PDA

Bekijk Volledige Versie : God en de PvdA



super ick
12-05-11, 10:55
God en de PvdA

11 mei 2011 | 21:28

Tekst: Marcel Duyvestijn

"We hebben geen goede ervaringen met regeren met de PvdA. Dat gaat heel ver terug." Dat zei Gerda Verburg vorige week in een interview met Nu.nl.

Ik dacht: ja.
Daarna dacht ik: Jezus. Gerda heeft hartstikke gelijk.

Voorlopig, zei Gerda, wil ze niet meer met ons samenwerken. Ik voelde me weer een puber en zei tegen mijn beeldscherm: ik wil ook niet meer met jou spelen! Toen Jan Peter Balkenende later in Pauw en Witteman allerlei PvdA'ers de schuld gaf van het mislukken van zijn christelijke kabinet wist ik het zeker: We moeten iets duidelijk maken: dat we geen enkele partij meer buitensluiten, behalve het CDA. Het CDA is een partij van God. Wij zijn van de mensen. Laten we het eens zo simpel uitdrukken.

Maar soms heb ik het gevoel dat wij de vierde religieuze partij van Nederland zijn. Zeker als ik al die PvdA'ers op de rituele barricade zie die de partijtop erop wijzen dat ze rekening moet houden met haar religieuze achterban. Het zou goed zijn als wij tegen al die voorstanders van ritueel slachten zeggen: wij zijn een progressieve partij die altijd de nieuwste inzichten hanteert. Wij zijn de partij van vooruitgang. ‘Sterf, gij oude vormen en gedachten!' Wij gaan uit van nieuwe woorden. Niet van oude. Dat maakt ons progressief.

Toch zijn er nogal wat conservatieve PvdA'ers. Ertan Isik van de PvdA Eindhoven bijvoorbeeld. Hij zegt zelfs dat Allah het altijd beter weet: ‘Het ritueel (slachten) bestaat al 1400 jaar en wordt voorgeschreven door Allah. Hij weet beter dan mevrouw Thieme of dieren al dan niet lijden.'

Waarvan acte.

Allah heeft van alles voorgeschreven. Hij is alwetend. Dus waarom zou je nog een partijprogramma schrijven, denk ik dan. Als je de Koran hebt, heb je geen beginselprogramma meer nodig, zei een jonge PvdA' er een keer tegen me. Een volksvertegenwoordiger van de PvdA liet ooit weten dat ze haar eigen kind zou verstoten als ze wist dat hij homo was. ‘Het mag gewoon niet van ons geloof.' Maar wel van de PvdA, zei ik. Daarover haalde ze haar schouders op.

God en de PvdA. Het is een moeizame combinatie. Of het nu over de hoofddoek gaat, over handen schudden, over ritueel slachten, er is altijd lawaai. Overal ontploffende discussies. En telkens heb ik het gevoel dat de partijtop die onderwerpen met fluwelen handschoentjes wil behandelen. Ik zal wat duidelijkheid scheppen: Voor God gaat u rechtsaf. Daar staan Maxime, Arie en Kees met open armen te wachten. Zij hebben God aan hun zijde. Kiest u voor vooruitgang: dan moet u bij de PvdA zijn.

Marcel Duyvestijn is tekstschrijver, journalist en liefdevol lid van de PvdA. Deze column was eigenlijk bedoeld voor de website van de PvdA. Daar werd hij echter niet gepubliceerd. Dit stuk verscheen wel op het blog van Marcel en is met zijn toestemming ook op Republiek Allochtonië geplaatst


Meer van of over Marcel Duyvestijn op Republiek Allochtonië hier

Bron: http://www.republiekallochtonie.nl/god-en-de-pvda

super ick
12-05-11, 14:17
De stuip waarin de PvdA de laatste 10 jaar zit. Waar eens zo geschreeuwd werd over de stokpaardjes zoals emancipatie van vrouwen en homo's wordt het nu, alleen op uitdrukkelijk verzoek, gefluisterd.
Allah en links blijken ineens wonderwel te 'mixen'.

Eric de Blois
12-05-11, 15:05
God en de PvdA

Tekst: Marcel Duyvestijn

"We hebben geen goede ervaringen met regeren met de PvdA. Dat gaat heel ver terug." Dat zei Gerda Verburg vorige week in een interview met Nu.nl.

Maar soms heb ik het gevoel dat wij de vierde religieuze partij van Nederland zijn.

Allah heeft van alles voorgeschreven. Hij is alwetend. Dus waarom zou je nog een partijprogramma schrijven, denk ik dan. Als je de Koran hebt, heb je geen beginselprogramma meer nodig, zei een jonge PvdA' er een keer tegen me. Een volksvertegenwoordiger van de PvdA liet ooit weten dat ze haar eigen kind zou verstoten als ze wist dat hij homo was. ‘Het mag gewoon niet van ons geloof.' Maar wel van de PvdA, zei ik. Daarover haalde ze haar schouders op.

God en de PvdA. Het is een moeizame combinatie. Of het nu over de hoofddoek gaat, over handen schudden, over ritueel slachten, er is altijd lawaai. Overal ontploffende discussies. En telkens heb ik het gevoel dat de partijtop die onderwerpen met fluwelen handschoentjes wil behandelen. Ik zal wat duidelijkheid scheppen: Voor God gaat u rechtsaf. Daar staan Maxime, Arie en Kees met open armen te wachten. Zij hebben God aan hun zijde. Kiest u voor vooruitgang: dan moet u bij de PvdA zijn.

Marcel Duyvestijn is tekstschrijver, journalist en liefdevol lid van de PvdA. Deze column was eigenlijk bedoeld voor de website van de PvdA. Daar werd hij echter niet gepubliceerd. Dit stuk verscheen wel op het blog van Marcel en is met zijn toestemming ook op Republiek Allochtonië geplaatst


"Deze column was eigenlijk bedoeld voor de website van de Pvda. Daar werd hij echter niet gepubliceerd."

Die weblog van de PvdA Amsterdam waar ik actief ben geweest is vakkundig naar de kloten geholpen door het islamvriendelijke deel van de PvdA. Marcel is daar weggepest evenals andere islam-kritische pvda'ers.

Ik zeg het ook al jaren: de PvdA heeft het oorspronkelijke electoraat verraden. Het is vooral in amsterdam een uitgesproken pro-islam partij geworden.

Abu_Hurayrah
12-05-11, 15:24
[B]Ik zeg het ook al jaren: de PvdA heeft het oorspronkelijke electoraat verraden. Het is vooral in amsterdam een uitgesproken pro-islam partij geworden.

Eric de Blois: pro-islam = verraad

Gezond verstand: pro-islam = godsdienstvrijheid

Conclusie: verraad ≠ godsdienstvrijheid

Eric de Blois
12-05-11, 15:33
Eric de Blois: pro-islam = verraad

Gezond verstand: pro-islam = godsdienstvrijheid

Conclusie: verraad ≠ godsdienstvrijheid

Niet helemaal juist.

De PvdA is een van oorsprong 'progressieve' niet religieuze arbeiderspartij. Daarin past de islam niet. De islam is homofoob en wordt door de PvdA verwelkomt, terwijl de pvda oorspronkelijk juist vocht voor de positie van homo's. Die twee gaan gewoon niet samen. Je kunt niet én tegen homofobie strijden én gelijkertijd de islam omarmen. De oorspronkelijke kiezer heeft dat ook door en heeft de PvdA verlaten.

Abu_Hurayrah
12-05-11, 15:42
Niet helemaal juist.

De PvdA is een van oorsprong 'progressieve' niet religieuze arbeiderspartij. Daarin past de islam niet. De islam is homofoob en wordt door de PvdA verwelkomt, terwijl de pvda oorspronkelijk juist vocht voor de positie van homo's. Die twee gaan gewoon niet samen. Je kunt niet én tegen homofobie strijden én gelijkertijd de islam omarmen. De oorspronkelijke kiezer heeft dat ook door en heeft de PvdA verlaten.

Aha, het lijkt net of je homoseksualiteit vergoddelijkt, door het op gelijke voet te stellen met de godsdienst van de aanhangers van de Islam. Dus omdat 1 principe in de Islam jou niet zint, gooi je maar de hele bemanning over de boeg - dat is wel raar hoor.

Dat mensen de PVDA verlaten interesseert mij net zo weinig als dat de mensen de PVDA omarmen.

Eric de Blois
12-05-11, 15:45
Aha, het lijkt net of je homoseksualiteit vergoddelijkt, door het op gelijke voet te stellen met de godsdienst van de aanhangers van de Islam. Dus omdat 1 principe in de Islam jou niet zint, gooi je maar de hele bemanning over de boeg - dat is wel raar hoor.

Dat mensen de PVDA verlaten interesseert mij net zo weinig als dat de mensen de PVDA omarmen.

Precies. Wie een homofobe god aanbidt maakt zich medeschuldig. Geldt overigens ook voor christenen.


Dus omdat 1 principe in de Islam jou niet zint (...)

Oh, dat van die homofobie was maar een voorbeeld. Ik heb nog veel meer bezwaren tegen de islam. Maar hier gaat het over de PvdA als pro-islam partij. Dát is het onderwerp. Ik bekritiseer de PvdA om haar pro-islam cultuur, vooral in Amsterdam is dat zichtbaar.

Abu_Hurayrah
12-05-11, 15:49
Precies. Wie een homofobe god aanbidt maakt zich medeschuldig. Geldt overigens ook voor christenen.

Bedoel je mede-schuldig aan homo-afranselingen?

Zo ken ik er ook nog wel een paar, wie niet homo-foob is, is medeschuldig aan de verspreiding van aids en aan een vermindering van de bevolkingsgroei.

Eric de Blois
12-05-11, 15:59
Zo ken ik er ook nog wel een paar, wie niet homo-foob is, is medeschuldig aan de verspreiding van aids en aan een vermindering van de bevolkingsgroei.

Het Aidsvirus, alhoewel homofoben dat graag zo stellen, herkent geen homo-anus. Het virus discrimineert niet en dringt door in vrouwen en mannen, ongeacht seksuele voorkeur.


Bedoel je mede-schuldig aan homo-afranselingen?

Nee, dat niet. Het gaat om het geschreven woord en wat god voor heeft met de mensen. Een god aanhangen die ongelovigen en homo's in de hel wil laten branden deugd niet. Maar datzelfde verwijt ik ook christenen en joden. Ook het jodendom is zeer homofoob. De bijbel is een zeer homofoob en geweldadig boek. Wie zo'n geweldadige god aanhangt spreek ik aan. Ik vraag dan, keur je dat aangekondigde geweld van god tegen goede mensen soms ook goed?

God en de PvdA

Maar laten we het over de pro-islam PvdA hebben, het ging hier om God en de PvdA.

Abu_Hurayrah
12-05-11, 16:38
Het Aidsvirus, alhoewel homofoben dat graag zo stellen, herkent geen homo-anus. Het virus discrimineert niet en dringt door in vrouwen en mannen, ongeacht seksuele voorkeur.

Een homoseksueel heeft minder reden om zich aan 1 partner te houden, waardoor er meer kans op het oplopen van aids bestaat en het daardoor binnen dat circuit meer aanwezig kan zijn. Een anus is zeer gevoelig, weleens van aambeien gehoord? Daarnaast is ieder bloedcontact een risico.


Nee, dat niet. Het gaat om het geschreven woord en wat god voor heeft met de mensen. Een god aanhangen die ongelovigen en homo's in de hel wil laten branden deugd niet. Maar datzelfde verwijt ik ook christenen en joden. Ook het jodendom is zeer homofoob. De bijbel is een zeer homofoob en geweldadig boek. Wie zo'n geweldadige god aanhangt spreek ik aan. Ik vraag dan, keur je dat aangekondigde geweld van god tegen goede mensen soms ook goed?

De Moslim die homoseksualiteit praktiseert, valt in de Islam onder de Wil van Allah ten aanzien van wel of geen vergiffenis daarvoor. Hetzelfde geldt voor Moslimterroristen, bij de weg. Maar kan uiteindelijk wel het Paradijs binnen komen.


God en de PvdA

Maar laten we het over de pro-islam PvdA hebben, het ging hier om God en de PvdA.

Goed.

Eke
12-05-11, 17:07
Een homoseksueel heeft minder reden om zich aan 1 partner te houden,
Goed.

Even nog een snel reaktie-tje hier ..

Waarom zou een homo (M/V) niet gewoon ook zich kunnen hechten aan 1 partner, Abu ?

Mannen zijn natuurlijk wel sterker dan vrouwen in het ontkoppelen van 'sex en liefde' .......Wij hebben oxycotine :staart:

Nee, maar serieus...waarom zou een homo geen reden hebben zich te hechten ? Ze kunnen zelfs kindertjes adopteren als ze in staat zijn een stabiel gezinsleven aan te bieden.

super ick
13-05-11, 13:37
Even nog een snel reaktie-tje hier ..

Waarom zou een homo (M/V) niet gewoon ook zich kunnen hechten aan 1 partner, Abu ?


Hij heeft zijn mond voorbij gepraat en wil er niets goeds over horen.

Hier ga je geen direct antwoord op krijgen denk ik.

Max Stirner
13-05-11, 14:15
God en de PvdA

11 mei 2011 | 21:28

Tekst: Marcel Duyvestijn

"We hebben geen goede ervaringen met regeren met de PvdA. Dat gaat heel ver terug." Dat zei Gerda Verburg vorige week in een interview met Nu.nl.

Ik dacht: ja.
Daarna dacht ik: Jezus. Gerda heeft hartstikke gelijk.

Voorlopig, zei Gerda, wil ze niet meer met ons samenwerken. Ik voelde me weer een puber en zei tegen mijn beeldscherm: ik wil ook niet meer met jou spelen! Toen Jan Peter Balkenende later in Pauw en Witteman allerlei PvdA'ers de schuld gaf van het mislukken van zijn christelijke kabinet wist ik het zeker: We moeten iets duidelijk maken: dat we geen enkele partij meer buitensluiten, behalve het CDA. Het CDA is een partij van God. Wij zijn van de mensen. Laten we het eens zo simpel uitdrukken.

Maar soms heb ik het gevoel dat wij de vierde religieuze partij van Nederland zijn. Zeker als ik al die PvdA'ers op de rituele barricade zie die de partijtop erop wijzen dat ze rekening moet houden met haar religieuze achterban. Het zou goed zijn als wij tegen al die voorstanders van ritueel slachten zeggen: wij zijn een progressieve partij die altijd de nieuwste inzichten hanteert. Wij zijn de partij van vooruitgang. ‘Sterf, gij oude vormen en gedachten!' Wij gaan uit van nieuwe woorden. Niet van oude. Dat maakt ons progressief.

Toch zijn er nogal wat conservatieve PvdA'ers. Ertan Isik van de PvdA Eindhoven bijvoorbeeld. Hij zegt zelfs dat Allah het altijd beter weet: ‘Het ritueel (slachten) bestaat al 1400 jaar en wordt voorgeschreven door Allah. Hij weet beter dan mevrouw Thieme of dieren al dan niet lijden.'

Waarvan acte.

Allah heeft van alles voorgeschreven. Hij is alwetend. Dus waarom zou je nog een partijprogramma schrijven, denk ik dan. Als je de Koran hebt, heb je geen beginselprogramma meer nodig, zei een jonge PvdA' er een keer tegen me. Een volksvertegenwoordiger van de PvdA liet ooit weten dat ze haar eigen kind zou verstoten als ze wist dat hij homo was. ‘Het mag gewoon niet van ons geloof.' Maar wel van de PvdA, zei ik. Daarover haalde ze haar schouders op.

God en de PvdA. Het is een moeizame combinatie. Of het nu over de hoofddoek gaat, over handen schudden, over ritueel slachten, er is altijd lawaai. Overal ontploffende discussies. En telkens heb ik het gevoel dat de partijtop die onderwerpen met fluwelen handschoentjes wil behandelen. Ik zal wat duidelijkheid scheppen: Voor God gaat u rechtsaf. Daar staan Maxime, Arie en Kees met open armen te wachten. Zij hebben God aan hun zijde. Kiest u voor vooruitgang: dan moet u bij de PvdA zijn.

Marcel Duyvestijn is tekstschrijver, journalist en liefdevol lid van de PvdA. Deze column was eigenlijk bedoeld voor de website van de PvdA. Daar werd hij echter niet gepubliceerd. Dit stuk verscheen wel op het blog van Marcel en is met zijn toestemming ook op Republiek Allochtonië geplaatst


Meer van of over Marcel Duyvestijn op Republiek Allochtonië hier


Waarlijk een genot om te mogen aanschouwen, die worsteling met de Staphorsters.

Het is volledig hun eigen schuld en dit scenario is al vele jaren geleden voorspeld - een kind zag dit aankomen.


En .... ze zullen hoe dan ook verliezen, God is rechtvaardig.

Pizzaman
13-05-11, 16:38
.... - een kind zag dit aankomen.

in combinatie met 'Staphorsters' (m.i. wordt bedoeld extreme christofielen) een ongelukkige woordkeus.

Over het onderwerp:
Inderdaad moet de PvdA eens grondig op z'n kop krabben.
Hadden ze al heel erg lang geleden moeten doen, ongeveer toen ze met Kok bezig waren.

Van progressieve arbeiderspartij tot zakkenvullende lulkoekverspreiders. :kotsen2:

Abu_Hurayrah
13-05-11, 20:53
Hij heeft zijn mond voorbij gepraat en wil er niets goeds over horen.

Hier ga je geen direct antwoord op krijgen denk ik.

Herlees maar wat ik zei en vooral, wat ik niet zei.

Max Stirner
13-05-11, 21:39
in combinatie met 'Staphorsters' (m.i. wordt bedoeld extreme christofielen) een ongelukkige woordkeus.

Over het onderwerp:
Inderdaad moet de PvdA eens grondig op z'n kop krabben.
Hadden ze al heel erg lang geleden moeten doen, ongeveer toen ze met Kok bezig waren.

Van progressieve arbeiderspartij tot zakkenvullende lulkoekverspreiders. :kotsen2:



Dit is tegenwoordig de PvdA:


"Een organisatie begeleidt – met subsidie van het stadsdeel – uitvaarten in Egypte. Er gaat meer dan EUR 11.000,-- per jaar naar de organisatie van feesten (Iftar, Suikerfeest etc.). Acht gesubsidieerde migrantenorganisaties organiseren lessen Arabisch, Turks etc. (zogenoemde lessen in de oorspronkelijke taal). Er gaat subsidie naar voorlichtingsactiviteiten voor autochtone Nederlanders ter bestrijding van islamfobie. Een organisatie die voor 2010 maar liefst EUR 28.750,-- subsidie kreeg, werkte haar website voor het laatst bij op 3 oktober 2009. Om de inspraak van wijkbewoners vorm te geven organiseert deze organisatie een ‘platform sociale vernieuwing’. Iedere wijkbewoner is uiteraard welkom bij dit platform, de volgende bijeenkomst vindt plaats op 2 oktober 2006. En er wordt 17.000 euro uitgetrokken om de vrouwen van Oost te leren hoofddoek vouwen (volgens Surinaamse traditie, niet Islamitische)."

(GeenStijl)

Max Stirner
13-05-11, 21:52
Oh ... en wat betreft 'God en de PvdA' :


Op de geboortedag van de Profeet worden er op kosten van het stadsdeel rozen uitgedeeld;

Er gaat subsidie naar voorlichtingsactiviteiten voor autochtone Nederlanders ter bestrijding van islamfobie;



+ uiteraard de cursus hoofddoek-binden

:student:


http://www.geenstijl.nl/archives/images/Op_verzoek_van_de_VVD_bijgevoegd__nota_VVD_n.a.v._ conceptkadernota_VSD__NIEUW_.pdf

ijsbergbeer
13-05-11, 22:18
Even nog een snel reaktie-tje hier ..

Waarom zou een homo (M/V) niet gewoon ook zich kunnen hechten aan 1 partner, Abu ?

Mannen zijn natuurlijk wel sterker dan vrouwen in het ontkoppelen van 'sex en liefde' .......Wij hebben oxycotine :staart:

Nee, maar serieus...waarom zou een homo geen reden hebben zich te hechten ? Ze kunnen zelfs kindertjes adopteren als ze in staat zijn een stabiel gezinsleven aan te bieden.

Je hebt groot gelijk , uit de gegevens blijkt dat juist de serieuse homo en lesbo stelletjes erg trouw zijn.
En hetro,s gaan vaker (vreemd) in vergelijking.
Ook het prostituees bezoek niet te vergeten door gehuwden.

super ick
14-05-11, 10:17
Herlees maar wat ik zei en vooral, wat ik niet zei.

Ik heb herlezen wat je zei.
Wat je niet zei heb ik niet kunnen vinden :hihi:

super ick
14-05-11, 10:19
Dit is tegenwoordig de PvdA:


"Een organisatie begeleidt – met subsidie van het stadsdeel – uitvaarten in Egypte. Er gaat meer dan EUR 11.000,-- per jaar naar de organisatie van feesten (Iftar, Suikerfeest etc.). Acht gesubsidieerde migrantenorganisaties organiseren lessen Arabisch, Turks etc. (zogenoemde lessen in de oorspronkelijke taal). Er gaat subsidie naar voorlichtingsactiviteiten voor autochtone Nederlanders ter bestrijding van islamfobie. Een organisatie die voor 2010 maar liefst EUR 28.750,-- subsidie kreeg, werkte haar website voor het laatst bij op 3 oktober 2009. Om de inspraak van wijkbewoners vorm te geven organiseert deze organisatie een ‘platform sociale vernieuwing’. Iedere wijkbewoner is uiteraard welkom bij dit platform, de volgende bijeenkomst vindt plaats op 2 oktober 2006. En er wordt 17.000 euro uitgetrokken om de vrouwen van Oost te leren hoofddoek vouwen (volgens Surinaamse traditie, niet Islamitische)."

(GeenStijl)

Sinterklaas spelen zonder dat er wat tegenover staat kunnen we allemaal. PvdA is er kampioen in.

Max Stirner
14-05-11, 11:05
Sinterklaas spelen zonder dat er wat tegenover staat kunnen we allemaal. PvdA is er kampioen in.


Ja, dit is symbolisch voor de huidige PvdA.

Denk bovendien dat er simpelweg corruptie in het spel is, veel grootschaliger en veel doordachter dan we vermoeden.

Het lijkt misschien op een beetje dommig geld over de balk smijten aan 'leuke', politiek-verantwoorde dingetjes door enthousiaste en wereldvreemde amtenaren .... aan de andere kant van die balk staan allerlei vriendjes en familieleden die dit dankbaar in hun zak steken. Daarvan zijn al veel mooie voorbeelden geweest, denk bijv. aan Amsterdam ZO.

Een industrie op zich.


En los daarvan vind ik veel genoemde 'goede doelen' trouwens zo verwerpelijk (autochtonen les geven tegen islamofobie, rozen uitdelen op de dag van de profeet etc.) dat ik waarlijk liever heb dat ze mijn geld letterlijk door het toilet spoelen.

justus
14-05-11, 13:44
De stuip waarin de PvdA de laatste 10 jaar zit. Waar eens zo geschreeuwd werd over de stokpaardjes zoals emancipatie van vrouwen en homo's wordt het nu, alleen op uitdrukkelijk verzoek, gefluisterd.
Allah en links blijken ineens wonderwel te 'mixen'.


allah en links mixen prima. dat komt omdat de gastarbeiders collega's hadden van de pvda. en die socialisten hadden genoeg sociaal gevoel in hun donder om te proberen het leven van hun hoofddoekjes dragende collega's te verbeteren...

dat heb ik ze bij die andere zooi nooit zien doen...

en gerda? die moet gaan poepen op de pot van bakellende. stinken ze tenminste in hun eigen nest. zalfkwakkers.

Max Stirner
14-05-11, 14:35
allah en links mixen prima.



Het mag niet verbazen, nee.

De centrale bevoogding / betutteling, het monopolie op de waarheid, moraal en rechtvaardigheid, het dogmatisme, het afstraffen van eigen initiatief en succes ..... enz.


Twee handen op één buik

Hatert
14-05-11, 14:54
Twee handen op één buik

Good cop - Bad cop principe.

Rechtse ballen willen hardhandige en dwangmatige assimilatie en links wil assimilatie met een schouderklopje. Ze geloven uiteindelijk dat moslims toch hun geloof zullen kwijtraken als ze moderniseren. In de tussentijd moeten we ze opvoeden en helpen

Links - rechts
Vooruitstreven - conservatief
Good cop - Bad cop
Rood - Blauw
assimilatie met een schouderklop - dwangmatige assimilatie
verborgen assimilatie - openlijke assimilatie

It is alll the same shit alleen links geeft allochtonen het idee dat ze het zelf doen.

Tomas
14-05-11, 14:56
Links:

http://www.nu.nl/economie/2514930/duitsland-heeft-2-miljoen-immigranten-nodig.html

Hetzelfde hoor je de laatste tijd weer af en toe van rechtse politici. Niemand die daar iets van vind. Volstrekte apathie. Pas als het weer zover is, en de economie hapert een beetje, heeft links het gedaan. Althans bij de imbecielen met stemrecht. Het stemvee van rechts. Makkelijker dan die zijn ze niet te manipuleren. Importeren en daarna links de schuld geven. Zo makkelijk werkt het echt.

Tomas
14-05-11, 14:58
...alleen links geeft allochtonen het idee dat ze het zelf doen.

Allochtonen, althans moslims, hebben geen vrije wil. Zijn mentaal erg zwak. Ze worden door iedereen altijd al gemanipuleerd. Nog makkelijker dan rechts stemvee.

Hatert
14-05-11, 15:09
Allochtonen, althans moslims, hebben geen vrije wil. Zijn mentaal erg zwak. Ze worden door iedereen altijd al gemanipuleerd. Nog makkelijker dan rechts stemvee.

Ik zou niet weten in hoeverre dat waar is. Maar gezien de kracht en de volume van de aandacht die men aan moslims besteedt ben ik geneigd te denken dat ze wat moeite hebben met moslims te assimileren.

Op moslims wordt ook enorm veel beleid losgelaten. Wordt de media overspoeld met negatieve etiketten, misbruikt vrijwel elke lobbbygroep de moslims om meer geld en subsidies binnen te halen.

mark61
14-05-11, 15:13
medeschuldig aan ... een vermindering van de bevolkingsgroei.

Dat vind jij een misdaad? Ben je gestoord?

Oh, die tweede vraag hoef je niet te beantwoorden, antwoord al bekend.

mark61
14-05-11, 15:16
De centrale bevoogding / betutteling, het monopolie op de waarheid, moraal en rechtvaardigheid, het dogmatisme,

Je beschrijft de VVD en de PVV.

Max Stirner
14-05-11, 15:17
Op moslims wordt ook enorm veel beleid losgelaten. Wordt de media overspoeld met negatieve etiketten, misbruikt vrijwel elke lobbbygroep de moslims om meer geld en subsidies binnen te halen.



Een gesubsidieerde cursus anti-islamofobie voor autochtonen, subsidie voor islamitische feestjes, gratis rozen op de geboortedag van de profeet enz ...


Is dat wat je bedoelt ? Afschaffen dus ?

Max Stirner
14-05-11, 15:18
Je beschrijft de VVD en de PVV.


De VVD ?

mark61
14-05-11, 15:20
Links:

http://www.nu.nl/economie/2514930/duitsland-heeft-2-miljoen-immigranten-nodig.html

Hetzelfde hoor je de laatste tijd weer af en toe van rechtse politici. Niemand die daar iets van vind. Volstrekte apathie. Pas als het weer zover is, en de economie hapert een beetje, heeft links het gedaan. Althans bij de imbecielen met stemrecht. Het stemvee van rechts. Makkelijker dan die zijn ze niet te manipuleren. Importeren en daarna links de schuld geven. Zo makkelijk werkt het echt.

Yep. En dan op websites dat en nog veel meer onzin gaan roepen.

Bijvoorbeeld roepen dat de euro het leven zo duur heeft gemaakt. Terwijl het een rechtse minister was, die heel Hollands-VOC-slim stiekem en stilletjes de gulden even 10% devalueerde vlak voor we de euro ingingen. NL. om de export te stimuleren, wat dan ook een succes was.

mark61
14-05-11, 15:22
De VVD ?

Ja, de VVD. Je wou toch partijtje-pesten? Of alleen linkse? Ow zeg dat dan.

Dat ze niet staan te schreeuwen zoals de PVV doet er niet zo toe; je kan het rustig aflezen aan hun daden.

Hatert
14-05-11, 15:26
Een gesubsidieerde cursus anti-islamofobie voor autochtonen, subsidie voor islamitische feestjes, gratis rozen op de geboortedag van de profeet enz ...


Is dat wat je bedoelt ? Afschaffen dus ?

Het is maar waar je net de nadruk op legt.

Bij ons worden halloweenfeestjes en kerstbomen in de straat mee gefinanceert om de Nederlandse gebruiken te propageren en te versterken.

Of bijvoorbeeld de miljoenen subsidies die homoklups ontvangen om de emancipatie van homosexuelen te bevorderen. Of de gemeenten die onder het mom van radicalisering tegengaan miljoenen susidies incasseren...etc..

Max Stirner
14-05-11, 15:30
je kan het rustig aflezen aan hun daden.


Zoals ?

Max Stirner
14-05-11, 15:40
Het is maar waar je net de nadruk op legt.

Bij ons worden halloweenfeestjes en kerstbomen in de straat mee gefinanceert om de Nederlandse gebruiken te propageren en te versterken.

Of bijvoorbeeld de miljoenen subsidies die homoklups ontvangen om de emancipatie van homosexuelen te bevorderen. Of de gemeenten die onder het mom van radicalisering tegengaan miljoenen susidies incasseren...etc..



Halloween promoten voor de bevordering van 'de Nederlandse cultuur' lijkt me nogal belachelijk ...

(Emancipatie van homoseksuelen lijkt me prima, en helaas waarschijnlijk ook (weer) noodzakelijk).


Maar dat ook dit soort doelen - waarvan ik het belang in principe dus wel onderschrijf - snel kunnen uitgroeien tot een soort zichzelf doelbewust instandhoudende industrie, ben ik 100% met je eens.

super ick
15-05-11, 11:39
Good cop - Bad cop principe.

Rechtse ballen willen hardhandige en dwangmatige assimilatie en links wil assimilatie met een schouderklopje. Ze geloven uiteindelijk dat moslims toch hun geloof zullen kwijtraken als ze moderniseren. In de tussentijd moeten we ze opvoeden en helpen


JIj kan het altijd zo brengen alsof iedere vorm van aanpassing een verraad van jezelf, 'de achterban' en zelfs de islam is.
Van geloof kwijtraken is geen sprake. Dat recht is afgetimmert binnen onze wetten en niemand hoeft zich daar zorgen over te maken.
Dat gelovigen zich op bepaalde gebieden ook moeten aanpassen is een heel ander verhaal.
Er zijn bijvoorbeeld ook christenen die uit principe niet willen werken bij een bedrijf dat op zondag doordraaid. Of een bedrijf verlaten waar zij werken en dat besluit op zondag door te gaan draaien. Dat heeft niets met discriminatie te maken omdat de besluiten niet genomen worden om de gelovigen te discrimineren maar uit bedrijfseconomische redenen. Als je dat niet kunt verenigen moet je ergens anders werk zoeken.

Ik vind het niet kwalijk om mensen die buiten de maatschappij raken, terwijl dat niet nodig is, te leren hoe het systeem werkt en hoe daarin je weg te vinden.
Net als onder christenen vind je onder moslims ook verschillen. Wat de 1 als probleem ervaart (handje geven, kleding, etc) vind de ander helemaal geen probleem terwijl beiden vinden dat ze moslim zijn.
Altijd maar verwachten dat ieder systeem, iedere werkgever of overheidsinstantie zich aanpast aan jou persoonlijke beleving van je geloof is ook niet realistisch.

Pizzaman
15-05-11, 11:53
Het lijkt misschien op een beetje dommig geld over de balk smijten aan 'leuke', politiek-verantwoorde dingetjes door enthousiaste en wereldvreemde amtenaren .... aan de andere kant van die balk staan allerlei vriendjes en familieleden die dit dankbaar in hun zak steken. Daarvan zijn al veel mooie voorbeelden geweest, denk bijv. aan Amsterdam ZO.
De meeste zittende partijen zullen zich daaraan schuldig maken.
Een kwestie van 'de ene hand wast de andere'. Inderdaad een industrie op zich.
Dat de PvdA hier het meest van profiteert, of ze nou al of niet regeren,is mij allang duidelijk.


Altijd maar verwachten dat ieder systeem, iedere werkgever of overheidsinstantie zich aanpast aan jou persoonlijke beleving van je geloof is ook niet realistisch.
Och, in Nederland 'moet dat gewoon kunnen'.
Het probleem is dat een ander voor de kosten opdraait, maar dat zien ze niet.
Erger nog, degenen die het beleid bepalen worden er alleen maar beter van.
Gezien ze zelf (en hun vriendjes) de dikste vinger in de pap hebben.

(leen)
15-05-11, 16:41
Het is maar waar je net de nadruk op legt.

Bij ons worden halloweenfeestjes en kerstbomen in de straat mee gefinanceert om de Nederlandse gebruiken te propageren en te versterken.


Das idd kul,
Als ze nou mardi gras zouden financieren lijkt me dat een nuttige update van nederlandse gebruiken.:duim: