PDA

Bekijk Volledige Versie : Bin Laden 'firefight': Only one man was armed



Spoetnik
05-05-11, 17:57
Bin Laden 'firefight': Only one man was armed

Four of the five people shot to death in the operation that killed Osama bin Laden, including the al-Qaida leader himself, were unarmed and never fired a shot, U.S. officials told NBC News on Wednesday — an account that differs markedly from the Obama administration's original claims that the Navy SEALs came under heavy small-arms fire in a prolonged firefight.

According to the officials' account, as the first SEAL team moved into the compound, they took small-arms fire from the guest house in the compound. The SEALs returned fire, killing bin Laden's courier and the courier's wife, who died in the crossfire.

The second SEAL team entered the first floor of the main residence and could see a man standing in the dark with one hand behind his back. Fearing he was hiding a weapon, the SEALs shot and killed the lone man, who turned out to be unarmed.

As the U.S. commandos moved through the house, they found several stashes of weapons and barricades, as if the residents were prepared for a violent and lengthy standoff — which never materialized.

The SEALs then made their way up a staircase, where they ran into one of bin Laden's sons on the way down. The Americans immediately shot and killed the son, who was also unarmed.

Once on the third floor, the commandos threw open the door to bin Laden's bedroom. One of bin Laden's wives rushed toward the NAVY SEAL in the door, who shot her in the leg.

Then, without hesitation, the same commando turned his gun on bin Laden, standing in what appeared to be pajamas, and fire two quick shots, one to the chest and one to the head. Although there were weapons in that bedroom, Bin Laden was also unarmed at the time he was shot.
(...)
http://www.msnbc.msn.com/id/42906279/ns/world_news-death_of_bin_laden

Duidelijk helden :)

Eric de Blois
05-05-11, 18:04
Duidelijk helden

'Helden'

'Helden' waren ook die 'piloten' van Bin laden die ongewapende burgers verrasten (en ver-asten) met vuur en totale vernietiging. Bin Laden heeft ook nog behalve al die doden, een economische impact op zijn geweten. De luchtvaartindustrie heeft vele miljarden verloren door de aanslagen. Destruktie is niet iets om trots op te zijn. Ook Bin Laden moest het hebben van westerse producten zoals internet, auto's, vliegtuigen etc.

Spoetnik
05-05-11, 18:14
'Helden'

'Helden' waren ook die 'piloten' van Bin laden die ongewapende burgers verrasten (en ver-asten) met vuur en totale vernietiging. Bin Laden heeft ook nog behalve al die doden, een economische impact op zijn geweten. De luchtvaartindustrie heeft vele miljarden verloren door de aanslagen. Destruktie is niet iets om trots op te zijn. Ook Bin Laden moest het hebben van westerse producten zoals internet, auto's, vliegtuigen etc.

Zekers de Navy Seals en de 9/11 hijackers zijn duidelijk te vergelijken met elkaar. Zeker op het morele vlak. Allemaal helden! :duim:

Eric de Blois
05-05-11, 18:19
Zekers de Navy Seals en de 9/11 hijackers zijn duidelijk te vergelijken met elkaar. Zeker op het morele vlak. Allemaal helden! :duim:

Navy Seals zijn veel beter. Die richten zich op gevaarlijke burgers. Bin Laden en co. durven alleen onbewapende burgers op een onbewaakt moment in de rug aan te vallen.

Spoetnik
05-05-11, 18:22
Navy Seals zijn veel beter. Die richten zich op gevaarlijke burgers. Bin Laden en co. durven alleen onbewapende burgers op een onbewaakt moment in de rug aan te vallen.

Volgens jou eerdere definitie niet :) Trouwens ik denk niet dat Bin Laden in zijn payama's erg gevaarlijk was.

Maja mijn voornaamste punt is eigenlijk dat die Amerikanen gewoon moeten toegeven dat het een moordaanslag missie was. Niemand die het hen kwalijk zal nemen.

Eric de Blois
05-05-11, 18:26
Volgens jou eerdere definitie niet :) Trouwens ik denk niet dat Bin Laden in zijn payama's erg gevaarlijk was.

Maja mijn voornaamste punt is eigenlijk dat die Amerikanen gewoon moeten toegeven dat het een moordaanslag missie was. Niemand die het hen kwalijk zal nemen.

Oh dat het de bedoeling was hem te elimineren, daar twijfel ik niet aan.

Slinger
05-05-11, 19:08
Bin Laden 'firefight': Only one man was armed

Four of the five people shot to death in the operation that killed Osama bin Laden, including the al-Qaida leader himself, were unarmed and never fired a shot, U.S. officials told NBC News on Wednesday — an account that differs markedly from the Obama administration's original claims that the Navy SEALs came under heavy small-arms fire in a prolonged firefight.

According to the officials' account, as the first SEAL team moved into the compound, they took small-arms fire from the guest house in the compound. The SEALs returned fire, killing bin Laden's courier and the courier's wife, who died in the crossfire.

The second SEAL team entered the first floor of the main residence and could see a man standing in the dark with one hand behind his back. Fearing he was hiding a weapon, the SEALs shot and killed the lone man, who turned out to be unarmed.

As the U.S. commandos moved through the house, they found several stashes of weapons and barricades, as if the residents were prepared for a violent and lengthy standoff — which never materialized.

The SEALs then made their way up a staircase, where they ran into one of bin Laden's sons on the way down. The Americans immediately shot and killed the son, who was also unarmed.

Once on the third floor, the commandos threw open the door to bin Laden's bedroom. One of bin Laden's wives rushed toward the NAVY SEAL in the door, who shot her in the leg.

Then, without hesitation, the same commando turned his gun on bin Laden, standing in what appeared to be pajamas, and fire two quick shots, one to the chest and one to the head. Although there were weapons in that bedroom, Bin Laden was also unarmed at the time he was shot.
(...)
http://www.msnbc.msn.com/id/42906279/ns/world_news-death_of_bin_laden

Duidelijk helden :)

Ik zou jou wel eens willen zien, midden in de nacht, gedropt in vijandelijk gebied, één helicopter al gecrasht, natuurlijk boordevol adrenaline, want je weet niet van te voren wat je aantreft, en dan de bestorming van de ruimtes in het huis. Je weet dat je zo snel mogelijk weer weg moet wezen, want je zit vlak bij een militaire kazerne. Ondertussen breng je ook nog de tegenwoordigheid van geest op om de vrouw en het dochtertje niet dood te schieten.

En dan zie je Bin Laden, de grote terrorist, de man om wie alles begonnen is en waarnaar het vaderland al tien jaar op zoek is. Je weet niet wat hij achter de hand heeft. Je moet in een fractie van een seconde beslissen wat te doen. Dan haal je de trekker over...

Ik vind het knap wat ze gedaan hebben.

Spoetnik
05-05-11, 19:15
Daar zijn ze voor getraind. Eliminatie was het doel.

Slinger
05-05-11, 19:17
Daar zijn ze voor getraind. Eliminatie was het doel.

Zou best kunnen en dan hebben ze het goed gedaan.

rbn
05-05-11, 19:17
Ik zou jou wel eens willen zien, midden in de nacht, gedropt in vijandelijk gebied, één helicopter al gecrasht, natuurlijk boordevol adrenaline, want je weet niet van te voren wat je aantreft, en dan de bestorming van de ruimtes in het huis. Je weet dat je zo snel mogelijk weer weg moet wezen, want je zit vlak bij een militaire kazerne. Ondertussen breng je ook nog de tegenwoordigheid van geest op om de vrouw en het dochtertje niet dood te schieten.

En dan zie je Bin laden, de grote terrorist, de man om wie alles begonnen is en waarnaar het vaderland al tien op zoek is. Je weet niet wat hij achter de hand heeft. Je moet in een fractie van een seconde beslissen wat te doen. Dan haal je de trekker over...

Ik vind het knap wat ze gedaan hebben.

tsja, als je op zo'n manier gaat redeneren dan is het ook een knap staaltje geweest om twee vliegtuigen door de twintowers te boren.. twee vliegtuigen bemand door amateur piloten in vijandelijk gebied.. vantevoren wisten ze niet hoe het zou verlopen.. twee vliegtuigen vol vijanden die de dappere piloten konden overmeesteren.. toch wisten de arabische vrijheidsstrijders met gevaar voor eigen leven de twee vliegtuigen in goede banen te leiden naar de twee torens.. boordevol adrenaline want het kan elk moment fataal mislopen en dan is de operatie mislukt..

en dan zie je de torens.. steeds dichterbij komen.. de torens waar het allemaal om begonnen is.. je moet voet bij stuk houden en de grip op controle behouden anders gaat het mis.. en dan BOEM! midden door de torens heen gevlogen.. en later weer BOEM! nog een vliegtuig door de toren heen gevlogen..

dat moet jij wel knap hebben gevonden van die dappere saudiërs die toch maar mooi onder hoge druk twee vliegtuigen in vijandelijk gebied succesvol door de twintowers hebben weten te vliegen..

Tomas
05-05-11, 19:20
Boem! 3000 onschuldige slachtoffers. En knal: De belangrijkste aanstichter van die massamoord dood. Ik proef een verschil, maar dat zal voor een extremistische fundi wat lastig zijn denk ik.

rbn
05-05-11, 19:25
Boem! 3000 onschuldige slachtoffers. En knal: De belangrijkste aanstichter van die massamoord dood. Ik proef een verschil, maar dat zal voor een extremistische fundi wat lastig zijn denk ik.

heb een leuk opdrachtje voor je: pak een woordenboek en zoek het woord sarcasme op.. sar-cas-me..

Slinger
05-05-11, 19:25
tsja, als je op zo'n manier gaat redeneren dan is het ook een knap staaltje geweest om twee vliegtuigen door de twintowers te boren.. twee vliegtuigen bemand door amateur piloten in vijandelijk gebied.. vantevoren wisten ze niet hoe het zou verlopen.. twee vliegtuigen vol vijanden die de dappere piloten konden overmeesteren.. toch wisten de arabische vrijheidsstrijders met gevaar voor eigen leven de twee vliegtuigen in goede banen te leiden naar de twee torens.. boordevol adrenaline want het kan elk moment fataal mislopen en dan is de operatie mislukt..

en dan zie je de torens.. steeds dichterbij komen.. de torens waar het allemaal om begonnen is.. je moet voet bij stuk houden en de grip op controle behouden anders gaat het mis.. en dan BOEM! midden door de torens heen gevlogen.. en later weer BOEM! nog een vliegtuig door de toren heen gevlogen..

dat moet jij wel knap hebben gevonden van die dappere saudiërs die toch maar mooi onder hoge druk twee vliegtuigen in vijandelijk gebied succesvol door de twintowers hebben weten te vliegen..

Ja zoals alle dappere moedjaheddin al 1400 jaar moedig zijn als ze maar onschuldige vrouwen en kinderen kunnen afmaken. Daar leven ze voor en daar willen ze zelfs voor sterven, met de naam van allah op hun lippen. Het waren dus laffe moordenaars van onschuldige burgers. Gelukkig is nu de laffe aanstichter die zich verstopte achter zijn vrouw en kind te pakken genomen.

Maar ik begrijp dat deze aanslag op de Twin Towers jouw veel meer aanspreekt.

Tomas
05-05-11, 19:28
heb een leuk opdrachtje voor je: pak een woordenboek en zoek het woord sarcasme op.. sar-cas-me..

Je bent er erg slecht in.

nour_islam
05-05-11, 19:31
Ja zoals alle dappere moedjaheddin al 1400 jaar moedig zijn als ze maar onschuldige vrouwen en kinderen kunnen afmaken. Daar leven ze voor en daar willen ze zelfs voor sterven, met de naam van allah op hun lippen. Het waren dus laffe moordenaars van onschuldige burgers. Gelukkig hebben ze nu de laffe aanstichter die zich verstopte achter zijn vrouw en kind te pakken genomen.

Maar ik begrijp dat deze aanslag op de Twin Towers jouw veel meer aanspreekt.

de link tussen 1400 jaar onschuldige vrouwen en kinderen afmaken en de moejaheddin snap ik niet.
De grootste moordenaars van onschuldige vrouwen en kinderen moet je toch in het westen zoeken. WOI, WOII, Kolonisatie van de heel de wereld. Hoeveel onschuldige vrouwen en kinderen hebben dat moeten bekopen met de dood?

Hou je liever bij wat er nu speelt en laat je haat maar achterwege

Slinger
05-05-11, 19:33
de link tussen 1400 jaar onschuldige vrouwen en kinderen afmaken en de moejaheddin snap ik niet.
De grootste moordenaars van onschuldige vrouwen en kinderen moet je toch in het westen zoeken. WOI, WOII, Kolonisatie van de heel de wereld. Hoeveel onschuldige vrouwen en kinderen hebben dat moeten bekopen met de dood?

Hou je liever bij wat er nu speelt en laat je haat maar achterwege

Dan moet je het leven van Mohammed maar eens bestuderen. Hij gaf het grote voorbeeld.

Spoetnik
05-05-11, 19:36
Dan moet je het leven van Mohammed maar eens bestuderen. Hij gaf het grote voorbeeld.

God gaf het eerste voorbeeld toen hij de israelieten de opdracht gaf om iedereen om te leggen in het land van Canaan, mannen, vrouwen, kinderen en vee.

rbn
05-05-11, 19:37
Maar ik begrijp dat deze aanslag op de Twin Towers jouw veel meer aanspreekt.

zelf vind ik het walgelijk om twee torens te doorboren en vind het ook walgelijk om een huis binnen te vallen en daar de bewoners af te maken.. jij zegt echter dat het knap is gedaan om de bewoners van een huis in een soeverein land in koele bloede te vermoorden.. welnu, dan zul je het ook wel knap vinden om twee torens te doorboren..

nour_islam
05-05-11, 19:40
Dan moet je het leven van Mohammed maar eens bestuderen. Hij gaf het grote voorbeeld.

Mohammed swtgaf zeker het goede voorbeeld. Dat zionisten zoals jij de waarheid manipuleren om zijn daden in een kwaad daglicht te zetten verbaast mij niets.
Zionisten zoals jij kunnen namelijk alleen bestaan door leugens en bedrog uit te oefenen.

Slinger
05-05-11, 19:49
zelf vind ik het walgelijk om twee torens te doorboren en vind het ook walgelijk om een huis binnen te vallen en daar de bewoners af te maken.. jij zegt echter dat het knap is gedaan om de bewoners van een huis in een soeverein land in koele bloede te vermoorden.. welnu, dan zul je het ook wel knap vinden om twee torens te doorboren..

Ik vind het knap als een massamoordenaar zijn vet krijgt. Jij niet?

Spoetnik
05-05-11, 20:21
Shot dead 'with money sewn into his clothes': Bin Laden was captured alive and then executed, 'claims daughter, 12'
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1383106/Osama-Bin-Laden-dead-Wife-watched-die-White-House-reveals-WASNT-armed.html

Aha, de Seals hebben hem executeerd voor de ogen van zijn 12 jarige dochter. Wat een helden toch.

Eric de Blois
05-05-11, 20:22
Shot dead 'with money sewn into his clothes': Bin Laden was captured alive and then executed, 'claims daughter, 12'
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1383106/Osama-Bin-Laden-dead-Wife-watched-die-White-House-reveals-WASNT-armed.html

Aha, de Seals hebben hem executeerd voor de ogen van zijn 12 jarige dochter. Wat een helden toch.

Wat wou je dan? Hadden ze tevoren hun bezoek moeten aankondigen?

Spoetnik
05-05-11, 20:24
Wat wou je dan? Hadden ze tevoren hun bezoek moeten aankondigen?

Ze hadden hem dus levend kunnen vangen. Maarreh ze hebben hem toch niet voor de ogen van zijn kind te hoeven executeren?

Er waren blijkbaar ook geen wapens in het huis.

Slinger
05-05-11, 20:25
Shot dead 'with money sewn into his clothes': Bin Laden was captured alive and then executed, 'claims daughter, 12'
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1383106/Osama-Bin-Laden-dead-Wife-watched-die-White-House-reveals-WASNT-armed.html

Aha, de Seals hebben hem executeerd voor de ogen van zijn 12 jarige dochter. Wat een helden toch.

Ik vind het fantastisch dat het dochtertje in leven is. De kinderen en andere onschuldigen in de Twin Towers kunnen het niet meer navertellen.

rbn
05-05-11, 20:28
Ik vind het knap als een massamoordenaar zijn vet krijgt. Jij niet?

zonder vorm van proces iemand standrechtelijk executeren voor de ogen van zijn dochter is niet knap maar walgelijk..

Slinger
05-05-11, 20:32
zonder vorm van proces iemand standrechtelijk executeren voor de ogen van zijn dochter is niet knap maar walgelijk..

Heeft hij gedacht aan al die kinderen en onschuldigen in de Twin Towers? En aan zijn dochter dacht hij ook al niet, anders had hij haar niet in deze situatie gebracht. Ik vind het super van deze mariniers dat ze het dochtertje en de vrouw goed behandeld hebben. Dat is ook precies het onderscheid tussen de moordenaars van de Twin Toers en deze mariniers.

Eric de Blois
05-05-11, 20:33
Ze hadden hem dus levend kunnen vangen. Maarreh ze hebben hem toch niet voor de ogen van zijn kind te hoeven executeren?

Er waren blijkbaar ook geen wapens in het huis.

Dat Bin Laden geen wapens in huis had verbaasd mij net zo als een tandarts met een rot gebid.

Mark
05-05-11, 20:50
tsja, als je op zo'n manier gaat redeneren dan is het ook een knap staaltje geweest om twee vliegtuigen door de twintowers te boren.. twee vliegtuigen bemand door amateur piloten in vijandelijk gebied.. vantevoren wisten ze niet hoe het zou verlopen.. twee vliegtuigen vol vijanden die de dappere piloten konden overmeesteren.. toch wisten de arabische vrijheidsstrijders met gevaar voor eigen leven de twee vliegtuigen in goede banen te leiden naar de twee torens.. boordevol adrenaline want het kan elk moment fataal mislopen en dan is de operatie mislukt..

en dan zie je de torens.. steeds dichterbij komen.. de torens waar het allemaal om begonnen is.. je moet voet bij stuk houden en de grip op controle behouden anders gaat het mis.. en dan BOEM! midden door de torens heen gevlogen.. en later weer BOEM! nog een vliegtuig door de toren heen gevlogen..

dat moet jij wel knap hebben gevonden van die dappere saudiërs die toch maar mooi onder hoge druk twee vliegtuigen in vijandelijk gebied succesvol door de twintowers hebben weten te vliegen..

met een stanley mes gewapend de twee hoogste gebouwen van de USA neerhalen kan je ook best kwalificeren als zijnde "knap"

ibntashafin2009
05-05-11, 20:52
amerikanen zijn zeker niet onschuldig, ze hebben tot nu toe honderdduizenden vermoord tussen Irak en Afhghanistan dat was al een voorsmaakje van de wraak tegen Bin Laden dat is eigenlijk niet te vergelijken met de 3000 die doodgevallen zijn op 9/11.

bovendien volgens wetenschappers zouden de torens onmogelijk kunnen ineenstorten door één of twee vliegtuigen die de bovenkant hebben geraakt van de torens. (zie de video) mensen hebben explosie gehoord in de bodem van de toren

<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/8n-nT-luFIw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

als we geen rekening houden hoe komt dat de niemand de terroristen heeft kunnen tegenhouden, 11 terroristen hebben verschillende vliegtuigen kunnen bemachtigen, zomaar? waar is FBI waar is CAI, het leger...etc dat is ONMOGELIJK dat ze niks wisten van tevoren.


en bovendien als bin laden een toerrist is of een vampier die van bloed houdt en hij heeft 3000 onschuldigen gedood wat zouden we zeggen over amerika die alleen tussen 2001 en 2011 meer dan 1 miljoen irakees en afghaan vermoord. toch blijven ze de helden met speciale gaves...ook al hebben ze gelogen om een land zoals Irak aan te vallen blijven ze super goed, we mogen nooit vergeten dat ze Irak hebben aangevallen zonder een VN resolutie... dit staat los van alles wat in de gevangenis van Abu GHreeb plaatsvond

dus binladen schuld geven van de ellende van de wereld wijst op onwetendehid van wie het zegt of tenminste haat tegen over andere rassen

Hatert
05-05-11, 21:15
En gebouw nummer 7?

Eric de Blois
05-05-11, 21:20
amerikanen zijn zeker niet onschuldig, ze hebben tot nu toe honderdduizenden vermoord tussen Irak en Afhghanistan dat was al een voorsmaakje van de wraak tegen Bin Laden dat is eigenlijk niet te vergelijken met de 3000 die doodgevallen zijn op 9/11.

dus binladen schuld geven van de ellende van de wereld wijst op onwetendehid van wie het zegt of tenminste haat tegen over andere rassen

Bin Laden krijgt alleen de schuld van de moorden die onder zijn regie zijn gepleegd.

'Onwetendheid'

Bij de islam heeft onwetendheid een andere betekenis dan in de wetenschappelijke wereld. Religie is gebaseerd op claim's van mensen die beweerden namens god te spreken. Wetenschap bestudeert de reële wereld. Het is onmogelijk in beiden werelden (religie en wetenschap) te leven.
Je theorieën over 11 september zie ik in het licht van iemand die zich in de wereld van het geloof beweegt.

ibntashafin2009
05-05-11, 21:32
Bin Laden krijgt alleen de schuld van de moorden die onder zijn regie zijn gepleegd.

'Onwetendheid'

Bij de islam heeft onwetendheid een andere betekenis dan in de wetenschappelijke wereld. Religie is gebaseerd op claim's van mensen die beweerden namens god te spreken. Wetenschap bestudeert de reële wereld. Het is onmogelijk in beiden werelden (religie en wetenschap) te leven.
Je theorieën over 11 september zie ik in het licht van iemand die zich in de wereld van het geloof beweegt.

nee hoor je bent totaal verkeerd, wat ik zei over 11 september zeggen de amerikanen zelf, of je ze gelovig beschouwt of niet dat is je zaak.

maar je moet ook niet ontkennen dat er bijna geen verschil is tussen bin laden en zijn tegenstanders als we het over moord hebben.

als je onwetendheid alleen ziet als een theologische term dan ben je echt onwetend, sla eens je woordenboek open voor je begint over termen

en je doet beter aan om altijd een situatie in zijn geheel te analyseren en niet te analyseren op basis van haat voor de ander.

kijk ik doe zelfs de moeite voor jou om uit te zoeken wat onwetendheid betekent volgens taalkundigen

Onwetendheid
`Onwetendheid` of `ignorantie` is de toestand van afwezigheid van alle of bepaalde kennis bij een persoon. Het wijst meer bepaald op een afwijking tussen de werkelijkheid en de perceptie van deze realiteit.

dus je ziet meneer dat het niks met geloof te maken heeft... aub je hebt een woordje bijgeleerd

SZA-Apart
06-05-11, 16:28
Bij de islam heeft onwetendheid een andere betekenis dan in de wetenschappelijke wereld. Religie is gebaseerd op claim's van mensen die beweerden namens god te spreken. Wetenschap bestudeert de reële wereld. Het is onmogelijk in beiden werelden (religie en wetenschap) te leven.
Je theorieën over 11 september zie ik in het licht van iemand die zich in de wereld van het geloof beweegt.

De wetenschap zoals we die hier kennen is ooit ontwikkeld vanuit een religieuze basis. Priesters van de oudheid die philosofie beoefenden, wiskunde bedreven, theorieën over geneeskunde opstelden, etc. Deze mensen uit griekenland vormden een basis van kennis waarmee de arabieren vanaf 700 ook mee verder gingen. In de islamitische wereld werd kennis bewaard en toegevoegd tussen 700 en 1500 AD. Later nam Europa dit over en ontwikkelde hieruit het wetenschappelijke systeem.

Dit neemt niet weg dat wetenschap en religie tegenwoordig totaal verschillend werken. Wetenschap staat in principe open voor alle nieuwe ideeën. Religie is star en werkt in cirkel redenaties. Als een maatschappij intellectueel ontwikkeld zijn religieuze theorieën onhoudbaar.

Eric de Blois
06-05-11, 17:02
De wetenschap zoals we die hier kennen is ooit ontwikkeld vanuit een religieuze basis. Priesters van de oudheid die philosofie beoefenden, wiskunde bedreven, theorieën over geneeskunde opstelden, etc. Deze mensen uit griekenland vormden een basis van kennis waarmee de arabieren vanaf 700 ook mee verder gingen. In de islamitische wereld werd kennis bewaard en toegevoegd tussen 700 en 1500 AD. Later nam Europa dit over en ontwikkelde hieruit het wetenschappelijke systeem.

Dit neemt niet weg dat wetenschap en religie tegenwoordig totaal verschillend werken. Wetenschap staat in principe open voor alle nieuwe ideeën. Religie is star en werkt in cirkel redenaties. Als een maatschappij intellectueel ontwikkeld zijn religieuze theorieën onhoudbaar.

Als een maatschappij intellectueel ontwikkeld zijn religieuze theorieën onhoudbaar.

Met dat laatste ben ik het volledig eens.

7eloua
06-05-11, 17:51
Heeft iemand deze al geplaatst toevallig? Ik weet niet wat ik moet geloven met alle tegenstrijdige berichten.

<iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/tOpzAxSnc1M" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

super ick
06-05-11, 19:16
Ze hadden hem dus levend kunnen vangen. Maarreh ze hebben hem toch niet voor de ogen van zijn kind te hoeven executeren?

Er waren blijkbaar ook geen wapens in het huis.

Ik heb gelezen dat Bin LAden een Kalashnikov en een pistool binnen handbereik had. Echter net als Saddam wilde de grote held zelf geen vuurgevecht aan gaan. Deze 'helden' brullen en knallen met wapens voor de propaganda of op weerloze burgers.

De opdracht was letterlijk, dead or alive. Rechtstreeks afkomstig van Obama. Militair gezien heeft dood dan de voorkeur. Makkelijker en minder risico.

Volgens mij persoonlijk is hij ge-elimineerd.
Je leest hier ook al de verontwaardiging. Het staat niet vast of de towers zijn werk zijn, de actie was illegaal. Tja Duitse steden bombarderen was ook illegaal. Dat waren ook gezinnen en kindertjes.
Ik mag de wet ook niet overtreden maar als je ver genoeg gedreven wordt gebeurt het wel. Dan zijn de spelregels niet heilig meer. Theoretisch hoort het wel maar in de praktijk gebeurt het nooit.

sjo
06-05-11, 19:40
Mohammed swtgaf zeker het goede voorbeeld. Dat zionisten zoals jij de waarheid manipuleren om zijn daden in een kwaad daglicht te zetten verbaast mij niets.
Zionisten zoals jij kunnen namelijk alleen bestaan door leugens en bedrog uit te oefenen.


Noem je iedereen buiten de Islam Zionist ? Vergeet daarbij dan niet dat het een geuzennaam is.

gr.
sjo

sjo
06-05-11, 19:42
zonder vorm van proces iemand standrechtelijk executeren voor de ogen van zijn dochter is niet knap maar walgelijk..

Veel Amerikanen hebben zich al aangeboden om dat meisje te adopteren. Dat zou DE oplossing zijn voor dat arme kind.

gr.
Sjo

Proxy
06-05-11, 19:46
Zekers de Navy Seals en de 9/11 hijackers zijn duidelijk te vergelijken met elkaar. Zeker op het morele vlak. Allemaal helden! :duim:
Hoeveel burger slachtoffers zijn er gevallen in deze actie?

sjo
06-05-11, 19:54
Als een maatschappij intellectueel ontwikkeld zijn religieuze theorieën onhoudbaar.

Met dat laatste ben ik het volledig eens.

Wat dacht je van deze ? Tenslotte is het onnodig intellect te stellen boven geloof. Geloof wordt toch niet gezien als gebrek aan intellect ? Ook is het geen ontwikkelings-fase waar men doorheen zou moeten. Zoiets als de puberteit.

"Als een maatschappij religieus ontwikkelt, zijn intellectuele theorieen onhoudbaar."


gr.
Sjo

SZA-Apart
06-05-11, 22:37
Wat dacht je van deze ? Tenslotte is het onnodig intellect te stellen boven geloof. Geloof wordt toch niet gezien als gebrek aan intellect ? Ook is het geen ontwikkelings-fase waar men doorheen zou moeten. Zoiets als de puberteit.

"Als een maatschappij religieus ontwikkelt, zijn intellectuele theorieen onhoudbaar."


gr.
Sjo

Natuurlijk, A is niet per definitie beter dan B. Tenzij je wat beter is gaat definiëren. Het staat mensen helemaal vrij ab mij part om A of B aan te hangen. Wat je zelf wilt.

Probeer overgens intellect te kunnen onderscheiden van interlectueel. Intellect is het verstandelijke vermogen van een persoon. Een intellectueel is iets anders:

"Een intellectueel is een persoon met een grote algemene ontwikkeling, een goed ontwikkeld oordeelsvermogen, die betrokken is bij het maatschappelijk en cultureel debat. Intellectuelen worden vaak beschouwd als de hoeders en voortbrengers van de cultuur." (wikipedia)

Iemand die een geloof aanhangt kan een zeer groot intellect hebben, maar zal niet snel een intellectueel zijn.

Aangezien:
Een intellectueel word onder andere gekenmerkt door zijn/haar vermogen tot kritisch nadenken. Dit houd ook in kritisch nadenken over zichzelf. Als een gelovige serieus kritisch gaat nadenken over zijn/haar geloof, zal hij of zij niet meer dit geloof kunnen aanhangen

Verder word een intellectueel persoon gekenmerkt door zijn/haar onafhankelijkheid. Een religieus persoon/een gelovig persoon zal niet onafhankelijk kunnen zijn. Aangezien hij of zij verbonden is met zijn of haar geloof.

H.P.Pas
06-05-11, 22:46
Dit houd ook in kritisch nadenken over zichzelf. Als een gelovige serieus kritisch gaat nadenken over zijn/haar geloof, zal hij of zij niet meer dit geloof kunnen aanhangen


Zou het kunnen, dat dat van het geloof in kwestie afhangt en dus in zijn algemeenheid niet in staande te houden is ? :strik: Ik vraag maar.

SZA-Apart
06-05-11, 22:54
Zou het kunnen, dat dat van het geloof in kwestie afhangt en dus in zijn algemeenheid niet in staande te houden is ? :strik: Ik vraag maar.

Gooi er genoeg gedachten tegenaan en het breekt. Dit geld voor alles, ook wetenschappelijke theorieën. Een uiteindelijke "waarheid" zal nooit worden gevonden.

H.P.Pas
06-05-11, 23:03
Gooi er genoeg gedachten tegenaan en het breekt. Dit geld voor alles,

Dan bestaan intellectuelen dus helemaal niet, jouw redenering volgend.

SZA-Apart
07-05-11, 16:56
Dan bestaan intellectuelen dus helemaal niet, jouw redenering volgend.

Houd iemand op een intellectueel te zijn als de theorie die diegene aanhangt "vernietigd" word? Dan kan diegene meegaan met een nieuwe theorie. Het is een proces.

Eric de Blois
07-05-11, 18:54
Wat dacht je van deze ? Tenslotte is het onnodig intellect te stellen boven geloof. Geloof wordt toch niet gezien als gebrek aan intellect ? Ook is het geen ontwikkelings-fase waar men doorheen zou moeten. Zoiets als de puberteit.

"Als een maatschappij religieus ontwikkelt, zijn intellectuele theorieen onhoudbaar."


gr.
Sjo

Ik pretendeer hier niet om religieuzen te overtuigen van mijn visie die ik als atheïst heb. Dat zou te veel energie kosten en niets opleveren. Ik constateer dingen en maak mij er niet druk om wanneer mensen dat anders zien. Het gaat bij geloof over 'geloofswaarheden', die niet noodzakelijk iets met de realiteit te maken hebben. Wetenschap houdt zich bezig met het bestuderen van reële fenomenen en zoekt naar de oorzaak daarvan. Religie zoekt achter ieder fenomeen waarvoor geen verklaring kan worden gevonden, het werk van God. Die twee werelden zijn volstrekt gescheiden van elkaar en zullen nooit kunnen samengaan. Wetenschap in naam van god is geen wetenschap. Wetenschap kan alleen geschieden zonder bemoeienis van religie.




"Als een maatschappij religieus ontwikkelt, zijn intellectuele theorieen onhoudbaar."

Ik zou zeggen: geloven maakt denken overbodig.

super ick
08-05-11, 17:42
Ik pretendeer hier niet om religieuzen te overtuigen van mijn visie die ik als atheïst heb. Dat zou te veel energie kosten en niets opleveren. Ik constateer dingen en maak mij er niet druk om wanneer mensen dat anders zien. Het gaat bij geloof over 'geloofswaarheden', die niet noodzakelijk iets met de realiteit te maken hebben. Wetenschap houdt zich bezig met het bestuderen van reële fenomenen en zoekt naar de oorzaak daarvan. Religie zoekt achter ieder fenomeen waarvoor geen verklaring kan worden gevonden, het werk van God. Die twee werelden zijn volstrekt gescheiden van elkaar en zullen nooit kunnen samengaan. Wetenschap in naam van god is geen wetenschap. Wetenschap kan alleen geschieden zonder bemoeienis van religie.


Ik zou zeggen: geloven maakt denken overbodig.

Voor een atheist hou je er wel een erg dogmatische mening op na.