PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet uruzgan maar baan voor Cohen was reden voor PVDA om regering te laten vallen



Mark
10-05-11, 12:17
'Kabinet viel voor Cohen'


De PvdA heeft vorig jaar het kabinet opgeblazen zodat Wouter Bos plaats kon maken voor Job Cohen als partijleider. Niet omdat het CDA de missie in Uruzgan wilde verlengen.


Dat claimt CDA-Tweede Kamerlid Gerda Verburg in een interview met NU.nl. "Het was duidelijk dat er ruimte gemaakt moest worden voor Cohen."



Verburg zegt als minister van Landbouw en Natuur veel last gehad te hebben gehad van de PvdA, die volgens haar als coalitiegenoot vooral naar het electorale effect van beslissingen keek. "Je wist nooit van tevoren hoe de PvdA ergens instond. Waar kun je dan op koersen?"

Pizzaman
10-05-11, 12:49
Cohen had beter schipper kunnen blijven op die grachtenboot.
Nou is ie kapitein van de Titanic.

Het ging niet om een baan voor Cohen, maar om een vettere baan voor Bos.
Ik kijk gewoon wie er het meest op vooruit is gegaan. 4 dagen voor hoeveel ok alweer?
Da's niet Job... die maakt zijn naam waar... :aanwal:

Umarvlie
10-05-11, 15:00
Verburg zegt als minister van Landbouw en Natuur veel last gehad te hebben gehad van de PvdA, die volgens haar als coalitiegenoot vooral naar het electorale effect van beslissingen keek. "Je wist nooit van tevoren hoe de PvdA ergens instond. Waar kun je dan op koersen?"

Ze moet ook niet alles geloven wat ze in de "Gerda" leest zeg....

knuppeltje
11-05-11, 08:47
Vraag het aan Gerda. :maf2:

Karin.N
11-05-11, 09:16
Vraag het aan Gerda. :maf2:

Heb ooit (stem zelf nooooit cda!) om iemand uit de brand te helpen, haar plaats ingenomen om op een zaterdagmiddag in Utrecht groene appeltjes uit te delen aan de voorbijgangers en ze daarbij vriendelijk te verzoeken om vooral cda te stemmen. Dat laatste heb ik dus niet gedaan :ego:, uitdelen van de appeltjes wel, is gezond en een appeltje voor de dorst met een cda in de regering is ook nooit weg :D

Toen kwam Gerda ook gezellig langs, verschrikkelijk :eek:

Max Stirner
11-05-11, 09:20
Ik wil het wel heel graag geloven. Gewoon, uit principe.

En dat PvdA en CDA nog steeds ruzie hebben, is pri-hima

knuppeltje
11-05-11, 10:48
Toen kwam Gerda ook gezellig langs, verschrikkelijk :eek:

De manier waarop ze praat alleen al is meer dan erg.

knuppeltje
11-05-11, 10:52
Ik wil het wel heel graag geloven. Gewoon, uit principe.

En dat PvdA en CDA nog steeds ruzie hebben, is pri-hima

Rare principes heb jij, Maar dat wisten we allang.

Of het pima is betwijfel ik, geen beter kabinet dan een rood-rooms. Dat is tot nu toe wel gebleken. Het CDA moet er dan wel weer serieuze mensen met verstand van zaken voor leveren. Niet dat stelletje egotrippeende machtswellustelingen dat er nu zit.

mark61
11-05-11, 10:54
Ik wil het wel heel graag geloven. Gewoon, uit principe.

Dat maakt jou zo boring. Die vooringenomen meninkjes weten we nou wel. Waarom ons ermee lastigvallen? In de werkelijkheid ben je toch niet geïnteresseerd. Alleen in het opboeren van je ogottegot-ouwemannetjesovertuigingen. Je klinkt echt bejaard. Zo jong nog, echt zielig :hihi:

Soldim
11-05-11, 11:17
geen beter kabinet dan een rood-rooms

Echt? Persoonlijk vond ik Paars wel wat hebben -- God uit de regering bevalt me wel.

knuppeltje
11-05-11, 11:23
Echt? Persoonlijk vond ik Paars wel wat hebben --

God uit de regering bevalt me wel.


Ik ook.

Ach, met een groot CDA in de regering speelt god in die partij ook weer niet zo'n grote rol. Ze zijn tenslotte in die partij goed in staat om hun eigen moerder te verkopen of uit te huwelijken. Niet dat daar vaak veel verschil tussen zit, maar toch.