PDA

Bekijk Volledige Versie : Duisenberg verstoort herdenking



Pagina's : [1] 2 3

Slinger
05-05-11, 07:45
Gretta Duisenberg verstoort stilte

AMSTERDAM - Gretta Duisenberg is woensdagavond uit een Amsterdams restaurant verwijderd, omdat ze de dodenherdenking verstoorde.

Duisenberg zou gedurende de twee minuten stilte ongeduldig zijn geworden en hebben gesproken. „Ze vond twee minuten stilte duidelijk niet nodig”, aldus Te Winkel. De eigenaresse, die haar klanten had gevraagd de stilte in acht te houden, probeerde haar daarop zelf uit het restaurant te krijgen, maar dat lukte niet. Ze belde de politie, die snel ter plaatse was om Duisenberg naar buiten te begeleiden. Duisenberg is niet meer welkom in het restaurant.

Naar eigen zeggen is Duisenberg per ongeluk te vroeg gaan praten en dacht ze dat de twee minuten al voorbij waren. „Ik heb niet op mijn horloge gekeken, maar zag dat er mensen die voor de ceremonie waren opgestaan, gingen zitten. Ik zei toen dat ik het fantastisch vond dat iemand dit had aangegeven om het zo te doen.” Duisenberg sprak woensdagavond van een „schande. Ik ben niet welkom, terwijl ik niets doe”. Duisenberg wil aangifte doen.

Proxy
05-05-11, 07:56
Gretta Duisenberg verstoort stilte

AMSTERDAM - Gretta Duisenberg is woensdagavond uit een Amsterdams restaurant verwijderd, omdat ze de dodenherdenking verstoorde.

Duisenberg zou gedurende de twee minuten stilte ongeduldig zijn geworden en hebben gesproken. „Ze vond twee minuten stilte duidelijk niet nodig”, aldus Te Winkel. De eigenaresse, die haar klanten had gevraagd de stilte in acht te houden, probeerde haar daarop zelf uit het restaurant te krijgen, maar dat lukte niet. Ze belde de politie, die snel ter plaatse was om Duisenberg naar buiten te begeleiden. Duisenberg is niet meer welkom in het restaurant.

Naar eigen zeggen is Duisenberg per ongeluk te vroeg gaan praten en dacht ze dat de twee minuten al voorbij waren. „Ik heb niet op mijn horloge gekeken, maar zag dat er mensen die voor de ceremonie waren opgestaan, gingen zitten. Ik zei toen dat ik het fantastisch vond dat iemand dit had aangegeven om het zo te doen.” Duisenberg sprak woensdagavond van een „schande. Ik ben niet welkom, terwijl ik niets doe”. Duisenberg wil aangifte doen.

Aangifte doen van wat?

super ick
05-05-11, 08:09
Gretta Duisenberg is uit een Amsterdams restaurant verwijderd, omdat ze de dodenherdenking verstoorde. Ze zou gedurende de twee minuten stilte door zijn gegaan met bellen.

De eigenaresse van het restaurant L'Entrecôte et les Dames, Wilmar te Winkel, vertelt dat Duisenberg na afloop van de herdenking door andere gasten werd aangesproken op haar gedrag. Daarna zou ze door het lint zijn gegaan, en de eigenaresse en haar klanten hebben uitgemaakt voor 'zionisten'.

Te Winkel probeerde Duisenberg daarop zelf uit het restaurant te krijgen, maar dat lukte niet. Ze belde de politie, die snel ter plaatse was om de vrouw naar buiten te begeleiden. Duisenberg is niet meer welkom in het restaurant.

super ick
05-05-11, 08:10
Tijd dat Greetje opgenomen gaat worden.

Wat heeft die Wim in godsnaam in haar gezien.

Slinger
05-05-11, 08:27
Gretta Duisenberg is uit een Amsterdams restaurant verwijderd, omdat ze de dodenherdenking verstoorde. Ze zou gedurende de twee minuten stilte door zijn gegaan met bellen.

De eigenaresse van het restaurant L'Entrecôte et les Dames, Wilmar te Winkel, vertelt dat Duisenberg na afloop van de herdenking door andere gasten werd aangesproken op haar gedrag. Daarna zou ze door het lint zijn gegaan, en de eigenaresse en haar klanten hebben uitgemaakt voor 'zionisten'.

Te Winkel probeerde Duisenberg daarop zelf uit het restaurant te krijgen, maar dat lukte niet. Ze belde de politie, die snel ter plaatse was om de vrouw naar buiten te begeleiden. Duisenberg is niet meer welkom in het restaurant.

Het geeft wel een mooi inkijkje in de denkwereld van Gretchen. Die bezoekers die haar aanspraken zijn 'zionisten'. Ze bedoelde natuurlijk Joden.

super ick
05-05-11, 08:44
Het geeft wel een mooi inkijkje in de denkwereld van Gretchen. Die bezoekers die haar aanspraken zijn 'zionisten'. Ze bedoelde natuurlijk Joden.

Dat staat bij haar in de hersenen synoniem voor het kwaad. Tegen Israel en de Zionisten. Je moet iedere keer echt diep doorvragen en erop attenderen bij dergelijke figuren.

Nee ik heb geen hekel aan Joden maar aan Zionisten. Jaja.

Fulanadetal
05-05-11, 08:58
Raar hoor.

Ik het bejaardencentrum waar ik als student jaren heb gewerkt was dit soort ontremde gedrag een aardige indicator dat dementie niet ver weg was.
Mensen die tot dan toe volkomen helder waren geweest gingen opeens een tikje vreemde dingen doen. Waren zich daarvan nog bewust en verzonnen dan een verhaaltje om de actie toch achteraf een soort logica te geven. Confabuleren heet dat. Daar lijkt het heel erg op.

Max Stirner
05-05-11, 11:39
Raar hoor.

Ik het bejaardencentrum waar ik als student jaren heb gewerkt was dit soort ontremde gedrag een aardige indicator dat dementie niet ver weg was.
Mensen die tot dan toe volkomen helder waren geweest gingen opeens een tikje vreemde dingen doen. Waren zich daarvan nog bewust en verzonnen dan een verhaaltje om de actie toch achteraf een soort logica te geven. Confabuleren heet dat. Daar lijkt het heel erg op.


Tsja, ieder weldenkend mens kan hier slechts medelijden voelen

Slinger
05-05-11, 11:48
Dat staat bij haar in de hersenen synoniem voor het kwaad. Tegen Israel en de Zionisten. Je moet iedere keer echt diep doorvragen en erop attenderen bij dergelijke figuren.

Nee ik heb geen hekel aan Joden maar aan Zionisten. Jaja.

Ik vraag me af wat het Palestinakomité hiervan vindt.

Pizzaman
05-05-11, 11:57
Tsja, ieder weldenkend mens kan hier slechts medelijden voelen

Walging erbij, mag dat ook? :wijs:

justus
05-05-11, 12:28
Het geeft wel een mooi inkijkje in de denkwereld van Gretchen. Die bezoekers die haar aanspraken zijn 'zionisten'. Ze bedoelde natuurlijk Joden.

Wat is er mis met enig genuanceerd ant semitisme? Joden blijven maar bezig de slachtofferrol te claimen welke zo onderhand is vergeven aan de palestijnen. Duitsers waren foei maar israelis zijn niet echt beter...

Fulanadetal
05-05-11, 12:29
Decorumverlies en confabuleren. Het kan heel goed een begin van een vorm van dementie zijn en dat is alleen maar heel triest. Medelijden past meer dan walging.

Slinger
05-05-11, 12:33
Wat is er mis met enig genuanceerd ant semitisme? Joden blijven maar bezig de slachtofferrol te claimen welke zo onderhand is vergeven aan de palestijnen. Duitsers waren foei maar israelis zijn niet echt beter...

Rot op jongen, ga naar stormfront.

Fulanadetal
05-05-11, 13:01
Wat is er mis met enig genuanceerd ant semitisme? Joden blijven maar bezig de slachtofferrol te claimen welke zo onderhand is vergeven aan de palestijnen. Duitsers waren foei maar israelis zijn niet echt beter...

Waarom haal je er nou antisemitisme bij? Het is de Dodenherdenking, niet de Jodenherdenking. Als mevrouw Duisenberg hier iets tegen had, dan zou ze al veel eerder zoiets hebben gedaan. Dit is haar min of meer overkomen, en de komende jaren zal het waarschijnlijk steeds erger worden. Dat is erg genoeg. Beetje medeleven voor zo'n arme oude dame op de drempel van het grote mentale vervagen.

Eric de Blois
05-05-11, 13:04
Greet Nieuwenhuizen

Een rare ongeloofwaardige vrouw. Ze stoort zich aan 'rijke' joden, was lid van de SP, was tegen de mondialisering, maar trouwde evenwel met een econoom die uiteindelijk president werd van de europese centrale bank. Kennelijk was voor deze principiële vrouw die zo 'begaan was met de armen', consumeren en leven in luxe in een villa in zuid Frankrijk geen bezwaar. Dat heb je nu eenmaal met de elite van links correct nederland, zoals predikant Marcel van Dam van de linkse kerk die zich heeft afgezonderd van het volk en leeft in een villa in het buitengebied op de veluwe. Links preken en rechts consumeren. Lekker vanuit de bescherming van een villa met hoog hekwerk het volk toespreken loyaal te zijn met paupers uit de derde wereld. Vanuit de bescherming van een villa met hoog hekwerk verkondigen dat het met de verloedering van kansrijke wijken wel meevalt. Ja, je zou ze toch!

Pizzaman
05-05-11, 13:19
Wat is er mis met enig genuanceerd ant semitisme? Joden blijven maar bezig de slachtofferrol te claimen welke zo onderhand is vergeven aan de palestijnen. Duitsers waren foei maar israelis zijn niet echt beter...

Volgens mij is het niet zo dat de Joden 'de slachtofferrol claimen'.
En de nazis waren destijds heel wat erger dan Joden en Palestijnen bij elkaar.

Eric de Blois
05-05-11, 13:25
Wat is er mis met enig genuanceerd ant semitisme? Joden blijven maar bezig de slachtofferrol te claimen welke zo onderhand is vergeven aan de palestijnen. Duitsers waren foei maar israelis zijn niet echt beter...

Genunaceerd anti-semitisme is net zoiets als genuanceerd racisme of genuanceerd nazisme.

* ze is gematigd extremist

haha

Karin.N
05-05-11, 13:35
Wat is er mis met enig genuanceerd ant semitisme? Joden blijven maar bezig de slachtofferrol te claimen welke zo onderhand is vergeven aan de palestijnen. Duitsers waren foei maar israelis zijn niet echt beter...

En wat heeft dit nu te maken met de Nederlandse dodenherdenking op 4 mei?

Pizzaman
05-05-11, 13:41
En wat heeft dit nu te maken met de Nederlandse dodenherdenking op 4 mei?

Niets.

Eigenlijk is Greta Duisenberg al jarenlang dement.
Nieuwswaarde, verder niks. Zelfs die dambrullert vorig jaar had meer niveau.

rbn
05-05-11, 13:50
er verschijnt de zoveelste roddel over mevrouw duisenberg in de media en gelijk springen de aasgieren erop af..

super ick
05-05-11, 15:42
er verschijnt de zoveelste roddel over mevrouw duisenberg in de media en gelijk springen de aasgieren erop af..

Spring maar voor haar in de bres.

Op basis van wat eigenlijk? De vijand van mijn vijand is mijn vriend?

Gekke Greetje moet normaal doen.

Max Stirner
05-05-11, 16:12
Walging erbij, mag dat ook? :wijs:


Dezelfde soort walging als voor een incontinente bejaarde ...... t blijft toch zielig en de persoon in kwestie kan er nix aan doen

Pizzaman
05-05-11, 16:13
Dezelfde soort walging als voor een incontinente bejaarde ...... t blijft toch zielig en de persoon in kwestie kan er nix aan doen

Ik heb nog nooit een bejaarde gezien die constant hakenkruizen poepte.
Volgens mij zal deze niet anders kunnen.

Eke
05-05-11, 16:38
Gretta Duisenberg verstoort stilte

AMSTERDAM - Naar eigen zeggen is Duisenberg per ongeluk te vroeg gaan praten en dacht ze dat de twee minuten al voorbij waren. „Ik heb niet op mijn horloge gekeken, maar zag dat er mensen die voor de ceremonie waren opgestaan, gingen zitten. Ik zei toen dat ik het fantastisch vond dat iemand dit had aangegeven om het zo te doen.”



Duisenberg sprak woensdagavond van een „schande. Ik ben niet welkom, terwijl ik niets doe”. Duisenberg wil aangifte doen.

Ja, precies weten doe het het niet,maar wat wel bekend is dat er al jaaaaren een vete heerst tussen aan de ene kant mevrouw Duisenberg en aan de andere kant een groepje Joodse dames uit Amsterdam-Zuid..(buurtjes)

Het begon al met de vlag uithangen over het balkon...de Palestijnse vlag wel te verstaan.

De Joodse buren verslikten zich zowat, die schijnen sterk pro-zionisme (expansie ten bate van eigen natie en ten koste van inwoners die dit stuk land hebben toegewezen gekregen--officieel --door de VN, want zij woonden/wonen daar....)te zijn.

Maar ook in haar stamcafeetje of restaurant---misschien is dit het wel--- werd mevrouw Duisenberg met de nek aangekeken omdat ze zich en plein public achter de Palestijnen schaarde...terwijl het kliekje om haar heen Zionistisch zou zijn.

Goed, de strijd gaat door, zo te lezen.
En nog wat, ze heeft een geweldige echtgenoot ( Wim) gehad en het is heel normaal dat je samen naar een andere plek verhuist....

Ik geloof niet dat ze dement aan het worden is...ze wijkt niet, kiest voor koppigheid..ze gaat niet naar een ander eethuisje...

en ze blijft trouw aan wat zij als haar missie ziet ..:fpetaf:

Hopelijk gaan nieuwere prikkers hier zich er eens in verdiepen...Waarom maakt deze mevrouw het zichzelf zo moeilijk..
wat is er nou met die Palestijnen en wat maakt hen de moeite waard om hen steun te verlenen ?.

Max Stirner
05-05-11, 16:43
Ik heb nog nooit een bejaarde gezien die constant hakenkruizen poepte.
Volgens mij zal deze niet anders kunnen.



:student:


..

Eke
05-05-11, 16:49
Het geeft wel een mooi inkijkje in de denkwereld van Gretchen. Die bezoekers die haar aanspraken zijn 'zionisten'. Ze bedoelde natuurlijk Joden.

Slinger ! Je weet wel ...Lang niet elke Jood is (neo)Zionist, maar wel is elke Zionist Jood........toch ???

Slinger
05-05-11, 17:27
'Gretta zorgde eerder voor ophef'
AMSTERDAM - Gretta Duisenberg heeft al vaker voor overlast gezorgd in het Amsterdamse restaurant waar ze woensdagavond tijdens Dodenherdenking de twee minuten stilte verstoorde.

Dat zegt de eigenaresse van het restaurant l'Entrecôte et les Dames donderdag tegen stadszender AT5.

Gretta zou bij een eerdere gelegenheid met een joodse gast ,,schreeuwende ruzie'' hebben gemaakt. Daarbij zou ze ,,verschrikkelijke dingen'' hebben gezegd. ,,Daar heeft ze altijd wel een gelegenheid voor'', aldus de restauranteigenaar.

De pro-Palestijnse activiste zat woensdagavond tijdens Dodenherdenking met haar dochters te eten. Volgens de eigenaresse werd ze ongeduldig. Dat zou de weduwe van ex-minister Wim Duisenberg vervolgens luidkeels ten gehore hebben gebracht. Volgens de eigenaar zou ze van haar stoel zijn gevallen.

Het restaurant besloot daarop Gretta te verzoeken de zaak te verlaten. ,,Dat wilde ze niet. Toen is ze alle tafels langsgegaan om haar verhaal te doen over hoe erg het was met de Palestijnen, wat daar gebeurde.'' Uiteindelijk moest de politie er aan te pas komen.

Duisenberg dacht dat de twee minuten stilte al voorbij waren. Ze had niet op haar horloge gekeken. Toch vindt ze het een schande hoe ze is behandeld. Gretta wil aangifte doen.

Slinger
05-05-11, 17:28
Slinger ! Je weet wel ...Lang niet elke Jood is (neo)Zionist, maar wel is elke Zionist Jood........toch ???

In de denkwereld van Gretta zit daar geen verschil in, denk ik.

Eric de Blois
05-05-11, 17:29
En nog wat, ze heeft een geweldige echtgenoot ( Wim) gehad en het is heel normaal dat je samen naar een andere plek verhuist....

Hopelijk gaan nieuwere prikkers hier zich er eens in verdiepen...Waarom maakt deze mevrouw het zichzelf zo moeilijk..
wat is er nou met die Palestijnen en wat maakt hen de moeite waard om hen steun te verlenen ?.

'Naar een andere plek verhuist'

Wat ik mij afvraag, waarom ruilt Greet Nieuwenhuizen haar Villa met zwembad in Zuid Frankrijk niet in voor een mooie doorzonwoning ergens in de palestijnse gebieden?

http://brabosh.files.wordpress.com/2010/11/arafat05.jpg

Greet in betere tijden

Slinger
05-05-11, 17:34
Ja, precies weten doe het het niet,maar wat wel bekend is dat er al jaaaaren een vete heerst tussen aan de ene kant mevrouw Duisenberg en aan de andere kant een groepje Joodse dames uit Amsterdam-Zuid..(buurtjes)

Het begon al met de vlag uithangen over het balkon...de Palestijnse vlag wel te verstaan.

De Joodse buren verslikten zich zowat, die schijnen sterk pro-zionisme (expansie ten bate van eigen natie en ten koste van inwoners die dit stuk land hebben toegewezen gekregen--officieel --door de VN, want zij woonden/wonen daar....)te zijn.

Maar ook in haar stamcafeetje of restaurant---misschien is dit het wel--- werd mevrouw Duisenberg met de nek aangekeken omdat ze zich en plein public achter de Palestijnen schaarde...terwijl het kliekje om haar heen Zionistisch zou zijn.

Goed, de strijd gaat door, zo te lezen.
En nog wat, ze heeft een geweldige echtgenoot ( Wim) gehad en het is heel normaal dat je samen naar een andere plek verhuist....

Ik geloof niet dat ze dement aan het worden is...ze wijkt niet, kiest voor koppigheid..ze gaat niet naar een ander eethuisje...

en ze blijft trouw aan wat zij als haar missie ziet ..:fpetaf:

Hopelijk gaan nieuwere prikkers hier zich er eens in verdiepen...Waarom maakt deze mevrouw het zichzelf zo moeilijk..
wat is er nou met die Palestijnen en wat maakt hen de moeite waard om hen steun te verlenen ?.

Eke, je moet je toch maar eens inlezen. Je definitie van zionisme zit er zóóóó verschrikkelijk naast.

En de ijver van Gretchen voor de Palestijnse zaak komt gewoon voort uit Jodenhaat, die is meermalen uit haar uitlatingen gebleken.

Eke
05-05-11, 17:35
. Je definitie van zionisme zit er zóóóó verschrikkelijk naast.
.

Om ajb met de jouwe een deze dagen....

Slinger
05-05-11, 17:42
Om ajb met de jouwe een deze dagen....

Voor een min of meer genuanceerde beschrijving kun je dit artikel lezen. Maar lees dan wel het héle artikel, en niet een paar regels.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme

rbn
05-05-11, 17:42
Spring maar voor haar in de bres.

Op basis van wat eigenlijk? De vijand van mijn vijand is mijn vriend?

Gekke Greetje moet normaal doen.

op basis van mijn respect voor haar..

Slinger
05-05-11, 17:44
op basis van mijn respect voor haar..

Hoe kun je voor een dergelijk persoon respect hebben?

rbn
05-05-11, 17:47
een genuanceerd ooggetuigeverslag van iemand die aanwezig was in het restaurant:

Wij zaten in het restaurant, vlakbij Duisenberg, toen het gebeurde [...]. Een een of andere slimmerd had tijdens de 2 min stilte zijn telefoon niet op 'stil' gezet en na een dikke minuut ging zijn ringtone. Veel gasten, waaronder Duisenberg, dachten dat het de muziek van het restaurant was, waarop mensen begonnen te praten. Duisenberg en ook anderen vroegen zich hardop af of de twee minuten al om waren. Vervolgens viel Duisenberg van haar stoel. Tot onze verbazing werd luid geapplaudisseerd door een groep mensen in het restaurant (achteraf bleek de eigenaresse met gevolg) en werd zij gewoon uitgescholden. Schandalig. Wij liet de obers weten dat zij wat tegen die gasten moesten zeggen, dat dat toch niet kon. [...] Dit is duidelijk een smerige publiciteitsstunt. Los van de politieke ideeen van Duisenberg, ga je zo niet met mensen om.

trouw.nl (http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/1906481/2011/05/05/Grettagate-of-ordinaire-roddel.dhtml)

rbn
05-05-11, 17:51
Dat zegt de eigenaresse van het restaurant l'Entrecôte et les Dames donderdag tegen stadszender AT5.



volgens een ooggetuige was het de eigenaresse zelf die amok maakte in het restaurant door te applaudisseren toen duisenberg van haar stoel viel.. ook schijnt duisenberg door gasten uitgescholden te zijn..

"Vervolgens viel Duisenberg van haar stoel. Tot onze verbazing werd luid geapplaudisseerd door een groep mensen in het restaurant (achteraf bleek de eigenaresse met gevolg) en werd zij gewoon uitgescholden. Schandalig. "

trouw.nl (http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/1906481/2011/05/05/Grettagate-of-ordinaire-roddel.dhtml)

rbn
05-05-11, 17:55
Hoe kun je voor een dergelijk persoon respect hebben?

het is een moedige dame die zich inzet tegen onrecht.. het soort onrecht waar jij doorgaans je r**t aan afveegt..

Slinger
05-05-11, 17:58
een genuanceerd ooggetuigeverslag van iemand die aanwezig was in het restaurant:

Wij zaten in het restaurant, vlakbij Duisenberg, toen het gebeurde [...]. Een een of andere slimmerd had tijdens de 2 min stilte zijn telefoon niet op 'stil' gezet en na een dikke minuut ging zijn ringtone. Veel gasten, waaronder Duisenberg, dachten dat het de muziek van het restaurant was, waarop mensen begonnen te praten. Duisenberg en ook anderen vroegen zich hardop af of de twee minuten al om waren. Vervolgens viel Duisenberg van haar stoel. Tot onze verbazing werd luid geapplaudisseerd door een groep mensen in het restaurant (achteraf bleek de eigenaresse met gevolg) en werd zij gewoon uitgescholden. Schandalig. Wij liet de obers weten dat zij wat tegen die gasten moesten zeggen, dat dat toch niet kon. [...] Dit is duidelijk een smerige publiciteitsstunt. Los van de politieke ideeen van Duisenberg, ga je zo niet met mensen om.

trouw.nl (http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/1906481/2011/05/05/Grettagate-of-ordinaire-roddel.dhtml)

Ja, en zo heeft iedereen zijn versie van een gebeurtenis, maar "zo is het wel weer genoeg", schijnt ze toch ook volgens het Trouwartikel wel gezegd te hebben. Gretta heeft in elk geval de schijn tegen, want het is de zoveelste dat ze bij een antisemitisch incident betrokken raakt.

Tomas
05-05-11, 18:02
...een antisemitisch incident betrokken raakt.

Dodenherdenking is voor alle slachtoffers van alle oorlogen en missies waar NL bij betrokken was. Niet zoveel claimen.

Spoetnik
05-05-11, 18:03
And who gives a f**k? Ik begrijp dit soort nederlandse incidenten niet.

rbn
05-05-11, 18:05
Ja, en zo heeft iedereen zijn versie van een gebeurtenis, maar "zo is het wel weer genoeg", schijnt ze toch ook volgens het Trouwartikel wel gezegd te hebben. Gretta heeft in elk geval de schijn tegen,

het blijkt iniedergeval genuanceerder te liggen dan het in de media opgeklopt wordt.. jammer voor de aasgieren..



want het is de zoveelste dat ze bij een antisemitisch incident betrokken raakt.

:haha: het is antisemitisch om op één over acht op 4 mei in een amsterdams restaurant te praten.. hilarisch..

Tomas
05-05-11, 18:06
And who gives a f**k? Ik begrijp dit soort nederlandse incidenten niet.

Alsof je in dat achterlijke land van jouw geen roddel en achterklap hebt om niks.

Karin.N
05-05-11, 18:56
.....

justus
05-05-11, 21:47
Rot op jongen, ga naar stormfront.

Nuances zijn jou dus vreemd. Het simpele feit dat ik het niet met je eens ben maakt mij nog geen nazi! Het gedrag van jou vrinden in israel rechtvaardigt een qualificatie in die zin wel voor henzelf... En als ik dat zeg dan ben ik een nazi? Knulletje?

justus
05-05-11, 21:50
het blijkt iniedergeval genuanceerder te liggen dan het in de media opgeklopt wordt.. jammer voor de aasgieren..



:haha: het is antisemitisch om op één over acht op 4 mei in een amsterdams restaurant te praten.. hilarisch..

Ja... Want de enige slschtoffers waren joden en dan moet je stil zijn... In goed jiddisch: quatsch!

Fulanadetal
05-05-11, 21:54
Nou ja, blijkbaar hebben meer mensen in de restaurant zich als viswijven gedragen, niet alleen de confabulerende oude dame met haar decorumverlies.
Reuze verheffend allemaal. Gretta heeft de Palestijnen hiermee een geweldige dienst bewezen, en haar tegenstanders de staat Israel. Geweldig.

ronald
05-05-11, 23:36
een genuanceerd ooggetuigeverslag van iemand die aanwezig was in het restaurant:

Wij zaten in het restaurant, vlakbij Duisenberg, toen het gebeurde [...]. Een een of andere slimmerd had tijdens de 2 min stilte zijn telefoon niet op 'stil' gezet en na een dikke minuut ging zijn ringtone. Veel gasten, waaronder Duisenberg, dachten dat het de muziek van het restaurant was, waarop mensen begonnen te praten. Duisenberg en ook anderen vroegen zich hardop af of de twee minuten al om waren. Vervolgens viel Duisenberg van haar stoel. Tot onze verbazing werd luid geapplaudisseerd door een groep mensen in het restaurant (achteraf bleek de eigenaresse met gevolg) en werd zij gewoon uitgescholden. Schandalig. Wij liet de obers weten dat zij wat tegen die gasten moesten zeggen, dat dat toch niet kon. [...] Dit is duidelijk een smerige publiciteitsstunt. Los van de politieke ideeen van Duisenberg, ga je zo niet met mensen om.

trouw.nl (http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/1906481/2011/05/05/Grettagate-of-ordinaire-roddel.dhtml)
Wat een slechte geluidsinstallatie hebben ze daar in die tent zeg. Of had hij zijn mobieltje op de boxen aangesloten?

Ik vertrouw vele reacties op artikelen niet. Velen kletsen er maar rustig op los of wordt zelfs op gezet.

Deze is wat objectiever:

Beauchard

[schrijver van het Trouw-artikel]Voormalige lid van de SP nu bij de CU, een objectieve waarnemer? Wat schrijft hij in zijn blogs? . Het "ministaatje" Israel heeft geen recht van bestaan, "men is ongewoon over lijken gegaan om Israël staande te houden". . Het Zionism is verwerpelijk. . Hij heeft begrip voor de nucleaire aspiraties van Iran. . En dit artikel? Hij vergeet dat "aanwezige oud-topman van Heineken Karel Vuursteen vroeg uiteindelijk om de politie te bellen.' . Gewoon "damage control" voor een geestverwant.
05/05/11 15:29

Proxy
06-05-11, 08:06
:haha: het is antisemitisch om op één over acht op 4 mei in een amsterdams restaurant te praten.. hilarisch..

Het is belachelijk om te praten tijdens de stilte op 4 mei en misschien is uw opleiding zo laag dat u in uw mening vergeet dat behalve de Joodse bevolking ook de Nederlandse bevolking veel geleden heeft.
Kijkt u alleen maar eens naar het bombardement van Rotterdam waar duizenden doden zijn gevallen.

Karin.N
06-05-11, 08:23
Het is belachelijk om te praten tijdens de stilte op 4 mei en misschien is uw opleiding zo laag dat u in uw mening vergeet dat behalve de Joodse bevolking ook de Nederlandse bevolking veel geleden heeft.
Kijkt u alleen maar eens naar het bombardement van Rotterdam waar duizenden doden zijn gevallen.

Er zijn tijdens dat bombardement wel doden gevallen, maar gelukkig geen duizenden. Het waren er ca 800.

Mark
06-05-11, 08:58
ik was ook niet stil om 8 uur nederlandse tijd en heb uberhaupt niks gedaan aan 4 of 5 mei, was gewoon aan het werk. sue me.

BoerHarms
06-05-11, 09:02
Het is belachelijk om te praten tijdens de stilte op 4 mei en misschien is uw opleiding zo laag dat u in uw mening vergeet dat behalve de Joodse bevolking ook de Nederlandse bevolking veel geleden heeft.
Kijkt u alleen maar eens naar het bombardement van Rotterdam waar duizenden doden zijn gevallen.

Dat begriepen ze niet, doden herdenking is momenteel om alle gevallen in alle oorlogen te herdenken,

Proxy
06-05-11, 09:05
Er zijn tijdens dat bombardement wel doden gevallen, maar gelukkig geen duizenden. Het waren er ca 800.

U heeft gelijk.
En waren dit allemaal Joden?

Karin.N
06-05-11, 10:18
U heeft gelijk.
En waren dit allemaal Joden?

Waar slaat dit op? Ik geef slechts aan dat er "gelukkig" tijdens dat bombardement geen duizenden doden zijn gevallen, maar ca 800. Voor de nabestaanden van deze mensen indertijd een zwaar verlies.

Of het joden waren of niet is voor mij niet belangrijk. Dit is vooral belangrijk voor mensen die anderen graag op basis van ras, religie ed in hokjes stoppen, bijv. wanneer ze anti-joods of anti-moslim zijn.

Karin.N
06-05-11, 10:23
ik was ook niet stil om 8 uur nederlandse tijd en heb uberhaupt niks gedaan aan 4 of 5 mei, was gewoon aan het werk. sue me.

Was hier ook druk aan het werk en de hele tijd vergeten, het was opeens al 20.20 uur. Sta wel vaker stil bij de doden die gevallen zijn, bijvoorbeeld bij het lezen van een boek, het zien van een film of nieuwsbericht. Hoeft echt niet alleen op 4 mei om 20.00 uur.
In het openbaar is het wat anders, alleen uit respect houd je je dan al aan de stilte, vind ik.
En wat die situatie rond mevr. Duisenberg, kan ik allemaal niet zo heel interessant vinden. Hetzelfde trouwens als de dood van Osama. Magoed het houdt kennelijk heel veel mensen bezig, zijn die ook weer van de straat.

rbn
06-05-11, 11:16
In het openbaar is het wat anders, alleen uit respect houd je je dan al aan de stilte, vind ik.


hier in amsterdam valt elk jaar op 4 mei rond acht uur een deken van rust over de straten.. dan ineens besef je wat voor rumoer het doorgaans is in de stad.. was het maar vaker zo stil.. toch is het normaal om her en der mensen op straat met elkaar te zien praten.. zijn mischien overwegend toeristen..
in restaurants begrijp ik iniedergeval niet waarom ze daar aan dodenherdenking doen.. een restaurant lijkt me er niet de geschikte plek voor.. inplaats van in een restaurant te zitten kunnen ze dan beter naar de dam gaan om daar het stilte-ritueel te verrichten..

rbn
06-05-11, 11:23
Ik vertrouw vele reacties op artikelen niet. Velen kletsen er maar rustig op los of wordt zelfs op gezet.



dat zou kunnen maar gezien het om een genuanceerde reactie gaat vind ik het vrij overtuigend overkomen.. dit incident laat iniedergeval zien hoe drukkend, intimiderend en dominant de sociale controle werkt in nederland.. als je er van verdacht wordt niet de collectieve groepsconventies correct na te hebben geleefd volgens het protocol dan wordt je publiekelijk aan de schandpaal genageld en met pek & ver afgeserveerd.. de sociale groepsdruk draait op volle toeren bij rituelen als dodenherdenking..

Eke
06-05-11, 11:35
dat zou kunnen maar gezien het om een genuanceerde reactie gaat vind ik het vrij overtuigend overkomen.. dit incident laat iniedergeval zien hoe drukkend, intimiderend en dominant de sociale controle werkt in nederland.. als je er van verdacht wordt niet de collectieve groepsconventies correct na te hebben geleefd volgens het protocol dan wordt je publiekelijk aan de schandpaal genageld en met pek & ver afgeserveerd.. de sociale groepsdruk draait op volle toeren bij rituelen als dodenherdenking..

Wat ik schokkend vond gisteren...binnen 24 uur was er op Wikipedia over Gretta Duisenberg al een verhaaltje geschreven over haar verstoren van de 2-minutenrust !!!!

Hoppakee...maak er maar een slechte vrouw van..zonder hoor-, wederhoor.

'k Bedoel : wat zou ze nu in Godsnaam voor motief hebben om zoiets te doen ? Iemand die haar man notabene nog niet eens zo lang geleden verloren heeft en bij dodenherdenking daar waarschijnlijk ook weer aan herinnerd wordt ?



Kijk, zo'n sfeer in Nederland van moddergooien en stigmatiseren vind ik wel nieuwswaardig.

Proxy
06-05-11, 11:38
Waar slaat dit op? Ik geef slechts aan dat er \"gelukkig\" tijdens dat bombardement geen duizenden doden zijn gevallen, maar ca 800. Voor de nabestaanden van deze mensen indertijd een zwaar verlies.

Of het joden waren of niet is voor mij niet belangrijk. Dit is vooral belangrijk voor mensen die anderen graag op basis van ras, religie ed in hokjes stoppen, bijv. wanneer ze anti-joods of anti-moslim zijn.

Omdat ik aangaf dat het niet alleen Joden waren die waren omgekomen maar ook veel Nederlanders en als voorbeeld gaf ik de bombardement in Rotterdam, maar had ook Enschede, Zwolle, Utrecht kunnen aanhalen.

Slinger
06-05-11, 11:47
Wat gebeurde er nu echt met Gretta Duisenberg op 4 mei?

Woensdag rond zes uur kwam Gretta Duisenberg, fanatiek voorvechter van de Palestijnse zaak en weduwe van oud-president van de Europese Centrale Bank Wim Duisenberg, met haar dochter en schoondochter een hapje eten bij l'Entrecôte. Nog vóór de Dodenherdenking, dacht ze, staan we weer buiten.

Provocerend
Maar Duisenberg zat nog aan tafel toen Bakkes om acht uur de bezoekers tot stilte maande. Na amper één minuut rinkelde er een mobiele telefoon. Vervolgens klonk de stem van Duisenberg. Volgens Bakkes: 'Neem maar op, het is voorbij, het is nu toch voorbij', zei ze. 'Het klonk provocerend.'

Bij l'Entrecôte, een restaurant met maar twee gerechten op de kaart en een hoog ons-kent-ons-gehalte, stond de activistische Duisenberg in een slecht blaadje na een eerdere woordenwisseling met Joodse gasten. Zonder dat eerdere incident, zegt stamgast en wijnhandelaar Theo van Broekhuizen, 'was het woensdag misschien anders afgelopen.'

Misverstand
Duisenberg zelf houdt het op een misverstand. 'De gasten naast ons gingen praten', zegt ze. 'Ik dacht dat de twee minuten stilte voorbij waren. Toen zei ik tegen mijn dochter: 'Wat een fantastisch initiatief, chapeau.' Want het gebeurt niet vaak dat ze in een restaurant rekening houden met Dodenherdenking.'

Bakkes vindt haar verhaal 'ongeloofwaardig' en 'flauwekul' is de inschatting van Van Broekhuizen, die toekeek. 'Ze zat er bewust doorheen te praten.'

Applaus
Na een woordenwisseling met eigenaresse Ter Winkel stond Duisenberg op. Haar stoel viel om. 'Ik heb last van een lage bloeddruk', verklaart ze. Bijna alle gasten applaudisseerden. 'Soms kan iemand niet zo goed tegen wijn', is de inschatting van Van Broekhuizen. 'Maar dat applaudisseren was achteraf flauw. Wij ergerden ons aan haar gedrag.'

Beneden klampte Duisenberg andere gasten aan over de Joods-Palestijnse kwestie, die dat niet waardeerden. 'Ze noemde hen
zionist,' zegt Bakkes. Bij één tafel mocht ze aanschuiven. Ter Winkel belde de politie. De dochters van Duisenberg rekenden snel af. Van Broekhuizen: 'Haar kinderen vonden het heel genant'.

Bakkes stelt dat twee vrouwelijke agenten haar 'letterlijk het hoekje om trokken'. Maar volgens een politiewoordvoerder vertrok Duisenberg vrijwillig. 'Dat kon ook niet anders, ze heeft geen strafbaar feit gepleegd.' Gistermiddag even na twee uur deed ze aangifte van diefstal van haar handtas, inclusief gsm.

De Volkskrant, 6 mei 2011

Slinger
06-05-11, 11:50
Wat ik schokkend vond gisteren...binnen 24 uur was er op Wikipedia over Gretta Duisenberg al een verhaaltje geschreven over haar verstoren van de 2-minutenrust !!!!

Hoppakee...maak er maar een slechte vrouw van..zonder hoor-, wederhoor.

'k Bedoel : wat zou ze nu in Godsnaam voor motief hebben om zoiets te doen ? Iemand die haar man notabene nog niet eens zo lang geleden verloren heeft en bij dodenherdenking daar waarschijnlijk ook weer aan herinnerd wordt ?



Kijk, zo'n sfeer in Nederland van moddergooien en stigmatiseren vind ik wel nieuwswaardig.

Ik kan wel een paar motieven opnoemen.

Eke
06-05-11, 11:55
Ik kan wel een paar motieven opnoemen.

Doen.

Pizzaman
06-05-11, 12:06
Doen.

Ik zou zeggen, oordeel zelf. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Gretta_Duisenberg)

Karin.N
06-05-11, 12:20
hier in amsterdam valt elk jaar op 4 mei rond acht uur een deken van rust over de straten.. dan ineens besef je wat voor rumoer het doorgaans is in de stad.. was het maar vaker zo stil.. toch is het normaal om her en der mensen op straat met elkaar te zien praten.. zijn mischien overwegend toeristen..
in restaurants begrijp ik iniedergeval niet waarom ze daar aan dodenherdenking doen.. een restaurant lijkt me er niet de geschikte plek voor.. inplaats van in een restaurant te zitten kunnen ze dan beter naar de dam gaan om daar het stilte-ritueel te verrichten..

Ik denk dat eea bij een restaurant afhangt van het beleid en dat moet van te voren voor iedereen duidelijk zijn en duidelijk worden aangegeven. Nu even stil, na 2 minuten stilte, we wensen u nog een fijne maaltijd. weet iedereen waar hij/zij aan toe is.

Eke
06-05-11, 12:46
Ik zou zeggen, oordeel zelf. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Gretta_Duisenberg)


Het verhaaltje (dus niet de 2 zinnen bovenaan) over de dodenherdenking is verdwenen inmiddels uit deze opsommingen.

Maar iemand moet het uit venijn (?) er toch opgezet hebben. Er bestaan geen kaboutertjes.


Motieven van Slinger...ik wacht af .. :fpetaf:

H.P.Pas
06-05-11, 12:52
Wat gebeurde er nu echt met Gretta Duisenberg op 4 mei?

Dat interesseert me de rozen. :slaap:

Soldim
06-05-11, 13:01
Dat interesseert me de rozen. :slaap:

Deze discussie vertelt meer over degenen die posten als over Duisenberg.

Pizzaman
06-05-11, 13:05
Het verhaaltje (dus niet de 2 zinnen bovenaan) over de dodenherdenking is verdwenen inmiddels uit deze opsommingen.

Maar iemand moet het uit venijn (?) er toch opgezet hebben. Er bestaan geen kaboutertjes.
Nee, ook geen kaboutertjes die het er weer af halen :maf:



Motieven van Slinger...ik wacht af .. :fpetaf:
Ik kan je de mijne geven, namelijk dat die vrouw zich altijd aan de zijde schaart van de Palestijnen, en niet bepaald blijk geeft van een groot verstand of een groot tactisch inzicht op bepaalde momenten.
Als het dan verkeerd voor haar uitpakt komt er een hoop gekrakeel.

Als de 'ongelukkige versprekingen' zich aaneen rijgen worden bepaalde verhalen erg geloofwaardig.
't Mens staat bekend als antisemiet, en dat heeft zo z'n redenen. :vreemd:

Ofwel 'schijten beren in het bos'.... :maf:

Eke
06-05-11, 13:18
't Mens staat bekend als antisemiet, en dat heeft zo z'n redenen. :vreemd:

Vertel.

Pizzaman
06-05-11, 13:30
Vertel.

Kijk nou eens op Wikipedia, luiwammes.
Daarom stel ik ook 'trek je eigen conclusies'.
Ik (voor mijzelf) vind het een, misschien vind jij het ander.

super ick
06-05-11, 13:56
Restepc! Het is vandaag nationale GRETTA-DAG!
Jaja mensen, de zesde mei, dan weet u het wel: Gretta-dag. Zoals elk jaar herdenken wij Gretta Duisenberg, de verzetsheldin ter waarde van ZES MILJOEN die dapper weerstand biedt tegen de onderdrukking van weerloze en lieve Palestijnen door die monsters van Israëliërs die alle Palestijnen in een hele grote pot willen gooien om er een feestmaal van te koken. Nou, eens zien wat de dode bomen te koppen hebben op deze Gretta-dag. Telegraaf: 'Gretta moreel failliet'. Volkskrant: 'Activistische Gretta ligt er helemaal uit'. Spits: 'Gretta haalt woede op de hals'. AD: 'Gretta verbolgen dat ze restaurant niet meer in mag'. Vrij Nederland: 'Gretta heeft gelijk, Palestijnen zijn lief!' Metro: 'Veel discussie over Gretta Duisenberg'. Haaretz: 'Have you seen this women? Big reward!' nrc.next: 'Hé, de kont van James en Pippa'. Enfin, het is duidelijk, deze zesde mei staat weer bol van de Gretta-activiteiten. Uw verslaggever vroeg Gretta zelf ook om een reactie en die luidt als volgt: "De berichtgeving heeft het karakter van een hetze gekregen. Ik was in het restaurant niet op de hoogte gesteld van de daar kennelijk gebruikelijke procedure rond het in acht nemen van de twee minuten stilte. Dat ik geen gehoor gaf aan het eerdere verzoek het restaurant te verlaten, had te maken met een reflex tegen dergelijke Israëlische intimidatie in de illegaal bezette Palestijnse Gebieden." Fijn zo. Dan kunnen de festiviteiten nu echt beginnen. Eerst fiets versieren, daarna bus opblazen en wedstrijdje geblinddoekt qasamraketten assembleren. Prettige zes mei, eet smakelijk en een fijne Gretta-dag
geenstijl.nl

Slinger
06-05-11, 14:39
Nee, ook geen kaboutertjes die het er weer af halen :maf:



Ik kan je de mijne geven, namelijk dat die vrouw zich altijd aan de zijde schaart van de Palestijnen, en niet bepaald blijk geeft van een groot verstand of een groot tactisch inzicht op bepaalde momenten.
Als het dan verkeerd voor haar uitpakt komt er een hoop gekrakeel.

Als de 'ongelukkige versprekingen' zich aaneen rijgen worden bepaalde verhalen erg geloofwaardig.
't Mens staat bekend als antisemiet, en dat heeft zo z'n redenen. :vreemd:

Ofwel 'schijten beren in het bos'.... :maf:

Op naar het volgende incident met Gretta. Je kunt er gewoon op wachten.

cummonisto
06-05-11, 15:00
De waarheid staat op de site joop.nl

leugenaars of je nou Hollander of Marokkaan bent jullie zijn allemaal
leugenaars hier bij fuking maroc .nl .

Eric de Blois
06-05-11, 15:48
De waarheid staat op de site joop.nl

leugenaars of je nou Hollander of Marokkaan bent jullie zijn allemaal
leugenaars hier bij fuking maroc .nl .

Beste Cummonisto,

Denk aan je hart! Leuk, iemand die zich kwaad maakt, dat zie je niet vaak hier.

:fpuh:

Hoe gaat het tegenwoordig met de linkse kerk? Immers het kerkbezoek neemt ieder jaar verder af. Goed dat er nog fatsoenlijke mensen zijn.
Dat is niet persoonlijk bedoeld hoor.

Fulanadetal
06-05-11, 15:51
De waarheid staat op de site joop.nl

leugenaars of je nou Hollander of Marokkaan bent jullie zijn allemaal
leugenaars hier bij fuking maroc .nl .

Het is fucking, niet fuking. Wel een beetje eerbied voor de taal!

Eric de Blois
06-05-11, 15:52
Het is fucking, niet fuking. Wel een beetje eerbied voor de taal!

...en voor de daad!

Pizzaman
06-05-11, 19:08
De waarheid staat op de site joop.nl

Joop.nl zou de waarheid nog niet herkennen al beet die hem in zijn 'fuking' achterwerk.

Eric de Blois
06-05-11, 19:30
De waarheid staat op de site joop.nl

leugenaars of je nou Hollander of Marokkaan bent jullie zijn allemaal
leugenaars hier bij fuking maroc .nl .

Die zelfverzekerheid (lees arrogantie) vind ik ook wel heel kenmerkend voor de aanhangers van Joop. Het biedt wel perspectieven voor het ontketenen van een relletje.

cummonisto
06-05-11, 19:40
Het is fucking, niet fuking. Wel een beetje eerbied voor de taal!
Sorry ik heb nooit fuccking gehad op school :mad:

cummonisto
06-05-11, 19:56
Beste Cummonisto,

Denk aan je hart! Leuk, iemand die zich kwaad maakt, dat zie je niet vaak hier.

:fpuh:

Hoe gaat het tegenwoordig met de linkse kerk? Immers het kerkbezoek neemt ieder jaar verder af. Goed dat er nog fatsoenlijke mensen zijn.
Dat is niet persoonlijk bedoeld hoor.

linkse kerk dat zijn mensen die nog zorgen voor een fatsoenlijke samenleving.

mijn hart is allang naar de klote door seks drugs en seks

Pizzaman
06-05-11, 20:00
linkse kerk dat zijn mensen die nog zorgen voor een fatsoenlijke samenleving.

mijn hart is allang naar de klote door seks drugs en seks

ha ja ik zie het, mensen die naar de klote zijn door sexs drugs sex
zorgen met hun linkse kerk op Joop.nl voor een fatsoenlijke samenleving
dat doen zij door fuking. :maf:

Eric de Blois
06-05-11, 20:07
mijn hart is allang naar de klote door seks drugs en seks

Wat is daar moreel mis mee?


linkse kerk dat zijn mensen die nog zorgen voor een fatsoenlijke samenleving.

Dat was vroeger zo. Tegenwoordig gaat het bij links om behoud van de macht of het voortbestaan van de partij. De partij is een doel op zich geworden, de oorspronkelijke idealen zijn daarbij uit het oog verloren. Idealisten hebben plaats gemaakt voor managers. De PvdA is een bedrijf met werknemers, geen club van bevlogen mensen. Dat was misschien nog in de tijd van Joop. Om te kunnen voortbestaan verkoopt de partij wat het elektoraat wil horen. Dat is niet noodzakelijke hetzelfde als zorgen voor een fatsoenlijke samenleving.

cummonisto
06-05-11, 20:18
ha ja ik zie het, mensen die naar de klote zijn door sexs drugs sex
zorgen met hun linkse kerk op Joop.nl voor een fatsoenlijke samenleving
dat doen zij door fuking. :maf:

oppassen pizzaboy want ik neuk alles wat er te neuken valt
dat is anders dan fuking:melig2:

cummonisto
06-05-11, 20:21
Wat is daar moreel mis mee?



Dat was vroeger zo. Tegenwoordig gaat het bij links om behoud van de macht of het voortbestaan van de partij. De partij is een doel op zich geworden, de oorspronkelijke idealen zijn daarbij uit het oog verloren. Idealisten hebben plaats gemaakt voor managers. De PvdA is een bedrijf met werknemers, geen club van bevlogen mensen. Dat was misschien nog in de tijd van Joop. Om te kunnen voortbestaan verkoopt de partij wat het elektoraat wil horen. Dat is niet noodzakelijke hetzelfde als zorgen voor een fatsoenlijke samenleving.
100% mee eens meneer de blois

BoerHarms
07-05-11, 03:15
oppassen pizzaboy want ik neuk alles wat er te neuken valt
dat is anders dan fuking:melig2:

Als je maar van mij koeien afblief

Proxy
07-05-11, 08:25
Als je maar van mij koeien afblief

Boer Harms ik liep net langs own veestapel, maar de koeien zijn het er niet mee eens, ze riepen allemaal \"Boeh\". :D

BoerHarms
07-05-11, 16:36
Boer Harms ik liep net langs own veestapel, maar de koeien zijn het er niet mee eens, ze riepen allemaal \"Boeh\". :D

Oee, dan moet kmaar communisto uitnodige om mien koeie blie te make

Proxy
07-05-11, 17:12
Oee, dan moet kmaar communisto uitnodige om mien koeie blie te make
Dan mag ie wa oetkieken daje de wief achter ut puntdroat stoat en de bolle in ut skopke.

(vertaling:)
Dan mag je wel uitkijken dat de vrouw achter het prikkeldraad staat en de stier op stal. :hihi:

BoerHarms
07-05-11, 17:59
Dan mag ie wa oetkieken daje de wief achter ut puntdroat stoat en de bolle in ut skopke.

(vertaling:)
Dan mag je wel uitkijken dat de vrouw achter het prikkeldraad staat en de stier op stal. :hihi:

de stier maog ie hebbe, mr von mien wief blief ie ab,

cummonisto
07-05-11, 18:22
Als je maar van mij koeien afblief

voor mij zijn dieren heilig

ik wil een boerin van 18 jaar om aan haar uiers te sabbelen.

Proxy
07-05-11, 23:43
de stier maog ie hebbe, mr von mien wief blief ie ab,

Geliek heije, onze deernkes doar mot ze nich annekoamen en aanders met\'n huivurke drop.

Proxy
07-05-11, 23:45
voor mij zijn dieren heilig

ik wil een boerin van 18 jaar om aan haar uiers te sabbelen.

Ie bent a best jonk, moar une egten boern deern kunt ie wa vergetten, datte hoal ie bie lange nie. ;)

Mothership
08-05-11, 22:30
Wat is er mis met enig genuanceerd ant semitisme? Joden blijven maar bezig de slachtofferrol te claimen welke zo onderhand is vergeven aan de palestijnen. Duitsers waren foei maar israelis zijn niet echt beter...

In Israel hebben ze verbrandingsovens voor Palestijen en ditto concentratiekampen?

What the hell are you smoking.

ronald
08-05-11, 23:26
In Israel hebben ze verbrandingsovens voor Palestijen en ditto concentratiekampen?

What the hell are you smoking.

Hij wil het beeld oproepen van de Staat Israel als dader van een moderne holocaust. Deze vergelijking is niet alleen gebaseerd op drogreden en halve waarheden maar het veronachtzaamt grievend èn de politieke èn de sociale werkelijkheid in het Midden Oosten.
De Holocaust groeide vanuit haat en dweepzucht en representeerde een explicite poging om een minderheid uit te roeien. Israel, in contrast, begeeft zich in een doorgaand politiek conflict en haar acties stammen van een verlangen zichzelf te verdedigen in oorlog en haar bevolking daarvoor te beschermen; zowel haar joodse, Christelijke, Islamitische, Bahaise en Druzische allen gelijk. Hitlers beruchte "Eind Oplossing" was om systematisch het Joodse volk te vernietigen. Israel heeft nooit politiek van genocide nagejaagd. Het feit dat onschuldige Palestijnen stierven is evident aan de tragische ongelukken aan beide kanten bij élke oorlog.
Het misbruiken van de term "Holocaust" of "Nazi's" of een afgezwakte "Duitsres" om een politieke agenda te bevorderen moet, lijkt mij voor een ieder die naar vrede wil werken weerzinwekkend. De Israel regering met het Nazi-regime vergelijken ontwijdt de herinnering aan miljoenen slachtoffers van de Holocaust.

Mothership
09-05-11, 14:51
Inderdaad onzin. Nog voor er sprake was van de staat Israel vroegen Palestijnse leiders al aan Adolf Hitler of hij geen concentratiekampen kon bouwen voor de Joden in Palestina.

Ook hebben de Palestijnen meegewerkt aan het tegenhouden van vervolgde Joden in WOII in het toenmalige Palestina. Ergo...ze hebben dus indirect meegewerkt aan de genocide op het Joodse volk.

Koning Hussein van Jordanië is ook mede verantwoordelijk voor het Palestijns vluchtelingenproleem. Die heeft ze in de zeventiger jaren massaal over de grens gezet en kampen met Palestijnen aangevallen en ze om zeep geholpen. Meer dan Israel ooit kan worden toegedicht. Maar je hoort er nooit iemand over.

Hatert
09-05-11, 16:09
Inderdaad onzin. Nog voor er sprake was van de staat Israel vroegen Palestijnse leiders al aan Adolf Hitler of hij geen concentratiekampen kon bouwen voor de Joden in Palestina.

Ook hebben de Palestijnen meegewerkt aan het tegenhouden van vervolgde Joden in WOII in het toenmalige Palestina. Ergo...ze hebben dus indirect meegewerkt aan de genocide op het Joodse volk.

Koning Hussein van Jordanië is ook mede verantwoordelijk voor het Palestijns vluchtelingenproleem. Die heeft ze in de zeventiger jaren massaal over de grens gezet en kampen met Palestijnen aangevallen en ze om zeep geholpen. Meer dan Israel ooit kan worden toegedicht. Maar je hoort er nooit iemand over.

Dat met die concentratiekampen wil ik graag een bron zien, want dat geloof ik niet.

Nog voor er sprake was van Israel nodigden de zionistische leiders Adolf Eichman naar Palestina. Sterker nog toen Eichman uit Palestina werd gezet door de Britten, volgde zionistenleider Polkes hem achterna en stelde aan hem voor om voor de Duitsers te gaan spioneren.

Sterker nog De zionisten onderhandelden met Eichman tijdens de tweede wereld oorlog over de deportatie van 750.000 joden. De zionisten zouden hun mond dichthouden voor deze deportatie als de duitsers prominente zionisten naar Zwitserland lieten vertrekken.

Nog voor er sprake was van Israel begonnen de zionisten al met een anti-arabieren campagne om de arabieren als onmensen te presenteren en zij als beschaafden die recht hadden op Palestina.

“We moeten de Arabieren uitdrijven en hun plaats innemen"
David Ben Goerion,in 1937, die tien jaar later eerste minister van Israël zou worden (geciteerd in ‘Ben Gurion and the Palestine Arabs, Oxford University Press, 1985.

"Drijf de arme bevolking over de grens door hen een job te ontzeggen…Zowel het proces van onteigening als de verwijdering van de armen moeten discreet en ongemerkt worden uitgevoerd. "
Theodor Herzl, stichter van de Zionistische Wereldorganisatie, sprekend over de Palestijnse Arabieren: uit zijn ‘Volledige Dagboeken’, 12 juni 1895.

”We moeten al de Palestijnen doden, tenzij ze hier gelaten worden om als slaven te leven*."

De Heer Heilbrun, voorzitter van het comité voor de hervekiezing van generaal Shlomo Lahat, tot burgemeester van Tel Aviv, in october 1983.

"We moeten terreur gebruiken, moord, intimidatie, land onteigening en het terugschroeven van alle sociale diensten om Galilea van zijn Arabieren te zuiveren ."
Israel Koenig in ”De Koenig Memorandum”

« Rabin's beschrijving van de verovering van Lydda, na de voltooiing van het Plan Dalet. " We zullen de Arabische bevolking reduceren tot een gemeenschap van wolscheerders en knechten "
Uri Lubrani, Premier Ben Goerion's speciale adviseur over Arabische kwesties in 1960. Uit "The Arabs in Israel" door Sabri Jiryas.

"*De Zionistische kolonisatie moet uitgevoerd en voltooid worden tegen de wil van de oorspronkelijke bevolking. Deze kolonisatie kan daarom alleen volgehouden worden en vooruitgang maken onder de bescherming van een macht, die onafhankelijk is van de oorspronkelijke bevolking. Een ijzeren muur, die zal weerstaan aan de druk van de oorspronkelijke bevolking. Dit is onze politiek tegenover de Arabieren…"

Vladimir Jabotinsky, The Iron Wall, 1923

"Een vrijwillige verzoening met de Arabieren zal er niet komen, niet nu en niet in de toekomst. Als je een land wil koloniseren waarin al mensen wonen, moet je dit land bezetten. Ofwel doe je dat met eigen middelen, ofwel vindt je een sponsor, die de bezetting voor jou wil organiseren. Of anders - anders, geef je kolonisatie maar op, want je hebt een gewapende macht nodig om elke poging tot verzet tegen de kolonisatie te beletten. Zonder gewapende macht is kolonisatie onmogelijk, niet moeilijk, niet gevaarlijk, maar ONMOGELIJK… Zionisme is een avontuur van kolonisatie en daarom staat of valt het met de kwestie van de gewapende macht. Het is belangrijk … om Hebreeuws te spreken, maar, spijtig genoeg, is het nog belangrijker om te kunnen schieten – of anders stop ik ermee om kolonisator te spelen."

Vladimir Jabotinsky, stichter van de Revisionistische Zionisten (voorloper van Likoed) in The Iron Wall, 1923.


Nog meer feiten nodig?

super ick
09-05-11, 16:20
Jaja, er zijn hardliners aan beide kanten die ook politieke macht hebben. Jammer dat democratie niet werkt. In ISrael wil meer dan de helft van de mensen een bestendige vrede met de Palestijnen en die komt er niet.

In Gaza is de democratie door democratie de nek omgedraaid. Er is op democratische wijze voor een partij gekozen die met democratie haar reet afveegt.

rbn
09-05-11, 16:30
In Gaza is de democratie door democratie de nek omgedraaid. Er is op democratische wijze voor een partij gekozen die met democratie haar reet afveegt.

het was de v.s. die op voorhand aangaf de democratische uitslag vd palestijnse parlementsverkiezingen niet te zullen erkennen als hamas als winnaar uit de bus zou komen.. het was israel dat de gazanen collectief is gaan straffen voor hun democratische stem op hamas en het was israel dat de kantoren van hamas kapot heeft gebombardeerd uit wraak voor de verkiezingsoverwinning.. voorts besloot het westerse schoothondje fatah om met hulp van de eu, de v.s. en israel een coup te ondernemen om hamas met geweld uit gaza te schieten.. fatah heef de verkiezingsuitslag niet willen erkennen net als de v.s. en israel dat ook niet deden.. israel heeft trouwens ook sabotage gepleegd door hamas ervan te weerhouden campagne te voeren in oost-jeruzalem in aanloop naar de parlementsverkiezingen.. dit zijn stuk voor stuk allemaal schendingen van democratische beginselen en dan kom jij wel eventjes de boel 180 graden verdraaien door te impliceren dat hamas degene is die schijt heeft aan democratie..

Hatert
09-05-11, 16:35
Jaja, er zijn hardliners aan beide kanten die ook politieke macht hebben. Jammer dat democratie niet werkt. In ISrael wil meer dan de helft van de mensen een bestendige vrede met de Palestijnen en die komt er niet.

In Gaza is de democratie door democratie de nek omgedraaid. Er is op democratische wijze voor een partij gekozen die met democratie haar reet afveegt.

Niet alleen Nederland heeft recht op haar bevrijding. Pure landrovers. Hun hele ideologie om israel te krijgen is gebaseerd op zuivere racisme net als die van de nazi's en de gangbare ideen in Europa van die tijd met het verschil dat de zionazi's ongestoord mogen voortwoekeren.

Democratie is inderdaad de nek omgedraaid doordat de westerse landen en de zionisten niet de winnaar accepteerden en daarom de bevolking uitgehongerd en plat gebombardeerd hebben.

Slinger
09-05-11, 16:36
het was de v.s. die op voorhand aangaf de democratische uitslag vd palestijnse parlementsverkiezingen niet te zullen erkennen als hamas als winnaar uit de bus zou komen.. het was israel dat de gazanen collectief is gaan straffen voor hun democratische stem op hamas en het was israel dat de kantoren van hamas kapot heeft gebombardeerd uit wraak voor de verkiezingsoverwinning.. voorts besloot het westerse schoothondje fatah om met hulp van de eu, de v.s. en israel een coup te ondernemen om hamas met geweld uit gaza te schieten.. fatah heef de verkiezingsuitslag niet willen erkennen net als de v.s. en israel dat ook niet deden.. israel heeft trouwens ook sabotage gepleegd door hamas ervan te weerhouden campagne te voeren in oost-jeruzalem in aanloop naar de parlementsverkiezingen.. dit zijn stuk voor stuk allemaal schendingen van democratische beginselen en dan kom jij wel eventjes de boel 180 graden verdraaien door te impliceren dat hamas degene is die schijt heeft aan democratie..

En het was Hmas die na de verkiezingen op gewelddadige wijze de macht heeft gegrepen en de leiders van de tegenpartij heeft laten vermoorden, plus een aantal van hun kinderen.

rbn
09-05-11, 16:51
En het was Hmas die na de verkiezingen op gewelddadige wijze de macht heeft gegrepen

volkomen terecht.. dat zou elke partij doen wanneer zij als democratische overwinnaars met geweld aangevallen worden door de verliezende partij..

hmas is overigens een australisch marineschip..

Slinger
09-05-11, 17:01
volkomen terecht.. dat zou elke partij doen wanneer zij als democratische overwinnaars met geweld aangevallen worden door de verliezende partij..

hmas is overigens een australisch marineschip..

Ze werden niet aangevallen, ze vielen aan.

rbn
09-05-11, 17:57
Ze werden niet aangevallen, ze vielen aan.

in vakjargon heet dat een pre-emptive strike..

Mothership
09-05-11, 18:41
Dat met die concentratiekampen wil ik graag een bron zien, want dat geloof ik niet.

Husseini was een Palestijns Arabisch nationalist. Hij zou door Aldolf Hitler het leiderschap van Palestina zijn beloofd als de Engelsen zouden zijn verdreven uit Palestina door de Duitsers en de Joden zijn uitgeroeid. Dit zou de zekere dood van honderdduizenden Joden in Palestina tot gevolg hebben gehad.

Wel moesten de Palestijnen soldaten leveren voor de Waffen SS. Hij heeft Hitler ook meerdere malen ontmoet.

http://www.youtube.com/watch?v=yLRTe-lZMB0&feature=related

ronald
09-05-11, 19:45
Dat met die concentratiekampen wil ik graag een bron zien, want dat geloof ik niet.



Kom kom... je weet je sites wel te vinden.
Al Huseini moet voor jou toch een bekend figuur zijn?

Volgens de documentatie op het Neurenberg en Eichman tribunaal, financierde nazi-Duitsland al-Hussein’s inspanningen in de 1936-39 opstand in Palestina.
Adolf Eichman bezocht Jeruzalem en ontmoette al-Husseini in die tijd en onderhield een geregeld contact met hem vanuit Berlijn.
In 1939 besloten de Britten het gebied van de zee tot de Jordaan in tweeën te splitsen dit werd beschreven in het Peel-rapport. Sommige Zionisten waren tegen omdat ze geloofden in een bi-nationale Joods-Arabische staat. De Revisionistische en Religieuze Zionisten waren ook tegen omdat ze tegen het opgeven van elk stuk herwonnen Erez Yisraeel waren. Onder toenemende druk van de Arabische landen en de nazi's in het mandaatgebied werd de Joodse immigratie inperkte. De Revisionisten hadden in 1931 de Irgoen opgericht, deze coördineerden de instroom van de zionisten, vanaf 1939 ging deze groep tegen de Britten en de Arabieren vechten.
Al-Husseini verzocht de Asmogendheden in 1940, om de Arabische rechten te herkennen:
…om de kwestie van de Joodse elementen in Palestina en andere Arabische landen in overeenstemming met de nationale en raciale belangen van de Arabieren te regelen, op dezelfde wijze als deze die gebruikt worden om het Joodse probleem op te lossen in Duitsland en Italië.
Ondertussen hielp Syrië de pro-nazi opstand in 1941 en verdedigde hij de uitroeiing van Joden via een radio uitzending in het Midden-Oosten.
In dat zelfde jaar vestigde de Mufti zich in Nazi-Duitsland. De Mufti verbleef nadien als speciale gast van Hitler in Berlijn voor de rest van de Tweede Wereldoorlog. Ondertussen rekruteerden ze Balkan moslims voor de beruchte SS-bergdivisies, die probeerden om Joodse gemeenschappen uit te roeien in het hele gebied. In 1942 werd een “Islamitische Zentral-Institut zu Berlin e.V.” opgericht, waarvan al-Husseini de beschermheer werd.
Tijdens een feestgelegenheid waarbij ook Goebbels aanwezig was, stelde al-Husseini zich voor als ‘Führer’ van 400 miljoen Arabieren, vijand van het Zionisme, Engelse grootmachtdromen en Bolsjewieken

ijsbergbeer
09-05-11, 20:54
#97
Hatert
ø


Geregistreerd: 14 april 2010
Geslacht: Vrouw
Berichten: 5.432
Rep kracht: 7


--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mothership
Inderdaad onzin. Nog voor er sprake was van de staat Israel vroegen Palestijnse leiders al aan Adolf Hitler of hij geen concentratiekampen kon bouwen voor de Joden in Palestina.

Ook hebben de Palestijnen meegewerkt aan het tegenhouden van vervolgde Joden in WOII in het toenmalige Palestina. Ergo...ze hebben dus indirect meegewerkt aan de genocide op het Joodse volk.

Koning Hussein van Jordanië is ook mede verantwoordelijk voor het Palestijns vluchtelingenproleem. Die heeft ze in de zeventiger jaren massaal over de grens gezet en kampen met Palestijnen aangevallen en ze om zeep geholpen. Meer dan Israel ooit kan worden toegedicht. Maar je hoort er nooit iemand over.

Dat met die concentratiekampen wil ik graag een bron zien, want dat geloof ik niet*)

Nog voor er sprake was van Israel nodigden de zionistische leiders Adolf Eichman naar Palestina. Sterker nog toen Eichman uit Palestina werd gezet door de Britten, volgde zionistenleider Polkes hem achterna en stelde aan hem voor om voor de Duitsers te gaan spioneren.

Sterker nog De zionisten onderhandelden met Eichman tijdens de tweede wereld oorlog over de deportatie van 750.000 joden. De zionisten zouden hun mond dichthouden voor deze deportatie als de duitsers prominente zionisten naar Zwitserland lieten vertrekken.

Nog voor er sprake was van Israel begonnen de zionisten al met een anti-arabieren campagne om de arabieren als onmensen te presenteren en zij als beschaafden die recht hadden op Palestina.


*)Waar haal je de bovenstaande onzin vandaan?
Ooit gehoord van de , Wann See conferencie?

Mothership
09-05-11, 21:30
Volgens mij had je meer dan 3000 jaar geleden al een koninkrijk Israel. Als deze de 3000 daaropvolgende jaren een wat stringenter immigratiebeleid hadden gevoerd dan hadden ze nu niet al die problemen met Palestijnse allochtonen gehad.

Hatert
09-05-11, 21:31
Husseini was een Palestijns Arabisch nationalist. Hij zou door Aldolf Hitler het leiderschap van Palestina zijn beloofd als de Engelsen zouden zijn verdreven uit Palestina door de Duitsers en de Joden zijn uitgeroeid. Dit zou de zekere dood van honderdduizenden Joden in Palestina tot gevolg hebben gehad.

Wel moesten de Palestijnen soldaten leveren voor de Waffen SS. Hij heeft Hitler ook meerdere malen ontmoet.

http://www.youtube.com/watch?v=yLRTe-lZMB0&feature=related

150.000 joden zaten in het leger van het derde rijk.

http://www.youtube.com/watch?v=lcDpptCdYY0

http://www.youtube.com/watch?v=5FzmvniIUmc

Hatert
09-05-11, 21:33
Volgens mij had je meer dan 3000 jaar geleden al een koninkrijk Israel. Als deze de 3000 daaropvolgende jaren een wat stringenter immigratiebeleid hadden gevoerd dan hadden ze nu niet al die problemen met Palestijnse allochtonen gehad.


http://www.youtube.com/watch?v=w6aCp2pB0Sc

Mothership
09-05-11, 21:35
150.000 joden zaten in het leger van het derde rijk.

http://www.youtube.com/watch?v=lcDpptCdYY0

http://www.youtube.com/watch?v=5FzmvniIUmc

Als een Jood met een Duitse was getrouwd dan waren de kinderen 1/2 Joods. Ik heb ook ooit eens iets gelezen over Joden die konden aantonen dat ze heel lang bij een Duitse kerk aangesloten waren en zo de dans ontsprongen.

In het filmpje zijn het 1/2 of 1/4 Joden en volgens de rassenwetten .....enz.

Hatert
09-05-11, 21:40
Kom kom... je weet je sites wel te vinden.
Al Huseini moet voor jou toch een bekend figuur zijn?

Volgens de documentatie op het Neurenberg en Eichman tribunaal, financierde nazi-Duitsland al-Hussein’s inspanningen in de 1936-39 opstand in Palestina.
Adolf Eichman bezocht Jeruzalem en ontmoette al-Husseini in die tijd en onderhield een geregeld contact met hem vanuit Berlijn.
In 1939 besloten de Britten het gebied van de zee tot de Jordaan in tweeën te splitsen dit werd beschreven in het Peel-rapport. Sommige Zionisten waren tegen omdat ze geloofden in een bi-nationale Joods-Arabische staat. De Revisionistische en Religieuze Zionisten waren ook tegen omdat ze tegen het opgeven van elk stuk herwonnen Erez Yisraeel waren. Onder toenemende druk van de Arabische landen en de nazi's in het mandaatgebied werd de Joodse immigratie inperkte. De Revisionisten hadden in 1931 de Irgoen opgericht, deze coördineerden de instroom van de zionisten, vanaf 1939 ging deze groep tegen de Britten en de Arabieren vechten.
Al-Husseini verzocht de Asmogendheden in 1940, om de Arabische rechten te herkennen:
…om de kwestie van de Joodse elementen in Palestina en andere Arabische landen in overeenstemming met de nationale en raciale belangen van de Arabieren te regelen, op dezelfde wijze als deze die gebruikt worden om het Joodse probleem op te lossen in Duitsland en Italië.
Ondertussen hielp Syrië de pro-nazi opstand in 1941 en verdedigde hij de uitroeiing van Joden via een radio uitzending in het Midden-Oosten.
In dat zelfde jaar vestigde de Mufti zich in Nazi-Duitsland. De Mufti verbleef nadien als speciale gast van Hitler in Berlijn voor de rest van de Tweede Wereldoorlog. Ondertussen rekruteerden ze Balkan moslims voor de beruchte SS-bergdivisies, die probeerden om Joodse gemeenschappen uit te roeien in het hele gebied. In 1942 werd een “Islamitische Zentral-Institut zu Berlin e.V.” opgericht, waarvan al-Husseini de beschermheer werd.
Tijdens een feestgelegenheid waarbij ook Goebbels aanwezig was, stelde al-Husseini zich voor als ‘Führer’ van 400 miljoen Arabieren, vijand van het Zionisme, Engelse grootmachtdromen en Bolsjewieken



Dan moet je er wel bij vertellen dat in februari 1937 Adolf Eichman als hoofd van de Judenreferat benaderd werd door de haganah, de joodse tereurbeweging. Terreur Zionist Feivel Polkes werd naar Berlijn gestuurd om de nazi's te polsen over soepelere emigratievoorwaarden voor de duitse joden. Sterker nog ze werden uitgenodigd voor een tegenbezoek door de haganah en in 1939 doken meneer Adolf Eichman en Herbert Hagen op in Palestina.

Helaas voor de zionisten mislukten hun plannentje want Eichman ontmoete Amin El Husseini die hem dat plannetje van die zionisten uit zijn hoofd praatte. Bij zijn terugkeer in Berlijn bracht hij bij Reinhard Heydrich, de chef van de Gestapo, een negatief advies uit.

Amin El Husseini deed niets anders dan zijn land beschermen tegen de sneeky plannen van de zionisten om zijn land te beroven. Uit eindelijk heeft hij nog gelijk gehad ook. Zie wat de Palestijnen allemaal te verduren hebben gehad.



Nazi Support of Zionism

Theodor Herzl (1860-1904), the founder of modern Zionism, recognized that anti-Semitism would further his cause, the creation of a separate state for Jews. To solve the Jewish Question, he maintained “we must, above all, make it an international political issue.”[1]Herzl wrote that Zionism offered the world a welcome “final solution of the Jewish question.”[2]In his “Diaries”, page 19, Herzl stated “Anti-Semites will become our surest friends, anti-Semitic countries our allies.”

Zionist Collaboration with the NazisZionism was supported by the German SS and Gestapo.[3] [4] [5] [6] Hitler himself personally supported Zionism.[7] [8] During the 1930’s, in cooperation with the German authorities, Zionist groups organized a network of some 40 camps throughout Germany where prospective settlers were trained for their new lives in Palestine. As late as 1942 Zionists operated at least one of these officially authorized “Kibbutz” training camps[9] over which flew the blue and white banner which would one day be adopted as the national flag of “Israel”.[10]

The Transfer Agreement (which promoted the emigration of German Jews to Palestine) implemented in 1933 and abandoned at the beginning of WWII is an important example of the cooperation between Hitler’s Germany and international Zionism. [11] Through this agreement, Hitler’s Third Reich did more than any other government during the 1930’s to support Jewish development in Palestine and further the Zionist goals.

Hitler and the Zionists had a common goal: to create a world Jewish Ghetto as a solution to the Jewish Question.

The Zionist so-called “World Jewish Congress” declared war on the country of Germany,[12] [13] knowing that it would affect their Jewish brothers residing in that country who would be left without protection. When others tried to help them escape to other countries, the Zionist movement took actions which caused those countries to lock their doors to Jewish immigration (read more in the books, “Perfidy” and “Min Hametzer”). As a result of the Zionist influence five ships of Jewish refugees from Germany arriving in the United States were turned back to the gas chambers.

The fundamental aim of the Zionist movement has been not to save Jewish lives but to create a “Jewish state” in Palestine.

On December 7, 1938, Ben Gurion, the first head of the Zionist ‘state of Israel’ declared “If I knew it was possible to save all the children in Germany by taking them to England, and only half of the children by taking them to Eretz Israel, I would choose the second solution. For we must take into account not only the lives of these children but also the history of the people of Israel.”[14]

On August 31, 1949, Ben Gurion stated: “Although we have realized our dream of creating a Jewish State, we are only at the beginning. There are still only 900,000 Jews in Israel, whereas the majority of the Jewish people still remains abroad. Our future task is to bring all the Jews to Israel.”

Of the two and a half million Jews seeking refuge from the Nazis between 1935 and 1943, less than 9% went to settle in Palestine. The vast majority, 75%, went to the Soviet Union. In the mid-70’s, more people emigrated out of ‘Israel’ than came in. The only surges of immigration to the Zionist state have occurred during anti-Semitic threats and persecution in foreign countries.[15]

It follows that for the Zionist state to achieve its goal of a Jewish world ghetto anti-Semitism must be promoted and encouraged, and as we have seen, by acts of violence if necessary.

