PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus Johannes Paulus II in Marokko



Marsipulami
02-05-11, 01:02
http://www.youtube.com/watch?v=1LWvRDNUm10

Marsipulami
02-05-11, 01:13
http://www.youtube.com/watch?v=jTOU91wGf-c&feature=related

Marsipulami
02-05-11, 01:23
http://www.youtube.com/watch?v=ieoU_mIKZKk&feature=related

Marsipulami
02-05-11, 01:38
http://www.youtube.com/watch?v=7-Tq1IthFuY&NR=1

Fulanadetal
02-05-11, 08:27
Als protestant vind ik zo'n zaligverklaring heel vreemd. Het lijkt wel of die man wordt aanbeden. En ook raar dat wordt gezegd dat hij zo'n nauwe relatie had met "De Moeder van God". Bedoelen ze dan Maria? Je kan toch niet bidden tot de reeds lang overleden vrouw die Jezus moeder was? Je kan toch alleen bidden tot God? Klinkt mij in de oren als het aanbidden van een Moedergodin.

Katholieken, hoe zit dat nou eigenlijk?

mark61
02-05-11, 08:42
Als protestant vind ik zo'n zaligverklaring heel vreemd. Het lijkt wel of die man wordt aanbeden. En ook raar dat wordt gezegd dat hij zo'n nauwe relatie had met "De Moeder van God". Bedoelen ze dan Maria? Je kan toch niet bidden tot de reeds lang overleden vrouw die Jezus moeder was? Je kan toch alleen bidden tot God? Klinkt mij in de oren als het aanbidden van een Moedergodin.

Katholieken, hoe zit dat nou eigenlijk?

Je weet best dat het polytheïsten en moesjrikien zijn :jammer:

Katholieken vereren alles en iedereen, stenen, botjes, stukken hout, dondert niet.

Marsipulami
02-05-11, 11:43
Als protestant vind ik zo'n zaligverklaring heel vreemd. Het lijkt wel of die man wordt aanbeden. En ook raar dat wordt gezegd dat hij zo'n nauwe relatie had met "De Moeder van God". Bedoelen ze dan Maria? Je kan toch niet bidden tot de reeds lang overleden vrouw die Jezus moeder was? Je kan toch alleen bidden tot God? Klinkt mij in de oren als het aanbidden van een Moedergodin.

Katholieken, hoe zit dat nou eigenlijk?

- Heiligenverering (waaronder Maria) is onderdeel van het katholicisme (hoewel het ook daar steeds meer in onbruik geraakt).
- De heilige is niet de eindbestemming van het gebed. Het is alleen de postbode.
- Het katholieke godsbeeld (en-beleving) is inderdaad een stuk moederlijker en vrouwelijker dan in andere wereldgodsbeelden.
- Door Maria een belangrijke plaats te geven in het geloof van de katholieken, krijgen alle vrouwen een belangrijke plaats in het katholieke geloof.

Marsipulami
02-05-11, 11:44
Katholieken vereren alles en iedereen.

Mooi toch !

Fulanadetal
02-05-11, 12:06
- Heiligenverering (waaronder Maria) is onderdeel van het katholicisme (hoewel het ook daar steeds meer in onbruik geraakt).
- De heilige is niet de eindbestemming van het gebed. Het is alleen de postbode.
- Het katholieke godsbeeld (en-beleving) is inderdaad een stuk moederlijker en vrouwelijker dan in andere wereldgodsbeelden.
- Door Maria een belangrijke plaats te geven in het geloof van de katholieken, krijgen alle vrouwen een belangrijke plaats in het katholieke geloof.

Waarom niet direct tot God bidden? Waarom via een dode persoon die postbode zou spelen?

Het beeld is wellicht reuze vrouwelijk, maar zoals in de meeste andere godsdiensten maken mannen de dienst uit. Maria misbruikt als excuustruus.

Ik vind het echt onbegrijpelijk, van die mensen die in tranen beweren dat de dode paus zijn kerk nog stuurt vanuit de hemel.

Slinger
02-05-11, 12:06
Als protestant vind ik zo'n zaligverklaring heel vreemd. Het lijkt wel of die man wordt aanbeden. En ook raar dat wordt gezegd dat hij zo'n nauwe relatie had met "De Moeder van God". Bedoelen ze dan Maria? Je kan toch niet bidden tot de reeds lang overleden vrouw die Jezus moeder was? Je kan toch alleen bidden tot God? Klinkt mij in de oren als het aanbidden van een Moedergodin.

Katholieken, hoe zit dat nou eigenlijk?

Dat is nog niets, over een tijd wordt hij ook heilig verklaard, en dan kan hij inderdaad aanbeden worden, net als Maria. Laat die katholieken nou maar, daar doen ze in elk geval niets verkeerd mee.

Max Stirner
02-05-11, 12:10
Mooi toch !


Het vereren van kinderen is helaas een klein beetje uit de hand gelopen ... :p

Marsipulami
02-05-11, 12:20
Het vereren van kinderen is helaas een klein beetje uit de hand gelopen ... :p

Sexueel misbruik is het tegenovergestelde van verering.

mark61
02-05-11, 12:30
Waarom niet direct tot God bidden? Waarom via een dode persoon die postbode zou spelen?

Het beeld is wellicht reuze vrouwelijk, maar zoals in de meeste andere godsdiensten maken mannen de dienst uit. Maria misbruikt als excuustruus.

Ik vind het echt onbegrijpelijk, van die mensen die in tranen beweren dat de dode paus zijn kerk nog stuurt vanuit de hemel.

Maria heeft die prominente rol in de vroege middeleeuwen gekregen, toen de Kelten gekerstend werden maar behoefte bleven houden aan hun traditioneel matriarchale godsdienst. Kromme zin, maar afijn.

Ja die ene vent, dat is echt zo'n beroeps LadyDihuilert :hihi:

Tegenwoordig zwelgen hele volksstammen in schijnemoties.

Tomas
02-05-11, 12:36
Sexueel misbruik is het tegenovergestelde van verering.

En zo kan een jezuiet zich weer even moreel superieur wanen met het terecht wijzen.

Marsipulami
02-05-11, 12:39
En zo kan een jezuiet zich weer even moreel superieur wanen met het terecht wijzen.

Ik sta versteld van je zelfkennis