PDA

Bekijk Volledige Versie : En wat doet u morgen (21 mei 2011) op de Dag des Oordeels?



Marsipulami
21-05-11, 09:40
En wat doet u morgen op de Dag des Oordeels?


Morgen is het zover, volgens een hoop doemdenkers, met Harold Camping op kop. Dan is het tijd voor de Dag des Oordeels, de dag waarop de wereld zal vergaan. Tenminste, voor de niet-gelovigen. De anderen worden gered. De Huffington Post peilde naar wat het volk zoal zal uitspoken op die bewuste 21ste mei 2011.

Patti Rowlson en haar 19-jarige dochter Kelsey maken zich vooral zorgen over wat precies aan te trekken op de Grote Dag. Ze organiseren een 'einde-van-de-wereld'-party bij hen thuis in Everson in de Amerikaanse staat Washington. "We kunnen maar beter vierend met vrienden afscheid nemen", zeggen ze aan AOL Weird News. Hun gasten werden verzocht eten uit blik en noodrantsoenen mee te nemen, uit voorzorg voor mocht de wereld ook écht vergaan. "In het andere geval schenken we alles aan de plaatselijke voedselbank", verzekert Rowlson. Intussen twijfelt dochter Kelsey of ze nu een pyjama of een trainingsbroek zal aantrekken, of zich toch helemaal zal optutten.

Laatste drankje?

Glyn Caddell breekt dan weer zijn hoofd over wat hij tot zich zal nemen als allerlaatste drankje. Hij gaat naar het 'Crawl for Cancer' in New York, een kroegentocht om het onderzoek naar kanker te sponsoren. "Het was niet de bedoeling dat op de dag van de apocalyps te doen, maar nu het zo is, wil ik dat mijn laatste alcoholische drank speciaal is. Ik denk dan aan een pina colada. Dat drink ik niet vaak, maar het is ontspannend."

Plunderen maar!

En kent u de Facebookgroep 'Post rapture looting' van Ben Connor al? Bijna een half miljoen leden, alstublieft! Connor heeft het over 'Kerstmis voor volwassenen' en spoort iedereen aan na de apocalyps massaal aan het plunderen te slaan. Er zal volgens Connor heel wat te plunderen zijn, maar toch is hij ontroerd door de bescheidenheid van wat de medemens zoal graag zou hebben. "Een vrouw zei mij dat ze enkel een auto wil, die nog rijdt en niet verroest is".

Connor verwacht dat het er tussen de plunderaars beschaafd aan toe zal gaan. "We pakken niks van elkaar. Er is een soort van gentlemen's agreement. Je moet ook bijvoorbeeld de ouderen helpen door in hun plaats de steen door het raam te gooien. En de atheïsten moeten voor de beesten zorgen."

Kippen tot oktober

John Widgett Robinson stort zich op de verkoop van kippen na de Dag des Oordeels, door de keten Chick-Fil-A in Atlanta over te nemen. "Ik heb begrepen dat er na 21 mei nog vijf maanden zullen overgaan tot de wereld op 21 oktober écht vergaat. In die postapocalyptische periode zullen de mensen nog altijd honger hebben en kip willen eten!"

Japan vs westkust VS

Peter Kling gelooft niet veel van het hele Bijbelverhaal van Harold Camping, die het einde van de wereld op 21 mei zette. "Maar", voegt hij eraan toe. "Japan telde al meer dan 1.200 aardbevingen van minstens vier op de schaal van Richter sinds maart. Als Japan in zee verdwijnt, dan zal de daaruitvolgende tsunami de hele Amerikaanse westkust wegvagen."

Tot slot: wilt u deze voor één keer maar liever overslaan? Dan valt de volgende Dag des Oordeels op 21 december 2012. Nog achttien maanden.... (jv)

John2
21-05-11, 09:53
En wat doet u morgen op de Dag des Oordeels?


Wakker worden en zien dat de wereld er nog is. :hihi:

Pizzaman
21-05-11, 12:27
Wakker worden en zien dat de wereld er nog is. :hihi:

Weinig, gezien de vrouw het idee had dat we er dan maar van moesten genieten.
Ik vrees dat de rest van de dag er niks uitgevoerd gaat worden.
Van mij mag 't eind van de wereld vaker plaatsvinden.

