PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijven moeten verplicht een bepaald aantal arbeidsgehandicapten in dienst nemen



reallife
25-05-11, 16:37
25 mei 2011

Vandaag debatteert de Tweede Kamer over de plannen van staatssecretaris De Krom over de bezuinigingen op de sociale werkvoorziening en de Wajong. De Krom wil er flink op korten en daar zijn arbeidsgehandicapten niet blij mee. Datzelfde geldt voor de oppositie.
Prima als er meer arbeidsgehandicapten naar gewone bedrijven gaan, zegt de partijen, maar stel middelgrote en grote bedrijven dan verplicht om die mensen dan ook in dienst te nemen. Een wettelijk quotum voor arbeidsgehandicapten dus. Is dat wel een goed idee? En snijden we onszelf niet uiteindelijk in de vingers door mensen uit de sociale werkvoorziening te halen, misschien wel een uitkering in?

In Stand.nl een gesprek met Mirjam Sterk.

http://www.radio1.nl/contents/31103-bedrijven-moeten-verplicht-een-bepaald-aantal-arbeidsgehandicapten-in-dienst-nemen

Pizzaman
25-05-11, 16:49
Ik meld direct mezelf als Wajong-er, met dit forum kan ik mij vast wel aanmelden als zijnde 'debiel'.
Wordt er vaak genoeg voor uitgemaakt. Hebben we dat ook weer opgelost... :maf:

Wat willen ze nu, dat de bedrijven, die de meeste belastingcenten ophoesten,
ook gaan zorgen voor degenen voor wie nou juist die belastingcenten bedoeld waren?

John2
25-05-11, 16:51
Yep met een rolstoel de ladder op of platen leggen op daken komt allemaal goed, moet je eens kijken hoe snel we ervan af zijn.

Joesoef
25-05-11, 17:26
Tja, van iedereen mogen er gehandicapten zijn en we willen o zo graag voor ze zorgen. Ze mogen alleen niet lastig zijn en vooral niets kosten.

Overigens haalbaar is het niet, bijna geen een bedrijf zit op gehandicapten te wachten laat staan investeren voor extra begeleiding.

Plan is ook niet meer dan een bezuiniging op de SW en WAJONG. Deze bezuinigingsplannen zijn overigens al oud en gemaakt in de tijd dat de bomen tot in de hemel groeiden en de economie oneindig leek.

Soldim
25-05-11, 17:27
Wat willen ze nu, dat de bedrijven, die de meeste belastingcenten ophoesten,
ook gaan zorgen voor degenen voor wie nou juist die belastingcenten bedoeld waren?

Die ze in dit geval zijn dus de VVD, PVV & CDA ;)

Pizzaman
25-05-11, 17:31
Die ze in dit geval zijn dus de VVD, PVV & CDA ;)

Ik denk dat 't niks wordt. Door de werkenden wordt belasting, BTW en sociale premie betaald.
Juist om gehandicapten te voorzien van een menswaardig bestaan.

Mogelijk werkt het aan werk helpen van een vaak welwillende arbeidsgehandicapte
wel beter dan het aan het werk schoppen van werkschuw tuig.

Toch vind ik dat ze met het laatste maar eens moeten beginnen.

John2
25-05-11, 18:19
Ik denk dat 't niks wordt. Door de werkenden wordt belasting, BTW en sociale premie betaald.
Juist om gehandicapten te voorzien van een menswaardig bestaan.

Mogelijk werkt het aan werk helpen van een vaak welwillende arbeidsgehandicapte
wel beter dan het aan het werk schoppen van werkschuw tuig.

Toch vind ik dat ze met het laatste maar eens moeten beginnen.

Zit jij met je bedrijf te wachten op dat werkschuw spul?

Pizzaman
26-05-11, 08:50
Zit jij met je bedrijf te wachten op dat werkschuw spul?

Ik weet er eentje, die ga ik aan een eigen bedrijf helpen.
Overigens is dat er een die willen ze graag in de Wajong hebben, maar hij verrekt het.
Hij hoort slechts voor 20% maar kan alles met computers. Wil ook graag.

Zulk soort mensen zijn er veel meer.
Uiteraard loopt er ook werkschuw tuig tussen met last van een aambei.

Maar, vergeleken met omringende landen hebbe wij zowat drie keer zoveel 'arbeidsgehandicapten'.
Lijkt me dat er dan iets mis is.

Joesoef
26-05-11, 08:57
Maar, vergeleken met omringende landen hebbe wij zowat drie keer zoveel 'arbeidsgehandicapten'.
Lijkt me dat er dan iets mis is.


Wetgeving. In Nederland is de wetgeving dusdanig dat het voor MKB bijna ondoenlijk is om een gehandicapte in dienst te nemen zonder grote risico's te lopen. Ontslagbescherming bij ziekte, 2 jaar doorbetalen bij ziekte etc. Als het rijk dat risico op zich zou nemen zou het participatie percentage makkelijk omhoog kunnen.
Wetgeving wordt overigens binnenkort grondig aangepakt.

Pizzaman
26-05-11, 09:08
Wetgeving. In Nederland is de wetgeving dusdanig dat het voor MKB bijna ondoenlijk is om een gehandicapte in dienst te nemen zonder grote risico's te lopen. Ontslagbescherming bij ziekte, 2 jaar doorbetalen bij ziekte etc.
Klopt. Maar ook ik begrijp de noodzaak werknemers te beschermen.
Helaas wordt enig eigen initiatief wel om zeep geholpen op die manier.

Eigenlijk betalen we dubbel, want als iemand ziek wordt gaan de sociale premies wel door. In feite zijn dat de sociale lasten die je betaalt voor de niet-werkenden.
Bovendien betaal je, ook al werkt die iemand dan niet, ook nog belasting.
Over iets wat geld KOST. Feitelijk zou je terug moet krijgen... immers bespaar je de staat een werkeloze.


Als het rijk dat risico op zich zou nemen zou het participatie percentage makkelijk omhoog kunnen.
Wetgeving wordt overigens binnenkort grondig aangepakt.
We zien wel wat het wordt, ik heb er nog niet al te veel vertrouwen in.

mark61
26-05-11, 09:44
Tja, van iedereen mogen er gehandicapten zijn en we willen o zo graag voor ze zorgen. Ze mogen alleen niet lastig zijn en vooral niets kosten.

Overigens haalbaar is het niet, bijna geen een bedrijf zit op gehandicapten te wachten laat staan investeren voor extra begeleiding.

Ze zijn er wel. Vooral grotere bedrijven kunnen dat makkelijk regelen.

En ik ben zoals altijd tegen segregatie. Tegen mensen apart zetten in een nepfabriek voor sociaal afval.

mark61
26-05-11, 09:45
Zit jij met je bedrijf te wachten op dat werkschuw spul?

