PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie verontrust over hoge leeftijd dronken bestuurders



Marsipulami
08-05-11, 19:48
Politie verontrust over hoge leeftijd dronken bestuurders

zondag 08 mei 2011, 16u13
Auteur: Leo van der Linden


Eddy Van Ranst

MECHELEN - Steeds meer bejaarde automobilisten blazen positief bij alcoholcontroles. Het voorbije weekend hield de Mechelse politie bijvoorbeeld, een 74-jarige bestuurder tegen, een automobilist van 77 en een chauffeur van 80. Allemaal legden ze een positieve ademtest af. Die tendens noemt de politie verontrustend.

Het voorbije weekend hield de politie van Mechelen zowel in de nacht van vrijdag op zaterdag als van zaterdag op zondag een alcohol- en snelheidscontrole, ondersteund door anti-inbraakpatrouilles.

Daarbij valt het de politie op dat de bestuurders die positief blazen, een steeds hogere leeftijd hebben.

'Op vrijdag 6 mei trok het Mechelse parket het rijbewijs van een 79-jarige man in, nadat hij betrokken was bij een verkeersongeval met een lichtgekwetste en nadien een positieve ademtest aflegde', verklaart Maurice Dommicent, commissaris van de lokale politie Mechelen.

'Tijdens de twee nachtelijke acties van afgelopen weekend hebben een 74-jarige, een 77-jarige en een 80-jarige man een positieve ademtest afgelegd. We zullen onderzoeken op welke manier we best kunnen anticiperen op deze nieuwe trend.'

Pizzaman
08-05-11, 22:45
Het is niks geen nieuwe trend.

Ouderen hebben over het algemeen meer de neiging een borreltje of twee te drinken in de avond.
Dan een paar uur later weer in de auto, ging altijd goed, al jarenlang.
Bij aanhouding altijd een geval 'wel gedronken, niet teveel'.

Maar wanneer mensen ouder worden verlaat de alcohol ook langzamer het lichaam dan toen ze een jaar of 40,50 waren.
En daar komen ze nu achter. :brozac:

Spoetnik
08-05-11, 23:58
Opsluiten en de sleutel weggooien.

Umarvlie
09-05-11, 10:47
Politie verontrust over hoge leeftijd dronken bestuurders

Hmm .. dit baart mij minder zorgen, dit duurt gezien de hoge leeftijd niet lang meer. Ik zou me meer zorgen maken over de JONGE bestuurders met een slok op, die gaan - tenzij ze zich te pletter rijden - nog lang mee ben ik bang.

Pizzaman
09-05-11, 10:49
Opsluiten en de sleutel weggooien.

Rijbewijs afnemen en voorzien van rollator met snelheidsbegrenzer. :p