PDA

Bekijk Volledige Versie : Primeur in Limburg: PVV aan het roer



Eric de Blois
05-05-11, 17:56
[COLOR="DimGray"]Primeur in Limburg: PVV aan het roer

Marten van de Wier − 05/05/11

Bron: Trouw (http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/1901343/2011/05/05/Primeur-in-Limburg-PVV-aan-het-roer.dhtml)


Bericht verwijderd op verzoek van rechthebbende journalist.

Eric de Blois
05-05-11, 19:37
Eindelijk niet meer op de achterbank. De kiezer heeft gesproken. Kijken of Heerlen schoongeveegd zal gaan worden. Ik hoop van wel, het straatvuil daar is een ontsiering van het mooie zuid-limburg.

knuppeltje
06-05-11, 09:51
Eindelijk niet meer op de achterbank. De kiezer heeft gesproken. Kijken of Heerlen schoongeveegd zal gaan worden. Ik hoop van wel, het straatvuil daar is een ontsiering van het mooie zuid-limburg.

Schoongeveegd gaat worden? Heb je gelezen wat ze allemaal hebben opgegeven omdat Geert een hartverlamming zou krijgen als de PVV anders in geen enkele provincie met een vinger dat roer zou mogen aanraken.
De kiezer heeft dan wel gesproken, maar wordt weer door de PVV totaal verneukt.

Pizzaman
06-05-11, 10:31
Schoongeveegd gaat worden? Heb je gelezen wat ze allemaal hebben opgegeven omdat Geert een hartverlamming zou krijgen als de PVV anders in geen enkele provincie met een vinger dat roer zou mogen aanraken.
De kiezer heeft dan wel gesproken, maar wordt weer door de PVV totaal verneukt.

Joh je leert het ook nooit he. :melig2:

Eric de Blois
06-05-11, 19:37
Schoongeveegd gaat worden? Heb je gelezen wat ze allemaal hebben opgegeven omdat Geert een hartverlamming zou krijgen als de PVV anders in geen enkele provincie met een vinger dat roer zou mogen aanraken.
De kiezer heeft dan wel gesproken, maar wordt weer door de PVV totaal verneukt.

Wat jij 'verneuken' noemt - daarmee vermoedelijk doelend op 'kiezersbedrog' - is gewoon het resultaat van onderhandelen met andere partijen. Maar zelf's al zou de PVV de zaak hebben 'verneukt', wat is het alternatief voor haar aanhang? Immers de PVV ontleent haar bestaan aan het wanbeleid inzake de multiculturele samenleving van de overige partijen. Als die overige partijen de natuurlijke aanhang van de PVV iets te bieden hadden gehad in het verleden, was de PVV nooit van de grond gekomen. De PVV is geen doel op zich maar een middel. Als een andere partij het beter doet, zal die het worden. Er is bij de PVV geen sprake van kiezersbedrog. Bij iedere onderhandeling moet water bij de wijn worden gedaan. Dat weten de kiezers ook. Beloftes hangen samen met de macht van een partij. Als je alléén regeert kun je alle gedane beloftes nakomen, in alle andere gevallen maar ten dele of helemaal niet. Beloftes hangen ook sterk af van de financieën van de overheid. Je kunt veel beloven, maar als het geld op is gaat het feest niet door. Ook dat beseft de kiezer. Het gaat om de 'intentie's' van de PVV, beloftes zeggen mij niets. Hoe meer zetels hoe meer van die intentie's kunnen worden verwezenlijkt.

knuppeltje
07-05-11, 09:46
Wat jij 'verneuken' noemt......

Wat zou zoveel kiezersbedrog anders zijn dan duidelijke volksverneukerij?

En dat is precies wat de PVV doet. Geen enkel PVV-kroonjuweel dat nog enige glans heeft. Alles wat belangrijk was voor de PVV-kiezers is weggegeven om ook bij het pluche te kunnen horen, zonder dat het echt iets oplevert voor de PVV-kiezers.
Als die Limburger echt ballen had en voor zijn kiezers iets zou willen betekenen dan was hij wel in de regering gaan zitten.

Iets heel anders dus dan tijdens onderhandelingen enig water bij de wijn doen.

Proxy
07-05-11, 10:10
Wat zou zoveel kiezersbedrog anders zijn dan duidelijke volksverneukerij?

En dat is precies wat de PVV doet. Geen enkel PVV-kroonjuweel dat nog enige glans heeft. Alles wat belangrijk was voor de PVV-kiezers is weggegeven om ook bij het pluche te kunnen horen, zonder dat het echt iets oplevert voor de PVV-kiezers.
Als die Limburger echt ballen had en voor zijn kiezers iets zou willen betekenen dan was hij wel in de regering gaan zitten.

Iets heel anders dus dan tijdens onderhandelingen enig water bij de wijn doen.

Zoals iedere kiezer weet \"je eist 100%, en je krijgt 50%\" en als je dan kijkt naar deze PVV in Limburgia, voldoen ze aan deze criteria.
Maar net als een iedere ben ik benieuwd wat ze daar naast Brand gaan brouwen.

knuppeltje
07-05-11, 10:42
Maar net als een iedere ben ik benieuwd wat ze daar naast Brand gaan brouwen.

En dat smaakt al nergens naar. Proost.

justus
07-05-11, 15:20
Zoals iedere kiezer weet \"je eist 100%, en je krijgt 50%\" en als je dan kijkt naar deze PVV in Limburgia, voldoen ze aan deze criteria.
Maar net als een iedere ben ik benieuwd wat ze daar naast Brand gaan brouwen.

Alfa bier wellicht? is 3 klassen beter. en de pvv limburg is niet anders dan de pvv landelijk of gemeentelijk. fascistische bende. alleen die voorvrouw ziet er beter uit dan de landelijke voorman...maar verder: same trash! heil (vul zelf maar in).

Eric de Blois
07-05-11, 19:25
En dat smaakt al nergens naar. Proost.

Heineken smaakt ook nergens naar, maar het verkoopt wel. Proost.

Eni
07-05-11, 23:31
En dat smaakt al nergens naar. Proost.
Noem eens 1 fatsoenlijk Brabants bier dan..

Brabantse mafkees!

mark61
07-05-11, 23:36
Noem eens 1 fatsoenlijk Brabants bier dan..

Brabantse mafkees!

Hé ouwe Limbabweaan! Gaat het nog een beetje daar met die Stassen an' all?

Eni
07-05-11, 23:44
Hé ouwe Limbabweaan! Gaat het nog een beetje daar met die Stassen an' all?

Mark nog steeds hier?! :D Ach zo lelijk is ze toch ook weer niet?
Ik heb er weinig last van moet ik eerlijk zeggen, zit gemiddeld drie kwart jaar in het buitenland. Net terug uit Kiev, en geloof me, dan kun je nog beter de PVV hebben als bestuur.

knuppeltje
08-05-11, 09:11
Heineken smaakt ook nergens naar, maar het verkoopt wel. Proost.

Veel te duur ook nog, en lekker vind ik het ook al niet.

Verder vind ik wat de massa het liefst vreet of zuipt geen garantie voor de kwaliteit van het geen ze naar binnen werken.
Hetzelfde voor het geestelijk voer wat de massa tot zich wenst te nemen. Tot waar dat eventueel kan leiden, daarover heeft de geschiedenis al zoveel voorbeelden gegeven.

knuppeltje
08-05-11, 09:15
Noem eens 1 fatsoenlijk Brabants bier dan..

Brabantse mafkees!

Gossie, blij je weer eens terug te zien. Kom eens wat vaker langs.

Maar voor alle duidelijkheid: ik ben niet zo'n drinker, kan er heel slecht tegen en wordt er heel erg ziek van.

Proxy
08-05-11, 12:06
Noem eens 1 fatsoenlijk Brabants bier dan..

Brabantse mafkees!

Hertog Jan :hihi:

mark61
08-05-11, 12:26
Mark nog steeds hier?! :D Ach zo lelijk is ze toch ook weer niet?
Ik heb er weinig last van moet ik eerlijk zeggen, zit gemiddeld drie kwart jaar in het buitenland. Net terug uit Kiev, en geloof me, dan kun je nog beter de PVV hebben als bestuur.

