PDA

Bekijk Volledige Versie : Nu even over de behandeling van Palestijnen door hun broeders



super ick
17-05-11, 17:36
Palestinians in the Arab World: Why the Silence?
by Khaled Abu Toameh
July 20, 2010 at 5:00 am

http://www.hudson-ny.org/1422/palestinians-in-arab-world

When was the last time the United Nations Security Council met to condemn an Arab government for its mistreatment of Palestinians?

How come groups and individuals on university campuses in the US and Canada that call themselves "pro-Palestinian" remain silent when Jordan revokes the citizenship of thousands of Palestinians?

The plight of Palestinians living in Arab countries in general, and Lebanon in particular, is one that is often ignored by the mainstream media in West.

How come they turn a blind eye to the fact that Egypt, Syria, Lebanon, Jordan and many more Arab countries continue to impose severe travel restrictions on Palestinians?

And where do these groups and individuals stand regarding the current debate in Lebanon about whether to grant Palestinians long-denied basic rights, including employment, social security and medical care?

Or have they not heard about this debate at all? Probably not, since the case has failed to draw the attention of most Middle East correspondents and commentators.

A news story on the Palestinians that does not include an anti-Israel angle rarely makes it to the front pages of Western newspapers.

The demolition of an Arab-owned illegal building in Jerusalem is, for most of these correspondents, much more important than the fact that hundreds of thousands of Palestinians in Lebanon continue to suffer from a series of humiliating restrictions.

Not only are Palestinians living in Lebanon denied the right to own property, but they also do not qualify for health care, and are banned by law from working in a large number of jobs.

Can someone imagine what would be the reaction in the international community if Israel tomorrow passed a law that prohibits its Arab citizens from working as taxi drivers, journalists, physicians, cooks, waiters, engineers and lawyers? Or if the Israeli Ministry of Education issued a directive prohibiting Arab children from enrolling in universities and schools?

But who said that the Lebanese authorities have not done anything to "improve" the situation? In fact, the Palestinians living in that country should be grateful to the Lebanese government.

Until 2005, the law prohibited Palestinians from working in 72 professions. Now the list of jobs has been reduced to 50.

Still, Palestinians are not allowed to work as physicians, journalists, pharmacists or lawyers in Lebanon.

Ironically, it is much easier for a Palestinian to acquire American and Canadian citizenship than a passport of an Arab country. In the past, Palestinians living in the West Bank and Gaza Strip were even entitled to Israeli citizenship if they married an Israeli citizen, or were reunited with their families inside the country.

Lebanese politicians are now debating new legislation that would grant "civil rights" to Palestinians for the first time in 62 years. The new bill includes the right to own property, social security payments and medical care.

Many Lebanese are said to be opposed to the legislation out of fear that it would pave the way for the integration of Palestinians into their society and would constitute a burden to the economy.

The heated debate has prompted parliament to postpone a vote on the bill until next month.

Nadim Khoury, director of Human Rights Watch in Beirut, said, "Lebanon has marginalized Palestinian refugees for too long and the parliament should seize this opportunity to turn the page and end discrimination against Palestinians."

Rami Khouri, a prominent Lebanese journalist, wrote in The Daily Star that "all Arab countries mistreat millions of Arab, Asian and African foreign guest workers, who often are treated little better than chattel or indentured laborers…The mistreatment, abysmal living conditions and limited work, social security and property rights of the Palestinians [in Lebanon] are a lingering moral black mark."

Foreign journalists often justify their failure to report on the suffering of Palestinians in the Arab world by citing "security concerns" and difficulty in obtaining an entry visa into an Arab country.

But these are weak and unacceptable excuses given the fact that most of them could still write about these issues from their safe offices and homes in New York, London and Paris. Isn't that what most of them are anyway doing when they are write about the situation in the West Bank and Gaza Strip?

mark61
17-05-11, 17:46
Je denkt ook, ff de aandacht afleiden. Well, two wrongs don't make a right.

Het punt is, ik wil het best even voor de vijfhonderdste keer zeggen, dat naar verluidt Israël de outpost van de westerse beschaving is in een zee van barbarij.

Fulanadetal
17-05-11, 18:21
Inderdaad heft het ene kwaad het andere niet op. Maar daarom hoeft een van de twee nog niet te worden verzwegen.

Aartsbisschop Elias Chacour beschrijft in zijn boek dat ik onlangs las, hoe zijn familie (en talloze andere Palestijnse families) wreed door de kolonisten werd verjaagd uit het dorp van zijn voorvaderen. Hoe het de dorpelingen tot in het Hooggerechtshof in het gelijk gesteld werden door Israëlische rechters, en de kolonisten dit oordeel gewoon keer op keer naast zich neerlegden. Hoe zijn vader op zeker moment als arbeider werkte in de olijfboomgaard die hij en de vele generaties voor hem hadden geplant en onderhouden. De ultieme vernedering.
Maar Elias beschreef ook hoe zijn vader en broers op de vlucht in Jordanië voor vieze honden en zwervers werden uitgemaakt door de Arabische "broeders" daar, en geen enkele hulp ontvingen. Die passage bleek nogal schokkend voor mijn Marokkaanse vriend trouwens, dat ook Arabieren zoiets doen jegens Palestijnen.
Dus blijkbaar heeft de mediastilte op dit gebied inderdaad gevolgen.
Chacour is twee jaar terug in onze kerk op bezoek geweest voor een lezing en gesprek. Indrukwekkende man. Er zijn ook leden op tegenbezoek geweest in de bezette gebieden.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/zonen-van-abraham/1001004006886324/index.html#product_description

Elias Chacour (1939) is priester, pedagoog, vredesactivist en auteur. Na zijn opleiding theologie aan het St. Sulpiceseminarie in Parijs, promoveerde hij aan de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem waar hij Tora, Talmoed, Aramees en Syrisch studeerde.
Later werd Chacour benoemt tot aartsbisschop van Galilea van de Melkitische kerk. Hij werd drie keer genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede.

Fulanadetal
17-05-11, 18:26
Voor de geïnteresseerden:

Wat is uw en ons antwoord op de noodkreet van Palestijnse christenen zoals verwoord in het Kairosdocument van december 2009?

In dit document wordt aandacht gevraagd voor de onhoudbare situatie in de bezette gebieden, waaronder ook de Palestijnse christenen lijden.

De Palestina Israël werkgroep Pais, heeft mr Dries van Agt gevraagd hierover te komen spreken.

De werkgroep PAIS bestaat uit Kees Thieme, ds. Dick Couvée, ds. Bob ter Haar, ds. Willem van Wieren en pater Jan Laan o.p.

Meer informatie
http://www.hetsteiger.nl/images/stories/documenten/wat-is-uw-antwoord.jpg
http://www.hetsteiger.nl/images/stories/documenten/kairos-document.pdf

http://www.hetsteiger.nl/agenda/cursussen-en-lezingen/details/1804-bijeenkomst-palestina-israel-werkgroep-met-dries-van-agt.html

Pizzaman
17-05-11, 18:28
Je denkt ook, ff de aandacht afleiden. Well, two wrongs don't make a right.
Bovendien zullen die palestijnen dat we;l best vinden, ik hoor ze weinig protesteren er over :hihi:
Eigen volk eerst, maar dan anders.


Het punt is, ik wil het best even voor de vijfhonderdste keer zeggen, dat naar verluidt Israël de outpost van de westerse beschaving is in een zee van barbarij.
Omgekeerd zouden de Palestijnen waarschijnlijk hetzelfde beweren.

Wat een zooitje daar, ben toch blij dat ik er niet woon.
Aan beide zijden ben je als gewoon burger een soort kanonnenvoer.

knuppeltje
18-05-11, 09:36
Als er bij al die terechte hevige verontwaardiging maar niet vergeten wordt dat de strijd tegen de islamisering hier wel moet doorgaan tot het bittere eind.
Ik bedoel, als er daarvoor geen wetten zijn dan maak je die gewoon. En daarvoor richt je dan ook desnoods een politieke partij op en reis je de wereld rond om er de fondsen voor die kruistocht te vinden.
Gelukkig maar weer dat we blonde Geert met zijn PVV daarvoor hebben. :schreeuw:

Bart.NL
18-05-11, 09:48
Veel mensen houden alleen van waarheid voor zover deze overeenkomt met hun eigen vooringenomenheid.

Voor het oplossen van problemen is zoiets niet erg bevorderlijk.

mark61
18-05-11, 10:07
Bovendien zullen die palestijnen dat we;l best vinden, ik hoor ze weinig protesteren er over :hihi:
Eigen volk eerst, maar dan anders.

Omgekeerd zouden de Palestijnen waarschijnlijk hetzelfde beweren.

Wat een zooitje daar, ben toch blij dat ik er niet woon.
Aan beide zijden ben je als gewoon burger een soort kanonnenvoer.

Palestijnen zijn in opstand gekomen tegen hun behandeling, in Libanon en Jordanië.

De kans dat een Israëli gedood wordt is ca. 6x zo klein als dat een Palestijn wordt gedood. Palestijnen in de bezette gebieden / Israël dan.

Magoed, je begrijpt niet waar ik het over had.

knuppeltje
18-05-11, 10:43
Veel mensen houden alleen van waarheid voor zover deze overeenkomt met hun eigen vooringenomenheid.

Voor het oplossen van problemen is zoiets niet erg bevorderlijk.

Juist, dat zeg je weer heel mooi.

John2
18-05-11, 12:41
=mark61;4691019]Palestijnen zijn in opstand gekomen tegen hun behandeling, in Libanon en Jordanië.
En dat vechten ze nu uit in de Gaza tegen Israël?


De kans dat een Israëli gedood wordt is ca. 6x zo klein als dat een Palestijn wordt gedood. Palestijnen in de bezette gebieden / Israël dan.
6X volgens jou, zal je niet vragen naar je bron, maar hoe zou dit komen volgens jou inschatting?


Magoed, je begrijpt niet waar ik het over had.
Nee

knuppeltje
18-05-11, 12:56
Nee

Geeft niet Sjonny. Er is hier toch niemand meer die dat nog van je verwacht.

John2
18-05-11, 13:08
Geeft niet Sjonny. Er is hier toch niemand meer die dat nog van je verwacht.
Dus jij begrijpt hem?
Dan kun jij misschien ons leken uitleggen wat hij bedoeld?

knuppeltje
18-05-11, 13:26
Dus jij begrijpt hem?
Dan kun jij misschien ons leken uitleggen wat hij bedoeld?

Tja Sjonny, ooit zei de leraar tegen een jonen uit zijn klas: ga jij maar naar huis, want jou kan ik toch niets meer leren.
Het duurde een menseleven voordat die gast dat begreep. Ga dus gewoon door met ademhalen Sjonny, en geef het nog niet op.
Maar houdt hier in godsnaam ondertussen je domme waffel.

super ick
18-05-11, 14:23
Je denkt ook, ff de aandacht afleiden. Well, two wrongs don't make a right.

Het punt is, ik wil het best even voor de vijfhonderdste keer zeggen, dat naar verluidt Israël de outpost van de westerse beschaving is in een zee van barbarij.

Het punt is, ik wil het best even voor de vijfhonderdste keer zeggen dat dit topic niet over ISrael gaat.

Reacties graag ontopic.

super ick
18-05-11, 14:25
Als er bij al die terechte hevige verontwaardiging maar niet vergeten wordt dat de strijd tegen de islamisering hier wel moet doorgaan tot het bittere eind.
Ik bedoel, als er daarvoor geen wetten zijn dan maak je die gewoon. En daarvoor richt je dan ook desnoods een politieke partij op en reis je de wereld rond om er de fondsen voor die kruistocht te vinden.
Gelukkig maar weer dat we blonde Geert met zijn PVV daarvoor hebben. :schreeuw:

Kefkef.

John2
18-05-11, 14:43
Tja Sjonny, ooit zei de leraar tegen een jonen uit zijn klas: ga jij maar naar huis, want jou kan ik toch niets meer leren.
Het duurde een menseleven voordat die gast dat begreep. Ga dus gewoon door met ademhalen Sjonny, en geef het nog niet op.
Maar houdt hier in godsnaam ondertussen je domme waffel.

Jij begreep hem zei jij, dus leg het maar uit wat hij bedoelde en kom niet met dit dom gelul van jou zijde.

mark61
18-05-11, 19:17
Het punt is, ik wil het best even voor de vijfhonderdste keer zeggen dat dit topic niet over ISrael gaat.

Reacties graag ontopic.

Het onderwerp heeft direct met Israël te maken.

Als jij dat niet begrijpt houdt het meteen op.

Hoe kwamen die Palestijnen toch in godsnaam in die landen terecht?

Te kwader trouw. As usual.

John2
18-05-11, 20:05
Hoe kwamen die Palestijnen toch in godsnaam in die landen terecht?

Te kwader trouw. As usual.

Beter kun je vragen hoe deze palestijnen uberhoud in deze gebieden kwamen?

Hatert
18-05-11, 20:11
:haha:

super ick
18-05-11, 20:50
Het onderwerp heeft direct met Israël te maken.

Als jij dat niet begrijpt houdt het meteen op.

Hoe kwamen die Palestijnen toch in godsnaam in die landen terecht?

Te kwader trouw. As usual.

Zo ga je niet met broeders om.

The_Grand_Wazoo
18-05-11, 20:55
Beter kun je vragen hoe deze palestijnen uberhoud in deze gebieden kwamen?

?????

mark61
19-05-11, 06:38
Zo ga je niet met broeders om.

Krijg de tering.

Heel schijnheilig elke keer weer doen of je serieuze meningen hebt waar je serieus over wilt discussiëren.

Maar in werkelijkheid zit je hier alleen om te zieken en te zuigen. Net als je maatjes slingert en max factor.

mark61
19-05-11, 06:39
?????

Sjon2 is bang voor concurrentie van sjon3, dus dacht hij, hoe imbeciel kan ik nu weer uit de hoek komen.

justus
19-05-11, 06:43
Je denkt ook, ff de aandacht afleiden. Well, two wrongs don't make a right.

Het punt is, ik wil het best even voor de vijfhonderdste keer zeggen, dat naar verluidt Israël de outpost van de westerse beschaving is in een zee van barbarij.

hoho, israel is alles behalve een beschaving laat staan westers. orthodoxe joden zijn de meest arrogante hufters die ik ooit ontmoet heb en ook in het westen (hier!) geven ze geen enkel blijk van algemeen aanvaarde beschaafde normen.

israel is een door joden gejat stukkie grond....dat elders palestijnen ook kut worden behandeld is fout, maar laten we vooral even blijven bij die joden (die goddomme zelfs etnische broeders zijn van de palestijnen!).

John61
19-05-11, 06:58
Hamas komt op voor het recht op grond van de Palestijnen. Rechten die zijn verkwanseld en vertrapt sedert 1947.

Hamas heeft oog voor de noden van de Palestijnen. Godsdienstvrijheid is een begrip wat Hamas nog moet leren. Voor de gemiddelde Palestijn de keuze tussen Hamas of Israel. En ik kan me verdomd goed voorstellen dat Hamas dan de voorkeur heeft, ondanks de soms minder prettige kanten.

Dat Hamas fout bezig kan zijn geeft Israel nog niet het recht om te doen zoals zij doen. Hamas is een gevolg van de wrede bezetting van Israel.

Slinger
19-05-11, 07:47
hoho, israel is alles behalve een beschaving laat staan westers. orthodoxe joden zijn de meest arrogante hufters die ik ooit ontmoet heb en ook in het westen (hier!) geven ze geen enkel blijk van algemeen aanvaarde beschaafde normen.

israel is een door joden gejat stukkie grond....dat elders palestijnen ook kut worden behandeld is fout, maar laten we vooral even blijven bij die joden (die goddomme zelfs etnische broeders zijn van de palestijnen!).

Nee zeg, jij bent een voorbeeld van beschaving!

Slinger
19-05-11, 07:48
?????

Dat is een hele goede vraag.

super ick
19-05-11, 07:50
Krijg de tering.

Heel schijnheilig elke keer weer doen of je serieuze meningen hebt waar je serieus over wilt discussiëren.

Maar in werkelijkheid zit je hier alleen om te zieken en te zuigen. Net als je maatjes slingert en max factor.

Wat een grote bek heb je weer. Je bent echt een heel triest ventje.

Het gaat om de behandeling van Palestijnen in omringende Arabische landen. Zij die zich altijd zo op de borst rammen op te komen voor hun broeders.
Het lijkt er meer op dat de haat tegen Israel verenigd i.p.v. de liefde voor een broedervolk. Walgelijk en tegelijk hypocriet.

Ik zit hier niets te zieken en zuigen en heb hier geen 'maatjes'. Jij kunt er absoluut niet tegen als zaken bekeken worden vanuit een gezichtspunt dat jou niet zint.

knuppeltje
19-05-11, 09:05
Kefkef.

Pleurt op als je toch niets zinnigs te melden hebt, mafkees.

knuppeltje
19-05-11, 09:07
Jij begreep hem zei jij, dus leg het maar uit wat hij bedoelde en kom niet met dit dom gelul van jou zijde.

Pleurt op Sjonny, je komt hier alleen maar om te zieken.

knuppeltje
19-05-11, 09:16
Dat is een hele goede vraag.

Dat is alleen maar een heel stomme vraag, ook al lijkt dat blijkbaar voor een stel randdebiele ziekers en zuigers zoals jij een heel zinnige vraag, verandert dat op zich er niets aan.

Slinger
19-05-11, 09:21
Dat is alleen maar een heel stomme vraag, ook al lijkt dat blijkbaar voor een stel randdebiele ziekers en zuigers zoals jij een heel zinnige vraag, verandert dat op zich er niets aan.

Als de vraag gesteld wordt waar de Joden vandaan komen, mag ook gevraagd worden waar de Palestijnen vandaan koemn. Het antwoord is overigens grotendeels wel bekend.

John2
19-05-11, 09:46
?????
Waarom die vraagtekens, je weet toch wel waar de orginele palestijnen vandaan komen?


Sjon2 is bang voor concurrentie van sjon3, dus dacht hij, hoe imbeciel kan ik nu weer uit de hoek komen.
Nou Mark waar komen ze dan vandaan?


Pleurt op Sjonny, je komt hier alleen maar om te zieken.
En weer weiger jij om mijn vraag te beantwoorden, of moet ik hieruit opmaken dat ook jij Mark niet begrijpt?:stout:

mark61
19-05-11, 09:49
Wat een grote bek heb je weer. Je bent echt een heel triest ventje.

Het enige trieste ventje hier ben jij. Altijd maar zuigen. Bij jou is er dan nog een geestesziekte dat je af en toe ff doet of je voor rede vatbaar bent. Gaat daar dan iemand op in, dan kom je met kinderachtige, flauwe, licht beledigende reacties.

Omdat je niks weet van de onderwerpen die je aansnijdt, maar wel denkt dat je (recht op) een valide mening hebt. En je bovendien bevooroordeeld bent.

Nee, jouw mening is in deze niet valide. Hij is waardeloos.

super ick
19-05-11, 13:59
Het enige trieste ventje hier ben jij. Altijd maar zuigen. Bij jou is er dan nog een geestesziekte dat je af en toe ff doet of je voor rede vatbaar bent. Gaat daar dan iemand op in, dan kom je met kinderachtige, flauwe, licht beledigende reacties.

Omdat je niks weet van de onderwerpen die je aansnijdt, maar wel denkt dat je (recht op) een valide mening hebt. En je bovendien bevooroordeeld bent.

Nee, jouw mening is in deze niet valide. Hij is waardeloos.

Och van iemand die 1.500.000 kiezers wegzet als tokkies en achterlijken hoef ik me niet teveel aan te trekken.

Beetje pot/ketelverhaal.

Het kan er bij jou echt niet in he dat er verschil van mening bestaat. De ander is dan bij jou altijd achterlijk.

Umarvlie
19-05-11, 14:35
Och van iemand die 1.500.000 kiezers wegzet als tokkies en achterlijken ....

Kom kom, diezelfde 1.500.000 zetten met veel gemak een andere groep van (pak 'm beet) 1.000.000 weg als achterlijk. Weten ze ook eens hoe het voelt.

Kijk maar eens wat de grote leider nu weer heeft uitgekraamd. Zijn die 1.500.000 het daarmee eens? ik denk (ben bang) van wel dus...

Roemer loopt boos weg uit debat met Wilders

DEN HAAG - SP-leider Emile Roemer is donderdag weggelopen uit het verantwoordingsdebat in de Tweede Kamer omdat hij boos is op PVV-leider Geert Wilders.

Die sprak over „islamitisch stemvee” waarmee de PvdA Nederland volgens Wilders de afgelopen decennia zou hebben laten volstromen. Roemer vond dat zo beledigend voor moslims dat hij tegen Wilders zei dat hij weigerde nog verder te luisteren. Daarop verliet hij de plenaire zaal van de Tweede Kamer.

(Bron: Telegraaf)

John2
19-05-11, 16:01
Kom kom, diezelfde 1.500.000 zetten met veel gemak een andere groep van (pak 'm beet) 1.000.000 weg als achterlijk. Weten ze ook eens hoe het voelt.

Kijk maar eens wat de grote leider nu weer heeft uitgekraamd. Zijn die 1.500.000 het daarmee eens? ik denk (ben bang) van wel dus...

Roemer loopt boos weg uit debat met Wilders

DEN HAAG - SP-leider Emile Roemer is donderdag weggelopen uit het verantwoordingsdebat in de Tweede Kamer omdat hij boos is op PVV-leider Geert Wilders.

Die sprak over „islamitisch stemvee” waarmee de PvdA Nederland volgens Wilders de afgelopen decennia zou hebben laten volstromen. Roemer vond dat zo beledigend voor moslims dat hij tegen Wilders zei dat hij weigerde nog verder te luisteren. Daarop verliet hij de plenaire zaal van de Tweede Kamer.

(Bron: Telegraaf)

Uhhh, toen Wilders weg liep was dit niet goed en nu loopt mijn vriend Emile weg en is het weer niet goed?
Het zal wel komen door een te hoog K4 gehalte.

mark61
19-05-11, 19:34
Och van iemand die 1.500.000 kiezers wegzet als tokkies en achterlijken hoef ik me niet teveel aan te trekken.

Beetje pot/ketelverhaal.

Het kan er bij jou echt niet in he dat er verschil van mening bestaat. De ander is dan bij jou altijd achterlijk.

