psychosociale achtergronden: nl. vaststellen in hoeverre de pubertijd (psychisch en fysiek) vervroegd waren en verschilden in de regio's en in hoeverre een andere aanpak gerechtvaardigd zou zijn. vond het zelf lariekoek maar hij beoogde iets wetenschappelijks en niet iets smerigs.

hij heeft trouwens best wel het een en ander bereikt met zijn beleid, centra voor gezin en jeugd zijn gemeengoed geworden, de jeugdzorg is verbeterd en zo zal er vast nog wel iets te vinden zijn. prima voor een ieniemienie partijtje.

Pizzaman
30-04-11, 11:33
Hmmm ... vertrouwen? Ik denk nog steeds aan toen hij als minister voor jeugd en gezin de kleur van het schaamhaar van jongeren wilde registreren.

...had mogelijk nut gehad bij het betrappen van viezige kerkdienaars. :hihi:
Hoewel belachelijk, had het wel degelijk een wetenschappelijk nut - zie Justus' antwoord.

Overigens is het ook niet mijn partij.