:hihi:

Eni
08-05-11, 12:42
Gossie, blij je weer eens terug te zien. Kom eens wat vaker langs. Ik kijk wel uit, al die leuke vrouwen zijn pleite



Maar voor alle duidelijkheid: ik ben niet zo'n drinker, kan er heel slecht tegen en wordt er heel erg ziek van. Dat is niet zo mooi Knuppeltje

Eni
08-05-11, 12:43
Hertog Jan :hihi:

Das ook Limburgs! :D

Proxy
08-05-11, 12:49
Das ook Limburgs! :D

Zucht je hebt gelijk in Arcen, van alle merken van Interbrew is dit het enigste merk dat inderdaad nog daar wordt gebrouwen en niet in de nieuwe brouwerij in Breda.
Mijn excuses liblander. ;)

Eni
08-05-11, 12:54
Zucht je hebt gelijk in Arcen, van alle merken van Interbrew is dit het enigste merk dat inderdaad nog daar wordt gebrouwen en niet in de nieuwe brouwerij in Breda.
Mijn excuses liblander. ;)
Geen probleem :)

Eric de Blois
08-05-11, 19:09
Veel te duur ook nog, en lekker vind ik het ook al niet.

Verder vind ik wat de massa het liefst vreet of zuipt geen garantie voor de kwaliteit van het geen ze naar binnen werken.
Hetzelfde voor het geestelijk voer wat de massa tot zich wenst te nemen. Tot waar dat eventueel kan leiden, daarover heeft de geschiedenis al zoveel voorbeelden gegeven.

Daar ben ik het 100% mee eens. De meerderheid heeft niet noodzakelijk de beste ideeën. Dat vind ik dan ook een nadeel van de democratie, de dictatuur van de meederheid.

Pizzaman
08-05-11, 23:39
Daar ben ik het 100% mee eens. De meerderheid heeft niet noodzakelijk de beste ideeën. Dat vind ik dan ook een nadeel van de democratie, de dictatuur van de meederheid.

Hij zou zich eens moeten afvragen wat nou 'geestelijk voer voor de massa' is.
Volgens mij is dat juist wat de 'linksen' van tegenwoordig, die feitelijk niet meer links mogen heten, uitkramen.

Lullen dat het 'het juiste is te doen', en intussen de hele bende een oor aannaaien.

knuppeltje
09-05-11, 09:39
Ik kijk wel uit, al die leuke vrouwen zijn pleite

Dat is niet zo mooi Knuppeltje

Jawel, maar pas nadat jij was weg gelopen. Jouw schuld dus. :stomp:

Ach, daar valt heel goed mee te leven, er zijn wel ergere dingen in het leven.

knuppeltje
09-05-11, 09:48
niet in de nieuwe brouwerij in Breda.

Huh? Nieuwe brouwerij in Breda?

Hoofdkantoor voor Nederland staat er nog wel. Maar waar de brouwerij ooit stond, worden nu de laatste huizen gebouwd.

knuppeltje
09-05-11, 09:57
Dat vind ik dan ook een nadeel van de democratie, de dictatuur van de meederheid.

Dat is in tegenstelling tot andere staatsvormen in een democratie dus juist niet de bedoeling. Dat er altijd mekkerraars zullen zijn die denken dat er met hun belangen geen rekening wordt gehouden, doet daar niets aan af.
Trouwens, ik denk niet dat de meeste Chilenen, nu ze al weer een tijdje van die kolonels verlost zijn, het hartgrondig met je eens zullen zijn.

Volmaakt is het nooit en het zal altijd onderhoud vergen, maar een betere staatsvorm dan democratie is er voor mij niet.

knuppeltje
09-05-11, 09:59
Hij zou zich eens moeten afvragen wat nou 'geestelijk voer voor de massa' is.

Tja, je hebt er altijd wel bij waaraan dat niet besteed is. Maar toch geven we de moed niet op.

Pizzaman
09-05-11, 10:28
Tja, je hebt er altijd wel bij waaraan dat niet besteed is. Maar toch geven we de moed niet op.

Gewoon volhouden. Verdeel de rijkdom onder de armen!

(de helft van de poet onder de linkerarm, de ander hef lft onder de rechter en dan gauw naar een belastingparadijsje...)