Je vergist je, tokkies is van Knuppelt. Achterlijk vnd ik ze zeer zeker wel, en op goede gronden. Maar dat mag ik niet zeggen in het nieuwe Nederland van de onbeperkte vrijheid van meningsuiting :hihi:

Er zijn prima verschillen van mening. Maar onwetendheid en leugens constitueren geen 'mening'.

Zimpel.


Zoals gewoonlijk reageer je niet op mijn post. Wat is dat toch met jullie, dat dat zo moeilijk is? Jullie weten dat je zit te liegen, te zieken en te zuigen.

Jij weet meestal niks van de onderwerpen waarover je dapper wil meepraten. Dus komt er onzin uit. En toevallig altijd kwaadaardig, het zal nooit eens onschuldige onzin zijn

Vooringenomen, haatdragende onzin. Leugens en verzinsels.

Tis niet anders. Kijk es in de spiegel.

super ick
20-05-11, 08:07
Je vergist je, tokkies is van Knuppelt. Achterlijk vnd ik ze zeer zeker wel, en op goede gronden. Maar dat mag ik niet zeggen in het nieuwe Nederland van de onbeperkte vrijheid van meningsuiting :hihi:

Er zijn prima verschillen van mening. Maar onwetendheid en leugens constitueren geen 'mening'.

Zimpel.


Zoals gewoonlijk reageer je niet op mijn post. Wat is dat toch met jullie, dat dat zo moeilijk is? Jullie weten dat je zit te liegen, te zieken en te zuigen.

Jij weet meestal niks van de onderwerpen waarover je dapper wil meepraten. Dus komt er onzin uit. En toevallig altijd kwaadaardig, het zal nooit eens onschuldige onzin zijn

Vooringenomen, haatdragende onzin. Leugens en verzinsels.

Tis niet anders. Kijk es in de spiegel.

Wat ben je toch een enorm arrogant ventje.
Aan de andere kant ook wel lachwekkend.

knuppeltje
20-05-11, 08:46
Als de vraag gesteld wordt waar de Joden vandaan komen, mag ook gevraagd worden waar de Palestijnen vandaan koemn. Het antwoord is overigens grotendeels wel bekend.

Die kwamen oorspronkelijk als nomadestammen uit wat we nu Libanon noemen en hebben zich verder verspreid. Dat is dus allang bekend.

Dat waren de bewoners van Palestina, wat voor geloof die aanhingen, of nog aanhangen, is daarvoor onbelangrijk. Al vanaf dat het gebied Palestina werd genoemd woonden er dan ook mensen met een verschillende godsdienst. Dat is dus ook allemaal bekend. Ok, voor zogenaamde geschiedenisleraren die hier alleen maar willen komen zuigen zieken, kan dat natuurlijk anders liggen.

knuppeltje
20-05-11, 08:48
En weer weiger jij om mijn vraag te beantwoorden

Pleurt op mafkees, je beantwoordt zelf geen enkele vraag.

knuppeltje
20-05-11, 08:51
Och van iemand die 1.500.000 kiezers wegzet als tokkies en achterlijken hoef ik me niet teveel aan te trekken.

Het kan er bij jou echt niet in he dat er verschil van mening bestaat. De ander is dan bij jou altijd achterlijk.

Dat was ik dus. Je moet wel even bij de les blijven.

Toch is de mogelijkheid dat dat zo is, niet uit te sluiten.

super ick
20-05-11, 17:14
Dat was ik dus. Je moet wel even bij de les blijven.

Toch is de mogelijkheid dat dat zo is, niet uit te sluiten.

Misschien kan jij me dan ook uitleggen waarom niemand die mensen als tokkies bestempelde toen ze nog PvdA stemden?

Pizzaman
20-05-11, 18:14
Misschien kan jij me dan ook uitleggen waarom niemand die mensen als tokkies bestempelde toen ze nog PvdA stemden?

Oh dat weet ik al, toen waren ze ook Tokkies maar realiseerden ze zich het nog niet.
De andere mogelijkheid is namelijk, dat de PvdA ze in de shit heeft laten zitten en dat ze daardoor Tokkies geworden zijn.
En dat kan natuurlijk niet he. :wtf:

John2
20-05-11, 19:32
Pleurt op mafkees, je beantwoordt zelf geen enkele vraag.

Moeilijk een dag niet schelden op iemand anders of niet?

super ick
20-05-11, 19:48
Oh dat weet ik al, toen waren ze ook Tokkies maar realiseerden ze zich het nog niet.
De andere mogelijkheid is namelijk, dat de PvdA ze in de shit heeft laten zitten en dat ze daardoor Tokkies geworden zijn.
En dat kan natuurlijk niet he. :wtf:

Weldenkend links heeft er niets meer te zoeken en weldenkend, en dom, rechts ook niet.

Blijft over dom links.

Of nee die bestaan natuurlijk niet. Sorry.

Hatert
20-05-11, 19:52
Misschien kan jij me dan ook uitleggen waarom niemand die mensen als tokkies bestempelde toen ze nog PvdA stemden?

Omdat vroeger de tokkiefamilie nog niet op tv was geweest.

justus
20-05-11, 19:58
Nee zeg, jij bent een voorbeeld van beschaving!

Oepsie, stond ik op je pijpekrul?
Ik ben redelijk beschaafd. Ben benieuwd of dat ook voor jou geldt?

Slinger
20-05-11, 19:58
Die kwamen oorspronkelijk als nomadestammen uit wat we nu Libanon noemen en hebben zich verder verspreid. Dat is dus allang bekend.

Dat waren de bewoners van Palestina, wat voor geloof die aanhingen, of nog aanhangen, is daarvoor onbelangrijk. Al vanaf dat het gebied Palestina werd genoemd woonden er dan ook mensen met een verschillende godsdienst. Dat is dus ook allemaal bekend. Ok, voor zogenaamde geschiedenisleraren die hier alleen maar willen komen zuigen zieken, kan dat natuurlijk anders liggen.

De huidige Palestijnen komen voor een groot deel uit de omringende landen, voor een groot deel nadat de Joden het land tot bloei hadden gebracht.

Slinger
20-05-11, 19:59
Oepsie, stond ik op je pijpekrul?
Ik ben redelijk beschaafd. Ben benieuwd of dat ook voor jou geldt?

Ik wel, maar jij niet, want jij slaat gore, antisemitische taal uit.

justus
20-05-11, 20:38
Ik wel, maar jij niet, want jij slaat gore, antisemitische taal uit.

Ik heb bezwaar tegen het gedrag van bepaalde groeperingen in de samenleving. Groepen die samenleving niet als onderdeel van hun eigen existentie beschouwen. Hieronder valt marokkaans hangtuig maar ook de orthodoxe jood. Zij leven immers ook slechts naast de samenleving in plaats van er in. Als dat antisemitisch is, so be it. Dat maakt mijn taal niet goor. Wel jouw stelling waarin je jouw mening fulmineert als absolute waarheid.

Mothership
20-05-11, 20:44
Ik heb bezwaar tegen het gedrag van bepaalde groeperingen in de samenleving. Groepen die samenleving niet als onderdeel van hun eigen existentie beschouwen. Hieronder valt marokkaans hangtuig maar ook de orthodoxe jood.

Die orthodoxe Joden moeten ze inderdaad eens iets aan doen. Ze hangen hier de hele dag bij de supermarkt rond en terroriseren hele wijken.

Bij mijn lesbische overbuurvrouw zijn de ruiten al ingegooid door groepen doorgedraaide Joden.

ijsbergbeer
20-05-11, 21:10
hoho, israel is alles behalve een beschaving laat staan westers. orthodoxe joden zijn de meest arrogante hufters die ik ooit ontmoet heb en ook in het westen (hier!) geven ze geen enkel blijk van algemeen aanvaarde beschaafde normen.

israel is een door joden gejat stukkie grond....dat elders palestijnen ook kut worden behandeld is fout, maar laten we vooral even blijven bij die joden (die goddomme zelfs etnische broeders zijn van de palestijnen!).

Vooral dat laatse klopt !
Hitler had na de JODEN ;al de etnisch verwante volken , de gaskamer in willen sturen.(dus bijna allemaal MOSLIMS) :droef:
Een bekend gegeven is: dat destijds de gaskamers voor het MO en omgeving geplant stonden waar nu de GAZA strook is ( goede aanvoer mogelijkheden evt extra haven enz.

justus
20-05-11, 21:41
Die orthodoxe Joden moeten ze inderdaad eens iets aan doen. Ze hangen hier de hele dag bij de supermarkt rond en terroriseren hele wijken.

Bij mijn lesbische overbuurvrouw zijn de ruiten al ingegooid door groepen doorgedraaide Joden.

Jij hebt overduidelijk nog nooit orthodoxe joden ontmoet...

justus
20-05-11, 21:43
Vooral dat laatse klopt !
Hitler had na de JODEN ;al de etnisch verwante volken , de gaskamer in willen sturen.(dus bijna allemaal MOSLIMS) :droef:
Een bekend gegeven is: dat destijds de gaskamers voor het MO en omgeving geplant stonden waar nu de GAZA strook is ( goede aanvoer mogelijkheden evt extra haven enz.

For your info, palestiijnen waren doorgaans christelijk...

John2
20-05-11, 21:51
For your info, palestiijnen waren doorgaans christelijk...

En kwamen van Pala Griekenland.

Mothership
20-05-11, 21:54
hoho, israel is alles behalve een beschaving laat staan westers. orthodoxe joden zijn de meest arrogante hufters die ik ooit ontmoet heb en ook in het westen (hier!) geven ze geen enkel blijk van algemeen aanvaarde beschaafde normen.

israel is een door joden gejat stukkie grond....dat elders palestijnen ook kut worden behandeld is fout, maar laten we vooral even blijven bij die joden (die goddomme zelfs etnische broeders zijn van de palestijnen!).

Succesvolle minderheidsgroeperingen worden veelal op den duur minder geliefd c.q. gehaat door de meerderheid van de bevolking zo leert de geschiedenis.

In Indonesië heeft de Chinese minderheid naar ik meen iets van 70% van de economie in handen maar maken maar 2 of 3% van de bevolking uit. Brute moordpartijen en verkrachtingen alsmede jacht op Chinezen was het gevolg.

Idi Amin heeft de Aziaten eruit gemieterd met achterlating van bezittingen. Voornamelijk Hindoestanen. Die hadden ook zowat de hele Oegandese economie in handen.

Hitler en Hamas hadden en hebben dezelfde motieven. Voor wie de moeite heeft genomen om de pennenvruchten van mijnheer A. Hitler te lezen komt ook ras tot deze conclusie. De internationale beurzen, banken et cetera zijn in handen van Joden en het is allemaal één groot Joods complot.

Ergo, de geschiedenis herhaalt zich hier slechts weer. Niets nieuws onder de zon.

justus
21-05-11, 07:12
Succesvolle minderheidsgroeperingen worden veelal op den duur minder geliefd c.q. gehaat door de meerderheid van de bevolking zo leert de geschiedenis.

In Indonesië heeft de Chinese minderheid naar ik meen iets van 70% van de economie in handen maar maken maar 2 of 3% van de bevolking uit. Brute moordpartijen en verkrachtingen alsmede jacht op Chinezen was het gevolg.

Idi Amin heeft de Aziaten eruit gemieterd met achterlating van bezittingen. Voornamelijk Hindoestanen. Die hadden ook zowat de hele Oegandese economie in handen.

Hitler en Hamas hadden en hebben dezelfde motieven. Voor wie de moeite heeft genomen om de pennenvruchten van mijnheer A. Hitler te lezen komt ook ras tot deze conclusie. De internationale beurzen, banken et cetera zijn in handen van Joden en het is allemaal één groot Joods complot.

Ergo, de geschiedenis herhaalt zich hier slechts weer. Niets nieuws onder de zon.

mijn stelling heeft niet te maken met succes maar alles met gedrag. ga voor de verandering maar eens op zaterdag van een biertje genieten in wijken grenzend aan de joodse buurt in Antwerpen. dan zul je constateren dat de orthodoxen de buurt overnemen (in hun eigen buurt kan nl. niets) en dat zij de pleintjes bezetten met hun kinderen op de speeltoestellen. je zult zien dat zij nimmer uitwijken voor andere voetgangers, hen niet aankijken en zelfs niet tegen ze spreken... een arrogantie die zijn weerga niet kent. ik noem dat onaangepast. orthodox hangtuig...(zo noemde iemand dat hier).
Het heeft niets met hitler te maken (wellicht wel met hamas).
immers de joodse terroristen/vrijheidsstrijders (het verschil is miniem) hebben de britten uit de kolonie gedonderd en vervolgens waren de niet joden aan de beurt... gettovorming in jeruzalem, gaza en weet ik waar nog meer...daar maak je jezelf nu niet echt populair mee. gedrag ten opzichte van palestijnen is mensonterend, doet zelfs nazistisch aan (huizen vernietigen, mensen oppakken, martelen en zonder proces jaren vasthouden, vermoorden, mensen verbieden de voordeur van hun huis te gebruiken omdat die uitgang uitkomt op een 'joodse straat'....).

dus ga me nou niet vertellen dat joden en met name de orthodoxen (je weet wel die pijpekrul bezetters van palestijns land...) zo braaf en onschendbaar zijn.
ik ben geen antisemiet maar wel een realist en ik zie wat er door de joden in israel wordt gedaan...alleen mag je daar niks van zeggen want ze zijn zo zielig en worden geforceerd tot die maatregelen door de terroristen van hamas (of zijn dat toevallig ook strijders voor burgerrechten en vrijheid???).

knuppeltje
21-05-11, 08:36
Misschien kan jij me dan ook uitleggen waarom niemand die mensen als tokkies bestempelde toen ze nog PvdA stemden?

Dat kan dus niet niet. PvdA-stemmers zijn altijd al zeer weldenkende en zeer beschaafde mensen geweest, en geen tokkies. :ego:

knuppeltje
21-05-11, 08:40
Moeilijk een dag niet schelden op iemand anders of niet?

Sjonny, je moet onderhand eens afleren om als iemand je de waarheid vertelt, om dat dan meteen als schelden te betitelen. Beide zaken zijn niet hetzelfde. :maf:

John2
21-05-11, 08:45
Sjonny, je moet onderhand eens afleren om als iemand je de waarheid vertelt, om dat dan meteen als schelden te betitelen. Beide zaken zijn niet hetzelfde. :maf:

Dit maakt dan het verschil tussen de mens die wat bereikt in zijn leven en personen die voor altijd onder aan de maatschappelijke ladder zullen blijven staan, het gewoon lopen schelden en beschuldigen van mensen die ze niet kennen, altijd zeggen dat het hun schuld is, nooit ligt de fout bij hen, jammer knuppeltje dat ook nu blijkt dat jij tot deze groep personen behoord.
Sterkte en je scheldt er maar op los.

knuppeltje
21-05-11, 08:46
De huidige Palestijnen komen voor een groot deel uit de omringende landen, voor een groot deel nadat de Joden het land tot bloei hadden gebracht.

En het liegt maar door. Dat wordt steeds maar weer door een aantal mensen met uiterst kwaadaardige motieven verteld.
Daar trappen wij dus niet in, meneer de gesjeesde geschiedenisleraar. Pleurt dus op met die onzin.

John2
21-05-11, 08:48
En het liegt maar door. Dat wordt steeds maar weer door een aantal mensen met uiterst kwaadaardige motieven verteld.
Daar trappen wij dus niet in, meneer de gesjeesde geschiedenisleraar. Pleurt dus op met die onzin.

Wordt eens wakker papagaai van Mark, bij jou Mark en Hatert liegt iedereen en de hele wereld behalve jullie zelf.

knuppeltje
21-05-11, 08:53
Sterkte en je scheldt er maar op los.

Er weer niets van begrepen dus. :jammer:

knuppeltje
21-05-11, 08:55
Wordt eens wakker papagaai van Mark, bij jou Mark en Hatert liegt iedereen en de hele wereld behalve jullie zelf.

Ik moet zeggen Sjonny, ook al doe ik dat helemaal niet graag, dat ik jou en je vriendjes daar nog al eens op betrap. :jammer:

Slinger
21-05-11, 09:14
En het liegt maar door. Dat wordt steeds maar weer door een aantal mensen met uiterst kwaadaardige motieven verteld.
Daar trappen wij dus niet in, meneer de gesjeesde geschiedenisleraar. Pleurt dus op met die onzin.

De grote groei van de Palestijnse bevolking sinds de negentiende eeuw zou onmogelijk geweest zijn zonder immigratie. Wat Gaza betreft, het was bewuste politiek van Egypte om Egyptische families daar naar toe te laten verhuizen.

Slinger
21-05-11, 09:18
mijn stelling heeft niet te maken met succes maar alles met gedrag. ga voor de verandering maar eens op zaterdag van een biertje genieten in wijken grenzend aan de joodse buurt in Antwerpen. dan zul je constateren dat de orthodoxen de buurt overnemen (in hun eigen buurt kan nl. niets) en dat zij de pleintjes bezetten met hun kinderen op de speeltoestellen. je zult zien dat zij nimmer uitwijken voor andere voetgangers, hen niet aankijken en zelfs niet tegen ze spreken... een arrogantie die zijn weerga niet kent. ik noem dat onaangepast. orthodox hangtuig...(zo noemde iemand dat hier).
Het heeft niets met hitler te maken (wellicht wel met hamas).
immers de joodse terroristen/vrijheidsstrijders (het verschil is miniem) hebben de britten uit de kolonie gedonderd en vervolgens waren de niet joden aan de beurt... gettovorming in jeruzalem, gaza en weet ik waar nog meer...daar maak je jezelf nu niet echt populair mee. gedrag ten opzichte van palestijnen is mensonterend, doet zelfs nazistisch aan (huizen vernietigen, mensen oppakken, martelen en zonder proces jaren vasthouden, vermoorden, mensen verbieden de voordeur van hun huis te gebruiken omdat die uitgang uitkomt op een 'joodse straat'....).

dus ga me nou niet vertellen dat joden en met name de orthodoxen (je weet wel die pijpekrul bezetters van palestijns land...) zo braaf en onschendbaar zijn.
ik ben geen antisemiet maar wel een realist en ik zie wat er door de joden in israel wordt gedaan...alleen mag je daar niks van zeggen want ze zijn zo zielig en worden geforceerd tot die maatregelen door de terroristen van hamas (of zijn dat toevallig ook strijders voor burgerrechten en vrijheid???).

Kortom, ze doen je niets, maar jij kunt ze niet verdragen. Jij hebt een probleem.

Joesoef
21-05-11, 09:22
Kortom, ze doen je niets, maar jij kunt ze niet verdragen. Jij hebt een probleem.


Jij hebt toch ook problemen met mensen die je niets doen maar die je niet kan verdragen?

Slinger
21-05-11, 09:29
Jij hebt toch ook problemen met mensen die je niets doen maar die je niet kan verdragen?

Echt niet hoor, ik reageer alleen op gedrag.

knuppeltje
21-05-11, 09:33
De grote groei van de Palestijnse bevolking sinds de negentiende eeuw zou onmogelijk geweest zijn zonder immigratie. Wat Gaza betreft, het was bewuste politiek van Egypte om Egyptische families daar naar toe te laten verhuizen.

Allemaal weer kwaadaardige aannames zonder onderbouwing, en alsof dat lapje Gaza representatief is voor de Palestijnse bevolking.
Daar trappen wij dus niet in, gesjeesde geschiedenisleraar. Pleurt op, of kom met met iets zinnigs.

Slinger
21-05-11, 09:37
Allemaal weer kwaadaardige aannames zonder onderbouwing, en alsof dat lapje Gaza representatief is voor de Palestijnse bevolking.
Daar trappen wij dus niet in, gesjeesde geschiedenisleraar. Pleurt op, of kom met met iets zinnigs.



Je kunt het zelf nagaan als je de bevolkingscijfers bekijkt, en de bewering over Gaza heb ik uit het boek van Luijendijk over Egypte.


Een mooi voorbeeld van een immigrant was bijvoorbeeld Yasser Arafat. Hij kwam uit Egypte.

knuppeltje
21-05-11, 10:27
Een mooi voorbeeld van een immigrant was bijvoorbeeld Yasser Arafat. Hij kwam uit Egypte.

Hij vertrok er vanuit Libanon, na die moordpatijen in die vluchtelingenkampen, waarvoor Sharon nog ontslagen werd, naar toe ook.

Overigens is het volgens Wiki niet eens duidelijk waar hij geboren is, maar wel dat hij Palestijn was. Zelf heeft hij gezegd dat het in Jeruzalem was, maar het maakt voor mij geen ene moer uit.

Pleurt toch op gesjeesde geschiedenisleraar, of kom met iets zinnigs.

John2
21-05-11, 10:57
Er weer niets van begrepen dus. :jammer:

Van jou valt weinig te begrijpen zolang jij mensen verteld dat ze liegen terwijl ze de waarheid vertellen, vertaal nu eerst eens gewoon het woord Palestijn en kom er dan eens achter waar deze mensen oorspronkelijk vandaan komen.

John2
21-05-11, 11:02
Hij vertrok er vanuit Libanon, na die moordpatijen in die vluchtelingenkampen, waarvoor Sharon nog ontslagen werd, naar toe ook.

Overigens is het volgens Wiki niet eens duidelijk waar hij geboren is, maar wel dat hij Palestijn was. Zelf heeft hij gezegd dat het in Jeruzalem was, maar het maakt voor mij geen ene moer uit.

Pleurt toch op gesjeesde geschiedenisleraar, of kom met iets zinnigs.

Mongool.................

Mohammed Abdel-Raouf Arafat As Qudwa al-Hussaeini was born on 24 August 1929 in Cairo**, his father a textile merchant who was a Palestinian with some Egyptian ancestry, his mother from an old Palestinian family in Jerusalem. She died when Yasir, as he was called, was five years old, and he was sent to live with his maternal uncle in Jerusalem, the capital of the British Mandate of Palestine. He has revealed little about his childhood, but one of his earliest memories is of British soldiers breaking into his uncle's house after midnight, beating members of the family and smashing furniture.

http://nobelprize.org/nobel_prizes/peace/laureates/1994/arafat-bio.html

Pizzaman
21-05-11, 11:06
De huidige Palestijnen komen voor een groot deel uit de omringende landen, voor een groot deel nadat de Joden het land tot bloei hadden gebracht.
Zo is het ook nog eens een keer... al is de werkelijkheid natuurlijk veel gedetailleerder,
dan nog is het zo dat beide landen voor een groot deel uit immigranten zijn opgebouwd.
Alleen heeft het bij de Palestijnen meer weg van een soort strafkolonie, zoals in het begin van Australie.


Van jou valt weinig te begrijpen zolang jij mensen verteld dat ze liegen terwijl ze de waarheid vertellen...
Hou nou eens 1 ding in de gaten:
Als ie begint te schelden, betekent dat dat JIJ gelijk hebt.
Want z'n eigen ongelijk, dat krijgt ie z'n strot niet uit.:maf:

John2
21-05-11, 11:12
Hou nou eens 1 ding in de gaten:
Als ie begint te schelden, betekent dat dat JIJ gelijk hebt.
Want z'n eigen ongelijk, dat krijgt ie z'n strot niet uit.:maf:

Ja daar heb je wel weer gelijk in, maar wat heb ik dan vaak gelijk..........

:hihi:

Mothership
21-05-11, 14:10
mijn stelling heeft niet te maken met succes maar alles met gedrag. ga voor de verandering maar eens op zaterdag van een biertje genieten in wijken grenzend aan de joodse buurt in Antwerpen. dan zul je constateren dat de orthodoxen de buurt overnemen (in hun eigen buurt kan nl. niets) en dat zij de pleintjes bezetten met hun kinderen op de speeltoestellen. je zult zien dat zij nimmer uitwijken voor andere voetgangers, hen niet aankijken en zelfs niet tegen ze spreken... een arrogantie die zijn weerga niet kent. ik noem dat onaangepast. orthodox hangtuig...(zo noemde iemand dat hier).
Het heeft niets met hitler te maken (wellicht wel met hamas).

Ergo, je wijst het gedrag af van mensen die "arrogant" zijn in jouw visie en met hun kinderen komen spelen in een speeltuin. Ze spreken niet met je en kijken je ook niet aan.

Heb je het hier niet over modelburgers?

Als de zwaarste vorm van criminaliteit zou bestaan in een "verkeerde" haardracht, overmatig speeltuingebruik en het niet aankijken van medeburgers dan mocht wat mij betreft Nederland Nederland uitblinken in de criminaliteitsstatistieken in negatieve zin.:knipoog:

Ik denk dat 99% van de Nederlanders een bepaalde probleemgroepen hier zo zou willen ruilen met jullie Belgische "probleemgroep" als je ze het zou vragen.

Slinger
21-05-11, 14:13
Hij vertrok er vanuit Libanon, na die moordpatijen in die vluchtelingenkampen, waarvoor Sharon nog ontslagen werd, naar toe ook.

Overigens is het volgens Wiki niet eens duidelijk waar hij geboren is, maar wel dat hij Palestijn was. Zelf heeft hij gezegd dat het in Jeruzalem was, maar het maakt voor mij geen ene moer uit.

Pleurt toch op gesjeesde geschiedenisleraar, of kom met iets zinnigs.

Altijd als jij of Mark persoonlijk proberen te worden is dat het bewijs dat je uitgeluld bent en ongelijk hebt.

Pizzaman
21-05-11, 14:28
Altijd als jij of Mark persoonlijk proberen te worden is dat het bewijs dat je uitgeluld bent en ongelijk hebt.

Zo is het, typisch Linkse Kerk gedrag.
Als er 'een zonde' wordt begaan beginnen te dreigen met hel en verdoemenis, en excommunicatie.

Beter gaat ie een sigaar roken, dat kalmeert. :maf:

justus
21-05-11, 14:53
Kortom, ze doen je niets, maar jij kunt ze niet verdragen. Jij hebt een probleem.

het overnemen van een buurt is niet wezenlijk anders dan bezetten. als je dan nog enig fatsoen in je donder hebt gedraag je je sociaal in die zin dat andere (niet joodse) kinderen met jouw kinderen mogen spelen en dat je sociaal converseert met andere ouders; kortom, sociale interactie dus. joden blijken hier in het bijzonder erg 'zwak' of beter gezegd 'onwillig' tegenover te staan.
ik heb geen probleem. ik trek me geen zak aan van die eikels. is hun probleem. het gedrag alszodanig wordt wel door de meeste aanwezigen als storend ervaren. wellicht een reden om daar wat aan te doen....

jij hebt een probleem door steeds maar naar mij te wijzen en te weigeren enige zelfreflectie toe te passen. kwestie van grote bek dicht en nadenken....
pijpekrulletje!

super ick
21-05-11, 14:56
Echt niet hoor, ik reageer alleen op gedrag.

Je niet aankijken, niets terug zeggen en geen stapje opzij gaan is toch ook (wan)gedrag?

Ik herken dat wel hoor. Ik loop regelmatig in de bossen bij Putte/Kapelle. Daar is een Joodse begraafplaats. Joodse mannen met pijpenkrullen groeten inderdaad nooit terug.

Voor mij, als buitenstaander, niet besmet met welk geloof dan ook, zijn dat ook relifanaten.

justus
21-05-11, 14:56
Ergo, je wijst het gedrag af van mensen die "arrogant" zijn in jouw visie en met hun kinderen komen spelen in een speeltuin. Ze spreken niet met je en kijken je ook niet aan.

Heb je het hier niet over modelburgers?

Als de zwaarste vorm van criminaliteit zou bestaan in een "verkeerde" haardracht, overmatig speeltuingebruik en het niet aankijken van medeburgers dan mocht wat mij betreft Nederland Nederland uitblinken in de criminaliteitsstatistieken in negatieve zin.:knipoog:

Ik denk dat 99% van de Nederlanders een bepaalde probleemgroepen hier zo zou willen ruilen met jullie Belgische "probleemgroep" als je ze het zou vragen.

was het maar zo'n feest. overigens woon ik in nederland, ik observeer slechts in antwerpen. in amsterdam zuid/amstelveen zie je wel vergelijkbare taferelen met dien verstande dat de orthodoxen daar veruit in de minderheid zijn en vanuit dat perspectief wat terughoudender zijn in hun gedrag.
als je daarentegen in israel kijkt en met name in de bezette gebieden/nieuwe nederzettingen, dan zie je een expose van mega-irritant orthodox gedrag wat slechts in het gedrag van de nazi's een gelijke kan zoeken...

super ick
21-05-11, 15:05
Zo is het, typisch Linkse Kerk gedrag.
Als er 'een zonde' wordt begaan beginnen te dreigen met hel en verdoemenis, en excommunicatie.



Ontluikend fascisme is dat.
Je moet er toch niet aan denken dat dergelijk tuig enige macht verwerft.

Slinger
21-05-11, 15:24
het overnemen van een buurt is niet wezenlijk anders dan bezetten. als je dan nog enig fatsoen in je donder hebt gedraag je je sociaal in die zin dat andere (niet joodse) kinderen met jouw kinderen mogen spelen en dat je sociaal converseert met andere ouders; kortom, sociale interactie dus. joden blijken hier in het bijzonder erg 'zwak' of beter gezegd 'onwillig' tegenover te staan.
ik heb geen probleem. ik trek me geen zak aan van die eikels. is hun probleem. het gedrag alszodanig wordt wel door de meeste aanwezigen als storend ervaren. wellicht een reden om daar wat aan te doen....

jij hebt een probleem door steeds maar naar mij te wijzen en te weigeren enige zelfreflectie toe te passen. kwestie van grote bek dicht en nadenken....
pijpekrulletje!

Tsjonge, jij bent diep getraumatiseerd zeg! Die pijpekrullen willen niet eens met je praten!

Mothership
21-05-11, 15:41
was het maar zo'n feest. overigens woon ik in nederland, ik observeer slechts in antwerpen. in amsterdam zuid/amstelveen zie je wel vergelijkbare taferelen met dien verstande dat de orthodoxen daar veruit in de minderheid zijn en vanuit dat perspectief wat terughoudender zijn in hun gedrag.
als je daarentegen in israel kijkt en met name in de bezette gebieden/nieuwe nederzettingen, dan zie je een expose van mega-irritant orthodox gedrag wat slechts in het gedrag van de nazi's een gelijke kan zoeken...

Ik lees net op het internet dat er iets van 40.000 Joden in België wonen waarvan de helft in Brussel.

Iets van 15.000 Joden wonen er in Antwerpen. Van alle Joden zijn er 1 op de 10 orthodox. Dat zijn dan die mensen met pijpenkrullen en hoeden naar ik aanneem.

Dat zijn dan in totaal 1500 orthodoxe Joden in Antwerpen. Het inwoneraantal van Antwerpen zal ongeveer 500.000 zijn. Verhouding van 1 : 333.

Voor heel België zouden er ongeveer 4000 orthodoxe Joden zijn. Laten we aannemen dat de helft daarvan niet met je praten, met hun kinderen spelen in een speeltuin en hele wijken willen bezetten.

Dat zijn dan 2000 Joden in heel België die onvriendelijk zijn en pijpenkrullen hebben (verhouding 1:5500). Dat je ze nog kunt vinden en aantreft is statistisch gezien al een hele prestatie :bril:

justus
21-05-11, 19:15
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Joods_Antwerpen

Kijk maar eens in de omgeving van deze buurt...
Mega irritante eikels, lijken wel slingers!

John2
21-05-11, 23:15
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Joods_Antwerpen

Kijk maar eens in de omgeving van deze buurt...
Mega irritante eikels, lijken wel slingers!

Jarenlang daar rondgelopen en mijn sierraden daar gekocht, nog nooit slecht of brutaal behandeld, wat anders was het met de noord afrikanen op de sinkse foor in Antwerpen.

justus
22-05-11, 08:42
Tsjonge, jij bent diep getraumatiseerd zeg! Die pijpekrullen willen niet eens met je praten!


hoho, ik geef aan wat ik van (misplaatst) gedrag vind en jij moet daarop reagerend mij beledigen, persoonlijk. als er dan al iemand een issue heeft ben niet ik dat maar jij.

maar gerust door met het vergoelijken van de orthodoxe jood. het maakt jou en je opinies alleen maar opmerkelijker!

justus
22-05-11, 08:48
Jarenlang daar rondgelopen en mijn sierraden daar gekocht, nog nooit slecht of brutaal behandeld, wat anders was het met de noord afrikanen op de sinkse foor in Antwerpen.

het 1 staat los van het ander. uiteraard heb je ook in belgie veel overlast van met name noord-afrikanen, met name in brussel alwaar de politie niet eens meer komt/durft te komen. echter, de discussie ging niet over noord-afrikanen (waarvan ik de overlast absoluut niet ontken - zie mijn andere posts aangaande dit onderwerp) maar over de overlast van orthodoxe joden.
als jij daar je sieraden kocht ben je 'handel' voor hen en zijn ze vriendelijk. als zij hun eigen wijk uitvluchten vanwege sabbat terroriseren ze andere wijken, want daar is er nog iets.... en dat is geen terreur in de zin van geweld maar terreur in de zin van gedrag. dat zulks ook eenvoudig kan lijden tot geweld zie je maar in dat gejatte stuk palestina. orthodoxen (zeker de joden maar laten we de moslims, katholieken, gereformeerden en weet ik wat voor religies nog meer vooral niet vergeten) zijn erger dan erg.

ben dan ook zo blij dat ik atheist ben. ik geloof niet in goden en dat bevalt prima, ik geloof in mensen en daar heb je knap veel (orthodoxe) eikels onder.

