PDA

Bekijk Volledige Versie : Nog maar 200.000 ex slachtoffers van Holocaust in Israel.



Al Sawt
01-05-11, 16:54
Ruim 200.000 overlevenden Holocaust in Israël
ANP/DPA − 01/05/11, 14:08
Meer dan zestig jaar na het einde van de Tweede Wereldoorlog wonen er in Israël nog ongeveer 208.000 mensen die de Holocaust hebben overleefd. Ongeveer de helft van hen is ouder dan 80 jaar. Dat heeft een stichting voor slachtoffers van de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog in Tel Aviv meegedeeld. Vanavond begint in Israël de herdenking van de Holocaust, die tot morgenavond duurt.

Van de 208.000 mensen hebben er ongeveer 74.000 in een concentratiekamp of een getto gezeten. De rest was voor de nazi's gevlucht of was ondergedoken. In de jaren na de oprichting van de staat Israël in 1948 maakten overlevenden van de Jodenvervolging bijna de helft van de bevolking uit. Nu is dat nog ongeveer 4 procent. Er wordt rekening mee gehouden dat over 16 jaar geen Israëliër meer uit eigen ervaring over de verschrikkingen
kan vertellen.

Bron: VK
Van slachtoffers naar daders. Lot van de miljoenen Palestijnen is onderschikt aan de slachtofferschap van deze voormalige slachtoffers.

The Phoenix
01-05-11, 18:54
Van slachtoffers naar daders. Lot van de miljoenen Palestijnen is onderschikt aan de slachtofferschap van deze voormalige slachtoffers.

who gives a shit about the hollocaust ??? ; even though we do condemn it; when we take into consideration more than 60 years zionist war crimes ; crimes against humanity, genocides ...against palestinians & others ???

Just remember for example that the christian Spanish conquistadors had massacred more than 150 millions native S.Americans ; that black slavery under western imperialism took the lives of more than 60 millions of blacks = that jewish holocaust seems like a piece of cake in comparison ...

Slinger
01-05-11, 19:41
Van slachtoffers naar daders. Lot van de miljoenen Palestijnen is onderschikt aan de slachtofferschap van deze voormalige slachtoffers.

En wat dacht je van de Arabieren in Syrië, Iran en Libye? Daders čn slachtoffers?

Mark
01-05-11, 20:52
who gives a shit about the hollocaust ??? ; even though we do condemn it; when we take into consideration more than 60 years zionist war crimes ; crimes against humanity, genocides ...against palestinians & others ???

Just remember for example that the christian Spanish conquistadors had massacred more than 150 millions native S.Americans ; that black slavery under western imperialism took the lives of more than 60 millions of blacks = that jewish holocaust seems like a piece of cake in comparison ...

die zuidamerikanen stierven door ziektes en de slaven zijn bijna allemaal door arabieren geregeld.

hou eens op met de K4 de schuld te geven, het enige waar het westen schuldig aan is is om zo'n mooie maatschappij op te bouwen met hard werken dat de rest van de wereld (zelf te lui en/of dom om iets op te bouwen) uit afgunst dit soort fabeltjes verzint. Slavernij... waar zijn de getuigen daar nu van? die leven allang niet meer dus wie weet er nu wat er echt gebeurt is.

ronald
01-05-11, 21:27
Van slachtoffers naar daders. Lot van de miljoenen Palestijnen is onderschikt aan de slachtofferschap van deze voormalige slachtoffers.

Even je geschiedsvervalsde versie ter zijde geschoven want bv de Israelische Arabieren verdonkermaan je natuurlijk, de holocaust is een term met veel emotie. Het roept vooral het beeld op wat een groep een andere groep heeft aangedaan. Mensen werden gedood simpel om hun zijn.
Jij wilt het beeld oproepen van de Staat Israel als dader van een moderne holocaust. Deze vergelijking is niet alleen gebaseerd op drogreden en halve waarheden maar het veronachtzaamt grievend čn de politieke čn de sociale werkelijkheid in het Midden Oosten.
De Holocaust groeide vanuit haat en dweepzucht en representeerde een explicite poging om een minderheid uit te roeien. Israel, in contrast, begeeft zich in een doorgaand politiek conflict en haar acties stammen van een verlangen zichzelf te verdedigen in oorlog en haar bevolking daarvoor te beschermen; zowel haar joodse, Christelijke, Islamitische, Bahaise en Druzische allen gelijk. Hitlers beruchte "Eind Oplossing" was om systematisch het Joodse volk te vernietigen. Israel heeft nooit politiek van genocide nagejaagd. Het feit dat onschuldige Palestijnen stierven is evident aan de tragische ongelukken aan beide kanten bij elke oorlog.
Het misbruiken van de term "Holocaust" om een politieke agenda te bevorderen moet lijkt mij voor een ieder die naar vrede wil werken weerzinwekkend. De Israel regering met het Nazi-regime vergelijken ontwijdt de herinnering aan miljoenen slachtoffers van de Holocaust. Ben benieuwd wat je reactie zal zijn in 2027 wanneer geen enkele directe slachtoffer meer in leven zal zijn. Je verplicht mijn generatie joden het dan te vergeten? Ik keur elk extremisme af aan beide kanten om de Holocaust als gereedschap te misbruiken: Israel te belasteren of fouten goed te praten. Beide omstandigheden zijn irreversibel en vertegenwoordigen misbruik van een tragedie. De Holocaust was een slag voor de hele mensheid.

mark61
01-05-11, 22:07
150 millions native S.Americans

Je denkt, als ik het groot schrijf worden het er vanzelf meer.

Volstrekte flauwekul. Waar haal je zulke onzin vandaan? Uit je grote duim?

Kortman
01-05-11, 22:18
Van slachtoffers naar daders. Lot van de miljoenen Palestijnen is onderschikt aan de slachtofferschap van deze voormalige slachtoffers.

Het is toch wat ,dat er nog maar 200.000 ex Nazie slachtoffers leven in Israel.
De enige bedoeling van jou is zelfs deze mensen nog in een soort verdom hoekje duwen alsof zij ALLEEN de schuld zijn van de huidige situatie in Israel.

Zie verder geen enkel verband wat deze mensen die in elk geval minimaal zo,n 70 jaar oud moeten zijn , voor schuld hebben aan de situatie van MILJOENEN???? Palestijnen die volgens jou zeggen slachtoffers zijn door hun verleden?
Of bedoel soms dat de NAZIE,S deze mensen net niet hebben vergast ,doodgeslagen, uitgehongerd of gebruikt zijn voor gruwelijke experimenten op medisch gebied enz enz
Jammer hoor voor jou dan , en al die Palestijnen dat de NAZIE,S hun werk niet af konden maken.:rolleyes:

En dan nog dit : denk je dat jou ziens wijze bijdraagd tot een oplossing voor de SCHANDALIGE situatie waarin de PALESTIJNEN leven zoals die momenteel is ?
Gelukkig zijn ze nu al zover dat ze zamen gaan werken bedoel dus de West oever en de Gazastrook ,lijkt me heel wat beter als telkens terug vallen op het verleden ,we weten nu allemaal onderhand wel dat Israel de grootse miskleun is geweest na WO 2.

Kortman
01-05-11, 22:32
Even je geschiedsvervalsde versie ter zijde geschoven want bv de Israelische Arabieren verdonkermaan je natuurlijk, de holocaust is een term met veel emotie. Het roept vooral het beeld op wat een groep een andere groep heeft aangedaan. Mensen werden gedood simpel om hun zijn.
Jij wilt het beeld oproepen van de Staat Israel als dader van een moderne holocaust. Deze vergelijking is niet alleen gebaseerd op drogreden en halve waarheden maar het veronachtzaamt grievend čn de politieke čn de sociale werkelijkheid in het Midden Oosten.
De Holocaust groeide vanuit haat en dweepzucht en representeerde een explicite poging om een minderheid uit te roeien. Israel, in contrast, begeeft zich in een doorgaand politiek conflict en haar acties stammen van een verlangen zichzelf te verdedigen in oorlog en haar bevolking daarvoor te beschermen; zowel haar joodse, Christelijke, Islamitische, Bahaise en Druzische allen gelijk. Hitlers beruchte "Eind Oplossing" was om systematisch het Joodse volk te vernietigen. Israel heeft nooit politiek van genocide nagejaagd. Het feit dat onschuldige Palestijnen stierven is evident aan de tragische ongelukken aan beide kanten bij elke oorlog.
Het misbruiken van de term "Holocaust" om een politieke agenda te bevorderen moet lijkt mij voor een ieder die naar vrede wil werken weerzinwekkend. De Israel regering met het Nazi-regime vergelijken ontwijdt de herinnering aan miljoenen slachtoffers van de Holocaust. Ben benieuwd wat je reactie zal zijn in 2027 wanneer geen enkele directe slachtoffer meer in leven zal zijn. Je verplicht mijn generatie joden het dan te vergeten? Ik keur elk extremisme af aan beide kanten om de Holocaust als gereedschap te misbruiken: Israel te belasteren of fouten goed te praten. Beide omstandigheden zijn irreversibel en vertegenwoordigen misbruik van een tragedie. De Holocaust was een slag voor de hele mensheid.

Ben het met boven staande eens .
Wat niet wegneemt dat de PALESTIJNEN nu in een schandalige situatie leven , die mij doet denken aan de Ghetto,s uit WO 2

Slinger
01-05-11, 22:47
Ben het met boven staande eens .
Wat niet wegneemt dat de PALESTIJNEN nu in een schandalige situatie leven , die mij doet denken aan de Ghetto,s uit WO 2

In welke opzichten?

John2
01-05-11, 23:27
Van slachtoffers naar daders. Lot van de miljoenen Palestijnen is onderschikt aan de slachtofferschap van deze voormalige slachtoffers.

Verrek ze hebben je weer vrijgelaten uit de inrichting?
Zo te zien heeft deze kuur weinig geholpen!!!

super ick
02-05-11, 08:34
Van slachtoffers naar daders. Lot van de miljoenen Palestijnen is onderschikt aan de slachtofferschap van deze voormalige slachtoffers.

Dit is nieuw voor mij.

Heeft Israel gaskamers gebouwd en hebben ze zich nu als doel gesteld alle Palestijnen te vergassen omdat ze Palestijnen zijn?

Vreemde vergelijkingen trek jij.

knuppeltje
02-05-11, 10:13
In welke opzichten?

Ik ken wel een enige joods-Israëlische schrijvers van naam die je daarover heel wat kunnen vertellen.

mark61
02-05-11, 10:18
Dit is nieuw voor mij.

Heeft Israel gaskamers gebouwd en hebben ze zich nu als doel gesteld alle Palestijnen te vergassen omdat ze Palestijnen zijn?

Vreemde vergelijkingen trek jij.

Jij nog vreemdere. Je fantaseert over wat AS schrijft. Waar lees jij in godsnaam in zijn tekst wat jij debiteert?

Ongelooflijk gewoon.

Alles kan tegenwoordig. Flagrante onzin uitslaan, en doen of het redelijk commentaar is. Anything goes.

John2
02-05-11, 11:24
Jij nog vreemdere. Je fantaseert over wat AS schrijft. Waar lees jij in godsnaam in zijn tekst wat jij debiteert?

Ongelooflijk gewoon.

Alles kan tegenwoordig. Flagrante onzin uitslaan, en doen of het redelijk commentaar is. Anything goes.

Mongool.:maf:

Slinger
02-05-11, 11:36
Ik ken wel een enige joods-Israëlische schrijvers van naam die je daarover heel wat kunnen vertellen.

Nou, vertel eens, wat heeft wie gezegd?

Slinger
02-05-11, 11:38
Jij nog vreemdere. Je fantaseert over wat AS schrijft. Waar lees jij in godsnaam in zijn tekst wat jij debiteert?

Ongelooflijk gewoon.

Alles kan tegenwoordig. Flagrante onzin uitslaan, en doen of het redelijk commentaar is. Anything goes.

Wie is in dit topic begonnen vergelijkingen met WOII te trekken?

Pizzaman
02-05-11, 12:31
Ben het met boven staande eens .
Wat niet wegneemt dat de PALESTIJNEN nu in een schandalige situatie leven , die mij doet denken aan de Ghetto,s uit WO 2

Ik weet zeker, als wij hier in Groningen begonnen met veel centen uitgeven aan wapens,
en neder-terroristen huisvesten, en dan af en toe een raket op Duistland schieten vanuit een kerk,
dat dan een behoorlijke hoop kerken al snel in puin zou liggen.
Dan schieten we verder vanuit de woonwijken, tjonge ze schieten ook terug, er vallen burgerslachtoffers.

Het zou bij mij weinig verbazing wekken als binnen een paar jaar we allemaal in krotten woonden.
De vraag is wie er dan schuldig aan is.

mark61
02-05-11, 12:41
Wie is in dit topic begonnen vergelijkingen met WOII te trekken?

Geen idee. Vertel? Waarom citeer je mij eigenlijk als je toch geen antwoord geeft?

John2
02-05-11, 12:42
Ik weet zeker, als wij hier in Groningen begonnen met veel centen uitgeven aan wapens,
en neder-terroristen huisvesten, en dan af en toe een raket op Duistland schieten vanuit een kerk,
dat dan een behoorlijke hoop kerken al snel in puin zou liggen.
Dan schieten we verder vanuit de woonwijken, tjonge ze schieten ook terug, er vallen burgerslachtoffers.

Het zou bij mij weinig verbazing wekken als binnen een paar jaar we allemaal in krotten woonden.
De vraag is wie er dan schuldig aan is.

Duitsland :ego:


:hihi:

Pizzaman
02-05-11, 13:05
Duitsland :ego:


:hihi:

Ja ik denk 'kolonialiserende vijandelijke macht'... ROFL. :maf:

Wat ik bedoel is, een land/streek/groep die maar aan de gang blijft met boem-doen,
mag/kan die zich beklagen over het feit dat er weinig ontwikkeling van de grond komt?

John2
02-05-11, 13:24
Ja ik denk 'kolonialiserende vijandelijke macht'... ROFL. :maf:

Wat ik bedoel is, een land/streek/groep die maar aan de gang blijft met boem-doen,
mag/kan die zich beklagen over het feit dat er weinig ontwikkeling van de grond komt?

Ik gaf alleen maar een gewenst antwoord op uw vraag.
Als jij zo door gaat hup in de oven op 280 graden tot ge zwart ziet :fpuh:


:hihi:

ronald
02-05-11, 16:17
Dit is nieuw voor mij.

Heeft Israel gaskamers gebouwd en hebben ze zich nu als doel gesteld alle Palestijnen te vergassen omdat ze Palestijnen zijn?

Vreemde vergelijkingen trek jij.

Je loopt achter. In de Palestijnse media zijn ze al veel verder.


PA Libel: Israel imitates Nazis
by doing drug experiments on prisoners

by Itamar Marcus

Holocaust desecration, denial and abuse are all components of Palestinian Authority ideology and discourse.

Palestinian Media Watch has reported on the ongoing PA libel that Israel imitates the Nazis by intentionally causing prisoners' "slow death." The latest of these libels is that Israel attempts to "imitate the German Nazis... use prisoners as guinea pigs, for testing the weapons and the deadly drugs... The Nazi German doctor, Josef Mengele, was the most famous among them." [Al-Hayat Al-Jadida, April 17, 2011]

Last month the PA repeated this same libel, that ""Israeli doctors also carry out medical experiments on prisoners," adding that "there are [Israeli] prisons which fall under the military administration... They resemble the detention camps during the Nazi period." [Al-Hayat Al-Jadida, April 15, 2011]

PMW has recently reported on Palestinian opposition to Holocaust education in PA schools because, according to the PA daily, "for more than 60 years [the Holocaust] has aroused a great amount of controversy and fabrication." PMW also recently reported that UNRWA workers are "adamantly opposed" to teaching about the Holocaust because it will "confuse the thinking" of children.

The PA has a long history of Holocaust abuse. In the past, a PA TV children's broadcast taught that Israel burned Palestinians in ovens, and PA schoolbooks erase the history of the Holocaust. Children are taught about Nazi racism and the Nuremberg Trials but are not taught that Jews were the object of the racism or what the Nazi crimes were.

The following are the latest Holocaust-related libels from the official PA daily:

"'Slow death' [is] the Israeli system for exterminating prisoners... [There is] an entire system called 'slow death,' which the Israeli establishment uses against Palestinian prisoners, from the moment of their arrest until they are released... The 'experiments' station is perhaps one of the most dangerous stations in the slow death of released prisoners, who suffer from diseases which they contracted in prison. Since the Israeli jailers attempt to imitate the German Nazis, who were the first to use prisoners as guinea pigs, for testing the weapons and the deadly drugs which they developed. The Nazi German doctor, Josef Mengele, was the most famous among them."
[Al-Hayat Al-Jadida, April 17, 2011]

"Israeli doctors also carry out medical experiments on prisoners... There are prisons which fall under the military administration - in other words, [they are] directly under the army, and soldiers armed with weapons from head to toe are spread out among them. Often these soldiers shoot live ammunition at detainees; this has led to the injury and Martyr-deaths of many. These prisons are detention camps dotted with tents, with each group of tents forming a wing, surrounded on all sides by a fence and guards who are armed with weapons from head to toe. They resemble the detention camps during the Nazi period."
[Al-Hayat Al-Jadida, April 15, 2011]

ronald
02-05-11, 16:21
http://palwatch.org/main.aspx?fi=652


Holocaust denial and distortion
Holocaust libels and misappropriation
Palestinians from both Fatah and Hamas have accused Israel of burning Palestinians in ovens, and alternatively have accused Zionists of committing the Holocaust against Jews for political, financial or social gain. A PA TV children’s broadcast taught that Israel burned Palestinians in ovens, and at an exhibit in Gaza children put dolls in a model oven adorned with a Star of David and a swastika.

A PA daily wrote: "The exhibit includes a large oven and inside it small [Palestinian] children are being burned; the picture speaks for itself,” as if the exhibit was documenting something true. [Al-Ayyam, March 20, 2008] The event was sponsored by the Palestinian “National Committee for Defense of Children from the Holocaust.”
Topics on this page
1- Libel: Jews responsible for WW2 Holocaust
2- Libel: Israel imitates Holocaust crimes



1- Libel: Jews responsible for WW2 Holocaust

Chronologically


Jews planned Holocaust to kill handicapped Jews
Source: Al-Aqsa TV (Hamas), Apr. 18, 2008
"The Satanic Jews thought up an evil plot [the Holocaust] to be rid of the burden of the disabled and handicapped, in twisted criminal ways. While they accuse the Nazis or others so that the Jews would seem persecuted, and try to benefit from international sympathy... The Israeli Holocaust - the whole thing was a joke, and part of the perfect show that Ben Gurion put on, focusing on [bringing] strong and energetic youth [to Israel], while the rest - the disabled, the handicapped, and people with special needs - they were sent [to die]."


Zionists participated in Holocaust for political gain
Source: Al-Hayat Al-Jadida, June 24, 2003
“Coming back to the suffering and tribulations caused by the Nazis, we would read hair-raising things about the entanglement of the Zionist leaders in the “sacrifice” of many Jews, in order to kill two birds with one stone: on the one hand to be rid of those who disagreed with them [i.e., Jews opposed to Zionism] and, on the other, to push all the Jews to immigrate to Palestine, since Europe had become an unbearable Hell … I would like to say that, based on the above, the Jewish - or more accurately Zionist - willingness to sacrifice Jews for the above-mentioned cause is a known historical tradition.”



PA cleric: Jews planned Holocaust
Source: Al-Aqsa TV (Hamas), Sept. 21, 2001
Dr. Muhammad Ibrahim Madi, PA cleric:
"Another example of [the Jews'] malicious deeds is the so-called "Holocaust," the slaughter of the Jews by the Nazis. According to research texts and researchers, this crime was committed against certain Jews and was planned as policy by the Jewish leaders."


Libel: Holocaust a fable utilized to win empathy
Source: Al-Hayat Al-Jadida, July 2, 1998
"The winds blew in their favor, when the persecution against them by the Nazi Hitler started, and when what Hitler did to them was stronger than their programs and the international Jewish media that were under their control, they exploited it in the best possible way, and the show began. They began to distribute horrific pictures of mass shooting being committed against them and to fabricate the shocking story about gas ovens, [in] which, according to their claims, Hitler would burn them [the Jews]. Newspaper columns began to fill with pictures of Jews being cut down by Hitler's machine guns, and of Jews being led to the gas ovens. In these pictures they concentrated on women, children and the elderly. And they took advantage of this in order to arouse empathy towards them, while they demanded monetary compensation, grants and contributions from all over the world. The truth is that the persecution of the Jews is a false fable that the Jews called the disaster of the "Holocaust."
...
And although it is possible that Hitler's attack against the Jews hurt them slightly, it also clearly served them to the point where even today they reap its benefits. This was the front door to winning American and European support and realizing their dream and their plans. "



Mahmoud Abbas's thesis: Zionists were Nazi allies
Source: The Other Side: the Secret Relationship Between Nazism and Zionism, by Mahmoud Abbas, Feb. 15, 1984
PA Chairman Mahmoud Abbas’s thesis, "The Other Side: The Secret Relations between Nazism and the Leadership of the Zionist Movement" (Translation by Wiesenthal Center):
"A partnership was established between Hitler's Nazis and the leadership of the Zionist movement... [the Zionists] gave permission to every racist in the world, led by Hitler and the Nazis, to treat Jews as they wish, so long as it guarantees immigration to Palestine."





2- Libel: Israel imitates Holocaust crimes
View All
Chronologically


Israel does Nazi-like drug testing on prisoners
Source: Al-Hayat Al-Jadida, Apr. 17, 2011
"'Slow death' [is] the Israeli system for exterminating prisoners... [There is] an entire system called 'slow death', which the Israeli establishment uses against Palestinian prisoners, from the moment of their arrest until they are released... The 'experiments' station is perhaps one of the most dangerous stations in the slow death of released prisoners, who suffer from diseases which they contracted in prison. Since the Israeli jailers attempt to imitate the German Nazis, who were the first to use prisoners as guinea pigs, for testing the weapons and the deadly drugs which they developed. The Nazi German doctor, Josef Mengele, was the most famous among them."



PA libel: Israeli prisons resemble Nazi detention camps
Source: Al-Hayat Al-Jadida, Apr. 15, 2011
“Israeli doctors also carry out medical experiments on prisoners… There are prisons which fall under the military administration – in other words, [they are] directly under the army, and soldiers armed with weapons from head to toe are spread out among them. Often these soldiers shoot live ammunition at detainees; this has led to the injury and Martyr-deaths of many. These prisons are detention camps dotted with tents, with each group of tents forming a wing, surrounded on all sides by a fence and guards who are armed with weapons from head to toe. They resemble the detention camps during the Nazi period.”




Zionist gangs planned racial cleansing of Palestinians
Source: Al-Hayat Al-Jadida, May 13, 2009
“[The town of] Tira and its inhabitants are known for having resisted the Zionist gangs which annihilated Palestinians as part of the greatest expulsion that took place in the previous century… The villagers went out in groups, in fear of the cruelty of the Jewish terrorist groups…
This story [of the family of Ahmed Jumaa Renam] is like what many of the historians say, who have confirmed that all the plans of the Zionist gangs were programs for racial cleansing against the Palestinians.
"Judaism arose over cascades of Palestinian blood," said Jumaa.

Al Sawt
02-05-11, 18:49
Het is toch wat ,dat er nog maar 200.000 ex Nazie slachtoffers leven in Israel.
De enige bedoeling van jou is zelfs deze mensen nog in een soort verdom hoekje duwen alsof zij ALLEEN de schuld zijn van de huidige situatie in Israel.
Wel medeschuldig aan de moord en verdrijving van Palestijnen. Samen met andere Zionistisch tuig.


Zie verder geen enkel verband wat deze mensen die in elk geval minimaal zo,n 70 jaar oud moeten zijn , voor schuld hebben aan de situatie van MILJOENEN???? Palestijnen die volgens jou zeggen slachtoffers zijn door hun verleden?
Verdiep je eerst in geschiedenis. Maar aan andere kant geef ik je geschiedenisles. Helemaal gratis!

Miljoenen berooide en geslachtofferde joden kwamen op basis van een fabeltje uit oudheid, Palestijns grond claimen. Daarvoor hebben ze miljoenen Palestijnen weggejaagd of uitgemoord.

Holocaust overlevenden in Israel zijn gewoon misdadigers!


Of bedoel soms dat de NAZIE,S deze mensen net niet hebben vergast ,doodgeslagen, uitgehongerd of gebruikt zijn voor gruwelijke experimenten op medisch gebied enz enzDat zijn jouw woorden.

Jammer hoor voor jou dan , en al die Palestijnen dat de NAZIE,S hun werk niet af konden maken.:rolleyes:
Jammer dat de Palestijnen nooit met afdoende middelen hun land konden heroveren.

Al Sawt
02-05-11, 18:50
Wie is in dit topic begonnen vergelijkingen met WOII te trekken?

Welke vergelijking?

John2
02-05-11, 18:56
Jammer dat de Palestijnen nooit met afdoende middelen hun land konden heroveren.
En hoe zou dit nu toch komen?

Al Sawt
02-05-11, 19:20
En hoe zou dit nu toch komen?

Vertel eens?

John2
02-05-11, 19:26
Vertel eens?

Tja ik heb geen kennis met terrorisme of Palestijnse zaken, dus dacht dat jij mij dit wel kon uitleggen, ik heb er geen verstand van.

Slinger
02-05-11, 20:46
Jammer dat de Palestijnen nooit met afdoende middelen hun land konden heroveren.

Waren ze maar bij Franco in de leer geweest, of niet Al Sawt?:knipoog:

Kortman
02-05-11, 20:47
In welke opzichten?

Ja ik zou zeggen ga zelf eens ,vergelijken .
Ik zei: doet mij denken aan de ghetto,s .
En dan haal ik er niet meteen Warschau bij.
PDF] GETTO; Was Amsterdam tijdens de jaren 40-45 - Zuidelijke WandelwegBestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - Snelle weergave
Vaak werden er muren om deze stadsdelen gebouwd, met poorten die 's avonds ..... tijdens de Tweede Wereldoorlog een Getto?" Uw verhandeling heeft de grote ...
www.zuidelijkewandelweg.nl/tijdtijn/getto/GETTO.pdf -
Vergelijkbaar met de muur om de GAZA strook.

Slinger
02-05-11, 20:49
Ja ik zou zeggen ga zelf eens ,vergelijken .
Ik zei: doet mij denken aan de ghetto,s .
En dan haal ik er niet meteen Warschau bij.
PDF] GETTO; Was Amsterdam tijdens de jaren 40-45 - Zuidelijke WandelwegBestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - Snelle weergave
Vaak werden er muren om deze stadsdelen gebouwd, met poorten die 's avonds ..... tijdens de Tweede Wereldoorlog een Getto?" Uw verhandeling heeft de grote ...
www.zuidelijkewandelweg.nl/tijdtijn/getto/GETTO.pdf -
Vergelijkbaar met de muur om de GAZA strook.

Oh je denkt niet aan Warschau. Ik wel.

Pizzaman
02-05-11, 21:04
En hoe zou dit nu toch komen?
Ik weet het wel.


Vertel eens?
Heel simpel.

De Israelis daar valt genoeg over te melden. 100% met ze eens zijn er weinig.
Maar alles beter dan een stel religieuze fanaten die boem doen.
Dat hamas daar officieel de regering vormt, zegt ook genoeg.

net zoiets als een verbond sluiten met de Russen in 1942.
ook niet lollig, maar aan de andere kant stond Adolf. Dus... :vreemd:

Kortman
02-05-11, 21:15
Ik weet zeker, als wij hier in Groningen begonnen met veel centen uitgeven aan wapens,
en neder-terroristen huisvesten, en dan af en toe een raket op Duistland schieten vanuit een kerk,
dat dan een behoorlijke hoop kerken al snel in puin zou liggen.
Dan schieten we verder vanuit de woonwijken, tjonge ze schieten ook terug, er vallen burgerslachtoffers.

Het zou bij mij weinig verbazing wekken als binnen een paar jaar we allemaal in krotten woonden.
De vraag is wie er dan schuldig aan is.

De schuld vraag is hier al door ong honderden topic als onderwerp gekozen ,althans als ik ff terug ga in de tijd ,elke dag begint er wel een nieuwe topic over Israel /Palestijnen.
Al staat de rest van de Wereld in de brand de hoogste prioriteit wordt hier gegeven aan het meest geliefde onderwerp , gevoed door een blinde haat ,want de meeste prikkers hebben dat met de PAP lepel in gegoten gekregen of worden door Topic,s zoals deze wel weer ff opgefrist n.b door een MODERATOR .
De jeugd heeft de toekomst wordt er gezegd , nou na ruim 60 jaar bakkeleien zijn ze nog geen steek verder opgeschoten
En al is het nog zou klein en onbelangrijk zoals de topic,s op deze site , toch dragen deze bij aan de onverzoenlijke situatie die er nu heerst.
Want jonge mensen lezen ook en nemen onwillekeurig de haat of de symphatie over , het zelfde geld ook voor jeugd in Israel zolang je deze jongeren al haat in pompt dan zietn het er somberuit.
En wat hier de jonge lezers betreft ook zij worden automatisch geindoctrineerd dat alles wat Joods IS SLECHT IS, lat ik dan maar zwijgen over de rest van de Wereld die WESTERS genoemd wordt want ook daar deugd geen moer van.
Staat tegen over dat ook hier sommigen mensen zijn die hun kroost inpeperen dat alles wat MOSLIM is slecht is ! helaas
Zo liggen mijn inziens de feiten.
En dat over landen die ze amper kennen laat staan de mensen die er wonen .
IK BEDOEL MAAR.

:droef:

Kortman
02-05-11, 21:19
Oh je denkt niet aan Warschau. Ik wel.

Een goed verstaander heeft slechts een half woord nodig .
Ik haalde expres niet eens Warschau erbij , want dat is het eerste wat de mensen doet denken aan een Ghetto .

Pizzaman
02-05-11, 21:26
De schuld vraag is hier al door ong honderden topic als onderwerp gekozen ,althans als ik ff terug ga in de tijd ,elke dag begint er wel een nieuwe topic over Israel /Palestijnen.
Al staat de rest van de Wereld in de brand de hoogste prioriteit wordt hier gegeven aan het meest geliefde onderwerp , gevoed door een blinde haat ,want de meeste prikkers hebben dat met de PAP lepel in gegoten gekregen of worden door Topic,s zoals deze wel weer ff opgefrist n.b door een MODERATOR .
ja het is hier hun favoriete hobby steeds weer te beginnen over de fiets van opa, slavernij of wat dan ook voor ouwe koeien die ze bruikbaar achten.
Daarbij hebben ze bepaalde dingen beslist niet in de gaten, namelijkd at geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars.

We hadden nu allang 1 Europa kunnen hebben, bijvoorbeeld, en dan hadden we Duits gesproken :hihi:


De jeugd heeft de toekomst wordt er gezegd , nou na ruim 60 jaar bakkeleien zijn ze nog geen steek verder opgeschoten
Zo als de ouwen zongen piepen de jongen, bedoel je.



En al is het nog zou klein en onbelangrijk zoals de topic,s op deze site , toch dragen deze bij aan de onverzoenlijke situatie die er nu heerst.
Want jonge mensen lezen ook en nemen onwillekeurig de haat of de symphatie over , het zelfde geld ook voor jeugd in Israel zolang je deze jongeren al haat in pompt dan zietn het er somberuit.
Ik heb niet de illusie dat het zal verbeteren.
Er zijn er namelijk teveel die garen spinnen bij de bestaande situatie.


En wat hier de jonge lezers betreft ook zij worden automatisch geindoctrineerd dat alles wat Joods IS SLECHT IS, lat ik dan maar zwijgen over de rest van de Wereld die WESTERS genoemd wordt want ook daar deugd geen moer van.
gewoon laten lullen, hier en daar een lek er in prikken.
Kijken of het knalt of leegloopt. Is vermakelijk.


Staat tegen over dat ook hier sommigen mensen zijn die hun kroost inpeperen dat alles wat MOSLIM is slecht is ! helaas
Ach het duurde ook totdat ik een keer op vakantie in Duitsland was voordat ik een normale Duitser ontmoette.
Mijn conclusie dat er hierheen vooral MOFFEN komen geldt voor de rest ook.


Zo liggen mijn inziens de feiten.
En dat over landen die ze amper kennen laat staan de mensen die er wonen .
IK BEDOEL MAAR.

:droef:
Gewoon volhouden... sterkte :melig2:

ronald
02-05-11, 21:31
Ja ik zou zeggen ga zelf eens ,vergelijken .
Ik zei: doet mij denken aan de ghetto,s .
En dan haal ik er niet meteen Warschau bij.
PDF] GETTO; Was Amsterdam tijdens de jaren 40-45 - Zuidelijke WandelwegBestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - Snelle weergave
Vaak werden er muren om deze stadsdelen gebouwd, met poorten die 's avonds ..... tijdens de Tweede Wereldoorlog een Getto?" Uw verhandeling heeft de grote ...
www.zuidelijkewandelweg.nl/tijdtijn/getto/GETTO.pdf -
Vergelijkbaar met de muur om de GAZA strook.

Ik lees daar juist:
"Geen twee steden waren gelijk en wat gold voor bv Wenen, Krakau, Lotz, Warschau of andere steden onder Duitse bezetting in die tijd, gold niet voor Amsterdam, waar andere, methoden werden gebruikt, met uiteindelijk hetzelfde resultaat, namelijk de vernietiging van de joden."

Juist daar waar je zegt mee eens te zijn met mijn mening over het misbruik maken van "Holocaust" e.d. termen, neig je hier de "Getto-vergelijking" te mogen trekken. Juist die getto's waren er om één doel: joden isoleren om ze gemakkelijk op te pakken en te extermineren. Het gaat zo gemakkelijk dat vergelijken. Die Getto's waren een onlosmakelijk deel van de stad. Gaza was dat niet ten eerste. Ik snap dit niet.

Kortman
02-05-11, 21:32
Jij nog vreemdere. Je fantaseert over wat AS schrijft. Waar lees jij in godsnaam in zijn tekst wat jij debiteert?

Ongelooflijk gewoon.

Alles kan tegenwoordig. Flagrante onzin uitslaan, en doen of het redelijk commentaar is. Anything goes.

Neemt niet weg dat deze topic is opgezet; niet om het feit dat er nog steeds mensen zijn die WO.2 overleefd hebben ,maar alleen ff om er op te wijzen dat mede door hun schuld MILJOENEN PALESTIJNEN zo ongeveer het zelfde mee maken wat deze mensen hebben meegemaakt.*)
Althans zo komt het toch over of niet soms ??
Inelk geval is het doel bereikt en de zoveelste topic over Israel is gewoon een feit, als of er niks anders is als N.V.D.D

*) niet te vergelijken natuurlijk wie even nadenkt .

ronald
02-05-11, 21:39
Neemt niet weg dat deze topic is opgezet; niet om het feit dat er nog steeds mensen zijn die WO.2 overleefd hebben ,maar alleen ff om er op te wijzen dat mede door hun schuld MILJOENEN PALESTIJNEN zo ongeveer het zelfde mee maken wat deze mensen hebben meegemaakt.*)
Althans zo komt het toch over of niet soms ??
Inelk geval is het doel bereikt en de zoveelste topic over Israel is gewoon een feit, als of er niks anders is als N.V.D.D

*) niet te vergelijken natuurlijk wie even nadenkt .

Gekeken naar wat Al Sawt verder in dit topic schrijft, is het idd wel duidelijk wat zijn bedoelingen waren toen hij dit topic opende. Kan me niet voorstellen dat Mark61 zo naief zou zijn dat niet te hebben herkend.

Kortman
02-05-11, 21:40
Ik lees daar juist:
"Geen twee steden waren gelijk en wat gold voor bv Wenen, Krakau, Lotz, Warschau of andere steden onder Duitse bezetting in die tijd, gold niet voor Amsterdam, waar andere, methoden werden gebruikt, met uiteindelijk hetzelfde resultaat, namelijk de vernietiging van de joden."

