PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Duitsland heeft 2 miljoen immigranten nodig'



Hatert
14-05-11, 17:31
za 14 mei 2011, 12:14

'Duitsland heeft 2 miljoen immigranten nodig'

BERLIJN (AFN) - Duitsland moet de komende jaren mogelijk twee miljoen mensen uit het buitenland halen om het te verwachten tekort aan vakkrachten te bestrijden. Dat zegt directeur Frank-Jürgen Weise van het federaal arbeidsbureau zaterdag in een interview met de krant Die Welt.

Weise wijst erop dat tot 2025 een tekort aan zes tot zeven miljoen vaklieden zal ontstaan. De helft van die arbeidsplaatsen zullen Duitsers kunnen bezetten. Bovendien kunnen werkgevers ,,in het slechtste geval'' de productie naar een land verplaatsen waar nog wel vakkrachten te vinden zijn en de productie zo automatiseren dat ze minder op vaklieden zijn aangewezen. Toch zullen er ook dan nog meer dan twee miljoen vaklieden nodig zijn.

De Duitse regering overlegt op 22 juni met de organisaties van werkgevers en werknemers over het probleem van het tekort aan arbeidskrachten.


http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/9785816/___Duitsland_heeft_2_miljoen_immigranten_nodig___. html?sn=nieuws_dft

Mark
14-05-11, 17:38
Tja, eerst maar eens goed kijken naar al die mensen die NIET werken in Duitsland, volgens mij meer dan 5% werkeloosheid = toch meer dan 2 miljoen in een land met 85 miljoen inwoners lijkt me.

Uiteraard is het niet passende arbeid voor iedereen maar goed, robots en ook in het buitenland fabrieken bouwen is een goede tweede keus.

Als dat niet gewenst is dan moeten ze maar eens heel hard nadenken over de sociale effecten van het opstarten van immigratie. Willen ze tijdelijke arbeidskrachten die weer weg gaan? Willen ze echte immigratie?

De enige effectieve immigratie zal dan a la Canada en Australie zijn alleen mensen met bepaalde gewenste capaciteiten binnen te halen. En ik zou ook heel goed nadenken over hoe deze mensen in je maatschappij passen: dwz eens kijken in landen waar de cultuur redelijk aansluit op de duitse cultuur.

Tomas
14-05-11, 17:41
...waar de cultuur redelijk aansluit op de duitse cultuur.

Eh... Eh... Euh... Eh...

Dit gaat toch gebeuren. Hoe hard links ook roept. Rechts is niet van plan om beter te gaan betalen of extra te investeren in automatisering. Waarom moeilijk doen, als het zo simpel kan met import? En de eventuele problemen en kosten zijn toch voor het gepeupel. En dan zeg je gewoon dat het de schuld is van links. Klaar.

Mark
14-05-11, 17:59
Tomas: Ik weet dat je graag de complete schuld van allerlei falen van de multiculti maatschappij neerlegt bij rechts. Lijkt me toch dat er een groot ingredient aan pappen en nathouden en "niet aanpakken van dat is racistisch" in zit.... en dan moet je echt bij de PvdA zijn.

Wat ik bedoel is dat je misschien beter Tjechen, Esten, Letten en Hongaren kan laten binnenkomen dan Congolezen en Jemenieten. Maar dat zal wel weer totaal geen enkel verschil maken volgens sommigen.

Hoe dan ook was de immigratie in de jaren 60-70 die leidde tot de gezinshervorming gericht op lage loon simpel werk arbeidskrachten. Zoals ik het begrijp gaat het nu veelal om vakmensen die nodige zijn: dus selecteer alleen de besten ook met goed gedrag, gezon etc. Precies wat australie doet. Haal geen idioten binnen en haal geen mensen binnen die jouw maatschappij bij voorbaat al haten en weigeren te integreren.

mark61
14-05-11, 18:20
Tomas: Ik weet dat je graag de complete schuld van allerlei falen van de multiculti maatschappij neerlegt bij rechts. Lijkt me toch dat er een groot ingredient aan pappen en nathouden en "niet aanpakken van dat is racistisch" in zit.... en dan moet je echt bij de PvdA zijn.

Wat ik bedoel is dat je misschien beter Tjechen, Esten, Letten en Hongaren kan laten binnenkomen dan Congolezen en Jemenieten. Maar dat zal wel weer totaal geen enkel verschil maken volgens sommigen.

Hoe dan ook was de immigratie in de jaren 60-70 die leidde tot de gezinshervorming gericht op lage loon simpel werk arbeidskrachten. Zoals ik het begrijp gaat het nu veelal om vakmensen die nodige zijn: dus selecteer alleen de besten ook met goed gedrag, gezon etc. Precies wat australie doet. Haal geen idioten binnen en haal geen mensen binnen die jouw maatschappij bij voorbaat al haten en weigeren te integreren.

Ik zie hem alleen maar bestrijden dat het probleem uniquement van links kwam. Dan hoef je niet meteen het tegenovergestelde te vinden.

Het gaat niet om Congolezen versus Esten. Het gaat om opleidingsniveau, en aan welk soort mensen er behoefte is. Hoogopgeleide Congolezen kunnen uitstekend in Europa functioneren, anders raak je nl. niet eens hoogopgeleid.

Zo zijn er miljoenen prima functionerende Arabieren, oeh moslims ook nog eens, die het prima doen in de VS en Canada. De problemen die wij hebben hebben ze daar niet met die groep/en. Dat komt doordat de samenstelling van die groep ook heel anders is. Overwegend middle class, ondernemend, en vaak, maar lang niet altijd, hoogopgeleid. In het geval van Canada meestal wel, omdat Canada dat eist. De VS eist niks, die verloot toegangskaartjes.

In NL was het werving van met opzet de slechtst opgeleiden. Weer zo'n dingetje dat nooit iemand wil horen, vooral rechts niet. Want die bazen wouden geen goocheme intellectuele Marokkanen die de werkvloer maar op stelten zouden zetten met onzinnige eisen als CAO-lonen enzo :hihi:

Tomas
14-05-11, 21:20
Ik zie hem alleen maar bestrijden dat het probleem uniquement van links kwam. Dan hoef je niet meteen het tegenovergestelde te vinden.

Ik ben geradicaliseerd door die meugolen hier.

mark61
14-05-11, 21:21
Ik ben geradicaliseerd door die meugolen hier.

Het komt wel weer goed.

knuppeltje
15-05-11, 11:40
Lijkt me toch dat er een groot ingredient aan pappen en nathouden en "niet aanpakken van dat is racistisch" in zit.... en dan moet je echt bij de PvdA zijn.

Precies wat australie doet. Haal geen idioten binnen en haal geen mensen binnen die jouw maatschappij bij voorbaat al haten en weigeren te integreren.

Moet je toch eens even kijken in hoeveel van de laatste 11 kabinetten de PvdA heeft gezeten. Dat was in 4 stuks daarvan, en van die 4 niet eens altijd als de grootste partij. Dus als je het over pappen en nat houden wilt hebben.

Ondanks dat toelatingsbeleid sinds een aantal jaren, kent ook Australië een groot vluchtelingenprobleem en ook geweldige problemen met integratie van immigranten.
Aziatische vluchtelingen werden tot voor kort massaal op een paar eilanden gedumpt en daar onder erbarmelijke omstandigheden gehouden. Een en ander heeft dan ook tot heel wat verontwaardiging geleid.

Van de eerste generaties Ausie-gangers vanaf de jaren vijftig was binnen 5 jaar al meer dan 60% terug, zo goed kregen ze het daar, en als er nog meer het geld ervoor had kunnen opbrengen, dan wat dat percentage misschien nog veel hoger geweest. Voor Canada was het percentage gedesillusioneerde terugkeerders veel en veel lager. Ook de laatste jaren wordt de vreemdelingenhaat, tegen de Aziatische inwoners bijvoorbeeld, in Australië er steeds groter en groter, aangenomen wordt dat daar de economische crisis mee te maken heeft. Maar het was er allang.

Over de haat tegen de nativs maar niet te spreken.

The_Grand_Wazoo
15-05-11, 13:07
Lijkt me toch dat er een groot ingredient aan pappen en nathouden en "niet aanpakken van dat is racistisch" in zit.... en dan moet je echt bij de PvdA zijn.


Dit is net zo hardnekkige mythe als het vastgeroeste idee dat linkse kabinetten het meest schadelijk zijn voor de overheidsfinanciën.

Graag wijs ik er op dat het strenge immigratiebeleid van Nederland is ingezet en vormgegeven door een minister van PvdA huizen en dat zijn opvolger Verdonk er geen enkele wezenlijke bijdrage aan heeft geleverd. Ook wijs i er op dat het vooral CDA en VVD zijn geweest die de buitenalnders in grote hoeveelheden hier naar toe hebben gehaald.

Een van de dingen die je de PvdA kan verwijten is dat zij, toen de buitenlanders hier eenmaal waren, vast hield aan de lijn dat mensen die je binnen haalt, ook fatsoenlijk behandeld dienen te worden - da´s inderdaad niet erg netjes van de PvdA.

The_Grand_Wazoo
15-05-11, 13:11
Van de eerste generaties Ausie-gangers vanaf de jaren vijftig was binnen 5 jaar al meer dan 60% terug, zo goed kregen ze het daar, en als er nog meer het geld ervoor had kunnen opbrengen, dan wat dat percentage misschien nog veel hoger geweest. Voor Canada was het percentage gedesillusioneerde terugkeerders veel en veel lager. Ook de laatste jaren wordt de vreemdelingenhaat, tegen de Aziatische inwoners bijvoorbeeld, in Australië er steeds groter en groter, aangenomen wordt dat daar de economische crisis mee te maken heeft. Maar het was er allang.



Het lukte mijn hoog-opgeleide schoonouders halverwege de zesitger-jaren maar niet om een carriere op te bouwen in Australie. Zij bleven hopen tot een arbeidsbemiddelaar hen toevertrouwde dat Australie niet op immigranten wacht, maar op de kinderen van de immigranten. Dat zijn wel Australiers, de immigranten niet.

Da´s natuurlijk niet leuk om te horen en dus zijn ze teruggekeerd.

Helaas is het in Nederland nog veel treuriger op dit moment: daar blijf je tot in de 7e graad nog allochtoon genoemd worden.

Bart.NL
15-05-11, 13:44
'Integratiedebat vol met onjuistheden'

AMSTERDAM - Het debat over de integratie van allochtonen staat bol van beweringen die feitelijk niet kloppen.

De historici Leo Lucassen (hoogleraar aan de Universiteit Leiden) en Jan Lucassen (bijzonder hoogleraar aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en medewerker van het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis) stellen dit in hun boek Winnaars en verliezers - Een nuchtere balans van vijfhonderd jaar immigratie. Dat komt vrijdag uit.

''Het debat wordt in grote mate gekenmerkt door ongefundeerde meningen'', zegt Leo Lucassen. ''Met onze kennis van de geschiedenis viel het ons op dat veel dingen niet kloppen. Dat zijn we aan de hand van feiten gaan controleren.''

Elite

Een van de stellingen die hem het meest ergeren, is dat links verantwoordelijk is voor de massa-immigratie van niet-westerse allochtonen. ''De elite zou doelbewust de deur hebben opengezet en een miljoen moslims hebben binnengelaten. Dit vanuit het idee dat een multiculturele samenleving geweldig is.''

Economie

De werkelijkheid is anders, aldus Lucassen. Toen de economie in de jaren zeventig slechter ging draaien, vond zowel links als rechts dat de grenzen dicht moesten voor gastarbeiders. Maar degenen die er al waren, lieten vervolgens hun gezinnen overkomen.

Daar was niks meer aan te doen. Rechtse partijen hadden begin jaren zestig namelijk al besloten om gezinshereniging mogelijk te maken.

Hollywoodfilm

''Niemand heeft het voorzien en het was geen doelbewuste actie'', zegt Lucassen. '' Het is dus geen Hollywoodfilm met een bad guy, maar een veel ingewikkelder verhaal.''

Een andere bewering die volgens hem niet klopt, is dat er sprake is van massa-immigratie van niet-westerse allochtonen. Ja, er komen veel van deze migranten, maar er vertrekken er ook veel. Bovendien zitten er veel kennismigranten en adoptiekinderen tussen.

De afgelopen vijf jaar komen er jaarlijks per saldo maar enkele honderden of duizenden Marokkanen en Turken. ''Dus van massa-immigratie is helemaal geen sprake.''

Media en politiek

Dat veel mensen dit soort stellingen toch voor waar aannemen, komt volgens Lucassen voor een deel door de media en de politiek. Die benadrukken vooral zaken die niet goed gaan.

Ook speelt mee dat er jarenlang een taboe heerste op het benoemen van problemen met minderheden. ''En toen is het helemaal de andere kant op geschoten. Nu mag je niks positiefs meer zeggen.''

http://www.nu.nl/binnenland/2503212/integratiedebat-met-onjuistheden.html

Joesoef
15-05-11, 17:33
Voordeel van werkende buitenlanders is dat ze geld uitgeven en zo de locale economie steunen en belasting betalen. Zie ik uitkeringstrekkers nog niet zo snel doen en ze zijn niet voor niets werkloos.
Dat zo een uitkeringsnietsnut de billen van oma wast daar kunnen we prima mee leven totdat zo een nietsnut jouw billen komt wassen dan zien we liever een verwegistan met een washandje.

Pizzaman
15-05-11, 18:05
Voordeel van werkende buitenlanders is dat ze geld uitgeven en zo de locale economie steunen en belasting betalen. Zie ik uitkeringstrekkers nog niet zo snel doen en ze zijn niet voor niets werkloos.
Dat zo een uitkeringsnietsnut de billen van oma wast daar kunnen we prima mee leven totdat zo een nietsnut jouw billen komt wassen dan zien we liever een verwegistan met een washandje.

Het maakt geen moer uit wie het doet, als het maar gedaan wordt.

Waar het op neer komt is dat er 2 miljoen werkenden nodig zijn.
Als die uitkeringstrekkers het dan verrekken, en je van elders moet halen...
...dan zou ik zeggen bezuinig dat bedrag maar op die uitkeringstrekkers.

'wie niet werkt zal ook niet eten'. :cool:

Joesoef
15-05-11, 18:56
Als die uitkeringstrekkers het dan verrekken, en je van elders moet halen...



Duitsland heeft gekozen.

Pizzaman
15-05-11, 21:38
Duitsland heeft gekozen.

Nee ze hebben maar half gekozen.
Stopzetten van uitkeringen aan nietsnutten dient nog te volgen.

Joesoef
15-05-11, 22:11
Nee ze hebben maar half gekozen.
Stopzetten van uitkeringen aan nietsnutten dient nog te volgen.


Kennelijk hebben nietsnutten ook zin.

Karin.N
15-05-11, 22:27
Het maakt geen moer uit wie het doet, als het maar gedaan wordt.

Waar het op neer komt is dat er 2 miljoen werkenden nodig zijn.
Als die uitkeringstrekkers het dan verrekken, en je van elders moet halen...
...dan zou ik zeggen bezuinig dat bedrag maar op die uitkeringstrekkers.

'wie niet werkt zal ook niet eten'. :cool:

Al zouden we graag willen er blijven altijd mensen die domweg niet mee kunnen komen in de huidige samenleving. Die kun je niet zomaar in de hoek zetten.

Mensen die niet willen werken, daar zitten werkgevers en hun toekomstige collega's echt niet op te wachten.

Moeten de mensen die niet kunnen of niet willen dan maar creperen? Wat voor problemen denk je dat dat geeft. Tis gemakkelijk gezegd dat wie niet wil werken, niet zal eten. Maar in de praktijk is dat allemaal niet zo simpel.

Mark
16-05-11, 07:01
Ja, laten we besluiten dat we economisch niet meer moeten groeien :) Gewoon we stoppen innovatie, groei etc. Iedereen hier schijnt dat wel een geweldig idee te vinden en dan schaffen we ook de rente af!

Eens kijken wat jullie mening is zodra de massa werkeloosheid begint, jullie je opgebouwde pensioenen niet meer met inflatiecorrectie krijgen maar wel leuke buitenlandse producten willen kopen.

Mark
16-05-11, 07:02
Al zouden we graag willen er blijven altijd mensen die domweg niet mee kunnen komen in de huidige samenleving. Die kun je niet zomaar in de hoek zetten.

Mensen die niet willen werken, daar zitten werkgevers en hun toekomstige collega's echt niet op te wachten.

Moeten de mensen die niet kunnen of niet willen dan maar creperen? Wat voor problemen denk je dat dat geeft. Tis gemakkelijk gezegd dat wie niet wil werken, niet zal eten. Maar in de praktijk is dat allemaal niet zo simpel.

mensen die niet willen zijn verwende kinderen die je keihard in de hoek moet zetten om ze op te voeden.

mensen die wel kunnen maar niet willen kunnen wat mij betreft aan het water en brood.

justus
16-05-11, 07:33
Tomas: Ik weet dat je graag de complete schuld van allerlei falen van de multiculti maatschappij neerlegt bij rechts. Lijkt me toch dat er een groot ingredient aan pappen en nathouden en "niet aanpakken van dat is racistisch" in zit.... en dan moet je echt bij de PvdA zijn.

Wat ik bedoel is dat je misschien beter Tjechen, Esten, Letten en Hongaren kan laten binnenkomen dan Congolezen en Jemenieten. Maar dat zal wel weer totaal geen enkel verschil maken volgens sommigen.

Hoe dan ook was de immigratie in de jaren 60-70 die leidde tot de gezinshervorming gericht op lage loon simpel werk arbeidskrachten. Zoals ik het begrijp gaat het nu veelal om vakmensen die nodige zijn: dus selecteer alleen de besten ook met goed gedrag, gezon etc. Precies wat australie doet. Haal geen idioten binnen en haal geen mensen binnen die jouw maatschappij bij voorbaat al haten en weigeren te integreren.


het lijkt me logisch dat als je al overweegt om 'mensen te importeren' dat je dat doet vanuit EU lidstaten (die mogen sowieso al komen), omdat die toch meer affiniteit hebben met de eu-cultuur dan mensen uit andere landen.
daarbij vraagt men om gekwalificeerde arbeiders. Die zijn binnen de eu riant voor handen itt de andere staten waar ze geen opleiding of zo hebben.

Karin.N
16-05-11, 09:42
mensen die niet willen zijn verwende kinderen die je keihard in de hoek moet zetten om ze op te voeden.

mensen die wel kunnen maar niet willen kunnen wat mij betreft aan het water en brood.

Je houdt altijd een groep over die niet kan meekomen. Terecht dat degene die niet willen werken worden aangepakt, maar de mensen die niet kunnen meekomen is en blijft een heel ander verhaal.

