PDA

Bekijk Volledige Versie : Verbeet had doelbewuste belediging van moslims niet moeten pikken



Hatert
25-05-11, 10:50
'Verbeet had islamitisch stemvee niet moeten pikken'

Emiel van Dongen − 25/05/11, 07:20

Het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) heeft in een brief aan Tweede Kamervoorzitter Gerdi Verbeet gevraagd om 'normen en respect voortaan actiever te bewaken' in de kamer.

SMN stelt dat een deel van Nederland zich gekwetst voelt door de uitspraken die Wilders afgelopen donderdag deed in een Kamerdebat.

Wilders zei dat PvdA-leider Cohen 'Nederland dertig jaar heeft laten volstromen met islamitisch stemvee'. De opmerking schoot SP-voorman Emile Roemer in het verkeerde keelgat. Hij meldde Wilders dat hij niet langer naar hem wenste te luisteren en verliet de plenaire zaal.

Later vroeg hij premier Rutte zich van de uitspraak te distantiëren, die dat vervolgens deed door het een 'zeer ongepaste term' te noemen. Verbeet hield zich op de vlakte. Daarmee heeft ze volgens SMN-voorzitter Azarkan 'als bewaker van respectvolle omgangsnormen in het huis van de democratie nagelaten om deze normen te bewaken.

Gesprek
Verbeet zal Azarkan binnenkort uitnodigen voor een gesprek en uitleggen dat zij als voorzitter niet 'de bewaker van de woorden in de Kamer is'. Op basis van het Reglement van Orde kan de voorzitter een Tweede Kamerlid dat beledigende uitdrukkingen gebruikt vermanen en in de gelegenheid stellen om de woorden terug te nemen. Doet deze dat niet, dan kan de voorzitter hem het woord ontnemen voor de rest van dat debat.

In de praktijk ligt het initiatief echter niet bij de voorzitter, aldus een woordvoerder. Op basis van een ongeschreven afspraak geldt in de Kamer dat een lid de belediging aan de kaak moet stellen bij de voorzitter. Als blijkt dat ook andere fractievoorzitters de uiting als beledigend zien, kan de voorzitter ingrijpen. Roemer had er dus verstandiger aan gedaan niet weg te lopen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2788/Geert-Wilders/article/detail/2437045/2011/05/25/Verbeet-had-islamitisch-stemvee-niet-moeten-pikken.dhtml

Soldim
25-05-11, 12:23
Je bent de aanhalingstekens vergeten in de topic titel.

Overigens een interessant gegeven dat een Marokaanse organisatie zich druk maakt op een dergelijke opmerking. Volgens mij ligt het meer voor de hand als het een islamitische organisatie gereageerd had.

Pizzaman
25-05-11, 12:25
Overigens een interessant gegeven dat een Marokaanse organisatie zich druk maakt op een dergelijke opmerking. Volgens mij ligt het meer voor de hand als het een islamitische organisatie gereageerd had.

Dezelfde club die Wilders zo nodig voor de rechter moet halen.
Wekt bij mij geen verbazing.

Hatert
25-05-11, 12:29
Je bent de aanhalingstekens vergeten in de topic titel.

Overigens een interessant gegeven dat een Marokaanse organisatie zich druk maakt op een dergelijke opmerking. Volgens mij ligt het meer voor de hand als het een islamitische organisatie gereageerd had.

Ja sorry dat ik aanhalingen van Zebbi Bouqlaoui vergeten ben.

Je hebt gelijk, Marokkanen zijn geen moslims. Het was beter dat moslims tegen beledigingen en andere discriminatie in het geweer te komen. Dat is geen taak voor andere groeperingen.

mark61
25-05-11, 13:52
Je bent de aanhalingstekens vergeten in de topic titel.

Overigens een interessant gegeven dat een Marokaanse organisatie zich druk maakt op een dergelijke opmerking. Volgens mij ligt het meer voor de hand als het een islamitische organisatie gereageerd had.

Fruitig opgemerkt, maar denk je dat het in het geval van de PVV veel uitmaakt? Ze bedoelen gewoon van die marokkanenmoslims.

Bij mijn weten vertegenwoordigt de SMN overigens niemand, maar ze moeten wat laten zien van die subsidie.

Soldim
25-05-11, 14:17
Fruitig opgemerkt, maar denk je dat het in het geval van de PVV veel uitmaakt? Ze bedoelen gewoon van die marokkanenmoslims.
[quote]

Ze verlagen zich naar PPV niveau wat betrefd associaties? Dat is dan lekker karikatuur bevestigend.

[quote]
Bij mijn weten vertegenwoordigt de SMN overigens niemand, maar ze moeten wat laten zien van die subsidie.

Zoals zoveel van die klubjes ... nutteloos, dat wist ik al; ik had ze echter intelligenter ingeschat.

mark61
25-05-11, 14:26
Ze verlagen zich naar PPV niveau wat betrefd associaties? Dat is dan lekker karikatuur bevestigend.

Nee, dat bedoel ik niet. De SMN weet ook wel wie de PVV bedoelt. En nee, voor de gemiddelde Marokkaan maakt dat niet zo uit. Die gaat zich niet onderscheiden in moslim en Marokkaan. Waarom zou ie? Dat is ie tegelijk, onlosmakelijk.

Pizzaman
25-05-11, 14:35
Zoals zoveel van die klubjes ... nutteloos, dat wist ik al; ik had ze echter intelligenter ingeschat.

Nutteloos, maar kosten wel bakken met geld.

Fulanadetal
25-05-11, 14:38
Als had de vereniging van roodharige kantklossers dit signaal afgegeven, maakt niet uit. Het is gewoon grof en onfatsoenlijk, zulk ruw taalgebruik in de Tweede Kamer. Jammer dat grof en lomp gedrag tegenwoordig aantrekkelijk wordt gevonden en veel kijkers (media), navolgers en stemmers oplevert.

Fulanadetal
25-05-11, 14:39
Ja ze zijn er, roodharige kantklossers. Ik weet niet of ze al zijn verenigd.
http://www.youtube.com/watch?v=eSMfRepZAB0&feature=fvst

Ik zou er heel nerveus van worden, zeker met die Benny Hill muziek.

Eke
25-05-11, 17:00
Als had de vereniging van roodharige kantklossers dit signaal afgegeven, maakt niet uit. Het is gewoon grof en onfatsoenlijk, zulk ruw taalgebruik in de Tweede Kamer. Jammer dat grof en lomp gedrag tegenwoordig aantrekkelijk wordt gevonden en veel kijkers (media), navolgers en stemmers oplevert.


Loop een beetje achter bij de nieuwgaring en lees deze uitspraak nu net :
het is een uitermate onbeschofte/onbeschaafde uitspraak over Nederlandse stemmers.




PVVers...wake-up..jullie zijn dus ook stemvee !!!! De arrogantie van een Haags politicus, die zogenaamd tegen regenten-mentaliteit is ....
Hij valt lelijk door de mand.

John2
25-05-11, 17:03
Loop een beetje achter bij de nieuwgaring en lees deze uitspraak nu net :
het is een uitermate onbeschofte/onbeschaafde uitspraak over Nederlandse stemmers.




PVVers...wake-up..jullie zijn dus ook stemvee !!!! De arrogantie van een Haags politicus, die zogenaamd tegen regenten-mentaliteit is ....
Hij valt lelijk door de mand.
Wie valt waar door welke mand?

Pizzaman
25-05-11, 17:23
Wie valt waar door welke mand?

Viel er iets van de vrachtwaggel? :maf:

Eke
25-05-11, 17:23
Wie valt waar door welke mand?

Ha John !

Diegene die Nederlandse stemmers als "stemvee" betitelt. Of ben je daar blij mee ?
Daar spreekt min-achting uit.

Een democratisch politicus valt dan door de mand omdat het juist FIJN is als stemmers komen opdagen en meedoen aan de democratie. Dankzij ons, de stemmers, verdient hij een boterham :hihi:


Ben je het met iemand niet eens dan kun je er fatsoenlijk over discussieeren in de Tweede Kamer. ZO en niet anders, hebben we het afgesproken.

John2
25-05-11, 17:24
Viel er iets van de vrachtwaggel? :maf:

Yep sigaretten 30 euro de slof. :hihi:

Eke
25-05-11, 17:27
Viel er iets van de vrachtwaggel? :maf:


:hihi: Goedemorgen, Pizza . Ook wakker geworden ?

Pizzaman
25-05-11, 17:35
Yep sigaretten 30 euro de slof. :hihi:
Zeker van die Russische stinkbommen :giechel:


:hihi: Goedemorgen, Pizza . Ook wakker geworden ?
Was al effe bezig. Vandaag 'bel-dag'.
Maar al die knurften zitten in vergadering, zijn op cursus of weet-ik-veel.
Ik erger me helemaal de ###### aan dat soort lui. Terugbellen doen ze ook al niet.

Soms heb ik de neiging om een vrouw met een leuke stem MIJN nummer in te laten spreken op hun voicemail,
en dan eens kijken of ze WEL terugbellen. :vreemd:

Eke
25-05-11, 17:50
:vreemd:

"Beldag" Ik denk er ff overna. :zozo: Je belt omdat het sneller is ???

John2
25-05-11, 18:16
Zeker van die Russische stinkbommen :giechel:

Njet, Amerikaansky, from bootsky in Rotterdam havensky:ergleuk:

Eric de Blois
26-05-11, 03:34
Stemvee werd al vaker in de politiek gebruikt:

Stemvee (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ad_Kaland)

Het is gewoon een begrip voor de grote massa van kiezers. Niet zo netjes misschien, maar het is wel een veel gebruikt begrip. Toch had Wilders wel gelijk over de PvdA die de deur open heeft gehouden voor de massa nieuwe stemmers uit het oosten.

Nog meer koeien (http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/3339202/items/3427989/)

Gewoon oude koeien, laat ze lekker in de sloot blijven.

http://www.brandweergoes.nl/images/2002/koeien6.jpg

justus
26-05-11, 07:09
Stemvee werd al vaker in de politiek gebruikt:

Stemvee (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ad_Kaland)

Het is gewoon een begrip voor de grote massa van kiezers. Niet zo netjes misschien, maar het is wel een veel gebruikt begrip. Toch had Wilders wel gelijk over de PvdA die de deur open heeft gehouden voor de massa nieuwe stemmers uit het oosten.

Nog meer koeien (http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/3339202/items/3427989/)

Gewoon oude koeien, laat ze lekker in de sloot blijven.

http://www.brandweergoes.nl/images/2002/koeien6.jpg

de pvda verantwoordelijk:D....hoe lang en hoe vaak hebben die nu geregeerd vanaf de 2de WO?

Pizzaman
26-05-11, 10:42
"Beldag" Ik denk er ff overna. :zozo: Je belt omdat het sneller is ???
Nou de gedachte dat het sneller is heb ik wel afgeleerd.
Nee ik bel bijvoorbeeld om een afspraak te maken, of als er iets anders is.
Om te weten wat ze dan willen, optie A of B.

Bij een particulier bel je 's avonds, en meestal zijn ze overdag bereikbaar op een mobiel.
Maar sommige 'professionele' mensen (ambtenaren en aanverwante artikelen) hebben dan vier telefoonnummers en email, en een secretaresse.
Toch krijg je ze never nooit te pakken.


Njet, Amerikaansky, from bootsky in Rotterdam havensky:ergleuk:
Jaja. Da's niet een vrachtwaggel... :maf2:

Max Stirner
26-05-11, 11:09
Stemvee werd al vaker in de politiek gebruikt:

Stemvee (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ad_Kaland)

Het is gewoon een begrip voor de grote massa van kiezers. Niet zo netjes misschien, maar het is wel een veel gebruikt begrip. Toch had Wilders wel gelijk over de PvdA die de deur open heeft gehouden voor de massa nieuwe stemmers uit het oosten.




Stemvee is inderdaad een vrij normale term, hoewel niet erg vleiend.

Wilders heeft bovendien - aantoonbaar - gelijk in het feit dat deze kiezers in grote meerderheid op de PvdA stemmen en dat de PvdA tegenwoordig haar campagnes ook heel doelbewust op (o.a.) deze doelgroep richt.


Dat de PvdA al vanaf de jaren 70 doelbewust de sluizen zou hebben opengezet om dit allemaal te bewerkstelligen, zoals Wilders ook suggereert, geloof ik niet.