“To attain its practical objectives, Zionism hopes it will be able to collaborate with a government that is fundamentally hostile to the Jews”.[16]

The use of anti-Semitism as a tool to coerce immigration to the Zionist state continues to the present day:

Prime Minister Sharon has stated that anti-Semitism is on the rise and that the only hope for the safety of Jews is to move to Israel under the protection of the Zionist state. “The best solution to anti-Semitism is immigration to Israel. It is the only place on Earth where Jews can live as Jews," he said.[17]

Those who continue to call the so-called “state of Israel” the “Jewish State” are not only promoting Zionism which is contrary to the beliefs of true Judaism, but also endorsing the promotion of worldwide anti-Semitism. In doing so they are endangering the lives of traditional Jews and denying their civil liberties and human rights.

When the British foreign secretary, Arthur Balfour (sponsor of the 1905 Aliens Act to restrict Jewish immigration to the UK), wanted the British government to commit itself to a Jewish homeland in Palestine, his declaration was delayed - not by anti-Semites but by leading figures in the British Jewish community. They included a Jewish member of the cabinet who called Balfour's pro-Zionism "anti-Semitic in result". In contrast, a great statesman like Secretary of State Colin Powell, a supporter of traditional Judaism, has the courage to separate Judaism from Zionism and to acknowledge that speaking out against the actions of the Zionist state is not “anti-Semitism”.

We call upon our leaders in Washington to disassociate the actions of the Zionist state from traditional Judaism by no longer referring to “Israel” as the “Jewish State” but as “the Zionist State” and to speak out against the Zionist actions which promote anti-Semitism.

Hatert
09-05-11, 21:41
Bibliography:

“Zionism and the Third Reich”, Author: Mark Weber, The Journal for Historical Review
(Institute for Historical Review (http://www.ihr.org)), July/August 1993, Volume 13, Number 4, page 29.

Hitlers Zweites Buch – ein Dokument aus dem Jahr 1928, Stuttgart, 1961. English translation: Hitler’s Secret Book, New York, 1961, pp 212-215.

Berlin Encyclopaedia Judaica (New York and Jerusalem: 1971), Vol. 5, p.648.
See also, J.-C. Horak, “Zionist Film Propaganda in Nazi Germany,” Historical Journal of Film, Radio and Television, Vol. 4, No. 1, 1984, pp 49-58.

Perfidy, Author: Ben Hecht, Milah Press, Incorporated; April 1, 1997

Min Hameitzer, Author:Rabbi Weissmandl; The book Unheeded Cry by Abraham Fuchs, is a partial translation.

Holocaust Encyclopedia, “Escape from German Occupied Europe”, http://www.ushmm.org/wlc/en/index.php?lang=en&ModuleId=10005470

“Immigration Policies”, Jewish Virtual Library, Immigration Policies (http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Holocaust/grobim.html)

“The Tragedy of the S.S. St. Louis”, Jewish Virtual Library, The Tragedy of the S.S. St. Louis (http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Holocaust/stlouis.html)


[1] Quoted in: Ingrid Wecker, Feuerzeichen: Die “Reichskristallnacht” (Tubingen: Grabert, 1981), p. 212. See also: Th. Herzl, The Jewish State (New York: Herzl Press, 1970), pp 33, 35, 36, and Edwin Black, The Transfer Agreement (New York: Macmillan, 1984), p.73

[2] Th. Herzl, “Der Kongress, “ Welt, June 4, 1897. Reprinted in: Theodore Herzls zionistische Schriften (Leon Kellner, ed.), ester Teil, Berlin: Judischer Verlag, 1920, p. 190 (and p.139)

[3] Francis R. Nicosia, The Third Reich and the Palestine Question (1985), pp. 54-55.; Karl A. Schleunes, The Twisted Road to Auschwitz (Urbana: Univ. of Illinois, 1970, 1990) pp. 178-181

[4] Jacob Boas, “A Nazi Travels to Palestine,” History Today (London), January, 1980, pp. 33-38.

[5] Facsimile reprint of front page of Das Schwarze Korp, May 15, 1935, in: Janusz Piekalkiewicz, Israels Langer Arm (Frankfurt: Goverts, 1975), pp. 66-67.

[6] Das Schwarze Korps, Sept. 26, 1935. Quoted in: F. Nicosia, The Third Reich and the Palestine Question (1985), pp. 56-57

[7] F. Nicosia, Third Reich (1985), pp. 141-144; On Hitler’s critical view of Zionism in Mein Kapf, see. Esp. Vol. 1, Chap. 11. Quoted in: Robert Wistrich, Hitler’s Apocalypse (London: 1985), p. 155.;

[8] W. Feilchenfeld, et al., Haavra-Transfer (1972). Entire text in: David Yisraeli, The Palestine Problem in German Politics 1889-1945 (Israel: 1974), pp. 132-136.

[9] Y. Arad, et al., eds., Documents On the Holocaust (1981), p. 155. (The training kibbutz was at Neuendorf, and may have functioned even after March 1942.)

[10] Lucy Dawidowicz, The War Against the Jews, 1933-1945 (New York: Bantam, pb., 1976), pp 253-254; Max Nussbaum, “Zionism Under Hitler,” Congress Weekly (New York: American Jewish Congress), Sept. 11, 1942.; F. Nicosia, The Third Reich (1985), pp 58-60, 217.; Edwin Black, The Transfer Agreement (1984), p. 175.

[11] E. Black, The Transfer Agreement (1984), pp. 328, 337.

[12] “Judea Declares War on Germany!” – London Daily Express headline, March 24th, 1933
[13] “The worldwide boycott against Germany in 1933 and the later all-out declaration of war against Germany initiated by the Zionist leaders and the World Jewish Congress enraged Hitler so that he threatened to destroy the Jews…” (Rabbi Schwartz, New York Times, Sept. 30, 1997)

[14] Yvon Gelbner, “Zionist policy and the fate of European Jewry”, in Yad Vashem studies (Jerusalem, vol. XII, p. 199).

[15] Institute for Jewish Affairs of New York, quoted by Christopher Sykes in “Crossroads to Isarl”, London 1965, and by Nathan Weinstock, “Le sionisme contre Israel,” p. 146.

[16] Lucy Dawidovitch, “A Holocaust Reader”, p. 155.

[17] “Sharon Urges Jews to go to Israel”, BBC News, 17 Nov. 2003, BBC NEWS | Middle East | Sharon urges Jews to go to Israel (http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/3275979.stm)


http://www.jewsagainstzionism.com/antisemitism/nazisupport.cfm#_ftn11

sjaakie
09-05-11, 21:44
Husseini was een Palestijns Arabisch nationalist. Hij zou door Aldolf Hitler het leiderschap van Palestina zijn beloofd als de Engelsen zouden zijn verdreven uit Palestina door de Duitsers en de Joden zijn uitgeroeid. Dit zou de zekere dood van honderdduizenden Joden in Palestina tot gevolg hebben gehad.

Wel moesten de Palestijnen soldaten leveren voor de Waffen SS. Hij heeft Hitler ook meerdere malen ontmoet.

http://www.youtube.com/watch?v=yLRTe-lZMB0&feature=related

http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=301

Hatert
09-05-11, 21:46
Als een Jood met een Duitse was getrouwd dan waren de kinderen 1/2 Joods. Ik heb ook ooit eens iets gelezen over Joden die konden aantonen dat ze heel lang bij een Duitse kerk aangesloten waren en zo de dans ontsprongen.

In het filmpje zijn het 1/2 of 1/4 Joden en volgens de rassenwetten .....enz.

December 23, 2002

51 Documents:
Zionist Collaboration with the Nazis
by LENNI BRENNER

In 1983, Croom Helm Ltd. published my 1st book, Zionism in the Age of the Dictators. American writers don't expect favorable reviews from the London Times, but editorialist Edward Mortimer declared that "Brenner is able to cite numerous cases where Zionists collaborated with anti-Semitic regimes, including Hitler's."

Still less could a Trotskyist dream of a review from Izvestia, the Soviet government gazette, but they hailed it. "During the world war, Brenner points out, Zionism showed its real meaning: for the sake of its ambitions, it sacrificed the blood of millions of Jews."

Louis Rapoport, a failed Berkeley radical, denounced the book in the Jerusalem Post as "leftist babble." Nevertheless, he conceded, there were "very real charges that will continue to haunt" Zionism "until they are dealt with honestly."

In 1987, Jim Allen, the celebrated British movie/TV writer, based Perdition, a stage play, on the book. When intense pressure on the Royal Court Theatre canceled production, we debated Sir Martin Gilbert, the Churchill family's private historian, and Stephen Roth, head of the British Zionist Federation, nationwide, prime-time on ITV. The London Review of Books said the Zionist scheme "made it one of the most famous plays of the decade." Indeed, unless the Queen was sick on the crapper, every politically or theatrically interested person in Britain watched us win, thanks to director Ken Loach's strategic instructions.

Extraordinary world interest wasn't matched in America's media. Alex Cockburn championed the book in the Village Voice and in the Nation. But the Voice refused to review it. The Nation sent it out to someone, but, sorry, "he never sent in the review."

Walter Laqueur had to bark in the Zionist New Republic after their Perdition debacle: "Some of Brenner's book is invented, some is exaggerated or drawn out of context." Yet even he admits that "German Zionists did not fully understand the meaning of Hitler when he came to power in 1933. Some of their comments and declarations make embarrassing reading 50 years later."

Despite Zionism's best efforts, over 5,000 copies sold in 18 years before being put on the web: Lenni Brenner: Zionism in the Age of the Dictators - A Reappraisal (1983) (http://www.marxists.de/middleast/brenner/index.htm) Then Lyle Stuart of Barricade Books discovered that a friend, a Zionist propagandist, had never read the complete proposal of the "Stern Gang," 1940s Zionist terrorists, to go to war on Hitler's side. 51 Documents was born. Now Americans and others can read the evidence and judge for themselves.

There are six selections re Zionism's relationship to anti-Semitism and racism prior to Hitler. The 51 documents, including 35 letters, memos, articles, and reports by Zionists, are from the Hitler era and after. Seven are by Nazis, most notably Eichmann's memoir, written in Argentina, on Hungarian collaborator RA<<zso Kasztner. Five of the six and 43 of the 51 are complete. The rest are extensive excerpts from important reports. There are four first-time full translations of articles from German, Hebrew, Italian and Russian.

Zionism convicts itself. On June 21, 1933, the German Zionist Federation sent a secret memorandum to the Nazis:

"Zionism has no illusions about the difficulty of the Jewish condition, which consists above all in an abnormal occupational pattern and in the fault of an intellectual and moral posture not rooted in one's own tradition. Zionism recognized decades ago that as a result of the assimilationist trend, symptoms of deterioration were bound to appear, which it seeks to overcome by carrying out its challenge to transform Jewish life completely.

"It is our opinion that an answer to the Jewish question truly satisfying to the national state can be brought about only with the collaboration of the Jewish movement that aims at a social, cultural and moral renewal of Jewry--indeed, that such a national renewal must first create the decisive social and spiritual premises for all solutions.

"Zionism believes that a rebirth of national life, such as is occurring in German life through adhesion to Christian and national values, must also take place in the Jewish national group. For the Jew, too, origin, religion, community of fate and group consciousness must be of decisive significance in the shaping of his life. This means that the egotistic individualism which arose in the liberal era must be overcome by public spiritedness and by willingness to accept responsibility."

By 1936, the Post ran a news flash, "German Zionists Seek Recognition":

"A bold demand that the German Zionist Federation be given recognition by the Government as the only instrument for the exclusive control of German Jewish life was made by the Executive of that body in a proclamation today. All German Jewish organizations, it was declared, should be dominated by the Zionist spirit."

Zionist factions competed for the honor of allying to Hitler. By 1940-41, the "Stern Gang," among them Yitzhak Shamir, later Prime Minister of Israel, presented the Nazis with the "Fundamental Features of the Proposal of the National Military Organization in Palestine (Irgun Zvai Leumi) Concerning the Solution of the Jewish Question in Europe and the Participation of the NMO in the War on the Side of Germany."

Avraham Stern and his followers announced that

"The NMO, which is well-acquainted with the goodwill of the German Reich government and its authorities towards Zionist activity inside Germany and towards Zionist emigration plans, is of the opinion that:

1. Common interests could exist between the establishment of a new order in Europe in conformity with the German concept, and the true national aspirations of the Jewish people as they are embodied by the NMO.

2. Cooperation between the new Germany and a renewed folkish-national Hebraium would be possible and,

3. The establishment of the historic Jewish state on a national and totalitarian basis, bound by a treaty with the German Reich, would be in the interest of a maintained and strengthened future German position of power in the Near East.

Proceeding from these considerations, the NMO in Palestine, under the condition the above-mentioned national aspirations of the Israeli freedom movement are recognized on the side of the German Reich, offers to actively take part in the war on Germany's side."

They hanged people all over Europe after WW II for notes to the Nazis like these. But these treasons against the Jews were virtually unknown in the run up to the creation of the Zionist state in May 1948. Ninety percent of America's Jews suddenly became emotional pro-Zionists. With Democrats, Republicans and even the Communist-organized Progressive Party competing for Jewish votes in the November Presidential election, Harry Truman's monetary aid bought arms from pro-Soviet Czechoslovakia, and an Israel was born, run by the German Zionists' cothinkers in Jerusalem.

Jews and other Americans still know little of Zionism's sordid past. But today only programed fanatics can come away pro-Zionist after reading plain facts. Indeed, according to the American Jewish Identity Survey (2001), less than 22% of all Jews declare themselves Zionist.

Opposition to Zionism also grows among liberal educated gentiles, every time their declared enemy, Pat Robertson, howls in favor of Orthodox Israel.

For complex historical reasons, the Vietnam anti-war movement and anti-apartheid campaign emphasized demonstrations over sustained education. Even in victory, little was left behind in the way of attention to foreign affairs among the broad masses. Even after 9/11, the ultimate attention getter, US public knowledge about the Arab world, Islam, the oil industry, Zionism, and Washington's involvement with them, is minimal. But the present anti-Iraq war movement has no choice but to systematically educate itself and the public. The issues are too complex for anything less. Ignorance or illusions about any of the players, here or there, means certain death for X number of Arabs, Israelis, Kurds, Muslims and Americans.

51 Documents can play a major role in making serious study a priority concern for an anti-war movement that will stay solidly in place until the present bipartisan power structure is destroyed and replaced.

A check to me, for $22.00 + $1.84 media mail postage, gets a signed book back, anywhere in the US. Folks in other countries, and people wanting rates for bulk orders, should also write

Lenni Brenner
Park West
Finance Station
POB 20598
NY, NY 10025

Lenni Brenner can be reached at: [email protected]


Lenni Brenner: 51 Documents: Zionist Collaboration with the Nazis (http://www.counterpunch.org/brenner1223.html)

Mothership
09-05-11, 21:47
Wat ik wel dien te erkennen is dat als je vroeger met oudere mensen sprak over de Joodse gemeenschap in Nederland ze zich vaak uitlieten in weinig vleiende bewoordingen. Achteraf denk ik dat het allemaal jaloezie is omdat de Joodse gemeenschap in Nederland redelijk succesvol was. Het waren vaak gewiekste handelaren.

Als kind heb ik dat nooit begrepen en altijd een fascinatie gehad hoe zo'n klein volkje zich staande wist te houden ondanks WOII, Hitler, de Russische progroms en 1.2 miljard Arabieren en de bezettingen door vreemde mogendheden van het land zelf.

Nog steeds denk ik als er een God bestaat dan moet deze toch wel op de hand zijn van die paar miljoen Joden. Anders zou ik er geen verklaring voor hebben dat ze nog bestaan überhaupt.

Hatert
09-05-11, 21:48
http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=301


http://palestineremembered.com/images/JabotinskyInFascistUniform_1.jpg


http://img217.imageshack.us/img217/1073/sterngangdocnazicollabo.jpg


A scanned copy of the document (dated January 1941) sent by the Stern Gang asking Nazi Germany for alliance between both groups


Posted on April 3, 2002

The document was scanned from "The Stern Gang: Ideology, Politics, and Terror 1940-1949" by Joseph Heller who is a professor in the Hebrew University in Jerusalem. Click here to view the reviews and the pricing of this book at Amazon.com.

Hatert
09-05-11, 21:52
Wat ik wel dien te erkennen is dat als je vroeger met oudere mensen sprak over de Joodse gemeenschap in Nederland ze zich vaak uitlieten in weinig vleiende bewoordingen. Achteraf denk ik dat het allemaal jaloezie was omdat de Joodse gemeenschap in Nederland redelijk succesvol was.

Als kind heb ik dat nooit begrepen en altijd een fascinatie gehad hoe zo'n klein volkje zich staande wist te houden ondanks WOII, Hitler, de Russische progroms en 1.2 miljard Arabieren.

Nog steeds denk ik als er een God bestaat dan moet deze toch wel op de hand zijn van die paar miljoen Joden. Anders zou ik er geen verklaring voor hebben dat ze nog bestaan überhaupt.

Wij noemen dat gewoon landroof om een zionazistaat te creeren, dat is ze gelukt ook. Haha ze denken dat ze even zomaar een land kunnen inpikken en dat daarna de wereld gewoon weer normaal verder gaat.

Zonder Europa en Amerika en al die massamoordenaarswapens is israel zo weg. Het is met bedrog en leugens onstaan. Maar aan alles komt een eind, wees gerust.

Oow ja dit ook nog!


http://img534.imageshack.us/img534/3434/zionistnazimedal2.jpg

Mothership
09-05-11, 21:55
Maar wat zou jij doen als je in hun schoenen stond. Zo'n legeruniform aantrekken of in een veewagon stappen onderweg naar een concentratiekamp.

Mothership
09-05-11, 21:56
Wij noemen dat gewoon landroof om een zionazistaat te creeren, dat is ze gelukt ook. Haha ze denken dat ze even zomaar een land kunnen inpikken en dat daarna de wereld gewoon weer normaal verder gaat.

Maar Hatert dat was toch al duizenden jaren een vrijwel Joodse staat? Is toch niks mis mee als die mensen willen terugkeren naar hun plek van herkomst. Dat land is toch niet ingepikt. Volgens mij leven die gasten daar al duizenden jaren.

Deze kaart van 1000 voor Christus werkt wellicht verhelderend.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Levant_830.png

Hatert
09-05-11, 22:26
Maar Hatert dat was toch al duizenden jaren een vrijwel Joodse staat? Is toch niks mis mee als die mensen willen terugkeren naar hun plek van herkomst. Dat land is toch niet ingepikt. Volgens mij leven die gasten daar al duizenden jaren.

Deze kaart van 1000 voor Christus werkt wellicht verhelderend.




http://www.youtube.com/watch?v=w6aCp2pB0Sc&feature=player_embedded

Mothership
09-05-11, 23:05
Is de zinsnede in dat Youtube filmpje geen contradictio in terminis? "De Palestijnen hebben meer DNA verwantschap met Joden dan de Joden onderling".

Dat is net zoiets als: "de Zimbabwanen hebben meer DNA verwantschap met Groningers dan de Groningers onderling."

Hatert
09-05-11, 23:45
Is de zinsnede in dat Youtube filmpje geen contradictio in terminis? "De Palestijnen hebben meer DNA verwantschap met Joden dan de Joden onderling".

Dat is net zoiets als: "de Zimbabwanen hebben meer DNA verwantschap met Groningers dan de Groningers onderling."

http://img192.imageshack.us/img192/2207/joden.png

Mothership
10-05-11, 00:12
Hatert ik loop tegen de grenzen van mijn kennis aan inzake DNA verwantschappen. Ik heb al probs genoeg inzake vererving om een goede teef te kiezen voor mijn KNPV hond :tik:

Het is een discipline waarbij ik de beantwoording graag overlaat aan ter zake kundige personen.

Hatert
10-05-11, 00:28
Hatert ik loop tegen de grenzen van mijn kennis aan inzake DNA verwantschappen. Ik heb al probs genoeg inzake vererving om een goede teef te kiezen voor mijn KNPV hond :tik:

Het is een discipline waarbij ik de beantwoording graag overlaat aan ter zake kundige personen.



Zionist nationalist myth of enforced exile

Israel deliberately forgets its history

An Israeli historian suggests the diaspora was the consequence, not of the expulsion of the Hebrews from Palestine, but of proselytising across north Africa, southern Europe and the Middle East

by Schlomo Sand


Every Israeli knows that he or she is the direct and exclusive descendant of a Jewish people which has existed since it received the Torah (1) in Sinai. According to this myth, the Jews escaped from Egypt and settled in the Promised Land, where they built the glorious kingdom of David and Solomon, which subsequently split into the kingdoms of Judah and Israel. They experienced two exiles: after the destruction of the first temple, in the 6th century BC, and of the second temple, in 70 AD.

Two thousand years of wandering brought the Jews to Yemen, Morocco, Spain, Germany, Poland and deep into Russia. But, the story goes, they always managed to preserve blood links between their scattered communities. Their uniqueness was never compromised.

At the end of the 19th century conditions began to favour their return to their ancient homeland. If it had not been for the Nazi genocide, millions of Jews would have fulfilled the dream of 20 centuries and repopulated Eretz Israel, the biblical land of Israel. Palestine, a virgin land, had been waiting for its original inhabitants to return and awaken it. It belonged to the Jews, rather than to an Arab minority that had no history and had arrived there by chance. The wars in which the wandering people reconquered their land were just; the violent opposition of the local population was criminal.

This interpretation of Jewish history was developed as talented, imaginative historians built on surviving fragments of Jewish and Christian religious memory to construct a continuous genealogy for the Jewish people. Judaism’s abundant historiography encompasses many different approaches.

But none have ever questioned the basic concepts developed in the late 19th and early 20th centuries. Discoveries that might threaten this picture of a linear past were marginalised. The national imperative rejected any contradiction of or deviation from the dominant story. University departments exclusively devoted to “the history of the Jewish people”, as distinct from those teaching what is known in Israel as general history, made a significant contribution to this selective vision. The debate on what constitutes Jewishness has obvious legal implications, but historians ignored it: as far as they are concerned, any descendant of the people forced into exile 2,000 years ago is a Jew.

Nor did these official investigators of the past join the controversy provoked by the “new historians” from the late 1980s. Most of the limited number of participants in this public debate were from other disciplines or non-academic circles: sociologists, orientalists, linguists, geographers, political scientists, literary academics and archaeologists developed new perspectives on the Jewish and Zionist past. Departments of Jewish history remained defensive and conservative, basing themselves on received ideas. While there have been few significant developments in national history over the past 60 years (a situation unlikely to change in the short term), the facts that have emerged face any honest historian with fundamental questions.

Founding myths shaken

Is the Bible a historical text? Writing during the early half of the 19th century, the first modern Jewish historians, such as Isaak Markus Jost (1793-1860) and Leopold Zunz (1794-1886), did not think so. They regarded the Old Testament as a theological work reflecting the beliefs of Jewish religious communities after the destruction of the first temple. It was not until the second half of the century that Heinrich Graetz (1817-91) and others developed a “national” vision of the Bible and transformed Abraham’s journey to Canaan, the flight from Egypt and the united kingdom of David and Solomon into an authentic national past. By constant repetition, Zionist historians have subsequently turned these Biblical “truths” into the basis of national education.

Hatert
10-05-11, 00:28
But during the 1980s an earthquake shook these founding myths. The discoveries made by the “new archaeology” discredited a great exodus in the 13th century BC. Moses could not have led the Hebrews out of Egypt into the Promised Land, for the good reason that the latter was Egyptian territory at the time. And there is no trace of either a slave revolt against the pharaonic empire or of a sudden conquest of Canaan by outsiders.

Nor is there any trace or memory of the magnificent kingdom of David and Solomon. Recent discoveries point to the existence, at the time, of two small kingdoms: Israel, the more powerful, and Judah, the future Judea. The general population of Judah did not go into 6th century BC exile: only its political and intellectual elite were forced to settle in Babylon. This decisive encounter with Persian religion gave birth to Jewish monotheism.

Then there is the question of the exile of 70 AD. There has been no real research into this turning point in Jewish history, the cause of the diaspora. And for a simple reason: the Romans never exiled any nation from anywhere on the eastern seaboard of the Mediterranean. Apart from enslaved prisoners, the population of Judea continued to live on their lands, even after the destruction of the second temple. Some converted to Christianity in the 4th century, while the majority embraced Islam during the 7th century Arab conquest.

Most Zionist thinkers were aware of this: Yitzhak Ben Zvi, later president of Israel, and David Ben Gurion, its first prime minister, accepted it as late as 1929, the year of the great Palestinian revolt. Both stated on several occasions that the peasants of Palestine were the descendants of the inhabitants of ancient Judea (2).

Proselytising zeal

But if there was no exile after 70 AD, where did all the Jews who have populated the Mediterranean since antiquity come from? The smokescreen of national historiography hides an astonishing reality. From the Maccabean revolt of the mid-2nd century BC to the Bar Kokhba revolt of the 2nd century AD, Judaism was the most actively proselytising religion. The Judeo-Hellenic Hasmoneans forcibly converted the Idumeans of southern Judea and the Itureans of Galilee and incorporated them into the people of Israel. Judaism spread across the Middle East and round the Mediterranean. The 1st century AD saw the emergence in modern Kurdistan of the Jewish kingdom of Adiabene, just one of many that converted.

The writings of Flavius Josephus are not the only evidence of the proselytising zeal of the Jews. Horace, Seneca, Juvenal and Tacitus were among the Roman writers who feared it. The Mishnah and the Talmud (3) authorised conversion, even if the wise men of the Talmudic tradition expressed reservations in the face of the mounting pressure from Christianity.

Although the early 4th century triumph of Christianity did not mark the end of Jewish expansion, it relegated Jewish proselytism to the margins of the Christian cultural world. During the 5th century, in modern Yemen, a vigorous Jewish kingdom emerged in Himyar, whose descendants preserved their faith through the Islamic conquest and down to the present day. Arab chronicles tell of the existence, during the 7th century, of Judaised Berber tribes; and at the end of the century the legendary Jewish queen Dihya contested the Arab advance into northwest Africa. Jewish Berbers participated in the conquest of the Iberian peninsula and helped establish the unique symbiosis between Jews and Muslims that characterised Hispano-Arabic culture.

The most significant mass conversion occurred in the 8th century, in the massive Khazar kingdom between the Black and Caspian seas. The expansion of Judaism from the Caucasus into modern Ukraine created a multiplicity of communities, many of which retreated from the 13th century Mongol invasions into eastern Europe. There, with Jews from the Slavic lands to the south and from what is now modern Germany, they formed the basis of Yiddish culture (4).

Prism of Zionism

Until about 1960 the complex origins of the Jewish people were more or less reluctantly acknowledged by Zionist historiography. But thereafter they were marginalised and finally erased from Israeli public memory. The Israeli forces who seized Jerusalem in 1967 believed themselves to be the direct descendents of the mythic kingdom of David rather than – God forbid – of Berber warriors or Khazar horsemen. The Jews claimed to constitute a specific ethnic group that had returned to Jerusalem, its capital, from 2,000 years of exile and wandering.

This monolithic, linear edifice is supposed to be supported by biology as well as history. Since the 1970s supposedly scientific research, carried out in Israel, has desperately striven to demonstrate that Jews throughout the world are closely genetically related.

Research into the origins of populations now constitutes a legitimate and popular field in molecular biology and the male Y chromosome has been accorded honoured status in the frenzied search for the unique origin of the “chosen people”. The problem is that this historical fantasy has come to underpin the politics of identity of the state 
of Israel. By validating an essentialist, 
ethnocentric definition of Judaism it encourages a segregation that separates Jews from non-Jews – whether Arabs, Russian immigrants or foreign workers.

Sixty years after its foundation, Israel refuses to accept that it should exist for the sake of its citizens. For almost a quarter of the population, who are not regarded as Jews, this is not their state legally. At the same time, Israel presents itself as the homeland of Jews throughout the world, even if these are no longer persecuted refugees, but the full and equal citizens of other countries.

A global ethnocracy invokes the myth of the eternal nation, reconstituted on the land of its ancestors, to justify internal discrimination against its own citizens. It will remain difficult to imagine a new Jewish history while the prism of Zionism continues to fragment everything into an ethnocentric spectrum. But Jews worldwide have always tended to form religious communities, usually by conversion; they cannot be said to share an ethnicity derived from a unique origin and displaced over 20 centuries of wandering.

The development of historiography and the evolution of modernity were consequences of the invention of the nation state, which preoccupied millions during the 19th and 20th centuries. The new millennium has seen these dreams begin to shatter.

And more and more academics are analysing, dissecting and deconstructing the great national stories, especially the myths of common origin so dear to chroniclers of the past.


http://mondediplo.com/2008/09/07israel

ronald
10-05-11, 00:46
150.000 joden zaten in het leger van het derde rijk.

http://www.youtube.com/watch?v=lcDpptCdYY0

http://www.youtube.com/watch?v=5FzmvniIUmc

In zijn boek meldt Rigg het "vreemde maar ware" verhaal over Duitse soldaten dienend in het leger enig joodse wortels had. Ten eerste heeft hij zijn getal van 100.000 gebaseerd op 400 interviews die hij met voormalige soldaten had en joodse wortels zouden hebben. Er geldt maar één regel wie wel of niet joods is: de joods-wettelijke. Riggs overname van wie joods is stamt af van de Nazi's zelf. Zijn interviews waren dan ook met half-joden, kwart-joden, nooit-geweten-joden... in het heerlijk geassimileerde Duitsland. Daarnaast komt hij op zo'n groot getal door statistische extrapolatie. Onzin verhaal. Er zullen best joden in het leger hebben gediend. Mijn leraar "verwelkomde" een duitse officier in het concentratiekamp. Hij had een enkeltje gekregen omdat men er achter kwam dat hij joods was en zijn voorouders dit toch zo goed mogelijk hebben gedacht te hebben uitgewist.
Om hun loyaliteit aan Hitler kenbaar te maken zonden de Hongaren in 1942 200.000 man troepen om tegen de Russen te vechten. 60.000 waren joodse slavenarbeiders. Deze moesten anti-tank mijnen plaatsen op de velden en aan het front mijnen detecteren zonder enkel wapen of passend gereedschap. Toen de Russen terrein wonnen vluchtten de Hongaren, deze joodse "soldaten" achterlatend zonder eten noch kleding. Van de 60.000 hebben er maar 5000 het overleefd.
Met andere woorden een bull shit verhaal waarmee hij zijn ego kon strijken de media te hebben gehaald en jij je story.

Mothership
10-05-11, 00:48
Ik zie slechts pasted texst van illustere nieuwsbronnen. Zeer benieuwd naar je persoonlijke visie Hatert.

Hatert
10-05-11, 00:53
Stop de leugens en criminalisering van arabieren en moslims om de landroof en dito slachtpartijen te kunnen vergoeilijken middels de bekende zionistische desinformatiecampagnes en zwartmakerij van critici van dit onrecht.

Hatert
10-05-11, 00:56
In zijn boek meldt Rigg het "vreemde maar ware" verhaal over Duitse soldaten dienend in het leger enig joodse wortels had. Ten eerste heeft hij zijn getal van 100.000 gebaseerd op 400 interviews die hij met voormalige soldaten had en joodse wortels zouden hebben. Er geldt maar één regel wie wel of niet joods is: de joods-wettelijke. Riggs overname van wie joods is stamt af van de Nazi's zelf. Zijn interviews waren dan ook met half-joden, kwart-joden, nooit-geweten-joden... in het heerlijk geassimileerde Duitsland. Daarnaast komt hij op zo'n groot getal door statistische extrapolatie. Onzin verhaal. Er zullen best joden in het leger hebben gediend. Mijn leraar "verwelkomde" een duitse officier in het concentratiekamp. Hij had een enkeltje gekregen omdat men er achter kwam dat hij joods was en zijn voorouders dit toch zo goed mogelijk hebben gedacht te hebben uitgewist.
Om hun loyaliteit aan Hitler kenbaar te maken zonden de Hongaren in 1942 200.000 man troepen om tegen de Russen te vechten. 60.000 waren joodse slavenarbeiders. Deze moesten anti-tank mijnen plaatsen op de velden en aan het front mijnen detecteren zonder enkel wapen of passend gereedschap. Toen de Russen terrein wonnen vluchtten de Hongaren, deze joodse "soldaten" achterlatend zonder eten noch kleding. Van de 60.000 hebben er maar 5000 het overleefd.
Met andere woorden een bull shit verhaal waarmee hij zijn ego kon strijken de media te hebben gehaald en jij je story.

Mijn argumentatie is meervoudig.

ronald
10-05-11, 00:58
Dan moet je er wel bij vertellen dat in februari 1937 Adolf Eichman als hoofd van de Judenreferat benaderd werd door de haganah, de joodse tereurbeweging. Terreur Zionist Feivel Polkes werd naar Berlijn gestuurd om de nazi's te polsen over soepelere emigratievoorwaarden voor de duitse joden. Sterker nog ze werden uitgenodigd voor een tegenbezoek door de haganah en in 1939 doken meneer Adolf Eichman en Herbert Hagen op in Palestina.

Helaas voor de zionisten mislukten hun plannentje want Eichman ontmoete Amin El Husseini die hem dat plannetje van die zionisten uit zijn hoofd praatte. Bij zijn terugkeer in Berlijn bracht hij bij Reinhard Heydrich, de chef van de Gestapo, een negatief advies uit.

Amin El Husseini deed niets anders dan zijn land beschermen tegen de sneeky plannen van de zionisten om zijn land te beroven. Uit eindelijk heeft hij nog gelijk gehad ook. Zie wat de Palestijnen allemaal te verduren hebben gehad.



Ja, de Hagana had een hoofdkwartier in Berlijn nou goed. Je hebt het over goederen van Duitse joden die ze wilden meenemen toen ze naar Palestina wilden emigreren. Waar heb jij het over? Je verdraait de geschiedenis. Niet te vergelijken met het kwade Al Huseini en zijn kliek gesteund door zijn volk. "Land beschermen" noemt hij dat. Wat wilde hij met de Joden in de Balkan doen? Vele zgn Palestijnen waren Bosnische Moslims die na WOII naar Palestina vluchtten om de dans als Nazi-vriendjes te ontspringen.

Mothership
10-05-11, 00:59
Stop de leugens en criminalisering van arabieren en moslims om de landroof en dito slachtpartijen te kunnen vergoeilijken middels de bekende zionistische desinformatiecampagnes en zwartmakerij van critici van dit onrecht.

Waarde Hatert. Met alle respekt maar historisch bezien ruikt, proeft, stinkt dat Mickey Mouse land toch al duizenden jaren Joods?

ronald
10-05-11, 01:02
http://img192.imageshack.us/img192/2207/joden.png

Yeah right.De "Palestijnen"zijn een soort zigeuners die overal rondzwierven. Totaal geschift.

Mothership
10-05-11, 01:13
Yeah right.De "Palestijnen"zijn een soort zigeuners die overal rondzwierven. Totaal geschift.

We hebben een deskundige in de genetica nodig Ronald :tik:

Hatert
10-05-11, 01:19
Yeah right.De "Palestijnen"zijn een soort zigeuners die overal rondzwierven. Totaal geschift.

Nope de Palestijnen zijn nooit in diaspora geweest.

Hatert
10-05-11, 01:21
Ja, de Hagana had een hoofdkwartier in Berlijn nou goed. Je hebt het over goederen van Duitse joden die ze wilden meenemen toen ze naar Palestina wilden emigreren. Waar heb jij het over? Je verdraait de geschiedenis. Niet te vergelijken met het kwade Al Huseini en zijn kliek gesteund door zijn volk. "Land beschermen" noemt hij dat. Wat wilde hij met de Joden in de Balkan doen? Vele zgn Palestijnen waren Bosnische Moslims die na WOII naar Palestina vluchtten om de dans als Nazi-vriendjes te ontspringen.

Kansloze zaak ronald. De zionisten zaten zo diep in hitlers reet dat al probeert men dat uit de geschiedenis te wassen, de geur zal nooit verdwijnen. Faecismus zionismus.

ronald
10-05-11, 01:27
Hatert ik loop tegen de grenzen van mijn kennis aan inzake DNA verwantschappen. Ik heb al probs genoeg inzake vererving om een goede teef te kiezen voor mijn KNPV hond :tik:

Het is een discipline waarbij ik de beantwoording graag overlaat aan ter zake kundige personen.

Niet dat dit artikel een alomvattend antwoord geeft, maar toch een goed overzicht.

http://www.commentarymagazine.com/article/jews-and-their-dna/

ronald
10-05-11, 01:29
Kansloze zaak ronald. De zionisten zaten zo diep in hitlers reet dat al probeert men dat uit de geschiedenis te wassen, de geur zal nooit verdwijnen. Faecismus zionismus.

In jouw propaganda hersenpan ja. Wanneer raadpleeg je eens iets echt wetenschappelijks? Je vindt het wel happy zo met al die louche sites die je vindt?

ronald
10-05-11, 01:31
Nope de Palestijnen zijn nooit in diaspora geweest.

Wat kom je dan met een nonsense plaatje?
Bovendien ben je al weer verkeerd voorgelicht. Vele Palestijnen zijn gewoon Bosnische Moslims, Syriers, Egyptenaren en Jordanieers.

ronald
10-05-11, 01:32
We hebben een deskundige in de genetica nodig Ronald :tik:

http://www.commentarymagazine.com/article/jews-and-their-dna/

ronald
10-05-11, 01:48
[B]

by Schlomo Sand




Shlomo Sand heeft al genoeg kritiek gehad op zijn zogenaamde "verzinsel-theorie". Kort en krachtig komt het erop neer dat hij een hele grote duim heeft en vele bronnen negeert. Zoiets als wat jij doet dus.

"Professor Sand accuses Zionist historians from the 19th century onward — the very same scholars on whose work he bases his case — of hiding the truth and creating a myth of shared roots to strengthen their nationalist agenda. He explains that he has uncovered no new information, but has “organized the knowledge differently.” In other words, he is doing precisely what he accuses the Zionists of — shaping the material to fit a narrative."

Mothership
10-05-11, 01:49
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe men het zionisme kan bezien als "landjepikken".

BoerHarms
10-05-11, 02:26
Ik vond dit stukje op Internet, eenvoudig te lezen en begrijpen zoals een boertje zoals ik...


Werkstuk Geschiedenis
Joden en Palestijnen (http://www.scholieren.com/werkstukken/6790)


In dit werkstuk onderzoeken wij het probleem in het Midden-Oosten. Wat zijn de historische aanspraken van Joden en Palestijnen op het Beloofde Land? En in hoeverre hebben deze aanspraken invloed uitgeoefend op het vredesproces na 1948?
Wij maken bij het onderzoeken van deze hoofdvragen gebruik van de volgende deelvragen; wat is de geschiedenis van de Joden en Palestijnen tot 1948? En hoe zijn de oorlogs en vredes omstandigheden vanaf 1948 tot heden verlopen.
Maar zeer belangrijk is dat door de ligging van het Midden-Oosten, het bij voorbaat al een probleem gebied is, dit geldt vooral op politiek gebied, omdat het als landbrug fungeert tussen drie continenten, namelijk Europa, Azië en Afrika, en dat van zeer strategisch belang is. En ten tweede, omdat het een grote hoeveelheid aardolie beschikt
meer........................ (http://www.scholieren.com/werkstukken/6790)

super ick
10-05-11, 07:40
het was de v.s. die op voorhand aangaf de democratische uitslag vd palestijnse parlementsverkiezingen niet te zullen erkennen als hamas als winnaar uit de bus zou komen.. het was israel dat de gazanen collectief is gaan straffen voor hun democratische stem op hamas en het was israel dat de kantoren van hamas kapot heeft gebombardeerd uit wraak voor de verkiezingsoverwinning.. voorts besloot het westerse schoothondje fatah om met hulp van de eu, de v.s. en israel een coup te ondernemen om hamas met geweld uit gaza te schieten.. fatah heef de verkiezingsuitslag niet willen erkennen net als de v.s. en israel dat ook niet deden.. israel heeft trouwens ook sabotage gepleegd door hamas ervan te weerhouden campagne te voeren in oost-jeruzalem in aanloop naar de parlementsverkiezingen.. dit zijn stuk voor stuk allemaal schendingen van democratische beginselen en dan kom jij wel eventjes de boel 180 graden verdraaien door te impliceren dat hamas degene is die schijt heeft aan democratie..

Inderdaad. Dat heb jij goed gelezen.
Het zijn terroristen, jij noemt ze vrijheidstrijders. Dat is het verschil.

IK heb de razzia's gezien en de druk die ze op de eigen bevolking uitvoeren.

Bovendien waarom zou Israel 'lief' moeten zijn voor een stel hardliners die haar vernietiging voorstaat?

Cherry Bo
10-05-11, 08:04
Greet Nieuwenhuizen

Een rare ongeloofwaardige vrouw. Ze stoort zich aan 'rijke' joden, was lid van de SP, was tegen de mondialisering, maar trouwde evenwel met een econoom die uiteindelijk president werd van de europese centrale bank. Kennelijk was voor deze principiële vrouw die zo 'begaan was met de armen', consumeren en leven in luxe in een villa in zuid Frankrijk geen bezwaar. Dat heb je nu eenmaal met de elite van links correct nederland, zoals predikant Marcel van Dam van de linkse kerk die zich heeft afgezonderd van het volk en leeft in een villa in het buitengebied op de veluwe. Links preken en rechts consumeren. Lekker vanuit de bescherming van een villa met hoog hekwerk het volk toespreken loyaal te zijn met paupers uit de derde wereld. Vanuit de bescherming van een villa met hoog hekwerk verkondigen dat het met de verloedering van kansrijke wijken wel meevalt. Ja, je zou ze toch!

Die vrouw heeft "bordy" written all over her forehead.

mark61
10-05-11, 08:37
Wat kom je dan met een nonsense plaatje?
Bovendien ben je al weer verkeerd voorgelicht. Vele Palestijnen zijn gewoon Bosnische Moslims, Syriers, Egyptenaren en Jordanieers.

:hihi:

mark61
10-05-11, 08:44
Maar Hatert dat was toch al duizenden jaren een vrijwel Joodse staat? Is toch niks mis mee als die mensen willen terugkeren naar hun plek van herkomst. Dat land is toch niet ingepikt. Volgens mij leven die gasten daar al duizenden jaren.

Deze kaart van 1000 voor Christus werkt wellicht verhelderend.

Noem nog es een land dat op dezelfde gronden is gesticht?

Je hebt niet eens door hoe knettergek het hele concept is?

Er was een invasie van Europeanen, de locals werden verdreven of onderdrukt, met behulp van een reli-fantasietje.

Je moet wel knetter zijn om dat een normale gang van zaken te vinden.

Mothership
10-05-11, 09:30
Noem nog es een land dat op dezelfde gronden is gesticht?

Je hebt niet eens door hoe knettergek het hele concept is?

Er was een invasie van Europeanen, de locals werden verdreven of onderdrukt, met behulp van een reli-fantasietje.

Je moet wel knetter zijn om dat een normale gang van zaken te vinden.

Landen in de huidige vorm zoals Syrië, Jordanië en Libanon bestonden wel? Ga je daar ff lekker druk om maken.

Als de indianen een wat stringenter immigratiebeleid hadden gevoerd dan had de USA in zijn huidige vorm niet eens bestaan. Zo lust ik er nog wel een paar.

Hatert
10-05-11, 09:36
In jouw propaganda hersenpan ja. Wanneer raadpleeg je eens iets echt wetenschappelijks? Je vindt het wel happy zo met al die louche sites die je vindt?

Het is onomstotelijk bewezen dat de zionisten zwaar met de nazi's geflirt hebben en met ze samengewerkt hebben. Ga nou niet gek doen en het ontkennen. AL laat je er 100 hasbara vrijwilligers op los, dat kun je niet uit de geschiedenis schrijven.

Hatert
10-05-11, 09:39
Wat kom je dan met een nonsense plaatje?
Bovendien ben je al weer verkeerd voorgelicht. Vele Palestijnen zijn gewoon Bosnische Moslims, Syriers, Egyptenaren en Jordanieers.

Is geen nonsense plaatje.

Hasbaravrijwilliger mothership begreep een uitspraak niet. Ik heb die uitspraak voor hem gevisualiseerd.

mark61
10-05-11, 09:50
Landen in de huidige vorm zoals Syrië, Jordanië en Libanon bestonden wel? Ga je daar ff lekker druk om maken.

Als de indianen een wat stringenter immigratiebeleid hadden gevoerd dan had de USA in zijn huidige vorm niet eens bestaan. Zo lust ik er nog wel een paar.

Dat zijn landen die door de arrogante Europese kolonisator werden gevormd. Wat dat betreft is het inderdaad net zo'n zieke toestand als de stichting van Israël. Maar dat bedoelde je zeker niet? :hihi:

Ja precies, het draait alleen om fire power. Dus kom niet met geschifte verhalen over een volkje dat in de préhistorische oudheid wellicht ergens woonde en daar een staatje zou hebben gehad.

Hoe geeft je dat in godsnaam het recht duizenden jaren later een land op te eisen en de inboorlingen eruit te terroriseren? Yep, met een god en een ideologie.

Hatert
10-05-11, 10:24
Shlomo Sand heeft al genoeg kritiek gehad op zijn zogenaamde "verzinsel-theorie". Kort en krachtig komt het erop neer dat hij een hele grote duim heeft en vele bronnen negeert. Zoiets als wat jij doet dus.

"Professor Sand accuses Zionist historians from the 19th century onward — the very same scholars on whose work he bases his case — of hiding the truth and creating a myth of shared roots to strengthen their nationalist agenda. He explains that he has uncovered no new information, but has “organized the knowledge differently.” In other words, he is doing precisely what he accuses the Zionists of — shaping the material to fit a narrative."


Je denkt toch niet dat ik denk dat zionisten Shlomo Sand zouden omhelzen. Natuurlijk doen ze zijn standpunten af als verzinsels, immers het haalt hun hele mythe onderuit.

Hatert
10-05-11, 10:27
Dat zijn landen die door de arrogante Europese kolonisator werden gevormd. Wat dat betreft is het inderdaad net zo'n zieke toestand als de stichting van Israël. Maar dat bedoelde je zeker niet? :hihi:

Ja precies, het draait alleen om fire power. Dus kom niet met geschifte verhalen over een volkje dat in de préhistorische oudheid wellicht ergens woonde en daar een staatje zou hebben gehad.

Hoe geeft je dat in godsnaam het recht duizenden jaren later een land op te eisen en de inboorlingen eruit te terroriseren? Yep, met een god en een ideologie.

In de Torah staat ook hoe joden de oorspronklijke bewoners moesten afslachten en verjagen om hun land in te nemen.

rbn
10-05-11, 10:56
Shlomo Sand heeft al genoeg kritiek gehad op zijn zogenaamde "verzinsel-theorie". Kort en krachtig komt het erop neer dat hij een hele grote duim heeft en vele bronnen negeert. Zoiets als wat jij doet dus.


nee daar komt het kort en krachtig niet op neer.. zo te zien heb je zijn werk helemaal niet gelezen en sta je bij voorbaat al te schreeuwen dat het niet deugt..

rbn
10-05-11, 11:12
Ja, de Hagana had een hoofdkwartier in Berlijn nou goed. Je hebt het over goederen van Duitse joden die ze wilden meenemen toen ze naar Palestina wilden emigreren. Waar heb jij het over? Je verdraait de geschiedenis.

de zesde premier van israel, menachem begin, en de zevende premier, yitzhak shamir, hebben in 1941, toen de tweede wereldoorlog al op volle toeren draaide, aan hitler voorgesteld om met zijn kliek zionisten zij aan zij te vechten met de SS en terwijl nazi-duitsland eind jaren 30 her en der geboycot werd vanwege hun antisemitisme, deden de zionisten in palestina volop zaken met de nazi's..
in elk willekeurig land zouden shamir en begin na de oorlog met pek & veren afgevoerd zijn en hadden ze 0% kans gehad op een politieke loopbaan na de oorlog.. maar de ironie wil dat uitgerekend in de nationale joods thuishaven van het joodse volk deze twee heren het zelfs tot premier hebben weten te schoppen..


Niet te vergelijken met het kwade Al Huseini en zijn kliek gesteund door zijn volk.

"zijn volk"? was hij dan koning of de sultan van het palestijnse volk? ik dacht dat jullie zionisten altijd beweerde dat er geen palestijns volk bestaat en nou ineens is het ineens "zijn volk"..

rbn
10-05-11, 11:16
Inderdaad. Dat heb jij goed gelezen.
Het zijn terroristen, jij noemt ze vrijheidstrijders. Dat is het verschil.

IK heb de razzia's gezien en de druk die ze op de eigen bevolking uitvoeren.

Bovendien waarom zou Israel 'lief' moeten zijn voor een stel hardliners die haar vernietiging voorstaat?

je draait er om heen en gaat niet in op mijn post..

SZA-Apart
10-05-11, 11:28
In de Torah staat ook hoe joden de oorspronklijke bewoners moesten afslachten en verjagen om hun land in te nemen.

I dont get it, what is the big deal? Een volk valt een territorium binnen, verdrijft/onderdrukt/vermoord/verplaatst de aanwezige bewoners. That shit happens. Niet/amper/slecht goed te praten natuurlijk. Verschrikkelijk natuurlijk. Mens onterend natuurlijk. Onrechtvaardig natuurlijk. Geen twijfel over mogelijk.

Maar dit gebeurd constant in de geschiedenis en over de gehele wereld. Denk aan China-Tibet, de Sovjet Unie, Joegoslavië of, niet te vergeten, dat leuke stukje land genaamd de Westerse Sahara. Dat, afhankelijk aan van aan wie je het vraagt, steeds bij een ander land toebehoord.

Waarom moet dit conflict dan zo een BIZAR ENORM GIGANTISCH probleem zijn dat decennia lang de voorpagina's haalt? Waarom is de verontwaardiging hier zo ontiegelijk groot? Waarom is geen enkele (nihile) vorm van verzoening? Waarom is de acceptatie bereidheid zo klein?

Is het omdat het nu niet-moslims betreft, die moslims benadelen? Is het een religieus probleem? Een botsing van culturen? Is het dat de moslimwereld, na anderhalve millennia alleen maar te zijn gegroeid, opeens een inkrimping in territorium moet verkroppen en geen flauw idee heeft hoe het daar mee om moet gaan?

Of is het gewoon good old "wij-zij denken"? Het denken dat sinds de geboorte van groepsgedrag in beesten aanwezig is. Beestelijk gedrag waaruit we nog moeten groeien?

Gaan we weer lekker door met vingertjewijzen?

Hatert
10-05-11, 11:38
I dont get it, what is the big deal? Een volk valt een territorium binnen, verdrijft/onderdrukt/vermoord/verplaatst de aanwezige bewoners. That shit happens. Niet/amper/slecht goed te praten natuurlijk. Verschrikkelijk natuurlijk. Mens onterend natuurlijk. Onrechtvaardig natuurlijk. Geen twijfel over mogelijk.

Maar dit gebeurd constant in de geschiedenis en over de gehele wereld. Denk aan China-Tibet, de Sovjet Unie, Joegoslavië of, niet te vergeten, dat leuke stukje land genaamd de Westerse Sahara. Dat, afhankelijk aan van aan wie je het vraagt, steeds bij een ander land toebehoord.

Waarom moet dit conflict dan zo een BIZAR ENORM GIGANTISCH probleem zijn dat decennia lang de voorpagina's haalt? Waarom is de verontwaardiging hier zo ontiegelijk groot? Waarom is geen enkele (nihile) vorm van verzoening? Waarom is de acceptatie bereidheid zo klein?

Is het omdat het nu niet-moslims betreft, die moslims benadelen? Is het een religieus probleem? Een botsing van culturen? Is het dat de moslimwereld, na anderhalve millennia alleen maar te zijn gegroeid, opeens een inkrimping moet verkroppen en geen flauw idee heeft hoe het daar mee om moet gaan?

Of is het gewoon good old "wij-zij denken"? Het denken dat sinds de geboorte van groepsgedrag in beesten aanwezig is. Beestelijk gedrag waaruit we nog moeten groeien?

Gaan we weer lekker door met vingertjewijzen?


Hadden de gealieerden ook moeten zeggen toen Nederland bezet werd door de nazi's.

SZA-Apart
10-05-11, 11:41
Hadden de gealieerden ook moeten zeggen toen Nederland bezet werd door de nazi's.

Nee natuurlijk; de ogen sluiten voor een probleem is niet goed. Ik vraag mij alleen af waarom deze zo bijzonder is?

Hatert
10-05-11, 11:54
Nee natuurlijk; de ogen sluiten voor een probleem is niet goed. Ik vraag mij alleen af waarom deze zo bijzonder is?

Voor de christenzionist is het belangrijk omdat met de vestiging van de staat israel de komst van de messias wordt bespoedigt. Als de messias komt, volgens de christenzionisten Jezus Christus, dan zullen de joden zien dat ze onterecht Jezus hebben afgewezen.

Voor de Zionisten is het belangrijk omdat ze met de creatie van israel hun minderwaardigheidscomplex kunnen wegpoetsen.

Voor de Palestijnen is het belangrijk omdat hun land wordt geroofd. Ze willen hun eigendom terug.

etc....

SZA-Apart
10-05-11, 12:12
Voor de christenzionist is het belangrijk omdat met de vestiging van de staat israel de komst van de messias wordt bespoedigt. Als de messias komt, volgens de christenzionisten Jezus Christus, dan zullen de joden zien dat ze onterecht Jezus hebben afgewezen.

Voor de Zionisten is het belangrijk omdat ze met de creatie van israel hun minderwaardigheidscomplex kunnen wegpoetsen.

Voor de Palestijnen is het belangrijk omdat hun land wordt geroofd. Ze willen hun eigendom terug.

etc....

Ok, je verteld nu één kijk/zijde op het conflict. Dat lees ik al 16 pagina's lang.

Maar geen antwoord op de vraag. Misschien stel ik hem niet goed:

Waarom zijn er mensen, hordes mensen, miljoenen, wellicht miljarden, met een strakke, absolute, bevlogen, mening over dit conflict? Een conflict dat zich niet in hun achtertuin afspeelt, niet in hun stad of dorp, niet in hun land, niet in hun naaste familie/vrienden kring. Maar toch weten deze mensen een vurige, stellige discussies te houden over dit conflict. Hoe kan dit?

Het is verdacht.

Max Stirner
10-05-11, 12:14
Die vrouw heeft "bordy" written all over her forehead.



Ach .... in het rijtje Saddam, Osama bin Laden, Ahmadinejad, Schaap etc. valt Gretta Duisenberg best mee.



Dat doen de Palestijnen niet zo handig, vrienden uitkiezen.

Hatert
10-05-11, 12:28
Ok, je verteld nu één kijk/zijde op het conflict. Dat lees ik al 16 pagina's lang.

Maar geen antwoord op de vraag. Misschien stel ik hem niet goed:

Waarom zijn er mensen, hordes mensen, miljoenen, wellicht miljarden, met een strakke, absolute, bevlogen, mening over dit conflict? Een conflict dat zich niet in hun achtertuin afspeelt, niet in hun stad of dorp, niet in hun land, niet in hun naaste familie/vrienden kring. Maar toch weten deze mensen een vurige, stellige discussies te houden over dit conflict. Hoe kan dit?

Het is verdacht.

Dat komt door de misdaden die gepleegd worden en gelegitimeerd moeten worden. Daarvoor hebben de zionisten een propaganda-apparaat in het leven geroepen, nog voordat de staat israel bestond actief was.

Zij proberen de internationale publieke opninie te beinvloeden om hun misdaden dus goed te praten en daardoor speelt het een belangrijke rol in de internationale politiek.

Hatert
10-05-11, 12:31
Ach .... in het rijtje Saddam, Osama bin Laden, Ahmadinejad, Schaap etc. valt Gretta Duisenberg best mee.



Dat doen de Palestijnen niet zo handig, vrienden uitkiezen.

Bekende tatciek van de zionisten. Elke criticaster van israelische misdaden wordt aan de schandpaal genageld. Op Amerikaanse universiteiten worden zo carrieres van professoren die het in hun hoofd halen om israel te bekritiseren kapot gemaakt.

mark61
10-05-11, 12:37
Waarom zijn er mensen, hordes mensen, miljoenen, wellicht miljarden, met een strakke, absolute, bevlogen, mening over dit conflict? Een conflict dat zich niet in hun achtertuin afspeelt, niet in hun stad of dorp, niet in hun land, niet in hun naaste familie/vrienden kring. Maar toch weten deze mensen een vurige, stellige discussies te houden over dit conflict. Hoe kan dit?

Het is verdacht.

Hier, mijn oude antwoord opgediept:

Ik roep het al jaren, maar blijf het gewoon roepen: de symboliek is groot. De realiteit van die symboliek trouwens ook.

Dit is één van de weinige, of de duidelijkste, frontlinie van westers (neo-)kolonialisme tegenover het niet-westen. In de meeste andere 'situaties' is de confrontatie veel diffuser. Bovendien is er geen niet-westers land in de wereld (of wat voor land dan ook) dat zó algemeen zó kritiekloos wordt aanbeden dan wel met de mantel der liefde bedekt als Israël. Dat lijkt me ook voor de neutrale toeschouwer wel een opvallend gegeven.

Daar komt dan bij dat immigranten uit het niet-westen die 'sfeer' vaak proeven in hun bestaan alhier. Tis natuurlijk qua fysieke heftigheid niet te vergelijken; de nauw verholen minachting tot aan impliciet racisme waarmee een en ander gepaard gaat echter maar al te goed.

En dan pas, daarna, komt de etnocultureel-religieuze verwantschap om de hoek kijken.

Dit verklaart de ene kant. Waarom hordes NLers / westerlingen blindelings, fanatiek en leugenachtig Israël verdedigen, ik weet het niet.

In NL heeft het iets te maken met de haat-liefdeverhouding t.o. joden, het filo-/antisemitisme van protestanten en NLers in het algemeen. Voor de oudere generatie een vaag schuldbewustzijn. Voor de jongeren: ik heb werkelijk geen idee.

Jij?

mark61
10-05-11, 12:37
Ach .... in het rijtje Saddam, Osama bin Laden, Ahmadinejad, Schaap etc. valt Gretta Duisenberg best mee.

Dat doen de Palestijnen niet zo handig, vrienden uitkiezen.

Welke hebben ze uitgekozen?

Je lult weer uit je nek.

Max Stirner
10-05-11, 12:46
Welke hebben ze uitgekozen?

Je lult weer uit je nek.


http://www.youtube.com/watch?v=mF6B5C3aUJs

SZA-Apart
10-05-11, 12:49
Hier, mijn oude antwoord opgediept:

Ik........geen idee.

Jij?

Hoewel je volgens mij wel wat goede punten aankaart, stel je het te eenzijdig. Te gekleurd. Het antwoord zal wel meer genuanceerd liggen, maar hier heb ik geen bewijs voor.

Ik weet niet.

Het zijn waarschijnlijk mensen, van beide zijden, die gewoon willen (over)leven, gewoon ergens willen toebehoren, ergens willen wonen, iets willen opbouwen, iets willen hebben. En ergens zijn er hele slechte keuzes gemaakt. Onconstructieve stellingen ingenomen. En vervolgens is de rest van de wereld erop gesprongen en ze springen er nog steeds op, elk met hun eigen motieven. Gaat het wel om de Palestijnen en de Israëliërs?

Ik weet niet.

Het is waanzin.

mark61
10-05-11, 12:55
Hoewel je volgens mij wel wat goede punten aankaart, stel je het te eenzijdig. Te gekleurd. Het antwoord zal wel meer genuanceerd liggen, maar hier heb ik geen bewijs voor.

Ik weet niet.

Het zijn waarschijnlijk mensen, van beide zijden, die gewoon willen (over)leven, gewoon ergens willen toebehoren, ergens willen wonen, iets willen opbouwen, iets willen hebben. En ergens zijn er hele slechte keuzes gemaakt. Onconstructieve stellingen ingenomen. En vervolgens is de rest van de wereld erop gesprongen. Gaat het wel om de Palestijnen en de Israëliërs?

Ik weet niet.

Het is waanzin.

Ik begrijp niet waarom Hollanders geheel in vervoering raken van één bepaald landje ver hier vandaan waar we weinig mee te maken hebben, blindelings aan het idealiseren slaan en verdedigen door dik en dun, al liegend en de andere partij verketterend. Waarom niet bij Bhutan of Belize of Brunei?

Wat is er eenzijdig aan? Noem es een andere zijde dan?

Het gaat om de blanke beschaving tegen de derdewereldongedierte. Dat is mijn stellige indruk.

Max Stirner
10-05-11, 13:17
Bekende tatciek van de zionisten. Elke criticaster van israelische misdaden wordt aan de schandpaal genageld. Op Amerikaanse universiteiten worden zo carrieres van professoren die het in hun hoofd halen om israel te bekritiseren kapot gemaakt.



Als je denkt dat dít de reden is geweest dat Saddam, OBL en Ahmi aan de schandpaal zijn genageld, heb je iets gemist


TvG heeft hier een mooi spreekwoord voor bedacht.

SZA-Apart
10-05-11, 13:17
Ik begrijp niet waarom Hollanders geheel in vervoering raken van één bepaald landje ver hier vandaan waar we weinig mee te maken hebben, blindelings aan het idealiseren slaan en verdedigen door dik en dun, al liegend en de andere partij verketterend. Waarom niet bij Bhutan of Belize of Brunei?

Wat is er eenzijdig aan? Noem es een andere zijde dan?

Het gaat om de blanke beschaving tegen de derdewereldongedierte. Dat is mijn stellige indruk.

Het komt eenzijdig over. Ik ga mij niet inhoudelijk hier over inlaten, daar weet ik te weinig voor, atans niet genoeg om een "bevredigende" conclusie te trekken.

"Waarom niet bij Bhutan of Belize of Brunei?"

Vandaar vind ik het verdacht. Zonder bewijs of (uitgesproken)stelling. Maar toch, het is verdacht.

Hatert
10-05-11, 13:22
Als je denkt dat dít de reden is geweest dat Saddam, OBL en Ahmi aan de schandpaal zijn genageld, heb je iets gemist


TvG heeft hier een mooi spreekwoord voor bedacht.

Yep, ik denk dat jij eerder wat gemist hebt.

mark61
10-05-11, 13:24
Het komt eenzijdig over. Ik ga mij niet inhoudelijk hier over inlaten, daar weet ik te weinig voor, atans niet genoeg om een "bevredigende" conclusie te trekken.

"Waarom niet bij Bhutan of Belize of Brunei?"

Vandaar vind ik het verdacht. Zonder bewijs of (uitgesproken)stelling. Maar toch, het is verdacht.

Wat bedoel je nou toch met eenzijdig? Welke zijde mis je? Zo laat je je al inhoudelijk erover uit, das nou net het probleem. De overgrote meerderheid in Europa en de VS heeft een vooringenomen standpunt, hoewel totaal ongeïnformeerd.

'Verdacht' helpt niet echt.

Max Stirner
10-05-11, 13:33
Yep, ik denk dat jij eerder wat gemist hebt.


Dat bewijst dus dat je wat gemist hebt

Hatert
10-05-11, 13:36
Dat bewijst dus dat je wat gemist hebt

Daar sta ik niet bekend om, iets missen. Ik blaak van de zelfvertrouwen wat dat betreft.

Max Stirner
10-05-11, 13:38
Daar sta ik niet bekend om, iets missen. Ik blaak van de zelfvertrouwen wat dat betreft.



Maakt niet uit, kan de beste overkomen :)

Hatert
10-05-11, 13:42
Maakt niet uit, kan de beste overkomen :)

Dat klopt, maar dat speelt nu geen rol.

SZA-Apart
10-05-11, 13:47
Wat bedoel je nou toch met eenzijdig? Welke zijde mis je? Zo laat je je al inhoudelijk erover uit, das nou net het probleem. De overgrote meerderheid in Europa en de VS heeft een vooringenomen standpunt, hoewel totaal ongeïnformeerd.

'Verdacht' helpt niet echt.

Wijsvingeren ook niet.

Vergeet niet dat Israël bestaat uit de kinderen van bange joden die door de rest van de wereld waren uitgespugt en naar hun gevoel nergens anders terecht konden dan in Israël. Vervolgens heb je het Europese Westen dat hun amper kritiek geeft vanwege een schuldgevoel. De VS die hun gebruikt als een VS machtsbasis in het Midden-Oosten. En een miljard mensen aan de andere kant die ze van de aardbodem wilt vegen. Je word een speelbal, je word geduwd en bedreigd, daar zijn ze hard van geworden.

De geluiden in Nederland over dit conflict zijn wellicht gedeeltelijk bedoelt als synoniem met de cultuur botsingen hier. Als dat het geval is, kunnen de geluiden beter hier naar binnen gericht worden.

Hatert
10-05-11, 14:19
Wijsvingeren ook niet.

Vergeet niet dat Israël bestaat uit de kinderen van bange joden die door de rest van de wereld waren uitgespugt en naar hun gevoel nergens anders terecht konden dan in Israël. Vervolgens heb je het Europese Westen dat hun amper kritiek geeft vanwege een schuldgevoel. De VS die hun gebruikt als een VS machtsbasis in het Midden-Oosten. En een miljard mensen aan de andere kant die ze van de aardbodem wilt vegen. Je word een speelbal, je word geduwd en bedreigd, daar zijn ze hard van geworden.

De geluiden in Nederland over dit conflict zijn wellicht gedeeltelijk bedoelt als synoniem met de cultuur botsingen hier. Als dat het geval is, kunnen de geluiden beter hier naar binnen gericht worden.

Wijsvinger op Mevrouw Duisenberg met leugens en al vertellen is niet erg. Pas wanneer de zionisten bekritiseerd worden is er sprake van wijsvingeren.

Dat zielige propagandaverhaal is een gepasseerd station. De criminalisering van moslims en arabieren samen met de trucjes om de landroof te plannen is al gebeurt voordat er sprake was van een tweede wereld-oorlog. De kwaadaardigheid was er al.

Vergeet niet dat die kindertjes dezelfde nazimethoden toepassen op Palestijnse kinderen. Dat is even belangrijker.

Soldim
10-05-11, 14:29
Dat is even belangrijker.

Waarom is het ene kwaad belangrijker dan het andere kwaad?

Hatert
10-05-11, 14:42
Waarom is het ene kwaad belangrijker dan het andere kwaad?

Omdat de zionistische kindertjes het niet zelf hebben meegemaakt en wij vinden dat het onrecht is aangedaan maar bij de Palestijnen ondergaan zij het nu. Ze worden nu gemarteld, vernederd, ontmenselijkt en vermoord en dat vinden we goed.

http://www.youtube.com/watch?v=S8svc8O9FlM

SZA-Apart
10-05-11, 15:00
Wijsvinger op Mevrouw Duisenberg met leugens en al vertellen is niet erg. Pas wanneer de zionisten bekritiseerd worden is er sprake van wijsvingeren.

Dat zielige propagandaverhaal is een gepasseerd station. De criminalisering van moslims en arabieren samen met de trucjes om de landroof te plannen is al gebeurt voordat er sprake was van een tweede wereld-oorlog. De kwaadaardigheid was er al.

Vergeet niet dat die kindertjes dezelfde nazimethoden toepassen op Palestijnse kinderen. Dat is even belangrijker.

...

Ik heb beelden gezien van bulldozers die de huizen van Palestijnen vermorzelden om baan te maken voor Israëlische nederzettingen. Als de Palestijnen hiertegen protesteren door stenen te gooien wordt er op hun geschoten soms met dodelijke afloop. Minuut later zie ik foto's van hoe een Israëlische peuterspeelzaal geraakt was door een raket. Wat een waanzin.

Dan komen hier mensen met kaartjes van het gebied duizenden jaren geleden. DNA afkomst/ras onderzoeken. Beschuldigen van nazi samenwerking/praktijken. Complottheorieën. De messias komt even om de hoek kijken. Racisme. Wat een waanzin.

Die laatste "spellingsfout" zegt alles.

Mensen zitten hier 2500 km verderop te schreeuwen met hun eigen absolute mening. Alsof ze daar in de loopgraven staan. Doe een stap terug. Hou op.

Er is niks mis met misstanden aankaarten, maar daar is hier geen sprake meer van. Waanzin.

Hatert
10-05-11, 15:03
...

Ik heb beelden gezien van bulldozers die de huizen van Palestijnen vermorzelden om baan te maken voor Israëlische nederzettingen. Als de Palestijnen hiertegen protesteren door stenen te gooien wordt er op hun geschoten soms met dodelijke afloop. Minuut later zie ik foto's van hoe een Israëlische peuterspeelzaal geraakt was door een raket. Wat een waanzin.

Dan komen hier mensen met kaartjes van het gebied duizenden jaren geleden. DNA afkomst/ras onderzoeken. Beschuldigen van nazi samenwerking/praktijken. Complottheorieën. De messias komt even om de hoek kijken. Racisme. Wat een waanzin.

Die laatste "spellingsfout" zegt alles.

Mensen zitten hier 2500 km verderop te schreeuwen met hun eigen absolute mening. Alsof ze daar in de loopgraven staan. Doe een stap terug. Hou op.

Er is niks mis met misstanden aankaarten, maar daar is hier geen sprake meer van. Waanzin.


Ja de leugens van de zionisten moeten weerlegd worden en de grootste concentratiekamp ter wereld moet gesloten worden.

SZA-Apart
10-05-11, 15:15
Ja de leugens van de zionisten moeten weerlegd worden en de grootste concentratiekamp ter wereld moet gesloten worden.

Hier is geen inhoud. Welke er ook al lang niet meer toe doet.

“Hatred and anger are powerless when met with kindness”

Hatert
10-05-11, 15:32
Hier is geen inhoud. Welke er ook al lang niet meer toe doet.

“Hatred and anger are powerless when met with kindness”

I see the kindness over the Palestinian children en People.

Ga iemand anders in slaap sussen.

Mothership
10-05-11, 16:34
Dat zijn landen die door de arrogante Europese kolonisator werden gevormd. Wat dat betreft is het inderdaad net zo'n zieke toestand als de stichting van Israël. Maar dat bedoelde je zeker niet? :hihi:

Ja precies, het draait alleen om fire power. Dus kom niet met geschifte verhalen over een volkje dat in de préhistorische oudheid wellicht ergens woonde en daar een staatje zou hebben gehad.

Hoe geeft je dat in godsnaam het recht duizenden jaren later een land op te eisen en de inboorlingen eruit te terroriseren? Yep, met een god en een ideologie.

Hoe kom je bij die onzin. Alsof de Joden massaal uit Israel zijn vertrokken en bij terugkomst iedereen eruit hebben gesodemieterd.

Dat hele Midden-Oosten bestond niet in zijn huidige vorm. En wat te denken van Afrika. Het was toch simpelweg met een lineaal op een atlas de grenzen trekken? Als je zo begint dan hebben we nog een appeltje met Frankrijk te schillen. Door hun interventie zijn we de Zuidelijke Nederlanden (België) kwijtgeraakt.

De Joden hebben er altijd al gewoond. Is dat nu zo moeilijk te vatten? Kinderen op de lagere school leren volgens mij al dat het een van de oudste landen ter wereld is.

Rond 1300 voor Christus was het al een zelfstandige natie en rond 1020 voor Christus een koninkrijk

Vervolgens bezet door de Romeinen, Engelsen, Ottomanen (Turken), Assyriërs, Babyloniërs, Perzen en Grieken. Die Palestijnen zijn gewoon de nazaten van al die bezetters en horen er niet eens thuis.

Jij doet net alsof Israel ineens is opgericht na WOII.

Het staat simpelweg onmiskenbaar vast dat het al 3000 jaar in ongeveer zijn huidige vorm bestaat. Eerst het koninkrijk Israel en later de moderne staat Israel.

Dat iemand in Verweggistan zonder krant, internet, TV en ongeletterd niet eens weet hoe zijn eigen hoofdstad heet maar wel een onmiskenbare mening heeft over Joden en Israel is wat mij betreft een problematiek van een geheel andere orde.

Hatert
10-05-11, 16:47
Hoe kom je bij die onzin. Alsof de Joden massaal uit Israel zijn vertrokken en bij terugkomst iedereen eruit hebben gesodemieterd.

Dat hele Midden-Oosten bestond niet in zijn huidige vorm. En wat te denken van Afrika. Het was toch simpelweg met een lineaal op een atlas de grenzen trekken?

Ze hebben er altijd al gewoond. Is dat nu zo moeilijk te vatten? Kinderen op de lagere school leren volgens mij al dat het een van de oudste landen ter wereld is.

Rond 1300 voor Christus was het al een zelfstandige natie en rond 1020 voor Christus een koninkrijk

Vervolgens bezet door de Romeinen, Engelsen, Ottomanen (Turken), Assyriërs, Babyloniërs, Perzen en Grieken. Die Palestijnen zijn gewoon de nazaten van al die bezetters en horen er niet eens thuis.

Jij doet net alsof Israel ineens is opgericht na WOII.

Het staat simpelweg onmiskenbaar vast dat het al 3000 jaar in ongeveer zijn huidige vorm bestaat. Eerst het koninkrijk Israel en later de moderne staat Israel.

Dat iemand in Verweggistan zonder krant, internet, TV en ongeletterd niet eens weet hoe zijn eigen hoofdstad heet maar wel een onmiskenbare mening heeft over Joden en Israel is wat mij betreft een problematiek van een geheel andere orde.

Dat klopt dat de grenzen door de westerse kolonisator zijn getrokken. maar het staat vast dat zionisten al heel vroeg de kolonisator voor hun karretje spanden en via vieze smerige tactieken en gluiperige lobby ze zover hebben gekregen om voor de europese zionisten de grenzen open te stellen zodat de europese zionisten daarnaar toe konden migreren om de oorspronkelijke bevolking te kunnen verjagen. Zie theodore Herzl in zijn plannen.

Dat was niet het werk van de arabische joden of van de paar duizend joden die in Palestina hebben gewoond.

De zionisten in Euopa zijn beinvloed door de racistische theorien die op dat moment heersden. Zij hebben ook een eigen racistische ideologie ontwikkelt die nu verder wordt uitgewerkt. De racistische ideologien van de Duitsers is gestopt maar die van de zionisten niet.

Israel heeft bestaan maar daarna niet meer. Zo zijn er vele landen en rijken geweest. Het ooit bestaan hebben van een land geeft het recht niet om europese zionisten hun mythe uit te voeren en dan maar de oorspronkelijke inwoners weg te jagen en van hun land te beroven omdat ze zo graag een eigen landje willen beginnen.

Een historische israel wordt misbruikt om een racitische europese ideologie van europese zionisten uit te voeren en de oorspronkelijke bevolking dan maar weg te jagen.

Uit DNA onderzoeken blijkt al dat de zionisten meer overeenkomsten hebben van de lokale bevolking waartussen ze leven dan met andere joden. dat duidt op hun euopese roots. Euopa is hun vaderland en niet Palestina.

En als je vindt dat het recht van de sterkste voorrang heeft dan is dat goed. We zullen we zien hoe lang israel sterk blijft.

mark61
10-05-11, 17:01
Hoe kom je bij die onzin. Alsof de Joden massaal uit Israel zijn vertrokken en bij terugkomst iedereen eruit hebben gesodemieterd.

Dat hele Midden-Oosten bestond niet in zijn huidige vorm. En wat te denken van Afrika. Het was toch simpelweg met een lineaal op een atlas de grenzen trekken? Als je zo begint dan hebben we nog een appeltje met Frankrijk te schillen. Door hun interventie zijn we de Zuidelijke Nederlanden (België) kwijtgeraakt.