Mensen die niet willen kun je dwingen, maar in hoeverre werkt dat stimulerend op de werkplek? Zowel voor de werkgever als voor de collega's.

Tis allemaal gemakkelijk geroepen (doe het zelf ook wel eens), maar in de praktijk is eea toch (helaas) ingewikkelder. Tenzij we geen rekening houden met de gevolgen van zo'n snoeihard beleid.

Pizzaman
16-05-11, 10:32
Je houdt altijd een groep over die niet kan meekomen.
Ja, echter die groep wordt al gestimuleerd vanaf de kleuterschool om juist dat gedrag te vertonen.
Het onderscheid tussen degenen die niet KUNNEN leren en niet WILLEN, was mij altijd wel duidelijk.


Terecht dat degene die niet willen werken worden aangepakt, maar de mensen die niet kunnen meekomen is en blijft een heel ander verhaal.
We hebben het hier beslist nioet over mensen met een handicap, als je dat bedoelt.


Mensen die niet willen kun je dwingen, maar in hoeverre werkt dat stimulerend op de werkplek? Zowel voor de werkgever als voor de collega's.
Een 'werkplek' met 'collega's' is wellicht voor velen te hoog gegrepen.
En veel te gezellig. Mag best een soort 'dijkophogingsproject' of zoiets zijn.


Tis allemaal gemakkelijk geroepen (doe het zelf ook wel eens), maar in de praktijk is eea toch (helaas) ingewikkelder. Tenzij we geen rekening houden met de gevolgen van zo'n snoeihard beleid.
Zo kan je ook praten, maar zie nu de gevolgen van een boterzacht beleid.

Max Stirner
16-05-11, 10:59
Tis gemakkelijk gezegd dat wie niet wil werken, niet zal eten. Maar in de praktijk is dat allemaal niet zo simpel.



Jawel hoor.

Dat is altijd zo geweest en is nog steeds het geval in het overgrote deel van de wereld.


Het idee dat wij dergelijke mensen iets verplicht zouden zijn, is lachwekkend

mark61
16-05-11, 11:38
Oh het ken best. Dan krijg je een VS waar die mensen over straat zwerven. Heel aangenaam en beschaafd allemaal.

Je zou misschien denken dat dat soort mensen dan zou worden geëlimineerd door niet-voortplanting, maar zo werkt het blijkbaar niet :cheefbek:

Je kan natuurlijk weer zoals in de jaren 30 alle 'asocialen' in werkkampen zetten, maar ik geloof niet dat dat veel geld bespaart.

Ik zou ze wel aan de aardbeienpluk zetten :hihi: Maar das ook maar een maandje per jaar.

Joesoef
16-05-11, 11:42
Zo kan je ook praten, maar zie nu de gevolgen van een boterzacht beleid.


In menig ontwikkelingsland leven de mensen letterlijk in de goot. Natuurlijk gewoon uit luiheid.

Max Stirner
16-05-11, 11:47
Oh het ken best. Dan krijg je een VS waar die mensen over straat zwerven. Heel aangenaam en beschaafd allemaal.

.


Ah ... daar zijn de 'Amerikaanse toestanden' weer :)

Max Stirner
16-05-11, 11:53
In menig ontwikkelingsland leven de mensen letterlijk in de goot. Natuurlijk gewoon uit luiheid.



En tegelijkertijd zie je daar eigen initiatief, ondernemingsdrang, motivatie & optimisme waar wij jaloers op kunnen zijn, maar waar door het gepamper van de overheid geen enkele noodzaak toe bestaat

mark61
16-05-11, 11:56
Ah ... daar zijn de 'Amerikaanse toestanden' weer :)

Wat dacht je dan dat er gebeurde als je 'asocialen' geen uitkering meer geeft?

Ze gaan opeens aan het werk? Verdwijnen op mysterieuze wijze?

Tomas
16-05-11, 11:57
En tegelijkertijd zie je daar eigen initiatief, ondernemingsdrang, motivatie & optimisme waar wij jaloers op kunnen zijn, maar waar door het gepamper van de overheid geen enkele noodzaak toe bestaat

Spreek voor jezelf.

Die arme sloebers in een ontwikkelingsland die jij zo bewonderd, waren in een niet ontwikkelingsland gewoon rijk geweest.

Joesoef
16-05-11, 12:02
En tegelijkertijd zie je daar eigen initiatief, ondernemingsdrang, motivatie & optimisme waar wij jaloers op kunnen zijn, maar waar door het gepamper van de overheid geen enkele noodzaak toe bestaat

Die zwervers in de sloppenwijken, in de goot, die worden natuurlijk niet hard genoeg door de overheid daar aangepakt. Die zwartjes die geen eten hebben, die zijn gewoon ook lui! Zelfs daar pamperen ze die luie donders!

Max Stirner
16-05-11, 12:09
Spreek voor jezelf.

Die arme sloebers in een ontwikkelingsland die jij zo bewonderd, waren in een niet ontwikkelingsland gewoon rijk geweest.


Ja, dat denk ik ook.

Wat wil je daar mee zeggen ?

Max Stirner
16-05-11, 12:14
Die zwervers in de sloppenwijken, in de goot, die worden natuurlijk niet hard genoeg door de overheid daar aangepakt. Die zwartjes die geen eten hebben, die zijn gewoon ook lui! Zelfs daar pamperen ze die luie donders!


Nee.

Das dus precies wat ik níet bedoel.

Mark
16-05-11, 12:16
lol, wat een zwart wit redenaties weer.

Dus als ik voorstel om mensen die werken kunnen maar niet WILLEN niet te voorzien van een uitkering + huis + flatscreenTV + vakantie naar Spanje. (Op kosten van mensen die niet te beroerd zijn om te werken)

dan veroordeel ik arme sloebers op straat te leven?

hou toch op, natuurlijk bedoel ik geen (geestelijk) gehandicapten aan hun lot overlaten of mensen te laten verkommeren...

gewoon mensen die kunnen werken maar door een systeem van constant alles voor NIETS te krijgen geen enkele drive meer hebben om iets te doen en nu ook gewend zijn dat ze alles voor niets krijgen... en dat nu zelfs opeisen. Die moet je door hun privileges te minimaliseren en onaantrekkelijk te maken in te late zien dat ze beter wel hun TERECHTE bijdrage aan de samenleving moeten geven.

mark61
16-05-11, 12:16
Nee.

Das dus precies wat ik níet bedoel.

Magoed, ik vroeg je dus iets. Wat wou je met die lui doen?

Ipv. je lollige opmerkingen.

Max Stirner
16-05-11, 12:18
Wat dacht je dan dat er gebeurde als je 'asocialen' geen uitkering meer geeft?

Ze gaan opeens aan het werk?


Ik denk inderdaad dat er veel aan het werk zullen gaan.

Is dat een hele naïeve gedachte ?

Mark
16-05-11, 12:19
Ik denk inderdaad dat er veel aan het werk zullen gaan.

Is dat een hele naïeve gedachte ?

Nee Max volgens sommige mensen moeten we dan bang zijn dat ze andere dingen gaan doen en daarom moeten we uit voorzorg hun werkweigering belonen met gratis geld etc uitdelen.

mark61
16-05-11, 12:21
Ik denk inderdaad dat er veel aan het werk zullen gaan.

Is dat een hele naïeve gedachte ?

Ja. Het punt is namelijk dat geen werkgever zo iemand zal aannemen. Zie aardbeiensaga.

Next.

Joesoef
16-05-11, 12:22
hou toch op, natuurlijk bedoel ik geen (geestelijk) gehandicapten aan hun lot overlaten of mensen te laten verkommeren...

Niet elke handicap is zichtbaar. Veel 'uitkeringstrekkers' zijn psychisch zo verknipt dat ze in een normaal bedrijf nooit kunnen functioneren. Veel gemeentes zijn nu de kaartenbak van de sociale dienst aan het opschonen en deze mensen komen nu allemaal terecht in de sociale werkvoorziening. Echter een probleem, ook daar functioneren ze niet en dat drukt heel zwaar op de sociale werkplaatsen omdat deze groep nietsnutten alle aandacht en begeleiding opslokt. Dit allemaal tenkoste van de wel willende mensen die daar werken. Veel sociale werkplaatsen zitten nu in zwaar weer wegens deze nieuwe instroom.

mark61
16-05-11, 12:22
Nee Max volgens sommige mensen moeten we dan bang zijn dat ze andere dingen gaan doen en daarom moeten we uit voorzorg hun werkweigering belonen met gratis geld etc uitdelen.

Heb jij een oplossing?

Want die gratuite borrelpraat hier is wel lachen voor jullie, maar zet net zo weinig zoden aan de dijk als Marcel van Dampraat.

Lees Joesoef, die heeft er verstand van.

Max Stirner
16-05-11, 12:30
Magoed, ik vroeg je dus iets. Wat wou je met die lui doen?

Ipv. je lollige opmerkingen.



Alleen al het idee dat 'wij' wat met die mensen moeten 'doen', is in feite bespottelijk.

Joesoef
16-05-11, 12:33
Alleen al het idee dat 'wij' wat met die mensen moeten 'doen', is in feite bespottelijk.


Neem maar van mij aan dat sommige mensen echt te stom zijn om in een normale omgeving te werken.

Geloof niet dat je dat doet maar ik heb hoop.

knuppeltje
16-05-11, 12:40
Ah ... daar zijn de 'Amerikaanse toestanden' weer :)

Of ze typisch Amerikaans zijn weet ik niet, maar dat neemt niet weg dat het wel de realiteit is.

Max Stirner
16-05-11, 12:43
Ja. Het punt is namelijk dat geen werkgever zo iemand zal aannemen. Zie aardbeiensaga.

Next.



Die aardbeiensaga toont juist - eens te meer, de daadwerkelijk 'zielige, verknipte gevallen' ten spijt - aan dat veel werklozen niet wíllen werken:

'Zolang het nog niet 'hoeft', doe ik het niet'


En zo'n mentaliteit kan je je alleen permitteren als Vadertje Staat je hiervoor beloont met een uitkering en een knuffel.

Soldim
16-05-11, 12:49
Ja. Het punt is namelijk dat geen werkgever zo iemand zal aannemen.

Dat is precies het punt -- er zijn mensen die wil je gewoon niet in je organizatie hebben; zelfs als een ander ervoor zou betalen.

Dat soort figuren zullen nooit een betaalde baan vinden,en als je hun uitkering etc. intrekt waarschijnlijk een niet legale manier bedenken om in hun behoeften te voorzien. Iemand in de gevangenis onderhouden kost een stuk meer dan een uitkering en wat huursubsidie.

Max Stirner
16-05-11, 12:50
Neem maar van mij aan dat sommige mensen echt te stom zijn om in een normale omgeving te werken.

Geloof niet dat je dat doet maar ik heb hoop.


Dat wil ik best geloven: maar dat dit om vele honderdduizenden gevallen zou gaan, geloof ik niet.

knuppeltje
16-05-11, 12:53
En tegelijkertijd zie je daar eigen initiatief, ondernemingsdrang, motivatie & optimisme waar wij jaloers op kunnen zijn,

Je bedoelt dat ze ons nog heel wat kunnen leren dus. In dat geval kunnen we ze beter maar met zoveel mogelijk naar hier halen om ons dat bij te brengen, en al onze luie donders die toch niet willen leren en werken daar naartoe sturen. Worden die daar in intiatief, ondernemersdrang, motivatie en optimisme wel heropgevoed tot goede burgers toch?

Ach, ik heb dat ook wel eens een paar keer aangezien in een ontwikkelingsland, al die intiatieven, al die ondernemersdrang, al die motivatie en al dat optimisme, en dat allemaal niet eens in een van de slechtere ontwikkelingslanden. Daarom twijfel ik er dan ook geen moment aan dat ik het grenzeloze geluk heb dat ik hier geboren ben en niet daar.
Volgens mij vinden ze dat daar ook, en voor velen terecht.

Mark
16-05-11, 12:54
Heb jij een oplossing?

Want die gratuite borrelpraat hier is wel lachen voor jullie, maar zet net zo weinig zoden aan de dijk als Marcel van Dampraat.

Lees Joesoef, die heeft er verstand van.



Ik begrijp ook wel dat er helaas gevallen zijn die niet op te lossen zijn en uiteindelijk maar onderhouden moeten worden. Maar het huidige systeem houdt voor een grote groep in stand dat het niet voor ze loont te gaan werken. Dus door daar harder in te grijpen kun je misschien 80% van die mensen aan het werk krijgen. Misschien stom werk zoals asperges plukken, straat vegen, fabriekswerk. Mensen die kunnen worden verdomd creatief en werkwillig als de omstandigheden er naar zijn. Mensen die echt niet kunnen worden dan terecht door het sociale vangnet opgevangen.

Het is geen of of het is een kwestie van het kaf van de koren te scheiden door de selectie strenger te maken.

Op die manier hou je de verzorgings staat ook betaalbaar, want wat mij betreft verbruiken de mensen die wel kunnen maar niet willen werken het geld wat besteed had kunnen worden aan bejaarden verzorgen en mensen verzorgen die zelf geen KEUS hebben.

Max Stirner
16-05-11, 13:00
Je bedoelt dat ze ons nog heel wat kunnen leren dus. In dat geval kunnen we ze beter maar met zoveel mogelijk naar hier halen om ons dat bij te brengen, en al onze luie donders die toch niet willen leren en werken daar naartoe sturen. Worden die daar in intiatief, ondernemersdrang, motivatie en optimisme wel heropgevoed tot goede burgers toch?

.


Goed plan. Maar, het zal je niet verbazen:

Ben niet zo van het van staatswege 'opvoeden', 'helpen' enzo



Zou simpelweg graag zien dat iedereen - die daar redelijkerwijs toe in staat mag worden geacht - verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen bestaantje en daarvoor niet (indirect) bij mij aanklopt.

Joesoef
16-05-11, 13:01
Dat wil ik best geloven: maar dat dit om vele honderdduizenden gevallen zou gaan, geloof ik niet.


Neem maar aan dat het zo is. Met het grootse gedeelte van wat wij uit de kaartenbak uit de soos zien voorbij komen is in 90% van de gevallen in het bedrijfsleven niets te beginnen. Met een deel is zelfs in een sociale werkplaats niets te doen. Over het algemeen gaat het om mensen met vergaande sociale beperkingen (gedrag/ psychische handicaps/ verslaving).

Deze 'nietsnutten' zouden mijn inziens een uitkering in natura moeten krijgen dwz huur/ gas/ licht/ ziektekosten worden voor deze mensen betaald, kleding- en voedselbonnen en een klein zakcentje.

knuppeltje
16-05-11, 13:03
Die aardbeiensaga toont juist - eens te meer, de daadwerkelijk 'zielige, verknipte gevallen' ten spijt - aan dat veel werklozen niet wíllen werken:

Richt een bedrijf op voor iedereen die wel wil maar niet goed kan, betaal hen toch volgens cao-normen en zie hoever je komt.

Ik geloof niet dat er nog veel mensen zijn die graag mensen die te beroerd zijn om werken de hand boven het hoofd willen houden.

De werkelijke aarbeiensaga bestaat uit de aanname dat werkgevers banen zomaar geven aan mensen die wel willen maar niet zo goed kunnen. Dat is pas echt in sprookjes geloven.

Soldim
16-05-11, 13:05
Het is geen of of het is een kwestie van het kaf van de koren te scheiden door de selectie strenger te maken.


Hoe maak je die selectie dan strenger?

Als ik iemand aan moet nemen en heb een ongemotiveerde en niet overdreven intelegent voorkomend persoon laat ik de positie liever open. Of de persoon in kwestie echt dom en ongemotiveerd is of zich alleen maar zo voordoet om wel de verplichte solicitaties te doen maar geen baan aangeboden te krijgen maakt me helemaal niets uit.

Je kunt werklozen intelligentie testen af laten leggen, er psychologen opzetten en weet ik wat; ik geloof dat het heel moeilijk zal worden om een rechtvaardig onderscheid te maken tussen hen die niet willen en het deel dat echt niet kan.

Joesoef
16-05-11, 13:14
ik geloof dat het heel moeilijk zal worden om een rechtvaardig onderscheid te maken tussen hen die niet willen en het deel dat echt niet kan.


In de praktijk mbv een re-integratietraject is zoiets redelijk snel duidelijk (tussen 3 en 6 maanden). Alleen wat dan, werkgevers zitten op mensen die wel kunnen maar niet willen niet te wachten. Niemand eigenlijk, ik ook niet.
Dan de mensen die wel kunnen en toch ook eigenlijk wel willen. Deze mensen stimuleren om wat te doen, uitstekend. Er moet indien deze mensen weer gemotiveerd zijn echter wel een 'beloning' volgen namelijk een baan en die is er vaak niet.


Juiste oplossing is nog niet zo makkelijk.

knuppeltje
16-05-11, 13:18
Goed plan. Maar, het zal je niet verbazen:

Zou simpelweg graag zien dat iedereen - die daar redelijkerwijs toe in staat mag worden geacht - verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen bestaantje en daarvoor niet (indirect) bij mij aanklopt.

Dat valt dan weer mee.

Tja, zelfs de meest verdienenden kloppen via allerlei belastingvoordelen juist bij de minstverdieneden aan. Dat klinkt misschien gek, maar toch is het zo. Kijk maar naar onze nationale hypotheekschuld, allemaal gefinancierd ten koste van de minder verdieners die niet al die aftrekposten hebben. Die verdienen dat dus echt niet.
Misschien moet het hele systeem op de schop. Die niet willen werken meer achter de broek gezeten en de meer verdieners minder kans dat ten koste van de minderverdieners.
Blijft nog steeds het probleem bestaan: wie gaat de minder goed meekunners toch tegen een redelijke loonbetaling in dienst nemen. En ze zijn met heel velen. Denk maar aan alle lichamelijk meer of minder ge handicapten, hebben we het nog niet eens over meer of minder geestelijk ge handicapten, of over mensen die van beide handicaps iets meer of minder hebben. Jij?

Slinger
16-05-11, 13:45
Dat valt dan weer mee.

Tja, zelfs de meest verdienenden kloppen via allerlei belastingvoordelen juist bij de minstverdieneden aan. Dat klinkt misschien gek, maar toch is het zo. Kijk maar naar onze nationale hypotheekschuld, allemaal gefinancierd ten koste van de minder verdieners die niet al die aftrekposten hebben. Die verdienen dat dus echt niet.
Misschien moet het hele systeem op de schop. Die niet willen werken meer achter de broek gezeten en de meer verdieners minder kans dat ten koste van de minderverdieners.
Blijft nog steeds het probleem bestaan: wie gaat de minder goed meekunners toch tegen een redelijke loonbetaling in dienst nemen. En ze zijn met heel velen. Denk maar aan alle lichamelijk meer of minder ge handicapten, hebben we het nog niet eens over meer of minder geestelijk ge handicapten, of over mensen die van beide handicaps iets meer of minder hebben. Jij?

Dus ook de huursubsidie afschaffen?

Soldim
16-05-11, 13:55
Dus ook de huursubsidie afschaffen?

Als je de salarisen, ook van hen die productief een zeer beperkte bijdrage kunnen leveren, aanpast is daar geen probleem mee.

Bovendien, als je de HRA afschaft zullen prijzen aan beneden gaan -- hoe minder een huis waard is, des te minder huur er voor gevraagd kan worden.

knuppeltje
16-05-11, 14:50
Dus ook de huursubsidie afschaffen?

Ook die huursubsidie moet je een een totaalplaatje betreffende woonlasten versus inkomen zien in te passen.

Slinger
16-05-11, 14:52
Als je de salarisen, ook van hen die productief een zeer beperkte bijdrage kunnen leveren, aanpast is daar geen probleem mee.

Bovendien, als je de HRA afschaft zullen prijzen aan beneden gaan -- hoe minder een huis waard is, des te minder huur er voor gevraagd kan worden.

En alle andere subsidies voor de laagste inkomens, wat doen we daar mee?

super ick
16-05-11, 15:15
za 14 mei 2011, 12:14

'Duitsland heeft 2 miljoen immigranten nodig'

BERLIJN (AFN) - Duitsland moet de komende jaren mogelijk twee miljoen mensen uit het buitenland halen om het te verwachten tekort aan vakkrachten te bestrijden.

Ik adviseer ze te gaan shoppen in Z.O. Azie en niet in Afrika of het M.O. Die kosten namelijk, inmiddels bewezen, alleen maar geld.

En leifst vooraf opleiden en de taal leren in land van herkomst dat maakt de kans op een 'kat in de zak' een stuk kleiner.

super ick
16-05-11, 15:19
Moet je toch eens even kijken in hoeveel van de laatste 11 kabinetten de PvdA heeft gezeten. Dat was in 4 stuks daarvan, en van die 4 niet eens altijd als de grootste partij. Dus als je het over pappen en nat houden wilt hebben.


Het gaat niet alleen om regeringsdeelname maar vooral op de vinger in de pap bij allerlei instanties, bestuurders en vrijwilligers op lokaal niveau.

Max Stirner
16-05-11, 15:22
Het gaat niet alleen om regeringsdeelname maar vooral op de vinger in de pap bij allerlei instanties, bestuurders en vrijwilligers op lokaal niveau.


+ een bijna monopolie op de macht in grote steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Utrecht

Tomas
16-05-11, 15:22
Het blijft me verbazen, hoe dat kliekje dat doet alsof de massa immigratie een PvdA ideetje was, nu gewoon weer apathatisch meegaat met het -volgens hun- onvermijdelijke. Het enige waar ze over kunnen fantaseren is over de cultuur of het ras van de nieuwe import. Dat zou mega verschillen kunnen maken. Denken ze. A good breed.

Het idee om het nu eens gewoon niet te doen, kan er niet in blijkbaar. het moet. Punt. Daarna gaan we weer links de schuld geven. hersenbeschadigingdom.

super ick
16-05-11, 15:34
Het blijft me verbazen, hoe dat kliekje dat doet alsof de massa immigratie een PvdA ideetje was, nu gewoon weer apathatisch meegaat met het -volgens hun- onvermijdelijke. Het enige waar ze over kunnen fantaseren is over de cultuur of het ras van de nieuwe import. Dat zou mega verschillen kunnen maken. Denken ze. A good breed.

Het idee om het nu eens gewoon niet te doen, kan er niet in blijkbaar. het moet. Punt. Daarna gaan we weer links de schuld geven. hersenbeschadigingdom.

Dat de cultuur niet teveel moet verschillen lijkt mij evident.

Max Stirner
16-05-11, 15:35
. Het enige waar ze over kunnen fantaseren is over de cultuur of het ras van de nieuwe import. Dat zou mega verschillen kunnen maken. Denken ze. A good breed.

.


Dat denk ik inderdaad.

Tomas
16-05-11, 15:36
Ja, wat ik eerder zei. En ze mogen nog stemmen ook.

super ick
16-05-11, 15:37
Ja, wat ik eerder zei. En ze mogen nog stemmen ook.

Ze?

Mensen die een andere mening hebben mogen allemaal over 1 kam geschoren worden en als dom bestempelt?

Tomas
16-05-11, 15:40
Ze?

Mensen die een andere mening hebben mogen allemaal over 1 kam geschoren worden en als dom bestempelt?

Jep. Zoals ik al zei: hersenbeschadiging, tenenkrommend dom. Kan er simpel weg niet bij.

super ick
16-05-11, 15:40
Neem maar van mij aan dat sommige mensen echt te stom zijn om in een normale omgeving te werken.

Het lijkt mij dan ook erg praktisch om deze catagorie niet 'binnen' te halen.

BTW, Stom is 1 criterium. Lui en asociaal tellen ook mee.

knuppeltje
16-05-11, 15:41
Dat de cultuur niet teveel moet verschillen lijkt mij evident.

Dan wordt het in dit geval wel heel erg spruitjes en de lucht ervan.

Max Stirner
16-05-11, 15:48
Jep. Zoals ik al zei: hersenbeschadiging, tenenkrommend dom. Kan er simpel weg niet bij.



Maak je geen zorgen.

Dat je er niet bij kan, hoeft niet perse op een hersenbeschadiging te wijzen ..... eerder op een soort ingebakken cultuur-relativisme, dat was vroeger mode.

super ick
16-05-11, 15:48
Dan wordt het in dit geval wel heel erg spruitjes en de lucht ervan.

Waarin 'spruitjes' staan voor de eigen cultuur. Daarmee hebben we ons aardig kunnen redden in het verleden. Zo goed dat we een magnetische aantrekkingskracht hebben op die andere culturen.

O nee, dat is alleen voor het geld, toch?

Jij wilt er erg graag nog een miljoen bij?

Tomas
16-05-11, 15:51
Maak je geen zorgen.

Dat je er niet bij kan, hoeft niet perse op een hersenbeschadiging te wijzen ..... eerder op een soort ingebakken cultuur-relativisme, dat was vroeger mode.

Jij mist dus dat deel in je hersenen dat kan lezen: Je zou ook niet aan massa immigratie kunnen doen. <- Hier staat dus niks.

Want die cultuur- en rasfantasietjes van je pakken echt weer vervelend voor je uit. Heeft het altijd gedaan. Magoed, je hebt geen eigen verantwoordelijkheid en je staat nu toch al klaar om te janken en jammeren over links.

Pizzaman
16-05-11, 15:52
Ze?

Mensen die een andere mening hebben mogen allemaal over 1 kam geschoren worden en als dom bestempelt?

Volgens mij heeft ie wat nieuws gevonden:
Iedereen die het niet met hem eens is noemt ie John2 en die moet z'n bek houden.

Ziedaar het democratisch niveau van een in het nauw gebrachte 'idealist'. :maf:

Tomas
16-05-11, 15:54
Waarin 'spruitjes' staan voor de eigen cultuur. Daarmee hebben we ons aardig kunnen redden in het verleden.

Jou hele bestaan draait om een bedrijfstak die in een ver buitenland is verzonnen. En totaal tegen de oernederlandse cultuur inging. En nog altijd gaat trouwens. Nou ja, ik wil mijn mening niet opdringen als de oer nederlandse cultuur. Daar hebben we jullie voor.

Max Stirner
16-05-11, 16:22
Jij mist dus dat deel in je hersenen dat kan lezen: Je zou ook niet aan massa immigratie kunnen doen. <- Hier staat dus niks.
.



Ja. Dat had ook gekund ... maar daar ben je dus een beetje laat mee.

Bedankt voor het advies, we kijken wel ff hoe we hier mee omgaan - het zal sowieso moeilijk worden om het nóg stommer aan te pakken dan de generatie die, zelfs m.b.t. dit onderwerp, nog steeds denkt de wijsheid in pacht te hebben.

:p

Tomas
16-05-11, 16:30
Ja. Dat had ook gekund ... maar daar ben je dus een beetje laat mee.



Altijd lachen met die babyboomers ...

:p


Max, alleen John2 vind dit een intelligente opmerking.

Tomas
16-05-11, 16:41
Ja. Dat had ook gekund ... maar daar ben je dus een beetje laat mee.

Bedankt voor het advies, we kijken wel ff hoe we hier mee omgaan - het zal sowieso moeilijk worden om het nóg stommer aan te pakken dan de generatie die, zelfs m.b.t. dit onderwerp, nog steeds denkt de wijsheid in pacht te hebben.

:p

Na 5 minuten nadenken is het er niet beter opgeworden. Jij bent die generatie waar je zo minachtend over doet. De mensen die toen ook vonden dat er geimporteerd moest worden. Diezelfde ouwe lullen stemmen nu net als jij ook pvv. Ik ken ze. Net zo dom. Er verandert niet zo veel.

mark61
16-05-11, 16:44
Alleen al het idee dat 'wij' wat met die mensen moeten 'doen', is in feite bespottelijk.

Als je niks doet staan ze letterlijk op straat. Zoals in de VS. Wil je dat?

Waarom geef je nou geen antwoord? Omdat je het eigenlijk ook niet weet maar gewoon weer even die ouwe borrelpraat uit de kast wilde trekken?

Zo vermoeiend. Hetzelfde gelul hoor ik al 30 jaar.

mark61
16-05-11, 16:47
Die aardbeiensaga toont juist - eens te meer, de daadwerkelijk 'zielige, verknipte gevallen' ten spijt - aan dat veel werklozen niet wíllen werken:

'Zolang het nog niet 'hoeft', doe ik het niet'

En zo'n mentaliteit kan je je alleen permitteren als Vadertje Staat je hiervoor beloont met een uitkering en een knuffel.

Nog een keer, je draait er weer om heen: welke werkgever gaat die mensen aannemen? Geen een.

Ik stel je een vraag, maar je dwaalt steeds af en weigert antwoord te geven.

Zeer vermoeiend.

Max Stirner
16-05-11, 16:48
Max, alleen John2 vind dit een intelligente opmerking.


Heb hem uiteraard direct even aangepast


Tís helaas vrij simpel:

Wij hebben geen zin om straks jullie luiers te verschonen en de kinderen van de mensen die jullie hiernaar toe gehaald hebben al helemaal niet. Dus komen er Polen


:engel:

mark61
16-05-11, 16:49
Dat is precies het punt -- er zijn mensen die wil je gewoon niet in je organizatie hebben; zelfs als een ander ervoor zou betalen.

Dat soort figuren zullen nooit een betaalde baan vinden,en als je hun uitkering etc. intrekt waarschijnlijk een niet legale manier bedenken om in hun behoeften te voorzien. Iemand in de gevangenis onderhouden kost een stuk meer dan een uitkering en wat huursubsidie.

Yep.

Ik schat dat als je die mensen op zijn Max en Marks behandelt ca. 10% alsnog gainfully employed raakt, 40% in de kruimelmisdaad gaat en 50% zwerver wordt.

Zo maar even, op grond van alles wat je zoal in de wereld ziet en kan bedenken.

Het enige wat dan goedkoper is is dertiger jaren werkkampen. Misschien. Of die containerwoningen :hihi:

Zou ik ook wel in willen wonen, lekker compact en meestal een hoop groen om je heen, zag ik. Ws. voor een spotprijs ook nog :hihi:

Max Stirner
16-05-11, 16:56
Nog een keer, je draait er weer om heen: welke werkgever gaat die mensen aannemen? Geen een.

Ik stel je een vraag, maar je dwaalt steeds af en weigert antwoord te geven.

Zeer vermoeiend.



Omdat de potentiële werknemers niet gemotiveerd zijn.

Als er een stok achter de deur is in de vorm van geen uitkering, zullen ze noodzakelijkerwijs beter hun best doen tijdens de sollicitatie/proefperiode, aangenomen worden en een glansrijke carriere tegemoet gaan.

Tomas
16-05-11, 16:57
Heb hem uiteraard direct even aangepast


Tís helaas vrij simpel:

Wij hebben geen zin om straks jullie luiers te verschonen en de kinderen van de mensen die jullie hiernaar toe gehaald hebben al helemaal niet. Dus komen er Polen


:engel:

Briljant. Voor jouw ouwe dag geldt hetzelfde. Er verandert niks. De mensheid is gewoon een tamelijk dom en lui dier. De uitzonderingen hebben het te accepteren.

mark61
16-05-11, 16:58
Ik begrijp ook wel dat er helaas gevallen zijn die niet op te lossen zijn en uiteindelijk maar onderhouden moeten worden. Maar het huidige systeem houdt voor een grote groep in stand dat het niet voor ze loont te gaan werken. Dus door daar harder in te grijpen kun je misschien 80% van die mensen aan het werk krijgen. Misschien stom werk zoals asperges plukken, straat vegen, fabriekswerk. Mensen die kunnen worden verdomd creatief en werkwillig als de omstandigheden er naar zijn. Mensen die echt niet kunnen worden dan terecht door het sociale vangnet opgevangen.

Het is geen of of het is een kwestie van het kaf van de koren te scheiden door de selectie strenger te maken.

Op die manier hou je de verzorgings staat ook betaalbaar, want wat mij betreft verbruiken de mensen die wel kunnen maar niet willen werken het geld wat besteed had kunnen worden aan bejaarden verzorgen en mensen verzorgen die zelf geen KEUS hebben.

Hoe wou je dat doen? Werkgevers willen dat volk niet. Jij zou ze toch ook niet aannemen? Dus?

Iemand die ook maar ergens goed voor is wil ook wel werken. En zoekt werk. Dan nog zijn er mensen die wel willen, maar geen werk gaan vinden.

Misschien moet ik even uitleggen hoe het in NL zit. NL heeft lange tijd de hoogste arbeidsproductiviteit van de westerse wereld gehad, omdat werkgevers streng selecteren. Gehandicapten, maar ook mogelijk zwanger wordende vrouwen, kortom iedereen die niet 110% kan presteren wordt buiten de deur gehouden. Zo kom je wel aan je productiviteit.

De kosten voor de rest worden op de maatschappij afgewenteld. Die zorgt fatsoenlijk voor die mensen.

Daarna heeft dat zelfde bedrijfsleven het lef te roepen dat dat zoveel geld kost, al die mensen met een vlekje onderhouden.

Tsja, dan hadden ze ze moeten aannemen. Das een stuk goedkoper, voor het land als geheel, dan wat we nu hebben.

Maar werkgevers lachen zich gek, het zijn nu 16 miljoen mensen die hieraan mee betalen. Om hun winstmaximalisatie veilig te stellen.

Er zijn er wel die anders zijn hoor, dat heb ik wel gezien. Dat zijn ondernemers die het hun plicht vinden die x % mensen met een vlekje ook werk te geven. Dan maar 1% minder winst.

Enfin, jij denkt dus 80%, ik 10%.

Blijft het verhaal dat de sociale dienst ze niet dwingt aan het werk te gaan, en werkgevers weigeren die mensen aan te nemen. En dat als je hun uitkering intrekt, ze echt niet opeens aan het werk gaan. Want dat krijgen ze niet.

Die aardbeienkwekers willen Roemenen, want die werken zich de pleuris voor het minimumloon. Vinden het best om zolang in een schuur te wonen.

Iemand die in de bijstand zit kan een maand aardbeien plukken, als ie op redelijke afstand van dat werk woont. Het verschil tussen uitkering en loon gaat precies op aan reiskosten :hihi:

Dan wil je de uitkeringen verlagen. Ik kan je verzekeren dat dat geen vetpot is. Met alle huursubsidies etc.

Ik zeg niet dat ik de oplossing weet, juist niet, maar met gebral los je echt niks op.

mark61
16-05-11, 17:03
Omdat de potentiële werknemers niet gemotiveerd zijn.

Als er een stok achter de deur is in de vorm van geen uitkering, zullen ze noodzakelijkerwijs beter hun best doen tijdens de sollicitatie/proefperiode, aangenomen worden en een glansrijke carriere tegemoet gaan.

Nee, dat zullen de meesten niet. Tis al geprobeerd.

Nog een keer: de werkgevers willen ze niet hebben.

Ben je blind, doof, wat is het?

mark61
16-05-11, 17:07
Deze 'nietsnutten' zouden mijn inziens een uitkering in natura moeten krijgen dwz huur/ gas/ licht/ ziektekosten worden voor deze mensen betaald, kleding- en voedselbonnen en een klein zakcentje.

In Engeland werkte het systeem zo, althans, de woonkosten werden door de soos overgenomen. Dat leidde dan weer tot giga uitgaven omdat de soos op de particuliere woningmarkt ging / moest sjoppen. Magoed, das weer een ander verhaal.

Tis trouwens weer een hele organisatie, veel bureaucratie, dus wat je ermee opschiet. Oh ja, werkgelegenheid voor al die ambtenaren :)

Karin.N
16-05-11, 17:10
En tegelijkertijd zie je daar eigen initiatief, ondernemingsdrang, motivatie & optimisme waar wij jaloers op kunnen zijn, maar waar door het gepamper van de overheid geen enkele noodzaak toe bestaat

Eigen initiatief, dingen ondernemen is allemaal mogelijk in Nederland. Niet alle regeltjes even letterlijk nemen, en je komt een heel eind. Maar niet alle mensen zijn ondernemend aangelegd, niet alle mensen kunnen in het huidige tempo mee. En ja deze mensen kosten de samenleving geld, of je er nu voor zorgt of ze laat verrekken. Dan geef ik de voorkeur aan het eerste.

mark61
16-05-11, 17:16
Ik adviseer ze te gaan shoppen in Z.O. Azie en niet in Afrika of het M.O. Die kosten namelijk, inmiddels bewezen, alleen maar geld.

En leifst vooraf opleiden en de taal leren in land van herkomst dat maakt de kans op een 'kat in de zak' een stuk kleiner.

Vertel es wat over de kosten van Afrikanen? In Engeland werken duizenden Ghanese artsen. Die zijn met veel pijn en moeite in Ghana opgeleid, waar ze toch al geen geld hebben, zeiden: nou bedankt hè, en vertrokken naar Engeland. Braindrain. Hoe moet het niet-westen zich dan ooit opwerken? Zo blijven mensen migreren.

In NL wonen nauwelijks Afrikanen. Dus ze kosten ook niks. Ghanezen, de grootste groep, zijn verder nogal ondernemend.

Het enige dat bewezen is is dat NL expres onopgeleide 'gastarbeiders' heeft geselecteerd. Het gevolg was te voorzien, maar das nou opeens de schuld van 'links'. Lamenietlachen. Canada daarentegen heeft de deur opengezet voor hoogopgeleide Marokkanen. Tot ieders tevredenheid. Marokko zou het erg moeten vinden, ware het niet dat het een overheid heeft die het toch allemaal geen ruk kan schelen, hoewel dat nu misschien aan het veranderen is.

mark61
16-05-11, 17:18
+ een bijna monopolie op de macht in grote steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Utrecht

Die bepalen allemaal het immigratiebeleid niet.

Jullie onzin wordt steeds onzinniger.

Karin.N
16-05-11, 17:18
Neem maar aan dat het zo is. Met het grootse gedeelte van wat wij uit de kaartenbak uit de soos zien voorbij komen is in 90% van de gevallen in het bedrijfsleven niets te beginnen. Met een deel is zelfs in een sociale werkplaats niets te doen. Over het algemeen gaat het om mensen met vergaande sociale beperkingen (gedrag/ psychische handicaps/ verslaving).

Deze 'nietsnutten' zouden mijn inziens een uitkering in natura moeten krijgen dwz huur/ gas/ licht/ ziektekosten worden voor deze mensen betaald, kleding- en voedselbonnen en een klein zakcentje.

Hier sluit ik me bij aan. Ooit toen ik nog jong was :knipoog: werkte ik bij de gemeentelijke kredietbank. Verschrikkelijk wat je iedere keer weer voorbij zag komen. Het beste is dan idd het betalen van de vaste lasten en inderdaad voedselbonnen en daarnaast wat zakgeld.

Tomas
16-05-11, 17:19
...maar das nou opeens de schuld van 'links'.

Nee, nee! Het zijn de babyboomers. Links de schuld geven is zooo april 2011. Max kent die mentaliteit die er aan ten grondslag ligt donders goed.

mark61
16-05-11, 17:20
Het blijft me verbazen, hoe dat kliekje dat doet alsof de massa immigratie een PvdA ideetje was, nu gewoon weer apathatisch meegaat met het -volgens hun- onvermijdelijke. Het enige waar ze over kunnen fantaseren is over de cultuur of het ras van de nieuwe import. Dat zou mega verschillen kunnen maken. Denken ze. A good breed.

Het idee om het nu eens gewoon niet te doen, kan er niet in blijkbaar. het moet. Punt. Daarna gaan we weer links de schuld geven. hersenbeschadigingdom.

:hihi:

mark61
16-05-11, 17:21
Ze?

Mensen die een andere mening hebben mogen allemaal over 1 kam geschoren worden en als dom bestempelt?

Liegen over de geschiedenis is geen 'andere mening'. Dat is gewoon liegen.

mark61
16-05-11, 17:22
Dat de cultuur niet teveel moet verschillen lijkt mij evident.

Vietnamezen lijken inderdaad veel meer op Hollanders dan Marokkanen :confused:

Pizzaman
16-05-11, 17:24
Neem maar aan dat het zo is. Met het grootse gedeelte van wat wij uit de kaartenbak uit de soos zien voorbij komen is in 90% van de gevallen in het bedrijfsleven niets te beginnen. Met een deel is zelfs in een sociale werkplaats niets te doen. Over het algemeen gaat het om mensen met vergaande sociale beperkingen (gedrag/ psychische handicaps/ verslaving).

Deze 'nietsnutten' zouden mijn inziens een uitkering in natura moeten krijgen dwz huur/ gas/ licht/ ziektekosten worden voor deze mensen betaald, kleding- en voedselbonnen en een klein zakcentje.

Heel goed idee, ik denk echter dat je dan gaat merken dat heel veel toch wel wat te werken gaan vinden.
Dus die 90% daar twijfel ik een beetje aan...
Een dergelijk 'standaardpakket' zou een hoop administratieve rompslomp besparen.
Ook mooi meegenomen.

Max Stirner
16-05-11, 17:25
Na 5 minuten nadenken is het er niet beter opgeworden. Jij bent die generatie waar je zo minachtend over doet. De mensen die toen ook vonden dat er geimporteerd moest worden. Diezelfde ouwe lullen stemmen nu net als jij ook pvv. Ik ken ze. Net zo dom. Er verandert niet zo veel.




(gaap)

Maar het feit dat jullie oudjes elkaar nu zo langzamerhand steeds openlijker de zwarte piet proberen toe te spelen over wie er destijds wilde 'importeren' en wie wél een beetje logisch nadacht, vinnik wel leuk en veelzeggend

mark61
16-05-11, 17:26
Wij hebben geen zin om straks jullie luiers te verschonen en de kinderen van de mensen die jullie hiernaar toe gehaald hebben al helemaal niet. Dus komen er Polen

Oh dus je bent eigenlijk zelf het probleem. Jij bent er zo een die niet wil werken. Verhelderend.

Dus doen we weer een blik ongeschoolden opentrekken. Die gaan niet trouwen, worden niet zelf oud, leveren geen conflicten op.

Spoetnik
16-05-11, 17:29
Oh dus je bent eigenlijk zelf het probleem. Jij bent er zo een die niet wil werken. Verhelderend.

Dus doen we weer een blik ongeschoolden opentrekken. Die gaan niet trouwen, worden niet zelf oud, leveren geen conflicten op.

Deze keer halen we filipijnen en thais enzo. :)

Tomas
16-05-11, 17:30
Deze keer halen we filipijnen en thais enzo. :)


Joden. We moeten een keer joden halen. Doen jullie ook.

Pizzaman
16-05-11, 17:31
(gaap)

Maar het feit dat jullie oudjes elkaar nu zo langzamerhand steeds openlijker de zwarte piet proberen toe te spelen over wie er destijds wilde 'importeren' en wie wél een beetje logisch nadacht, vinnik wel leuk en veelzeggend

Ik snap niet dat ze nog steeds geen onderschied maken tussen 'links' en
'linksaf de rotonde driemaal rond om uiteindelijk over de rechterbaan de zakken te vullen'.

Maar ja... de waarheid, die onderkennen ze nog altijd niet.

Spoetnik
16-05-11, 17:32
Joden. We moeten een keer joden halen. Doen jullie ook.

Joden zijn veelste lui voor dat werk. Heck hier halen we dus filipijnen om voor de oudjes te zorgen.

mark61
16-05-11, 17:32
Eigen initiatief, dingen ondernemen is allemaal mogelijk in Nederland. Niet alle regeltjes even letterlijk nemen, en je komt een heel eind. Maar niet alle mensen zijn ondernemend aangelegd, niet alle mensen kunnen in het huidige tempo mee. En ja deze mensen kosten de samenleving geld, of je er nu voor zorgt of ze laat verrekken. Dan geef ik de voorkeur aan het eerste.

Oh laten verrekken is misschien iets goedkoper. Je moet wel ca. de helft permanent arresteren en gevangen zetten.

Ik weet niet of de VS het goedkoper aanpakt. Daar schijnen ze te denken van wel.

Ik heb vertrouwen in onze regenten; die rekenen dat heus wel als eerste uit. In NL heeft altijd alles om geld gedraaid. We hebben hier fatsoenlijker arbeidswetgeving etc. gekregen omdat ze bedachten dat dat goedkoper was.

Om te beginnen kweek je dan consumenten, dat hadden ze in Engeland al eerder bedacht. Arbeiders het vel over de oren halen is op zich wel leuk, maar wie gaat dan je produkten kopen?

Tomas
16-05-11, 17:33
Joden zijn veelste lui voor dat werk. Heck hier halen we dus filipijnen om voor de oudjes te zorgen.

Dichterbij onze joodschristelijke cultuur en ras kan je ze eigenlijk niet krijgen. Wat nu?

Max Stirner
16-05-11, 17:34
Die bepalen allemaal het immigratiebeleid niet.

Jullie onzin wordt steeds onzinniger.



Dit ging dan ook niet over immigratie, maar over uitkeringen, subsidies, belastingkortingen, reintegratie-trajecten enz.

Zaken die deels op gemeentelijke niveau worden bepaald en bijdragen aan de armoedeval.

Tomas
16-05-11, 17:34
Oh laten verrekken is misschien iets goedkoper. Je moet wel ca.

Die beveiliging en wapens zijn ook niet gratis. Een goed hekwerk is echt veel duurder dan je denkt.

Tomas
16-05-11, 17:36
Ik snap niet dat ze nog steeds geen onderschied maken tussen 'links' en
'linksaf de rotonde driemaal rond om uiteindelijk over de rechterbaan de zakken te vullen'.

Maar ja... de waarheid, die onderkennen ze nog altijd niet.

Na een kijkje in Max' psyche val je eigenlijk wel mee John. Je bent niet alleen.

Pizzaman
16-05-11, 17:37
Dit ging dan ook niet over immigratie, maar over uitkeringen, subsidies, belastingkortingen, reintegratie-trajecten enz.

Zaken die deels op gemeentelijke niveau worden bepaald en bijdragen aan de armoedeval.

Grondig mee eens. Echter de armoede'val'?
Grootste probleem is dat degenen die werken vaak minder overhouden dan degenen die het verrekken.

Val? Bekijk het positief, een stijgende lijn is een stijgende lijn, nietwaar :hihi:

mark61
16-05-11, 17:38
(gaap)

Maar het feit dat jullie oudjes elkaar nu zo langzamerhand steeds openlijker de zwarte piet proberen toe te spelen over wie er destijds wilde 'importeren' en wie wél een beetje logisch nadacht, vinnik wel leuk en veelzeggend

Je leeft in een fantasiewereld met je oudjes. Waar heb je het nou eigenlijk over? Je denkt dat je grappig beledigend bent. In werkelijkheid ben je alleen maar dom.

Steeds openlijker? Je begint te raaskallen. Zwarte piet over? Das niet eens Nederlands. Jullie zijn het die lopen te blèren dat links dit en links dat. In strijd met de feiten. Dus dan krijg je tegenwind.

Die gastarbeiders zijn hier door 'rechts' naar toe gehaald. Ze konden niet ongeschoold genoeg zijn. Twee feiten.

Durf je dat te ontkennen? Dan maak je je belachelijk. Enfin, dat doe je steeds al.

mark61
16-05-11, 17:40
Die beveiliging en wapens zijn ook niet gratis. Een goed hekwerk is echt veel duurder dan je denkt.

Die kan je toch van de belasting aftrekken mag ik hopen?

Joesoef
16-05-11, 17:40
Lubbers van de linkse kerk :argwaan:

Tomas
16-05-11, 17:40
Ik kom niet verder dan dat (gaap). Ik vind dat zo kinderlijk overkomen. Zal er wel te oud voor zijn. LOL. ROFL.

mark61
16-05-11, 17:41
Nee, nee! Het zijn de babyboomers. Links de schuld geven is zooo april 2011. Max kent die mentaliteit die er aan ten grondslag ligt donders goed.

Oh ja, sorry, ik word oud en traag.

Max Stirner
16-05-11, 17:42
Echter de armoede'val'?
Grootste probleem is dat degenen die werken vaak minder overhouden dan degenen die het verrekken.





Dat wordt armoedeval genoemd

Karin.N
16-05-11, 17:43
Oh ja, sorry, ik word oud en traag.

word :stout:

mark61
16-05-11, 17:44
Dit ging dan ook niet over immigratie, maar over uitkeringen, subsidies, belastingkortingen, reintegratie-trajecten enz.

Zaken die deels op gemeentelijke niveau worden bepaald en bijdragen aan de armoedeval.

Nee, daar beslist de regering en het parlement over. Nog zitten slapen op school ook.

Weet niks, kan niet denken, wil niet denken, maar wel lekker 'rechts' blèren. Een produkt van ons onderwijs. Een produkt van de linkse babyboomers zeker?

InHolland gedaan?

Pizzaman
16-05-11, 17:44
Durf je dat te ontkennen? Dan maak je je belachelijk. Enfin, dat doe je steeds al.

Je merkt vanzelf wie er in een fantasiewereld leeft.
Heb het idee dat het jou op een zeer laat moment duidelijk gaat worden.
Als je al ooit zult snappen wat je nu eigenlijk is overkomen...

Het tijdperk van 'lief zijn voor elkaar' is al een tijdje voorbij.
Maar gewoon blijven volhouden... 't loopt vanzelf klem. :melig2:

mark61
16-05-11, 17:44
word :stout:

Wie doet jouw luiers? Max is te lui.

Max Stirner
16-05-11, 17:46
Steeds openlijker? Je begint te raaskallen. Zwarte piet over? Das niet eens Nederlands. Jullie zijn het die lopen te blèren dat links dit en links dat. In strijd met de feiten. Dus dan krijg je tegenwind.

Die gastarbeiders zijn hier door 'rechts' naar toe gehaald. Ze konden niet ongeschoold genoeg zijn. Twee feiten.

Durf je dat te ontkennen? Dan maak je je belachelijk. Enfin, dat doe je steeds al.



Ja. Die discussie bedoel ik dus inderdaad.

Dank voor je bijdrage, hier zullen vast meningen van andere oudjes tegenover staan die wijzen op de gezins-hereniging etc.

mark61
16-05-11, 17:46
Deze keer halen we filipijnen en thais enzo. :)

Zijn die goedkoper dan Roemenen? En lekker joods-verwante cultuur ook? :corcky:

Pizzaman
16-05-11, 17:46
Dat wordt armoedeval genoemd

Gewoon effe doorvallen dus, dan wordt 't vanzelf beter... :melig2:
Ik weet het, echter ik neem het begrip 'val' op de korrel.
Liggen is makkelijker dan staan, etc etc.:maf:

Max Stirner
16-05-11, 17:50
Nee, daar beslist de regering en het parlement over. Nog zitten slapen op school ook.

Weet niks, kan niet denken, wil niet denken, maar wel lekker 'rechts' blèren. Een produkt van ons onderwijs. Een produkt van de linkse babyboomers zeker?

InHolland gedaan?



Gemeentelijke belastingen ( + ontheffing) , gemeentelijke subsidies & bijstand , gemeentelijke ontheffingen (voor bijv. sollicitatieplicht) etc.

mark61
16-05-11, 17:51
Ja. Die discussie bedoel ik dus inderdaad.

Dank voor je bijdrage, hier zullen vast meningen van andere oudjes tegenover staan die wijzen op de gezins-hereniging etc.

Welke oudjes heb je het nou weer over? Zelf heb je geen mening opeens?

Wat heb je eigenlijk met oudjes? Je vindt jezelf humoristisch? En als jij zelf een oudje ben, wat dan?

Is dit voor jou toegeven dat de werving door rechts begonnen is?

Je wou dus mensen verbieden in gezinsverband te leven. Zeg dat dan hardop.

In Zwitserland hebben ze dat trouwens ook geprobeerd, lukte ook niet.

Reageer nou es voor één keer in je leven straight en concreet op wat ik zeg.

As it is kom je niet verder dan Wilders-oneliners.

Karin.N
16-05-11, 17:52
Wie doet jouw luiers? Max is te lui.

Nou, ik heb hier 1 ding geleerd vandaag, je moet de mensen gewoon dwingen. Hij verschoont die luiers of anders krijgt ie niet te vreten :melig2:.

Of ik of wie dan ook op zo'n toegewijd iemand zitten te wachten is dan een tweede....

mark61
16-05-11, 17:53
Gemeentelijke belastingen ( + ontheffing) , gemeentelijke subsidies & bijstand , gemeentelijke ontheffingen (voor bijv. sollicitatieplicht) etc.

Allemaal centraal geregeld. Een aantal van die regelingen wordt door de gemeente uitgevoerd. Specifiek gemeentegebonden regelingen zijn zeer beperkt.

Echt, je hebt geen idee van waar je over praat. Gemeentes hebben in NL marginaal eigen speelruimte.

mark61
16-05-11, 17:55
Nou, ik heb hier 1 ding geleerd vandaag, je moet de mensen gewoon dwingen. Hij verschoont die luiers of anders krijgt ie niet te vreten :melig2:.

Of ik of wie dan ook op zo'n toegewijd iemand zitten te wachten is dan een tweede....

Ik mot geen Max aan mijn bil. Hij wil niet en kan niet :jammer:

Karin.N
16-05-11, 17:58
Ik mot geen Max aan mijn bil. Hij wil niet en kan niet :jammer:

Wanneer je net als ik links stemt, is het dus je eigen schuld. Heb ik ook vandaag hier geleerd.

Tis eigenlijk een heel leerzaam forum :wat?!:

mark61
16-05-11, 18:02
Wanneer je net als ik links stemt, is het dus je eigen schuld. Heb ik ook vandaag hier geleerd.

Tis eigenlijk een heel leerzaam forum :wat?!:

Ja, dan krijg je deze jonge fruitige generatie over je heen. Schuld van links :cheefbek:

Max Stirner
16-05-11, 18:21
Is dit voor jou toegeven dat de werving door rechts begonnen is?

Je wou dus mensen verbieden in gezinsverband te leven. Zeg dat dan hardop.

.



Even gegoogled:

Er woonden in NL 22.000 Marokkanen omstreeks 1973, op het moment dus dat de werving van gastarbeiders ten einde kwam. Veel van deze mensen zijn later overigens alsnog geremigreerd.

Nu (2007) zijn dit er 315.000, waarvan de helft hier is geboren; dwz circa 150.000 Marokkanen zijn hier na 1973 naartoe gekomen - en dus niet als arbeidsimmigrant.

Persoonlijk vind ik dat er inderdaad strengere eisen hadden moeten worden gesteld aan gezinsvorming en gezinshereniging.


http://www.vkblog.nl/bericht/117913

Spoetnik
16-05-11, 18:24
Dichterbij onze joodschristelijke cultuur en ras kan je ze eigenlijk niet krijgen. Wat nu?

Die joodschristelijke cultuur speelt zich meer in Europa af. Hier in Israel speelt het christelijke gedeelte niet erg.

Max Stirner
16-05-11, 18:27
Allemaal centraal geregeld. Een aantal van die regelingen wordt door de gemeente uitgevoerd. Specifiek gemeentegebonden regelingen zijn zeer beperkt.

Echt, je hebt geen idee van waar je over praat. Gemeentes hebben in NL marginaal eigen speelruimte.



http://www.nu.nl/economie/2256081/armoedeval-aanzienlijk-in-amsterdam.html


AMSTERDAM - Amsterdammers met een minimuminkomen hebben te maken met een aanzienlijke armoedeval.

Als zij zelf meer geld gaan verdienen, leidt dat slechts tot een kleine stijging van hun besteedbaar inkomen. Oorzaak: allerlei landelijke en gemeentelijke inkomensondersteunende maatregelen voor minima, die wegvallen als zij meer gaan verdienen.


Volgens de Rekenkamer komt dit voor het grootste deel (55 procent) door allerlei regelingen van de gemeente zelf. De overige 45 procent is te wijten aan het wegvallen van landelijke regelingen en de kwijtschelding van de waterschapslasten.

De gemeente krijgt het advies om te kijken naar maatregelen om de armoedeval te beperken. Daarbij valt te denken aan het stapsgewijs verminderen van financiële ondersteuning bij het stijgen van het eigen inkomen.

mark61
16-05-11, 18:40
Persoonlijk vind ik dat er inderdaad strengere eisen hadden moeten worden gesteld aan gezinsvorming en gezinshereniging.

Oh je wou het dus niet verbieden, maar moeilijker maken? Met welke criteria?

Die op eigen gelegenheid gekomenen werden toegelaten. Volgens jou dus net alle 130.000 in die ene periode dat de PvdA aan de macht was :hihi:

Max Stirner
16-05-11, 18:54
Oh je wou het dus niet verbieden, maar moeilijker maken? Met welke criteria?

Die op eigen gelegenheid gekomenen werden toegelaten. Volgens jou dus net alle 130.000 in die ene periode dat de PvdA aan de macht was :hihi:




- Dat is inmiddels al gebeurd, zoals je zal weten.


- Nee hoor, dat beweer ik ook niet.

Vermoed dat ze wat fanatieker waren in het wegmoffelen van kritische rapportjes en het demoniseren van kritische geluidjes, verder was er per saldo weinig verschil met CDA en ook VVD.

Pizzaman
16-05-11, 19:29
Wanneer je net als ik links stemt, is het dus je eigen schuld. Heb ik ook vandaag hier geleerd.
Denk na wat je stemt, en vraag jezelf af of links nog links is.
Ik vind van niet, uitgezonderd de SP bijvoorbeeld.
Maar ook die durven de waarheid niet te zeggen.


Tis eigenlijk een heel leerzaam forum :wat?!:
het is hier net de Donald Duck. :maf:

BTW als het wordt 'werken of verrekken' zou het ook zomaar kunnen zijn dat degenen die wel werken ook wat beter betaald kregen.
En je bijvoorbeeld wat meer te makken had voor de bejaarden.

Vergelijk het maar met het afschaffen van de trein.
Asfalteer die hele spoorlijnen-bende, en je lost ook het fileprobleem op.
Kosten/baten, zou het dan best eens zo kunnen zijn dat de mensen die nu op openbaar vervoer zijn aangewezen,
zich een taxi zouden kunnen veroorloven, of goedkoop zouden kunnen carpollen of een deel-auto huren... :melig2:

super ick
17-05-11, 09:09
Hoe wou je dat doen? Werkgevers willen dat volk niet. Jij zou ze toch ook niet aannemen? Dus?

Iemand die ook maar ergens goed voor is wil ook wel werken. En zoekt werk. Dan nog zijn er mensen die wel willen, maar geen werk gaan vinden.


Oke ik vertel het nog een keer dan:

Enkele jaren geleden heb ik, met mijn grote mond, een vriend geholpen die klaagde dat hij geen personeel kon krijgen. Ik had er geen ervaring mee want zelf heb ik niemand in dienst (hoera!).

Om heel kort te gaan. Goede wil, gezond verstand en een redelijke beheersing van de Nederlandse taal waren vereist.

Ik heb meer dan honderd gesprekken gevoerd. In die fase viel ik al van mijn stoel van de houding van, niet sommige maar zeker de helft! van de sollicitanten. Sommigen erkenden zelfs dat ze verplicht waren gekomen maar echt geen zin hadden.

Er zijn er 15 overgebeleven waar we het mee geprobeert hebben. Noodgedwongen want in ongeveer 5 hadden we echt vertrouwen. Een half jaar geleden werkten er nog 2.

Ik onderscheid 3 groepen:

Dom
Lui
Asociaal

Moeizame materie want ik denk dat er bij zijn die zich ook asociaal gedragen om hun domheid en/of luiheid te maskeren.

Voor dommen die wel willen zou je desnoods nog werk kunnen creeren voor het algemeen nut. Eigenlijk kosten ze dan het verschil tussen minimum loon en de uitkering dus dat lijkt mij snel terug te verdienen. Bovendien willen die over het algemeen graag.

De luien en asocialen zou je toch echt aan moeten pakken. Hoe? Dat is moeilijk, vooral als er ook nog eens kinderen in het spel zijn. Zo'n figuur zou ik graag 'afknijpen' tot hij wel moet gaan werken.

Helaas, er is een groep daar kan je niets mee. Dus moet je die maar op een humane manier onderhouden.
Maar laten we A.U.B. ook stoppen met het blijven pompen van geld in allerlei 'projecten' voor deze onwilligen.

Pizzaman
17-05-11, 09:30
Ik onderscheid 3 groepen:

Dom
Lui
Asociaal

Moeizame materie want ik denk dat er bij zijn die zich ook asociaal gedragen om hun domheid en/of luiheid te maskeren.
Vergeet niet de 'simulanten'.
Dat zijn degenen die tien jaar later nog steeds psychisch last hebben van de dood van hun moeder (die op 96 jarige leeftijd zacht in bed ontsliep),
die altijd van allerlei kwaaltjes hebben, of die last hebben van overtuigingen als religie of naturistische lulkoek.


Voor dommen die wel willen zou je desnoods nog werk kunnen creeren voor het algemeen nut. Eigenlijk kosten ze dan het verschil tussen minimum loon en de uitkering dus dat lijkt mij snel terug te verdienen. Bovendien willen die over het algemeen graag.
Hiervoor hadden/hebben we de sociale werkplaats. Waar ik woon een soort plantsoenendienst.
Die mensen zijn zeker niet de beroerdste, en blij met hun werk.


De luien en asocialen zou je toch echt aan moeten pakken. Hoe? Dat is moeilijk, vooral als er ook nog eens kinderen in het spel zijn. Zo'n figuur zou ik graag 'afknijpen' tot hij wel moet gaan werken.
Werken of vrerrekken, lijkt me voor dit soort figuren heel goed.
En dan zo goedkoop mogelijk, het moet niet zo zijn dat het geld wat wordt bespaard aan uitkering wordt opgevroten door
dikbetaalde directeuren van allerlei shitcommissies.

BTW indien er kinderen zijn, moet je je afvragen of die niet beter af zijn op een andere manier.
Vaak is het krat bier in dergelijke gezinnen belangrijker dan of zoon/dochter krijgt wat hij/zij nodig heeft.
Soms zie je ook dat het resulteert in 6 kinderen en zeven scheidingen.
Ik vind dat zoiets ook niet moet kunnen.


Helaas, er is een groep daar kan je niets mee. Dus moet je die maar op een humane manier onderhouden.
'Kan niet' is iets anders dan 'wil niet'. Als je op een gegeven moment een teveel aan plantsoenonderhoudspersoneel hebt, wat niks anders kan, dan is dat gewoon zo.


Maar laten we A.U.B. ook stoppen met het blijven pompen van geld in allerlei 'projecten' voor deze onwilligen.
:lole: :lole: :lole: Een trap onder hun hol moeten ze hebben.

knuppeltje
17-05-11, 09:31
Het gaat niet alleen om regeringsdeelname maar vooral op de vinger in de pap bij allerlei instanties, bestuurders en vrijwilligers op lokaal niveau.

En in al die instanties heeft de PvdA altijd de hand aan het roer gehad zeker.
Als dat echt waar zou zijn, dan zou de PvdA daarin een vele malen grotere afspiegeling van de samenleving zijn dan in de politiek. Zoiets is totaal onmogelijk. Ik snap echt niet dat je in die onzin gelooft.

knuppeltje
17-05-11, 09:33
+ een bijna monopolie op de macht in grote steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Utrecht

Hallo, even wakker worden!!! Dat was het gevolg van de verkiezingsuitslagen.

knuppeltje
17-05-11, 10:01
Waarin 'spruitjes' staan voor de eigen cultuur. Daarmee hebben we ons aardig kunnen redden in het verleden. Zo goed dat we een magnetische aantrekkingskracht hebben op die andere culturen.

Jij wilt er erg graag nog een miljoen bij?

Daar zat volgens mij niet veel cultureels aan. Meer iets barbaars. Daarbij is het niet eens waar. Als wij in het verleden niet die kolonies hadden, dan hadden we het helemaal niet zo goed gered.

Dat heb ik nergens gezegd. Ik zie dat voorlopig ook niet zo snel gebeuren.
Ik vind het alleen maar belachelijk om de zogenaamde schuld voor de immigratie tot nu toe aan één politieke partij toe te schrijven, welke politieke partij dan ook. Zeker aan een partij die tijdens de laatste 11 kabinetten er aan zo weinig heeft deelgenomen, en vaak niet eens als de grootste partij.
Bovendien was het juist staatssecretaris van PvdA-huize (Job Cohen) die als eerste serieuze maatregelen nam tegen die immigratie.
Kortom, het geleuter over wat dat zogenaamde links allemaal verkeerd heeft gedaan met die immigratie is ronduit vermakelijk door zijn ongelooflijk simplisme.
Maar succes ermee. :wijs:
Shit, toch maar liever niet.

super ick
17-05-11, 12:28
Daar zat volgens mij niet veel cultureels aan. Meer iets barbaars. Daarbij is het niet eens waar. Als wij in het verleden niet die kolonies hadden, dan hadden we het helemaal niet zo goed gered.

Dat heb ik nergens gezegd. Ik zie dat voorlopig ook niet zo snel gebeuren.
Ik vind het alleen maar belachelijk om de zogenaamde schuld voor de immigratie tot nu toe aan één politieke partij toe te schrijven, welke politieke partij dan ook. Zeker aan een partij die tijdens de laatste 11 kabinetten er aan zo weinig heeft deelgenomen, en vaak niet eens als de grootste partij.
Bovendien was het juist staatssecretaris van PvdA-huize (Job Cohen) die als eerste serieuze maatregelen nam tegen die immigratie.
Kortom, het geleuter over wat dat zogenaamde links allemaal verkeerd heeft gedaan met die immigratie is ronduit vermakelijk door zijn ongelooflijk simplisme.
Maar succes ermee. :wijs:
Shit, toch maar liever niet.

Allerlei schimmige projecten en 'hulpverleningsinstanties' die er mede schuldig aan zijn geweest dat de mensen totaal vleugellam zijn geworden hebben averrechts gewerkt. In Duitsland bijv. waar dergelijke instanties vrijwel ontbreken zijn ze niet slechter af.
En ja, deze instanties werden/worden hoofdzakelijk bemenst door de zgn. 'geitenwollentypes'.

super ick
17-05-11, 12:36
Daar zat volgens mij niet veel cultureels aan. Meer iets barbaars. Daarbij is het niet eens waar. Als wij in het verleden niet die kolonies hadden, dan hadden we het helemaal niet zo goed gered.

Dat heb ik nergens gezegd. Ik zie dat voorlopig ook niet zo snel gebeuren.
Ik vind het alleen maar belachelijk om de zogenaamde schuld voor de immigratie tot nu toe aan één politieke partij toe te schrijven, welke politieke partij dan ook. Zeker aan een partij die tijdens de laatste 11 kabinetten er aan zo weinig heeft deelgenomen, en vaak niet eens als de grootste partij.
Bovendien was het juist staatssecretaris van PvdA-huize (Job Cohen) die als eerste serieuze maatregelen nam tegen die immigratie.
Kortom, het geleuter over wat dat zogenaamde links allemaal verkeerd heeft gedaan met die immigratie is ronduit vermakelijk door zijn ongelooflijk simplisme.
Maar succes ermee. :wijs:
Shit, toch maar liever niet.

Nou Portugal en Spanje hadden ook kolonies en die hebben het toch een stuk slechter gedaan. Iets positiefs over Nederland, daar ben jij ook niet op te betrappen. Nee het feit dat zo'n klein kutlandje zo hoog op de economische ladder staat hebben we louter en alleen te danken aan het feit dat we enkele eeuwen geleden arme negertjes en indootjes hebben bestolen.

Regionaal zijn er allerlei instanties op poten gezet die niet gebaseert waren op het verhogen van de zelfredzaamheid van mensen maar alleen op zaken uit handen nemen en attent maken op allerlei bijzondere bijstandregeltjes, projecten en instanties die speciaal voor hen in het leven zijn geroepen en die helaas niets bijgedragen hebben aan de positie waarin de mensen zaten. Sterker nog, eerder het omgekeerde was het geval.

Allerlei 'agogen' hebben er wel een goede baan aan over gehouden en flink hun zakken gevuld. Dat dan weer wel.

knuppeltje
17-05-11, 12:36
Allerlei schimmige projecten en 'hulpverleningsinstanties' die er mede schuldig aan zijn geweest dat de mensen totaal vleugellam zijn geworden hebben averrechts gewerkt. In Duitsland bijv. waar dergelijke instanties vrijwel ontbreken zijn ze niet slechter af.

Ik weet helemaal niet wat voor instanties ze in Duitsland hebben, maar het lijkt mij totaal onbelangrijk om daarmee hier zogenaamd links van alles de schuld te kunnen geven.

super ick
17-05-11, 12:44
Jep. Zoals ik al zei: hersenbeschadiging, tenenkrommend dom. Kan er simpel weg niet bij.

Dus het maakt geen enkel verschil of je analfabeten binnen haalt die normen en waarden hebben die haaks op onze maatschappij staan of goed opgeleide mensen die onze democratische normen en waarden delen?

En als je daarin gelooft ben je dus slim?

Pizzaman
17-05-11, 12:54
En als je daarin gelooft ben je dus slim?

De enige manier om je slim te voelen is waarschijnlijk de import van nog grotere dommerikken.
Lijkt mij in ieder geval de logische verklaring... :D

knuppeltje
17-05-11, 12:57
Nou Portugal en Spanje hadden ook kolonies en die hebben het toch een stuk slechter gedaan.

Jawel, maar ze deden dat voor hun helemaal verkeerd. In ieder geval veel minder slim dan wij. Na de verovering van Mexico en Peru investeerden ze al het goud dat daar vandaan kwam op een totaal verkeerde manier. Ze investeerden eigelijk helemaal niet. Niet in de toekomst dan toch. Lonen en prijzen stegen in no time tot ware record hoogtes. De inflatie werd werkelijk gigantisch. De Spanjaarden werden door die enorme rijkdom die ze in de schoot kregen geworpen ook nog zo lui als het maar zijn kan en gewerkt werd er nauwelijks meer, bij wijze van spreken. De hele economie in Spanje kwam erdoor tot stilstand. Gevolg: Spanje werd na een tijdje weer even arm of armer als ervoor.
Dit in tegenstelling tot wij met onze ware koopmansgeest gepaard aan onze ware VOC-mentaliteit en een aangeboren gevoel voor zuinigheid. Ons verging het dus heel anders.
Verder viel uit een aantal van de Spaanse kolonies in Afrika niet veel tot niets te halen. Uit onze kolonies weer wel.
Geschiedenis is eigenlijk best wel een leuk vak.

De rest van je verhaal is zo warrig dat er voor een zinnig mens geen touw aan vast te knopen is.

knuppeltje
17-05-11, 12:59
Dus het maakt geen enkel verschil of je analfabeten binnen haalt die normen en waarden hebben die haaks op onze maatschappij staan of goed opgeleide mensen die onze democratische normen en waarden delen?

En als je daarin gelooft ben je dus slim?

Dat hangt er maar vanaf waarvoor je ze binnen haalt.

knuppeltje
17-05-11, 13:00
De enige manier om je slim te voelen is waarschijnlijk de import van nog grotere dommerikken.
Lijkt mij in ieder geval de logische verklaring... :D

Moet jij niet weer eens aan een dakkapelletje beginnen, of een keukentje aanbouwen.?

Pizzaman
17-05-11, 13:27
Moet jij niet weer eens aan een dakkapelletje beginnen, of een keukentje aanbouwen.?

Niet dat ik aan jou een verklaring schuldig ben, maar heb net drie werkjes in de buurt gecontroleerd.
De belastingdienst kan de door jou zo gewenste analfabeten weer voorzien. :D

En wat is jouw excuus, of trek jij subsidie? :hihi:

knuppeltje
17-05-11, 13:52
maar heb net drie werkjes in de buurt gecontroleerd.
En wat is jouw excuus, of trek jij subsidie? :hihi:

Hoe lang was de opleveringslijst?

Dat heb hier ik al eens verteld.

Eke
17-05-11, 14:24
Dit in tegenstelling tot wij met onze ware koopmansgeest gepaard aan onze ware VOC-mentaliteit en een aangeboren gevoel voor zuinigheid. Ons verging het dus heel anders.


citaat :De Jannen Cordaat, Crediet, Contant en Compagnie staan voor de gedurfde ondernemerszin en de weerbaarheid van de Nederlandse strijdmacht. (de gouden eeuw, Eke.)

Na het rampjaar 1672 krijgen de zwakkere Jannen Goddome, Kalebas, Hagel en Rap en zijn maat de overhand

Tijdens de pruikentijd verliest Nederland onder invloed van de nefaste karakters van de mislukkelingen van de familie zijn nationale karakter. De onvermijdelijke neergang van het vaderland culmineert in het personage van het zwakke, ziekelijke, verwijfde en klunzige fatje Jan Salie, de jongste zoon."

Uit : De geest van Jan Salie, Nederland in verval , door Maartje Janse... De slome en luie Jan Salie was een schepping van de schrijver Potgieter in 1841. Maar de zwakke geest van Jan Salie werd al gespot eind Gouden Eeuw. De ouders werkten zich uit de naad en de benjamin van de familie zette het op een verbrassen en luiwammessen.
.


http://historischhuis.nl/recensiebank/review/show/228

Laat nou niets menselijks ons vreemd zijn, als Nederlanders :)

Max Stirner
17-05-11, 14:29
Hallo, even wakker worden!!! Dat was het gevolg van de verkiezingsuitslagen.


Logisch, ik zou ook op Sinterklaas stemmen.

super ick
17-05-11, 18:01
Jawel, maar ze deden dat voor hun helemaal verkeerd. In ieder geval veel minder slim dan wij. Na de verovering van Mexico en Peru investeerden ze al het goud dat daar vandaan kwam op een totaal verkeerde manier. Ze investeerden eigelijk helemaal niet. Niet in de toekomst dan toch. Lonen en prijzen stegen in no time tot ware record hoogtes. De inflatie werd werkelijk gigantisch. De Spanjaarden werden door die enorme rijkdom die ze in de schoot kregen geworpen ook nog zo lui als het maar zijn kan en gewerkt werd er nauwelijks meer, bij wijze van spreken. De hele economie in Spanje kwam erdoor tot stilstand. Gevolg: Spanje werd na een tijdje weer even arm of armer als ervoor.
Dit in tegenstelling tot wij met onze ware koopmansgeest gepaard aan onze ware VOC-mentaliteit en een aangeboren gevoel voor zuinigheid. Ons verging het dus heel anders.
Verder viel uit een aantal van de Spaanse kolonies in Afrika niet veel tot niets te halen. Uit onze kolonies weer wel.
Geschiedenis is eigenlijk best wel een leuk vak.

De rest van je verhaal is zo warrig dat er voor een zinnig mens geen touw aan vast te knopen is.

Aha, dus Spanjaarden zijn gewoon lui! Dat zullen ze daar fijn vinden om te horen.

De rest van mijn verhaal bevalt jou dus niet. Ik heb het twee keer teruggelezen en er staat geen moeilijk woord tussen dus het moet zelfs voor jou te bevatten zijn. Ik heb speciaal voor jou extra langzaam getyped.

Al Sawt
18-05-11, 00:02
Ik adviseer ze te gaan shoppen in Z.O. Azie en niet in Afrika of het M.O. Die kosten namelijk, inmiddels bewezen, alleen maar geld.


Heb je ook wetenschappelijk literatuur van door jou genoemde `bewezen´ of is het borrelpraat vanuit een bruine kroeg?

Al Sawt
18-05-11, 00:13
Het blijft me verbazen, hoe dat kliekje dat doet alsof de massa immigratie een PvdA ideetje was, nu gewoon weer apathatisch meegaat met het -volgens hun- onvermijdelijke. Het enige waar ze over kunnen fantaseren is over de cultuur of het ras van de nieuwe import. Dat zou mega verschillen kunnen maken. Denken ze. A good breed.
.

Domheid gaat vaak gepaard met een nauwe wereld blik. Anders hadden Mark, Max, Superdick en consorten moeten weten dat Duitsland ernstige problemen kent met Etnische (volks)Duitsers. Afstammelingen van Duitsers die leefden (voornamelijk) in voormalige Sovjet Unie en Oostblok.

Ik suggereer om te googelen naar volksduiters en hun (re)integratie in Duitsland.

Dan kom je snel tot conclusie dat taal, cultuur en zelfs ras geen garantie is voor een succesvolle integratie.

Al Sawt
18-05-11, 00:15
Ze?

Mensen die een andere mening hebben mogen allemaal over 1 kam geschoren worden en als dom bestempelt?
Absoluut! Aangezien er geen wetenschappelijk onderbouwing bestaat van jouw prietpraat.

Al Sawt
18-05-11, 00:28
Die joodschristelijke cultuur speelt zich meer in Europa af. Hier in Israel speelt het christelijke gedeelte niet erg.

Want door die christelijke cultuur werden ze bijna uitgemoord.

Mothership
18-05-11, 01:41
Absoluut! Aangezien er geen wetenschappelijk onderbouwing bestaat van jouw prietpraat.

Gedachtegoed of meningen behoeven toch geen wetenschappelijke onderbouwing? Valt in dit specifieke forum echt op dat verstrekte opinies pas enige waarde wordt toegekend als het voorzien is van een bronvermelding (copy & paste) of in hoeverre academische partijen dit standpunt onderschrijven. Vervolgens wordt waarschijnlijk dan even gegoogeld en iets in de discussie geplakt wat inhaakt op zijn of haar ingenomen standpunt.

Ik denk ook niet dat een wetenschapper zijn vingers aan dergelijke uitspraken zou willen branden hetgeen Super Ick stelt. Zo mocht dat al zijn gevolgtrekking zijn.

Maar het IMF of de Worldbank publiceren oceanen aan cijfermateriaal waaruit je de nijverheid en arbeidsethos van landen kunt opmaken.

U treft daarin ongetwijfeld validiteit betreffende Super Ick's opinie aan.

super ick
18-05-11, 09:26
Heb jij een oplossing?

Want die gratuite borrelpraat hier is wel lachen voor jullie, maar zet net zo weinig zoden aan de dijk als Marcel van Dampraat.

Lees Joesoef, die heeft er verstand van.


Ik raakte onlangs in een 'het-is-toch-wat-gesprek' met een Belg. Natuurlijk kwamen ook de asocialen werkschuwen aan bot.

Er is in Belgie in de jaren 60 of 70 een systeem geweest (de naam is me ontschoten maar wellicht dat iemand het hier weet) waarin dergelijke figuren werden opgevangen. Dat was helemaal selfsupporting.
Eigen wasserette, landbouw, keuken en wat werk van buitenaf aan hen uitbesteed. Met toezicht. GEdurende de periode dat ze daar zaten bouwden ze een tegoed op om t.z.t. een start te maken.

Resultaat was dat de meesten er nooit meer weg wilden. Geen zorgen meer om betalingen, dak boven je hoofd, gezondheidszorg, regelmaat, etc.

Karin.N
18-05-11, 09:36
Ik raakte onlangs in een 'het-is-toch-wat-gesprek' met een Belg. Natuurlijk kwamen ook de asocialen werkschuwen aan bot.

Er is in Belgie in de jaren 60 of 70 een systeem geweest (de naam is me ontschoten maar wellicht dat iemand het hier weet) waarin dergelijke figuren werden opgevangen. Dat was helemaal selfsupporting.
Eigen wasserette, landbouw, keuken en wat werk van buitenaf aan hen uitbesteed. Met toezicht. GEdurende de periode dat ze daar zaten bouwden ze een tegoed op om t.z.t. een start te maken.

Resultaat was dat de meesten er nooit meer weg wilden. Geen zorgen meer om betalingen, dak boven je hoofd, gezondheidszorg, regelmaat, etc.

Zoiets zal voor mensen die niet zelfstandig hun leven kunnen inrichten een prima oplossing zijn. Nu is het vaak dweilen met de kraan open. Er wordt hulp geboden en je hebt je kont nog niet gekeerd of nieuwe problemen zijn via de achterdeur al weer naar binnen geglipt.

super ick
18-05-11, 09:37
Oh je wou het dus niet verbieden, maar moeilijker maken? Met welke criteria?


Het is al moeilijker gemaakt.

Toekomstige vrouw in kwestie moet DAAR inburgeren en men moet 120% van het minimumloon verdienen.
Dus geen vrouwen die de taal niet spreken en daardoor volkomen afhankelijk zijn.
En je eigen vrouw onderhouden.

Zowiezo is het aantal gemengde huwelijken schrikbarend laag. De gemeenschap zit (nog?) behoorlijk dicht.
Ik heb het altijd heel frappant gevonden hoe iemand die 49 weken van het jaar hier is altijd precies verliefd wordt in die drie weken dat hij op vakantie in Marokko is.
Kennelijk is een huwelijk met een k-4 nog shocking.

super ick
18-05-11, 09:43
Zoiets zal voor mensen die niet zelfstandig hun leven kunnen inrichten een prima oplossing zijn. Nu is het vaak dweilen met de kraan open. Er wordt hulp geboden en je hebt je kont nog niet gekeerd of nieuwe problemen zijn via de achterdeur al weer naar binnen geglipt.

Jazeker.
De problemen zijn vaak legio.

Schuld op ziektekosten, dus een boete en achterstallige premie altijd betalen
Schuld energie, dus opnieuw aansluitkosten die ze ook nooit hebben,
Huurschuld, dus niet meer in aanmerking komen voor een reguliere huurwoning,
Met de kinderen vaste klant bij Jeugdzorg maar die kankerlijers willen alleen je jong afpakken als je niet uitkijkt.
Etc, etc, etc.

Het leven van een aso gaat niet over rozen en de maatschappij wordt voor hen steeds ingewikkelder. BUiten alle genoemde problemen moet je ook nog zorgen dat je geld hebt voor bier. Ga er maar aan staan.

knuppeltje
18-05-11, 09:49
Aha, dus Spanjaarden zijn gewoon lui! Dat zullen ze daar fijn vinden om te horen.

Ik heb speciaal voor jou extra langzaam getyped.

Dat heb ik helemaal niet gezegd, druiloor. Ik vertelde gewoon hoe het er Spanje van toen er naartoe ging. Ik zuig dat niet uit mijn duim. Het was zo. Daarover is zoveel literatuur te lezen als je maar wilt.
Maar ja, je moet toch wat hè als je er toch niets zinnigs tegenin te brengen hebt.

Al type jij nog zo langzaam, inhoudelijk wordt het er daardoor voor geen cent beter op.

knuppeltje
18-05-11, 09:53
Laat nou niets menselijks ons vreemd zijn, als Nederlanders :)

Gelukkig niet. Maar toch denk ik wel eens dat het niet nog gekker moet worden.

knuppeltje
18-05-11, 09:55
Gedachtegoed of meningen behoeven toch geen wetenschappelijke onderbouwing?

Dat zou ons wel een hele hoop ellende besparen.

Karin.N
18-05-11, 09:57
Jazeker.
De problemen zijn vaak legio.

Schuld op ziektekosten, dus een boete en achterstallige premie altijd betalen
Schuld energie, dus opnieuw aansluitkosten die ze ook nooit hebben,
Huurschuld, dus niet meer in aanmerking komen voor een reguliere huurwoning,
Met de kinderen vaste klant bij Jeugdzorg maar die kankerlijers willen alleen je jong afpakken als je niet uitkijkt.
Etc, etc, etc.

Het leven van een aso gaat niet over rozen en de maatschappij wordt voor hen steeds ingewikkelder. BUiten alle genoemde problemen moet je ook nog zorgen dat je geld hebt voor bier. Ga er maar aan staan.

Je vergeet de postorderbedrijven, ook altijd heel behulpzaam bij het aangaan van nieuwe schulden.

knuppeltje
18-05-11, 10:03
Je vergeet de postorderbedrijven, ook altijd heel behulpzaam bij het aangaan van nieuwe schulden.

Vooral banken en de overheid. Daardoor hebben wij de grootste hypotheekschuld ter wereld. Allemaal ten koste van de belastingbetaler.
Toch geloof ik niet dat er onder al die mensen met torenhoge hypotheek schuld, die de belastingbetaler jaarlijks gigantisch veel geld kost, veel allochtonen zitten, laat staan asielzoekers.
Om over kosten voor de belastingbetaler te spreken.

Max Stirner
18-05-11, 11:25
Heb je ook wetenschappelijk literatuur van door jou genoemde `bewezen´ of is het borrelpraat vanuit een bruine kroeg?


Het zal echt niet erg moeilijk zijn om feitelijk, met cijfers, aan te tonen dat bijv. Marokkanen relatief een veel groter beroep doen op sociale voorzieningen en dus relatief meer geld kosten dan de meeste andere bevolkingsgroepen.


Dat dit slechts gedeeltelijk 'jullie' eigen schuld is (maar met name die van de babyboomers & PvdA ; -), is een ander verhaal

Al Sawt
18-05-11, 12:20
Gedachtegoed of meningen behoeven toch geen wetenschappelijke onderbouwing? Valt in dit specifieke forum echt op dat verstrekte opinies pas enige waarde wordt toegekend als het voorzien is van een bronvermelding (copy & paste) of in hoeverre academische partijen dit standpunt onderschrijven. Vervolgens wordt waarschijnlijk dan even gegoogeld en iets in de discussie geplakt wat inhaakt op zijn of haar ingenomen standpunt.

Ik denk ook niet dat een wetenschapper zijn vingers aan dergelijke uitspraken zou willen branden hetgeen Super Ick stelt. Zo mocht dat al zijn gevolgtrekking zijn.

Maar het IMF of de Worldbank publiceren oceanen aan cijfermateriaal waaruit je de nijverheid en arbeidsethos van landen kunt opmaken.

U treft daarin ongetwijfeld validiteit betreffende Super Ick's opinie aan.

Wat een onzinnig reactie. Superdick had het over 'bewezen'. Dus ik kan een veilige interpretatie aannemen dat hij suggereert naar wetenschappelijke bronnen materiaal.

Dus bespaar mij jouw onzinnige gebrabbel. Wat betreft jouw bewering dat Superdick`s gelijk kan worden aangetoond doormiddel van IMF of Wereldbank. Tja, laat ik maar het volgende over zeggen. Dergelijke cijfers tonen juist ongelijkheid van Superdick.

Want die cijfers tonen dat Arbeidsethos in Islamitische landen als Pakistan, Iran, Indonesie, Maleisie en Bangladesh vele malen hoger ligt dan het Westen.

Sterker nog; Zelfs in Marokko is arbeidsethos veel hoger dan het Westen. Gemiddeld draaien de Marokkaanse arbeiders een werkdag van 12u, exclusief pauze.

Al Sawt
18-05-11, 12:21
Het zal echt niet erg moeilijk zijn om feitelijk, met cijfers, aan te tonen dat bijv. Marokkanen relatief een veel groter beroep doen op sociale voorzieningen en dus relatief meer geld kosten dan de meeste andere bevolkingsgroepen.




Kom alsnog met die gewraakte cijfers. Het is toch niet moeilijk?

Mark
18-05-11, 12:21
.

Sterker nog; Zelfs in Marokko is arbeidsethos veel hoger dan het Westen. Gemiddeld draaien de Marokkaanse arbeiders een werkdag van 12u, exclusief pauze.

blijkbaar doen ze 12 uur niks als je naar de uiteindelijke effectiviteit van die arbeid kijkt. In het westen hebben we minder uur nodig om meer te bereiken.

knuppeltje
18-05-11, 12:37
blijkbaar doen ze 12 uur niks als je naar de uiteindelijke effectiviteit van die arbeid kijkt. In het westen hebben we minder uur nodig om meer te bereiken.

Maar wat als je kijk naar degene die wel het geluk hebben dat ze mogen en kunnen werken in Marokko?

Mothership
18-05-11, 12:40
Wat een onzinnig reactie. Superdick had het over 'bewezen'. Dus ik kan een veilige interpretatie aannemen dat hij suggereert naar wetenschappelijke bronnen materiaal.

Dus bespaar mij jouw onzinnige gebrabbel. Wat betreft jouw bewering dat Superdick`s gelijk kan worden aangetoond doormiddel van IMF of Wereldbank. Tja, laat ik maar het volgende over zeggen. Dergelijke cijfers tonen juist ongelijkheid van Superdick.

Want die cijfers tonen dat Arbeidsethos in Islamitische landen als Pakistan, Iran, Indonesie, Maleisie en Bangladesh vele malen hoger ligt dan het Westen.

Sterker nog; Zelfs in Marokko is arbeidsethos veel hoger dan het Westen. Gemiddeld draaien de Marokkaanse arbeiders een werkdag van 12u, exclusief pauze.


Ik zal het toelichten met een voorbeeld. Zelf ben ik een paar jaar geleden is Suriname geweest. Je zag daar bijvoorbeeld stratenmakers keihard aan het werk. Waar je in Nederland een handjevol tegelijk bezig ziet zag je daar wel 60 tegelijk. Als je een paar uur later weer keek was er amper 1 M2 stenen gelegd. Beetje vakman hier zou er tranen van in zijn ogen krijgen.

Ander voorbeeld een warenhuis aldaar. Je ziet een zaklantaarn en wil dat kopen. Er wordt door een medewerker een bonnetje uitgeschreven met daarop het te kopen artikel. Vervolgens ga je met dat bonnetje naar een andere medewerker die er zijn handtekening op zet.
Ze sturen je door naar een derde medewerker die het artikel haalt en vervolgens naar een vierde waarmee je mag afrekenen. Er was ook nog een vijfde bij betrokken maar wat die precies deed weet ik niet meer.

Totale bureaucratische inefficiëntie in beide gevallen waarin ogenschijnlijk hard wordt gewerkt maar het rendement en arbeidsproductiviteit zowat onder de nullijn zit.

Karin.N
18-05-11, 12:49
Vooral banken en de overheid. Daardoor hebben wij de grootste hypotheekschuld ter wereld. Allemaal ten koste van de belastingbetaler.
Toch geloof ik niet dat er onder al die mensen met torenhoge hypotheek schuld, die de belastingbetaler jaarlijks gigantisch veel geld kost, veel allochtonen zitten, laat staan asielzoekers.
Om over kosten voor de belastingbetaler te spreken.

De mensen die indertijd bij de kredietbank aanklopten waren voornamelijk nederlanders. Gingen ze in de schuldsanering met oa veel schulden bij de Otto ed en tot mijn stomme verbazing konden deze mensen (nb in de schuldsanering!) na verloop van tijd gewoon daar weer op rekeing kopen.

Ooit een gesprek met een medewerker daarover gevoerd en die zei doodleuk, daar zijn jullie (lees kredietbank) toch voor als de mensen niet meer kunnen betalen.

Nu spreek ik over begin jaren 90, weet niet hoe het er nu aan toe gaat.

Of mensen nu al eeuwenlang hier een roots hebben of pas sinds kort is mi niet van belang. Er is gewoon een groep mensen die steevast in de problemen komt en die problemen zijn het gevolg van menselijke eigenschappen.

Al Sawt
18-05-11, 13:29
blijkbaar doen ze 12 uur niks als je naar de uiteindelijke effectiviteit van die arbeid kijkt. In het westen hebben we minder uur nodig om meer te bereiken.

Simplistisch weergave. Arbeidsproductiviteit van het Westen is te danken aan groot aantal factoren waar een gemiddelde arbeider nauwelijks invloed op heeft.

Dacht je echt dat arbeidstijdverkorting, 32 uurige werkweek, royale pensioenleeftijden en part time banen, een Westerse arbeider productivier op maakt?

Ik had toch wel wat beter van je verwacht, Mark. Want je had moeten weten dat
moderne infrastructuur, subsidiestromen, gestroomlijnde bureaucratie, garanderende stroomvoorziening en geautomatiseerde productielijnen, een wereld van verschil maken.

Zonder dat was een Westerse arbeider anno 2010 minder effectief als zijn collega`s in Marokko, Brazillie, Indonesie of Turkije.

Dit geeft ook aan waarom Westerse bedrijven ervoor kiezen om hun producties naar lage loonlanden over te plaatsen en niet te automatiseren.

Max Stirner
18-05-11, 13:32
Kom alsnog met die gewraakte cijfers. Het is toch niet moeilijk?



Google is your friend:



14,3% werkloosheid bijvoorbeeld


http://www.nu.nl/werk-en-prive/2438994/werkloosheid-niet-westerse-allochtonen-verder-opgelopen.html

Al Sawt
18-05-11, 13:33
Ik zal het toelichten met een voorbeeld. Zelf ben ik een paar jaar geleden is Suriname geweest. Je zag daar bijvoorbeeld stratenmakers keihard aan het werk. Waar je in Nederland een handjevol tegelijk bezig ziet zag je daar wel 60 tegelijk. Als je een paar uur later weer keek was er amper 1 M2 stenen gelegd. Beetje vakman hier zou er tranen van in zijn ogen krijgen.

Ander voorbeeld een warenhuis aldaar. Je ziet een zaklantaarn en wil dat kopen. Er wordt door een medewerker een bonnetje uitgeschreven met daarop het te kopen artikel. Vervolgens ga je met dat bonnetje naar een andere medewerker die er zijn handtekening op zet.
Ze sturen je door naar een derde medewerker die het artikel haalt en vervolgens naar een vierde waarmee je mag afrekenen. Er was ook nog een vijfde bij betrokken maar wat die precies deed weet ik niet meer.

Totale bureaucratische inefficiëntie in beide gevallen waarin ogenschijnlijk hard wordt gewerkt maar het rendement en arbeidsproductiviteit zowat onder de nullijn zit.

Volkomen met je eens. Maar er bestaat een groot verschil tussen persoonlijke waarneming en gedegen onderzoek met predikaat wetenschappelijk.

Ik kan ook mijn persoonlijke waarneming vertellen. Doe ik niet. Ondanks het feit dat het meer wetenschappelijk waardig is.

Al Sawt
18-05-11, 13:38
Google is your friend:



14,3% werkloosheid bijvoorbeeld


http://www.nu.nl/werk-en-prive/2438994/werkloosheid-niet-westerse-allochtonen-verder-opgelopen.html

En vertellen die cijfers dat werkloze allochtonen (Marokkanen) ook meer beroep doen op sociale zekerheid in vergelijking met andere groepen in de samenleving?

Ben overigens ook benieuwd of die cijfers ook vertellen of de werkloosheid te maken had met onwil van allochtone werklozen.


Dus hou google te vriend en lever die bewezen!

Mark
18-05-11, 13:39
Simplistisch weergave. Arbeidsproductiviteit van het Westen is te danken aan groot aantal factoren waar een gemiddelde arbeider nauwelijks invloed op heeft.

Dacht je echt dat arbeidstijdverkorting, 32 uurige werkweek, royale pensioenleeftijden en part time banen, een Westerse arbeider productivier op maakt?

Ik had toch wel wat beter van je verwacht, Mark. Want je had moeten weten dat
moderne infrastructuur, subsidiestromen, gestroomlijnde bureaucratie, garanderende stroomvoorziening en geautomatiseerde productielijnen, een wereld van verschil maken.

Zonder dat was een Westerse arbeider anno 2010 minder effectief als zijn collega`s in Marokko, Brazillie, Indonesie of Turkije.

Dit geeft ook aan waarom Westerse bedrijven ervoor kiezen om hun producties naar lage loonlanden over te plaatsen en niet te automatiseren.

Ik heb het niet over omstandigheden, aan het einde van de dag is het werk van de westerse arbeider productiever. Of dat door de door jou genoemde factoren komt of door nog andere factoren. Arbeidseothos is uiteraard iets anders.

Ik snap niet waarop je die opmerking van de keuze tussen automatiseren en lage lonen landen baseert.

Ik zou aan jouw rijtje van invloedsfactoren ook nog opleiding, motvatie en zelfstandigheid willen toevoegen.

Ja als je alle mogelijke factoren van de wereld weghaalt dan zijn alle arbeiders gelijk, maar zo zit de wereld niet in elkaar.


Laten we het eens omdraaien: hoe hoog zou het arbeidsethos in die landen zijn als ze de sociale voorzieningen hadden die wij hier hebben? Zouden ze dan nog steeds keihard 12 uur werken?

knuppeltje
18-05-11, 13:44
De mensen die indertijd bij de kredietbank aanklopten waren voornamelijk nederlanders.

Niet alleen de kredietbank, alle banken deden er even graag aan mee.

En dat kost de schatkist door onze belachelijke vorm van hypotheekaftrek en hypotheekgarantie, veel meer dan wat de emigratie mogelijk aan kosten met zich heeft meegedragen.
Maar over dat laatste zijn er geen goede berekeningen mogelijk. En wat er tot nu toe wel over is geproduceerd is uiterst dubieus door al zijn tekortkomingen.
De cijfers over het eerste zijn daarentegen weer wel eenvoudig op te lepelen.

knuppeltje
18-05-11, 13:49
Laten we het eens omdraaien: hoe hoog zou het arbeidsethos in die landen zijn als ze de sociale voorzieningen hadden die wij hier hebben? Zouden ze dan nog steeds keihard 12 uur werken?

Doen wij dat wel dan?

Misschien in Rusland, maar dat zal dan wel zijn wegens gebrek aan sociale verzieningen.

Mothership
18-05-11, 13:49
Simplistisch weergave. Arbeidsproductiviteit van het Westen is te danken aan groot aantal factoren waar een gemiddelde arbeider nauwelijks invloed op heeft.

Dacht je echt dat arbeidstijdverkorting, 32 uurige werkweek, royale pensioenleeftijden en part time banen, een Westerse arbeider productivier op maakt?

Ik had toch wel wat beter van je verwacht, Mark. Want je had moeten weten dat
moderne infrastructuur, subsidiestromen, gestroomlijnde bureaucratie, garanderende stroomvoorziening en geautomatiseerde productielijnen, een wereld van verschil maken.

Zonder dat was een Westerse arbeider anno 2010 minder effectief als zijn collega`s in Marokko, Brazillie, Indonesie of Turkije.

Dit geeft ook aan waarom Westerse bedrijven ervoor kiezen om hun producties naar lage loonlanden over te plaatsen en niet te automatiseren.

Bedrijven streven naar maximalisatie van de winst. Als één van de productiefactoren, in dit geval arbeid, elders goedkoper is dan zullen investeringen die weg volgen.

Machines zijn ook een productiefactor. En als de mensen die ze bedienen elders goedkoper zijn dan zal het rendement op geïnvesteerd vermogen elders hoger uitpakken. Voor arbeidsintensieve industrieën zal dat al snel zijn opgeld doen.

Kapitaal is denk ik net als water.... het volgt de weg van de minste weerstand.

knuppeltje
18-05-11, 13:51
Bedrijven streven naar maximalisatie van de winst.

Dat staat mijns inziens los van de graad van automatisering van productielijnen.

Lees het nog eens over.

Max Stirner
18-05-11, 13:54
En vertellen die cijfers dat werkloze allochtonen (Marokkanen) ook meer beroep doen op sociale zekerheid in vergelijking met andere groepen in de samenleving?

Ben overigens ook benieuwd of die cijfers ook vertellen of de werkloosheid te maken had met onwil van allochtone werklozen.


Dus hou google te vriend en lever die bewezen!


- De gemiddelde werkloosheid in NL ligt ruim onder de 14,3%, en er ff voor het gemak van uitgaande dat mensen die werkloos zijn een uitkering aanvragen, is het antwoord dus:

'ja'


- Nee, dat vertellen die cijfers uiteraard niet.

Mothership
18-05-11, 14:00
Lees het nog eens over.

Dat stond inderdaad op de verkeerde plek :verdriet:

Mark
18-05-11, 14:00
Doen wij dat wel dan?

Misschien in Rusland, maar dat zal dan wel zijn wegens gebrek aan sociale verzieningen.

Je snapt mijn punt niet.

Al Sawt zegt dat de ethos in die landen beter is omdat ze daar 12 uur werken... ik zeg: dat doen ze uit nood niet uit arbeidsethos.

In Rusland werkt men net als in Nederland 8 uur.

knuppeltje
18-05-11, 14:02
Dat stond inderdaad op de verkeerde plek :verdriet:

Neemt niet weg dat een en ander elkaar volledig tegensprak. Daar zou ik eerder verdriet over hebben. Ik zou me er zelfs voor schamen. :haha:

Mothership
18-05-11, 14:14
Neemt niet weg dat een en ander elkaar volledig tegensprak. Daar zou ik eerder verdriet over hebben. Ik zou me er zelfs voor schamen. :haha:

Ik hoop geen onherstelbare schade te hebben aangericht. :D

knuppeltje
18-05-11, 14:15
Je snapt mijn punt niet.

Al Sawt zegt dat de ethos in die landen beter is omdat ze daar 12 uur werken... ik zeg: dat doen ze uit nood niet uit arbeidsethos.

In Rusland werkt men net als in Nederland 8 uur.

Ik vond het toch nogal ongelukkig verwoord dan toch.

Al heeft ook niet gezegd dat ze dat niet uit noodzaak doen.

Officieel wel. Maar heel veel mensen proberen daarnaast nog wat bij te doen omdat ze anders niet kunnen rondkomen.

Maar even een andere vraag. Enige jaren geleden zag ik een BBC-docu over SPb, waar jij nu zit. Daarin was te zien hoe nog vele duizenden families, vaak ook nog bestaand uit meerdere generaties, nog steeds maar over een woonruimte konden beschikken. Heb jij enige kijk op hoe het nu is?

knuppeltje
18-05-11, 14:16
Ik hoop geen onherstelbare schade te hebben aangericht. :D

Bij mij niet hoor.

Al Sawt
18-05-11, 14:22
Ik heb het niet over omstandigheden, aan het einde van de dag is het werk van de westerse arbeider productiever. Of dat door de door jou genoemde factoren komt of door nog andere factoren. Arbeidseothos is uiteraard iets anders.Dat is een zwart wit verklaring. Voor jou en anderen is hoge mate van welvaart de maatgeving voor een arbeidsethos.

Voor mij is dat geheel anders. Ik kijk eerder naar factoren die daadwerkelijk een verschil maken tussen een arbeider in Turkije of Nederland en hun productiviteit.

Voor leeghoofden als Superdick en cs zijn de Turken luie donders die niet willen werken. Want in hun simpele logica redeneren ze dat Turkije arm is en de oorzaak moet wel liggen in arbeidsethos van haar bevolking.

Tuurlijk was de Nederlandse arbeidsethos in naoorlogse jaren van belang om Nederland op te bouwen tot een welvarende land. Maar de kaarten zijn nu omgedraaid.

Figuren als Superdick en Max geven af op de arbeidsmigratie en veronderstelde luiheid van de Marokkaanse of Turkse medelander. Maar stel ze een vraag: Zijn zij bereid om hun royale regelingen op gebied van arbeid en werkvloer in te leveren, dit voor meerdere eer en glorie van de Hollandse arbeidsethos?

Nee hoor. Zij willen liever vasthouden aan hun part time baan, aan hun pensioengerechtigde leeftijd van 65, liefst vroegtijdig uitreden.

Met dit soort figuren kunnen wij hier in het Westen de slag met opkomende landen, toch niet winnen?


Ik snap niet waarop je die opmerking van de keuze tussen automatiseren en lage lonen landen baseert.
Automatiseren kost geld en duur personeel. Kennelijk zijn de voordelen velen malen lager dan effectiviteit van arbeid in lage lonen landen.


Ik zou aan jouw rijtje van invloedsfactoren ook nog opleiding, motvatie en zelfstandigheid willen toevoegen.Opleiding speelt een rol, ja. Maar opleidingskansen dienen door de overheid te worden gecreerd.

Motivatie en zelfstandigheid, kan een culturele kenmerk zijn. Maar aan andere kant zie je motivatie en zelfstandigheid in menig geindustraliseerde landen achterlopen op die van opkomende markten. Kijk maar naar ondernemingsinitiatieven in groot aantal ontwikkelingslanden.



Ja als je alle mogelijke factoren van de wereld weghaalt dan zijn alle arbeiders gelijk, maar zo zit de wereld niet in elkaar.Dat klopt. Want wereld verandert snel en machtcentra verschuiven naar andere delen van de wereld. Terwijl men mondialiseert, gaan wij hier achter de dijken verschuilen.

Omdat bekrompen massa bang is voor de Europese unie, voor een steeds kleiner wordende wereld, klampen wij ons hier vast aan onze vermeende identiteit en proberen wij angstvallig alles buiten de deur te houden.

Tja, want tenslotte moeten Henk en Ingrid hun oude dag verzekeren en liefst met hun identiteit. Dat Henk wat extra onbetaalde overuur dient te draaien achter een loopband, dat ziet hij niet zitten.



Laten we het eens omdraaien: hoe hoog zou het arbeidsethos in die landen zijn als ze de sociale voorzieningen hadden die wij hier hebben? Zouden ze dan nog steeds keihard 12 uur werken? Nee. Ook zij zullen in een fundamenteel probleem komen om een verwende beroepsbevolking in een postmaterialistisch tijdperk, tevreden te houden met een fopspeen.

Al Sawt
18-05-11, 14:25
- De gemiddelde werkloosheid in NL ligt ruim onder de 14,3%, en er ff voor het gemak van uitgaande dat mensen die werkloos zijn een uitkering aanvragen, is het antwoord dus:

'ja'


- Nee, dat vertellen die cijfers uiteraard niet.

Dat is vreemd. Want volgens Superdick is dat 'bewezen'?

Al Sawt
18-05-11, 14:28
Domheid gaat vaak gepaard met een nauwe wereld blik. Anders hadden Mark, Max, Superdick en consorten moeten weten dat Duitsland ernstige problemen kent met Etnische (volks)Duitsers. Afstammelingen van Duitsers die leefden (voornamelijk) in voormalige Sovjet Unie en Oostblok.

Ik suggereer om te googelen naar volksduiters en hun (re)integratie in Duitsland.

Dan kom je snel tot conclusie dat taal, cultuur en zelfs ras geen garantie is voor een succesvolle integratie.

Helaas heb ik nog steeds geen reactie ontvangen op mijn bovenstaande reactie. Vooral omdat sommige beweren dat Duitsland er beter aan doet om mensen van haar eigen cultuur binnen te halen.

Max Stirner
18-05-11, 15:17
Voor leeghoofden als Superdick en cs zijn de Turken luie donders die niet willen werken. Want in hun simpele logica redeneren ze dat Turkije arm is en de oorzaak moet wel liggen in arbeidsethos van haar bevolking.

Tuurlijk was de Nederlandse arbeidsethos in naoorlogse jaren van belang om Nederland op te bouwen tot een welvarende land. Maar de kaarten zijn nu omgedraaid.

Figuren als Superdick en Max geven af op de arbeidsmigratie en veronderstelde luiheid van de Marokkaanse of Turkse medelander. Maar stel ze een vraag: Zijn zij bereid om hun royale regelingen op gebied van arbeid en werkvloer in te leveren, dit voor meerdere eer en glorie van de Hollandse arbeidsethos?

Nee hoor. Zij willen liever vasthouden aan hun part time baan, aan hun pensioengerechtigde leeftijd van 65, liefst vroegtijdig uitreden.

Met dit soort figuren kunnen wij hier in het Westen de slag met opkomende landen, toch niet winnen?


.



Gozert, waar heb je het over ?
Je kent me niet, weet niet wat ik doe. En je zit er dus nogal naast, wat betreft mijn persoontje.



Anywayz:

Over Turken (in Istanbul), daar werk ik dagelijks mee .... :


Werken relatief hard ... hoewel soms niet erg 'slim' en efficient.

Het voornaamste probleem is een gebrek aan 'durf' om zelf beslissingen te nemen, er is sprake van overdreven hierarchische verhoudingen en respect voor autoriteit - dat wil dus zeggen: naar boven likken en naar beneden schoppen. Daar is Turkije trouwens zeker niet uniek in.

Ook hecht men veel belang aan persoonlijke contacten/ons-kent-ons/ gastvrijheid, in NL is men wat dat betreft veel zakelijker en directer.

super ick
18-05-11, 15:35
Dat heb ik helemaal niet gezegd, druiloor. Ik vertelde gewoon hoe het er Spanje van toen er naartoe ging. Ik zuig dat niet uit mijn duim. Het was zo. Daarover is zoveel literatuur te lezen als je maar wilt.
Maar ja, je moet toch wat hè als je er toch niets zinnigs tegenin te brengen hebt.

Al type jij nog zo langzaam, inhoudelijk wordt het er daardoor voor geen cent beter op.

Het lijkt mij sterk dat er in de litaretuur staat dat Spanjaarden lui zijn.
Of wacht, jij doelt waarschijnlijk op bladeren uit de leesmap.
Druiloor.

super ick
18-05-11, 15:43
Vooral banken en de overheid. Daardoor hebben wij de grootste hypotheekschuld ter wereld. Allemaal ten koste van de belastingbetaler.
Toch geloof ik niet dat er onder al die mensen met torenhoge hypotheek schuld, die de belastingbetaler jaarlijks gigantisch veel geld kost, veel allochtonen zitten, laat staan asielzoekers.
Om over kosten voor de belastingbetaler te spreken.

Als je de kosten rekend moet je ook de kosten van het alternatief meenemen.

Huurwoningen moet al jaren miljarden bij.
Onderhoud eigen woning komt voor eigen rekening.
Buurten met eigen woningen zijn veiliger.
Staat verdient aan overdrachtbelasting.
Staat verdient schandalig vaal aan uitgifte en verkoop van grond.

Daarnaast hebben mensen zelf ook niet echt nagedacht. Kochten met een schamel inkomen van € 50.000 per jaar een woning van € 300.000 en stonden er niet bij stil wat de woonlasten worden als de rente bijv 3% zou stijgen.

Velen denken dat het snor zit omdat het kan. Of andersom, als het kan dan zal het toch wel snor zitten. Tja..........

Mark
18-05-11, 15:58
Ik vond het toch nogal ongelukkig verwoord dan toch.

Al heeft ook niet gezegd dat ze dat niet uit noodzaak doen.

Officieel wel. Maar heel veel mensen proberen daarnaast nog wat bij te doen omdat ze anders niet kunnen rondkomen.

Maar even een andere vraag. Enige jaren geleden zag ik een BBC-docu over SPb, waar jij nu zit. Daarin was te zien hoe nog vele duizenden families, vaak ook nog bestaand uit meerdere generaties, nog steeds maar over een woonruimte konden beschikken. Heb jij enige kijk op hoe het nu is?

dat is standaard hier, vrijwel iedereen woont met 3 generaties in kleine appartementen. Oma slaapt in de keuken, alle banken zijn uitklapbedden etc etc. Ik ben nog geen rus tegengekomen die een echt bed heeft.

mark61
18-05-11, 19:22
Google is your friend:

14,3% werkloosheid bijvoorbeeld

http://www.nu.nl/werk-en-prive/2438994/werkloosheid-niet-westerse-allochtonen-verder-opgelopen.html

Nou nog even corrigeren voor o.a. bevolkingsopbouw, beroepsgroep en opleiding. Dus dat wordt splitsen naar eerste en tweede generatie, om te beginnen.

Leugens, grote leugens, statistieken.

Verder blijkt uit het artikel dat het aloude mechanisme weer werkt: bij recessie worden allochtonen het eerste ontslagen.

Als we verder even meelezen:

In 2010 was de werkloosheid onder niet-westers allochtone jongeren 23 procent. Hoewel het werkloosheidspercentage ten opzichte van 2009 is toegenomen, is het aantal werkloze niet-westerse jongeren gelijk gebleven.

De stijging van het werkloosheidspercentage is volledig toe te schrijven aan een daling van het aanbod van jonge allochtonen op de arbeidsmarkt, bijvoorbeeld omdat ze langer onderwijs volgen. Hetzelfde beeld is terug te zien bij autochtone jongeren: het aantal jonge autochtone werklozen was gelijk aan een jaar eerder, terwijl het werkloosheidspercentage wel iets opliep.

mark61
18-05-11, 19:31
Gedachtegoed of meningen behoeven toch geen wetenschappelijke onderbouwing? Valt in dit specifieke forum echt op dat verstrekte opinies pas enige waarde wordt toegekend als het voorzien is van een bronvermelding (copy & paste) of in hoeverre academische partijen dit standpunt onderschrijven.

Maar het IMF of de Worldbank publiceren oceanen aan cijfermateriaal waaruit je de nijverheid en arbeidsethos van landen kunt opmaken.

U treft daarin ongetwijfeld validiteit betreffende Super Ick's opinie aan.

Als iemand iets beweert, moet ie dat met feiten onderbouwen.

Gedachtengoed is vaak nogal slecht. Ook meningen bevatten altijd een component feitelijke claims. Die mogen dan eerst wel even vastgesteld worden; iedereen kan wel van alles beweren.

Maar voor jou is dat inderdaad hinderlijk, dat gevraagd wordt je gebral te onderbouwen. Daar hebben er hier wel meer last van, de rechtse kerk zogezegd. Feiten zijn voor verdomde intellectuelen, daar moesten we toch al van af.

Het IMF dat zich uitspreekt over arbeidsethos :haha: Man lul toch niet zo onbedaarlijk.

mark61
18-05-11, 19:35
Het is al moeilijker gemaakt.

Toekomstige vrouw in kwestie moet DAAR inburgeren en men moet 120% van het minimumloon verdienen.
Dus geen vrouwen die de taal niet spreken en daardoor volkomen afhankelijk zijn.
En je eigen vrouw onderhouden.

Zowiezo is het aantal gemengde huwelijken schrikbarend laag. De gemeenschap zit (nog?) behoorlijk dicht.
Ik heb het altijd heel frappant gevonden hoe iemand die 49 weken van het jaar hier is altijd precies verliefd wordt in die drie weken dat hij op vakantie in Marokko is.
Kennelijk is een huwelijk met een k-4 nog shocking.

Importhuwelijken nemen in snel tempo af, en slechts ten dele doordat het moeilijker is gemaakt.

Als ze verstandig willen selecteren eisen ze gewoon minimumopleiding daar genoten, zoals Canada en Australië dat doen. Al betwijfel ik of ze dat ook doen voor huwelijkspartners. Dat hoeft ook niet, omdat ze alleen HBO+ toelaten.

Hollanders gaan vaker gemengde huwelijken aan? Heppie daar cijfers van?

Dat gedwongen naar video's van kussende homo's kijken en geleuter over inkomen is debiel.

Max Stirner
18-05-11, 19:54
Nou nog even corrigeren voor o.a. bevolkingsopbouw, beroepsgroep en opleiding. Dus dat wordt splitsen naar eerste en tweede generatie, om te beginnen.

Leugens, grote leugens, statistieken.

Verder blijkt uit het artikel dat het aloude mechanisme weer werkt: bij recessie worden allochtonen het eerste ontslagen.

Als we verder even meelezen:

In 2010 was de werkloosheid onder niet-westers allochtone jongeren 23 procent. Hoewel het werkloosheidspercentage ten opzichte van 2009 is toegenomen, is het aantal werkloze niet-westerse jongeren gelijk gebleven.

De stijging van het werkloosheidspercentage is volledig toe te schrijven aan een daling van het aanbod van jonge allochtonen op de arbeidsmarkt, bijvoorbeeld omdat ze langer onderwijs volgen. Hetzelfde beeld is terug te zien bij autochtone jongeren: het aantal jonge autochtone werklozen was gelijk aan een jaar eerder, terwijl het werkloosheidspercentage wel iets opliep.



Hoewel ik het sterke vermoeden heb (en nee ... ik ga dat nu niet Googlen) dat e.e.a. geldt voor zowel 1e als 2e generatie, was het voor een antwoord op Sawties' vraag prima om alle Marokkanen even op één hoop te gooien.

Dus: 14,3%, tegen ruim 4% voor de Nederlandse bevolking als geheel.


Dat deze groep zelf slechts gedeeltelijk verantwoordelijk is voor haar achterstandspositie, hebben we al besproken - we weten allemaal wie de échte schuldigen zijn :)

mark61
18-05-11, 20:00
Hoewel ik het sterke vermoeden heb (en nee ... ik ga dat nu niet Googlen) dat e.e.a. geldt voor zowel 1e als 2e generatie, was het voor een antwoord op Sawties' vraag prima om alle Marokkanen even op één hoop te gooien.

Dus: 14,3%, tegen ruim 4% voor de Nederlandse bevolking als geheel.


Dat deze groep zelf slechts gedeeltelijk verantwoordelijk is voor haar achterstandspositie, hebben we al besproken - we weten allemaal wie de échte schuldigen zijn :)

Niet begrijpend lezen wat ik schrijf, of het gewoon negeren, en dan gewoon je gelul herhalen.

Donder toch op.

Max Stirner
18-05-11, 20:25
Niet begrijpend lezen wat ik schrijf, of het gewoon negeren, en dan gewoon je gelul herhalen.

Donder toch op.


Ik legde je gewoon beleefd uit waarom je posting irrelevant was

Hatert
18-05-11, 20:40
Ik legde je gewoon beleefd uit waarom je posting irrelevant was

Ik denk dat je zijn uitleg niet begrijpt want zijn uitleg is heel relevant.

Tomas
18-05-11, 20:45
't was ook niet beleefd. En dat weet ie. Hoe heet zoiets ook weer?

mark61
18-05-11, 21:12
Ik legde je gewoon beleefd uit waarom je posting irrelevant was

Nee, dat doe je niet. Je gaat er niet eens op in.

Donder op met je gezuig.

super ick
18-05-11, 21:36
Verder blijkt uit het artikel dat het aloude mechanisme weer werkt: bij recessie worden allochtonen het eerste ontslagen.


Omdat ze allochtoon zijn.

super ick
18-05-11, 21:46
Importhuwelijken nemen in snel tempo af, en slechts ten dele doordat het moeilijker is gemaakt.


Ik geloof best dat het aantal afneemt. De strengere regels hebben daar zeker aan bijgedragen.


Hollanders gaan vaker gemengde huwelijken aan? Heppie daar cijfers van?

In 2001 was al 13,4% van de autochtonen met een allochtoon getrouwd. Anders samenlevingsvormen niet meegerekend. Volgens mij zijn, zeker atheistische, Nederlanders niet zo kieskeurig. Het ontbreken van religie heeft zo zijn voordelen. Je hoeft niet meer te discrimineren.


Dat gedwongen naar video's van kussende homo's kijken en geleuter over inkomen is debiel.

Vooral dat eerste hoeven ze bij ook niet mee aan te komen. Mijn zegen hebben ze maar ik hoef er niet naar te kijken.

super ick
18-05-11, 22:05
Dat heb ik helemaal niet gezegd, druiloor. Ik vertelde gewoon hoe het er Spanje van toen er naartoe ging. Ik zuig dat niet uit mijn duim. Het was zo. Daarover is zoveel literatuur te lezen als je maar wilt.
Maar ja, je moet toch wat hè als je er toch niets zinnigs tegenin te brengen hebt.


En de andere knoflooklanden? Italie en Griekenland? Ook luilakken volgens de literatuur?

Max Stirner
18-05-11, 22:07
Ik denk dat je zijn uitleg niet begrijpt want zijn uitleg is heel relevant.


OK, dan splitsen we even in 1e en 2e generatie:


2010:

Autochtonen

15-25 jaar 9,6%
25-45 jaar 3,6%
45-65 jaar 4,2%


Niet Westerse allochtonen

15-25 jaar 23,0%
25-45 jaar 11,4%
45-65 jaar 9,4%


http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/EDC2585E-3A73-401F-ABE2-33A09616C4F5/0/Pb11n005.pdf

Max Stirner
18-05-11, 22:08
't was ook niet beleefd. En dat weet ie. Hoe heet zoiets ook weer?



Schijnheilig

Hatert
18-05-11, 22:16
OK, dan splitsen we even in 1e en 2e generatie:


2010:

Autochtonen

15-25 jaar 9,6%
25-45 jaar 3,6%
45-65 jaar 4,2%


Niet Westerse allochtonen

15-25 jaar 23,0%
25-45 jaar 11,4%
45-65 jaar 9,4%


http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/EDC2585E-3A73-401F-ABE2-33A09616C4F5/0/Pb11n005.pdf

Als je hem niet snapt moet je niet verder gaan met mij.

Mothership
18-05-11, 22:34
dat is standaard hier, vrijwel iedereen woont met 3 generaties in kleine appartementen. Oma slaapt in de keuken, alle banken zijn uitklapbedden etc etc. Ik ben nog geen rus tegengekomen die een echt bed heeft.

Ik vind het met die Russen heel apart. Vaak heb ik webbased applicaties nodig die niet panklaar verkrijgbaar zijn. Bij Freelance.com (http://www.freelancer.com/projects/all.php) geef je een kader aan met wat je wilt en vele ICT'ers worldwide geven dan een prijsindicatie tegen welke bedrag ze het project willen uitvoeren.

Voor een webapplicatie van 100$ ga je immers niet zelf uren PHP regels schrijven :-)

Het zijn vrijwel alleen Russen waar ik zaken mee heb gedaan. Ze zitten ook overal. Vancouver in Canada ook veel.

Ik had van zijn levensdagen niet gedacht te outsourcen aan Russen. Alle afspraken worden ook keurig nagekomen en de geschreven code is vaak van ultieme kwaliteit en ook nog eens innovatief in het meedenken. Sublieme GUI.

Laatst een vrij ingewikkelde applicatie laten maken door een jochie van 16. Die woonde net zoals jij beschreef ergens in Moskou met zijn oma, moeder enz.

Ik schaak nog wel eens met hem online waarbij ik overigens geen enkele kans maak. Lijkt wel of die gasten binair denken. Bijna briljant.

Max Stirner
18-05-11, 22:43
Als je hem niet snapt moet je niet verder gaan met mij.


Dat een percentage stijgt als het ene getal gelijk blijft terwijl het andere getal daalt, begrijp ik

Dat dit in deze relevant zou zijn, niet.

Mothership
18-05-11, 23:21
OK, dan splitsen we even in 1e en 2e generatie:


2010:

Autochtonen

15-25 jaar 9,6%
25-45 jaar 3,6%
45-65 jaar 4,2%


Niet Westerse allochtonen

15-25 jaar 23,0%
25-45 jaar 11,4%
45-65 jaar 9,4%


http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/EDC2585E-3A73-401F-ABE2-33A09616C4F5/0/Pb11n005.pdf

Ik heb het gelezen. Ook is er differentiatie aangebracht binnen de niet Westerse Allochtonen. Marokkanen en mensen uit het Midden-Oosten blijken in werkeloosheid de koppositie in te nemen. Hoe is dat onderlinge verschil weer te verklaren?

mark61
19-05-11, 07:41
Dat een percentage stijgt als het ene getal gelijk blijft terwijl het andere getal daalt, begrijp ik

Dat dit in deze relevant zou zijn, niet.

Krijg de tering. Je bent zo onoprecht als de klote.

Elke keer weer doen of je serieus wilt discussiëren. Maar je wilt alleen maar zieken en zuigen.

mark61
19-05-11, 07:42
In 2001 was al 13,4% van de autochtonen met een allochtoon getrouwd.

Bron? Niet-westerse allo? Uitgesloten.

justus
19-05-11, 07:45
Bron? Niet-westerse allo? Uitgesloten.

polen zijn ook niet westers en het schijnt dat de importbruidjes uit de filipijnen en thailand ook 'in trek' zijn...

Umarvlie
19-05-11, 08:46
Omdat ze allochtoon zijn.

Natuurlijk niet, maar omdat ze het best betaald worden en defacto dus bij ontslag de grootste bezuinigingen opleveren.

super ick
19-05-11, 09:00
Bron? Niet-westerse allo? Uitgesloten.

Bron: CBS,

Niet westerse Allo's mixen niet. Dat probeer ik je net uit te leggen.

Dat ligt niet zozeer aan de 'Hollander' die jij zo graag als reden aanvoerd waarvoor de niet westerse allo het niet zo goed doet.
Nee, dat komt omdat de groep zelf niet wilt.

Wat zit in de weg? CUltuur en geloof. Discriminatie is de normaalste zaak van de wereld. Of o nee.............discrimineren is voorbehouden aan blanken.
Als de allo's het doen noemen we het gewoon niet zo en vinden we allerlei verzachtende omstandigheden waarom ze het doen.

Want ze zijn zielig.

Mark
19-05-11, 09:20
Ik vind het met die Russen heel apart. Vaak heb ik webbased applicaties nodig die niet panklaar verkrijgbaar zijn. Bij Freelance.com (http://www.freelancer.com/projects/all.php) geef je een kader aan met wat je wilt en vele ICT'ers worldwide geven dan een prijsindicatie tegen welke bedrag ze het project willen uitvoeren.

Voor een webapplicatie van 100$ ga je immers niet zelf uren PHP regels schrijven :-)

Het zijn vrijwel alleen Russen waar ik zaken mee heb gedaan. Ze zitten ook overal. Vancouver in Canada ook veel.

Ik had van zijn levensdagen niet gedacht te outsourcen aan Russen. Alle afspraken worden ook keurig nagekomen en de geschreven code is vaak van ultieme kwaliteit en ook nog eens innovatief in het meedenken. Sublieme GUI.

Laatst een vrij ingewikkelde applicatie laten maken door een jochie van 16. Die woonde net zoals jij beschreef ergens in Moskou met zijn oma, moeder enz.

Ik schaak nog wel eens met hem online waarbij ik overigens geen enkele kans maak. Lijkt wel of die gasten binair denken. Bijna briljant.

Ik denk dat IT een apart wereldje is, en met name met veel jonge mensen die zonder gebonden te zijn aan een baas/organisatie geld willen verdienen.

In het normale bedrijfsleven is kwaliteit en snel handelen helaas eerder uitzondering dan regel. Maar goed de beloning is dan ook kut en voor initiatief wordt je normaal in een bedrijf hier gestraft.

Normaal maandsalaris voor een man in rusland is ongeveer 500 euro - 1500 euro (varieert sterk tussen stad en dorp). Een jongen van 16 kan als ie zou werken denk ik misschien 300 euro verdienen in een maand dus als ie voor jou in een paar dagen 100 euro kan programmeren dan is ie alsnog de koning te rijk.

knuppeltje
19-05-11, 09:40
Het lijkt mij sterk dat er in de litaretuur staat dat Spanjaarden lui zijn.
Of wacht, jij doelt waarschijnlijk op bladeren uit de leesmap.
Druiloor.

Het is weer eens duidelijk dat geschiedenis niet bepaald jouw ding is. Dus ga je maar weer door met je gedraai en gekronkel.

knuppeltje
19-05-11, 09:48
Als je de kosten rekend moet je ook de kosten van het alternatief meenemen.....

En daarover heb jij allemaal zeer betrouwbare cijfers. Ik bedoel, jij lult niet zomaar even uit je nek? :maf3:

knuppeltje
19-05-11, 09:49
dat is standaard hier, vrijwel iedereen woont met 3 generaties in kleine appartementen. Oma slaapt in de keuken, alle banken zijn uitklapbedden etc etc. Ik ben nog geen rus tegengekomen die een echt bed heeft.

Nog steeds een drama dus.

knuppeltje
19-05-11, 09:52
En de andere knoflooklanden? Italie en Griekenland? Ook luilakken volgens de literatuur?

Pleurt op als je toch niets zinnigs te melden hebt.

Max Stirner
19-05-11, 10:20
Krijg de tering. Je bent zo onoprecht als de klote.

Elke keer weer doen of je serieus wilt discussiëren. Maar je wilt alleen maar zieken en zuigen.


- Das dan heel spijtig, heb mijn best gedaan ... als je ook nog een splitsing wil zien in werkloosheidspercentages tussen Nederlandse loodgieters/boekhouders/buschauffeurs/stadswachten/advocaten etc. en hun Marokkaanse beroepsgroepgenoten (1e + 2e generatie), zal je zelf even wat moeten googlen.


- Zie ook dat iets anders :

Je komt hier de discussie binnenbanjeren met een paar, uiteraard als 'feiten' geponeerde, lappen tekst, om je in de postings daarna, vaak in niet zulke nette bewoordingen trouwens, te beklagen over 'het niveau' van de discussie en het in-en-in slechte karakter van je medeprikkers. Vervolgens sla je diep-beledigd de deur achter je dicht

Das meestal zo'n beetje het patroon.

Neem dat gedrag inderdaad niet zo serieus nee, en vind het zelfs wel grappig ... my bad.

super ick
19-05-11, 14:51
En daarover heb jij allemaal zeer betrouwbare cijfers. Ik bedoel, jij lult niet zomaar even uit je nek? :maf3:

Nee dat doe jij door de rest van mijn post waarin ik ze noem te skippen.
Druiloor.

super ick
19-05-11, 14:55
- Das dan heel spijtig, heb mijn best gedaan ... als je ook nog een splitsing wil zien in werkloosheidspercentages tussen Nederlandse loodgieters/boekhouders/buschauffeurs/stadswachten/advocaten etc. en hun Marokkaanse beroepsgroepgenoten (1e + 2e generatie), zal je zelf even wat moeten googlen.


- Zie ook dat iets anders :

Je komt hier de discussie binnenbanjeren met een paar, uiteraard als 'feiten' geponeerde, lappen tekst, om je in de postings daarna, vaak in niet zulke nette bewoordingen trouwens, te beklagen over 'het niveau' van de discussie en het in-en-in slechte karakter van je medeprikkers. Vervolgens sla je diep-beledigd de deur achter je dicht

Das meestal zo'n beetje het patroon.

Neem dat gedrag inderdaad niet zo serieus nee, en vind het zelfs wel grappig ... my bad.

Gedrag van een kakkerlak.

Pizzaman
20-05-11, 17:47
- Das dan heel spijtig, heb mijn best gedaan ... als je ook nog een splitsing wil zien in werkloosheidspercentages tussen Nederlandse loodgieters/boekhouders/buschauffeurs/stadswachten/advocaten etc. en hun Marokkaanse beroepsgroepgenoten (1e + 2e generatie), zal je zelf even wat moeten googlen.

Als die scheefboekhouder van nr61 geen gelijk kan krijgen, gaat ie meestal schelden.
Of zeggen dat je dom bent.

Op dat moment weet je dat je gelijk hebt.

't Is even wennen, maar op een gegeven moment ga je 't snappen, die gebruiksaanwijzing :hihi: