PDA

Bekijk Volledige Versie : Burgemeester: Gescheiden M/V demo moet mogen



super ick
11-05-11, 17:11
Burgemeester: Gescheiden M/V demo moet mogen

Nog even over die beschamende Syriëdemo vorig weekend op de Dam. U weet wel: het snoeiharde protest van de hakbars van Hizb ut Tahrir tegen het geweld in Syrië waar de meisjes van de jongens verplicht gescheiden moesten staan omdat Allah anders boos zou worden. Burgemeester Eberhard van der Laan heeft zich uitgesproken over deze moderne apartheid op het bekendste plein van Nederland. "De beoordeling was zaterdag dat er geen extreme Arabische teksten op spandoeken stonden". En dus heeft de burgervader niet zo'n moeite met enge baardfundies die zijn mooie stad misbruiken om hun achterlijke denkbeelden te etaleren. Wellicht dat de gemeente een tolk moet gebruiken die iets kritischer is. Volgens VVD-omstander Frank van Dalen stond de demo namelijk bol van de anti-Westerse retoriek en werd de Islamitische heilstaat uitvoerig gepropagandeerd. In de lucht wapperde fier de pikzwarte jihadvlag, zeg maar de Prinsenvlag van het Kalifaat. Maar dat vindt Van der Laan dus helemaal niet extreem. En ook binnen de PvdA 020 heerst schisma over het gedoe. Raadslid Emre Unver laat weten voor de vvmu te zijn maar haatzaaiers van Hizb ut Tahrir geen podium te willen geven. In Amsterdam heb je ongeveer voor alles een vergunning, ontheffing of toestemming nodig, maar de haatzaaiers van Hizb ut Tahrir (bijna overal verboden, behalve in Nederland) krijgen van de burgemeester alle ruimte. Islamsterdam op zijn smalst. En als u dacht dat niet gekker kon: Volgende week vrijdag mogen moslims de Amsterdam Arena als hun privé moskee gebruiken. Joduuuh!
Update: Dienstmededeling van het algemeen nut: het vrijmigebed in de 020 Arena gaat niet - wij herhalen - NIET doorrrr

www.steengijl.nl

Eke
11-05-11, 22:10
1)Superick, dit is een hele moeilijke ! Dat dilemma..vrouwen en mannen apart of gewoon zoals wij het gewend zijn in Nederland.


ad 1)Kijk, als een groepering in Nederland gescheiden wil protesteren heb ik daar geen grote moeite mee ALS vrouwen gelijkwaardig als mannen worden beschouwd. In principe worden ze dat in Nederland...culturele invloeden daar gelaten hier en daar..



2)En Nog een dilemma...de geloofsbeweging zou tegen democratie zijn, maar een kalifaat op wereldnivo willen stichten opdat mensen (gelovigen en ongelovigen) in vrede samen zouden kunnen leven.
Desnoods via strijd als route daarheen, wordt op Wiki gemeld.

ad 2) Welk Islamitisch land laat zien hoe dat in de praktijk werkt ? Utopieen in het verleden hebben allemaal het loodje gelegd. Hoe jammer ook, het is de realiteit.



3) De demo op De Dam is voor zeker 90% van de Nederlanders die immers geen Arabisch beheersen niet te volgen.
MAAR.het is duidelijk dat de groep protesteert tegen het bloederige geweld in Syrië. Ze hebben om een platform in Amsterdam gevraagd.

Voor dat protest is ruimte, volgens de burgemeester. Terecht, denk ik....Hoe moeten ze anders protesteren ? Ballonnen oplaten op de heide ???

Eric de Blois
12-05-11, 03:27
Burgemeester: Gescheiden M/V demo moet mogen

Volgens VVD-omstander Frank van Dalen stond de demo namelijk bol van de anti-Westerse retoriek en werd de Islamitische heilstaat uitvoerig gepropagandeerd.

Toen ik de topictitel las: Burgemeester: Gescheiden M/V demo moet mogen
dacht ik meteen aan de PvdA. Dat was een vooroordeel...

En ja hoor: Inderdaad de PvdA. Wie anders?

Mark
12-05-11, 08:11
Indien die mannen en vrouwen daar voor kiezen moet dat mogen, waarom niet. Vrijheid van keuze.

Net zoals ik vrij ben ook gescheiden te leven van bepaalde mensen.

knuppeltje
12-05-11, 08:16
www.steengijl.nl :lachu:

super ick
12-05-11, 08:58
1)Superick, dit is een hele moeilijke ! Dat dilemma..vrouwen en mannen apart of gewoon zoals wij het gewend zijn in Nederland.


ad 1)Kijk, als een groepering in Nederland gescheiden wil protesteren heb ik daar geen grote moeite mee ALS vrouwen gelijkwaardig als mannen worden beschouwd. In principe worden ze dat in Nederland...culturele invloeden daar gelaten hier en daar..



2)En Nog een dilemma...de geloofsbeweging zou tegen democratie zijn, maar een kalifaat op wereldnivo willen stichten opdat mensen (gelovigen en ongelovigen) in vrede samen zouden kunnen leven.
Desnoods via strijd als route daarheen, wordt op Wiki gemeld.

ad 2) Welk Islamitisch land laat zien hoe dat in de praktijk werkt ? Utopieen in het verleden hebben allemaal het loodje gelegd. Hoe jammer ook, het is de realiteit.



3) De demo op De Dam is voor zeker 90% van de Nederlanders die immers geen Arabisch beheersen niet te volgen.
MAAR.het is duidelijk dat de groep protesteert tegen het bloederige geweld in Syrië. Ze hebben om een platform in Amsterdam gevraagd.

Voor dat protest is ruimte, volgens de burgemeester. Terecht, denk ik....Hoe moeten ze anders protesteren ? Ballonnen oplaten op de heide ???

Dat kalifaat is pure luchtfietserij. Net als het in vrede leven.

Van mij mogen ze protesteren. In aparte vakken protesteren staat voor mij gelijk aan achterlijkheid.
Volwassen vrouwen scheiden van mannen omdat het moet van je geloof/cultuur. HEt is 2011 en je leeft in NEDERLAND.