PDA

Bekijk Volledige Versie : Morocco appreciates being called to join the GCC



Abu_Hurayrah
12-05-11, 13:06
Rabat, Jumada II 08, 1432 / May 11, 2011, SPA -- The Kingdom of Morocco has received with great interest the news of the Riyadh-based Gulf Cooperation Council's invitation for it to join the group.
In a statement issued here today, the Ministry of Foreign Affairs and Cooperation said Morocco has received with great interest the invitation extended to it by the GCC leaders during their 13th Consultative Meeting in Riyadh last night under the chairmanship of the Custodian of the Two Holy Mosques King Abdullah bin Abdulaziz Al Saud to join the GCC.
The statement said Morocco would like to take this chance to remind the importance and specialty of the fraternal relations binding it with the GCC member countries.
The statement added that Morocco will remain a staunch member of the Moroccan Union in its capacity as a strategic option for the Moroccan nation.
Morocco expressed full readiness to make in-depth consultations with the GCC members for putting a framework for ideal cooperation with this important region of the Arab and Islamic world.
--SPA
23:53 LOCAL TIME 20:53 GMT

Bron: http://www.spa.gov.sa/English/cdetails.php?id=892036&catid=10

Mark
12-05-11, 13:10
is dat om saudische toeristen makkelijker bij de marokkaanse dames te krijgen? :)

marokko ligt overigens niet aan de gulf voor zover ik weet :p

Abu_Hurayrah
12-05-11, 13:15
is dat om saudische toeristen makkelijker bij de marokkaanse dames te krijgen? :)

marokko ligt overigens niet aan de gulf voor zover ik weet :p

Marokkaanse vrouwen zijn gewild als tweede vrouw in de golfstaten, maar dat zal wel niet de reden zijn he...

mark61
13-05-11, 08:07
is dat om saudische toeristen makkelijker bij de marokkaanse dames te krijgen? :)

marokko ligt overigens niet aan de gulf voor zover ik weet :p

Ongeveer net zo als Turkije aan de Atlantische Oceaan ligt :wijs:

Abu_Hurayrah
13-05-11, 09:40
Wat de landen van de GCC typeert, is dat het tot nu toe allemaal monarchieën zijn:

Bahrain - Absolute monarchy
Kuwait - Constitutional monarchy
Oman - Islamic absolute monarchy
Qatar - Constitutional monarchy
Saudi Arabia - Islamic absolute monarchy
United Arab Emirates - Federalism, Constitutional monarchy

Morocco - Constitutional monarchy
Jordan - Constitutional monarchy

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index

Zie ook: http://arabnews.com/opinion/columns/article388615.ece

super ick
13-05-11, 10:05
Marokko kan wel wat financiele steun gebruiken. De meeste landen zijn steenrijke olielanden.

Koning Mohammed heeft daar de rol van schoothondje. Hij mag er naartoe, moet zijn mond houden en kijken of er wat te halen valt.
Een beetje zoals Nederland dat doet op het interntationale vlak.

Abu_Hurayrah
13-05-11, 21:28
Marokko kan wel wat financiele steun gebruiken. De meeste landen zijn steenrijke olielanden.

Koning Mohammed heeft daar de rol van schoothondje. Hij mag er naartoe, moet zijn mond houden en kijken of er wat te halen valt.
Een beetje zoals Nederland dat doet op het interntationale vlak.

Ik denk eerder dat ontmoetingen momenten zijn van wederzijds advies en sociaaleconomische samenwerking. Als een land zich bij de EU voegt, ga je dan ook dergelijke denigrerende taal uit slaan over het land dat zich bij de EU voegt, nee he en dat geldt ook voor Mark met zijn rare opmerking over Marokkaanse vrouwen.

Abu_Hurayrah
13-05-11, 22:11
Morocco Expresses Great Interest in the GCC Fraternally Good Invitation

Rabat, Jumada II 9, 1432 / May 12, 2011, SPA -- Moroccan Minister of Communications and the Governmental Spokesman Khaled Naciri
confirmed here today that Morocco is greatly interested in the fraternally good invitation it received from the Gulf Cooperation Council (GCC) member states to join the GCC.

Following the Moroccan cabinet weekly meeting held here yesterday, Al-Nassiri said, in a press conference, that there are strong historical, humane, political, economic and human relations binding Morocco to the GCC member states, expressing simitaneously feeling proud of the quality of relations binding the two sides.

The Moroccan minister pointed out that his country, through the ministry of Foreign Affairs and Cooperation, will begin to discuss all aspects that would lead to the utmost levels of best cooperation that should serve the mutual interest of the GCC member states and Morrcco as well as Arab and Islamic just causes.

-- SPA
21:34 LOCAL TIME 18:34 GMT

Bron: http://www.spa.gov.sa/English/cdetails.php?id=892252&catid=9

Hatert
13-05-11, 23:55
Marokkaanse vrouwen zijn gewild als tweede vrouw in de golfstaten, maar dat zal wel niet de reden zijn he...


Daar is een hele goede zaak voor de Islam en het moraal van het volk dat Marokkaanse vrouwen kunnen fungeren als 2de of 3de vrouw (lees sexslaaf).

Abu_Hurayrah
14-05-11, 00:23
Daar is een hele goede zaak voor de Islam en het moraal van het volk dat Marokkaanse vrouwen kunnen fungeren als 2de of 3de vrouw (lees sexslaaf).

Als de samenwerking met de GCC zo ver gaat dat Marokkanen zich daar vrij mogen vestigen, dan zullen de mannen ook daarheen gaan.

Sexslaaf is wel een flagrant afkeurende uitdrukking voor een daad dat vanuit de Islam wordt aangemoedigd, doordat het een deur opent naar de multiplicatie van goede daden.

Zie ook: “The asl (principle) is polygamy” (http://durani.wordpress.com/2011/02/11/the-asl-principle-is-polygamy/) [Fatwa bin Baaz] (http://followingthesunnah.wordpress.com/2007/12/06/the-foundation-of-marriage-is-polygyny/)

Hatert
14-05-11, 00:41
Als de samenwerking met de GCC zo ver gaat dat Marokkanen zich daar vrij mogen vestigen, dan zullen de mannen ook daarheen gaan.

Sexslaaf is wel een flagrant afkeurende uitdrukking voor een daad dat vanuit de Islam wordt aangemoedigd, doordat het een deur opent naar de multiplicatie van goede daden.

Zie ook: “The asl (principle) is polygamy” (http://durani.wordpress.com/2011/02/11/the-asl-principle-is-polygamy/)

Zoals je zelf opgemerkt hebt zijn het allemaal koningkrijk/dictaturen die voornamelijk door de westerse kolonisator zijn gevestigd. Deze samenwerking is niets meer en niets minder dan een nieuwe westerse slavenbondgenootschap.

Voorts ben ik principieel tegen overerving van staatsrechtelijke functies en de daarbij behorende macht. Dan gaan zakelijke en prive belangen door- en met elkaar verweven worden. Kijk maar naar Marokko. daarnaast is ene land te kwetsbaar als de macht in handen is van 1 persoon. De voorbeelden kun je zelf wel bedenken.

Ik had het over je uitspraak dat Marokkaanse vrouwen gewild zijn als tweede vrouw. De Marokkaanse vrouw als exportprodukt voor de vleselijke lusten = begeerten voor geile arabische mannen danwel om als 2de draagmoeder te fungeren terwijl Marokkaanse mannen tot diep in hun 30ste noodgedwongen ongehuwd blijven omdat het land door een dictator slecht wordt bestuurt.

Is het jouw ontgaan dat er speciale maatregelen zijn genomen door enkele van die golfstaten die gericht zijn op deze export van Marokkaanse vrouwen? Ben je op de hoogte van het beeld dat in de media aldaar verspreidt wordt van de Marokkaanse vrouw?

Daarom zeg ik met recht sexslaven. Het probleem kan pas aangepakt worden als je het erkent.

Hatert
14-05-11, 00:46
Zie ook: “The asl (principle) is polygamy” (http://durani.wordpress.com/2011/02/11/the-asl-principle-is-polygamy/) [Fatwa bin Baaz] (http://followingthesunnah.wordpress.com/2007/12/06/the-foundation-of-marriage-is-polygyny/)

Onlogisch uitleg. Als het principe polygamie door de helft van de mannen wordt nageleefd dan kan dat alleen leiden tot fitnah.

Pizzaman
14-05-11, 01:00
Marokko kan wel wat financiele steun gebruiken. De meeste landen zijn steenrijke olielanden.

Koning Mohammed heeft daar de rol van schoothondje. Hij mag er naartoe, moet zijn mond houden en kijken of er wat te halen valt.
Een beetje zoals Nederland dat doet op het interntationale vlak.

Je bedoelt dat Marokko dan ook zo debiel zal zijn om een uitkering en gratis taalcursussen te verstrekken?
Koning Mohammed mag dan maf zijn, maar gek is ie beslist niet... :maf3:

Abu_Hurayrah
14-05-11, 10:58
Onlogisch uitleg. Als het principe polygamie door de helft van de mannen wordt nageleefd dan kan dat alleen leiden tot fitnah.

http://www.youtube.com/watch?v=vhQuwbedX_E

Hatert
14-05-11, 11:11
http://www.youtube.com/watch?v=vhQuwbedX_E

Ik ben totaal niet onder de indruk van dat videootje.

Nog een keer, als de helft van de mannen een tweede vrouw zou nemen in een islamitische land, dan kan er niets anders dan fitnah ontstaan. Want dan blijven er geen vrouwen over voor de andere mannen. Wat moeten die andere mannen doen? Naar de sterren kijken?

Abu_Hurayrah
14-05-11, 11:38
Ik ben totaal niet onder de indruk van dat videootje.

Nog een keer, als de helft van de mannen een tweede vrouw zou nemen in een islamitische land, dan kan er niets anders dan fitnah ontstaan. Want dan blijven er geen vrouwen over voor de andere mannen. Wat moeten die andere mannen doen? Naar de sterren kijken?

Ik volsta door te zeggen dat dit een kwestie van vertrouwen stellen in Allah is en dat er voorkeur wordt gegeven aan de Wijsheid (Hikma) van Allah boven de eigen rationaliseringen en dit geldt voor alles waarin Allah een precedent biedt, ten einde niet het eigen verstand (begeerten) voor de openbaring te plaatsen en daarmee het eigen verstand als deelgenoot geplaatst wordt met de openbaring.

Marokka staat polygyny toe, walhamdulillah.

Hatert
14-05-11, 11:57
Ik volsta door te zeggen dat dit een kwestie van vertrouwen stellen in Allah is en dat er voorkeur wordt gegeven aan de Wijsheid (Hikma) van Allah boven de eigen rationaliseringen en dit geldt voor alles waarin Allah een precedent biedt, ten einde niet het eigen verstand (begeerten) voor de openbaring te plaatsen en daarmee het eigen verstand als deelgenoot geplaatst wordt met de openbaring.

Marokka staat polygyny toe, walhamdulillah.

Het is de uitleg van Bin Baz dat polygamie het principe is, geen hikma van Allah.

Het komt mij aannemelijker voor dat die uitleg gedreven is door begeerten dan de logica.

Ik zou dan ook de gevolgde logica van Bin Baz dan ook niet willen scharen onder de openbaring maar als een mening. In deze vind ik mijn mening logischer.

Het gaat niet om het al dan niet toestaan van polygamie maar om de uitspraak van Bin Baz dat het de principe is.

Abu_Hurayrah
14-05-11, 12:18
Het is de uitleg van Bin Baz dat polygamie het principe is, geen hikma van Allah.

Het komt mij aannemelijker voor dat die uitleg gedreven is door begeerten dan de logica.

Ik zou dan ook de gevolgde logica van Bin Baz dan ook niet willen scharen onder de openbaring maar als een mening. In deze vind ik mijn mening logischer.

Het gaat niet om het al dan niet toestaan van polygamie maar om de uitspraak van Bin Baz dat het de principe is.

Principe is naar mijn mening niet de enige vertaling van Asl.

ابن باز رحمه الله وله سلف في هذا يقول إن الأصل هو التعدد

Vrij vertaald:

Ibn Baz rahimahullah, en hij heeft voorgangers hierin, zegt dat de oorsprong polygamie is.

Verder kun je jouw mening misschien logischer vinden, maar dat is het niet. Bovendien zijn de geleerden de erfgenamen van de Profeten en je zit hier strijd te voeren met de voormalige Mufti (hoofd) van Saoedi Arabië, bin Baz rahimahullah.

Hatert
14-05-11, 12:28
Principe is naar mijn mening niet de enige vertaling van Asl.

ابن باز رحمه الله وله سلف في هذا يقول إن الأصل هو التعدد

Vrij vertaald:

Ibn Baz rahimahullah, en hij heeft voorgangers hierin, zegt dat de oorsprong polygamie is.

Verder kun je jouw mening misschien logischer vinden, maar dat is het niet. Bovendien zijn de geleerden de erfgenamen van de Profeten en je zit hier strijd te voeren met de voormalige Mufti van Saoedi Arabië, bin Baz rahimahullah.

Ik discusseer met jou over de interpretatie van de interpretatie van Bin Baz. En daarvoor gebruik ik mijn logica.

Wat bedoelen zij met oorsprong?

Stel dat er 1000 mannen zijn en 1000 vrouwen. Als er 500 mannen polygamie als principe/grondbeginsel/oorsprong hanteren dan zitten er 500 mannen zonder vrouw. Wat gaat er dan gebeuren?

Dat met erfgenamen en allerlei aanprijzingen word ik niet mee overtuigd.

Abu_Hurayrah
14-05-11, 12:33
Ik discusseer met jou over de interpretatie van de interpretatie van Bin Baz. En daarvoor gebruik ik mijn logica.

Wat bedoelen zij met oorsprong?

Stel dat er 1000 mannen zijn en 1000 vrouwen. Als er 500 mannen polygamie als principe/grondbeginsel/oorsprong hanteren dan zitten er 500 mannen zonder vrouw. Wat gaat er dan gebeuren?

Dat met erfgenamen en allerlei aanprijzingen word ik niet mee overtuigd.

Stel dat en als voorstellingen welke op voorhand geen vaststaande zekerheid bieden, staan op ongelijke voet met het feit dat Allah polygamie toe staat - wat wel een zekerheid is. Een principe in de Fiqh die universeel wordt toegepast, is dat zekerheid altijd boven onzekerheid gaat.

Hatert
14-05-11, 12:45
Stel dat en als voorstellingen welke op voorhand geen vaststaande zekerheid bieden, staan op ongelijke voet met het feit dat Allah polygamie toe staat - wat wel een zekerheid is. Een principe in de Fiqh die universeel wordt toegepast, is dat zekerheid altijd boven onzekerheid gaat.

Als je stelt dat polygamie het principe is dan moeten de consequenties van die stelling uitgewerkt worden.

Mijn ''stel dat'' is een reaktie op jouw mening van Bin Baz's mening. De mening of polygamie wel of niet toestgestaan is, staat hier niet ter discussie.

Abu_Hurayrah
14-05-11, 15:34
Als je stelt dat polygamie het principe is dan moeten de consequenties van die stelling uitgewerkt worden.

Mijn ''stel dat'' is een reaktie op jouw mening van Bin Baz's mening. De mening of polygamie wel of niet toestgestaan is, staat hier niet ter discussie.

Shaykhah Umm 'Abdillaah al-Waadi'iyyah, de dochter van de mudjadid Shaykh Muqbil rahimahullah, die had het volgende te zeggen over de consequenties:

De wijsheid achter meervoudige huwelijken:

1. - Meervoudige huwelijken zorgen voor een toename aan nakomelingen.

De profeet (sallallaahu alayhi wa sallam) heeft gezegd: Trouw en krijg nakomelingen, want voorwaar ik zal de grootste Oemmah hebben onder jullie.

2. - De vrouw kan ziek zijn waardoor het voor haar onmogelijk is om kinderen te krijgen.

Dus wat is dan beter, haar scheiden of met haar blijven en trouwen? Wat is beter? Dat hij bij zijn vrouw blijft zonder kinderen of dat hij trouwt? Het antwoordt: Het is beter om bij haar te blijven en te trouwen.

3. - Wanneer de vrouw postnatale bloedingen heeft of menstruatie.

Het is mogelijk dat hij niet in staat is om genoegen te nemen of het aanvaarden van één vrouw, waardoor hij in Haram (het verbodene) kan vervallen. De oplossing voor dit probleem is het huwelijk.

4. - De vrouw kan een bepaalde tekortkoming hebben.

Het is beter dat hij trouwt en niet van haar scheidt.

5. - Ze kan ernstig ziek zijn.

Het is beter dat hij trouwt en niet van haar scheidt. Het is mogelijk dat hij geduldig blijft, maar hij zou zich niet moeten weerhouden en zich overbelasten.

6. - Meervoudige huwelijken verenigen verschillende families met elkaar.

Zoals Hij, de Verhevene stelt:

En Hij is het Die de mens uit water heeft geschapen en hem verwanten heeft gegeven door afstamming en huwelijk; uw Heer is Almachtig. [25:54]

7. - Het is noodzakelijk dat de vrouw iemand heeft die zorg draagt voor haar geneugte, aan haar besteed en dergelijke.

