PDA

Bekijk Volledige Versie : Nigeriaanse 'genezer' heeft 107 vrouwen en 185 kinderen



Marsipulami
13-05-11, 11:27
Nigeriaanse 'genezer' heeft 107 vrouwen en 185 kinderen

http://static1.hln.be/static/FOTO/pe/7/10/9/media_xl_4181109.jpg?20110513113714

Eén vrouw onderhouden is voor velen al een hele opgave, maar wat dan gezegd van Bello Masaaba. Deze Nigeriaanse gebedsgenezer leidde een -naar islamitische normen- eenvoudig leven met twee vrouwen, tot hij erg ziek werd en het bezoek kreeg van de aartsengel Gabriël die hem opdroeg zo veel mogelijk vrouwen te trouwen. En zo geschiedde: 107 vrouwen staan er op zijn teller, wat hem 185 kinderen opleverde.

De 87-jarige Masaaba woont met zijn hele huishouden in Bida, in de Nigeriaanse staat Niger waar de sharia geldt. De autoriteiten zijn er dan ook niet gelukkig met zijn gezinssituatie. Ja, polygamie wordt getolereerd door de islam, maar vier vrouwen is daarbij wel een maximum. Masaaba echter woont samen met 86 vrouwen, waarvan de jongste 19 is en de oudste 64. Negen van zijn vrouwen zijn overleden en van twaalf andere is hij gescheiden (wegens ongehoorzaamheid).

Luidsprekers

De kranige genezer woont in een gigantisch huis van vijf verdiepingen met 89 kamers en een grote veranda aan de straatkant. Hij wordt steevast omringd door knechten die zijn schoenen uitdoen, zijn kleed in de juiste plooi houden en een kussen klaarleggen als hij wil gaan zitten. In het hele huis hangen luidsprekers, zodat iedereen in het huis en op de straat kan meeluisteren als hij zijn wijsheden verkondigt.

Normaal leven

Aan de LA Times vertelt hij zijn verhaal. "Nadat ik was afgestudeerd, heb ik 21 jaar lang een normaal leven geleidd. Ik werkte in de kledingindustrie en later in een suikerfabriek en had twee vrouwen", vertelt hij. In de jaren '70 werd hij plots erg ziek, kon dagen niet eten of slapen en al de medicijnen die hij kreeg voorgeschreven hielpen niet. Tot hij een visioen kreeg, waarin hij het bezoek kreeg van de aartsengel Gabriël.

Medicijnen

Hij gaf zijn werk op en werd een traditionele islamitische gebedsgenezer, die alle medicijnen afzweerde. De aartsengel droeg hem ook op om vrouw na vrouw na vrouw te trouwen. "Als het niet van God zelf kwam, ik had het bij twee vrouwen gehouden", zegt Masaaba.

Kinderen

Gevraagd naar zijn kinderen, moet Masaaba even nadenken. 185 heeft hij er, waarvan de jongste amper een maand oud is. 133 zijn er nog in leven. Zijn stamboom telt ondertussen ongeveer 5.000 nazaten. Het merendeel daarvan woont in de directe omgeving van zijn huis. Om zijn gezin te voeden, heeft hij elke dag drie grote zakken rijst nodig en enorme hoeveelheden vlees en groenten. Zijn inkomsten komen uit al de giften van de mensen die naar hem komen om genezen te worden.

Gevangenis

Toch is het niet allemaal rozegeur en maneschijn. Een jaar of drie geleden oordeelde de islamitische autoriteiten in deelstaat Niger dat Masaaba moest scheiden van 82 vrouwen, en dat hij er nog vier mocht overhouden. Hij weigerde. Op 15 september 2008 stormde de politie 's nachts zijn huis binnen en werd Masaaba naar de gevangenis gevoerd. 22 dagen zat hij in de cel, terwijl zijn vrouwen -waarvan er elf zwanger waren- voor de gevangenis demonstreerden. Uiteindelijk moest hij voor het Hooggerechtshof komen in hoofdstad Abuja, waar zijn advocaten al zijn vrouwen en hun ouders opriepen als getuigen. Eén voor één kwamen ze getuigen dat ze vrijwillig met hem getrouwd waren. Bij vrouw 57 hadden de rechters er genoeg van en mocht Masaaba naar huis.

Seks

De meest voor de hand liggende vraag hield de LA Times voor het einde van het interview. Hoe kan hij tegemoet komen aan de romantische noden van zijn vrouwen? "Dat vraagt iedereen", lacht hij. "In al zijn wijsheid heeft God me de kracht gegeven om hen het seksueel genot te geven dat ze nodig hebben. Als ze geen voldoening hebben, zouden ze niet bij mij blijven." (sps)

Fulanadetal
13-05-11, 12:09
Haha hij is wel een tikje naïef he?

Marsipulami
13-05-11, 12:38
Haha hij is wel een tikje naïef he?

Fantastisch leven moet die man hebben.

Pizzaman
13-05-11, 14:45
Fantastisch leven moet die man hebben.

Hangt er van af hoeveel de schoonmoeder daar te zeggen heeft. :melig:

Fulanadetal
13-05-11, 14:47
Hij denkt dus serieus dat al die kinders van hem zijn, en dat al die vrouwen voldoende door hem worden bevredigd?

Ik ben zo benieuwd welke aandoening ten grondslag heeft gelegen aan zijn koortsdroom/visioen.

Pizzaman
13-05-11, 16:48
Ik ben zo benieuwd welke aandoening ten grondslag heeft gelegen aan zijn koortsdroom/visioen.

:hihi: weet je wel zeker dat je dat wil weten.
Persoonlijk zou ik er niet eens aan moeten denken. :haha:

reallife
13-05-11, 20:06
Bij vrouw 57 hadden de rechters er genoeg van en mocht Masaaba naar huis.



:hihi: