PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerwraak mogelijke aanleiding moordpartij Zwijndrecht



Eric de Blois
24-05-11, 05:00
Eerwraak mogelijke aanleiding moordpartij Zwijndrecht

maandag 23 mei 2011

Bron: Elsevier (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/298046/Eerwraak-mogelijke-aanleiding-moordpartij-Zwijndrecht.htm)

De drievoudige moord op een gezin uit Azerbeidzjan in Zwijndrecht is mogelijk het gevolg van eerwraak. De dader is de ex-vriend van de jongste dochter.

http://static1.trouw.nl/static/photo/2011/6/11/14/20110523230459/media_xl_853904.jpg

Een woordvoerder van de politieregio Zuid-Holland Zuid laat aan De Telegraaf weten dat eerwraak mogelijk aanleiding is van de moordpartij.

Trouwen

Bij de schietpartij in de Langeraarstraat werden vorige week een moeder en twee dochters van een Azerbeidzjaanse familie vermoord. De 25-jarige verdachte uit Helmond die werd aangehouden in verband met de moordpartij, is de ex-vriend van de jongste dochter van het gezin. Over zijn identiteit is verder niets bekendgemaakt. De dader zou de moorden hebben gepleegd omdat zijn ex-vriendin niet met hem wilde trouwen, meldt het AD.

Nog een moord

De man zou ook nog een vierde vrouw hebben vermoord. De politie vond haar lichaam in het huis van de verdachte, tijdens een huiszoeking. Het zou gaan om een 20-jarige vrouw zonder vaste woon- of verblijfplaats.

Mark
24-05-11, 05:38
Persoonlijk denk ik dat het uit schaamte was voor hun songfestival inzending.

Mark
24-05-11, 05:38
Hoe dan ook is in ieder geval alles goed gekomen met die eer :)

Eric de Blois
24-05-11, 05:49
Persoonlijk denk ik dat het uit schaamte was voor hun songfestival inzending.

Dan blijft het toch nog eerwraak.



Hoe dan ook is in ieder geval alles goed gekomen met die eer :)

Eind goed, al goed. Goed dat er nog echte mannen bestaan.

Eerwraak in Zwijndrecht:

* iets met zwijn-recht.

http://www.cadebsminishop.be/images/patch-wat-is-het-fijn-om-een-zwijn-te-zijn.JPG

mark61
24-05-11, 09:03
Persoonlijk denk ik dat het uit schaamte was voor hun songfestival inzending.

Ik zou zeggen dat ie dan toch minstens 1 miljoen Azeri's moet kelen.

mark61
24-05-11, 09:03
Anyway, eerwraak slaat nergens op. Iedereen smijt maar met termen alsof het er allemaal niet toe doet.

reallife
24-05-11, 09:06
Een woordvoerder van de politieregio Zuid-Holland Zuid laat aan De Telegraaf weten dat eerwraak mogelijk aanleiding is van de moordpartij.

De dader zou de moorden hebben gepleegd omdat zijn ex-vriendin niet met hem wilde trouwen, meldt het AD.



Dat heeft toch niets te maken met eerwraak?

knuppeltje
24-05-11, 09:51
Dat heeft toch niets te maken met eerwraak?

Nee. Maar blijkbaar bekt dat zo lekker, net alsof je daar dan alles over weet.
:maf2:

reallife
24-05-11, 09:57
Nee. Maar blijkbaar bekt dat zo lekker, net alsof je daar dan alles over weet.
:maf2:

Crime passionel schijnt toch gerelateerd te zijn aan eerwraak. Zocht het even op.

De crime passionel heeft altijd zowel fascinatie als sympathie voor de dader opgeroepen. Dit zou te maken hebben met de traditionele rechten die de man heeft om zijn familie-eer te verdedigen en om beledigingen te vergelden.

http://www.jaloers.com/crime.htm

knuppeltje
24-05-11, 10:19
Crime passionel schijnt toch gerelateerd te zijn aan eerwraak. Zocht het even op.

De crime passionel heeft altijd zowel fascinatie als sympathie voor de dader opgeroepen. Dit zou te maken hebben met de traditionele rechten die de man heeft om zijn familie-eer te verdedigen en om beledigingen te vergelden.

http://www.jaloers.com/crime.htm

Tja, wat moet je daar weer mee. Bij een crime passionel kan best de dader zich in zijn eer aangetast voelen en daardoor zodanig over de rooie gaan dat hij of zij een moord pleegt.
Maar bij eerwraak gaat het over wraak op de zogenaamde geschonden eer van de familie en veelal daarbovenop van de hele stam waartoe die familie behoort. Een familie wiens eer geschonden is, schend daarmee dan ook de eer van de hele stam. Zoiets is binnen een tradionele stammencultuur onbestaanbaar om zo maar te laten gebeuren, de betreffende familie zal zich daarmee binnen de stam onmogelijk maken. De familie geeft dan aan een van haar leden de opdracht om die eerschending via het plegen van een moord ongedaan te maken.
Dat speelt allemaal bij een crime passionel helemaal geen rol, dat is louter een persoonlijke aangelegenheid, ook al kan iemand die moord door iemand anders laten uitvoeren.

mark61
24-05-11, 10:30
Crime passionel schijnt toch gerelateerd te zijn aan eerwraak. Zocht het even op.

De crime passionel heeft altijd zowel fascinatie als sympathie voor de dader opgeroepen. Dit zou te maken hebben met de traditionele rechten die de man heeft om zijn familie-eer te verdedigen en om beledigingen te vergelden.

http://www.jaloers.com/crime.htm

Ja, uiteindelijk speelt jaloezie natuurlijk een rol. Maar dat is een particuliere emotie. Eerwraak gaat over de groep. Dat is het grote verschil. Daden van eerwraak zijn vaak emotieloos en de dader loopt meteen door naar het politiebureau om zich aan te geven.

Zo hoorde dat tenminste. Maar tegenwoordig doen die mensen ook maar wat :hihi: Zeden en gewoonten veranderen.

reallife
24-05-11, 10:32
Tja, wat moet je daar weer mee. Bij een crime passionel kan best de dader zich in zijn eer aangetast voelen en daardoor zodanig over de rooie gaan dat hij of zij een moord pleegt.
Maar bij eerwraak gaat het over wraak op de zogenaamde geschonden eer van de familie en veelal daarbovenop van de hele stam waartoe die familie behoort. Een familie wiens eer geschonden is, schend daarmee dan ook de eer van de hele stam. Zoiets is binnen een tradionele stammencultuur onbestaanbaar om zo maar te laten gebeuren, de betreffende familie zal zich daarmee binnen de stam onmogelijk maken. De familie geeft dan aan een van haar leden de opdracht om die eerschending via het plegen van een moord ongedaan te maken.
Dat speelt allemaal bij een crime passionel helemaal geen rol, dat is louter een persoonlijke aangelegenheid, ook al kan iemand die moord door iemand anders laten uitvoeren.


Dat dacht ik ook idd. Dit ging meer om jaloezie, afwijzing.

Ik heb gelijk even een jaloezie-test gemaakt. Er verwees een link in de link die ik gaf naar zo'n test. Ik scoorde 33 op een schaal van 100. Dat valt wel mee toch? :o

knuppeltje
24-05-11, 10:36
Ik heb gelijk even een jaloezie-test gemaakt. Er verwees een link in de link die ik gaf naar zo'n test. Ik scoorde 33 op een van 100. Dat valt wel mee toch? :o

Ben er jaloers op. :confused:

mark61
24-05-11, 10:41
Ja echt. Ben in staat haar daarvoor te eerwreken.

reallife
24-05-11, 10:43
Ben er jaloers op. :confused:


Ja echt. Ben in staat haar daarvoor te eerwreken.

Zal maar niet vragen of jullie die test ook maken. Het waren 52 vragen. ;)

knuppeltje
24-05-11, 10:44
Ja echt. Ben in staat haar daarvoor te eerwreken.

Zulke mensen verdienen gewoon niet beter. :student:

knuppeltje
24-05-11, 10:47
Zal maar niet vragen of jullie die test ook maken. Het waren 52 vragen. ;)

Voor ons kan dat makkelijk met de helft minder. :ego:

reallife
24-05-11, 10:56
Zulke mensen verdienen gewoon niet beter. :student:


Voor ons kan dat makkelijk met de helft minder. :ego:

Je bent jaloers :ego:

mark61
24-05-11, 10:59
Ik had een jaloersmakende score :ego:

knuppeltje
24-05-11, 10:59
Je bent jaloers :ego:

Ikkuh? :schreeuw:

Zo ben ik helemaal niet. :student:

reallife
24-05-11, 11:16
Ik had een jaloersmakende score :ego:

Vertel eens... :)

reallife
24-05-11, 11:17
Ikkuh? :schreeuw:

Zo ben ik helemaal niet. :student:

Jawel, je ziet gewoon groen :ego:

knuppeltje
24-05-11, 11:41
Jawel, je ziet gewoon groen :ego:

Dat is niet waar. :huil:

reallife
24-05-11, 11:49
Dat is niet waar. :huil:

Eh, stil maar. Het vervaagd alweer. Beetje vaalgroen tintje, nog even en het is weer okee. :nijn:

mark61
24-05-11, 11:58
Vertel eens... :)

Ik laat je nog even sudderen...

John2
24-05-11, 12:07
Dat dacht ik ook idd. Dit ging meer om jaloezie, afwijzing.

Ik heb gelijk even een jaloezie-test gemaakt. Er verwees een link in de link die ik gaf naar zo'n test. Ik scoorde 33 op een schaal van 100. Dat valt wel mee toch? :o
Heeft u een link, ben wel benieuwd naar mijn score...............


Ben er jaloers op. :confused:

Tijd voor eerwraak? :hihi:

reallife
24-05-11, 14:08
Heeft u een link, ben wel benieuwd naar mijn score...............





http://www.queendom.com/tests/access_page/index.htm?idRegTest=1992

@Mark: 70 op een schaal van 100 zeker :D

mark61
24-05-11, 17:15
http://www.queendom.com/tests/access_page/index.htm?idRegTest=1992

@Mark: 70 op een schaal van 100 zeker :D

Neuh, 14 :hihi:

John2
24-05-11, 17:45
http://www.queendom.com/tests/access_page/index.htm?idRegTest=1992

@Mark: 70 op een schaal van 100 zeker :D

Dank je voor de link en gelukkig viel mijn score nog mee :hihi:


Snapshot Report
Jealous Behavior
18

According to your score, you're not the type to display your jealousy in a blatant manner. If you are not jealous, then this is simply a logical consequence. If you are jealous, then you somehow manage to control your behavior or know how to express it appropriately. Even if you're tormented on the inside, you have the restraint not to act upon it ? at least not in an aggressive way. On the one hand, this is a good thing - jealousy can wreak havoc on the best of relationships. On the other hand, you may be accumulating a lot of pent up frustration that could potentially explode. You should explore the emotions that are at the root of your jealousy and continue to keep the behavior in check.

:boogie:

reallife
24-05-11, 22:44
Neuh, 14 :hihi:


Dank je voor de link en gelukkig viel mijn score nog mee :hihi:


:boogie:

Ik had als vrouw een andere vragenlijst :p

Zo jaloers ben ik niet hoor. Maar er waren van die vragen bij als: wat doe je als je je partner zet lopen met een aantrekkelijke vrouw? Of: hij wordt gebeld door een jouw onbekende vrouw.

Zou heus niet gelijk het ergste denken maar wel even eh tactvol uitvogelen hoe en wat. :ego: