PDA

Bekijk Volledige Versie : Priester beschuldigd van seksueel misbruik pleegt zelfmoord



Marsipulami
06-05-11, 13:30
Priester beschuldigd van seksueel misbruik pleegt zelfmoord

Een 65-jarige pastoor die beschuldigd werd van seksueel misbruik heeft zich van het leven beroofd. De man was priester in Oostkerke en Lapscheure, maar hij mocht zijn functie niet meer uitoefenen.


Enkele weken geleden werd de priester opgepakt na een klacht van het slachtoffer. Die man beweerde dat hij als minderjarige seksueel is misbruikt door de pastoor. De feiten waren nog niet verjaard.

Het parket heeft de zaak onderzocht, maar liet de pastoor vrij onder strenge voorwaarden. Hij mocht zijn functie bijvoorbeeld niet meer uitoefenen.

Woensdag heeft de priester een einde aan zijn leven gemaakt in het klooster van zijn congregatie, de Missionarissen van het Heilig Hart in Asse.

Slinger
06-05-11, 14:41
Priester beschuldigd van seksueel misbruik pleegt zelfmoord

Een 65-jarige pastoor die beschuldigd werd van seksueel misbruik heeft zich van het leven beroofd. De man was priester in Oostkerke en Lapscheure, maar hij mocht zijn functie niet meer uitoefenen.


Enkele weken geleden werd de priester opgepakt na een klacht van het slachtoffer. Die man beweerde dat hij als minderjarige seksueel is misbruikt door de pastoor. De feiten waren nog niet verjaard.

Het parket heeft de zaak onderzocht, maar liet de pastoor vrij onder strenge voorwaarden. Hij mocht zijn functie bijvoorbeeld niet meer uitoefenen.

Woensdag heeft de priester een einde aan zijn leven gemaakt in het klooster van zijn congregatie, de Missionarissen van het Heilig Hart in Asse.

Hij durfde dus zijn parochianen niet meer onder ogen te komen.

Mark
06-05-11, 14:58
nu is hij in de hel.

Eric de Blois
06-05-11, 15:55
nu is hij in de hel.

Daar zijn ook kinderen. Stoute kinderen.

Eke
06-05-11, 17:19
Priester beschuldigd van seksueel misbruik pleegt zelfmoord

Een 65-jarige pastoor die beschuldigd werd van seksueel misbruik heeft zich van het leven beroofd. De man was priester in Oostkerke en Lapscheure, maar hij mocht zijn functie niet meer uitoefenen.


Enkele weken geleden werd de priester opgepakt na een klacht van het slachtoffer. Die man beweerde dat hij als minderjarige seksueel is misbruikt door de pastoor. De feiten waren nog niet verjaard.

Het parket heeft de zaak onderzocht, maar liet de pastoor vrij onder strenge voorwaarden. Hij mocht zijn functie bijvoorbeeld niet meer uitoefenen.

Woensdag heeft de priester een einde aan zijn leven gemaakt in het klooster van zijn congregatie, de Missionarissen van het Heilig Hart in Asse.

Zelfmoord, he ? Trieste zaak. Heeft hij een briefje achtergelaten, Mars ?

Eke
06-05-11, 17:23
Hij durfde dus zijn parochianen niet meer onder ogen te komen.

Niks "dus"....Misschien was hij wel bang voor de gevangenis als hij inderdaad pedofilie heeft gepraktizeerd. Of wilde hij z'n familie beschermen. Weten wij veel !

Marsipulami
06-05-11, 22:13
Misschien was hij wel depressief geworden omdat hij ten onrechte beschuldigd was.

mark61
07-05-11, 00:28
Doen ze dat nog steeds, lijken van zelfmoordenaars ergens in het moeras dumpen bij de ongedoopte babies, omdat die niet in gewijde grond mogen worden begraven?

Altijd één van de brutere katholieke rites geweest. Ik zou haast zeggen, heidens :cheefbek:

Marsipulami
07-05-11, 02:46
Doen ze dat nog steeds, lijken van zelfmoordenaars ergens in het moeras dumpen bij de ongedoopte babies, omdat die niet in gewijde grond mogen worden begraven?

Altijd één van de brutere katholieke rites geweest. Ik zou haast zeggen, heidens :cheefbek:

Je loopt een paar honderd jaar achter wat je kennis van het katholicisme betreft.

Eke
07-05-11, 07:35
Misschien was hij wel depressief geworden omdat hij ten onrechte beschuldigd was.


Ook dat is niet uit te sluiten. Ik vraag me af of hij geestelijke steun kreeg van z'n pastoraat of i.d. toen hij van z'n werk afgehaald werd. Of zijn "die mannen" zo onhandig met elkaar...(natuurlijk zijn er ook goede zielszorgers)

Het is walgelijk als er aan kindertjes gezeten wordt, maar de doodstraf is niet in verhouding, al ben je als ouder in alle staten als je het ontdekt.

Slinger
07-05-11, 07:40
Je loopt een paar honderd jaar achter wat je kennis van het katholicisme betreft.

Maar deze man zal toch niet begraven worden in gewijde grond, of wel?

sidi bibi
07-05-11, 10:34
Je loopt een paar honderd jaar achter wat je kennis van het katholicisme betreft.

Ik zou Rome als ik jou was toch attenderen de regels wat strenger na te leven. Bezocht vorig jaar een roomsche kerk in Spanje en daar dreven groene algen in de wijwaterbak. Een teken van ontbinding dacht ik.
Spinrag en een muffe geur wordt ook waargenomen vandaag de dag. Ik vind dat jammer.

Proxy
07-05-11, 10:56
daar dreven groene algen in de wijwaterbak.

Vreemd?

sidi bibi
07-05-11, 10:58
Vreemd?

Dat vond ik ook.

Proxy
07-05-11, 11:14
Dat vond ik ook.

Niet toevallig ook een lijk ondekt van de priester/pastoor ergens tussen de bankjes? :D

mark61
07-05-11, 13:25
Je loopt een paar honderd jaar achter wat je kennis van het katholicisme betreft.

Je liegt of bent onwetend. Ik heb het hier over 20 jaar geleden.

Maar vertel nog es toen het wel algemeen gebruik was. Op grond van wat? Hoe is dat te rijmen met die fantastische morele claims?

Nog geen vier (4) jaar geleden is het officiële standpunt gewijzigd:

http://mumbailaity.wordpress.com/2011/02/05/they-buried-our-baby-for-5-and-nothing-more-was-said/

sidi bibi
07-05-11, 14:03
Niet toevallig ook een lijk ondekt van de priester/pastoor ergens tussen de bankjes? :D

'n Relekwie, nee, dat niet.

Marsipulami
07-05-11, 14:13
Maar deze man zal toch niet begraven worden in gewijde grond, of wel?

Het organiseren van begraafplaatsen is in België een zaak van de burgerlijke overheden. Alleen die bepalen wie waar kan begraven worden.

justus
07-05-11, 14:21
Maar deze man zal toch niet begraven worden in gewijde grond, of wel?

er is vast nog wel een plekkie op een joods kerkhof of zo...

Pizzaman
07-05-11, 14:49
er is vast nog wel een plekkie op een joods kerkhof of zo...

Naast Bin laden, kan ook. Plek zat.

Slinger
07-05-11, 15:15
er is vast nog wel een plekkie op een joods kerkhof of zo...

Naast jouw voorman Rost van Tonningen is ook nog wel een plaatsje vrij.