PDA

Bekijk Volledige Versie : Facebook introduceert de sharia



Mark
06-05-11, 14:47
Facebook verwijdert pagina van homofeest
- door Redactie op 06-05-2011 @ 14:15

Facebook heeft de pagina van Multisexi, dat in Amsterdam homofeesten organiseert, verwijderd. Dat gebeurde al op 20 april. De socialenetwerksite heeft tot nu toe nog niet gereageerd op e-mails van de organisatie met de vraag om uitleg. Het optreden van Facebook leidde al eerder tot opschudding in de homogemeenschap.

Facebook-profielen en de foto's daarop mogen niet aanstootgevend zijn. "De beheerders van de pagina zijn op de hoogte van de regels en passen soms zelfcensuur toe om problemen te voorkomen", zegt Dick Koopman, de oprichter van Multisexi.

"We hebben de afgelopen drie?alf jaar geen klachten gehad van Facebook-gebruikers", aldus Koopman. "Facebook heeft tot op heden niet gereageerd op onze e-mails en ook niet op een aangetekende brief."

Multisexi organiseert maandelijks succesvolle gayfeesten in Studio80 in Amsterdam en het jaarlijkse Ultrasexi in Paradiso tijdens de Amsterdamse gaypride. De organisatie is sinds 2008 actief op Facebook en had meer dan 2500 fans.

COC Nederland is op de hoogte van de verwijdering van de Facebook-pagina. "Erg merkwaardig. Het is een doodnormaal feest. Als Facebook pagina's verwijdert omdat het om homoseksualiteit gaat, kan dat echt niet", laat een woordvoerder weten.

De Amsterdamse vestiging van Facebook kon geen commentaar geven op de kwestie. Buitenlandse vestigingen waren niet telefonisch bereikbaar.

Vorige maand kwam Facebook in opspraak nadat het een foto had verwijderd van twee zoenende mannen. De foto werd verwijderd met het argument dat de foto te seksueel getint was. Na een golf van protesten bood de website zijn excuses aan en verklaarde dat de foto per ongeluk was verwijderd

Mark
06-05-11, 14:48
daarnaast is facebook echt een extreem slechte gebruikersonvriendelijke website (net als hyves).

neem toch allen een voorbeeld aan vkontakte.

SZA-Apart
06-05-11, 15:07
En waarom koppel je de verwijdering aan de sharia?

Mark
06-05-11, 15:09
En waarom koppel je de verwijdering aan de sharia?

dat is een lokkertje om reacties op mijn topic te krijgen :)

Mark
06-05-11, 15:10
bron fok.nl :)

Eric de Blois
06-05-11, 15:32
bron fok.nl :)

Daar ging je topic he!:giechel: Scroll mij maar naar boven...


En waarom koppel je de verwijdering aan de sharia?

Ik zie het verband ook niet. Waarom de goede naam van de sharia door het slijk halen?

7eloua
06-05-11, 16:39
Ik zie het verband ook niet. Waarom de goede naam van de sharia door het slijk halen?

Of het Christendom ?

Proxy
06-05-11, 17:37
Of het Christendom ?

Knip de touwtjes maar door.

7eloua
06-05-11, 18:05
Knip de touwtjes maar door.

Niet zo cryptisch. Wees liever direct in wat je te zeggen hebt.

Proxy
06-05-11, 18:40
Of het Christendom ?

Knip de touwtjes maar door.