Door meerdere huwelijken kan de echtgenoot hier allemaal aan voldoen, en de kennis ligt bij Allaah, de Verhevene.

Uit Naseehatee li Nisaa-e

Hatert
14-05-11, 15:38
Shaykhah Umm 'Abdillaah al-Waadi'iyyah, de dochter van de mudjadid Shaykh Muqbil rahimahullah, die had het volgende te zeggen over de consequenties:

De wijsheid achter meervoudige huwelijken:

1. - Meervoudige huwelijken zorgen voor een toename aan nakomelingen.

De profeet (sallallaahu alayhi wa sallam) heeft gezegd: Trouw en krijg nakomelingen, want voorwaar ik zal de grootste Oemmah hebben onder jullie.

2. - De vrouw kan ziek zijn waardoor het voor haar onmogelijk is om kinderen te krijgen.

Dus wat is dan beter, haar scheiden of met haar blijven en trouwen? Wat is beter? Dat hij bij zijn vrouw blijft zonder kinderen of dat hij trouwt? Het antwoordt: Het is beter om bij haar te blijven en te trouwen.

3. - Wanneer de vrouw postnatale bloedingen heeft of menstruatie.

Het is mogelijk dat hij niet in staat is om genoegen te nemen of het aanvaarden van één vrouw, waardoor hij in Haram (het verbodene) kan vervallen. De oplossing voor dit probleem is het huwelijk.

4. - De vrouw kan een bepaalde tekortkoming hebben.

Het is beter dat hij trouwt en niet van haar scheidt.

5. - Ze kan ernstig ziek zijn.

Het is beter dat hij trouwt en niet van haar scheidt. Het is mogelijk dat hij geduldig blijft, maar hij zou zich niet moeten weerhouden en zich overbelasten.

6. - Meervoudige huwelijken verenigen verschillende families met elkaar.

Zoals Hij, de Verhevene stelt:

En Hij is het Die de mens uit water heeft geschapen en hem verwanten heeft gegeven door afstamming en huwelijk; uw Heer is Almachtig. [25:54]

7. - Het is noodzakelijk dat de vrouw iemand heeft die zorg draagt voor haar geneugte, aan haar besteed en dergelijke.

Door meerdere huwelijken kan de echtgenoot hier allemaal aan voldoen, en de kennis ligt bij Allaah, de Verhevene.

Uit Naseehatee li Nisaa-e

Bovenstaande staat niet ter discussie.

Abu_Hurayrah
14-05-11, 16:04
Bovenstaande staat niet ter discussie.

Wat wil je weten dan? Waarom de oorsprong het huwen van meerdere vrouwen is? Is dat het of wat?

Hatert
14-05-11, 16:13
Wat wil je weten dan? Waarom de oorsprong het huwen van meerdere vrouwen is? Is dat het of wat?

We zijn deze zijweg ingeslagen omdat jij een link plaatste waarin betoogd wordt dat het polygame huwelijk het principe is. Dat stond ter discussie. Dat heb ik al een paar keer eerder gezegd.

Abu_Hurayrah
14-05-11, 16:20
We zijn deze zijweg ingeslagen omdat jij een link plaatste waarin betoogd wordt dat het polygame huwelijk het principe is. Dat stond ter discussie. Dat heb ik al een paar keer eerder gezegd.

Ik denk dat jij dan informatie mist over interpretatie. Een van de principen van interpretatie, is dat wanneer een reeks van dingen genoemd worden, het zo kan zijn dat de volgorde het belang aantoont, waarbij hetgeen als eerst genoemd wordt, hetgeen is dat als uitgangspunt genomen moet worden.

Then marry (other) women of your choice, two or three, or four but if you fear that you shall not be able to deal justly (with them), then only one...

De vers begint dus met twee, dit toont aan dat meervoudige huwelijken, het principe is.

mark61
14-05-11, 16:25
Stel dat en als voorstellingen welke op voorhand geen vaststaande zekerheid bieden, staan op ongelijke voet met het feit dat Allah polygamie toe staat - wat wel een zekerheid is. Een principe in de Fiqh die universeel wordt toegepast, is dat zekerheid altijd boven onzekerheid gaat.

Er is wel vaststaande zekerheid dat elke gegeven populatie uit evenveel mannen als vrouwen bestaat, tijdelijke uitzonderingen daargelaten.

Toestaan is niet aanbevelen, laat staan verplichten.

super ick
14-05-11, 16:27
Ik denk eerder dat ontmoetingen momenten zijn van wederzijds advies en sociaaleconomische samenwerking. Als een land zich bij de EU voegt, ga je dan ook dergelijke denigrerende taal uit slaan over het land dat zich bij de EU voegt, nee he en dat geldt ook voor Mark met zijn rare opmerking over Marokkaanse vrouwen.

Als je als land niet zoveel voorstelt moet je inschikken. Ik vergeleek Marokko met Nederland.
Dat het op jou denigrerend overkomt kan ik niet helpen.

mark61
14-05-11, 16:29
ten einde niet het eigen verstand (begeerten) voor de openbaring te plaatsen

Iemand die tweede, derde en vierde vrouwen uit een ander land begeert en de mannen van dat land van zelfs maar één enkele vrouw berooft plaatst niet zijn eigen begeerten voor Allah?

Bazel niet zo wezenloos.

mark61
14-05-11, 16:40
1. - Meervoudige huwelijken zorgen voor een toename aan nakomelingen.

Volstrekte onzin. Een vrouw baart meer kinderen als ze tweede of derde vrouw is? Wie verzint zulke nonsens? Jouw 'geleerde' is debiel.


Dus wat is dan beter, haar scheiden of met haar blijven en trouwen? Wat is beter? Dat hij bij zijn vrouw blijft zonder kinderen

Dat hij bij haar blijft en accepteert dat het Allah niet behaagt hem kinderen te geven.

Jouw geleerde is een imbeciele macho die denkt dat als een stel geen kinderen krijgt het automatisch aan de vrouw ligt :haha:

Kan het stommer? Een onvruchtbare man met 500 vrouwen krijgt GEEN EEN kind.

Dat stompzinnige machogedoe kan nooit de bedoeling van Allah zijn. Of wel?



Wanneer de vrouw postnatale bloedingen heeft of menstruatie.

Een vrouw die niet menstrueert kan geen kinderen krijgen. Weer debiel.


[I]Het is mogelijk dat hij niet in staat is om genoegen te nemen of het aanvaarden van één vrouw, waardoor hij in Haram (het verbodene) kan vervallen. De oplossing voor dit probleem is het huwelijk.

Debiele macho. Vrouwen moeten kuis zijn en hun lusten onderdrukken, als mannen übergeil zijn hoeven ze hun smerige lusten niet in te tomen, nee, ze moeten gewoon meer vrouwen pakken. Waarom? Mannen zijn heilig en mogen hun pik achterna lopen, vrouwen moeten zich daaraan onderwerpen?

Debiele machosjeik.


4. - De vrouw kan een bepaalde tekortkoming hebben.

De man kan niet een bepaalde tekortkomig hebben?

Debiele machosjeik.


5. - Ze kan ernstig ziek zijn.

De man kan niet ernstig ziek zijn?

Debiele machosjeik. Ernstig zieke vrouwen hebben extra aandacht van hun man nodig, geen man die een vervangingskut zoekt.


Het is beter dat hij trouwt en niet van haar scheidt. Het is mogelijk dat hij geduldig blijft, maar hij zou zich niet moeten weerhouden en zich overbelasten.

Wat staat hier? Dat het zo zielig is voor mannen dat ze zo geil zijn, en dat ze zich vooral niet moeten inhouden, dat is alleen voor vrouwen? Allah beveelt aan dat mannen zich niet matigen, maar gewoon doen waar ze zin in hebben?


6. - Meervoudige huwelijken verenigen verschillende families met elkaar.

En dat is goed voor? Dat kan niet anders?


7. - Het is noodzakelijk dat de vrouw iemand heeft die zorg draagt voor haar geneugte, aan haar besteed en dergelijke.

Door meerdere huwelijken kan de echtgenoot hier allemaal aan voldoen, en de kennis ligt bij Allaah, de Verhevene.

Ja, je bent beter in staat voor 4 vrouwen te zorgen dan voor 1, want vrouwen hebben toch maar 1/4 aandacht nodig.

Debiele machosjeik.

Oh ik zie nou pas, het is een gestoorde zelfhatende vrouw die dit schreef :haha:

mark61
14-05-11, 16:42
Bovenstaande staat niet ter discussie.

Nee? Waarom niet?

mark61
14-05-11, 16:43
Ik denk dat jij dan informatie mist over interpretatie. Een van de principen van interpretatie, is dat wanneer een reeks van dingen genoemd worden, het zo kan zijn dat de volgorde het belang aantoont, waarbij hetgeen als eerst genoemd wordt, hetgeen is dat als uitgangspunt genomen moet worden.

Then marry (other) women of your choice, two or three, or four but if you fear that you shall not be able to deal justly (with them), then only one...

De vers begint dus met twee, dit toont aan dat meervoudige huwelijken, het principe is.

Wat stond er voor 'then'? Je lijkt Wilders wel, die mag ook graag zo citeren.

Allah zegt dus dat lang niet alle mannen mogen / moeten trouwen.

mark61
14-05-11, 16:44
Overigens is Allah vergeten polyandrie te verbieden.

super ick
14-05-11, 16:56
Ik ben totaal niet onder de indruk van dat videootje.

Nog een keer, als de helft van de mannen een tweede vrouw zou nemen in een islamitische land, dan kan er niets anders dan fitnah ontstaan. Want dan blijven er geen vrouwen over voor de andere mannen. Wat moeten die andere mannen doen? Naar de sterren kijken?

Die regel is ook verzonnen omdat destijds veel mannen het leven lieten in de zo bewierookte oorlogen en er nieuwe aanwas noodzakelijk was. Oplossing: polygamie.
Gewoon erg praktisch.

Hatert
14-05-11, 16:58
Ik denk dat jij dan informatie mist over interpretatie. Een van de principen van interpretatie, is dat wanneer een reeks van dingen genoemd worden, het zo kan zijn dat de volgorde het belang aantoont, waarbij hetgeen als eerst genoemd wordt, hetgeen is dat als uitgangspunt genomen moet worden.

Then marry (other) women of your choice, two or three, or four but if you fear that you shall not be able to deal justly (with them), then only one...

De vers begint dus met twee, dit toont aan dat meervoudige huwelijken, het principe is.

Ik vind dat je een verkeerde logica toepast als je zegt dat in de vers met twee begonnen wordt dat je dan daaruit direct mag afleiden dat het principe een polygame huwelijk is.

Daarnaast heeft die vers ook een context en is het volgens mij niet verstandig om dat gedeelte van de vers geisoleerd te lezen.

Als ik de context en Ibn Kathir tafsir erbij haal dan kan ik niet anders concluderen dat deze vers over het huwen van wezen gaat.

Deze vers gaat over de bescherming van wezen die onder de hoede staan hun voogd en ze bijvoorbeeld wil huwen vanwege hun erfenis. Volgens Ibn Kathir heeft Aysha gezeg dat deze aya gekomen is naar aanleiding van zo'n huwelijk met een wees vanwege het geld.

---------------------------------------------------------------------------------------------

The Prohibition of Marrying Female Orphans Without Giving a Dowry


Allah said,


[وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِى الْيَتَـمَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُمْ مِّنَ النِّسَآءِ مَثْنَى]

(And if you fear that you shall not be able to deal justly with the orphan girls, then marry (other) women of your choice, two) Allah commands, when one of you is the caretaker of a female orphan and he fears that he might not give her a dowry that is suitable for women of her status, he should marry other women, who are plenty as Allah has not restricted him. Al-Bukhari recorded that `A'ishah said, "A man was taking care of a female orphan and he married her, although he did not desire to marry her. That girl's money was mixed with his, and he was keeping her portion from her. Afterwards, this Ayah was revealed about his case;

[وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ]

(If you fear that you shall not be able to deal justly)'' Al-Bukhari recorded that `Urwah bin Az-Zubayr said that he asked `A'ishah about the meaning of the statement of Allah,

[وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِى الْيَتَـمَى]

(If you fear that you shall not be able to deal justly with the orphan girls.) She said, "O my nephew! This is about the orphan girl who lives with her guardian and shares his property. Her wealth and beauty may tempt him to marry her without giving her an adequate dowry which might have been given by another suitor. So, such guardians were forbidden to marry such orphan girls unless they treated them justly and gave them the most suitable dowry; otherwise they were ordered to marry woman besides them.'' `A'ishah further said, "After that verse, the people again asked the Messenger of Allah (about marriage with orphan girls), so Allah revealed the Ayah,

[وَيَسْتَفْتُونَكَ فِى النِّسَآءِ]

(They ask your instruction concerning the women..) [4:127].'' She said, "Allah's statement in this Ayah,

[وَتَرْغَبُونَ أَن تَنكِحُوهُنَّ]

(yet whom you desire to marry) [4:127] refers to the guardian who does not desire to marry an orphan girl under his supervision because she is neither wealthy nor beautiful. The guardians were forbidden to marry their orphan girls possessing property and beauty without being just to them, as they generally refrain from marrying them (when they are neither beautiful nor wealthy).''

----------------------------------------------------------------------------------------



Er wordt de mannen niet opgedragen om met twee vrouwen te huwen, nee er wordt naar mijn mening mee bedoelt dat je desnoods beter met twee andere vrouwen kunt trouwen dan dat je een wees te kort doet.

Hatert
14-05-11, 16:59
Nee? Waarom niet?

Omdat het niet van belang is voor het punt dat ik bekritiseer.

mark61
14-05-11, 17:27
Daarnaast heeft die vers ook een context en is het volgens mij niet verstandig om dat gedeelte van de vers geisoleerd te lezen.

Das nou een typische Geert Wilderstruc. Waar of waar? :hihi:

Zo heb je dus moslims met dezelfde methodologie / tafsir als GW. Bedenkelijk.

het vers heren

mark61
14-05-11, 17:28
Omdat het niet van belang is voor het punt dat ik bekritiseer.

Oh, dat ben ik met je eens.

Abu_Hurayrah
14-05-11, 21:50
Ik vind dat je een verkeerde logica toepast als je zegt dat in de vers met twee begonnen wordt dat je dan daaruit direct mag afleiden dat het principe een polygame huwelijk is.

Daarnaast heeft die vers ook een context en is het volgens mij niet verstandig om dat gedeelte van de vers geisoleerd te lezen.

Als ik de context en Ibn Kathir tafsir erbij haal dan kan ik niet anders concluderen dat deze vers over het huwen van wezen gaat.

Deze vers gaat over de bescherming van wezen die onder de hoede staan hun voogd en ze bijvoorbeeld wil huwen vanwege hun erfenis. Volgens Ibn Kathir heeft Aysha gezeg dat deze aya gekomen is naar aanleiding van zo'n huwelijk met een wees vanwege het geld.

---------------------------------------------------------------------------------------------

The Prohibition of Marrying Female Orphans Without Giving a Dowry


Allah said,


[وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِى الْيَتَـمَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُمْ مِّنَ النِّسَآءِ مَثْنَى]

(And if you fear that you shall not be able to deal justly with the orphan girls, then marry (other) women of your choice, two) Allah commands, when one of you is the caretaker of a female orphan and he fears that he might not give her a dowry that is suitable for women of her status, he should marry other women, who are plenty as Allah has not restricted him. Al-Bukhari recorded that `A'ishah said, "A man was taking care of a female orphan and he married her, although he did not desire to marry her. That girl's money was mixed with his, and he was keeping her portion from her. Afterwards, this Ayah was revealed about his case;

[وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ]

(If you fear that you shall not be able to deal justly)'' Al-Bukhari recorded that `Urwah bin Az-Zubayr said that he asked `A'ishah about the meaning of the statement of Allah,

[وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِى الْيَتَـمَى]

(If you fear that you shall not be able to deal justly with the orphan girls.) She said, "O my nephew! This is about the orphan girl who lives with her guardian and shares his property. Her wealth and beauty may tempt him to marry her without giving her an adequate dowry which might have been given by another suitor. So, such guardians were forbidden to marry such orphan girls unless they treated them justly and gave them the most suitable dowry; otherwise they were ordered to marry woman besides them.'' `A'ishah further said, "After that verse, the people again asked the Messenger of Allah (about marriage with orphan girls), so Allah revealed the Ayah,

[وَيَسْتَفْتُونَكَ فِى النِّسَآءِ]

(They ask your instruction concerning the women..) [4:127].'' She said, "Allah's statement in this Ayah,

[وَتَرْغَبُونَ أَن تَنكِحُوهُنَّ]

(yet whom you desire to marry) [4:127] refers to the guardian who does not desire to marry an orphan girl under his supervision because she is neither wealthy nor beautiful. The guardians were forbidden to marry their orphan girls possessing property and beauty without being just to them, as they generally refrain from marrying them (when they are neither beautiful nor wealthy).''

----------------------------------------------------------------------------------------



Er wordt de mannen niet opgedragen om met twee vrouwen te huwen, nee er wordt naar mijn mening mee bedoelt dat je desnoods beter met twee andere vrouwen kunt trouwen dan dat je een wees te kort doet.

Zou wel kunnen denk ik, maar het sluit de praktijk van de Sahaba van het huwen van meerdere vrouwen, zonder aan de voorwaarde te voldoen die jij begrijpt, niet uit - met als maximum 4 vrouwen.

Wa salam

Pytaghoras
14-05-11, 22:14
Zou wel kunnen denk ik, maar het sluit de praktijk van de Sahaba van het huwen van meerdere vrouwen, zonder aan de voorwaarde te voldoen die jij begrijpt, niet uit - met als maximum 4 vrouwen.

Wa salam
Ophouden met dat gedoe over polygramie en geile vieze arabieren... Het antwoord op de vraag waarom Marokko is uitgenodigd is heel simpel: De arabieren in het golf zijn bang hun bezittingen te verliezen door de aanhoudende protesten In Marokko. Als Marokko lid wordt van GCC, dan betekent dat die landen mililair mogen ingrijpen in Marokko om hun bezettingen te beschermen. Die stink vieze Arabieren van de golf bezetten duizenden hectare grond.

Ze hebben het beste van Marokko in handen en je praat hier nog over polygramie en een dikke lul.

Hatert
14-05-11, 22:31
Zou wel kunnen denk ik, maar het sluit de praktijk van de Sahaba van het huwen van meerdere vrouwen, zonder aan de voorwaarde te voldoen die jij begrijpt, niet uit - met als maximum 4 vrouwen.

Wa salam

Het huwen van meerdere vrouwen stond hier ook niet ter discussie, wat ter discussie stond was dat het polygame huwelijk als pripcipe wordt gepresenteert.

Wa aleikoum assalaam.

Abu_Hurayrah
15-05-11, 23:32
Als je als land niet zoveel voorstelt moet je inschikken. Ik vergeleek Marokko met Nederland.
Dat het op jou denigrerend overkomt kan ik niet helpen.

Volgens wikipedia:

Morocco has been invited to join the GCC. Morocco has a well developed military that could assist in Saudi Arabia's efforts in the Yemen conflict. Because of the potential investment from GCC members, Morocco would also benefit from joining.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Cooperation_Council_for_the_Arab_States_of_the_Gul f#Morocco

Mark
16-05-11, 06:47
Ophouden met dat gedoe over polygramie en geile vieze arabieren... Het antwoord op de vraag waarom Marokko is uitgenodigd is heel simpel: De arabieren in het golf zijn bang hun bezittingen te verliezen door de aanhoudende protesten In Marokko. Als Marokko lid wordt van GCC, dan betekent dat die landen mililair mogen ingrijpen in Marokko om hun bezettingen te beschermen. Die stink vieze Arabieren van de golf bezetten duizenden hectare grond.

.

Dat is waar, zodra er teveel gedoe is in Marokko en ze in de GCC zitten zullen de Saoudische tanks Rabat binnenrollen zoals in Bahrain.

Abu_Hurayrah
16-05-11, 08:52
Ophouden met dat gedoe over polygramie en geile vieze arabieren... Het antwoord op de vraag waarom Marokko is uitgenodigd is heel simpel: De arabieren in het golf zijn bang hun bezittingen te verliezen door de aanhoudende protesten In Marokko. Als Marokko lid wordt van GCC, dan betekent dat die landen mililair mogen ingrijpen in Marokko om hun bezettingen te beschermen. Die stink vieze Arabieren van de golf bezetten duizenden hectare grond.

Ze hebben het beste van Marokko in handen en je praat hier nog over polygramie en een dikke lul.

Onzin, Marokko is zeer protectionistisch, dus het zal in eerste instantie niet gaan om de vrees voor verlies van bezittingen. Een samenwerking zou dit protectionisme wel kunnen verminderen ten aanzien van elkander. Maar investeerders in Marokko, door niet-Marokkanen, die weten wel dat Marokko ervoor zorgt dat het geld daar blijft rouleren, tot nu toe.

sidi bibi
17-05-11, 01:42
terwijl Marokkaanse mannen tot diep in hun 30ste noodgedwongen ongehuwd blijven omdat het land door een dictator slecht wordt bestuurt.


Ik las dit vandaag in de MarocHebdo, weekblad.

Gemiddelde leeftijd huwen nu, mannen 31 jaar, vrouwen 27 jaar.

Dat was in 1995 voor mannen 25 jaar, vrouwen 21 jaar. Het heeft niets met welvaart te maken, die was in 1995 beslist minder.

Volgens het blad ligt het aan de veranderde statuut van de vrouw door emancipatie. Gemiddelde afstudeerleeftijd vrouwen is 25 jaar. Vrouwen vinden hun studie en het hebben van een baan een belangrijker toekomstperpectief dan afhankelijkheid aan een man. Mannen prefereren steeds meer een geemancipeerde vrouw . Familietradities worden onbelangrijker.
Het vinden van een partner is problematisch, waarom stond er niet bij. Bemiddeling door een buro is geen succes en via internet noemde het blad riskant. MarocHebdo no 932

Hatert
17-05-11, 01:56
Ik las dit vandaag in de MarocHebdo, weekblad.

Gemiddelde leeftijd huwen nu, mannen 31 jaar, vrouwen 27 jaar.

Dat was in 1995 voor mannen 25 jaar, vrouwen 21 jaar. Het heeft niets met welvaart te maken, die was in 1995 beslist minder.

Volgens het blad ligt het aan de veranderde statuut van de vrouw door emancipatie. Gemiddelde afstudeerleeftijd vrouwen is 25 jaar. Vrouwen vinden hun studie en het hebben van een baan een belangrijker toekomstperpectief dan afhankelijkheid aan een man. Mannen prefereren steeds meer een geemancipeerde vrouw . Familietradities worden onbelangrijker.
Het vinden van een partner is problematisch, waarom stond er niet bij. Bemiddeling door een buro is geen succes en via internet noemde het blad riskant. MarocHebdo no 932

50 % van de Marokkaanse bevolking is analfabeet. Vrouwen nog hoger.

Die hoogopgeleide vrouwen zijn niet verantwoordelijk voor de hoge leeftijd van de mannen.

Die cijfers uit 1995 hebben natuurlijk te maken met de hogere cijfers van de plattelandsbevolking. Toen was het aandeel plattelandsbevolking veel hoger.

In de steden kun je bijna geen woning en vrouw met een rotbaantje onderhouden. Dat is de hoofdoorzaak van de verlate leeftijd.

super ick
18-05-11, 15:11
In de steden kun je bijna geen woning en vrouw met een rotbaantje onderhouden. Dat is de hoofdoorzaak van de verlate leeftijd.

Bron?

Weer Emile Ratelband?

Al Sawt
18-05-11, 15:19
Ik denk eerder dat ontmoetingen momenten zijn van wederzijds advies en sociaaleconomische samenwerking. Als een land zich bij de EU voegt, ga je dan ook dergelijke denigrerende taal uit slaan over het land dat zich bij de EU voegt, nee he en dat geldt ook voor Mark met zijn rare opmerking over Marokkaanse vrouwen.

Tja, dat is een creatieve kijk. Maar laten wij het niet mooier maken dan het is. Marokko heeft geen meerwaarde voor Golfregio. Behalve dat zij een loyale bondgenoot nauwer aan hun binden om te helpen met neerslaan van volksopstanden.

Desalniettemin juich ik het toe. Want dergelijke samenwerking zijn toe te juichen. Want tenslotte is EU voortgekomen uit een kolenunie.

Al Sawt
18-05-11, 15:21
is dat om saudische toeristen makkelijker bij de marokkaanse dames te krijgen? :)

Veel moeite hoeven ze daar niet voor te doen. Deuren staan immers wagenwijd open.

Al Sawt
18-05-11, 15:31
Ophouden met dat gedoe over polygramie en geile vieze arabieren... Het antwoord op de vraag waarom Marokko is uitgenodigd is heel simpel: De arabieren in het golf zijn bang hun bezittingen te verliezen door de aanhoudende protesten In Marokko. Als Marokko lid wordt van GCC, dan betekent dat die landen mililair mogen ingrijpen in Marokko om hun bezettingen te beschermen. Die stink vieze Arabieren van de golf bezetten duizenden hectare grond.

Ze hebben het beste van Marokko in handen en je praat hier nog over polygramie en een dikke lul.

En hoe gaan die landen in Marokko ingrijpen? Golflanden kunnen met moeite paar divisies op been brengen en hooguit paar 100mijl verderop verplaatsen.

Liefst doen ze dat niet. Anders zijn zij bang dat ze geen soldaten meer hebben om interne en externe bedreigingen (lees Iran) de kop in te drukken.

Dat ze Bahrein binnenvielen. Dat kwam mede omdat ontwikkelingen in Bahrein duizend keer erger zijn dan het verlies van hun private bezittingen in Marokko.

Dus bespaar mij jouw onzin.

Hatert
18-05-11, 16:01
Bron?

Weer Emile Ratelband?

Nee is van de heer Zebbi Bouqlawi

Abu_Hurayrah
18-05-11, 18:19
Wat de landen van de GCC typeert, is dat het tot nu toe allemaal monarchieën zijn:

Bahrain - Absolute monarchy
Kuwait - Constitutional monarchy
Oman - Islamic absolute monarchy
Qatar - Constitutional monarchy
Saudi Arabia - Islamic absolute monarchy
United Arab Emirates - Federalism, Constitutional monarchy

Morocco - Constitutional monarchy
Jordan - Constitutional monarchy

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index

Zie ook: http://arabnews.com/opinion/columns/article388615.ece

Wat voor overheden hebben/hadden de landen waarin de afgelopen tijd chaos hoogtij viert?

Dit is het antwoord:

Tunisia - Republic
Egypt - Semi-presidential system, Republic
Syria - Presidential system, single party, republic
Yemen - Republic
Libya - The Libyan government states that Libya is a direct democracy without any political parties

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index en http://en.wikipedia.org/wiki/Jamahiriya

Voor een mooie tekst ter verdediging van monarchieën zie:
http://arabnews.com/opinion/columns/article388615.ece

Al Sawt
18-05-11, 20:07
Wat voor overheden hebben/hadden de landen waarin de afgelopen tijd chaos hoogtij viert?

Dit is het antwoord:

Tunisia - Republic
Egypt - Semi-presidential system, Republic
Syria - Presidential system, single party, republic
Yemen - Republic
Libya - The Libyan government states that Libya is a direct democracy without any political parties

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index en http://en.wikipedia.org/wiki/Jamahiriya

Voor een mooie tekst ter verdediging van monarchieën zie:
http://arabnews.com/opinion/columns/article388615.ece
Dus in jouw ogen zijn monarchieën als Bahrein, SA, Koeweit en Qatar de moeite waard?????????

Dus je bent eens met hun decadente levensstijl en hun buitenlandse politiek van hoogverraad?

mark61
18-05-11, 20:14
Wat voor overheden hebben/hadden de landen waarin de afgelopen tijd chaos hoogtij viert?

Yep, de terreur van die koninkrijken is nog erger dan die van de republieken.

Verder nog wat?

super ick
18-05-11, 21:57
Yep, de terreur van die koninkrijken is nog erger dan die van de republieken.

Verder nog wat?

Volgens mij ontlopen ze elkaar niet veel.

Abu_Hurayrah
18-05-11, 22:28
Dus in jouw ogen zijn monarchieën als Bahrein, SA, Koeweit en Qatar de moeite waard?????????

Dus je bent eens met hun decadente levensstijl en hun buitenlandse politiek van hoogverraad?

Ik hoef het niet met ze eens te zijn om in te zien dat deze monarchieën de veiligheid en orde voor haar inwoners beter weet te waarborgen dan de landen die in chaos verkeren en republieken zijn.

Om alleen Allah in veiligheid te kunnen aanbidden is het belangrijkste wat een overheid te bieden heeft.

Al Sawt
18-05-11, 23:22
Ik hoef het niet met ze eens te zijn om in te zien dat deze monarchieën de veiligheid en orde voor haar inwoners beter weet te waarborgen dan de landen die in chaos verkeren en republieken zijn.

Om alleen Allah in veiligheid te kunnen aanbidden is het belangrijkste wat een overheid te bieden heeft.Dus jij kiest voor een koninkrijk die de Amerikanen een militaire basis/springplank verschaft, tegen eigen moslimbroerders?

Abu_Hurayrah
18-05-11, 23:42
Dus jij kiest voor een koninkrijk die de Amerikanen een militaire basis/springplank verschaft, tegen eigen moslimbroerders?

As for Sh Ibn Baz allowing the American troops in the Arabian Peninsula, then it is just a matter of Fiqhi dispute. Ibn Qudamah is of the opinion, and it is the correct position in the Hanbali Madhab, that it is permissible for the ruler to seek help from the Mushrikin against Mushrikin in case of necessity. His Fatwa was about nothing but the Fiqhi ruling.

This is why he wasn’t criticised by Sh Safar and others on the ruling of seeking aid from the Mushrikin itself. Rather, he was criticised for his inaccurate view on the status quo of the Middle East and the American agenda behind stationing its troops in the Gulf.

It was never a matter of Kufr and Iman, the way some people have made it out to be. On the other hand, Sheikh al-Albani was extremely critical of Sh Ibn Baz’s view and he was so outspoken that I think, his views caused him to be banned from entering Saudi again. Moreover, Sh Ibn Baz wasn’t the only scholar to have signed the Fatwa, rather it was also the great Deobandi Indian scholar Abul-Hasan al-Nadawi.

Hence, the Fatwa wasn’t a big issue in terms of its Fiqhi nature, but it was problematic with respect to its application in reality, which greatly varied from people to people as to how they viewed American hidden agendas, and at what length they thought the Americans would go, and whether inviting the Americans along with their agendas is a greater harm than letting Saddam roll his tanks into Arabia and crushing the Dawah with full force.

Bron: http://forums.islamicawakening.com/f20/bin-bazs-fatwa-about-us-troops-5371/#post30164

Al Sawt
19-05-11, 00:20
As for Sh Ibn Baz allowing the American troops in the Arabian Peninsula, then it is just a matter of Fiqhi dispute. Ibn Qudamah is of the opinion, and it is the correct position in the Hanbali Madhab, that it is permissible for the ruler to seek help from the Mushrikin against Mushrikin in case of necessity. His Fatwa was about nothing but the Fiqhi ruling.

This is why he wasn’t criticised by Sh Safar and others on the ruling of seeking aid from the Mushrikin itself. Rather, he was criticised for his inaccurate view on the status quo of the Middle East and the American agenda behind stationing its troops in the Gulf.

It was never a matter of Kufr and Iman, the way some people have made it out to be. On the other hand, Sheikh al-Albani was extremely critical of Sh Ibn Baz’s view and he was so outspoken that I think, his views caused him to be banned from entering Saudi again. Moreover, Sh Ibn Baz wasn’t the only scholar to have signed the Fatwa, rather it was also the great Deobandi Indian scholar Abul-Hasan al-Nadawi.

Hence, the Fatwa wasn’t a big issue in terms of its Fiqhi nature, but it was problematic with respect to its application in reality, which greatly varied from people to people as to how they viewed American hidden agendas, and at what length they thought the Americans would go, and whether inviting the Americans along with their agendas is a greater harm than letting Saddam roll his tanks into Arabia and crushing the Dawah with full force.

Bron: http://forums.islamicawakening.com/f20/bin-bazs-fatwa-about-us-troops-5371/#post30164

Jouw bewierookte koningen, emirs en sultans zijn niets anders dan verraders die westerse agressors binnen hebben gehaald om hun decadente levensstijl te beschermen. Met als gevolg dat 100.000en moslimbroeders in Irak en Afghanistan in oorlogsgeweld verkeren.

Triest dat je sympathie voor hun hebt.

Abu_Hurayrah
19-05-11, 09:07
Jouw bewierookte koningen, emirs en sultans zijn niets anders dan verraders die westerse agressors binnen hebben gehaald om hun decadente levensstijl te beschermen. Met als gevolg dat 100.000en moslimbroeders in Irak en Afghanistan in oorlogsgeweld verkeren.

Triest dat je sympathie voor hun hebt.

Mijn houding ten aanzien van hun is dat ik ze behoor te gehoorzamen in datgene wat gehoorzaamheid is aan Allah en ik behoor niet naar ze te luisteren wanneer dat ongehoorzaamheid betekent aan Allah.

Dit in overeenstemming met wat Allah zegt in de Koran:

O you who believe! Obey Allâh and obey the Messenger (Muhammad صلى الله عليه وسلم), and those of you (Muslims) who are in authority. (And) if you differ in anything amongst yourselves, refer it to Allâh and His Messenger (صلى الله عليه وسلم), if you believe in Allâh and in the Last Day. That is better and more suitable for final determination. [4:59]

Verder:


فقد قال البربهاري رحمه الله في ([5]):

إذا رأيت الرجل يدعو على السلطان؛ فاعلم أنه صاحب هوى، وإذا سمعت الرجل يدعو للسلطان بالصلاح؛ فاعلم أنه صاحب سنة إن شاء الله تعالى

([5]) ((شرح السنة))

Vrij vertaald:

Imam Al-Barbahaaree rahimahullah zei in Sharh al-Sunnah (Uitleg op de Sunnah):

Als je een man ziet die smeekbede verricht tegen de leider; weet dan dat hij tot de gebroeders die hun begeerten volgen behoort, en als je een man hoort die smeekbede doet met het goede voor de leider; weet dan dat hij tot de gebroeders van de Sunnah behoort inshaa-e Allahu Ta'ala (als Allah de Vehevene het Wil).

Hatert
20-05-11, 20:48
Gulf women fear Jordan, Morocco entry into GCC

Say their men might turn to women from those two countries after joining GCC

By Staff

Published Saturday, May 14, 2011

A bid by Jordan and Morocco to join a Gulf Arab alliance has already triggered fears among women in the oil-rich region that local men could turn to those two countries for wives.

Many women from Saudi Arabia and other members of the six-nation Gulf Cooperation Council (GCC) called a prominent Saudi social and religious adviser to express their fears about the entry of Jordan and Morocco into the 30-year-old GCC.

At summit talks in Riyadh last week, GCC leaders welcomed a request by the two Arab nations to join the GCC and instructed their foreign ministers to follow up their issue.

“I have received phone calls from many women in Saudi Arabia and other GCC countries expressing their fears that their men and their husbands could turn to Morocco and Jordan for wives, saying the admission of those two countries to the GCC will facilitate this,” said Sheikh Gazi Al Shammari, a family adviser at a pubic establishment in the eastern Saudi port of Dammam.

Quoted by the Saudi Sabq daily, Shammari said he was shocked by the “narrow-minded attitudes” of GCC women towards this issue.

“I call on Gulf women not to be scared and to have more self-confidence…marriage is our destiny and the plans to admit Jordan and Morocco to the GCC is only intended to serve the interests of Gulf and Arab countries as well as the Islamic nation and to bolster relations among the people of our Arab and Moslem nations.”


http://www.emirates247.com/news/region/gulf-women-fear-jordan-morocco-entry-into-gcc-2011-05-14-1.392527

http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/329960-gulf-women-fear-jordan-morocco-entry-into-gcc.html#post4693995

super ick
20-05-11, 20:53
Jouw bewierookte koningen, emirs en sultans zijn niets anders dan verraders die westerse agressors binnen hebben gehaald om hun decadente levensstijl te beschermen. Met als gevolg dat 100.000en moslimbroeders in Irak en Afghanistan in oorlogsgeweld verkeren.

Triest dat je sympathie voor hun hebt.

Zolang die overheid er voor zorgt dat hij in veiligheid de islam kan volgen vind hij alles best.
Dat zegt hij toch?

Abu_Hurayrah
21-05-11, 13:36
Gulf women fear Jordan, Morocco entry into GCC

Say their men might turn to women from those two countries after joining GCC

By Staff

Published Saturday, May 14, 2011

A bid by Jordan and Morocco to join a Gulf Arab alliance has already triggered fears among women in the oil-rich region that local men could turn to those two countries for wives.

Many women from Saudi Arabia and other members of the six-nation Gulf Cooperation Council (GCC) called a prominent Saudi social and religious adviser to express their fears about the entry of Jordan and Morocco into the 30-year-old GCC.

At summit talks in Riyadh last week, GCC leaders welcomed a request by the two Arab nations to join the GCC and instructed their foreign ministers to follow up their issue.

“I have received phone calls from many women in Saudi Arabia and other GCC countries expressing their fears that their men and their husbands could turn to Morocco and Jordan for wives, saying the admission of those two countries to the GCC will facilitate this,” said Sheikh Gazi Al Shammari, a family adviser at a pubic establishment in the eastern Saudi port of Dammam.

Quoted by the Saudi Sabq daily, Shammari said he was shocked by the “narrow-minded attitudes” of GCC women towards this issue.

“I call on Gulf women not to be scared and to have more self-confidence…marriage is our destiny and the plans to admit Jordan and Morocco to the GCC is only intended to serve the interests of Gulf and Arab countries as well as the Islamic nation and to bolster relations among the people of our Arab and Moslem nations.”


http://www.emirates247.com/news/region/gulf-women-fear-jordan-morocco-entry-into-gcc-2011-05-14-1.392527

http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/329960-gulf-women-fear-jordan-morocco-entry-into-gcc.html#post4693995

Leuk nieuwsbericht, bedankt. :)

Abu_Hurayrah
21-05-11, 17:23
Zolang die overheid er voor zorgt dat hij in veiligheid de islam kan volgen vind hij alles best.
Dat zegt hij toch?

Graag wil ik jouw uitspraak van de vrijheid om de Islam te volgen nuanceren.

Want de Islam is groot, compleet en vol van wijze geboden en verboden.

Het gaat voor de Moslim met name om de veiligheid en vrijheid om de 5 zuilen van de Islam te kunnen uitvoeren en dat zijn (1) het kunnen uitspreken van de getuigenis dat niets het recht heeft aanbeden te worden dan Allah en dat Mohammed de laatste Boodschapper van Allah is, (2) het kunnen verrichten van het gebed op zijn vastgestelde vijf tijdstippen, (3) het kunnen geven van de zakat, (4) het kunnen vasten van de maand Ramadan gedurende de dagen en (5) het kunnen verrichten van de Hajj voor zover de middelen daarvoor toereikend zijn en de gezondheid dit toe laat.

Dit zijn de zaken waarvoor een Moslimoverheid de veiligheid en facilitatie moet bieden voor een Moslim. Dit is voor zover mij bekend in alle Moslimlanden in vrijheid en tot aan het opkomen van de demonstraties in veiligheid uitvoerbaar.

Wat betreft de uitspraak van het in veiligheid kunnen volgen van de Islam, dan is dit het streven en omvat dit ook de verplichtingen die buiten de 5 zuilen staan. Echter hier gebied ik mij te zeggen dat, zoals is overgeleverd van Mujahid - dat de Moslim nooit aan alle verplichtingen van de Islam kan voldoen en dit is een tafsir (exegese) dat al in de tijd van de Salaf gezegd werd.

Hatert
21-05-11, 17:40
Leuk nieuwsbericht, bedankt. :)

Wat vindt je daar leuk aan?

Abu_Hurayrah
21-05-11, 17:43
Wat vindt je daar leuk aan?

Ik vind het leuk om te zien dat vrouwen zich zorgen maken over het kunnen voldoen aan de Sunnah van de Profeten om te kunnen trouwen.

Hatert
21-05-11, 17:48
Ik vind het leuk om te zien dat vrouwen zich zorgen maken over het kunnen voldoen aan de Sunnah van de Profeten om te kunnen trouwen.

Volgens mij maken ze zich zorgen om de fitna die al bestaat en nu nog meer kan toenemen door het makkelijker wordt om vrouwen van elders te kunnen importeren als bijvrouw.

Ik vind het verschrikkelijk dat Marokkaanse vrouwen zich moeten prostitueren.

mark61
22-05-11, 01:25
Dit zijn de zaken waarvoor een Moslimoverheid de veiligheid en facilitatie moet bieden voor een Moslim. Dit is voor zover mij bekend in alle Moslimlanden in vrijheid en tot aan het opkomen van de demonstraties in veiligheid uitvoerbaar.

En toen kon dat niet meer omdat? Tsja, omdat de koning zijn leger op moslims liet schieten misschien?

Als dat trouwens alles is, elke willekeurige ongelovige republiek staat die 5 activiteiten toe. Heb je echt geen erfelijke ban-dieten voor nodig.

mark61
22-05-11, 01:27
Ik vind het leuk om te zien dat vrouwen zich zorgen maken over het kunnen voldoen aan de Sunnah van de Profeten om te kunnen trouwen.

Het zijn dan eerder de (Marokkaanse) mannen die zich zorgen moeten maken of ze ooit nog een vrouw gaan vinden. Wat daar grappig aan is ontgaat me ten enen male. Hoe moeten die voldoen aan de Soenna?

Kan je niet rekenen of denk je dat er veel meer vrouwen zijn dan mannen?

Either way ben je geschift.

sidi bibi
22-05-11, 06:55
50 % van de Marokkaanse bevolking is analfabeet. Vrouwen nog hoger.

Die hoogopgeleide vrouwen zijn niet verantwoordelijk voor de hoge leeftijd van de mannen.

Die cijfers uit 1995 hebben natuurlijk te maken met de hogere cijfers van de plattelandsbevolking. Toen was het aandeel plattelandsbevolking veel hoger.

In de steden kun je bijna geen woning en vrouw met een rotbaantje onderhouden. Dat is de hoofdoorzaak van de verlate leeftijd.

Welnee, gewoon emancipatie.
Maar goed, de MarocHebdo zal het wel mis hebben. De Telquel schreeef er al jaren geleden een artikel over.

http://www.telquel-online.com/241/couverture_241_1.shtml

Hatert
22-05-11, 11:42
Welnee, gewoon emancipatie.
Maar goed, de MarocHebdo zal het wel mis hebben. De Telquel schreeef er al jaren geleden een artikel over.

http://www.telquel-online.com/241/couverture_241_1.shtml

Morocco

Literacy:

definition: age 15 and over can read and write
total population: 52.3%
male: 65.7%
female: 39.6% (2004 census)


Urbanization:

urban population: 58% of total population (2010)
rate of urbanization: 2.1% annual rate of change (2010-15 est.)

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/mo.html

Slinger
22-05-11, 11:44
Morocco

Literacy:

definition: age 15 and over can read and write
total population: 52.3%
male: 65.7%
female: 39.6% (2004 census)



Opvallend.

sidi bibi
22-05-11, 13:33
Morocco

Literacy:

definition: age 15 and over can read and write
total population: 52.3%
male: 65.7%
female: 39.6% (2004 census)


Urbanization:

urban population: 58% of total population (2010)
rate of urbanization: 2.1% annual rate of change (2010-15 est.)

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/mo.html

http://stats.uis.unesco.org/unesco/TableViewer/document.aspx?ReportId=121&IF_Languaga=fra&BR_Country=5040

Engelse versie rechtsboven.

Hatert
20-06-11, 12:11
Als je de herkomst van het saoedische koningshuis gaat bestuderen kom je meer te weten waarom bepaalde geleerden bepaalde soort fatwa's geven die gunstig zijn voor de dictators.

Je zult ook zien dat twee ministers, waaronder de minister van justitie een nakomelingen zijn van Ibn Wahab. Ibn Wahab (stichter van religieuze tak die nu in saoedie arabie wordt aangehangen en over de wereld wordt verspreidt) en de grondlegger van het saoedische koningshuis hebben een verbond gesloten om elkaar door dik en dun te steunen.

Eerst hebben ze zelf wel een revolutie danwel opstand ontketent tegen de ottomaanse khalifaat en etegen de Hasjemitische koningshuis en nu zij de macht hebben wordt dat mede met een beroep op de islam verboden.

Jammer dat de islam zo wordt gecorumpeerd.

"Holy GraiL"
20-06-11, 21:01
Als je de herkomst van het saoedische koningshuis gaat bestuderen kom je meer te weten waarom bepaalde geleerden bepaalde soort fatwa's geven die gunstig zijn voor de dictators.

Je zult ook zien dat twee ministers, waaronder de minister van justitie een nakomelingen zijn van Ibn Wahab. Ibn Wahab (stichter van religieuze tak die nu in saoedie arabie wordt aangehangen en over de wereld wordt verspreidt) en de grondlegger van het saoedische koningshuis hebben een verbond gesloten om elkaar door dik en dun te steunen.

Eerst hebben ze zelf wel een revolutie danwel opstand ontketent tegen de ottomaanse khalifaat en etegen de Hasjemitische koningshuis en nu zij de macht hebben wordt dat mede met een beroep op de islam verboden.

Jammer dat de islam zo wordt gecorumpeerd.

niet helemaal correct

wahabbisme = salafisme werd inderdaad gesticht door Mohammed Abdel Wahab om juist de moslims wakker te maken uit hun achterlijkheid , bijgeloof, charlatanisme ....toen om ze terug te laten keren naar de zuivere bronen van islam = Qur'an & hadiths

Adel wahab was dus gewoon een moslim klokkenluider hervormer

wahabbisme was daardoor een doorn in het oog van westerse imperialisme toen , England met name , die alles er aan deed om die nobel beweging zwart te maken, te demonizeren ...in de ogen van zowel de moslim Arabieren als de Turkse otthomanen

wahabbisme was inderdaad ook tegen westerse imperialisme & tegen de achterlijkheid van de Ottomaans rijk die Al Ijtihad door had dichtgetimmerd & de nadruk legde op uiterlijkheden van het geloof dan in plaats van echt diepgang conform de islamitisch geest , dynamiek , natuur .........

wahabbisme werd toen dus vel bestreden door zowel de westerse imperialistisch machten die de rug van het otthomaans rijk wilden breken via een soort Arabisch nationalisme in het leven te roepen , als door de arabieren & door de otthomanen

arabieren waren /zijn er bekend om hun eigen ethnisch afkomst te verheerlijken ondanks dat islam was juist tegen sectarisme, ethnicisme, racisme .........

De Engelsen met name hadden dankbaar gebruik gemaakt van die oeroude arabisch gevoelens & gebruikten die tegen de Turken in de zin van : verdeel & heers = zie het bekend verhaal wat dat betreft van Lawrence of Arabia

met als gevolg dat SA was ontstaan na een bloedig oorlog tegen de Turken met behulp van de Engelsen '.....

SA die wel een heel ander vorm van wahabbisme had eigen gemaakt om juist de origineel wahabbisme helemaal te elimineren op die manier

Dat sommige geleerden die walgelijk illegal crimineel corrupt absoluut SA monarchie proberen te legetimeren via fatwas ...is geen nieuwe zaak , dat begon al veel eerder helaas toen de Omayaden het khalifaat tot absoluut monarchie omvormden na hun overwinning in hun crimineel strijd tegen Ali karama Allah wajhaho

"Holy GraiL"
20-06-11, 21:12
Rabat, Jumada II 08, 1432 / May 11, 2011, SPA -- The Kingdom of Morocco has received with great interest the news of the Riyadh-based Gulf Cooperation Council's invitation for it to join the group.
In a statement issued here today, the Ministry of Foreign Affairs and Cooperation said Morocco has received with great interest the invitation extended to it by the GCC leaders during their 13th Consultative Meeting in Riyadh last night under the chairmanship of the Custodian of the Two Holy Mosques King Abdullah bin Abdulaziz Al Saud to join the GCC.
The statement said Morocco would like to take this chance to remind the importance and specialty of the fraternal relations binding it with the GCC member countries.
The statement added that Morocco will remain a staunch member of the Moroccan Union in its capacity as a strategic option for the Moroccan nation.
Morocco expressed full readiness to make in-depth consultations with the GCC members for putting a framework for ideal cooperation with this important region of the Arab and Islamic world.
--SPA
23:53 LOCAL TIME 20:53 GMT

Bron: saudi Press agency (http://www.spa.gov.sa/English/cdetails.php?id=892036&catid=10)

haha

Daar is onze rare propagandist van corrupt repressief absoluut SA monarchie

moet ie zich diep schamen voor het misbruik van Abu-Hurayras naam

P.S.: soort zoekt soort , zo = de zgn GCC is de exclusieve clubje van al die arabisch repressieve corrupt absolute monarchieen , Jordania wordt ook gevraagd om aan boord te komen zodat ze allemaal voor elkaar kunnen opkomen tegen de wil & belangen van hun eigen volkeren in dienst van de VS , van de rest van het westen & in diesnt van israel

"Holy GraiL"
20-06-11, 21:17
Rabat, Jumada II 08, 1432 / May 11, 2011, SPA -- The Kingdom of Morocco has received with great interest the news of the Riyadh-based Gulf Cooperation Council's invitation for it to join the group.
In a statement issued here today, the Ministry of Foreign Affairs and Cooperation said Morocco has received with great interest the invitation extended to it by the GCC leaders during their 13th Consultative Meeting in Riyadh last night under the chairmanship of the Custodian of the Two Holy Mosques King Abdullah bin Abdulaziz Al Saud to join the GCC.
The statement said Morocco would like to take this chance to remind the importance and specialty of the fraternal relations binding it with the GCC member countries.
The statement added that Morocco will remain a staunch member of the Moroccan Union in its capacity as a strategic option for the Moroccan nation.
Morocco expressed full readiness to make in-depth consultations with the GCC members for putting a framework for ideal cooperation with this important region of the Arab and Islamic world.
--SPA
23:53 LOCAL TIME 20:53 GMT

Bron: saudi Press agency (http://www.spa.gov.sa/English/cdetails.php?id=892036&catid=10)

haha

Daar is onze rare propagandist van corrupt repressief absoluut SA monarchie

P.S.: soort zoekt soort , zo = de zgn GCC is de exclusieve clubje van al die arabisch repressieve corrupt absolute monarchieen , Jordania wordt ook gevraagd om aan boord te komen zodat ze allemaal voor elkaar kunnen opkomen tegen de wil & belangen van hun eigen volkeren in dienst van de VS , van de rest van het westen & in diesnt van israel

zie wat SA , de VAE aan het doen zijn in ....Bahrain bijv = walgelijk

"Holy GraiL"
20-06-11, 23:40
haha

devils getting together