PDA

Bekijk Volledige Versie : Bus stopt voor 3de keer niet voor Marokkaanse: Discriminatie in OV een bekend gegeven



Hatert
29-05-11, 13:48
Stadsbus laat Marokkaanse voor de derde keer staan

http://static2.ad.nl/static/photo/2011/1/15/13/20110527112026/media_xl_857053.jpg
Fatima Achfie bij de bushalte in Terwijde, waar ze uiteindelijk toch nog terechtkwam. FOTO WOUTER DE HEUS

Ze stond te zwaaien met haar buskaartje. De chauffeur remde af, zag haar met haar hoofddoekje staan en trapte onverstoord het gaspedaal in. Fatima Achfie is klaar met busbedrijf GVU. Gisterochtend werd ze voor de derde keer voorbijgereden bij de bushalte op de Vleutenseweg in Utrecht. 'Ik ga vandaag nog aangifte doen bij de politie.'

Ook bij het busbedrijf heeft ze een klacht ingediend. Achfie (39) stond als enige bij de halte. 'De chauffeur keek mij recht in het gezicht. Ik ben het zo zat. Alleen omdat ik een hoofddoekje op heb?'

Geen twijfel
Volgens de van oorsprong Marokkaanse moest de bus verderop stoppen voor het rode verkeerslicht. Ze rende de bus nog achterna, zwaaiend met haar buskaartje.

'Bij de chauffeur kan er geen twijfel hebben bestaan over het feit dat ik met de bus mee wilde,' vertelt Achfie in het AD. 'Achter in de bus zag ik een jongeman die naar me keek. Hij zag het ook allemaal met verbazing aan.'

GVU-directeur Arnold Leschot zegt dat de chauffeur in kwestie zich kan opmaken voor een stevig gesprek. 'We moeten de klacht uiteraard goed beoordelen. Maar als die klopt, heeft de chauffeur een serieus probleem. Zeg maar een gróót probleem.'

Bekend gegeven
Het busbedrijf krijgt volgens Leschot minder dan tien klachten per jaar over discriminatie door chauffeurs. 'Dat zegt nog niet zoveel over de werkelijke discriminatie. Wij zien natuurlijk alleen de gevallen waarin daadwerkelijk een klacht is ingediend.'

Bij het kenniscentrum over discriminatie in Rotterdam is discriminatie in het openbaar vervoer een bekend gegeven. Onderzoek onder allochtonen uit 2009 wijst uit dat ongeveer 10 procent discriminatie ervaart.

Lees meer in het AD


27/05/11 11u17

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/2438088/2011/05/27/Stadsbus-laat-Marokkaanse-voor-de-derde-keer-staan.dhtml

Karin.N
29-05-11, 13:58
Ben ook geregeld genegeerd door buschauffeurs, was kennelijk lastig wanneer een moeder met 4 kinders en buggy wilde instappen. :traan1: Daarom hebben wij indertijd een tweede auto aangeschaft.

Maar ja, als blanke hollandse hoef ik helemaal niet aan te komen. Vind trouwens het gedrag van meer buschauffeurs zeer klantonvriendelijk, net de deuren sluiten voor iemands neus die hard aan komt rennen.

Maar fijn dat het busbedrijf nu stappen gaat ondernemen. Maar dan graag naar alle reizigers toe en niet alleen die met een kleurtje.

Hatert
29-05-11, 14:06
Ben ook geregeld genegeerd door buschauffeurs, was kennelijk lastig wanneer een moeder met 4 kinders en buggy wilde instappen. :traan1: Daarom hebben wij indertijd een tweede auto aangeschaft.

Maar ja, als blanke hollandse kan ik het niet gooien op discriminatie.......

Je kunt altijd een klacht indienen. Noteer de tijd dat de bus daar langs kwam en bel meteen het openbaar vervoersberdijf op.

In jouw geval is het denk ik geen discriminatie, hij had waarschijnlijk geen zin om te wachten voordat jullie met zijn allen veilig en al zouden zitten of zo.

Jammer dat je daarvoor alleen een auto aanschaft hebt, het openbaar vervoer zou er voor iedereen moeten zijn.

Karin.N
29-05-11, 15:10
Je kunt altijd een klacht indienen. Noteer de tijd dat de bus daar langs kwam en bel meteen het openbaar vervoersberdijf op.

In jouw geval is het denk ik geen discriminatie, hij had waarschijnlijk geen zin om te wachten voordat jullie met zijn allen veilig en al zouden zitten of zo.

Jammer dat je daarvoor alleen een auto aanschaft hebt, het openbaar vervoer zou er voor iedereen moeten zijn.

t'was niet 1 chauffeur. Heb geregeld langer dan 30 minuten moeten wachten voordat we uberhaupt konden instappen (bussen elke 10 minuten). Reactie van het busbedrijf bij de diverse klachten van mijn kant, tsja mevrouw, stond u wel op de juiste plek? Hebt u wel aangegeven mee te willen etc? Of tsja mevrouw de bussen moeten op tijd rijden en het kost wat meer tijd voordat u in de bus bent met 4 kleine kinderen en een buggie. Tot zelfs de opmerking dat ik niet moest zeuren, ik wilde immers 4 kinderen :eek:

Nee, het busbedrijf is niet mijn grootste vriend. De NS ook niet maar da's weer een ander verhaal

Hatert
29-05-11, 15:13
t'was niet 1 chauffeur. Heb geregeld langer dan 30 minuten moeten wachten voordat we uberhaupt konden instappen (bussen elke 10 minuten). Reactie van het busbedrijf bij de diverse klachten van mijn kant, tsja mevrouw, stond u wel op de juiste plek? Hebt u wel aangegeven mee te willen etc? Of tsja mevrouw de bussen moeten op tijd rijden en het kost wat meer tijd voordat u in de bus bent met 4 kleine kinderen en een buggie. Tot zelfs de opmerking dat ik niet moest zeuren, ik wilde immers 4 kinderen :eek:

Nee, het busbedrijf is niet mijn grootste vriend. De NS ook niet maar da's weer een ander verhaal

Als elke burger opgeeft of niets aan zijn klacht doet dan zal er niet veel veranderen. Ik zou een officiele klacht ingediend hebben en me niet laten afschepen.

Jullie hebben geluk dat jullie een 2de auto konden aanchaffen maar er zijn genoeg vrouwen die niet in die positie zitten.

John2
29-05-11, 16:55
Stadsbus laat Marokkaanse voor de derde keer staan

http://static2.ad.nl/static/photo/2011/1/15/13/20110527112026/media_xl_857053.jpg
Fatima Achfie bij de bushalte in Terwijde, waar ze uiteindelijk toch nog terechtkwam. FOTO WOUTER DE HEUS

Ze stond te zwaaien met haar buskaartje. De chauffeur remde af,

Een bushalte in het midden op een voorrangskruissing, ik zou ook niet stoppen op die plek.:ego:

Slinger
29-05-11, 17:59
Een bushalte in het midden op een voorrangskruissing, ik zou ook niet stoppen op die plek.:ego:

Nou je het zegt: hele rare foto

Joesoef
29-05-11, 18:22
De foto niet van de plek waar de buschauffeur gewoon langs de dame heen reed terwijl ze stond te wachten (lees onderschrift foto en verhaal). Verder is het voorrangsbord ver van de bushalte, de witte tegels in het rode trottoir zijn om de bushalte aan te geven, geen haaientanden . De zijweg links is gewoon een t-splitsing.

ronald
29-05-11, 18:23
In Terwijde is het de Vleutensebaan. Vleutenseweg is in Utrecht Oog en Al. Dan moet ze bus 19 of 39 hebben genomen.
In Amsterdam heb je ook wel van die aso buschauffeurs. Ik geloof haar best. Om dat nu op haar hoofddoekje te gooien is mi een stap te ver, maar je weet maar nooit.

Hatert
29-05-11, 18:42
Een bushalte in het midden op een voorrangskruissing, ik zou ook niet stoppen op die plek.:ego:

Zie antwoord van Joesoef. Er staat halte terwijde waar ze uiteindelijk terechtkwam. De halte zelf zit op de Vleutenseweg. De vleutenseweg hebben de bussen een eigen busbaan met de meeste haltes waar geen andere autos mogen rijden.

De foto die je ziet is een bewoonde wijk. De voorrangsweg die jij denkt te zien is een fietspad. De Rode stip op de foto is waar de vrouw stond. Deze foto is van de tegenovergestelde kant gemaakt.


http://img189.imageshack.us/img189/8122/halte.jpg

Heb je weer een onzinverhaaltje uit je duim gezogen en is het weer nodig om je op je nummer te zetten.

knuppeltje
30-05-11, 08:24
Heb je weer een onzinverhaaltje uit je duim gezogen en is het weer nodig om je op je nummer te zetten.

En van verkeersborden heeft hij blijkbaar ook al geen verstand.

super ick
30-05-11, 08:45
Wat een geouwehoer en gejank.
Bussen rijden regelmatig haltes voorbij. Na de halte stoppen doen ze vrijwel nooit. Dus zwaaien en nalopen heeft zowiezo geen zin.

Maar rijden ze een Marokkaan voorbij dan discrimineren ze.

Het discriminatiespook duikt weer op. En.......uiteraard is discriminatie voorbehouden aan de blanken.

Hatert
30-05-11, 09:18
Wat een geouwehoer en gejank.
Bussen rijden regelmatig haltes voorbij. Na de halte stoppen doen ze vrijwel nooit. Dus zwaaien en nalopen heeft zowiezo geen zin.

Maar rijden ze een Marokkaan voorbij dan discrimineren ze.

Het discriminatiespook duikt weer op. En.......uiteraard is discriminatie voorbehouden aan de blanken.

Uit bovenstaande reaktie lijkt het dat het eerder normaal is dat de chauffeur je voorbij rijdt dan dat hij je meeneemt.

Gewoon een smerige nazi-reaktie waar men de discriminatie van een Marokkaanse vrouw gewoon goed probeert te praten.

Dat is het smerige nazi-klimaat waarin we nu leven. Lafaards die hun nazi-gevoelens op onschuldige vrouwen afreageren.

John2
30-05-11, 09:47
http://img189.imageshack.us/img189/8122/halte.jpg

Heb je weer een onzinverhaaltje uit je duim gezogen en is het weer nodig om je op je nummer te zetten.

Dan is het gewoon een domme foto die daarbij werd geplaatst.
Maar laat me raden zij stond ook aan de verkeerde kant toen de bus kwam? :D

John2
30-05-11, 09:49
Uit bovenstaande reaktie lijkt het dat het eerder normaal is dat de chauffeur je voorbij rijdt dan dat hij je meeneemt.

Gewoon een smerige nazi-reaktie waar men de discriminatie van een Marokkaanse vrouw gewoon goed probeert te praten.

Dat is het smerige nazi-klimaat waarin we nu leven. Lafaards die hun nazi-gevoelens op onschuldige vrouwen afreageren.

Ik ga ongeveer 1x per jaar met het openbaar vervoer, omdat ;

1. Ze nooit op tijd rijden.
2. Ze met regelmaat je gewoon laten staan.
3. Het tuig in de bus mijn publiek niet is.

H.P.Pas
30-05-11, 11:05
Ik ga ongeveer 1x per jaar met het openbaar vervoer

Je kunt er dus niet over meepraten.
Doe dat dan ook niet.

John2
30-05-11, 11:15
Je kunt er dus niet over meepraten.
Doe dat dan ook niet.

Denk je een beetje aan mijn ego!!!


:D

H.P.Pas
30-05-11, 12:24
Bij het kenniscentrum over discriminatie in Rotterdam is discriminatie in het openbaar vervoer een bekend gegeven. Onderzoek onder allochtonen uit 2009 wijst uit dat ongeveer 10 procent discriminatie ervaart.



Ongeveer 90% dus niet.



naziklimaat

:aanwal: Tuurlijk joh.

Pizzaman
30-05-11, 12:27
Je kunt er dus niet over meepraten.
Doe dat dan ook niet.

Ik ga al 20 jaar niet meer met de bus... maar hoor van mensen die dat wel doen, nog steeds verhalen die nme bekend voorkomen.
In de spits, bus te vol, dan rijdt ie door. Verder zijn die krengen vaak te laat, of soms komt ie helemaal niet.
En het kost bulten geld, als je met z'n twee dezelfde kant op moet is de auto al heel snel nog goedkoper ook.
De tijdwinst nog niet eens meegerekend, want de busroute is meestal niet de kortste afstand tussen A en B.
ALS er al een directe verbinding bestaat. En het mileu? Reken de kilometers omrijden eens mee,
en de bussen die buiten de spits rijden als er geen kip in zit.

Van vroegerheen heb ik de ervaring dat het volgepakte stinkhokken zijn.
Vooral als het regent, lijkt het meer op een geklede sauna.
Daarom (ook met regen) maar met de fiets, dan ben je ook nat maar je meurt tenminste niet als een vochtige stal.

Nok toch met dat openbaar vervoer, dan kan het autoverkeer veel goedkoper worden.
Asfalteer de spoorlijnen en de files zijn afgelopen. (ja ik weet het, een onzin-dee maar toch te lollig om te laten liggen).
Als het goedkoper wordt wordt ook een taxi betaalbaarder. :D

H.P.Pas
30-05-11, 13:10
Nok toch met dat openbaar vervoer, dan kan het autoverkeer veel goedkoper worden.


Tram, bus en S-bahn benut ik vrijwel dagelijks.
Zürcher OV is uitstekend, dat is een van de redenen, dat ik hier woon.

Soldim
30-05-11, 13:23
Tram, bus en S-bahn benut ik vrijwel dagelijks.
Zürcher OV is uitstekend, dat is een van de redenen, dat ik hier woon.

Ooit met een kind dat moeilijk kan lopen naar het Kinderspital geweest met OV hier? ;)

knuppeltje
30-05-11, 13:43
Dan is het gewoon een domme foto die daarbij werd geplaatst.
Maar laat me raden zij stond ook aan de verkeerde kant toen de bus kwam? :D

Je hebt niet alleen geen verstand van verkeersboren, maar blijkbaar ben je ook niet in staat om te zien wat er echt op die foto staat.

knuppeltje
30-05-11, 13:44
Uit bovenstaande reaktie lijkt het dat het eerder normaal is dat de chauffeur je voorbij rijdt dan dat hij je meeneemt.

Gewoon een smerige nazi-reaktie waar men de discriminatie van een Marokkaanse vrouw gewoon goed probeert te praten.

Dat is het smerige nazi-klimaat waarin we nu leven. Lafaards die hun nazi-gevoelens op onschuldige vrouwen afreageren.

Wel erg veel grote woorden.

H.P.Pas
30-05-11, 13:46
Ooit met een kind dat moeilijk kan lopen naar het Kinderspital geweest met OV hier? ;)

1x, 's nachts, met een taxi. De jongste had een gecompliceerde beenbreuk en het gips zat niet lekker.
En ik heb wel eens een piano gekocht. Die ging ook niet in de tram.

knuppeltje
30-05-11, 13:49
Nok toch met dat openbaar vervoer,...

Nokken met al die auto's in de binnenstad ja. Met het geld dat er dan aan parkeergarages wordt uitgespaard kan dan openbaar vervoer veel goedkoper worden. Dat is veel beter voor de leefbaarheid in de binnenstad.

Soldim
30-05-11, 13:53
1x, 's nachts, met een taxi. De jongste had een gecompliceerde beenbreuk en het gips zat niet lekker.


We zijn met de auto net zo snel in Winterthur -- het parkeren is er makkelijker :D


En ik heb wel eens een piano gekocht. Die ging ook niet in de tram.

We hebben onlangs vrienden helpen verhuizen met de bus -- inclusief niet al te grote bank.

John2
30-05-11, 13:54
Je hebt niet alleen geen verstand van verkeersboren, maar blijkbaar ben je ook niet in staat om te zien wat er echt op die foto staat.

Ja hoor M&M is weer in het dorp en vond de eerste foto zeer duidelijk er stond immers een vrouw met een hoofddoekje, je zag een bushalteplaat en voor hem was de foto overduidelijk.
Gelukkig ben je met pensioen en kun je geen schade meer veroorzaken.

John2
30-05-11, 13:56
Nokken met al die auto's in de binnenstad ja. Met het geld dat er dan aan parkeergarages wordt uitgespaard kan dan openbaar vervoer veel goedkoper worden. Dat is veel beter voor de leefbaarheid in de binnenstad.

Het enigste wat er in de binnenstad nog winstgevend is wil jij afschaffen.

knuppeltje
30-05-11, 13:58
Ja hoor M&M is weer in het dorp en vond de eerste foto zeer duidelijk er stond immers een vrouw met een hoofddoekje, je zag een bushalteplaat en voor hem was de foto overduidelijk.

Ik zag wat ik zag, jij zag wat je dacht dat je zag en dus lulde je weer als een kip zonder kop.

knuppeltje
30-05-11, 13:59
Het enigste wat er in de binnenstad nog winstgevend is wil jij afschaffen.

Dan woon jij blijkbaar wel een in heel rare stad.

Pizzaman
30-05-11, 14:07
Tram, bus en S-bahn benut ik vrijwel dagelijks.
Zürcher OV is uitstekend, dat is een van de redenen, dat ik hier woon.

Klopt, ik heb in het buitenland (o.a. ook Zwitserland) vaak opgemerkt dat men daar,
voor een berg minder geld, geen last heeft van bijv. blaadjes op de rails.

:D

Bart.NL
30-05-11, 14:19
Klopt, ik heb in het buitenland (o.a. ook Zwitserland) vaak opgemerkt dat men daar,
voor een berg minder geld, geen last heeft van bijv. blaadjes op de rails.

:D

Ik heb zelden last van problemen met het OV.

Alleen mensen die nooit met het OV reizen hebben altijd last van vertraging.

H.P.Pas
30-05-11, 14:28
We zijn met de auto net zo snel in Winterthur -- het parkeren is er makkelijker :D



We hebben onlangs vrienden helpen verhuizen met de bus -- inclusief niet al te grote bank.

Echt grote verkeersproblemen heeft Zürich niet. Dank zij een tamelijk clever beleid dat ervoor gezorgd heeft dat OV meer van de helft van het personenverkeer slikt.
Als er iets te kankeren valt, dan over de de fietspaden. :vierkant: Breek me de bek niet los.

Karin.N
30-05-11, 14:49
Als elke burger opgeeft of niets aan zijn klacht doet dan zal er niet veel veranderen. Ik zou een officiele klacht ingediend hebben en me niet laten afschepen.

Jullie hebben geluk dat jullie een 2de auto konden aanchaffen maar er zijn genoeg vrouwen die niet in die positie zitten.

Officiele klachten zijn ingediend. maar helaas. Was ik nu een bijstandsmoeder geweest of een moslima met hoofddoek dan was het voor de media wellicht interessant geweest.

Punt is dat chauffeurs niet altijd klantvriendelijk zijn. Draag je bv een hoofddoek dan kun je het op discriminatie gooien. Maar had de chauffeur een blanke vrouw zonder hoofddoek gegarandeerd wel meegenomen? Dat weten we niet. Het kan zijn dat hij vanwege de hoofddoek is doorgereden en dat is kwalijk. Maar het is net zo kwalijk wanneer de chauffeur doorrijdt voor wie dan ook.

Karin.N
30-05-11, 14:58
Klopt, ik heb in het buitenland (o.a. ook Zwitserland) vaak opgemerkt dat men daar,
voor een berg minder geld, geen last heeft van bijv. blaadjes op de rails.

:D

Het erge is dat die blaadjes op de rails zelfs in april spelen :D. Geregeld treinstoring op het traject Utrecht - Culemborg. Standaard reactie van de NS waarmee je dus geen bal opschiet :duivels:

Reactie Via e-mail - 19-04-2011 02:13 NM
Geachte mevrouw

Graag reageer ik op uw e-mail. Allereerst wil ik u onze oprechte excuses aanbieden
voor de late beantwoording.

U laat ons weten dat uw kinderen regelmatig geconfronteerd worden met vertraging op
hun traject Utrecht Lunetten - Culemborg. Ik kan mij voorstellen dat dit bijzonder
vervelend voor uw kinderen is en wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.
Graag geven wij u de volgende achtergrondinformatie.

Wij hebben inderdaad moeten vaststellen dat er de laatste tijd sprake is van meer
vertragingen op diverse trajecten. Dit heeft te maken met uiteenlopende factoren,
waaronder het winterweer, bladeren op de rails, kapotte Sprinters en
wissel- en seinstoringen, snelheidsbeperkingen. Helaas blijkt in de uitvoering en bijsturing niet altijd
een snelle en adequate oplossing voorhanden te zijn, waardoor de uitvoering van
dienstregeling soms stroef verloopt. Wij zijn ons ervan bewust dat dit voor
reizigers enorm vervelend is. Voor het ongemak bieden wij onze oprechte excuses aan.

Reactie Via e-mail - 16-03-2011 10:00 VM
Geachte heer,

Graag reageer ik op uw e-mail. Allereerst wil ik u mijn oprechte excuses aanbieden
voor de late beantwoording.

U geeft aan dat uw kinderen helaas regelmatig te maken heeft met een vertraging.
Onze oprechte excuses voor dit ongemak.

Wij vinden het uiteraard zeer belangrijk om het aantal vertragingen te verminderen.
Helaas zijn ze vaak moeilijk te vermijden. Nederland heeft namelijk een van de
drukstbereden spoorwegnetten van Europa. Een vertraging op het ene traject heeft al
gauw invloed op een ander traject. Ook weersomstandigheden, ongevallen en andere
oorzaken buiten onze invloed eventueel onze dienstregeling verstoren.
Samen met ProRail, de verantwoordelijke organisatie voor het spoorwegnet, doen wij
er alles aan om de treinen op tijd te laten rijden.
Zo zijn er ook door NS nieuwe treinen aangeschaft en meer medewerkers in dienst
genomen. Verder hebben wij nieuwe technieken ontwikkeld om de rails in de herfst
beter berijdbaar te maken. Daarnaast werkt ProRail aan uitbreiding en verbetering
van het spoorwegnet. Wij vertrouwen er dan ook op dat u en uw kinderen in de
toekomst met minder vertragingen te maken zult hebben.


In nauwe samenwerking met ProRail werken wij met man en macht aan de verbetering van
de punctualiteit door de achterliggende factoren aan te pakken en de schade voor u
en uw kinderen zo beperkt mogelijk te houden.

H.P.Pas
30-05-11, 15:00
Punt is dat chauffeurs niet altijd klantvriendelijk zijn.

Klopt. Anderzijds laat de chauffeur-vriendelijkheid van de klant ook te wensen over.

Pizzaman
30-05-11, 15:03
Klopt. Anderzijds laat de chauffeur-vriendelijkheid van de klant ook te wensen over.

Andersom ook, ik herinner me nog de eerste verkeersheuvels.
Achterin de bus raakte er wel eens een passagier het plafond.
Voor ons pubers wel lollig, voor bejaarden toch wat minder. :D

knuppeltje
30-05-11, 15:05
Andersom ook, ik herinner me nog de eerste verkeersheuvels.
Achterin de bus raakte er wel eens een passagier het plafond.
Voor ons pubers wel lollig

Banken in de bus dienen niet als trampoline gebruikt te worden. :student:

Pizzaman
30-05-11, 15:09
Banken in de bus dienen niet als trampoline gebruikt te worden. :student:

Wel als lanceerinstallatie? :haha:
BTW wij hadden die bussen met plastic meubilair. Werkte bar slecht als trampoline.
Bij het 'landen' na een verkeersheuvel mocht je hopen dat je gezegend was met een paar spekbillen.

Nooit meegemaakt? :melig:

super ick
30-05-11, 15:17
Gewoon een smerige nazi-reaktie waar men de discriminatie van een Marokkaanse vrouw gewoon goed probeert te praten.

Dat is het smerige nazi-klimaat waarin we nu leven. Lafaards die hun nazi-gevoelens op onschuldige vrouwen afreageren.

Nazi, nazi, nazi.

Je lult weer eens een eind weg. Gebruikt hele grote woorden om ergernis, die grotendeels op frustratie berust kracht bij te zetten.

Waarom ontvluchten mensen ipv dat ze er naartoe willen terwijl het hiet Nazies zijn?

Herr Oberstormbahnfuhrer Hatert?

Pizzaman
30-05-11, 15:18
Nazi, nazi, nazi.

Je lult weer eens een eind weg. Gebruikt hele grote woorden om ergernis, die grotendeels op frustratie berust kracht bij te zetten.

Waarom ontvluchten mensen ipv dat ze er naartoe willen terwijl het hiet Nazies zijn?

Herr Oberstormbahnfuhrer Hatert?

Gewoon laten lullen. De Nazi's hadden goederenwagons, geen bussen.

super ick
30-05-11, 15:24
Gewoon laten lullen. De Nazi's hadden goederenwagons, geen bussen.

Die kneus mag hier iedereen voor alles uitmaken. Krijgt hij antwoord dat hem niet zint dan speelt direct zijn Mark-de la Tourette weer op.

John2
30-05-11, 15:27
Nazi, nazi, nazi.

Je lult weer eens een eind weg. Gebruikt hele grote woorden om ergernis, die grotendeels op frustratie berust kracht bij te zetten.

Waarom ontvluchten mensen ipv dat ze er naartoe willen terwijl het hiet Nazies zijn?

Herr Oberstormbahnfuhrer Hatert?

Shit ik kon maar 1 duimpje geven..... :D

Pizzaman
30-05-11, 15:29
Die kneus mag hier iedereen voor alles uitmaken. Krijgt hij antwoord dat hem niet zint dan speelt direct zijn Mark-de la Tourette weer op.

Je moet gestoorde gekken niet toerekeningsvatbaar achten.
Dat ze in het PBC internet hebben is nu eenmaal een feit.

Daarbij komt natuurlijk dat het aan zijn jeugd heeft gelegen. :student:

:D

Hatert
30-05-11, 15:42
Officiele klachten zijn ingediend. maar helaas. Was ik nu een bijstandsmoeder geweest of een moslima met hoofddoek dan was het voor de media wellicht interessant geweest.

Punt is dat chauffeurs niet altijd klantvriendelijk zijn. Draag je bv een hoofddoek dan kun je het op discriminatie gooien. Maar had de chauffeur een blanke vrouw zonder hoofddoek gegarandeerd wel meegenomen? Dat weten we niet. Het kan zijn dat hij vanwege de hoofddoek is doorgereden en dat is kwalijk. Maar het is net zo kwalijk wanneer de chauffeur doorrijdt voor wie dan ook.

Als het al de derde keer is binnen een bepaalde periode op dezelfdde bushalte dan lijkt het mij dat er iets aan de hand is.

Nee het is niet even erg. Doorrijden omdat hij geen zin heeft om te stoppen is erger dan niet willen stoppen omdat iemand zwart of een moslim is. De tweede is namelijk strafbaar.

Maar wat wil je nou zeggen? Vind je het erg voor de vrouw dat de chauffeur voor de derde keer niet stopt of vind je het erger dat ze denkt dat het discriminatie is?

Voor de meeste autochtone prikkers hier lijkt het wel alsof de moslima iets verkeerds gedaan heeft nu ze zich beklaagt.

H.P.Pas
30-05-11, 15:47
Voor de meeste autochtone prikkers hier lijkt het wel alsof de moslima iets verkeerds gedaan heeft nu ze zich beklaagt.

Dat blijkt nergens uit, je fantasie slaat weer eens op hol.

Hatert
30-05-11, 15:57
Ongeveer 90% dus niet.



:aanwal: Tuurlijk joh.

10 % is te veel.

Hatert
30-05-11, 15:58
Dat blijkt nergens uit, je fantasie slaat weer eens op hol.

Nee Ik ben gekke henkie.

Vrijwel iedereen legt meer de nadruk op het bagatelliseren van het probleem van de vrouw.

Uit het blote hoofd:

KarinN
Sjonnie
Pizzaman
Superflick
Slinger

H.P.Pas
30-05-11, 15:58
Dan woon jij blijkbaar wel een in heel rare stad.

Springfield ?

John2
30-05-11, 17:21
Nee Ik ben gekke henkie.


En getrouwd met Ingerid van de PVV

Slinger
30-05-11, 18:34
Nee Ik ben gekke henkie.

Vrijwel iedereen legt meer de nadruk op het bagatelliseren van het probleem van de vrouw.

Uit het blote hoofd:

KarinN
Sjonnie
Pizzaman
Superflick
Slinger

Je droomt...

Pizzaman
30-05-11, 19:36
Nee Ik ben gekke henkie.

Vrijwel iedereen legt meer de nadruk op het bagatelliseren van het probleem van de vrouw.

Uit het blote hoofd:

KarinN
Sjonnie
Pizzaman
Superflick
Slinger

Wij hebben geen probleem met vrouwen.



BTW dat die bus voorbij kart is een heel gebruikelijk probleem.
Dat heet luie, asociale buschauffeurs die liever ergens in de kantine een peukie doen,
en dan extra gas geven bij gevallen waarvan zij denken dat het lang gaat duren.

Dat jij er discriminatie in ziet, dan kan je in het brein van die chauffeur kijken.
Ik ben er van overtuigd dat het gewoon de zoveelste aso-chauffeur is.
Die ook vol gas optrekt als de halve bus moet sdtaan inclusief oma met d'r boodschappentas,
die vol gas over verkeersheuvels heen scheurt, lomp invoegt etcetera.

Niettemin... dient wel onderzocht te worden, als ie nu overal WEL stopt behalve bij die moslim-mevrouw,
dan moet ie een veeg uit de pan krijgen. :blowen:

Hatert
30-05-11, 19:40
Wij hebben geen probleem met vrouwen.



BTW dat die bus voorbij kart is een heel gebruikelijk probleem.
Dat heet luie, asociale buschauffeurs die liever ergens in de kantine een peukie doen,
en dan extra gas geven bij gevallen waarvan zij denken dat het lang gaat duren.

Dat jij er discriminatie in ziet, dan kan je in het brein van die chauffeur kijken.
Ik ben er van overtuigd dat het gewoon de zoveelste aso-chauffeur is.
Die ook vol gas optrekt als de halve bus moet sdtaan inclusief oma met d'r boodschappentas,
die vol gas over verkeersheuvels heen scheurt, lomp invoegt etcetera.

Niettemin... dient wel onderzocht te worden, als ie nu overal WEL stopt behalve bij die moslim-mevrouw,
dan moet ie een veeg uit de pan krijgen. :blowen:

De vrouw ziet er discriminatie in omdat ze al voor de derde keer op dezelfde halte voorbij wordt gereden als zij daar alleen staat. Dat is iets ongewoons hoor. Doen alsof het nromaal is dat een busschauffeur je voorbij rijdt is een uitzondering en moet iets aan de hand zijn.

De cijfers van de RET bevesigen dat discrimiantie vaker voorkomt.

Pizzaman
30-05-11, 21:21
De vrouw ziet er discriminatie in omdat ze al voor de derde keer op dezelfde halte voorbij wordt gereden als zij daar alleen staat. Dat is iets ongewoons hoor. Doen alsof het nromaal is dat een busschauffeur je voorbij rijdt is een uitzondering en moet iets aan de hand zijn.[QUOTE]
Misschien vond ie 'maar 1tje' de moeite niet waard om voor te stoppen.
Was het steeds dezelfde buschauffeur?
Een feit is dat er veel denken 'er moeten heel veel klachten komen voordat ze er iets aan doen'.


De cijfers van de RET bevesigen dat discrimiantie vaker voorkomt.
Daar twijfel ik niet aan.
Omgekeerd komt ook voor, maar dan zijn die cijfers ineens minder relevant.

Kijk Hatert, op een gegeven moment heb je zoiets als 'Chiucken Little', en dat heb jij nu.
:zwaai:

super ick
30-05-11, 21:40
De cijfers van de RET bevesigen dat discrimiantie vaker voorkomt.

Tja, ook bij de R.E.T. is het imago van sommige allochtonen niet zo goed.
Ik begrijp er ook niets van.

Heb jij misschien een idee?