PDA

Bekijk Volledige Versie : God bestaat



Marsipulami
29-05-11, 23:36
Vliegtuig 250 km stuurloos met piloot uur buiten westen

29/05/11, 23u10

Piloot in opleiding overleeft miraculeusDe piloot in opleiding zette zijn toestel, een Tobago zoals dit exemplaar, uiteindelijk veilig aan de grond.
Een piloot in opleiding is op miraculeuze wijze aan de dood ontsnapt in Australië. De jongeman viel flauw aan de stuurknuppel, waardoor zijn toestel bijna een uur stuurloos rondvloog in de buurt van de stad Adelaide. 250 km later werd de piloot boven volle zee wakker en alles liep gelukkig goed af. Er zaten geen andere passagiers in het vliegtuigje. De piloot uit het Midden-Oosten is wel geschorst en keerde na het incident huiswaarts. Zijn jonge pilootcarrière is abrupt beëindigd.

Een rapport van de Australische Transport Safety Bureau maakt gewag van het onwaarschijnlijke verhaal. De jongeman uit het Midden-Oosten had een vliegbrevet van Emirates Airlines op zak en studeerde al gedurende een jaar voor piloot aan de vliegschool van Adelaide.

Heel warm

De twintiger vertrok van de Parafield-luchthaven bij Adelaide en vloog naar Mildura. In die stad in de Outback landde hij veilig, at zijn lunch op, dronk veel water, tankte bij en vetrok weer richting Adelaide. Toen hij over Renmark vloog, meldde hij aan de luchtverkeersleiding dat hij het heel warm had en enorm aan het zweten was. Hij kwam in moeilijkheden omdat hij recht in de zon keek. In een poging zijn cabine wat af te koelen klom de man naar zo'n 2.000 meter, maar toen viel hij flauw. Herhaalde oproepen van de luchtverkeersleiding bleven onbeantwoord.

Wakker boven zee

Pas een klein uur later werd hij wakker, totaal gedesoriënteerd. Hij vloog boven de zee en wist langs geen kanten meer waar hij was. Zijn toestel was 250 km stuurloos verder gevlogen, ook over de luchthaven van Parafield waar hij moest landen. Gelukkig kreeg de jonge piloot na het ontwaken meteen weer contact met de verkeerstoren en zo werd hij terug naar de luchthaven begeleid, waar hij veilig kon landen.

Brandstof

Uit het onderzoek bleek dat het eenmotorige Tobago-vliegtuig nog maar voor een uurtje brandstof had en dan onherroepelijk in zee zou zijn gestort. De jongeman, die alle medische tests feilloos doorstaan had, is dus op het nippertje aan de dood ontsnapt. (kh)

Wizdom
29-05-11, 23:40
Natuurlijk bestaat GOD en HIJ is in TOTALE CONTROLE!

DWAAS zijn degenen die dat niet herkennen of onderkennen...

reallife
30-05-11, 03:20
Hoe hadden we over God moeten denken als de piloot wel was verongelukt? :vreemd:

Marsipulami
30-05-11, 03:23
Hoe hadden we over God moeten denken als de piloot wel was verongelukt? :vreemd:

Wizdom zegt daar iets over.

reallife
30-05-11, 03:42
Wizdom zegt daar iets over.

Bedoel in die zin van ' Piloot is gered dus God bestaat.'
Stel, piloot is verongelukt dus...?

Marsipulami
30-05-11, 03:57
Bedoel in die zin van ' Piloot is gered dus God bestaat.'
Stel, piloot is verongelukt dus...?

Heidelbergse Catechismus, Zondag 10

Vraag 27: Wat verstaat gij onder de voorzienigheid van God?

Antwoord: De almachtige en alom tegenwoordige kracht Gods, waardoor Hij hemel en aarde met alle schepselen als door zijn hand voortdurend in stand houdt en zo regeert, dat loof en gras, regen en droogte, vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijs en drank, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede, ja alle dingen ons niet bij toeval maar uit zijn vaderlijke hand toekomen.

Bofko
30-05-11, 08:20
Heidelbergse Catechismus, Zondag 10

Vraag 27: Wat verstaat gij onder de voorzienigheid van God?

Antwoord: De almachtige en alom tegenwoordige kracht Gods, waardoor Hij hemel en aarde met alle schepselen als door zijn hand voortdurend in stand houdt en zo regeert, dat loof en gras, regen en droogte, vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijs en drank, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede, ja alle dingen ons niet bij toeval maar uit zijn vaderlijke hand toekomen.

'Toeval' is niet meer dan een individuele duiding van een verschijnsel (of al dan niet vermeende samenhang van meerdere verschijnselen) , en is totaal afhankelijk van individuele wereldbeelden en gesteldheden. Wat de 1 als toeval ziet is voor een ander logisch dan wel irrelevant. M.a.w. het is een associatie die iemand heeft. Heeft verder niet met kennis te maken.

justus
30-05-11, 08:25
god bestaat? geef 'm een bakkie koffie. kom zo bij 'm...

Fulanadetal
30-05-11, 09:39
Misschien vindt Ze thee lekkerder?

John2
30-05-11, 09:44
god bestaat? geef 'm een bakkie koffie. kom zo bij 'm...

U bent van plan te sterven?

John2
30-05-11, 09:45
Misschien vindt Het thee lekkerder?

Geen Hij of Zij.

reallife
30-05-11, 10:20
Heidelbergse Catechismus, Zondag 10

Vraag 27: Wat verstaat gij onder de voorzienigheid van God?

Antwoord: De almachtige en alom tegenwoordige kracht Gods, waardoor Hij hemel en aarde met alle schepselen als door zijn hand voortdurend in stand houdt en zo regeert, dat loof en gras, regen en droogte, vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijs en drank, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede, ja alle dingen ons niet bij toeval maar uit zijn vaderlijke hand toekomen.


De leer van de voorzienigheid lijkt op die van de kerstboom en de paaseieren Mars. Het was niet meer dan de leer van de Stoïcijnse filosofen opgediend in een christelijk jasje. Het levenslot, daar kon je niets aan doen, niets aan veranderen. Alles stond vast. Zo on bijbels als het maar zijn kan.

:jammer:

http://www.pastoralekroes.nl/Rouw/afbeeldingen/Gods_voorzienigheid_II/god_at_his_computer.jpg

Bart.NL
30-05-11, 10:25
De leer van de voorzienigheid lijkt op die van de kerstboom en de paaseieren Mars. Het was niet meer dan de leer van de Stoïcijnse filosofen opgediend in een christelijk jasje. Het levenslot, daar kon je niets aan doen, niets aan veranderen. Alles stond vast. Zo on bijbels als het maar zijn kan.

:jammer:

Alles staat al vast. Leuk voorbeeld is Octopus Paul die alle WK wedstrijden correct voorspelt. Dat kan alleen bij bizar toeval of anders als de uitslagen al van tevoren vast stonden.

Predermination makes it possible that some people have premonitions that come true more often than could be expected by chance. The gift of premonition or to foretell equals to The Matrix giving those people information about the future. Because everything that ever happened in this universe is planned, God could make the following statement in The Quran:

[76:30] Whatever you will is in accordance with God's will. God is omniscient, wise.

The Bible also shows that the course of history is predetermined. In Genesis 15 an example of this can be found:

[12] As the sun was setting, Abram fell into a deep sleep, and a thick and dreadful darkness came over him. [13] Then the Lord said to him, "Know for certain that your descendants will be strangers in a country not their own, and they will be enslaved and mistreated four hundred years. [14] But I will punish the nation they serve as slaves, and afterward they will come out with great possessions. [15] You, however, will go to your fathers in peace and be buried at a good old age. [16] In the fourth generation your descendants will come back here, for the sin of the Amorites has not yet reached its full measure."

Abraham could not have had a dream explaining what would happen to the Jews in the centuries that followed if the course of events was not fixed. Despite the apparent existence of free will at the individual level, all our choices are predetermined. However we cannot know the future. If we did know the future, we will influence the future in such a way that something else will happen. For example: if I did know that I would have a car accident tomorrow, I would not drive a car tomorrow. Therefore Abraham was not told that the country the Jews were going to was Egypt. For us it is logically impossible to know the future and therefore many prophecies in The Bible and The Quran may not come true. As a consequence predetermination has limited practical consequences in our daily lives.

reallife
30-05-11, 10:43
Alles staat al vast.

Dan zou, 'vergeving,' een hol begrip zijn...

justus
30-05-11, 10:58
U bent van plan te sterven?

waarom? als ie bestaat ben ik zo fatsoenlijk een bakkie aan te bieden tijdens het wachten op mij ...

Marsipulami
30-05-11, 12:08
Zo on bijbels als het maar zijn kan.



De Heidelbergse Catechismus is dan ook een protestantse catechismus.

John2
30-05-11, 12:14
waarom? als ie bestaat ben ik zo fatsoenlijk een bakkie aan te bieden tijdens het wachten op mij ...

Het ging niet om de koffie maar omdat jij zei "ik kom zo bij hem" en hiervoor moet je dan toch echt een enkele reis maken. ;)

naam
30-05-11, 12:40
Natuurlijk bestaat GOD en HIJ is in TOTALE CONTROLE!

DWAAS zijn degenen die dat niet herkennen of onderkennen...

Want dat controleert hij nou net weet niet. :D

Bart.NL
30-05-11, 13:27
Misschien vindt Ze thee lekkerder?

Voor zover ik weet, wel.

Bart.NL
30-05-11, 13:28
Dan zou, 'vergeving,' een hol begrip zijn...

Dat denk ik niet.

marces
30-05-11, 14:55
Vliegtuig 250 km stuurloos met piloot uur buiten westen

29/05/11, 23u10

Piloot in opleiding overleeft miraculeusDe piloot in opleiding zette zijn toestel, een Tobago zoals dit exemplaar, uiteindelijk veilig aan de grond.
Een piloot in opleiding is op miraculeuze wijze aan de dood ontsnapt in Australië. De jongeman viel flauw aan de stuurknuppel, waardoor zijn toestel bijna een uur stuurloos rondvloog in de buurt van de stad Adelaide. 250 km later werd de piloot boven volle zee wakker en alles liep gelukkig goed af. Er zaten geen andere passagiers in het vliegtuigje. De piloot uit het Midden-Oosten is wel geschorst en keerde na het incident huiswaarts. Zijn jonge pilootcarrière is abrupt beëindigd.

Een rapport van de Australische Transport Safety Bureau maakt gewag van het onwaarschijnlijke verhaal. De jongeman uit het Midden-Oosten had een vliegbrevet van Emirates Airlines op zak en studeerde al gedurende een jaar voor piloot aan de vliegschool van Adelaide.

Heel warm

De twintiger vertrok van de Parafield-luchthaven bij Adelaide en vloog naar Mildura. In die stad in de Outback landde hij veilig, at zijn lunch op, dronk veel water, tankte bij en vetrok weer richting Adelaide. Toen hij over Renmark vloog, meldde hij aan de luchtverkeersleiding dat hij het heel warm had en enorm aan het zweten was. Hij kwam in moeilijkheden omdat hij recht in de zon keek. In een poging zijn cabine wat af te koelen klom de man naar zo'n 2.000 meter, maar toen viel hij flauw. Herhaalde oproepen van de luchtverkeersleiding bleven onbeantwoord.

Wakker boven zee

Pas een klein uur later werd hij wakker, totaal gedesoriënteerd. Hij vloog boven de zee en wist langs geen kanten meer waar hij was. Zijn toestel was 250 km stuurloos verder gevlogen, ook over de luchthaven van Parafield waar hij moest landen. Gelukkig kreeg de jonge piloot na het ontwaken meteen weer contact met de verkeerstoren en zo werd hij terug naar de luchthaven begeleid, waar hij veilig kon landen.

Brandstof

Uit het onderzoek bleek dat het eenmotorige Tobago-vliegtuig nog maar voor een uurtje brandstof had en dan onherroepelijk in zee zou zijn gestort. De jongeman, die alle medische tests feilloos doorstaan had, is dus op het nippertje aan de dood ontsnapt. (kh)

Disscussies voeren over het al dan niet bestaan van god heeft geen enkele zin, niemand weet het, maar om uit zo'n verhaaltje de conclusie te trekken dat god bestaat vind ik wel er simplistisch en infantiel.

knuppeltje
30-05-11, 15:32
Disscussies voeren over het al dan niet bestaan van god heeft geen enkele zin, niemand weet het, maar om uit zo'n verhaaltje de conclusie te trekken dat god bestaat vind ik wel er simplistisch en infantiel.

Als ik hier alle verhalen over god lees, dan lijkt die me ook heel simplistisch en infantiel.

marces
30-05-11, 15:40
Als ik hier alle verhalen over god lees, dan lijkt die me ook heel simplistisch en infantiel.

In die verhalen inderdaad wel. Ik geloof zelf niet in god, dus ik vind 'm ook niet simplistisch noch infantiel. Ik vind het alleen raar dat mensen zo goedgelovig zijn en heel veel onzin uit de bijbel of de Koran voor waar aannemen. In mijn ogen kun je het beter allemaal maar in het midden laten.

reallife
30-05-11, 15:43
De Heidelbergse Catechismus is dan ook een protestantse catechismus.

Klopt, maar ik ben niet degene die de catechismus in deze discussie naar voren bracht en ik heb ook de topic titel niet verzonnen. :)

knuppeltje
30-05-11, 15:50
In die verhalen inderdaad wel.

Daarin vind ik hem soms zelfs een grote crimineel en een oorlogsmisdadiger.

En als je als god zelf hele steden van de aardbodem wegvaagd omdat de bewoners ervan een beetje lol in seks hebben op een manier de je niet bevalt, dan doe je als god nog aan genocide ook.

Ach, het zijn maar sprookjes. Maar ik heb wel eens betere gelezen.

justus
30-05-11, 19:21
Het ging niet om de koffie maar omdat jij zei "ik kom zo bij hem" en hiervoor moet je dan toch echt een enkele reis maken. ;)

Huh? Jouw god is toch altijd bij je? Ben jij deaud dan?

justus
30-05-11, 19:23
Daarin vind ik hem soms zelfs een grote crimineel en een oorlogsmisdadiger.

En als je als god zelf hele steden van de aardbodem wegvaagd omdat de bewoners ervan een beetje lol in seks hebben op een manier de je niet bevalt, dan doe je als god nog aan genocide ook.

Ach, het zijn maar sprookjes. Maar ik heb wel eens betere gelezen.

Gij zijt ene godslasterende heiden, gij agnostische atheist! Branden zult u in de hel tussen alle verdoemden!:gniffel:

Slinger
30-05-11, 19:24
Daarin vind ik hem soms zelfs een grote crimineel en een oorlogsmisdadiger.

En als je als god zelf hele steden van de aardbodem wegvaagd omdat de bewoners ervan een beetje lol in seks hebben op een manier de je niet bevalt, dan doe je als god nog aan genocide ook.

Ach, het zijn maar sprookjes. Maar ik heb wel eens betere gelezen.

Jij doelt op Sodom en Gomorra. Dat verhaal wordt vaak verkeerd begrepen. Lees het maar eens onbevooroordeeld en laat je verrassen.

Wizdom
30-05-11, 22:44
Infantiel en simplistisch is hij die alles maar voor lief neemt en denkt dat de zon idd voor niets opkomt...

De zon komt namelijk niet voor niets op... De zon is bevolen om elke dag uit het Oosten op te komen en in het Westen onder te gaan...

Dat is nodig om het leven op aarde te laten voortbestaan... Zodat elk mens zijn test in vrede kan doorstaan voorzover een ander mens daar niet voortijdig een einde aan maakt...

Infantiel en simplistisch is hij die de waarschuwingen van de Profeten in de wind slaat en roept "Hahaha...." En vervolgens ook nog denkt dat hij goed bezig is... De klok tikt... En straks ben je een hoopje stof maar is je ziel springlevend... Je ziel leeft voort in een andere dimensie... In een werkelijkheid die je niet had voorzien maar die net zo echt is als je huidige leven... Je zult niemand meer kunnen waarschuwen want die andere dimensie is geheim voor degenen die nog de test moeten doorstaan... Maar zien wie de arroganten zijn die de hel verdienen en wie de onderdanen zijn die de hemel verdienen...

Arrogantie is synoniem voor dwaas...

Tomas
30-05-11, 22:47
De aarde draait, niet de zon. Is echt waar.

(leen)
30-05-11, 22:58
De aarde draait, niet de zon. Is echt waar.

Yups de zon is juist het statische deel,
Tevens zal zij de mensheid doden zodra ze opgebrand is.

Wizdom
30-05-11, 23:58
De aarde draait, niet de zon. Is echt waar.

Ja tuurlijk Tomas... Ik weet dat je "geniaal" bent... Maar voor de mens komt de zon nog altijd op uit het Oosten en gaat onder in het Westen... Dat is bevolen door de Almachtige...

Op de dag dat de Almachtige besluit de mensen op aarde niet meer te vergeven zal hij bevelen dat de zon opkomt uit het Westen en onder gaat in het Westen...

Dat is het teken dat de Dag des Oordeels om de hoek is... Wie weet heeft het fenomeen Pool Shift daar ook mee te maken...?

If a pole shift does take place, it is said that the axis and magnetism of Earth will be changed, the poles will flip and reverse so that the south pole will have a positive magnetic charge instead of a negative magnetic charge, and the north pole will have a negative magnetic charge instead of the positive magnetic charge it now has. When this happens, it is believed that the Earth's rotation will change as well. The Earth's rotation will completely reverse and will literally spin in the opposite direction. Now no one knows this for sure, but scientists at NASA are presuming the reversal would take place. The science of magnetism depicts that if the poles reverse then Earth's rotation will also reverse.

H.P.Pas
31-05-11, 00:02
Je ziel leeft voort in een andere dimensie... In een werkelijkheid die je niet had voorzien maar die net zo echt is als je huidige leven...

Er is niets, dat daarop wijst.

mark61
31-05-11, 00:07
Arrogantie is synoniem voor dwaas...

Das een waar woord. Wellicht iets om een keer op jezelf toe te passen.

Is er enige reden om al die praatjes van jou voor waar aan te nemen other than 'one (two) billion people can't be wrong'?

Wizdom
31-05-11, 00:18
Ik kwam dit nog tegen over 2012...

Hadith narrated by Nu’aim bin Hammad: “If there is a sound in month of Ramadan, there will be a riot in month of Syawwal..”. We asked: “What kind of voice is that, ya Rasulullah (Allah’s Apostle)?”. he answered: “The loud voice in middle of month Ramadan, night of Friday, there will be a real loud voice awake people who sleep, Sitting down the standee, will make girls come out from their secluding, in the night of Friday of the year which has series numbers of earth quake. If you have done your subuh prayer (morning prayer/ sholat Fajr)on that day go inside your home, close all the doors, and plug all if their holes, and cover yourself with blanket and cover/plug your ears. if at that time you feel a rumbling sound. kneel and bow your head (sujud) to Allah and say: Subhana Al-Quddus, Subhana Al-Quddus, Subhana Al-Quddus, Rabbana (Our Lord) Al-Quddus!”, because whoever do that thing will be survived and saved, otherwise will destroyed (died).
The hadith is clear, talking about a big disaster. But Prophet Mohammed PBUH did not say anything about comet, nibiru planet, or something like that. But he knows better about everything what will happen in the future. I guess he know what will happen but he did not mentioned the “technical terms” of something happen. But he knows better that disaster will bring the real destruction.

The clues from hadith above are:

1. It will happen in the mid of Ramadan, night of Friday.
After reading that hadith, i tried to check and clarify about: when will the date for the exact 14th or 15th (mid of the month Ramadan, because 1 month ramadan is equal to 29 days) to be matched with Thursday night. Then, I came to shock to check the date on the Ramadan 1433 Hijriah, and it is only the year that has the 14th on Thursday and 15th on Friday. And if we convert that date into our Gregorian calender, we will obtain 2012 A.D., and it is exactly 2012.
So, I believe that it is a high possibility for that day will something happen like the previous above explanation.

Nu is toevallig in 2012 de vrijdag in het midden van de maand ramadan van donderdag op vrijdag...

http://i91.photobucket.com/albums/k315/AsetoW/calender.jpg

ronald
31-05-11, 00:31
Nu is toevallig in 2012 de vrijdag in het midden van de maand ramadan van donderdag op vrijdag...



Maar kalenders zijn toch eeuwen oud? Eeuwen geleden wist men over die donderdag op vrijdag. Vanuit die tijd had men al iets precies op " de agenda" hebben kunnen plaatsen. Wat zegt dit nu?

Wizdom
31-05-11, 00:35
http://www.youtube.com/watch?v=k04bZDePhBA&feature=player_embedded

Mothership
31-05-11, 00:41
Inzake Godsbeeld neig ik lichtelijk richting de opvatting van Wizdom.

Alhoewel ik niet in staat ben, voor zover dat al mogelijk zou zijn, deze overtuiging met ferme bewoordingen te onderbouwen.

ronald
31-05-11, 00:56
http://www.youtube.com/watch?v=k04bZDePhBA&feature=player_embedded

Dit filmpje bewijst niet weel. Aan de ene kant stelt men dat de polaire krachten zullen wisselen met "bewijs" dat het honderdduizenden jaren eerder is voorgekomen (hier verwerp ik al zo'n theorie) en wil dat zeggen dat het gevolg is dat de aarde de andere kant op gaat draaien?
Het hele "tot terugkeer naar Gd komen" en "geen mogelijkheid meer hebben zoals Noach zijn generatie" staakt ook bij mij omdat er wordt gezegd dat geloof in Gd = Islam. Dit staat haaks op de universalistische gedachten van Gd Zelf. Bovendien zal geen mens ooit weten wanneer "die tijd" zou zijn aangebroken.

kingdom34
31-05-11, 01:03
Ja tuurlijk Tomas... Ik weet dat je "geniaal" bent... Maar voor de mens komt de zon nog altijd op uit het Oosten en gaat onder in het Westen... Dat is bevolen door de Almachtige...

Op de dag dat de Almachtige besluit de mensen op aarde niet meer te vergeven zal hij bevelen dat de zon opkomt uit het Westen en onder gaat in het Westen...

Dat is het teken dat de Dag des Oordeels om de hoek is... Wie weet heeft het fenomeen Pool Shift daar ook mee te maken...?

If a pole shift does take place, it is said that the axis and magnetism of Earth will be changed, the poles will flip and reverse so that the south pole will have a positive magnetic charge instead of a negative magnetic charge, and the north pole will have a negative magnetic charge instead of the positive magnetic charge it now has. When this happens, it is believed that the Earth's rotation will change as well. The Earth's rotation will completely reverse and will literally spin in the opposite direction. Now no one knows this for sure, but scientists at NASA are presuming the reversal would take place. The science of magnetism depicts that if the poles reverse then Earth's rotation will also reverse.

Die mensen waren wel anders goed bewapend die zogenaamd goederen bracht ;) Negeren van de mariniers is niet verstandig, maar mariniers aanvallen is helemaal niet verstandig.

Maar wel een leuke tekening :)

mark61
31-05-11, 01:17
Ik kwam dit nog tegen over 2012...

Lastige vragen maar niet beantwoorden.

Marsipulami
31-05-11, 01:28
Klopt, maar ik ben niet degene die de catechismus in deze discussie naar voren bracht en ik heb ook de topic titel niet verzonnen. :)

Ik bracht de Heidelbergse catechismus ter sprake omdat het standpunt dat daarin verwoord wordt nauw aansluit bij de stelling van Wizdom.

De katholieke kerk is veel genuanceerder op vlak van predestinatie. De vrijheid van de mens om zich al dan niet af te keren van Gods' plan wordt in de visie van de RKK ook benadrukt.

H.P.Pas
31-05-11, 01:32
If a pole shift does take place, it is said that the axis and magnetism of Earth will be changed, the poles will flip and reverse so that the south pole will have a positive magnetic charge instead of a negative magnetic charge, and the north pole will have a negative magnetic charge instead of the positive magnetic charge it now has. When this happens, it is believed that the Earth's rotation will change as well. The Earth's rotation will completely reverse and will literally spin in the opposite direction.. Now no one knows this for sure, but scientists at NASA are presuming the reversal would take place. The science of magnetism depicts that if the poles reverse then Earth's rotation will also reverse.

Dan moet de Newtonse mechanica ( wet van behoud van impulsmoment (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_behoud_van_impulsmoment)) even buiten werking gesteld worden.
Er is met zekerheid geen enkele 'scientist at NASA' die dit gelooft.

justus
31-05-11, 07:08
Dan moet de Newtonse mechanica ( wet van behoud van impulsmoment (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_behoud_van_impulsmoment)) even buiten werking gesteld worden.
Er is met zekerheid geen enkele 'scientist at NASA' die dit gelooft.

god kan alles, dat weet je toch zeker wel ongelovige?:bril:

Umarvlie
31-05-11, 07:36
Als ik hier alle verhalen over god lees, dan lijkt die me ook heel simplistisch en infantiel.

Je moet dan ook God niet met zijn aanhangers verwarren.

marces
31-05-11, 08:28
Infantiel en simplistisch is hij die alles maar voor lief neemt en denkt dat de zon idd voor niets opkomt...

De zon komt namelijk niet voor niets op... De zon is bevolen om elke dag uit het Oosten op te komen en in het Westen onder te gaan...

Dat is nodig om het leven op aarde te laten voortbestaan... Zodat elk mens zijn test in vrede kan doorstaan voorzover een ander mens daar niet voortijdig een einde aan maakt...

Infantiel en simplistisch is hij die de waarschuwingen van de Profeten in de wind slaat en roept "Hahaha...." En vervolgens ook nog denkt dat hij goed bezig is... De klok tikt... En straks ben je een hoopje stof maar is je ziel springlevend... Je ziel leeft voort in een andere dimensie... In een werkelijkheid die je niet had voorzien maar die net zo echt is als je huidige leven... Je zult niemand meer kunnen waarschuwen want die andere dimensie is geheim voor degenen die nog de test moeten doorstaan... Maar zien wie de arroganten zijn die de hel verdienen en wie de onderdanen zijn die de hemel verdienen...

Arrogantie is synoniem voor dwaas...

Ik vind het allemaal best. Als jij dit wilt geloven is dat je goed recht. Noem mij a.j.b. alleen niet arrogant of dwaas, ik heb slechts een andere mening. Ik pretendeer helemaal niet de wijsheid in pacht te hebben. Ik ben slechts een nietig schepsel in dit oneindige heelal en dan ook nog voor een enkel ogenblikje. Ik vind alleen de conclusies die getrokken worden uit dat verhaal over die piloot infantiel en simplistisch.

Bart.NL
31-05-11, 09:35
Dan moet de Newtonse mechanica ( wet van behoud van impulsmoment (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_behoud_van_impulsmoment)) even buiten werking gesteld worden.
Er is met zekerheid geen enkele 'scientist at NASA' die dit gelooft.

Newtonse mechanica is al lang achterhaald :D.

"Do not try to bend the spoon — that's impossible. Instead, only try to realize the truth: there is no spoon."