De Joden hebben er altijd al gewoond. Is dat nu zo moeilijk te vatten? Kinderen op de lagere school leren volgens mij al dat het een van de oudste landen ter wereld is.

Rond 1300 voor Christus was het al een zelfstandige natie en rond 1020 voor Christus een koninkrijk

Vervolgens bezet door de Romeinen, Engelsen, Ottomanen (Turken), Assyriërs, Babyloniërs, Perzen en Grieken. Die Palestijnen zijn gewoon de nazaten van al die bezetters en horen er niet eens thuis.

Jij doet net alsof Israel ineens is opgericht na WOII.

Het staat simpelweg onmiskenbaar vast dat het al 3000 jaar in ongeveer zijn huidige vorm bestaat. Eerst het koninkrijk Israel en later de moderne staat Israel.

Dat iemand in Verweggistan zonder krant, internet, TV en ongeletterd niet eens weet hoe zijn eigen hoofdstad heet maar wel een onmiskenbare mening heeft over Joden en Israel is wat mij betreft een problematiek van een geheel andere orde.

Ik heb geen emplooi voor duizenden jaren oude mythes, daar moet je bij mij niet mee aankomen. Ik vind de situatie in het jaar 0 ook niet relevant voor wat er nu gebeurt.

Van een 'terugkomst' is dan ook geen sprake; als je met zo iets aankomt kijk je al niet meer helder en onbevooroordeeld.

Wat bedoel je met het MO bestond niet in zijn huidige vorm? Er was niks, geen mensen, geen staten?

Wat bedoel je met simpelweg grenzen trekken? Dat vind je wel OK?

Komisch dat je het niet meer over een eeuw geleden wil hebben, das gebeurd, zand erover, maar wel naar wat er duizenden jaren geleden gebeurde :haha:

Je bent volkomen te kwader trouw. Waar hebben we deze invasie van gestaalde zionistische kaders opeens aan te danken?

Eerst doen alsof je geen mening hebt over het onderwerp, maar dat vertrouwde ik al niet, en ja hoor, daar komt de aap uit de mouw :hihi:

Er hebben zoveel mensen altijd al ergens gewoond. So what?

Je lult over het oudste land ter wereld, een debiele leugen, en dat leren we gelukkig ook niet op school. Zover gaat het Nederlandse zionisme nog net niet. Wat is dit voor fanatieke leugenachtigheid?

Naties bestaan niet. Het is een idee dat in 1783 voor het eerst werd bedacht, in Frankrijk. Het is dus enerzijds sowieso kul, en anderszijds een anachronisme om over naties te spreken die duizenden jaren geleden zouden hebben bestaan.

De Palestijnen zijn niet de 'nazaten van al die bezetters', dat is een debiele zionistische leugen. Ze horen er wel degelijk, want ze wonen er al duizenden jaren.

Ja, Israël is in 1948 opgericht. Je bent echt volkomen gehersenspoeld. Godallemachtig, weer zo'n commando' die denkt propaganda voor Israël te kuinnen bedrijven via internet. Pech voor je, je krankzinnige leugens doen het niet meer zo goed tegenwoordig.

Over wie heb je het in je racistische uitsmijter? Je fantaseert er lustig op los.

Donder maar op, want hier krijg je echt geen poot aan de grond.

Achterbakse hond, quasi-neutraal komen doen en dan de goorste zionistische vuilbekkerij komen plempen. Ciao!

rbn
10-05-11, 18:03
Hatert ik loop tegen de grenzen van mijn kennis aan inzake DNA verwantschappen.

This attempt to justify Zionism through genetics is reminiscent of the procedures of late nineteenth-century anthropologists who very scientifically set out to discover the specific characteristics of Europeans. As of today, no study based on anonymous DNA samples has succeeded in identifying a genetic marker specific to Jews, and it is not likely that any study ever will. It is a bitter irony to see the descendants of Holocaust survivors set out to find a biological Jewish identity: Hitler would certainly have been very pleased! And it is all the more repulsive that this kind of research should be conducted in a state that has waged for years a declared policy of "Judaization of the country" in which even today a Jew is not allowed to marry a non-Jew.
(nawoord uit The Invention of the Jewish People, Shlomo Sand)

ijsbergbeer
10-05-11, 18:40
Hoe kom je bij die onzin. Alsof de Joden massaal uit Israel zijn vertrokken en bij terugkomst iedereen eruit hebben gesodemieterd.

Dat hele Midden-Oosten bestond niet in zijn huidige vorm. En wat te denken van Afrika. Het was toch simpelweg met een lineaal op een atlas de grenzen trekken? Als je zo begint dan hebben we nog een appeltje met Frankrijk te schillen. Door hun interventie zijn we de Zuidelijke Nederlanden (België) kwijtgeraakt.

De Joden hebben er altijd al gewoond. Is dat nu zo moeilijk te vatten? Kinderen op de lagere school leren volgens mij al dat het een van de oudste landen ter wereld is.

Rond 1300 voor Christus was het al een zelfstandige natie en rond 1020 voor Christus een koninkrijk

Vervolgens bezet door de Romeinen, Engelsen, Ottomanen (Turken), Assyriërs, Babyloniërs, Perzen en Grieken. Die Palestijnen zijn gewoon de nazaten van al die bezetters en horen er niet eens thuis.

Jij doet net alsof Israel ineens is opgericht na WOII.

Het staat simpelweg onmiskenbaar vast dat het al 3000 jaar in ongeveer zijn huidige vorm bestaat. Eerst het koninkrijk Israel en later de moderne staat Israel.

Dat iemand in Verweggistan zonder krant, internet, TV en ongeletterd niet eens weet hoe zijn eigen hoofdstad heet maar wel een onmiskenbare mening heeft over Joden en Israel is wat mij betreft een problematiek van een geheel andere orde.

Inderdaad zo is het uiteindelijk.
Ze hebben echt niet over wat de Ottomanen destijds hebben uitgevreten , dat telt gewoon niet mee.
Neemt niet weg dat de huidige situatie verre van ideaal is , maar het moet van beide kanten komen , en zolang als alles wat Moslim is een ingekankerde haat heeft tegen alles wat Joods is ook tegen de goedwillende JODEN .
Blijft het nog steeds een soort sport om het vuurtje brandend te houden.
Zolang deze site bestaat wordt er ELKE DAG wel een topic geopend of zo verdraaid dat het toch weer over de questie Palestina /Israel gaat.
te gek voor woorden al het andere nieuws is onbelangrijk.
:maf2:

(leen)
10-05-11, 20:14
Blijft het nog steeds een soort sport om het vuurtje brandend te houden.
Zolang deze site bestaat wordt er ELKE DAG wel een topic geopend of zo verdraaid dat het toch weer over de questie Palestina /Israel gaat.
te gek voor woorden al het andere nieuws is onbelangrijk.
:maf2:

Veel belangrijkers is er ook niet op deze wereld:p,
en natuurlijk kuffar afzijken,maar dat wordt voor de lol gedaan:slaap:

Hatert
10-05-11, 20:44
Veel belangrijkers is er ook niet op deze wereld:p,
en natuurlijk kuffar afzijken,maar dat wordt voor de lol gedaan:slaap:

Volgens mij heb jij niet goed opgelet bij deze topic. Het zijn onze christenzionisten en laaggeschoolde brievenbuspissers die deze topic 1) geopend hebben en 2) iemand die de Palestijnse zaak een warm hart toedraagt gaan afzeiken. 3) En als klap op de vuurpijl krijgen ook nog eens de standaardzionistische leugens als toetje. 4) Verder zie een figuur als mark hier nu niet als iemand die de k4 afzeikt, 5) laat staan voor de lol.

ronald
10-05-11, 21:38
This attempt to justify Zionism through genetics is reminiscent of the procedures of late nineteenth-century anthropologists who very scientifically set out to discover the specific characteristics of Europeans. As of today, no study based on anonymous DNA samples has succeeded in identifying a genetic marker specific to Jews, and it is not likely that any study ever will. It is a bitter irony to see the descendants of Holocaust survivors set out to find a biological Jewish identity: Hitler would certainly have been very pleased! And it is all the more repulsive that this kind of research should be conducted in a state that has waged for years a declared policy of "Judaization of the country" in which even today a Jew is not allowed to marry a non-Jew.
(nawoord uit The Invention of the Jewish People, Shlomo Sand)

Je kunt het bij De Slegte shoppen. Wat een kul uitspraken weer. Wat wil je hiermee zeggen? Hieruit blijkt duidelijk dat Sand ontzettend in zijn wetenschap heeft zitten triefelen en zitten verzinnen, wat ook vele Israelische historici en andere academici hebben aangetoond. Maar ik begrijp dat hij bij jouw, vanwege het scheve verhaal dat hij vertelt, dat niet de Joden maar Palestijnen de afstammelingen van het oude Joodse Volk stammen, erin gaat als koek. Verdere worden dan geen vragen meer gesteld en is hij heilig. Wat een stel loozers.

Mothership
10-05-11, 21:41
Ik heb geen emplooi voor duizenden jaren oude mythes, daar moet je bij mij niet mee aankomen. Ik vind de situatie in het jaar 0 ook niet relevant voor wat er nu gebeurt.

Van een 'terugkomst' is dan ook geen sprake; als je met zo iets aankomt kijk je al niet meer helder en onbevooroordeeld.

Wat bedoel je met het MO bestond niet in zijn huidige vorm? Er was niks, geen mensen, geen staten?


Wat bedoel je met simpelweg grenzen trekken? Dat vind je wel OK?

Komisch dat je het niet meer over een eeuw geleden wil hebben, das gebeurd, zand erover, maar wel naar wat er duizenden jaren geleden gebeurde :haha:

Je bent volkomen te kwader trouw. Waar hebben we deze invasie van gestaalde zionistische kaders opeens aan te danken?

Eerst doen alsof je geen mening hebt over het onderwerp, maar dat vertrouwde ik al niet, en ja hoor, daar komt de aap uit de mouw :hihi:

Er hebben zoveel mensen altijd al ergens gewoond. So what?

Je lult over het oudste land ter wereld, een debiele leugen, en dat leren we gelukkig ook niet op school. Zover gaat het Nederlandse zionisme nog net niet. Wat is dit voor fanatieke leugenachtigheid?

Naties bestaan niet. Het is een idee dat in 1783 voor het eerst werd bedacht, in Frankrijk. Het is dus enerzijds sowieso kul, en anderszijds een anachronisme om over naties te spreken die duizenden jaren geleden zouden hebben bestaan.

De Palestijnen zijn niet de 'nazaten van al die bezetters', dat is een debiele zionistische leugen. Ze horen er wel degelijk, want ze wonen er al duizenden jaren.

Ja, Israël is in 1948 opgericht. Je bent echt volkomen gehersenspoeld. Godallemachtig, weer zo'n commando' die denkt propaganda voor Israël te kuinnen bedrijven via internet. Pech voor je, je krankzinnige leugens doen het niet meer zo goed tegenwoordig.

Over wie heb je het in je racistische uitsmijter? Je fantaseert er lustig op los.

Donder maar op, want hier krijg je echt geen poot aan de grond.

Achterbakse hond, quasi-neutraal komen doen en dan de goorste zionistische vuilbekkerij komen plempen. Ciao!

Wat ik niet snap is dat men na verloop van tijd met dat zionisme op de proppen komt en andersdenkenden steevast afschilderen als zionisten, racisten en achterbakse honden.

Ik ben geen zionist en ik ben geen Jood en ik hoef niet zonodig propaganda te maken voor Israel. De Israeli's zijn zeer bekwaam gebleken de afgelopen 60 jaar zichzelf staande te houden.

Jij wuift simpelweg vaststaande feiten weg. Je reactie is veelzeggend en benadrukt eens te meer de kwaliteit van je propagandistische postings.

ronald
10-05-11, 21:41
Volgens mij heb jij niet goed opgelet bij deze topic. Het zijn onze christenzionisten en laaggeschoolde brievenbuspissers die deze topic 1) geopend hebben en 2) iemand die de Palestijnse zaak een warm hart toedraagt gaan afzeiken. 3) En als klap op de vuurpijl krijgen ook nog eens de standaardzionistische leugens als toetje. 4) Verder zie een figuur als mark hier nu niet als iemand die de k4 afzeikt, 5) laat staan voor de lol.

Met sukkels als jij en Greta, met wat voor slechtere PR's kunnen de Palestijnen mee opgescheept zitten?

Hatert
10-05-11, 22:16
Met sukkels als jij en Greta, met wat voor slechtere PR's kunnen de Palestijnen mee opgescheept zitten?

Oke je noemt me sukkel. Die spaar ik op.

Je denkt dat het nog steeds een kwestie van PR is. Dat je leugens kunt verkopen om de zionistische landroof en misdaden goed te kunnen praten.

De Palestijnen hebben mij niet nodig, wat ze nodig hebben, bezitten ze al, standvastigheid en een righteous cause.

mark61
10-05-11, 22:21
Wat ik niet snap is dat men na verloop van tijd met dat zionisme op de proppen komt en andersdenkenden steevast afschilderen als zionisten, racisten en achterbakse honden.

Ik ben geen zionist en ik ben geen Jood en ik hoef niet zonodig propaganda te maken voor Israel. De Israeli's zijn zeer bekwaam gebleken de afgelopen 60 jaar zichzelf staande te houden.

Dat ben je wel als je met debiele verhalen aankomt over milennia oude 'naties' en een 3000 jaar continu bestaande 'staat'. Jouw 'vaststaande feiten' zijn sprookjes en leugens.

Jij bent niet 'andersdenkend', je bent een racistische leugenaar.

Gaat iemand anders voor de gek houden.

Misschien ben je wel een onbewuste zionist. Zó gehersenspoeld dat je het zelf niet eens meer door hebt. Hmm, dat is ws. een prerequisite voor hersenspoeling. Lastig.

ronald
10-05-11, 22:25
Oke je noemt me sukkel. Die spaar ik op.

Je denkt dat het nog steeds een kwestie van PR is. Dat je leugens kunt verkopen om de zionistische landroof en misdaden goed te kunnen praten.

De Palestijnen hebben mij niet nodig, wat ze nodig hebben, bezitten ze al, standvastigheid en een righteous cause.

Nee dat denken zij. Dat is nou het grappige. Halve waarheden worden bij tonnen aangesleept.

ronald
10-05-11, 22:28
Dat ben je wel als je met debiele verhalen aankomt over milennia oude 'naties' en een 3000 jaar continu bestaande 'staat'. Jouw 'vaststaande feiten' zijn sprookjes en leugens.

Jij bent niet 'andersdenkend', je bent een racistische leugenaar.

Gaat iemand anders voor de gek houden.

Misschien ben je wel een onbewuste zionist. Zó gehersenspoeld dat je het zelf niet eens meer door hebt. Hmm, dat is ws. een prerequisite voor hersenspoeling. Lastig.

Dan noem jij dat toch lekker debiel. Die beoordeling is al zo bankroet. Het probleem is dat je met jou geen stap verder komt.

Hatert
10-05-11, 22:28
Nee dat denken zij. Dat is nou het grappige. Halve waarheden worden bij tonnen aangesleept.

JIj bent het hier die de PR aanhaalt. Jullie hebben een speciale hasbara pr-organisatie die al is begonnen met het verspreiden van zionistische leugens is voordat israel was gecreerd. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.

mark61
10-05-11, 22:29
4) Verder zie een figuur als mark hier nu niet als iemand die de k4 afzeikt, 5) laat staan voor de lol.

Nou ik schep er toch wel aardigheid in hoor :hihi:

of gaat het niet over mij?

mark61
10-05-11, 22:31
Wat ik niet snap is

Gelukkig ga je ook nergens op in. Want je weet dat je zit te liegen.

Tis me ook niet duidelijk waarom je dit doet. Je gaat niemand overtuigen dan degenen die al overtuigd zijn.

ronald
10-05-11, 22:33
JIj bent het hier die de PR aanhaalt. Jullie hebben een speciale hasbara pr-organisatie die al is begonnen met het verspreiden van zionistische leugens is voordat israel was gecreerd. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.

Natuurlijk. Jullie zijn het die het uitvoeren. Ik reageer daar toch gewoon op. Het feit is namelijk dat jullie leugens al lang is achterhaald maar er wordt net gedaan alsof we er midden in zitten. Dat maakt die PR van jullie ook zo sukkelig.

mark61
10-05-11, 22:33
en zolang als alles wat Moslim is een ingekankerde haat heeft tegen alles wat Joods is

Lieg niet zo dom.

Hatert
10-05-11, 22:37
Natuurlijk. Jullie zijn het die het uitvoeren. Ik reageer daar toch gewoon op. Het feit is namelijk dat jullie leugens al lang is achterhaald maar er wordt net gedaan alsof we er midden in zitten. Dat maakt die PR van jullie ook zo sukkelig.

Ik heb geen leugens, de landroof van de zionisten is een goed gedocumenteerde feit. Het is een kwestie van tijd en militaire macht. Time is running out voor de zionistische leugens en misdaden.

mark61
10-05-11, 22:37
Dan noem jij dat toch lekker debiel. Die beoordeling is al zo bankroet. Het probleem is dat je met jou geen stap verder komt.

Verder naar wat? Dat ik jouw kwaadaardige leugens ga accepteren?

Jouw probleem is dat je niet eens doorhebt dat je je vroomheid moeiteloos verbindt aan een volkomen daarmee strijdige atheïstische ideologie. Logisch en moreel totaal onverenigbaar.

Het echte zionisme is atheïstisch; de ziekte die Israël teistert is dat dat nationalisme nu ook nog eens religieus is geworden. Tis werkelijk volkomen bizar. De combinatie van de twee is buitengewoon onsmakelijk, en in strijd met de godsdienst.

Mothership
10-05-11, 22:39
Dat ben je wel als je met debiele verhalen aankomt over milennia oude 'naties' en een 3000 jaar continu bestaande 'staat'. Jouw 'vaststaande feiten' zijn sprookjes en leugens.

Jij bent niet 'andersdenkend', je bent een racistische leugenaar.

Gaat iemand anders voor de gek houden.

Misschien ben je wel een onbewuste zionist. Zó gehersenspoeld dat je het zelf niet eens meer door hebt. Hmm, dat is ws. een prerequisite voor hersenspoeling. Lastig.

Joh als je de geschiedenis in je eentje wil herschrijven ga je gang. Zal mij verder een zorg zijn. Het blijkt maar weer eens dat stupiditeit geen ondergrens kent.

ronald
10-05-11, 22:46
Verder naar wat? Dat ik jouw kwaadaardige leugens ga accepteren?

Jouw probleem is dat je niet eens doorhebt dat je je vroomheid moeiteloos verbindt aan een volkomen daarmee strijdige atheïstische ideologie. Logisch en moreel totaal onverenigbaar.

Het echte zionisme is atheïstisch; de ziekte die Israël teistert is dat dat nationalisme nu ook nog eens religieus is geworden. Tis werkelijk volkomen bizar. De combinatie van de twee is buitengewoon onsmakelijk, en in strijd met de godsdienst.

Is ook zo bankroet als de pest: opeens onnozel voordoen en zitten roepen dat er leugens worden verspreid. Verzin eens iets anders. Heb je niet in de gaten dat wat je hier zegt precies op jou van toepassing is? Bij voorbaat zet jij partijen aan de kant en dendert gewoon je eigen ideologie er over heen. Wordt leuk thee drinken met jou.
Wat nou "echte zionisme"? Echte Zionisme is puur theïstisch. Je gooit ook nog eens alles door elkaar. Dat er onsmakelijke kanten zich hebben geuit in de politieke Zionisme zal ik echt niet ontkennen hoor.

mark61
10-05-11, 22:47
Joh als je de geschiedenis in je eentje wil herschrijven ga je gang. Zal mij verder een zorg zijn. Het blijkt maar weer eens dat stupiditeit geen ondergrens kent.

Heb je inhoudelijk iets te melden? Blijkbaar niet. Wat weet jij nou van de geschiedenis? Geen ruk, blijkbaar.

Donder dan op.

ronald
10-05-11, 22:48
Ik heb geen leugens, de landroof van de zionisten is een goed gedocumenteerde feit. Het is een kwestie van tijd en militaire macht. Time is running out voor de zionistische leugens en misdaden.

Kijk, daar ga je weer. Gewoon ontkennen en jezelf goed praten ook al moet je je leugens waarheid noemen. Zo doorzichtig.

mark61
10-05-11, 22:50
Is ook zo bankroet als de pest: opeens onnozel voordoen en zitten roepen dat er leugens worden verspreid. Verzin eens iets anders. Heb je niet in de gaten dat wat je hier zegt precies op jou van toepassing is? Bij voorbaat zet jij partijen aan de kant en dendert gewoon je eigen ideologie er over heen. Wordt leuk thee drinken met jou.
Wat nou "echte zionisme"? Echte Zionisme is puur theïstisch. Je gooit ook nog eens alles door elkaar. Dat er onsmakelijke kanten zich hebben geuit in de politieke Zionisme zal ik echt niet ontkennen hoor.

Lul niet zo onbedaarlijk. Nooit inhoudelijk worden, nooit concreet worden, dat is de truc. Dus houd liever je klep als je niks te melden hebt.

Wat is mijn ideologie? Vertel es? Het enige dat ik kan bedenken is dat ik de principes van de VN wel aardig vind, meer niet eigenlijk. Hoewel daar ook van alles op aan te merken is, magoed, andere keer.

Bestudeer de geschiedenis van het zionisme es, idioot. Zit hier niet te liegen alsof je achterlijk bent.

Oh de fascistische kantjes vallen je ook wel op? Waar ligt de grens dan tussen net zionisme en onsmakelijk zionisme?

Wat is in godsnaam niet-politiek zionisme? Het is een ideologie. Die zijn altijd politiek.

Mothership
10-05-11, 22:50
Heb je inhoudelijk iets te melden? Blijkbaar niet. Wat weet jij nou van de geschiedenis? Geen ruk, blijkbaar.

Donder dan op.

De onmacht is nu compleet?

mark61
10-05-11, 22:52
Kijk, daar ga je weer. Gewoon ontkennen en jezelf goed praten ook al moet je je leugens waarheid noemen. Zo doorzichtig.

Word nou eens inhoudelijk. In 1948 heeft een bende indringers een staat uitgeroepen op andermans grondgebied. Kort gezegd: landroof.

Hoe wou je dat in Jahweh's naam gaan ontkennen?

Dat de VN het goed vond wil nog niet zeggen dat het geen landroof was. Het was gesanctioneerde landroof, that's all.

En het enige dat jij en je vriendjes hier doen is inhoudsloos pruttelen en doen alsof je moreel hoogstaand bent, terwijl het tegendeel het geval is.

mark61
10-05-11, 22:53
De onmacht is nu compleet?

Ik vroeg om een inhoudelijke reactie. Jouw onmacht is compleet. Alleen zuigen, geen inhoud.

Dus: donder op.

Hatert
10-05-11, 22:56
Kijk, daar ga je weer. Gewoon ontkennen en jezelf goed praten ook al moet je je leugens waarheid noemen. Zo doorzichtig.

Je kunt wel blijven schreeuwen dat het leugens zijn maar daarmee worden het geen leugens. De racistische landroof met bijbehorende misdaden is een feit en goed gedocumenteerd.

ronald
10-05-11, 23:00
Lul niet zo onbedaarlijk. Nooit inhoudelijk worden, nooit concreet worden, dat is de truc. Dus houd liever je klep als je niks te melden hebt.

Wat is mijn ideologie? Vertel es? Het enige dat ik kan bedenken is dat ik de principes van de VN wel aardig vind, meer niet eigenlijk. Hoewel daar ook van alles op aan te merken is, magoed, andere keer.

Bestudeer de geschiedenis van het zionisme es, idioot. Zit hier niet te liegen alsof je achterlijk bent.

Oh de fascistische kantjes vallen je ook wel op? Waar ligt de grens dan tussen net zionisme en onsmakelijk zionisme?

Wat is in godsnaam niet-politiek zionisme? Het is een ideologie. Die zijn altijd politiek.

Mijn hemel. Je hebt nog de illusie dat je werkelijk concreet bent geweest dan? Je zit gewoon dezelfde plaat af te draaien die je al 8 jaar afdraait. Zoals ik zei: met jou kom je geen stap verder. Jouw ideologie is ontkennen en dan kom je uit op halve waarheden. Daardoor ben je ontzettend polariserend dus daar heeft niemand een reet aan. Je weet niet eens wat je denkt eigenlijk. Bestudeer jij maar eerst de geschiedenis van de echte Zionisme dan kom je hopelijk op een standpunt te staan dat je niemand van zijn standpunt hoeft te donderen. Pas dan mag je over het politieke Zionisme spreken. Wat jij net of niet net vindt interesseert geen fluit. Alweer die arrogantie. Wat is dat toch met die onwetenden die maar de geschiedenis laten beginnen daar waar zij het willen?

mark61
10-05-11, 23:02
Mijn hemel.

Kwaadaardige zak. Je weigert over feiten te praten of op grond van argumenten te discussiëren. Lazer op en neem je walgelijke vriendjes mee.

Voor de allerlaatste keer: bezetten een stel indringers in 1948 een bewoond land en riepen ze daar een staat uit, ja of nee?

Mothership
10-05-11, 23:02
Ik vroeg om een inhoudelijke reactie. Jouw onmacht is compleet. Alleen zuigen, geen inhoud.

Dus: donder op.