Juist daar waar je zegt mee eens te zijn met mijn mening over het misbruik maken van "Holocaust" e.d. termen, neig je hier de "Getto-vergelijking" te mogen trekken. Juist die getto's waren er om één doel: joden isoleren om ze gemakkelijk op te pakken en te extermineren. Het gaat zo gemakkelijk dat vergelijken. Die Getto's waren een onlosmakelijk deel van de stad. Gaza was dat niet ten eerste. Ik snap dit niet.

Als jij niet snapt wat ik bedoel met : het doet mij denken aan de ghetto,s uit WO 2 , ja dan houd het op, het is een impressie van mij zelf.

En jij denkt al weer een stap verder, dat is het verschil.
:vreemd:he ?

Pizzaman
02-05-11, 21:43
En hoe zou dit nu toch komen?


Gekeken naar wat Al Sawt verder in dit topic schrijft, is het idd wel duidelijk wat zijn bedoelingen waren toen hij dit topic opende. Kan me niet voorstellen dat Mark61 zo naief zou zijn dat niet te hebben herkend.

Claimen van de holocaust om er zelf voordeel uit te halen.
Alsof het in de gaten houden van een stel terroristen die hun geloof misbruiken
hetzelfde is als het zonder aanleiding uitmoorden van
een goed aangepaste en zich maatschappelijk nuttig makende bevolkingsgroep op grond van ras.

Je hebt nog altijd rukkers die het lef hebben.

Kortman
02-05-11, 21:53
ja het is hier hun favoriete hobby steeds weer te beginnen over de fiets van opa, slavernij of wat dan ook voor ouwe koeien die ze bruikbaar achten.
Daarbij hebben ze bepaalde dingen beslist niet in de gaten, namelijkd at geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars.

We hadden nu allang 1 Europa kunnen hebben, bijvoorbeeld, en dan hadden we Duits gesproken :hihi:


Zo als de ouwen zongen piepen de jongen, bedoel je.



Ik heb niet de illusie dat het zal verbeteren.
Er zijn er namelijk teveel die garen spinnen bij de bestaande situatie.


gewoon laten lullen, hier en daar een lek er in prikken.
Kijken of het knalt of leegloopt. Is vermakelijk.


Ach het duurde ook totdat ik een keer op vakantie in Duitsland was voordat ik een normale Duitser ontmoette.
Mijn conclusie dat er hierheen vooral MOFFEN komen geldt voor de rest ook.


Gewoon volhouden... sterkte :melig2:

Ben met je eens dat het moeilijk is om onpartijdig te blijven als je dat bedoeld ,ik heb geen haat gevoelens en ook geen onderscheid tussen mensen ongeacht hun afkomst huidskleur of wat dan ook .
En wat Duitsers en Japanners betreft ,heb ik dat ook niet de meeste hebben WO2 niet meegemaakt, die tijd heelt alle wonden en de jeugd heeft de toekomst o ja dat heb ik al gezegd :melig2:

ronald
02-05-11, 23:22
Als jij niet snapt wat ik bedoel met : het doet mij denken aan de ghetto,s uit WO 2 , ja dan houd het op, het is een impressie van mij zelf.

En jij denkt al weer een stap verder, dat is het verschil.
:vreemd:he ?

In eerste instantie in de reactie op mijn post niet zo, hoewel ik "getto" in het kader van dit topic alleen maar weet te koppelen met joodse getto's (waar ook ter wereld).
Na je uitleg aan Slinger ging het je, bleek, om de Amsterdamse getto dat je Gaza associeerde met getto vanwege de zg overeenkomstige omheining? Hoe kan ik het anders begrijpen? Alle joodse getto's uit WO II hadden tot doel joden te verzamelen om ze zo gemakkelijk te kunnen extermineren, dat nb ook door jouw link werd gebracht. Waar is dan de associatie met eventueel extermineren van Palestijnen in Gaza door Israel op gebaseerd? Ik blijf dit vreemd vinden.

Al Sawt
02-05-11, 23:31
Ik weet het wel.


Heel simpel.

De Israelis daar valt genoeg over te melden. 100% met ze eens zijn er weinig.
Maar alles beter dan een stel religieuze fanaten die boem doen.
Dat hamas daar officieel de regering vormt, zegt ook genoeg.

net zoiets als een verbond sluiten met de Russen in 1942.
ook niet lollig, maar aan de andere kant stond Adolf. Dus... :vreemd:

Probeer het opnieuw en dan met argumenten en heldere zinsbouw.

Al Sawt
02-05-11, 23:33
Waren ze maar bij Franco in de leer geweest, of niet Al Sawt?:knipoog:

Tja, was niet genoeg. De Zionisten hadden in Hitler een veel betere leermeester.

Slinger
02-05-11, 23:43
Tja, was niet genoeg. De Zionisten hadden in Hitler een veel betere leermeester.

Je vergist je.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9d/Bundesarchiv_Bild_146-1987-004-09A%2C_Amin_al_Husseini_und_Adolf_Hitler.jpg/300px-Bundesarchiv_Bild_146-1987-004-09A%2C_Amin_al_Husseini_und_Adolf_Hitler.jpg

Al Sawt
02-05-11, 23:50
De schuld vraag is hier al door ong honderden topic als onderwerp gekozen ,althans als ik ff terug ga in de tijd ,elke dag begint er wel een nieuwe topic over Israel /Palestijnen.
Al staat de rest van de Wereld in de brand de hoogste prioriteit wordt hier gegeven aan het meest geliefde onderwerp , gevoed door een blinde haat ,want de meeste prikkers hebben dat met de PAP lepel in gegoten gekregen of worden door Topic,s zoals deze wel weer ff opgefrist n.b door een MODERATOR .
De jeugd heeft de toekomst wordt er gezegd , nou na ruim 60 jaar bakkeleien zijn ze nog geen steek verder opgeschoten
En al is het nog zou klein en onbelangrijk zoals de topic,s op deze site , toch dragen deze bij aan de onverzoenlijke situatie die er nu heerst.
Want jonge mensen lezen ook en nemen onwillekeurig de haat of de symphatie over , het zelfde geld ook voor jeugd in Israel zolang je deze jongeren al haat in pompt dan zietn het er somberuit.
En wat hier de jonge lezers betreft ook zij worden automatisch geindoctrineerd dat alles wat Joods IS SLECHT IS, lat ik dan maar zwijgen over de rest van de Wereld die WESTERS genoemd wordt want ook daar deugd geen moer van.
Staat tegen over dat ook hier sommigen mensen zijn die hun kroost inpeperen dat alles wat MOSLIM is slecht is ! helaas
Zo liggen mijn inziens de feiten.
En dat over landen die ze amper kennen laat staan de mensen die er wonen .
IK BEDOEL MAAR.

:droef:

Duidelijk een relaas van een bekrompen en triest figuur die zijn gal komt spugen doormiddel van verwijten aan adres van Marokkaanse smaldeel op Maroc.nl.

Verwijten die gebaseerd zijn op zijn bekrompen wereldbeeld en daaruit gedistilleerde ethiek over wat wel prioriteit verdient of niet.

Op basis daarvan heeft hij ook nog eens de arrogantie om mij en anderen te verwijten en vertellen, waar ik wel en geen prioriteit moet geven.

Want tenslotte zijn wij met blinde haat opgevoed. Kennelijk hebben wij het hier over een man van de wereld. Een figuur die zijn persoonlijke zegeningen met zijn bekrompen Marokkaanse medeprikkers wil delen. Bijna aandoenlijke.

Ware het niet dat deze individu pas door blinde haat wordt gedreven. Aangezien hij de moeite neemt om een Marokkaanse forum op te zoeken en in koor met gelijk gestemden de ethisch moraal van Marokkaanse jongeren in twijfel te trekken en zijn eigen ethiek tot norm te verheffen. Wat een held!

Maar aan andere kant. Heb ik een dankbaar doelwit gevonden om mijn kennis te delen met deze heerschap. Al was het maar om zijn onwetendheid weg te werken.

P.S. Mijn volkeren en landen kennis zit heel erg goed in elkaar. Ik wil je toevertrouwen dat je daar niet aan kan tippen.

Al Sawt
02-05-11, 23:59
Je vergist je.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9d/Bundesarchiv_Bild_146-1987-004-09A%2C_Amin_al_Husseini_und_Adolf_Hitler.jpg/300px-Bundesarchiv_Bild_146-1987-004-09A%2C_Amin_al_Husseini_und_Adolf_Hitler.jpg
Zoek jij maar naar: Het Ha'avara Abkommen. Misschien had massamoordenaar en jouw idool Ben Geurion, nog meer bloed aan zijn handen gehad. Als de Duitsers op zijn avances waren ingegaan.

H.P.Pas
03-05-11, 00:02
Oh je denkt niet aan Warschau. Ik wel.

Jouw probleem.

As the snow flies
On a cold and gray Chicago mornin'
A poor little baby child is born
In the ghetto
And his mama cries
'cause if there's one thing that she don't need
it's another hungry mouth to feed
In the ghetto

People, don't you understand
the child needs a helping hand
or he'll grow to be an angry young man some day
Take a look at you and me,
are we too blind to see,
do we simply turn our heads
and look the other way

Well the world turns
and a hungry little boy with a runny nose
plays in the street as the cold wind blows
In the ghetto

And his hunger burns
so he starts to roam the streets at night
and he learns how to steal
and he learns how to fight
In the ghetto

Then one night in desperation
a young man breaks away
He buys a gun, steals a car,
tries to run, but he don't get far
And his mama cries

As a crowd gathers 'round an angry young man
face down on the street with a gun in his hand
In the ghetto

As her young man dies,
on a cold and gray Chicago mornin',
another little baby child is born
In the ghetto

Slinger
03-05-11, 00:06
Zoek jij maar naar: Het Ha'avara Abkommen. Misschien had massamoordenaar en jouw idool Ben Geurion, nog meer bloed aan zijn handen gehad. Als de Duitsers op zijn avances waren ingegaan.

Nog steeds de oude versleten grammofoonplaat over het Havara-abkommen. Dat stelde helemaal niets voor.

ronald
03-05-11, 00:23
Zoek jij maar naar: Het Ha'avara Abkommen. Misschien had massamoordenaar en jouw idool Ben Geurion, nog meer bloed aan zijn handen gehad. Als de Duitsers op zijn avances waren ingegaan.

Waarom zou hij? Al Huseini ontmoette Hitler in 1942 en leerde veel oorlogsstrategieen om bv met zijn Bosnische Nazi-Moslim troepen Servische joden te pakken en natuurlijk met een blik naar Brits Mandaat waar veel andere joden zaten. De overeenkomst van Ha'avara met Hitler was in 1933 en behelsde enkel goederen over te laten sturen van joden die naar Palestina wilden emigreren (uiteraard zijn dit Zionistische joden geweest). Het was het begin van joden te redden wat er te redden viel en in '33 ging het enkel nog om goederen omdat Duitsland sinds 1931 deviezenbepalingen had dat zei dat men niet hun eigen spullen mochten meenemen. Zulke bepalingen hadden Joden in Irak, Iran enz. net zo goed.

super ick
03-05-11, 08:09
Jij nog vreemdere. Je fantaseert over wat AS schrijft. Waar lees jij in godsnaam in zijn tekst wat jij debiteert?

Ongelooflijk gewoon.

Alles kan tegenwoordig. Flagrante onzin uitslaan, en doen of het redelijk commentaar is. Anything goes.

Niet zo de verbaasde spelen.
Ik kan zelf ook lezen. Heb jou reactie helemaal niet nodig. Als slachtoffers van de Holocaust en Palestijnen in 1 zin aan elkaar gekoppeld worden stel ik een legitieme vraag waar Al-Zout heen wil.
En Al-Zout is mans genoeg zichzelf te verdedigen daar heeft hij geen Turkoloog voor nodig.
En nu opzouten!

Pizzaman
03-05-11, 08:12
Probeer het opnieuw en dan met argumenten en heldere zinsbouw.

't Is helder genoeg. Alleen zal wat jou betreft Israel nooit helder worden.
Maakt niet uit, je behoort tot een minderheid.
Velen kunnen er wel doorheen kijken.

Overigens betekent dat nog niet goedkeuren,
maar er zit een groot verscjhil tussen Israel en de Palestijnen.