Hoe kom jij erbij dat mensen met een handicap werkschuw zijn?

Weer zo'n kwaadaardige, imbeciele, leugenachtige opmerking.

Maar dat mag ik niet zeggen want oeh ah dat is niet netjes.

Wat jij doet is wel netjes, is hier blijkbaar de moraal.

Pizzaman
26-05-11, 10:18
Hoe kom jij erbij dat mensen met een handicap werkschuw zijn?

Hij heeft gelijk als ie bedoelt dat er in de Wajong veel werkschuw tuig zit.
Dat is het gevolg dat de Wajong vrij makkelijk was te claimen, onder allerlei vage klachten.
WW op? Dan vage klachten zoeken... hoppaaaaaa :zozo:

Dat zijn die 2/3 die wij meer hebben dan omringende landen.

reallife
26-05-11, 10:20
Hoe kom jij erbij dat mensen met een handicap werkschuw zijn?

Weer zo'n kwaadaardige, imbeciele, leugenachtige opmerking.

Maar dat mag ik niet zeggen want oeh ah dat is niet netjes.

Wat jij doet is wel netjes, is hier blijkbaar de moraal.

Hij reageerde op onderstaande post van Pizza. Waarin hij wel gelijk heeft. Mensen die ongemotiveerd zijn om te werken kun je niet aan het werk houden in een klein bedrijf zoals bijv. een boomkwekerij hier vlakbij in Boskoop. Die nemen dan liever een paar Polen in dienst die wel hard werken voor weinig geld.



Mogelijk werkt het aan werk helpen van een vaak welwillende arbeidsgehandicapte
wel beter dan het aan het werk schoppen van werkschuw tuig.

Toch vind ik dat ze met het laatste maar eens moeten beginnen.

knuppeltje
26-05-11, 10:22
Als het allemaal doorgaat dan zullen we over een tijdje wel horen dat er weer een veel te grote instroom van werkschuw tuig bij de bijstand is. Kunnen die uitkeringen tenminste ook weer omlaag. :maf2:

reallife
26-05-11, 10:24
Hij heeft gelijk als ie bedoelt dat er in de Wajong veel werkschuw tuig zit.
Dat is het gevolg dat de Wajong vrij makkelijk was te claimen, onder allerlei vage klachten.
WW op? Dan vage klachten zoeken... hoppaaaaaa :zozo:

Dat zijn die 2/3 die wij meer hebben dan omringende landen.

Nee die zitten niet in de Wajong maar in de WAO. Mensen met een Wajong zijn juist vaak heel gemotiveerd om te werken.

Pas was er een docu over scholieren met een lichte verstandelijke beperking. Die kregen praktijkonderwijs in een supermarkt. Wat mijn oudste zoon vanzelf oppikt met zijn bijbaantje als vakkenvuller daar doen zij dagen over.

Pizzaman
26-05-11, 10:24
Als het allemaal doorgaat dan zullen we over een tijdje wel horen dat er weer een veel te grote instroom van werkschuw tuig bij de bijstand is. Kunnen die uitkeringen tenminste ook weer omlaag. :maf2:

De bijstandsuitkering is lager dan de Wajong.
Vandaar dat werkschuw (maar ietsje slimmer) tuig liever Wajong heeft.

reallife
26-05-11, 10:31
Hoorde pas ook nog zoiets. Ik ken een man die als vrijwilliger zwemles geeft aan autistische kinderen. Hij is in het dagelijks leven bouwvakker en heeft een collega met een zoon die hoogbegaafd is met Asperger. Die jongen deed op zijn 12'de eindexamen Frans op mavo niveau.
Zijn vader heeft een huis in Frankrijk wat ze in de vakanties aan het opknappen zijn. Die zwemvrijwilliger gaat dan wel eens mee om te helpen met klussen en doet dan ook wel eens een boodschap met die jongen. Op een dag stonden ze met pech onderweg en wilden hulp vragen bij een boerderij. Die jongen kreeg geen woord Frans uit zijn mond op dat moment. Sloeg totaal dicht. De vrijwilliger kon in zijn steenkolen-Frans de situatie uitleggen. Wat overigens prima lukte.

Bedoel dus te zeggen dat participeren in de arbeidsmarkt van sommige mensen echt heel veel vraagt wat je niet altijd als zodanig zou inschatten.

John2
26-05-11, 10:43
Hoe kom jij erbij dat mensen met een handicap werkschuw zijn?

Weer zo'n kwaadaardige, imbeciele, leugenachtige opmerking.

Maar dat mag ik niet zeggen want oeh ah dat is niet netjes.

Wat jij doet is wel netjes, is hier blijkbaar de moraal.

Ik gaf hierin antwoord op de persoon die stelde eerst maar eens de werklozen verplicht aan het werk te zetten, maar als jij een antwoord wilt, ja ook daar zit werkschuw tuig onder, net zulk tuig als jij die mensen met een handicap onder de verantwoordelijkheid willen stellen van 3% van de nederlandse bevolking, namelijk de grote bedrijven die wederom de klappen moeten opvangen en de schade moeten herstellen voor een overheid die zijn verantwoordelijkheid niet kan dragen en ons sociaal stelsel liever stopt in landen als portugal, spanje, Italië, Griekenland, Ijsland, Irak, Afghanistan, Somalië, Noord Korea, Palestina, Syrië, Egypte, India, om maar een paar landen te noemen die miljarden slurpen van ons geld, landen waarbij je in zielige filmpjes de mannen altijd ergens ziet zitten, landen die stelselmatig fraude of misdrijven plegen, landen die geen verantwoordelijkheid kennen.
En dan vraag jij net als de Nederlandse overheid dat het bedrijfleven wederom de klappen moeten opvangen, net als bij de voorgaande mislukkingen van de overheid, zoals;
Vrouwen, Allochtonen, uitvallers, schoolverlaters, nee dank je MArk, na alle problemen in het verleden, zoeken wij graag ons eigen personeel die past in onze bedrijfsvoering en past binnen het team.

reallife
26-05-11, 10:46
Ze zijn er wel. Vooral grotere bedrijven kunnen dat makkelijk regelen.

En ik ben zoals altijd tegen segregatie. Tegen mensen apart zetten in een nepfabriek voor sociaal afval.

Klopt, maar dan moet er wel in geïnvesteerd worden. Sommige mensen uit deze groep zijn kwetsbaar en makkelijk te manipuleren. Er zitten ook veel meelopers tussen die vrij makkelijk het criminele circuit inrollen. Dan horen ze bij een groep en ze hebben nauwelijks door dat ze gebruikt worden. Als ze het wel door hebben missen ze meestal de courage om zich los te maken van een dergelijke groep. Zonder begeleiding pakken ze heel moeizaam de structuur en zelfdiscipline op die je als werknemer nodig hebt. Vermoed dat de grootste groep werknemers in de sociale werkvoorzieningen onder het 'kopje,' psychische/sociale problemen en handicaps valt. Dat weet ik niet zeker, Joesoef weet daar meer vanaf.

Je kunt deze mensen niet zomaar 'dumpen,' in een willekeurig bedrijf.

John2
26-05-11, 10:48
Nee die zitten niet in de Wajong maar in de WAO. Mensen met een Wajong zijn juist vaak heel gemotiveerd om te werken.


Hoe komt het dan dat de bestuursrechters overbelast zijn na de invoering van de nieuwe Wajong?

knuppeltje
26-05-11, 10:48
De bijstandsuitkering is lager dan de Wajong.
Vandaar dat werkschuw (maar ietsje slimmer) tuig liever Wajong heeft.

Van degenereren maak jij ook al geen punt dus.

Maar de stelling is blijkbaar dus dat er een onterechte grote toestroom op de wajong is, en dat daar wat aan moet worden gedaan.

Ik voorspel je dat dadelijk er een heel grote toestroom bij de bijstand zal plaatsvinden om de eenvoudige reden dat dat het laatste vangnet zal zijn voor heel veel van die jongeren. Die komen dan gewoon zonder mogelijkheid om aan enig arbeidsproces deel te kunnen nemen. Door die toestroom zal de druk op de bijstandsuitkering dan ook evenredig toenemen bij dit kabinet.

De gemeenschap vind het blijkbaar wel prima om jaarlijks vele vele miljoenen in voetbalclubs te steken bijvoorbeeld, waardoor kapitalen verdienende voetballers een keer per week in het openbaar hun kunstjes met een bal kunnen vertonen en daarvoor gemeentes het ene na het andere stadion van de clubs voor heel veel geld overnemen, maar geld voor een begeleiding van jongeren met een handicap natuurlijk niet, dat moet zo snel mogelijk worden afgebouwd, liefst tot nul.

Wat een tokkies.

reallife
26-05-11, 10:48
ja ook daar zit werkschuw tuig onder,

Mark had je dan beter ingeschat dan ikzelf.

reallife
26-05-11, 10:50
Hoe komt het dan dat de bestuursrechters overbelast zijn na de invoering van de nieuwe Wajong?

Misschien omdat het toch iets minder simpel ligt dan jouw soort denkt!!!!

mark61
26-05-11, 10:53
Klopt, maar dan moet er wel in geïnvesteerd worden. ...Vermoed dat de grootste groep werknemers in de sociale werkvoorzieningen onder het 'kopje,' psychische/sociale problemen en handicaps valt. Dat weet ik niet zeker, Joesoef weet daar meer vanaf.

Nee, maar er zijn genoeg bedrijven die dat best zouden willen, meestal klein tot middelgroot, als ze financieel geen risico liepen / gecompenseerd worden. Ik zag een tijdje geleden een reportage over een aantal van zulke mensen. En dat ging prima.

Ja denk ik ook.

reallife
26-05-11, 10:53
Van degenereren maak jij ook al geen punt dus.

Maar de stelling is blijkbaar dus dat er een onterechte grote toestroom op de wajong is, en dat daar wat aan moet worden gedaan.

Ik voorspel je dat dadelijk er een heel grote toestroom bij de bijstand zal plaatsvinden om de eenvoudige reden dat dat het laatste vangnet zal zijn voor heel veel van die jongeren. Die komen dan gewoon zonder mogelijkheid om aan enig arbeidsproces deel te kunnen nemen. Door die toestroom zal de druk op de bijstandsuitkering dan ook evenredig toenemen bij dit kabinet.

De gemeenschap vind het blijkbaar wel prima om jaarlijks vele vele miljoenen in voetbalclubs te steken bijvoorbeeld, waardoor kapitalen verdienende voetballers een keer per week in het openbaar hun kunstjes met een bal kunnen vertonen en daarvoor gemeentes het ene na het andere stadion van de clubs voor heel veel geld overnemen, maar geld voor een begeleiding van jongeren met een handicap natuurlijk niet, dat moet zo snel mogelijk worden afgebouwd, liefst tot nul.

Wat een tokkies.


Ja precies. Gooi mensen die niet kunnen zwemmen maar gewoon in het diepe. Als ze verdrinken hebben ze pech gehad en worden de feiten ook nog zo verdraaid dat het net lijkt of het hun eigen schuld is.

De samenleving is keihard. Als je niet mee kunt komen lig je eruit. Zo zit dat.

mark61
26-05-11, 10:53
Hij reageerde op onderstaande post van Pizza. Waarin hij wel gelijk heeft. Mensen die ongemotiveerd zijn om te werken kun je niet aan het werk houden in een klein bedrijf zoals bijv. een boomkwekerij hier vlakbij in Boskoop. Die nemen dan liever een paar Polen in dienst die wel hard werken voor weinig geld.

Dan reageert hij niet goed.

mark61
26-05-11, 10:54
Dat is het gevolg dat de Wajong vrij makkelijk was te claimen, onder allerlei vage klachten.

Bron?

knuppeltje
26-05-11, 11:03
Ja precies. Gooi mensen die niet kunnen zwemmen maar gewoon in het diepe. Als ze verdrinken hebben ze pech gehad en worden de feiten ook nog zo verdraaid dat het net lijkt of het hun eigen schuld is.

De samenleving is keihard. Als je niet mee kunt komen lig je eruit. Zo zit dat.

Tja, velen denken blijkbaar nog steeds dat Amerikaanse toestanden een lichtend voorbeeld zijn voor hier.

reallife
26-05-11, 11:06
Nee, maar er zijn genoeg bedrijven die dat best zouden willen, meestal klein tot middelgroot, als ze financieel geen risico liepen / gecompenseerd worden. Ik zag een tijdje geleden een reportage over een aantal van zulke mensen. En dat ging prima.

Ja denk ik ook.

Er zijn wel wat mogelijkheden.

http://www.mkbservicedesk.nl/2320/het-aannemen-werknemers-met-mogelijke.htm

John2
26-05-11, 11:18
Mark had je dan beter ingeschat dan ikzelf.

Jongen 19 jaar, doet aan motorcross, heeft diverse handeltjes waarmee hij in de weekenden op zwartemarkten staat, maar is volgens zijn zeggen ziek al vanaf zijn geboorte en kan niet werken.

Vrouw 25 jaar, zit in een rolstoel, heeft haar diploma's directie secretaresse, is na haar examen terecht gekomen in de Wajong, kan volgens haar zeggen niet werken met haar handicap, maar zit wel de gehele dag op de computer op internet in diverse chatboxen.

Man 37 jaar, spierziekte vanaf geboorte en loopt hierdoor moeilijk, kan niet werken volgens hem omdat hij niet lang kan staan, zit in de wajong vanaf zijn 18 jaar, maar kom hem wel iedere weekend tegen in de stad waar hij tot in de kleine uurtjes staat te praten met zijn andere vrienden.

Alle drie zijn kinderen van kennissen uit onze familie en hebben allen een baan aangeboden gekregen in ons familiebedrijf.
Voor mij is dit een score van 100% van mensen in de Wajong die ik ken.

Aan de andere kant ken ik een jongen die betrev heeft, een ziekte die je botten en spieren aantast, niet in de Wajong wilt en na zijn examen niet eens in het bedrijf wilde werken omdat hij te trots was en nu een goede baan heeft.
Denk dat alles ook veel te maken heeft met de opvoeding van de ouders.

reallife
26-05-11, 11:24
Ik gaf hierin antwoord op de persoon die stelde eerst maar eens de werklozen verplicht aan het werk te zetten, maar als jij een antwoord wilt, ja ook daar zit werkschuw tuig onder, net zulk tuig als jij die mensen met een handicap onder de verantwoordelijkheid willen stellen van 3% van de nederlandse bevolking, namelijk de grote bedrijven die wederom de klappen moeten opvangen en de schade moeten herstellen voor een overheid die zijn verantwoordelijkheid niet kan dragen en ons sociaal stelsel liever stopt in landen als portugal, spanje, Italië, Griekenland, Ijsland, Irak, Afghanistan, Somalië, Noord Korea, Palestina, Syrië, Egypte, India, om maar een paar landen te noemen die miljarden slurpen van ons geld, landen waarbij je in zielige filmpjes de mannen altijd ergens ziet zitten, landen die stelselmatig fraude of misdrijven plegen, landen die geen verantwoordelijkheid kennen.
En dan vraag jij net als de Nederlandse overheid dat het bedrijfleven wederom de klappen moeten opvangen, net als bij de voorgaande mislukkingen van de overheid, zoals;
Vrouwen, Allochtonen, uitvallers, schoolverlaters, nee dank je MArk, na alle problemen in het verleden, zoeken wij graag ons eigen personeel die past in onze bedrijfsvoering en past binnen het team.

Je gelooft ook werkelijk alles wat de VVD/PVV en consorten je voorschotelt hè? Het gaat erin als zoete koek. Ik begrijp dat echt niet.

Ik walg echt van dat hele zootje wat zich hier overheid noemt. Ze weten niet hoe snel ze hun beloften aan de kiezers moeten verkopen als ze maar in de regering kunnen blijven.

Je zult overigens wel blij zijn met de SGP?

Vrouwen..... na alle problemen in het verleden, zoeken wij graag ons eigen personeel die past in onze bedrijfsvoering en past binnen het team.

mark61
26-05-11, 11:28
Jongen

Bron? Je duim natuurlijk.

knuppeltje
26-05-11, 11:36
Er zijn wel wat mogelijkheden.

Die zijn er legio, al zullen die denk ik wel steeds op maat zijn. Een stel niet goed meekomende arbeidsgehandicapten aan een lopende band tussen niet gehandicapte werknemers, lijkt mij moelijker in te passen dan in de dienstverlenende bedrijven bijvoorbeeld.
Het brengt wel weer onderhandeling over looncompensatie met zich mee, maar dat is te doen als het gezeur over concurrentievervalsing achterwegen blijft, werkgevers niet gaan overvragen en de gemeenschap erin wil blijven investeren. Maar het lijkt mij veel beter dan alle arbeidsgehandicapten in afzonderlijke ruimtes bijeen te houden. Behalve misschien die ook dan nog niet meekunnen.
Daarom, zolang het voor bedrijfsleven mogelijk is om massaal arbeidsgehandicapten uit te sluiten, rust er op de gemeenschap de taak om daarvoor passende maatregelen te treffen zodat die uitgeslotenen niet tussen wal en schip vallen..

knuppeltje
26-05-11, 11:39
Jongen 19 jaar,....

Of John2, zit hier al jaren zijn dagen de klok rond de blaren op zijn vingers te tikken.

Pizzaman
26-05-11, 12:48
Van degenereren maak jij ook al geen punt dus.

Maar de stelling is blijkbaar dus dat er een onterechte grote toestroom op de wajong is, en dat daar wat aan moet worden gedaan.
Als je nou eens een keer je doppen open doet, had je in de gaten dat we in NL driemaal zoveel Wajong-uitkeringen hebben dan in omringende landen.
Heeft niks met degenereren te maken.


Ik voorspel je dat dadelijk er een heel grote toestroom bij de bijstand zal plaatsvinden om de eenvoudige reden dat dat het laatste vangnet zal zijn voor heel veel van die jongeren. Die komen dan gewoon zonder mogelijkheid om aan enig arbeidsproces deel te kunnen nemen. Door die toestroom zal de druk op de bijstandsuitkering dan ook evenredig toenemen bij dit kabinet.
Dat klopt denk ik wel, maar de bijstandsregeling is goedkoper en bevat bovendien sollicitatieplicht.
Ik denk dat 2/3 uit de Wajong de bijstand in gaat, en terecht.


De gemeenschap vind het blijkbaar wel prima om jaarlijks vele vele miljoenen in voetbalclubs te steken bijvoorbeeld, waardoor kapitalen verdienende voetballers een keer per week in het openbaar hun kunstjes met een bal kunnen vertonen en daarvoor gemeentes het ene na het andere stadion van de clubs voor heel veel geld overnemen, maar geld voor een begeleiding van jongeren met een handicap natuurlijk niet, dat moet zo snel mogelijk worden afgebouwd, liefst tot nul.
Ik kan je verzekeren dat het merendeel van de mensen die wat aan de Wajong wil doen,
ook de schurft heeft aan miljoenen kostende voetballers die ook nog een stadion uit gemeenschapsgeld krijgen voorgeschoteld.


Bron?
De Nijl, nou goed. Ga eens een krant lezen.



Jongen 19 jaar, doet aan motorcross, heeft diverse handeltjes waarmee hij in de weekenden op zwartemarkten staat, maar is volgens zijn zeggen ziek al vanaf zijn geboorte en kan niet werken.
Dat soort verhalen ken ik ook wel, maar het is in NL 'not done' om hierover bijvoorbeeld UWV te tippen.

knuppeltje
26-05-11, 13:01
Pizzaman;4700271] had je in de gaten dat we in NL driemaal zoveel Wajong-uitkeringen hebben dan in omringende landen.