John2
21-05-11, 12:39
Weinig, gezien de vrouw het idee had dat we er dan maar van moesten genieten.
Ik vrees dat de rest van de dag er niks uitgevoerd gaat worden.
Van mij mag 't eind van de wereld vaker plaatsvinden.

Nou nee liever niet, gezien de drukte bij de supermarkt, Jezus als je ziet wat de mensen wel niet inkopen voor onderweg, zelfs mijn turkse overbuurvrouw, ik waarschuwde haar nog voor het einde der tijden, ze had geen tijd meer zei ze....... :hihi:

Marsipulami
21-05-11, 12:45
http://www.youtube.com/watch?v=O3OgeVbABNY

Pizzaman
21-05-11, 12:55
Nou nee liever niet, gezien de drukte bij de supermarkt, Jezus als je ziet wat de mensen wel niet inkopen voor onderweg, zelfs mijn turkse overbuurvrouw, ik waarschuwde haar nog voor het einde der tijden, ze had geen tijd meer zei ze....... :hihi:

Ik rees altijd langs de super vanaf het werk, bijgevolg zitten we daar niet mee op zaterdag.
M'n vrouw stuurt een lijstje door en ik knikker het achter in de auto.

Zou ook niet weten hoe druk het is bij de super nu, denk ook niet dat ik ga kijken... :melig2:

John2
21-05-11, 13:15
=Pizzaman;4694608]Ik rees altijd langs de super vanaf het werk, bijgevolg zitten we daar niet mee op zaterdag.
M'n vrouw stuurt een lijstje door en ik knikker het achter in de auto.
Vraag ik me toch af wat jou vrouw de hele week doet, behalve jou geld opmaken en de werkster aan het werk zetten. :hihi: (ze leest toch niet mee hoop ik?)


Zou ook niet weten hoe druk het is bij de super ick nu, denk ook niet dat ik ga kijken... :melig2:
Laffaard :ego:

Schrijffout verbeterd; beheer maroc.nl:fpuh:

Marsipulami
21-05-11, 13:23
http://www.youtube.com/watch?v=eux7KkqfH8Q

Pizzaman
21-05-11, 13:25
Vraag ik me toch af wat jou vrouw de hele week doet, behalve jou geld opmaken en de werkster aan het werk zetten. :hihi: (ze leest toch niet mee hoop ik?)
Oh die heeft werk zat (LOL). Behalve onze eigen kids fungeert ze ook een beetje als buurtmoeder.
Het KDV is hier al jarenlang overvol, zit te denken er zelf eentje te beginnen.
Ze vermaakt zich uitstekend, en zolang zij tevreden is ben ik dat ook.


Laffaard :ego:

't Is geen onwil, maar ruggengraatverweking. :maf:
Hoewel, de hele meute wil nu gaan wandelen vanweg het mooie weer.
pFFffffff :maf:

John2
21-05-11, 13:40
=Pizzaman;4694628]Oh die heeft werk zat (LOL). Behalve onze eigen kids fungeert ze ook een beetje als buurtmoeder.
Het KDV is hier al jarenlang overvol, zit te denken er zelf eentje te beginnen.
Ze vermaakt zich uitstekend, en zolang zij tevreden is ben ik dat ook.
Het is een goede business, alleen moet je tegenwoordig aan zoveel eisen voldoen dat je er gek van wordt.



't Is geen onwil, maar ruggengraatverweking. :maf:
Hoewel, de hele meute wil nu gaan wandelen vanweg het mooie weer.
pFFffffff :maf:
Nou laat je vrouw je aanlijnen en lekker met je gaan wandelen, en denk erom, niet tegen iedereen blaffen of bij hatert voor de deur je behoefte doen. :hihi:

Pizzaman
21-05-11, 15:32
Nou laat je vrouw je aanlijnen en lekker met je gaan wandelen, en denk erom, niet tegen iedereen blaffen of bij hatert voor de deur je behoefte doen. :hihi:

Net weer terug, m'n benen een halve meter korter.
Zegt die vrouw van me 'dat komt mooi uit...' :wat?!:

Bart.NL
21-05-11, 16:19
Nog eventjes geduld want het busje komt zo.

<object style="height: 390px; width: 640px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Cq35G0XXujc?version=3"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src="http://www.youtube.com/v/Cq35G0XXujc?version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></object>

John2
21-05-11, 17:45
Net weer terug, m'n benen een halve meter korter.
Zegt die vrouw van me 'dat komt mooi uit...' :wat?!:

Pas je dan op met stoepranden................... :melig2:

Pizzaman
21-05-11, 18:20
Pas je dan op met stoepranden................... :melig2:

Ik neem gewoon de bus.. :maf:

John2
21-05-11, 18:31
Ik neem gewoon de bus.. :maf:
Tja dan kosten je die te korte pootjes je 1,25 per keer, ik zou er een latje langs timmeren. :hihi:

Iznogoodh
21-05-11, 23:48
Het is op mijn horloge 23:47u. God heeft nog ruim 10 minuten om te oordelen.

Iznogoodh
22-05-11, 00:15
Het is zondag, 22 mei 2011. De wereld is vergaan. Alleen dit forum bestaat nog.

John2
22-05-11, 00:19
Hello anybody there...

Marsipulami
22-05-11, 04:12
Niets te merken van einde der tijden

zaterdag 21 mei 2011, 22u56
Bron: ap Auteur: loa

Sommige gelovigen hebben zich zaterdag in hun huizen opgesloten om te bidden, in afwachting van het einde der tijden. Anderen kwamen met hun familieleden bijeen voor een laatste lunch en bereidden zich voor op het afscheid van hun huisdieren voordat ze aan hun hemelvaart begonnen. Maar zo goed als alle landen zijn ondertussen het cruciale uur zonder rampen doorgekomen.


Een dominee in Californië, die had voorspeld dat de Dag des Oordeels zaterdag zal plaatsvinden, heeft wereldwijd aanhangers vergaard. Het is de tweede keer dat de dominee, de 89-jarige Harold Camping, de terugkeer van Jezus Christus afwachtte. Een eerdere voorspelling in 1994 kwam niet uit vanwege een grote wiskundige misrekening, zei hij.

Volgens zijn nieuwe berekening ving het einde der tijden aan zodra de klok in de verschillende tijdzones in de wereld 18.00 uur heeft geslagen.

'We weten dat het einde begint in Nieuw-Zeeland en daarna de zon volgt', zei Garcia, een 39-jarige vader van zes kinderen. 'Dat is waarom God voor alle technologieën en satellieten heeft gezorgd, zodat iedereen kan zien dat het op hetzelfde moment gebeurt.'

Maar intussen is het in heel wat landen al later dan 18.00 uur, en is er van het einde van de wereld niets te merken. In Nieuw-Zeeland verscheen op internet een stortvloed aan berichten. 'Voorspelling Dag des Oordeels op 21 mei van Harold Camping mislukt; geen aardbeving in Nieuw-Zeeland', was een bericht op Twitter. 'De wereld is niet ten einde gekomen', stond in een ander bericht.

'Onmogelijk dat het niet gebeurt'

Camping was er vorige maand vast van overtuigd dat zijn tweede voorspelling de juiste was. 'Het is onmogelijk (...) dat het niet gebeurt', zei hij tegen Associated Press.
Sceptici hebben grote Rapture-feesten (zogenaamde Hemelvaart-feesten, nvdr) georganiseerd om de mogelijk onjuiste voorspelling van Camping te vieren. Cafés en restaurants van Melbourne, in Australië, tot de Florida Keys maakten reclame voor de feesten.

In Oakland, in Californië, hielden atheïsten een bijeenkomst met groepdiscussies over 'Het grote succes van vorige Apocalypsen', gevolgd door een diner en muziek.

Camping en zijn gevolg dachten dat het begin van het einde op zou 21 mei plaatsvinden, precies zevenduizend jaar na de zondvloed in het bijbelse verhaal van Noach en zijn ark. Camping dacht dat zo'n tweehonderd miljoen mensen zouden gered worden en degenen die achterbleven zouden omkomen door aardbevingen, plagen en andere rampen totdat de aarde op 21 oktober werd verzwolgen door een grote vuurbal. Mis gedacht dus.

BoerHarms
22-05-11, 05:49
Het is zondag, 22 mei 2011. De wereld is vergaan. Alleen dit forum bestaat nog.

Dit forum heeft al zoveel doorstaan, het is gewoon onverwoestbaar