Slinger
22-05-11, 09:33
hoho, ik geef aan wat ik van (misplaatst) gedrag vind en jij moet daarop reagerend mij beledigen, persoonlijk. als er dan al iemand een issue heeft ben niet ik dat maar jij.

maar gerust door met het vergoelijken van de orthodoxe jood. het maakt jou en je opinies alleen maar opmerkelijker!

Nou, ik heb je niet beledigd hoor, en met die orthodoxe Joden is helemaal niets mis, behalve dan dat ze jou negeren, wat me wel verstandig lijkt.

John2
22-05-11, 09:39
=justus;4695038]het 1 staat los van het ander. uiteraard heb je ook in belgie veel overlast van met name noord-afrikanen, met name in brussel alwaar de politie niet eens meer komt/durft te komen. echter, de discussie ging niet over noord-afrikanen (waarvan ik de overlast absoluut niet ontken - zie mijn andere posts aangaande dit onderwerp) maar over de overlast van orthodoxe joden.
Natuurlijk staat het ene van het andere los, maar dan kun jij je ook afvragen wat je hebt te zoeken in de Joodse wijk van Antwerpen of Praag als je geen handel wilt drijven met Joden of contacten wilt met Joden, immers je bezoekt een groep indien je er iets van wilt en dan ligt het aan de persoon die deze groep bezoekt hoe je wenst te worden behandeld.


als jij daar je sieraden kocht ben je 'handel' voor hen en zijn ze vriendelijk. als zij hun eigen wijk uitvluchten vanwege sabbat terroriseren ze andere wijken, want daar is er nog iets.... en dat is geen terreur in de zin van geweld maar terreur in de zin van gedrag.
Het lijkt mij vreemd dat Orthodoxe Joden vluchten voor iets wat ze zelf creëren, dit is het zelfde als naar de hoeren gaan omdat je geen sex wilt hebben, dus leg dit eens uit.


dat zulks ook eenvoudig kan lijden tot geweld zie je maar in dat gejatte stuk palestina. orthodoxen (zeker de joden maar laten we de moslims, katholieken, gereformeerden en weet ik wat voor religies nog meer vooral niet vergeten) zijn erger dan erg.
Als ik zo jou stukjes leest, vraag ik mij af of jij uberhoud weet wat het woord Othodox betekend, het heeft namelijk niets te maken met extreem, maar met oorsprong de basis van een geloof.



ben dan ook zo blij dat ik atheist ben. ik geloof niet in goden en dat bevalt prima, ik geloof in mensen en daar heb je knap veel (orthodoxe) eikels onder.
Jammer dat jij Orthodoxen eikels vindt bij vooroordeel, ik ben namelijk ook Orthodox en behoor tot de Russische Kerk, maar voel mijzelf verder geen eikel en kan ondanks mijn geloof mij staande houden in de wereld en omgaan met mensen uit alle lagen van de bevolking.
Zo kan ik de ene dag ontbijten met een staatshoofd en een uurtje later een zwerver uitnodigen voor een kop koffie.
En ook al ben jij atheist, ik weet zeker dat ook jij wel eens vloekt. :duim:

Bart.NL
22-05-11, 09:44
Nou, ik heb je niet beledigd hoor, en met die orthodoxe Joden is helemaal niets mis, behalve dan dat ze jou negeren, wat me wel verstandig lijkt.

Sephardi leader Yosef: Non-Jews exist to serve Jews

Israeli Sephardic leader Rabbi Ovadia Yosef in his weekly Saturday night sermon said that non-Jews exist to serve Jews.

“Goyim were born only to serve us. Without that, they have no place in the world; only to serve the People of Israel,” he said during a public discussion of what kind of work non-Jews are allowed to perform on Shabbat.

“Why are gentiles needed? They will work, they will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat,” he said to some laughter.

Yosef, the spiritual leader of the Shas Party and the former chief Sephardi rabbi of Israel, also said that the lives of non-Jews are protected in order to prevent financial loss to Jews.

“With gentiles, it will be like any person: They need to die, but God will give them longevity. Why? Imagine that one’s donkey would die, they’d lose their money. This is his servant. That’s why he gets a long life, to work well for this Jew,” said the rabbi, who recently turned 90.

An audio recording of some of the rabbi’s remarks was broadcast on Israel’s Channel 10.

The American Jewish Committee condemned the rabbi’s remarks in a statement issued Monday.

“Rabbi Yosef’s remarks—suggesting outrageously that Jewish scripture asserts non-Jews exist to serve Jews—are abhorrent and an offense to human dignity and human equality,” said AJC Executive Director David Harris. “Judaism first taught the world that all individuals are created in the divine image, which helped form the basis of our moral code. A rabbi should be the first, not the last, to reflect that bedrock teaching of our tradition.”

http://www.jewishjournal.com/israel/article/sephardi_leader_yosef_non-jews_exist_to_serve_jews_20101018/

De basis voor zulke uitspraken ligt in de Talmoed Baba Mezi'a 114b, waarin impliciet staat dat niet-Joden geen mensen zijn. Orthodoxe Joden nemen dit serieus. Liberale Joden hebben hier uiteraard moeite mee.

Dat is ook de reden waarom de orthodoxe Joden ons als Untermenschen negeren.

Slinger
22-05-11, 09:55
Dat is ook de reden waarom de orthodoxe Joden ons als Untermenschen negeren.

Jij zult wel even uit die doeken doen wat die Antwerpse Joden, waar niemand last van heeft, geloven. Laat mensen die je niets in de weg leggen geloven wat ze willen en laat ze met rust. Je kunt je beter richten op moslimextremisten, die uit hoofde van hun geloof overal ter wereld voor rivieren van bloed hebben gezorgd.

knuppeltje
22-05-11, 10:18
[http://nobelprize.org/nobel_prizes/peace/laureates/1994/arafat-bio.html[/url]

Wat daar staat is dus dat zijn vader een Palestijn was die ook nog wat Egyptisch roots had, en dat zijn moeder van oude Palestijnse familie uit Jeruzalem was.

Verder heb ik gezegd, dat volgens Wiki, hij zelf heeft verteld dat hij in Jeruzalem is geboren. Dat staat er nog steeds dus.

Dus voordat je weer eens met mongool aankomt, even in de spiegel kijken.

knuppeltje
22-05-11, 10:19
Altijd als jij of Mark persoonlijk proberen te worden is dat het bewijs dat je uitgeluld bent en ongelijk hebt.

Jij levert nooit bewijzen, jij komt hier enkel maar om te zieken.

justus
22-05-11, 10:23
Natuurlijk staat het ene van het andere los, maar dan kun jij je ook afvragen wat je hebt te zoeken in de Joodse wijk van Antwerpen of Praag als je geen handel wilt drijven met Joden of contacten wilt met Joden, immers je bezoekt een groep indien je er iets van wilt en dan ligt het aan de persoon die deze groep bezoekt hoe je wenst te worden behandeld.

lezen is een vak. ik gaf juist aan dat deze lieden hun wijk uitgaan om hun storende gedrag in naburige wijken te etaleren (immers, daar wordt de sabbat niet gevierd en is het leven normaal).


Het lijkt mij vreemd dat Orthodoxe Joden vluchten voor iets wat ze zelf creëren, dit is het zelfde als naar de hoeren gaan omdat je geen sex wilt hebben, dus leg dit eens uit.

zie hiervoor, in hun wijk heerst absolute leegheid op die dagen. juist dan zoekt met een vorm van vermaak. overigens gaan religieuzen vaker naar de hoeren dan niet gelovigen. hangt geheel samen met de beschikbaarheid van vrouwvlees binnen hun eigen cirkel.


Als ik zo jou stukjes leest, vraag ik mij af of jij uberhoud weet wat het woord Othodox betekend, het heeft namelijk niets te maken met extreem, maar met oorsprong de basis van een geloof.

ik heb geen idee waar jij mij voor verslijt. ik heb echter een 2-tal academische opleidingen voltooid en beschik over een riante woordenschat. orthodox kan heel goed worden vervangen door fundamentalist. heeft evenmin een positieve uitstraling heden ten dage.


Jammer dat jij Orthodoxen eikels vindt bij vooroordeel, ik ben namelijk ook Orthodox en behoor tot de Russische Kerk, maar voel mijzelf verder geen eikel en kan ondanks mijn geloof mij staande houden in de wereld en omgaan met mensen uit alle lagen van de bevolking.
Zo kan ik de ene dag ontbijten met een staatshoofd en een uurtje later een zwerver uitnodigen voor een kop koffie.
En ook al ben jij atheist, ik weet zeker dat ook jij wel eens vloekt. :duim:

ik zie niet in wat onwelvoeglijk taalgebruik met levensbeschouwing te maken heeft. mijn taalgebruik is redelijk normaal en 'gods'lastering zal daar weinig of niet in voorkomen...ik heb geen behoefte om anderen in hun beleving te storen, ook al doen ze dat bij mij wel.

justus
22-05-11, 10:24
Sephardi leader Yosef: Non-Jews exist to serve Jews

Israeli Sephardic leader Rabbi Ovadia Yosef in his weekly Saturday night sermon said that non-Jews exist to serve Jews.

“Goyim were born only to serve us. Without that, they have no place in the world; only to serve the People of Israel,” he said during a public discussion of what kind of work non-Jews are allowed to perform on Shabbat.

“Why are gentiles needed? They will work, they will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat,” he said to some laughter.

Yosef, the spiritual leader of the Shas Party and the former chief Sephardi rabbi of Israel, also said that the lives of non-Jews are protected in order to prevent financial loss to Jews.

“With gentiles, it will be like any person: They need to die, but God will give them longevity. Why? Imagine that one’s donkey would die, they’d lose their money. This is his servant. That’s why he gets a long life, to work well for this Jew,” said the rabbi, who recently turned 90.

An audio recording of some of the rabbi’s remarks was broadcast on Israel’s Channel 10.

The American Jewish Committee condemned the rabbi’s remarks in a statement issued Monday.

“Rabbi Yosef’s remarks—suggesting outrageously that Jewish scripture asserts non-Jews exist to serve Jews—are abhorrent and an offense to human dignity and human equality,” said AJC Executive Director David Harris. “Judaism first taught the world that all individuals are created in the divine image, which helped form the basis of our moral code. A rabbi should be the first, not the last, to reflect that bedrock teaching of our tradition.”

http://www.jewishjournal.com/israel/article/sephardi_leader_yosef_non-jews_exist_to_serve_jews_20101018/

De basis voor zulke uitspraken ligt in de Talmoed Baba Mezi'a 114b, waarin impliciet staat dat niet-Joden geen mensen zijn. Orthodoxe Joden nemen dit serieus. Liberale Joden hebben hier uiteraard moeite mee.

