PDA

Bekijk Volledige Versie : Jeugd belaagt huis burgemeester



Joesoef
30-04-11, 10:48
Jeugd Urk belaagt huis burgemeester

URK - De politie op Urk heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag de handen vol gehad aan een groep van 150 jongeren die dreigden het huis van burgemeester Jaap Kroon te bestormen. Dat zei een politiewoordvoerder zaterdag. De groep ging rond vijf uur richting de woning van de burgemeester uit onvrede over de strenge veiligheidsmaatregelen tijdens Koninginnenacht.


Bij de woning kwamen de jongeren lijnrecht tegenover de politie te staan en werd er gegooid met stenen en flessen. Toen er geen gehoor werd gegeven aan een oproep om uit elkaar te gaan, voerde de politie een charge uit. Volgens de zegsman werden daarbij enkele rake tikken uitgedeeld met de wapenstok. Acht jongeren werden opgepakt. Rond acht uur was de rust in het dorp weergekeerd.
Urk kampt al jaren met overlast door jongeren die dronken op de scooter of in de auto stappen. Met Koninginnenacht is het bovendien traditie dat de jeugd met scooters rondjes rijdt op rotondes in het dorp. De politie controleerde daarom tijdens Koninginnenacht streng op verkeersovertredingen en verrichtte vijftien aanhoudingen wegens rijden onder invloed. Tot half vijf was de sfeer op Urk echter goed, aldus de woordvoerder. Pas toen de jongeren met hun scooters verzamelden bij een rotonde sloeg de sfeer om.





uit de televaag....

John2
30-04-11, 10:54
De revolutie is begonnen!!!!!!

:hihi:

Karin.N
30-04-11, 10:56
Jeugd Urk belaagt huis burgemeester

URK - De politie op Urk heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag de handen vol gehad aan een groep van 150 jongeren die dreigden het huis van burgemeester Jaap Kroon te bestormen. Dat zei een politiewoordvoerder zaterdag. De groep ging rond vijf uur richting de woning van de burgemeester uit onvrede over de strenge veiligheidsmaatregelen tijdens Koninginnenacht.


Bij de woning kwamen de jongeren lijnrecht tegenover de politie te staan en werd er gegooid met stenen en flessen. Toen er geen gehoor werd gegeven aan een oproep om uit elkaar te gaan, voerde de politie een charge uit. Volgens de zegsman werden daarbij enkele rake tikken uitgedeeld met de wapenstok. Acht jongeren werden opgepakt. Rond acht uur was de rust in het dorp weergekeerd.
Urk kampt al jaren met overlast door jongeren die dronken op de scooter of in de auto stappen. Met Koninginnenacht is het bovendien traditie dat de jeugd met scooters rondjes rijdt op rotondes in het dorp. De politie controleerde daarom tijdens Koninginnenacht streng op verkeersovertredingen en verrichtte vijftien aanhoudingen wegens rijden onder invloed. Tot half vijf was de sfeer op Urk echter goed, aldus de woordvoerder. Pas toen de jongeren met hun scooters verzamelden bij een rotonde sloeg de sfeer om.





uit de televaag....

Volgens mij zijn er al langer problemen met jongeren uit Urk. Te vaak en teveel alcoholgebruik, waardoor remmingen wegvallen.

Jongeren aanpakken en de rekening bij de ouders neerleggen. Snap werkelijk niet hoe ouders zo laks met alcohol en kinderen omgaan.

Pizzaman
30-04-11, 11:19
Godsdiensten en scooters, dat is het kwaad.

mark61
30-04-11, 12:13
Achterlijke cultuur. Het is hun godsdienst die hen daartoe aanzet.

Ik vind het altijd zo achterlijk dat ze ze niet alle 150 oppakken. Nachtje cel, snelrecht, af laten halen door ouders, boetes meteen afrekenen.

Karin.N
30-04-11, 12:21
Achterlijke cultuur. Het is hun godsdienst die hen daartoe aanzet.



Ben daarom ook geen voorstander van de sgp in het parlement :schreeuw:

John2
30-04-11, 13:12
Achterlijke cultuur. Het is hun godsdienst die hen daartoe aanzet.

Ik vind het altijd zo achterlijk dat ze ze niet alle 150 oppakken. Nachtje cel, snelrecht, af laten halen door ouders, boetes meteen afrekenen.

Geef eens een bron dat het de godsdienst is die hiertoe aanzet, want volgens mij is het verboden in het Christendom/Islam.

Mark
30-04-11, 13:23
brommers af pakken, in de hens steken, meest vervelende jongeren op die brandstapel erbij.

mark61
30-04-11, 15:26
Ben daarom ook geen voorstander van de sgp in het parlement :schreeuw:

Verbieden en uitzetten, die fundi's.

super ick
30-04-11, 15:37
Verbieden en uitzetten, die fundi's.

Och och Markje gaat schoolmeester spelen?
Gepost via http://m.maroc.nl

Spoetnik
30-04-11, 17:04
Als het geen mocro's zijn vind ik het niet interessant.

Mark
30-04-11, 17:12
Als het geen mocro's zijn vind ik het niet interessant.

het zijn christenfundis, ook een waardig doelwit.

(leen)
30-04-11, 17:34
het zijn christenfundis, ook een waardig doelwit.

Nee de ouders zijn fundi's,
De jeugd is van god los,de oorzaak hiervan zijn de vaderloze gezinnen.

Tomas
30-04-11, 20:17
Ik heb ook een mening. Jammer dat ie zelf mij niet boeit.

Pizzaman
30-04-11, 21:22
Geef eens een bron dat het de godsdienst is die hiertoe aanzet, want volgens mij is het verboden in het Christendom/Islam.

Ik kan je dat makkelijk uitleggen, en als je effe nadenkt weet je het zelf ook wel.
Vroeger als je een wip wilde maken dan waren de meiden met de langste zwarte rok de geilste.
Immers wat niet mag is lekker. En pa ontkende het het hardste, want wat niet mag kan ook niet gebeuren.

Zo is het ook met dit soort tuig, pa en moe 'weten het niet' of 'willen het niet weten'.
Zondag vooraan in de kerkm, want ze hebben de vergeving hard nodig.

Niet dat dit brommertuig zelf nou zo gristelijk is, maar de relatie is duidelijk.
Evenals bij moslim tuig, zelfde laken een pak.

ijsbergbeer
30-04-11, 21:58
Ik kan je dat makkelijk uitleggen, en als je effe nadenkt weet je het zelf ook wel.
Vroeger als je een wip wilde maken dan waren de meiden met de langste zwarte rok de geilste.
Immers wat niet mag is lekker. En pa ontkende het het hardste, want wat niet mag kan ook niet gebeuren.

Zo is het ook met dit soort tuig, pa en moe 'weten het niet' of 'willen het niet weten'.
Zondag vooraan in de kerkm, want ze hebben de vergeving hard nodig.

Niet dat dit brommertuig zelf nou zo gristelijk is, maar de relatie is duidelijk.
Evenals bij moslim tuig, zelfde laken een pak.

Jammer dat het in de Televaag stond een voor mij onbekende krant dus zal het wel allemaal erg vaag zijn.:rolleyes:
Op een ding na ; tuig blijft tuig of het nou Urker jongeren zijn of Marokkaanse of andere jongeren zijn.
Kapot rammen die Krengen waar je ze maar raken kan , rijbewijs innemen ook al rijden ze op scooters , geld boetes enz enz.voor deze:duivels:

ijsbergbeer
30-04-11, 22:13
Volgens mij zijn er al langer problemen met jongeren uit Urk. Te vaak en teveel alcoholgebruik, waardoor remmingen wegvallen.

Jongeren aanpakken en de rekening bij de ouders neerleggen. Snap werkelijk niet hoe ouders zo laks met alcohol en kinderen omgaan.

Het zijn vaak geen kinderen meer (min 16 jaar ),ze verdienen allemaal goed geld door hard te werken , het is een min of meer ,,gesloten,, gemeenschap die zich zelf boven de wet stellen ,URK was jaren lang een eiland en alles leeft van de visvangst , en indd de vaders zitten vaak de hele week op zee en zijn alleen de wekends thuis ,dat geld ook voor veel jongens die op de zeevisvaart zitten
En de oude garde zijn allemaal zo gelovig als de .....vul maar in.
De jeugd daarintegen gelooft het wel en dat zie je ook bij Marokkaanse jongeren , vandaag nog zag ik de laatst genoemden lekker een biertje drinken (voor mij hebben ze nog gelijk ook).
Maar dat mag geen vrijbrief zijn om ook die andere wet te overtreden.

sidi bibi
01-05-11, 00:03
Ik kan je dat makkelijk uitleggen, en als je effe nadenkt weet je het zelf ook wel.
Vroeger als je een wip wilde maken dan waren de meiden met de langste zwarte rok de geilste.
Immers wat niet mag is lekker. En pa ontkende het het hardste, want wat niet mag kan ook niet gebeuren.
[/B]


Toch had het wel wat dat hooibergensex. Een inleidend gesprek hoe het knijn het doet. Dat hooibroeisfeertje.
En maar klagen vandaag de dag over de ontspoorde jeugd. Gesubsidieerd gelul allemaal.

John2
01-05-11, 00:19
Toch had het wel wat dat hooibergensex. Een inleidend gesprek hoe het knijn het doet. Dat hooibroeisfeertje.
En maar klagen vandaag de dag over de ontspoorde jeugd. Gesubsidieerd gelul allemaal.

Wijze woorden en ga nu maar slapen. :hihi:

mark61
01-05-11, 00:21
Och och Markje gaat schoolmeester spelen?
Gepost via http://m.maroc.nl

Gefeliciteerd met je obsessie.

reallife
01-05-11, 07:29
Nachtje cel, snelrecht, af laten halen door ouders, boetes meteen afrekenen.

Lijkt me ook het enige wat helpt.

Als het al iets met de plaatselijke cultuur te maken heeft dan zullen de inwoners van Urk en gemeente daar zelf iets aan moeten doen.

mark61
01-05-11, 10:23
Lijkt me ook het enige wat helpt.

Als het al iets met de plaatselijke cultuur te maken heeft dan zullen de inwoners van Urk en gemeente daar zelf iets aan moeten doen.

Hoe zit dat eigenlijk denk jij? Ik dacht dat het zo'n vrome gemeente was. Zitten die jochies op zondag weer keurig in de kerk, of is een het de afdeling heidenen? Tis wel raar, Volendam heeft ook zoiets. Maar die zijn eerder katholiek dacht ik :hihi:

Max Stirner
01-05-11, 10:39
Hoe zit dat eigenlijk denk jij? Ik dacht dat het zo'n vrome gemeente was. Zitten die jochies op zondag weer keurig in de kerk, of is een het de afdeling heidenen? Tis wel raar, Volendam heeft ook zoiets. Maar die zijn eerder katholiek dacht ik :hihi:




Doordeweeks zwaar en geestdodend werk doen (bouw, magazijn, visserij etc.), in het weekend los gaan met alcohol en coke, af en toe een bushokje slopen en vervelend doen tegen autoriteiten.


De eerste juwelier / avondwinkel / bejaarde in Urk of Volendam moet echter nog overvallen worden ....

super ick
01-05-11, 11:49
Doordeweeks zwaar en geestdodend werk doen (bouw, magazijn, visserij etc.), in het weekend los gaan met alcohol en coke, af en toe een bushokje slopen en vervelend doen tegen autoriteiten.


De eerste juwelier / avondwinkel / bejaarde in Urk of Volendam moet echter nog overvallen worden ....

Er is maar 1 optie, alle wangedrag proberen te straffen op een eerlijke manier naarmate de ernst van de delicten.

De andere stompzinnige optie is hier nogal in trek: Mocro's flikken iets wat niet door de beugel kan. Zeg dat er in Urk dingen gebeuren en de weegschaal is in evenwicht. Lekker slapen, glas, plas, was.
Ja er geneurt overal wel eens wat, zie je wel, blaat, blaat, blaat.

NIets aan de hand mensen doorlopen.
Zo kunnen de multicultiknuffelaars lekker in de ontkenningsfase blijven zitten.

(leen)
01-05-11, 12:21
De eerste juwelier / avondwinkel / bejaarde in Urk of Volendam moet echter nog overvallen worden ....


Tjah je familie laat je met rust,de burgemeester is dan ook een van de weinige bewoners die erbuiten valt.

Max Stirner
01-05-11, 13:29
Er is maar 1 optie, alle wangedrag proberen te straffen op een eerlijke manier naarmate de ernst van de delicten.

De andere stompzinnige optie is hier nogal in trek: Mocro's flikken iets wat niet door de beugel kan. Zeg dat er in Urk dingen gebeuren en de weegschaal is in evenwicht. Lekker slapen, glas, plas, was.
Ja er geneurt overal wel eens wat, zie je wel, blaat, blaat, blaat.

NIets aan de hand mensen doorlopen.
Zo kunnen de multicultiknuffelaars lekker in de ontkenningsfase blijven zitten.


Yep. Er is bovendien de neiging om appels met peren te vergelijken.

Max Stirner
01-05-11, 13:32
Tjah je familie laat je met rust,de burgemeester is dan ook een van de weinige bewoners die erbuiten valt.


Ofwel: Je denk dat die jochies met hun brommertje wél naar het naastgelegen dorpje rijden om daar de supermarkt te overvallen ?

Pizzaman
01-05-11, 16:11
Yep. Er is bovendien de neiging om appels met peren te vergelijken.

Ja, burgemeesters die een avondklok instellen zijn niet hetzelfde als bejaarden die in het park wandelen.
Hoewel sommigen beiden zullen zien als duidelijk geval van uitlokking.

Die figuren zien meestal meer dingen als vergunning om maar als beesten tekeer te gaan.:wat?!:

mark61
01-05-11, 16:17
Doordeweeks zwaar en geestdodend werk doen (bouw, magazijn, visserij etc.), in het weekend los gaan met alcohol en coke, af en toe een bushokje slopen en vervelend doen tegen autoriteiten.

De eerste juwelier / avondwinkel / bejaarde in Urk of Volendam moet echter nog overvallen worden ....

Waarom citeer je mij? Ik vroeg of die lui braaf in de kerk zitten vandaag.

Ik las verderop iets over appelen en peren vergelijken. Dat ben jij nu aan het doen.

Het huis van de burgemeester belegeren vind jij onschuldig kattekwaad, lees ik hier. Je zegt het niet maar je bedoelt het wel.

reallife
01-05-11, 16:30
Hoe zit dat eigenlijk denk jij? Ik dacht dat het zo'n vrome gemeente was. Zitten die jochies op zondag weer keurig in de kerk, of is een het de afdeling heidenen? Tis wel raar, Volendam heeft ook zoiets. Maar die zijn eerder katholiek dacht ik :hihi:

O jawel, de meesten zitten in de kerk en volgen braaf catechisatie. Maar daarbuiten doen ze waar ze zin in hebben.

Denk dat dit artikel wel goed de sfeer beschrijft. Het komt oorspronkelijk wel uit het RD maar die hebben soms best duidelijke artikelen. Het RD is op zondag niet online. Vandaar dat het via een andere website is.

http://www.hembreda.nl/nl/index.php?option=com_content&view=article&id=168:alcohol-gijzelt-urk&catid=43:nieuws-alcohol-misbruik&Itemid=95

(leen)
01-05-11, 16:53
Ofwel: Je denk dat die jochies met hun brommertje wél naar het naastgelegen dorpje rijden om daar de supermarkt te overvallen ?


Overvallen nog net niet, maar bieren in de feesttent van de buurgemeente en dan de zaak afbreken,meisjes lastigvallen,"uit voetballen" en dan van de andere partij de supporters molestreren.
Ga eens vragen in emmeloord of lemmer hoe de urkers zijn:rolleyes:

(leen)
01-05-11, 17:04
Hoe zit dat eigenlijk denk jij? Ik dacht dat het zo'n vrome gemeente was. Zitten die jochies op zondag weer keurig in de kerk, of is een het de afdeling heidenen? Tis wel raar, Volendam heeft ook zoiets. Maar die zijn eerder katholiek dacht ik :hihi:

Tis wel een fundi gemeenschap hoor,zo goed als allemaal.
Probleem is dat de meeste mannen (vaders) zeer veel weg zijn en de jeugd niet van zins om maar weer eens naar mammie te luisteren.
Zodra de boot weer voor de wal ligt huppelen ze netjes achter pappie aan,
dan wordt er wel geluisterd:vreemd:

Max Stirner
01-05-11, 19:31
Waarom citeer je mij? Ik vroeg of die lui braaf in de kerk zitten vandaag.

Ik las verderop iets over appelen en peren vergelijken. Dat ben jij nu aan het doen.

Het huis van de burgemeester belegeren vind jij onschuldig kattekwaad, lees ik hier. Je zegt het niet maar je bedoelt het wel.


Mwah.

Ik vind het in ieder geval volstrekt onvergelijkbaar met datgene waar een deel van de jeugd in de grote steden zich schuldig aan maakt - gewelddadige straatroof, gewapende overvallen etc.
(er is er overigens twee uur geleden weer één neergeschoten hier in de Transvaalbuurt).


Vandaar appels en peren.

Slinger
01-05-11, 19:43
Waarom citeer je mij? Ik vroeg of die lui braaf in de kerk zitten vandaag.

Ik las verderop iets over appelen en peren vergelijken. Dat ben jij nu aan het doen.

Het huis van de burgemeester belegeren vind jij onschuldig kattekwaad, lees ik hier. Je zegt het niet maar je bedoelt het wel.

Gewoon folklore, niets aan de hand.

mark61
01-05-11, 22:14
O jawel, de meesten zitten in de kerk en volgen braaf catechisatie. Maar daarbuiten doen ze waar ze zin in hebben.

Denk dat dit artikel wel goed de sfeer beschrijft. Het komt oorspronkelijk wel uit het RD maar die hebben soms best duidelijke artikelen. Het RD is op zondag niet online. Vandaar dat het via een andere website is.

http://www.hembreda.nl/nl/index.php?option=com_content&view=article&id=168:alcohol-gijzelt-urk&catid=43:nieuws-alcohol-misbruik&Itemid=95

Dank je wel! Bizar, die combinatie van kerkelijkheid en drank. En de andere kant opkijken.

mark61
01-05-11, 22:17
Mwah.

Ik vind het in ieder geval volstrekt onvergelijkbaar met datgene waar een deel van de jeugd in de grote steden zich schuldig aan maakt - gewelddadige straatroof, gewapende overvallen etc.
(er is er overigens twee uur geleden weer één neergeschoten hier in de Transvaalbuurt).


Vandaar appels en peren.

Appels en peren is het om grotestadsproblematiek te vergelijken met een geïsoleerd dorp. Alleen al om de aantallen.

super ick
02-05-11, 08:25
Dank je wel! Bizar, die combinatie van kerkelijkheid en drank. En de andere kant opkijken.

Geheel in lijn. NIets bizars aan.

Jezus dronk immers ook wijn. En zijn discipelen keken ook de andere kant op toen hij opgehaald werd.

HEt staat geschreven, jongen.

Max Stirner
02-05-11, 09:47
Appels en peren is het om grotestadsproblematiek te vergelijken met een geïsoleerd dorp. Alleen al om de aantallen.


Dat valt op te lossen: dan vergelijk je een stadsdeel /wijk met een dorp - de Transvaalbuurt is echt niet groter dan Urk of Volendam (zo geïsoleerd zijn die dorpen nu trouwens ook weer niet, NL is geen Siberië).


Misschien was het helemaal niet de bedoeling maar het uitvergroten van problemen met (veelal autochtone) jongeren in dorpen komt op mij een beetje over als een poging om de problemen met (veelal allochtone) jongeren in de probleemwijken van veel grote steden te relativeren / te vergoeilijken.

De aard van de veroorzaakte problemen is echter vaak van een nogal andere orde.

mark61
02-05-11, 10:20
Dat valt op te lossen: dan vergelijk je een stadsdeel /wijk met een dorp - de Transvaalbuurt is echt niet groter dan Urk of Volendam (zo geïsoleerd zijn die dorpen nu trouwens ook weer niet, NL is geen Siberië).

Misschien was het helemaal niet de bedoeling maar het uitvergroten van problemen met (veelal autochtone) jongeren in dorpen komt op mij een beetje over als een poging om de problemen met (veelal allochtone) jongeren in de probleemwijken van veel grote steden te relativeren / te vergoeilijken.

De aard van de veroorzaakte problemen is echter vaak van een nogal andere orde.

Wie vergroot wat uit? Alleen die hysterische gedachtengang van jou. Joesoef plaatst een topic over een recent incident. En dan?

Jij concludeert er meteen van alles over. Op grond waarvan? Je hysterische, bevooroordeelde hoofdje.

Je fantaseert over andermans intenties, gedachten, weet ik het.

Gaat vervolgens debiele vergelijkingen maken.

Lamaar joh. Je bent niet serieus te nemen.

Max Stirner
02-05-11, 10:51
Jij concludeert er meteen van alles over. Op grond waarvan? .


Bijv. op grond van je eigen grappen over cultuur, fundies en uitzetten.

De parallel trok je zelf - en die klopt dus niet.

mark61
02-05-11, 11:35
Bijv. op grond van je eigen grappen over cultuur, fundies en uitzetten.

De parallel trok je zelf - en die klopt dus niet.

Je bent kampioen zuigen. Ongelooflijk wat een loser.

Max Stirner
02-05-11, 11:41
Je bent kampioen zuigen. Ongelooflijk wat een loser.


Geef gewoon netjes antwoord op je vraag.

Nog meer vragen ?