In je vorige posting: "In 1948 heeft een bende indringers een staat uitgeroepen op andermans grondgebied. Kort gezegd: landroof."

Met dat soort beweringen heeft het helemaal geen zin te antwoorden. Het is nog eens een contradictio in terminis. In je eigen land binnendringen :slaap:

ronald
10-05-11, 23:03
Word nou eens inhoudelijk. In 1948 heeft een bende indringers een staat uitgeroepen op andermans grondgebied. Kort gezegd: landroof.

Hoe wou je dat in Jahweh's naam gaan ontkennen?

Dat de VN het goed vond wil nog niet zeggen dat het geen landroof was. Het was gesanctioneerde landroof, that's all.

En het enige dat jij en je vriendjes hier doen is inhoudsloos pruttelen en doen alsof je moreel hoogstaand bent, terwijl het tegendeel het geval is.

Ja hoor. Je eigen herschreven geschiedenis met een aardig wat kilo's even weggesluisd en even plat blijven hameren op roven noem jij concreet en inhoudelijk? Hoe wil jij dat er ooit met jou wordt verder gediscussieerd?

mark61
10-05-11, 23:05
In je vorige posting: "In 1948 heeft een bende indringers een staat uitgeroepen op andermans grondgebied. Kort gezegd: landroof."

Met dat soort beweringen heeft het helemaal geen zin te antwoorden. Het is nog eens een contradictio in terminis. In je eigen land binnendringen :slaap:

Je ontkent dus. Dat is stompzinnig en immoreel.

Je eigen land? Says who? Oh ja, je godje. Jij bent echt een nazi hè? Een blinde, een ontkennende, maar toch een hele goeie.

ronald
10-05-11, 23:07
Kwaadaardige zak. Je weigert over feiten te praten of op grond van argumenten te discussiëren. Lazer op en neem je walgelijke vriendjes mee.

Voor de allerlaatste keer: bezetten een stel indringers in 1948 een bewoond land en riepen ze daar een staat uit, ja of nee?

Ook weer zo bankroet. Verzin eens iets nieuws suggereerde ik. Jij pleurt wat straat termen als "indringers", " bezetten" op internet en hebt ook nog eens de veronderstelling dat dit feiten zijn?

mark61
10-05-11, 23:11
Ook weer zo bankroet. Verzin eens iets nieuws suggereerde ik. Jij pleurt wat straat termen als "indringers", " bezetten" op internet en hebt ook nog eens de veronderstelling dat dit feiten zijn?

Ik heb weer genoeg vuilbekkerij gelezen. Iemand die illegaal gewapend een land binnenvalt en op de bezetters en de bewoners gaat schieten is een indringer. Heel simpel. Oh meneer vindt de terminologie onaangenaam. Invasie mag ook. Kolonialisme. Take your pick. Dat ontkennen is smerig. Ik walg van je.

Hatert
10-05-11, 23:12
Ook weer zo bankroet. Verzin eens iets nieuws suggereerde ik. Jij pleurt wat straat termen als "indringers", " bezetten" op internet en hebt ook nog eens de veronderstelling dat dit feiten zijn?

Ja het zijn feiten.

Hatert
10-05-11, 23:18
"Een vrijwillige verzoening met de Arabieren zal er niet komen, niet nu en niet in de toekomst. Als je een land wil koloniseren waarin al mensen wonen, moet je dit land bezetten. Ofwel doe je dat met eigen middelen, ofwel vindt je een sponsor, die de bezetting voor jou wil organiseren. Of anders - anders, geef je kolonisatie maar op, want je hebt een gewapende macht nodig om elke poging tot verzet tegen de kolonisatie te beletten. Zonder gewapende macht is kolonisatie onmogelijk, niet moeilijk, niet gevaarlijk, maar ONMOGELIJK… Zionisme is een avontuur van kolonisatie en daarom staat of valt het met de kwestie van de gewapende macht. Het is belangrijk … om Hebreeuws te spreken, maar, spijtig genoeg, is het nog belangrijker om te kunnen schieten – of anders stop ik ermee om kolonisator te spelen."

Vladimir Jabotinsky, stichter van de Revisionistische Zionisten (voorloper van Likoed) in The Iron Wall, 1923.


"Joodse dorpen werden op de plaats van Arabische dorpen gebouwd. Jullie kennen niet eens de naam van deze Arabische dorpen en ik neem het jullie niet kwalijk, want de aardrijkskunde boeken vermelden ze niet meer. Niet alleen staan ze niet meer te boek, die Arabische dorpen bestaan gewoon niet meer. Nahlal kwam in de plaats van Mahlul; de kibboetz Gyat nam de plaats in van Jibta; Sarid in de plaats van Huneifis and Kefar Yehushua in de plaats van Tal-al-Shuman. Er is in dit land geen enkel dorp of stad, die vroeger geen Arabische bevolking had."

Moshe Dayan, toespraak tot het Technion in Haifa, weergegeven in Haaretz, 4 april 1969.

ronald
10-05-11, 23:19
Ik heb weer genoeg vuilbekkerij gelezen. Iemand die illegaal gewapend een land binnenvalt en op de bezetters en de bewoners gaat schieten is een indringer. Heel simpel. Oh meneer vindt de terminologie onaangenaam. Invasie mag ook. Kolonialisme. Take your pick. Dat ontkennen is smerig. Ik walg van je.

Je blijft plat en op straat niveau halve waarheden verkondigen. Lees dat andere deel nou eens anders kom je geen mm verder. Je denkt ik gooi eens "kolonisatie" er tegenaan en dan is alles helder en waar. Simpel.

Mothership
10-05-11, 23:20
Je ontkent dus. Dat is stompzinnig.

Je eigen land? Says who? Oh ja, je godje. Jij bent echt een nazi hè? Een blinde, een ontkennende, maar toch een hele goeie.

Says who? Lees eens wat geschiedenisboeken.

Oh ja, je godje. Welke van de vele tientallen die mensen wereldwijd aanhangen?

Jij bent echt een nazi hè? Ik moet u ook in dezen helaas teleurstellen. Ik heb Mein Kampf gelezen maar daar staat dezelfde onzin die je hier ook weer leest.

Joden krijgen vanalles de schuld. Slecht weer...Joden. Ruzie met de vrouw...Joden. File....Joden.

mark61
10-05-11, 23:20
Je blijft plat en op straat niveau halve waarheden verkondigen. Lees dat andere deel nou eens anders kom je geen mm verder. Je denkt ik gooi eens "kolonisatie" er tegenaan en dan is alles helder en waar. Simpel.

Ik ben klaar met jou. Zuig lekker door.

mark61
10-05-11, 23:22
Says who? Lees eens wat geschiedenisboeken.

Oh ja, je godje. Welke van de vele tientallen die mensen wereldwijd aanhangen?

Jij bent echt een nazi hè? Ik moet u ook in dezen helaas teleurstellen. Ik heb Mein Kampf gelezen maar daar staat dezelfde onzin die je hier ook weer leest.

Joden krijgen vanalles de schuld. Slecht weer...Joden. Ruzie met de vrouw...Joden. File....Joden.

Geen inhoud, geen argumenten, alleen zuigen. Opdonderen.

Als laatste redmiddel de antisemitismekaart spelen. Doinder toch godverdomme op, smeerlap. Schaam jij je niet voor je immoraliteit? Is dan niets heilig?

Mothership
10-05-11, 23:25
Ik heb weer genoeg vuilbekkerij gelezen. Iemand die illegaal gewapend een land binnenvalt en op de bezetters en de bewoners gaat schieten is een indringer.

Je maakt jezelf belachelijk joh met dit soort statements. Burgers die terugkeren in het land van herkomst vergelijken met een gewapende invasiemacht. Dit soort opmerkingen geven het failliet en onhoudbaarheid van je stellingen aan.

ronald
10-05-11, 23:26
"Een vrijwillige verzoening met de Arabieren zal er niet komen, niet nu en niet in de toekomst. Als je een land wil koloniseren waarin al mensen wonen, moet je dit land bezetten. Ofwel doe je dat met eigen middelen, ofwel vindt je een sponsor, die de bezetting voor jou wil organiseren. Of anders - anders, geef je kolonisatie maar op, want je hebt een gewapende macht nodig om elke poging tot verzet tegen de kolonisatie te beletten. Zonder gewapende macht is kolonisatie onmogelijk, niet moeilijk, niet gevaarlijk, maar ONMOGELIJK… Zionisme is een avontuur van kolonisatie en daarom staat of valt het met de kwestie van de gewapende macht. Het is belangrijk … om Hebreeuws te spreken, maar, spijtig genoeg, is het nog belangrijker om te kunnen schieten – of anders stop ik ermee om kolonisator te spelen."

Vladimir Jabotinsky, stichter van de Revisionistische Zionisten (voorloper van Likoed) in The Iron Wall, 1923.

Vermeld je er ook even bij naar aanleiding waarvan hij dit schreef? In 1929 werden zijn gedachten nog eens bevestigd.


"Joodse dorpen werden op de plaats van Arabische dorpen gebouwd. Jullie kennen niet eens de naam van deze Arabische dorpen en ik neem het jullie niet kwalijk, want de aardrijkskunde boeken vermelden ze niet meer. Niet alleen staan ze niet meer te boek, die Arabische dorpen bestaan gewoon niet meer. Nahlal kwam in de plaats van Mahlul; de kibboetz Gyat nam de plaats in van Jibta; Sarid in de plaats van Huneifis and Kefar Yehushua in de plaats van Tal-al-Shuman. Er is in dit land geen enkel dorp of stad, die vroeger geen Arabische bevolking had."

Moshe Dayan, toespraak tot het Technion in Haifa, weergegeven in Haaretz, 4 april 1969.

Wat wil je hiermee zeggen? Dat die dorpen er nog wel bewoond waren? Wat? Heb je soms het idee dat ik dit niet wist of zou ontkennen? Het probleem is dat jij slechts één kant belicht.

Mothership
10-05-11, 23:27
Geen inhoud, geen argumenten, alleen zuigen. Opdonderen.

Als laatste redmiddel de antisemitismekaart spelen. Doinder toch godverdomme op, smeerlap. Schaam jij je niet voor je immoraliteit? Is dan niets heilig?

Ben je nu alle werkelijkheidsbesef verloren? Jij begon met de stelling van: Jij bent een Nazi. Ik kwam met het antwoord dat ik de pennevruchten van de heer A. Hitler had gelezen en me niet aangetrokken voelde tot die leer.

Joh...neem ff pauze ofzo.

ronald
10-05-11, 23:28
Ik ben klaar met jou. Zuig lekker door.

Nou, ik hoop dat jij met jezelf nog niet klaar bent.

Hatert
10-05-11, 23:28
Je maakt jezelf belachelijk joh met dit soort statements. Burgers die terugkeren in het land van herkomst vergelijken met een gewapende invasiemacht. Dit soort opmerkingen geven het failliet en onhoudbaarheid van je stellingen aan.

:haha: Hiermee bewijs je alleen maar dat je niet kwader trouw discusseert.

Hatert
10-05-11, 23:32
Vermeld je er ook even bij naar aanleiding waarvan hij dit schreef? In 1929 werden zijn gedachten nog eens bevestigd.


Wat wil je hiermee zeggen? Dat die dorpen er nog wel bewoond waren? Wat? Heb je soms het idee dat ik dit niet wist of zou ontkennen? Het probleem is dat jij slechts één kant belicht.

"De enige oplossing is « Eretz Israel » (Groot-Israël) of ten minste West-Eretz Israël (al het land ten westen van de Jordaan), zonder Arabieren. Op dit punt kunnen we geen compromis sluiten... We mogen geen enkel dorp overlaten, geen enkele stam."

Joseph Weitz, Directeur van het Joods Nationaal Fonds, het zionistische agentschap belast met het verwerven van Palestijnse grond in ‘Circa 194’,van Machover Israca, 5 januari 1973** p.2


"Onder ons moet het duidelijk zijn dat er geen plaats is voor beide volkeren in dit land. We zullen ons doel niet bereiken als de Arabieren in dit kleine land blijven. Er is geen andere oplossing dan de Arabieren van hieruit naar de naburige landen te transporteren, allemaal. Geen enkel dorp, geen enkele stam zou mogen overblijven."

Joseph Weitz, hoofd van de Afdeling Kolonisatie van het Joodse Agentschap in 1940. Uit "A Solution to the Refugee Problem"


“We moeten alles doen om ervoor te zorgen dat zij (de Palestijnen) nooit terugkeren.” Hij stelde zijn collega’s zionisten gerust dat de Palestijnen nooit zullen terugkeren naar hun huizen. “De ouderen zullen sterven en de jongeren zullen het vergeten."

David Ben-Gurion, in zijn dagboek, 18 juli 1948, geciteerd door Michael Bar Zohar's Ben-Gurion in “the Armed Prophet, Prentice-Hall, 1967, p. 157.

mark61
10-05-11, 23:33
Burgers die terugkeren in het land van herkomst

:haha: Randdebiel. Wie denk je met zulk gelul waarvan te overtuigen? Het toont alleen aan dat Hitler er bij jou juist prima ingaat :hihi:

ronald
10-05-11, 23:35
"De enige oplossing is « Eretz Israel » (Groot-Israël) of ten minste West-Eretz Israël (al het land ten westen van de Jordaan), zonder Arabieren. Op dit punt kunnen we geen compromis sluiten... We mogen geen enkel dorp overlaten, geen enkele stam."

Joseph Weitz, Directeur van het Joods Nationaal Fonds, het zionistische agentschap belast met het verwerven van Palestijnse grond in ‘Circa 194’,van Machover Israca, 5 januari 1973** p.2


"Onder ons moet het duidelijk zijn dat er geen plaats is voor beide volkeren in dit land. We zullen ons doel niet bereiken als de Arabieren in dit kleine land blijven. Er is geen andere oplossing dan de Arabieren van hieruit naar de naburige landen te transporteren, allemaal. Geen enkel dorp, geen enkele stam zou mogen overblijven."

Joseph Weitz, hoofd van de Afdeling Kolonisatie van het Joodse Agentschap in 1940. Uit "A Solution to the Refugee Problem"


“We moeten alles doen om ervoor te zorgen dat zij (de Palestijnen) nooit terugkeren.” Hij stelde zijn collega’s zionisten gerust dat de Palestijnen nooit zullen terugkeren naar hun huizen. “De ouderen zullen sterven en de jongeren zullen het vergeten."

David Ben-Gurion, in zijn dagboek, 18 juli 1948, geciteerd door Michael Bar Zohar's Ben-Gurion in “the Armed Prophet, Prentice-Hall, 1967, p. 157.

Ja je kunt wel blijven pasten maar zo kan ik dat 10.000 pagina's lang ook wel doen. Ik stel je een vraag opdat je hier even de andere kant gaat belichten en jij gaat gewoon verder?

ronald
10-05-11, 23:40
:haha: Randdebiel. Wie denk je met zulk gelul waarvan te overtuigen? Het toont alleen aan dat Hitler er bij jou juist prima ingaat :hihi:

Wie? Nou zo'n beetje de gehele Moslimwereld vindt dat de Joden maar naar Europa moeten oprotten. (over de Sefardische Joden spreken ze even niet), maar dan zonder zelfbeschikkingsrecht. Wie heeft hier nu Hitleriaanse trekken?

SZA-Apart
10-05-11, 23:40
Stok in het hoenderhok:

Maar jongens en dame, wat is nou de oplossing voor het hedendaagse conflict in Israël?

rbn
10-05-11, 23:41
“If I were an Arab leader, I would never sign an agreement with Israel. It is normal; we have taken their country. It is true God promised it to us, but how could that interest them? Our God is not theirs. There has been Anti-Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault ? They see but one thing: we have come and we have stolen their country. Why would they accept that?”

-David Ben-Gurion-

ronald
10-05-11, 23:42
Stok in het hoenderhok:

Maar jongens en dame, wat is nou de oplossing voor het hedendaagse conflict in Israël?

In elk conflict moeten partijen geaccepteerd worden zoals zij dat zelf vinden. Ze castreren van hun historie maakt je tot echte randdebiel.

Hatert
10-05-11, 23:49
Ja je kunt wel blijven pasten maar zo kan ik dat 10.000 pagina's lang ook wel doen. Ik stel je een vraag opdat je hier even de andere kant gaat belichten en jij gaat gewoon verder?

Dat zijn feiten waaruit de vooropgezette landroof en misdaden worden bevestigd. Datgene wat jij leugens noemt.


"...als de mensen gewoon worden aan het grote aantal en we worden verplicht om de terugkeer van de vluchtelingen te aanvaarden, zullen we het moeilijk vinden om de wereld te overtuigen dat ze vroeger niet op het Israëlisch grondgebeid woonden. Het zou in alle geval beter zijn om hun aantal te beperken… "

De Israelische official Arthur Lourie in een brief naar Walter Eytan, directeur-generaal van het Israelische Ministerie van Buitenlandse Zaken. (ISA FM 2564/22). Uit Benny Morris, "The Birth of the Palestinian Refugee Problem 1947-49", p. 297.


"Het is de plicht van de Israëlische leiders om aan de publieke opinie duidelijk en moedig een aantal feiten uit te leggen, die mettertijd vergeten zijn. Het allereerste feit is dat het zionisme, de kolonisatie of de Joodse Staat niet zouden bestaan zonder de uitdrijving van de Arabieren en de onteigening van hun land."

Yoram Bar Porath, Yediot Aahronot, 14 juli 1972.


"Israël zou moeten gebruik gemaakt hebben van de onderdrukking van de demonstraties in China, die de aandacht van de wereldopinie opeisten, om de Arabieren in de (Bezette) Gebieden massaal uit te drijven."

Benyamin Netanyahu, 24 november 1989 in de Israëlische krant Hotam. Hij was toen vice-minister van Buitenlandse Zaken, vroegere eerste minister van Israël en sprak studenten van de Bar Ilan Universieit toe.

Mothership
10-05-11, 23:50
Stok in het hoenderhok:

Maar jongens en dame, wat is nou de oplossing voor het hedendaagse conflict in Israël?

Het conflict ligt dieper dan het zionisme of de oprichting van de staat Israel. Zowel het Christendom als de Islam komen voort of kennen raakvlakken met het het Jodendom.

Let wel... ik beweer niet dat het Christendom of de Islam een destilaat zijn van het Jodendom. Maar beide laatsten hebben er hun heiligdommen en religieuze plekken. Moslims en christenen hebben er vaak gestreden.

Volgens mij zijn die Palestijnen slechts een stok om mee te slaan.

ronald
10-05-11, 23:53
“If I were an Arab leader, I would never sign an agreement with Israel. It is normal; we have taken their country. It is true God promised it to us, but how could that interest them? Our God is not theirs. There has been Anti-Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault ? They see but one thing: we have come and we have stolen their country. Why would they accept that?”

-David Ben-Gurion-

Hij brengt het hier dus terug tot een religieus conflict.

Hatert
10-05-11, 23:54
Het conflict ligt dieper dan het zionisme of de oprichting van de staat Israel. Zowel het Christendom als de Islam komen voort of kennen raakvlakken met het het Jodendom.

Let wel... ik beweer niet dat het Christendom of de Islam een destilaat zijn van het Jodendom. Maar beide laatsten hebben er hun heiligdommen en religieuze plekken.

Volgens mij zijn die Palestijnen slechts een stok om mee te slaan.

Voor de zionisten wel:

“(In Libanon) zou een christelijke staat moeten opgericht worden, met als zuidgrens de Litanirivier. We zullen er een alliantie mee sluiten. Zodra we de kracht van het Arabische Legioen gebroken hebben en Amman gebombardeerd hebben, zullen we Transjordanië uitschakelen en dan zal Syrië vallen. Als Egypte dan nog durft verder vechten, zullen we Port Said bombarderen, Alexandrë en Kairo… En op deze manier zullen we de oorlog beëindigen en de rekening van onze voorvaderen met Agypte, Assyrië en Aram vereffenen. "

David Ben-Gurion, een van de stichters van Israël, beschreef zionistische doelen in 1948

ronald
10-05-11, 23:54
Dat zijn feiten waaruit de vooropgezette landroof en misdaden worden bevestigd. Datgene wat jij leugens noemt.


Je leest niet goed. Ik vraag jou het gehele verhaal te vertellen. Dat doe je niet.

Hatert
10-05-11, 23:57
Je leest niet goed. Ik vraag jou het gehele verhaal te vertellen. Dat doe je niet.

Maak je eigen verhaal dit is mijn verhaal. Als er iets je niet bevalt val het maar aan.

ronald
11-05-11, 00:00
Maak je eigen verhaal dit is mijn verhaal. Als er iets je niet bevalt val het maar aan.

Nee, dit is het verhaal van de Zionisten die jij citeert en die wil jij "mijn verhaal" laten zijn. Je wilt me toch niet vertellen dat het stil was aan de andere zijde? Citeer die eens, vertel eens wat daar gebeurde. Zo wordt het geheel ten eerste overzichtelijker en vollediger.

ronald
11-05-11, 00:02
Voor de zionisten wel:

“(In Libanon) zou een christelijke staat moeten opgericht worden, met als zuidgrens de Litanirivier. We zullen er een alliantie mee sluiten. Zodra we de kracht van het Arabische Legioen gebroken hebben en Amman gebombardeerd hebben, zullen we Transjordanië uitschakelen en dan zal Syrië vallen. Als Egypte dan nog durft verder vechten, zullen we Port Said bombarderen, Alexandrë en Kairo… En op deze manier zullen we de oorlog beëindigen en de rekening van onze voorvaderen met Agypte, Assyrië en Aram vereffenen. "

David Ben-Gurion, een van de stichters van Israël, beschreef zionistische doelen in 1948

Ik vind deze reactie helemaal niet zo vreemd hoor als je van allerlei zijden te horen krijgt in zee te worden gedreven.

Mothership
11-05-11, 00:04
Voor de zionisten wel:

“(In Libanon) zou een christelijke staat moeten opgericht worden, met als zuidgrens de Litanirivier. We zullen er een alliantie mee sluiten. Zodra we de kracht van het Arabische Legioen gebroken hebben en Amman gebombardeerd hebben, zullen we Transjordanië uitschakelen en dan zal Syrië vallen. Als Egypte dan nog durft verder vechten, zullen we Port Said bombarderen, Alexandrë en Kairo… En op deze manier zullen we de oorlog beëindigen en de rekening van onze voorvaderen met Agypte, Assyrië en Aram vereffenen. "

David Ben-Gurion, een van de stichters van Israël, beschreef zionistische doelen in 1948

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik weinig kaas heb gegeten van het zionisme.

Er zullen ongetwijfeld zich zaken hebben afgespeeld Hatert die misschien in strijd waren met de universele rechten voor de mens en zaken die geen schoonheidsprijs verdienen.

Persoonlijk ben ik voor een terugtrekking van Israel uit de bezette gebieden maar dan met de snoeiharde garantie dat integriteit van het resterend gedeelte niet zal worden aangetast.

mark61
11-05-11, 00:07
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik weinig kaas heb gegeten van het zionisme.

Vanwaar dan die wijde bek? Ik weet, Hatert weet, jij weet niet, maar denkt je wel een tegengestelde mening te kunnen aanmeten. Ga jij eerst maar es een paar geschiedenisboekjes lezen, dat was toch jouw advies?

De gotspe. Ongelooflijk gewoon. Commentaar hebben en dan aan het eind zeggen: 'nou ja, ik weet er ook eigenlijk geen ruk van ook'. Zo gaat het nou constant met die 'neutrale, welwillende buitenstaanders'. Nooit de moeite genomen de feiten te bestuderen, gedachteloos zionistisch gebral nababbelen, en dan verontwaardigd reageren op mensen die de leugens doorprikken.

ronald
11-05-11, 00:11
Vanwaar dan die wijde bek? Ik weet, Hatert weet, jij weet niet, maar denkt je wel een tegengestelde mening te kunnen aanmeten. Ga jij eerst maar es een paar geschiedenisboekjes lezen, dat was toch jouw advies?

De gotspe. Ongelooflijk gewoon. Commentaar hebben en dan aan het eind zeggen: 'nou ja, ik weet er ook eigenlijk geen ruk van ook'. Zo gaat het nou constant met die 'neutrale, welwillende buitenstaanders'. Nooit de moeite genomen de feiten te bestuderen, gedachteloos zionistisch gebral nababbelen, en dan verontwaardigd reageren op mensen die de leugens doorprikken.

Klinkt aardig arrogant. Jij weet zelf niet half. Zit zichzelf hier op zijn borst te slaan.

Mothership
11-05-11, 00:12
Vanwaar dan die wijde bek? Ik weet, Hatert weet, jij weet niet, maar denkt je wel een tegengestelde mening te kunnen aanmeten. Ga jij eerst maar es een paar geschiedenisboekjes lezen, dat was toch jouw advies?

De gotspe. Ongelooflijk gewoon. Commentaar hebben en dan aan het eind zeggen: 'nou ja, ik weet er ook eigenlijk geen ruk van ook'. Zo gaat het nou constant met die 'neutrale, welwillende buitenstaanders'. Nooit de moeite genomen de feiten te bestuderen, gedachteloos zionistisch gebral nababbelen, en dan verontwaardigd reageren op mensen die de leugens doorprikken.

Dat klopt ook. Ik weet geen ruk van het zionisme. Daarom discussieer ik er ook niet over. Jij labelt mensen als zijnde zionisten.