Het kan ook dat ze daarvoor veel te strenge normen hebben.


Dat klopt denk ik wel, maar de bijstandsregeling is goedkoper en bevat bovendien sollicitatieplicht.
Ik denk dat 2/3 uit de Wajong de bijstand in gaat, en terecht.

Daarom, en alleen daarom gaat het blijkbaar. Die 2/3, die nu dus nog aan een arbeidsproces deelnemen, worden dus gedwongen om thuis achter de geraniums te gaan zitten. Ben benieuwd wat dat voor hun gezondheid gaat betekenen.


Ik kan je verzekeren dat het merendeel van de mensen die wat aan de Wajong wil doen,
ook de schurft heeft aan miljoenen kostende voetballers die ook nog een stadion uit gemeenschapsgeld krijgen voorgeschoteld.

Daar ben ik helemaal zo niet zeker van. Al diverse burgemeesters hebben een aantal doodsbedreigingen gehad omdat ze geen geld meer in die clubs wilden steken, en sommigen van hen worden al bijna net zo streng beveiligd als Wilders, blijkt nu. Dat zie ik voor het uitkleden van de wajong niet gebeuren.

Pizzaman
26-05-11, 13:14
Het kan ook dat ze daarvoor veel te strenge normen hebben.
Nou, de kans dat WIJ hier te strenge normen hebben lijkt me erg klein.
De kans dat we hier te slappe normen hebben lijkt me daarentegen erg groot.
Dat gecombineerd met andere (ook moderne, vergelijkbare) landen om ons heen, en dan hebben wij 3x zoveel Wajong-ers...
Lijkt het me dat wij fout zitten.

Maar in principe zou je gelijk kunnen hebben.


Daarom, en alleen daarom gaat het blijkbaar. Die 2/3, die nu dus nog aan een arbeidsproces deelnemen, worden dus gedwongen om thuis achter de geraniums te gaan zitten. Ben benieuwd wat dat voor hun gezondheid gaat betekenen.
Ik ben er van overtuigd dat het niet zal gaan om de Wajong-ers die ondanks handicap toch nuttig werk hebben gevonden.
Het zal meer gaan om degenen die dit nooit lijken te kunnen vinden (maar stiekum toch zwart bijklussen).
Ik ken voorbeelden zat, jij niet?


Daar ben ik helemaal zo niet zeker van. Al diverse burgemeesters hebben een aantal doodsbedreigingen gehad omdat ze geen geld meer in die clubs wilden steken, en sommigen van hen worden al bijna net zo streng beveiligd als Wilders, blijkt nu. Dat zie ik voor het uitkleden van de wajong niet gebeuren.
Probleem is dat jij selectief mensen op een hoop gooit. Op jouw hoopje gelabeld 'Tokkies' zitten zowel de 'voetballiefhebbers' als degenen die er op wijzen dat de Wajong wordt misbruikt en er best wat af kan (moet).

Ik denk dat je niet snapt dat degenen die het over de Wajong hebben, waarschijnlijk niet tot de 'voetballiefhebbers' behoren.
Maar ja, voor jou zijn het 'allemaal Tokkies'??

Soldim
26-05-11, 13:36
Dat gecombineerd met andere (ook moderne, vergelijkbare) landen om ons heen, en dan hebben wij 3x zoveel Wajong-ers...


Relatief of absoluut? Wat zijn vergelijkbare regelingen in Duitsland/Belgie/Frankrijk/Zwitserland? Zijn die regelingen daar direct vergelijkbaar, of zijn er verschillende regelingen voor een groepen die in Nederland in het geheel onder de Wajong vallen?

Joesoef
26-05-11, 14:21
Nou, de kans dat WIJ hier te strenge normen hebben lijkt me erg klein.
De kans dat we hier te slappe normen hebben lijkt me daarentegen erg groot.
Dat gecombineerd met andere (ook moderne, vergelijkbare) landen om ons heen, en dan hebben wij 3x zoveel Wajong-ers...
Lijkt het me dat wij fout zitten.


lijkt mij.......


In vergelijking met wat, wie en waar?


Als je absolute vergelijkingen gaat maken en je gebruikt vervolgens je gevoel wat blijft er dan van je verhaal over? Jouw gevoel.

Pizzaman
26-05-11, 15:07
Relatief of absoluut? Wat zijn vergelijkbare regelingen in Duitsland/Belgie/Frankrijk/Zwitserland?
Zijn die regelingen daar direct vergelijkbaar, of zijn er verschillende regelingen voor een groepen die in Nederland in het geheel onder de Wajong vallen?
Dat weet ik niet, vandaar ook 'lijkt mij'.
Het zullen relatieve getallen zijn, als het absolute getallen zijn dan schik je je helemaal rot.


Als je absolute vergelijkingen gaat maken en je gebruikt vervolgens je gevoel wat blijft er dan van je verhaal over? Jouw gevoel.
Klopt. Een mening blijft een mening. Ik stel ook nergens dat 't niet zo zou zijn.
Hoe de getallen precies zitten, weet ik niet en gaat het ook niet om.
Uit eigen ervaring weet ik dat er veel zijn die eigenlijk in de bijstand horen. De zogenaamde 'simulanten'.

Doe daar dus maar eens wat aan, dan blijft er wat over voor degenen die het echt nodig hebben.

knuppeltje
26-05-11, 15:13
Pizzaman;4700291]Dat gecombineerd met andere (ook moderne, vergelijkbare) landen om ons heen, en dan hebben wij 3x zoveel Wajong-ers...
Lijkt het me dat wij fout zitten.

Wat mij zo fout lijkt, is zo maar wat kreten slaken zonder die te onderbouwen. Ik weet, sommigen vinden dat lekker bekken, maar toch.
Daarnaast is het de vraag wat die andere landen dan wel doen met hun arbeidsgehandicapten. Als je daar allemaal geen betrouwbare cijfers over hebt, dan kun je daar maar weinig zinnigs over zeggen.


Probleem is dat jij selectief mensen op een hoop gooit.

Hear hear. Ik ken niet 'maar zat van die voorbeelden voorbeelden' van je.


Ik denk dat je niet snapt dat degenen die het over de Wajong hebben, waarschijnlijk niet tot de 'voetballiefhebbers' behoren.

En waarom zou dat niet kunnen?

knuppeltje
26-05-11, 15:15
Hoe de getallen precies zitten, weet ik niet en gaat het ook niet om.

Daar gaat het wel om. Anders hoef je ook niet te zeuren dat het er veel te veel zijn.

Pizzaman
26-05-11, 15:18
En waarom zou dat niet kunnen?

Ik denk overigens dat er tussen die Wajongers een heleboel 'voetballiefhebbers' zitten :hihi:

nauwkeuriger cijfers, je kan er lang op wachten.
Degenen die de cijfers hebben, hebben daar namelijk een tegengesteld belang bij.

knuppeltje
26-05-11, 15:22
Ik denk overigens dat er tussen die Wajongers een heleboel 'voetballiefhebbers' zitten :hihi:

nauwkeuriger cijfers, je kan er lang op wachten.
Degenen die de cijfers hebben, hebben daar namelijk een tegengesteld belang bij.

Zou zo maar kunnen.

Waarom lul je dan zoveel uit je nek. :maf2:

Pizzaman
26-05-11, 15:27
Zou zo maar kunnen.
Nou valt me al mee dat je toegeeft dat het kan.


Waarom lul je dan zoveel uit je nek. :maf2:
Dat is jouw conclusie. Jij denkt dat jouw mening altijd super is en dat een ander uit z'n nek lult.
Mannetje de ervaringen die jij hebt heeft een ander vaak niet.
En dat is nu wat ze noemen 'grachtengordel-struisvogel-politiek'.

knuppeltje
26-05-11, 15:38
En dat is nu wat ze noemen 'grachtengordel-struisvogel-politiek'.

Als je ooit nog eens met wat zinnigs aankomt zal ik het zeker zeer warderen.

Joesoef
26-05-11, 15:39
Ik denk overigens dat er tussen die Wajongers een heleboel 'voetballiefhebbers' zitten :hihi:

nauwkeuriger cijfers, je kan er lang op wachten.
Degenen die de cijfers hebben, hebben daar namelijk een tegengesteld belang bij.


Ik denk


Ik werk veel met wajongers en je zit er volkomen naast. Je begrijpt echt niets van de materie.
Hou het bij dakkapelletjes.

knuppeltje
26-05-11, 15:41
Ik denk

Hou het bij dakkapelletjes.

Zolang het maar niet op mijn dak is.

Pizzaman
26-05-11, 15:42
Ik werk veel met wajongers en je zit er volkomen naast. Je begrijpt echt niets van de materie.
Hou het bij dakkapelletjes.

Joh, je zou het niet van je denken.
In ieder geval ben je wel zo dat je zelf bewijs levert van je loyaliteit, dat dan wel.
Mijn ervaringen met de Wajong zijn nogal anders. Ken een paar reintegratiecoaches... :hihi:

Joesoef
26-05-11, 15:47
Joh, je zou het niet van je denken.
In ieder geval ben je wel zo dat je zelf bewijs levert van je loyaliteit, dat dan wel.
Mijn ervaringen met de Wajong zijn nogal anders. Ken een paar reintegratiecoaches... :hihi:


Ze werken bij mij dus ik weet er alles van.

Soldim
26-05-11, 15:52
Dat weet ik niet, vandaar ook 'lijkt mij'.
Het zullen relatieve getallen zijn, als het absolute getallen zijn dan schik je je helemaal rot.


Het zijn, om het subtiel te zeggen, ononderbouwde getallen? Terwijl ook het ook nog eens het direct vergelijken van wellicht verschillende regelgevingen en situaties inhoudt?

Dat is niet overdreven overtuigend... :zozo:

H.P.Pas
26-05-11, 16:16
Ik denk overigens dat er tussen die Wajongers een heleboel 'voetballiefhebbers' zitten :hihi:



Wat betreft die voetballiefhebbers loop je een beetje achter. Hooligans zijn de regel geen 'kansarmen', dat was vroeguh.
Vandaag de dag is het een middenstandsverschijnsel: diploma, baan, geregeld inkomen, in het weekeind de beuk erin, maandag weer vroeg op.
In Zwitserland en Engeland althans; misschien is Nederland héél anders maar ik vermoed van niet.

Pizzaman
26-05-11, 16:17
Ze werken bij mij dus ik weet er alles van.

Je bedoelt: van degenen die werken daar weet je alles van.
Op een bepaalde hoeveelheid lapswanzen heb je geen zicht.

Pizzaman
26-05-11, 16:19
Wat betreft die voetballiefhebbers loop je een beetje achter. Hooligans zijn de regel geen 'kansarmen', dat was vroeguh.
Vandaag de dag is het een middenstandsverschijnsel: baan, geregeld inkomen, in het weekeind de beuk erin, maandag weer vroeg op.

Misschien wel. Komen ze toch raar op hun werk met een blauw oog en eenenorme kater.
Middenstandsverschijnsel, of zijn de kansarmen gewoon beter af tegenwoordig. :confused:

Soldim
26-05-11, 17:07
of zijn de kansarmen gewoon beter af tegenwoordig. :confused:

Sociale vooruitgang? :hihi:

H.P.Pas
26-05-11, 17:14
Sociale vooruitgang? :hihi:

Culturele achteruitgang. De patjepeeërs-manieren worden salonfähig.
En parlementsfähig, het is een breed verschijnsel.

John2
26-05-11, 17:14
Je gelooft ook werkelijk alles wat de VVD/PVV en consorten je voorschotelt hè? Het gaat erin als zoete koek. Ik begrijp dat echt niet.

Dat van Griekenland daar hoef ik de PVV niet in te geloven het is gewoon een feit en zelfs de NL-bank waarschuwde voor een fiasco.


Bron? Je duim natuurlijk.
Mafketel

Pizzaman
26-05-11, 17:15
Sociale vooruitgang? :hihi:

Daar kan je verschillende definities voor hanteren.
Net zoiets als 'hoger opgeleid' nog niet slimmer of wijzer hoeft te betekenen. ;)

Ik geloof trouwens niks van die bewering 'middenstandsverschijnsel'.
Heb je de gemiddelde voetbalfan wel eens bekeken.
Misschien degenen die (knaloranje geverfd) een dure wereldreis maken, die wel.
De gemiddelde bezoeker Ajax-Feyenoord is echt geen middenstander, al zullen die er wel bij zitten.

Pizzaman
26-05-11, 17:17
Dat van Griekenland daar hoef ik de PVV niet in te geloven het is gewoon een feit en zelfs de NL-bank waarschuwde voor een fiasco.

De PvdA zegt het ook, hoewel ik denk dat die niet weten waar ze het over hebben :hihi:

Het meest betrouwbaar vind ik toch wel Ton, die het hier op het forum even kwam uitleggen.

H.P.Pas
26-05-11, 17:19
Ik geloof trouwens niks van die bewering 'middenstandsverschijnsel'.


Ik zuig het niet uit mijn duim. Is ook niet mijn gewoonte zoals je zou kunnen weten.

Pizzaman
26-05-11, 17:26
Ik zuig het niet uit mijn duim. Is ook niet mijn gewoonte zoals je zou kunnen weten.

Ik weet dat het jouw gewoonte niet is.
Vandaar TOTAAL ongeloof, en geen frontale aanval :hihi:

Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Ik zit zelf in de middenstand,
en heb beslist geen mensen in de vereniging of kennissenkring die 'aan het voetbal' zijn.
Mocht je een link hebben met 'bewijs' dan val ik totaal van m'n stoel. :confused:

H.P.Pas
26-05-11, 17:31
Mocht je een link hebben met 'bewijs' dan val ik totaal van m'n stoel. :confused:

OK. Even geduld a.u.b.

John2
26-05-11, 17:47
De PvdA zegt het ook, hoewel ik denk dat die niet weten waar ze het over hebben :hihi:

Het meest betrouwbaar vind ik toch wel Ton, die het hier op het forum even kwam uitleggen.

Ton..............Je bedoeld trots op Nederland, Rita was here............ en je heb mij niet even gewaarschuwd?:huil:
Shame on you (of zoiets) :zweep:


:hihi:

H.P.Pas
26-05-11, 17:57
Mocht je een link hebben met 'bewijs' dan val ik totaal van m'n stoel. :confused:

Zet je maar schrap. (http://fcbforum.ch/forum/showthread.php?t=7694)
Von ihrer sozialen Herkunft konnte sowohl in wissenschaftlichen Untersuchungen als auch in polizeilichen Erfahrungsberichten festgestellt werden, dass die Hooligans aus allen sozialen Schichten stammten und gerade bei den Mitläufern eine zunehmend Dominanz von Jugendlichen aus mittleren und höheren Schichten. Die meisten Hooligans gehen einer geregelten Arbeit nach oder befinden sich in der schulischen Ausbildung. Der Anteil Arbeitsloser beträgt nach Schätzungen von Polizei und Wissenschaftlern etwa zehn bis fünfzehn Prozent.9 Die meisten Hooligans führen demzufolge ein Doppelleben, da sie unter der Woche angepasst ihrem Beruf nachgehen und sich zumeist nur am Wochenende bei Fußballspielen gewalttätig zeigen.

Joesoef
26-05-11, 18:17
Je bedoelt: van degenen die werken daar weet je alles van.
Op een bepaalde hoeveelheid lapswanzen heb je geen zicht.

Ook dat heb ik, die kandidaten zie ik ook. Het is simpel, in amsterdam krijg je pas een uitkering als je meewerkt aan een reintergratietraject.
Ik weet dus van de hoed en de rand.

mark61
26-05-11, 20:03
Nou valt me al mee dat je toegeeft dat het kan.


Dat is jouw conclusie. Jij denkt dat jouw mening altijd super is en dat een ander uit z'n nek lult.
Mannetje de ervaringen die jij hebt heeft een ander vaak niet.
En dat is nu wat ze noemen 'grachtengordel-struisvogel-politiek'.

Jij kletst zo maar uit je nek, en als iemand je vraagt of je daar ook een bewijs voor hebt vind je dat maar gelul, want hé, het is toch je mening? En daar heb je recht op.

Hoe denk je zo ooit serieus te worden genomen? Hoe denk je met zulk gelul een land te kunnen besturen in 2011?

mark61
26-05-11, 20:11
Mafketel

Waarom scheld je nou? Je vindt het geschift om iemand te vragen of hij zijn uit de lucht gegrepen, boude beweringen ook hard kan maken?

Wie is hier dan maf? Jij.

Pizzaman
27-05-11, 09:00
Zet je maar schrap. (http://fcbforum.ch/forum/showthread.php?t=7694)

Nou ik lig er wel half van af, maar niet helemaal.
Het betreft dus met name de (schoolgaande) jeugd, afkomstig uit middel en zelfs hogere klasse.
10 tot 15% werkelozen. Hoewel, het betreft wel Duitsland, maar toch vind ik het wel relevant.

Maar 'Die meisten Hooligans führen demzufolge ein Doppelleben' beschouw ik wel als bewijs dat je behoorlijk gelijk hebt.
Ik neem aan dat het in Nederland wel ongeveer vergelijkbaar gaat, zoveel scheelt dat meestal niet.
Die 'fehlenden sinnvollen Freizeitbeschäftigungen für teilweise vereinsamte junge Menschen herausgearbeitet' hebben we hier ook last van.

Aan de ander ekan 'gilt auch heute noch für die englische Hooliganszene, dass sie unter Alkoholeinfluss auf öffentlichen Plätzen Gewalt gegen Dritte ausüben. Diese jungen Leute kommen mehrheitlich aus sozialschwächeren Schichten, sie sind häufig arbeitslos, sie trinken fast immer Alkohol, ehe sie bei Fußballspielen zuschlagen. Anders die deutschen Hooligans..' bliojkt er een nationaal verschil te zitten tussen Duisters en Enmgelesen, dus misschien ook wel tussen Duitsers en Nederlanders.

Verder zie ik dat de hooligans tussen 16 en 35 jaar oud zijn, dan ben je meestal geen middenstander... MAAR TOCH:
Jemig de pemig! :fucyc:

Pizzaman
27-05-11, 09:02
Jij....?

Kijk jij nou maar eens naar jezelf, en vraag je af waarom ik met velen hier wel kan discussieren, en niet met jou.
Vraag je dan ook maar eens af waarom je dat probleem met meerderen hebt.

Misschien moet je toch maar eens bij jezelf te rade.
Of je blijft je kop in het zand steken. 't Zal mij boeien.

:cool:

H.P.Pas
27-05-11, 10:07
Aan de ander ekan 'gilt auch heute noch für die englische Hooliganszene, dass sie unter Alkoholeinfluss auf öffentlichen Plätzen Gewalt gegen Dritte ausüben. Diese jungen Leute kommen mehrheitlich aus sozialschwächeren Schichten, sie sind häufig arbeitslos, sie trinken fast immer Alkohol, ehe sie bei Fußballspielen zuschlagen. Anders die deutschen Hooligans..' bliojkt er een nationaal verschil te zitten tussen Duisters en Enmgelesen, dus misschien ook wel tussen Duitsers en Nederlanders.


De formulering 'heute noch' is veelbetekenend. Ooit was het overal zo, het is aan het verschuiven en Duitsland (en overigens ook Zwitserland) loopt daarin voor op Engeland.
Ik denk dat die verschuiving zich niet tot de hooligan-scene beperkt. En nu ga ik iets heel vreselijks zeggen, zet je nog maar een keer schrap: de PVV is een symptoom van precies diezelfde verschuiving.


Verder zie ik dat de hooligans tussen 16 en 35 jaar oud zijn, dan ben je meestal geen middenstander... MAAR TOCH:
Jemig de pemig! :fucyc:

Dat is een taalkundige kwestie, bedoeld is de middenklasse. 'Middenstand' in de zin van 'kleine zelfstandigen' is een specifiek Nederlands woord, dat in die betekenis in het Duits niet bestaat.

Pizzaman
27-05-11, 11:26
De formulering 'heute noch' is veelbetekenend. Ooit was het overal zo, het is aan het verschuiven en Duitsland (en overigens ook Zwitserland) loopt daarin voor op Engeland.
Ik denk dat die verschuiving zich niet tot de hooligan-scene beperkt. En nu ga ik iets heel vreselijks zeggen, zet je nog maar een keer schrap: de PVV is een symptoom van precies diezelfde verschuiving.
Als je bedoelt dat de PVV vooral een culminatie is van onlustgevoelens: klopt.
Daar hoef ik me beslist niet schrap voor te zetten, want dat is ook 'Hauptsache'.
Mijns inziens verdient de politiek het ook om de 'politieke versie van een gegooide schoen' te krijgen.


Dat is een taalkundige kwestie, bedoeld is de middenklasse. 'Middenstand' in de zin van 'kleine zelfstandigen' is een specifiek Nederlands woord, dat in die betekenis in het Duits niet bestaat.
Aha, vandaar dat ik zoiets had van 'hoort klokje luiden maar...'.
Van het Duits zal jij meer begrijpen dan ik :cool:
Middenstandsverschijnsel was door jou dus op z'n Duits bedoeld.
Ik dacht echter aan 'winkeliers en kinderen daarvan'. LOL.
Het woord wat ik zou gebruiken is 'middenklasse'.

John2
27-05-11, 13:24
Ik dacht echter aan 'winkeliers en kinderen daarvan'. LOL.
Het woord wat ik zou gebruiken is 'middenklasse'.

Ik denk dan meer aan Audi, Mercedus. :ego:

Pizzaman
27-05-11, 14:01
Ik denk dan meer aan Audi, Mercedus. :ego:

Nee da's dan weer een middenklasser. Overigens komt die term ook in het voetbal voor, men bedoelt dan een 'middenmoter'.
Heb je ook weer bij Ferrari's maar dan heet het een middenmotor.

Trek je het nog een beetje, zo op de vrijdagmiddag? :o

H.P.Pas
27-05-11, 14:59
Als je bedoelt dat de PVV vooral een culminatie is van onlustgevoelens: klopt.


Dat is de politiek correcte versie. :fpuh:
Wat er werkelijk aan de hand is , is natuurlijk dit:



De patjepeeërs-manieren worden salonfähig.
En parlementsfähig, het is een breed verschijnsel.

Pizzaman
27-05-11, 15:25
Dat is de politiek correct versie. :fpuh:
Wat er werkelijk aan de hand is , is natuurlijk dit:
De patjepeeërs-manieren worden salonfähig.
En parlementsfähig, het is een breed verschijnsel.

Of die 'fähig' worden of niet vind ik eigenlijk niet zo interessant.
Zie het maar als een soort 'taakstraf' voor degenen die de signalen wel hebben gekregen,
maar zich daar nog nooit wat van hebben aangetrokken.

Ik kan er enorm van genieten als de regenteske kliek zich weer eens rot ergert aan de PVV.
Uitgemaakt te worden voor flapdrol en dergelijke (wat ze ook zijn) en aan te moeten horen hoe ze 'knettergek' zijn, prachtig.:engel:

John2
27-05-11, 15:49
Nee da's dan weer een middenklasser. Overigens komt die term ook in het voetbal voor, men bedoelt dan een 'middenmoter'.
Heb je ook weer bij Ferrari's maar dan heet het een middenmotor.

Trek je het nog een beetje, zo op de vrijdagmiddag? :o

Das nou weer echt Rotterrrrrdams die r er achter plakken, gelukkig hebben we het in twente makkelijker je rijdt hier in een bak, pooierbak of boodschappenkarretje.....:engel:

En nee ik trek de vrijdagen niet meer, pfff vanmorgen om 6 uur al gedonder met het grondbedrijf, om 8 uur daar eentje over de tafel getrokken en om 9 uur eindelijk de hoofdzekering geplaatst, drie uur 12 man a 21 euro, maar someteen de stamkroeg in met de jongens en dan weekend.

Soldim
27-05-11, 16:11
Ik kan er enorm van genieten als de regenteske kliek zich weer eens rot ergert aan de PVV.


Je bedoelt wanneer de ene regent de andere uitscheld? Wat is daarbij het voordeel voor de samenleving?

Pizzaman
27-05-11, 16:22
Das nou weer echt Rotterrrrrdams die r er achter plakken, gelukkig hebben we het in twente makkelijker je rijdt hier in een bak, pooierbak of boodschappenkarretje.....:engel:
Brommobiel, truttenschudder, busje-komt-zo, etcetera...


En nee ik trek de vrijdagen niet meer, pfff vanmorgen om 6 uur al gedonder met het grondbedrijf, om 8 uur daar eentje over de tafel getrokken en om 9 uur eindelijk de hoofdzekering geplaatst, drie uur 12 man a 21 euro, maar someteen de stamkroeg in met de jongens en dan weekend.
Neem dan ook een goed grondbedrijf... (hahaha! Tip: Ik kom OVERAL hoor... nu weer een werk in Zwaag)


Je bedoelt wanneer de ene regent de andere uitscheld? Wat is daarbij het voordeel voor de samenleving?
Wat is het NADEEL dan voor de samenleving?
Ik zie cabaret op TV, en een hoop opgestoken druiven die er van langs krijgen.

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ben het er mee eens dat het beter (en veel beschaafder) kan.
Maar ik vind wel dat ze het verdienen, een PVV erbij. Net als vroeger Boer Koekoek.
Wie niet horen wil, moet voelen :stout:

BTW wel eens het Britse parlement bezig gezien... LOL.

H.P.Pas
28-05-11, 01:11
Neem dan ook een goed grondbedrijf... (hahaha! Tip: Ik kom OVERAL hoor... nu weer een werk in Zwaag)

:jammer: De grond leit de minske nooit noar 't zin.


Wat is het NADEEL dan voor de samenleving?


Voor de maatschappelijke verloedering, verhuftering , hoe je het noemen wilt, ben je uit de randstad naar het Noorden gevlucht.
Verhuftering in de politiek daarentegen, dat zie je helemaal zitten.
Schizo.
Afgezien daarvan, als de politiek op dit forum gaat lijken, dwz we onderhouden ons er eindeloos over, wie de grootste heeft, dan komt de inhoud natuurlijk tekort. En, geloof het of geloof het niet, Nederland, Europa en de wereld hebben een hele rij reeële politieke problemen op te lossen.
Echt waar.