Dat is ook de reden waarom de orthodoxe Joden ons als Untermenschen negeren.

helemaal juist. ik heb zelfs lieden gesproken in het antwerpse die door dergelijke joden werden 'gevraagd' om het licht aan of uit te doen...mochten ze zelf niet doen op de sabbat....trieste bende.

justus
22-05-11, 10:28
interessant is ook het volgende. je ziet in antwerpen moslims, joden, chinezen en nog een berg aan andere volkeren (verdraaid er wonen zelfs vlamingen!).

de moslims zijn er doorgaans niet langer dan 2 generaties, slechts de ouderen op een uitzondering na, lopen nog in 'moslimjurken'. de vrouwen dragen nog hoofddoekjes maar dat zal ook wel slijten.
de chinezen zijn er ook zo'n 2 generaties gemiddeld. de ouderen lopen vaak nog in traditionele chinese kledij. de jongeren allang niet meer.
de joden zijn er al vele eeuwen. zowel de ouderen als de jongeren passen zich qua kleding en gedrag in het geheel niet aan aan de vlaamse maatschappij waar zij toch willen leven.... vreemd, of willen ze eigenlijk helemaal niet IN die maatschappij leven? als dat zo is moeten ze lekker weggaan.

justus
22-05-11, 10:30
Jij levert nooit bewijzen, jij komt hier enkel maar om te zieken.

slingertje wil graag persoonlijk worden, wijzen naar de ander...hij ziet de balk in eigen oog kennelijk niet.... en dan vindt ie het gek dat mensen bezwaar hebben tegen joden...

Slinger
22-05-11, 10:31
interessant is ook het volgende. je ziet in antwerpen moslims, joden, chinezen en nog een berg aan andere volkeren (verdraaid er wonen zelfs vlamingen!).

de moslims zijn er doorgaans niet langer dan 2 generaties, slechts de ouderen op een uitzondering na, lopen nog in 'moslimjurken'. de vrouwen dragen nog hoofddoekjes maar dat zal ook wel slijten.
de chinezen zijn er ook zo'n 2 generaties gemiddeld. de ouderen lopen vaak nog in traditionele chinese kledij. de jongeren allang niet meer.
de joden zijn er al vele eeuwen. zowel de ouderen als de jongeren passen zich qua kleding en gedrag in het geheel niet aan aan de vlaamse maatschappij waar zij toch willen leven.... vreemd, of willen ze eigenlijk helemaal niet IN die maatschappij leven? als dat zo is moeten ze lekker weggaan.

Ze mogen hier blijven, ze hebben evenveel recht als jij.

justus
22-05-11, 10:33
Ze mogen hier blijven, ze hebben evenveel recht als jij.

hun gedrag zal hen zelf verwijderen. zie de geschiedenis. je gedraagt je naar de normen van je omgeving, zo neen, dan ben je onaangepast en per definitie een outcast.

vond de eerste - onbedoelde - zet van de politiek recent in dit licht wel grappig. ritueel slachten moet worden verboden en het waren de joden die mekkerden. heb geen moslim gehoord.

Slinger
22-05-11, 10:36
hun gedrag zal hen zelf verwijderen. zie de geschiedenis.

Hoor deze argumentatie! Steeds meer komt de aap uit de mouw!


vond de eerste - onbedoelde - zet van de politiek recent in dit licht wel grappig. ritueel slachten moet worden verboden en het waren de joden die mekkerden. heb geen moslim gehoord.

Dan heb je zeer selectief geluisterd.

justus
22-05-11, 10:43
Hoor deze argumentatie! Steeds meer komt de aap uit de mouw!



Dan heb je zeer selectief geluisterd.

zeg slingertje (zo heette ook de aap van rikkie, rikkie en slingertje), je moet nu niet insinueren alsof ik een 'nazi' of zo zou zijn. verre van dat. ik veroordeel slechts het nazisme in de orthodoxe joden in israel en het gedrag van diezelfde orthodoxen op andere plekken, bijvoorbeeld new york, bijvoorbeeld amsterdam, bijvoorbeeld antwerpen. het gedrag van de orthodoxe jood is ronduit racistisch en nazistisch met dien verstand dat het socialisme binnen dan politieke gedoe absoluut ontbreekt bij de joden, het is ikke, ikke, ikke, ons en de rest kan stikke.

wel je feiten op een rijtje houden en je bril even afzetten.

ten aanzien van moslimkritiek op het slachtverbod, dat is hier marginaal aan de orde geweest maar de moslims die ik daarover gesproken heb - en dat zijn er nogal wat - vinden het onnodig lijden van dieren niet nodig en is het ook niet verboden om te verdoven. joden hebben daar problemen mee, moslims niet. gewelddadige bende die joden. en dan vinden ze het gek dat velen een hekel aan hen krijgen....

Slinger
22-05-11, 10:45
zeg slingertje (zo heette ook de aap van rikkie, rikkie en slingertje), je moet nu niet insinueren alsof ik een 'nazi' of zo zou zijn. verre van dat. ik veroordeel slechts het nazisme in de orthodoxe joden in israel en het gedrag van diezelfde orthodoxen op andere plekken, bijvoorbeeld new york, bijvoorbeeld amsterdam, bijvoorbeeld antwerpen. het gedrag van de orthodoxe jood is ronduit racistisch en nazistisch met dien verstand dat het socialisme binnen dan politieke gedoe absoluut ontbreekt bij de joden, het is ikke, ikke, ikke, ons en de rest kan stikke.

wel je feiten op een rijtje houden en je bril even afzetten.

ten aanzien van moslimkritiek op het slachtverbod, dat is hier marginaal aan de orde geweest maar de moslims die ik daarover gesproken heb - en dat zijn er nogal wat - vinden het onnodig lijden van dieren niet nodig en is het ook niet verboden om te verdoven. joden hebben daar problemen mee, moslims niet. gewelddadige bende die joden. en dan vinden ze het gek dat velen een hekel aan hen krijgen....

De meesten niet, nazi's wel en dat spreekt in hun voordeel.

justus
22-05-11, 10:47
De meesten niet, nazi's wel en dat spreekt in hun voordeel.

zou je even wat duidelijker kunnen zijn?

Slinger
22-05-11, 10:59
zou je even wat duidelijker kunnen zijn?

Natuurlijk heb ik het over het meewerkend voorwerp in je laatste zin.

John2
22-05-11, 11:07
=justus;4695062]lezen is een vak. ik gaf juist aan dat deze lieden hun wijk uitgaan om hun storende gedrag in naburige wijken te etaleren (immers, daar wordt de sabbat niet gevierd en is het leven normaal).
Het gaat hier niet om het lezen maar om wat jij in stelling brengt, namelijk twee dingen die elkaar niet verdragen, immers een Orthodoxe Jood die op Sabbat maar even naar een andere wijk heen gaat om de Sabbat te ontlopen.
Dan is hij A. geen Orthodox want die zou B. de Sabbat vieren, dus deze stelling is niet houdbaar/verdedigbaar en onlogisch.
Zou jij doelen op de kleding het het flaneren dat jou stoort, is het rascistisch om iemand te veroordelen op het uiterlijk.
.


zie hiervoor, in hun wijk heerst absolute leegheid op die dagen. juist dan zoekt met een vorm van vermaak. overigens gaan religieuzen vaker naar de hoeren dan niet gelovigen. hangt geheel samen met de beschikbaarheid van vrouwvlees binnen hun eigen cirkel.
Kom kom, Justus er wordt door de hoeren geen registratie bijgehouden op geloof of ras wie hen bezoekt en al zie ik soms Joden in Antwerpen en Amsterdam in traditionele kleren lopen door de hoeren buurt, omdat deze grenzen aan de Joodse wijken, ik het nog nooit een jood stil zien staan voor een raam om te vragen naar de prijs, wel ooit een Sinterklaas en een zwarte piet :hihi:


ik heb geen idee waar jij mij voor verslijt. ik heb echter een 2-tal academische opleidingen voltooid en beschik over een riante woordenschat. orthodox kan heel goed worden vervangen door fundamentalist. heeft evenmin een positieve uitstraling heden ten dage.
Inderdaad kun je dit woord er ook voor gebruiken en voor de Joden en andere Orthodoxen kan ik niet spreken, maar voor de Russische Orthodoxen houdt dit niet meer in dan dat wij ons geloof beleven net zoals een 1650 jaar geleden, naar het met de handgeschreven bijbel uit 350 na Christus die is geschreven naar papyrus rollen en koperen platen uit de periode van 0 - 650 jaar voor Chr.
En verder verslijt ik je nergens voor ondanks je academische achtergronden, ook ik had een verstrooide proffesor.:)


ik zie niet in wat onwelvoeglijk taalgebruik met levensbeschouwing te maken heeft. mijn taalgebruik is redelijk normaal en 'gods'lastering zal daar weinig of niet in voorkomen...ik heb geen behoefte om anderen in hun beleving te storen, ook al doen ze dat bij mij wel.
Hoe kan iemand jou lastig vallen met een geloof die in de gebedshuizen en thuis zijn beleving heeft?


hun gedrag zal hen zelf verwijderen. zie de geschiedenis. je gedraagt je naar de normen van je omgeving, zo neen, dan ben je onaangepast en per definitie een outcast.

Dus mensen die zich niet aanpassen mogen worden verwijderd uit onze maatschappij volgens jou?

super ick
22-05-11, 11:13
Sephardi leader Yosef: Non-Jews exist to serve Jews

Israeli Sephardic leader Rabbi Ovadia Yosef in his weekly Saturday night sermon said that non-Jews exist to serve Jews.

“Goyim were born only to serve us. Without that, they have no place in the world; only to serve the People of Israel,” he said during a public discussion of what kind of work non-Jews are allowed to perform on Shabbat.

“Why are gentiles needed? They will work, they will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat,” he said to some laughter.

Yosef, the spiritual leader of the Shas Party and the former chief Sephardi rabbi of Israel, also said that the lives of non-Jews are protected in order to prevent financial loss to Jews.

“With gentiles, it will be like any person: They need to die, but God will give them longevity. Why? Imagine that one’s donkey would die, they’d lose their money. This is his servant. That’s why he gets a long life, to work well for this Jew,” said the rabbi, who recently turned 90.

An audio recording of some of the rabbi’s remarks was broadcast on Israel’s Channel 10.

The American Jewish Committee condemned the rabbi’s remarks in a statement issued Monday.

“Rabbi Yosef’s remarks—suggesting outrageously that Jewish scripture asserts non-Jews exist to serve Jews—are abhorrent and an offense to human dignity and human equality,” said AJC Executive Director David Harris. “Judaism first taught the world that all individuals are created in the divine image, which helped form the basis of our moral code. A rabbi should be the first, not the last, to reflect that bedrock teaching of our tradition.”

http://www.jewishjournal.com/israel/article/sephardi_leader_yosef_non-jews_exist_to_serve_jews_20101018/

De basis voor zulke uitspraken ligt in de Talmoed Baba Mezi'a 114b, waarin impliciet staat dat niet-Joden geen mensen zijn. Orthodoxe Joden nemen dit serieus. Liberale Joden hebben hier uiteraard moeite mee.

Dat is ook de reden waarom de orthodoxe Joden ons als Untermenschen negeren.

Volgens mij hebben we het over fundamentalisten. Daarmee is het kwaas kersen eten. Andersdenkenden worden behandeld als oud vuil want zijn niets.
Kunnen we nu wellicht dan weer on-topic?

justus
22-05-11, 11:52
Natuurlijk heb ik het over het meewerkend voorwerp in je laatste zin.

zet je zionistische bril eens af en kijk eens om je heen. de sympathie voor israel is knap aan het afnemen. de kritiek op joden neemt drastisch toe. luister eens naar de gemiddelde vlaming in de antwerpse buurten, en hoor hoe die bezwaar krijgen tegen joden...

dat jij dit niet hoort of ziet is volledig het gevolg van niet open staan voor kritiek en niet luisteren naar anderen dan joden...

juist de laatste tijd neemt antisemitisme toe en daar zijn redenen voor, andere redenen dan louter nazi-redenen (die joden zijn per saldo geen haar beter...).

super ick
22-05-11, 11:55
juist de laatste tijd neemt antisemitisme toe en daar zijn redenen voor, andere redenen dan louter nazi-redenen (die joden zijn per saldo geen haar beter...).

Samenstelling van de bevolking heeft er ook mee te maken.

Fundies maken geen goede reclame voor hun gematigde geloofsgenoten. Wat dat betreft kunnen ze moslims een handje geven.

justus
22-05-11, 12:01
Het gaat hier niet om het lezen maar om wat jij in stelling brengt, namelijk twee dingen die elkaar niet verdragen, immers een Orthodoxe Jood die op Sabbat maar even naar een andere wijk heen gaat om de Sabbat te ontlopen.
Dan is hij A. geen Orthodox want die zou B. de Sabbat vieren, dus deze stelling is niet houdbaar/verdedigbaar en onlogisch.
Zou jij doelen op de kleding het het flaneren dat jou stoort, is het rascistisch om iemand te veroordelen op het uiterlijk.
.


Kom kom, Justus er wordt door de hoeren geen registratie bijgehouden op geloof of ras wie hen bezoekt en al zie ik soms Joden in Antwerpen en Amsterdam in traditionele kleren lopen door de hoeren buurt, omdat deze grenzen aan de Joodse wijken, ik het nog nooit een jood stil zien staan voor een raam om te vragen naar de prijs, wel ooit een Sinterklaas en een zwarte piet :hihi:


Inderdaad kun je dit woord er ook voor gebruiken en voor de Joden en andere Orthodoxen kan ik niet spreken, maar voor de Russische Orthodoxen houdt dit niet meer in dan dat wij ons geloof beleven net zoals een 1650 jaar geleden, naar het met de handgeschreven bijbel uit 350 na Christus die is geschreven naar papyrus rollen en koperen platen uit de periode van 0 - 650 jaar voor Chr.
En verder verslijt ik je nergens voor ondanks je academische achtergronden, ook ik had een verstrooide proffesor.:)


Hoe kan iemand jou lastig vallen met een geloof die in de gebedshuizen en thuis zijn beleving heeft?


Dus mensen die zich niet aanpassen mogen worden verwijderd uit onze maatschappij volgens jou?

ik heb geen zin meer om jouw verhaal te knippen.
1. ik zie orthodoxe joden elders hun sabbat doorbrengen in antwerpen.
2. hoeren houden geen registratie bij doch het is algemeen bekend dat de roze buurten beter bezocht worden tijdens bijeenkomsten van doorgaans gelovige lieden... denk bijvoorbeeld aan de landbouwbeurs in 020.
3. bij jouw vorm van orthodoxisme zal wellicht iets anders worden bedoeld. de betekenis van het woord orthodox wordt daarmee niet anders. het simpele feit dat jouw sprookjes op oud papier zijn gekrabbeld maakt ze nog niet geloofwaardiger.
4. gelovigen maken herrie met hun kerken en moskeeen. gelovigen nemen dan parkeerplaatsen in beslag in mijn wijk. gelovigen bellen bij mij aan de deur om mij te bekeren. gelovigen menen dat zij beter zijn. ik vloek niet om anderen niet te kwetsen, anderen vallen mij wel lastig.

tot slot: mensen die zich onaangepast gedragen worden na verkoop van tijd onwelkom. het onwelkom zijn zorgt er doorgaans voor dat zij zelf vertrekken en soms worden ze daartoe gedwongen. dat zijn feiten.

(ps. had jouw professor geen nederlands geleerd?)

John2
22-05-11, 12:52
=justus;4695143]ik heb geen zin meer om jouw verhaal te knippen.
1. ik zie orthodoxe joden elders hun sabbat doorbrengen in antwerpen.
Zijn Joden dan verplicht om op Sabbat binnen bepaalde grenzen te verblijven en zo ja geld dit dan ook voor andere gelovigen?


2. hoeren houden geen registratie bij doch het is algemeen bekend dat de roze buurten beter bezocht worden tijdens bijeenkomsten van doorgaans gelovige lieden... denk bijvoorbeeld aan de landbouwbeurs in 020.
Onzin verhaal, juist deze instellingen als geloofs en boeren doen hoeren bezoek terug lopen, soms wel tot 50%.
Althans dat was een mededeling van de Rotterdamse hoeren die tijdens de samenkomst van de Christelijke jeugd (taize) vorig jaar in dat weekend de klandizie met 50% zagen terug lopen.


3. bij jouw vorm van orthodoxisme zal wellicht iets anders worden bedoeld. de betekenis van het woord orthodox wordt daarmee niet anders. het simpele feit dat jouw sprookjes op oud papier zijn gekrabbeld maakt ze nog niet geloofwaardiger.
Weinig sprookjes, diverse wetenschapelijke onderzoeken hebben reeds het bestaan van Jezus en diverse stukken uit de bijbel aangetoont.
Verder is de Russische Kerk als enige kerk nog in het bezit van tastbaar materiaal van Jezus en ook dit is wetenschappelijk aangetoond.


4. gelovigen maken herrie met hun kerken en moskeeen. gelovigen nemen dan parkeerplaatsen in beslag in mijn wijk. gelovigen bellen bij mij aan de deur om mij te bekeren. gelovigen menen dat zij beter zijn. ik vloek niet om anderen niet te kwetsen, anderen vallen mij wel lastig.
Mijn moeder zou zeggen dan moet je op de mokerheide gaan wonen dan heb je van niemand last, immers als je woont in een plaats waar wordt geleeft dan krijg je ook te maken met mensen uit diverse culturen, zo heb ik last van de jeugd die met hun dronkenkop lallen en kotsen langs mijn huis wensen te gaan.


tot slot: mensen die zich onaangepast gedragen worden na verkoop van tijd onwelkom. het onwelkom zijn zorgt er doorgaans voor dat zij zelf vertrekken en soms worden ze daartoe gedwongen. dat zijn feiten.
Dan zou Wilders dus gelijk hebben met de mogelijkheid van uitzetting.


(ps. had jouw professor geen nederlands geleerd?)

Uhh, nee in Rusland spreken ze weinig of geen Nederlands. :fpetaf:

Pizzaman
22-05-11, 17:35
Zijn Joden dan verplicht om op Sabbat binnen bepaalde grenzen te verblijven en zo ja geld dit dan ook voor andere gelovigen?

Voor de Joden geldt dat ze op de sabbat binnen bepaalde grensen moeten blijven.
Een echte orthodoxe jood zal zich daar ook aan houden. Een schijn-orthodoxe niet.

Ongeveer zoals dat verhaal van die gereformeerde met de TV in de kast. :fpetaf:

John2
22-05-11, 18:16
Voor de Joden geldt dat ze op de sabbat binnen bepaalde grensen moeten blijven.
Een echte orthodoxe jood zal zich daar ook aan houden. Een schijn-orthodoxe niet.

Ongeveer zoals dat verhaal van die gereformeerde met de TV in de kast. :fpetaf:

Ja maar ook al zouden zij zich er niet aan houden, zou dan de gereformeerde, de TV, de Moslim of de homo uit de kast komen?
Ach zolang het maar niet Ronny Tobber of Mark61 het is.

Pizzaman
22-05-11, 19:57
Ja maar ook al zouden zij zich er niet aan houden, zou dan de gereformeerde, de TV, de Moslim of de homo uit de kast komen?
Ach zolang het maar niet Ronny Tobber of Mark61 het is.

Dat weet ik niet, wel weet ik dat veel Joden in Belgische steden geen Nederlands spreken, hooguit Frans.
Misschien een punt voor het 'niet aanspreken'.

John2
22-05-11, 20:00
Dat weet ik niet, wel weet ik dat veel Joden in Belgische steden geen Nederlands spreken, hooguit Frans.
Misschien een punt voor het 'niet aanspreken'.

Behalve als je ze geld voorhoud dan spreken ze wel Nederlands. :hihi:

justus
23-05-11, 18:41
Behalve als je ze geld voorhoud dan spreken ze wel Nederlands. :hihi:

en daarmee geef je dus gelijk hun hypocrisie aan... dan spreken ze zelfs tijdens de sabbat en werken ze nog ook.

Pizzaman
23-05-11, 19:55
en daarmee geef je dus gelijk hun hypocrisie aan... dan spreken ze zelfs tijdens de sabbat en werken ze nog ook.

Zijn het dus schijn-orthodoxen :moe:
Dat zijn de ergste.

justus
23-05-11, 20:03
Zijn het dus schijn-orthodoxen :moe:
Dat zijn de ergste.

Niks schijn, hooguit schijnheilig.

Pizzaman
23-05-11, 20:04
Niks schijn, hooguit schijnheilig.

Mwah, misschien dan schijt-orthodoxen.
Bij alle geloven zijn die het ergst.

justus
24-05-11, 06:25
Mwah, misschien dan schijt-orthodoxen.
Bij alle geloven zijn die het ergst.

laat johnnie 2 je maar niet horen, die ouwe rus vindt dat niks leuk:boogie:

Pizzaman
24-05-11, 08:16
laat johnnie 2 je maar niet horen, die ouwe rus vindt dat niks leuk:boogie:

Ik denk niet dat ie er problemen mee heeft, heb hem vaak opmerkingen zien maken over schijnheilen.
En die heb je overal, onder christenen, moslims en ook onder joden. :student:

John2
24-05-11, 11:07
Mwah, misschien dan schijt-orthodoxen.
Bij alle geloven zijn die het ergst.

O gij kaffer................K4


laat johnnie 2 je maar niet horen, die ouwe rus vindt dat niks leuk:boogie:
Weet wie het zegt als het er eentje was met vol verstand kon ik er normaal op reageren :ego:


Ik denk niet dat ie er problemen mee heeft, heb hem vaak opmerkingen zien maken over schijnheilen.
En die heb je overal, onder christenen, moslims en ook onder joden. :student:
Alleen jammer dat het woord Orthodox voor 99% negatief wordt gebruikt, wat dat betreft kunnen wij ons meten aan de Islam.

justus
24-05-11, 15:47
Toch apart johnnie 2: ik ben het niet met je eens dus ben ik dom!
De snelste psycho analyse ooit....

John2
24-05-11, 17:02
Toch apart johnnie 2: ik ben het niet met je eens dus ben ik dom!
De snelste psycho analyse ooit....

Niet jij maar Pizza. :wink:

Pizzaman
24-05-11, 20:52
Niet jij maar Pizza. :wink:

Hihi ik denk dat jij en ik het stiekumweg 99% met elkaar eens zijn,
ook wat die orthodoxen betreft. :hihi:

John2
24-05-11, 20:58
Hihi ik denk dat jij en ik het stiekumweg 99% met elkaar eens zijn,
ook wat die orthodoxen betreft. :hihi:

Technisch gesproken 98,98% in de marge.....:hihi: