PDA

Bekijk Volledige Versie : Optreden Wilders leidt tot meer geweld tegen moslims



Hatert
28-05-11, 01:48
'Optreden Wilders leidt tot meer geweld tegen moslims'


27-05-11 10:55 uur

Het optreden van Geert Wilders de afgelopen jaren heeft geleid tot meer discriminatie van en meer geweld tegen moslims. Dat heeft een van de advocaten van de benadeelde partijen, Michiel Pestman, vandaag betoogd voor de rechtbank in Amsterdam.

De advocaat zei zich te baseren op harde cijfers uit verschillende wetenschappelijke onderzoeken, maar ging daar verder niet op in. Marokkanen en andere niet-westerse allochtonen zijn volgens Pestman in hun eer en goede naam aangetast, zo meldt persbureau Novum.

'Het klimaat ten aanzien van de Marokkaanse gemeenschap is door toedoen van de verdachte verhard en verziekt,' zei Pestman die optreedt namens organisaties zoals het Landelijk Beraad Marokkanen en een aantal individuele moslims, onder wie de studente Naoual Abaida.

Ook Mohamed Rabbae, voormalig GroenLinks-kopstuk en nu voorzitter van het Landelijk Beraad Marokkanen, voerde het woord. Hij zei dat Wilders er uiteindelijk op uit is alle moslims 'definitief uit de samenleving te verwijderen'. Rabbae bestreed dat het Wilders om de islam is te doen en niet op de moslims, zoals Wilders zelf zegt. Moslims zijn wel degelijk het doelwit, betoogde Rabbae. Anders zou Wilders ook het christendom aanpakken.

Tragedies
Wilders zegt dat het hem gaat om bijvoorbeeld de onderdrukking van de vrouw door de islam. 'Maar Wilders werkt samen met een christelijke partij waar discriminatie van de vrouw ook een belangrijk element is,' zei Rabbae, doelend op de SGP.

'De moeder van alle barbaarse tragedies heeft zich voltrokken in het christelijke Westen, namelijk de Holocaust,' ging Rabbae verder. 'Het zijn geen moslims die daarvoor verantwoordelijk waren. Moeten we concluderen dat alle christenen barbaars en achterlijk zijn?' (Redactie)

http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/2438095/2011/05/27/Optreden-Wilders-leidt-tot-meer-geweld-tegen-moslims.dhtml

John2
28-05-11, 02:19
'Optreden Wilders leidt tot meer geweld tegen moslims'

Wederom een onzin verhaal, dus een Bin Laden, een Kadafie, een Sadam zou leiden tot meer geweld tegen de Christenen of K4?

7eloua
28-05-11, 02:38
Wederom een onzin verhaal, dus een Bin Laden, een Kadafie, een Sadam zou leiden tot meer geweld tegen de Christenen of K4?

Is niet onwaarschijnlijk.

John2
28-05-11, 02:49
Is niet onwaarschijnlijk.

Zeer onwaarschijnlijk lieverd als je het aantal Christenen/Moslims/Etc. weg streept tegen de aantallen die in één land wonen.
Dan zal je zien dat het % lager ligt dan de dreigementen in het algemeen.

7eloua
28-05-11, 02:53
Zeer onwaarschijnlijk lieverd als je het aantal Christenen/Moslims/Etc. weg streept tegen de aantallen die in één land wonen.
Dan zal je zien dat het % lager ligt dan de dreigementen in het algemeen.

Explain yourself please, ik begrijp niet wat je bedoelt als je het hebt over de dreigementen. Oh enne don't call me lieverd next time :slaap:.

John2
28-05-11, 03:01
Explain yourself please, ik begrijp niet wat je bedoelt als je het hebt over de dreigementen. Oh enne don't call me lieverd next time :slaap:.

Sorry bedoelde dreigementen voor geweld, zie topicstart.

Dat ik je lieverd noemde komt uit noodzaak, omdat elke negative benaming mij strafpunten opleverde, vandaar mijn powerflower gevoel. :melig: