PDA

Bekijk Volledige Versie : Beleidsmedewerker van Fatima Elatik was fan van Osama bin Laden



Slinger
30-05-11, 18:21
Beleidsmedewerker van Fatima Elatik was fan van Osama bin Laden

In de dagen na de moord op Theo van Gogh (2 november 2004) liepen de emoties hoog op. In Amsterdam zelf bleef het relatief rustig, maar in de buitengewesten van het land werden moskeeën en islamitische scholen het doelwit van vernielingen en brandstichtingen. De overheid deed er alles aan om de spanningen te verminderen, en de benarde en bedreigde moslims een hart onder de riem te steken. Premier Jan Peter Balkenende vierde het Suikerfeest mee in een moskee in Eindhoven. Koningin Beatrix, met in haar voetspoor burgemeester Job Cohen en wethouder Ahmed Aboutaleb, bracht op 12 november een bliksembezoek aan jongerencentrum Argan, aan de Overtoom in Amsterdam-West.

De vijftig aanwezige jongeren, merendeels van Marokkaanse afkomst, reageerden enthousiast op de komst van de Majesteit. Na afloop van een debat knoopte Beatrix persoonlijke gesprekken aan met de deelnemers. De vorstin kreeg een hartelijk applaus. Volgens een verslag in het Parool was de zaal niet met ’troetel-Marokkanen’ gevuld, maar waren er vooral ‘weldenkende Marokkanen’ op het debat afgekomen.

Bij de weldenkendheid van een van de aanwezigen kunnen nu grote vraagtekens worden gezet. Mohamed Azahaf, destijds jongerenleider in Argan en sinds 2009 beleidsmedewerker van PvdA-politica Fatima Elatik, maakte zich namelijk op een Marokkaans forum vrolijk over de dood van Theo van Gogh. Onder zijn alias Azahaf83 liet hij de volgende reactie achter: “Joepie wat ben ik vandaag zo vrolijk oh zo vrolijk ben ik nog nooit geweest. Hoy hoy joepieeeee 1 weg nog twee te gaan.”

Inmiddels blijkt dat dit niet zijn enige radicale uiting was. Op 1 november 2004, een dag voor Mohammed Bouyeri zijn moordaanslag pleegde in de Linnaeusstraat, mengde Azahaf zich in een discussie over Osama bin Laden. Het onderwerp was ‘de khutba van sjeikh Usuma bin Laden aan het Amerikaanse volk (nederlandse vertaling)’. Azahaf83 in reactie 22, geplaatst op 1 november 2004
om 14:55 uur: “Een ware moslim, een echte strijder, een voorbeeld voor de moslims. Moge Allah hem genadig zijn en een plek voor hem gereed maken in het mooie en geweldig paradijs.”

Beatrix stond tijdens haar bliksembezoek dus oog in oog met een hardcore fan van Osama bin Laden, die ook nog blij was om de moord op Van Gogh, en vond dat er ‘nog twee te gaan’ waren – doelend op de (toen nog) VVD-Kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders. Een bijzonder pijnlijke affaire, niet alleen voor Beatrix, maar ook voor de Amsterdamse autoriteiten die haar naar Argan sleepten, en voor de andere aanwezigen. Het is achteraf vooral pijnlijk voor de familie Van Gogh, voor wie de koningin destijds geen belangstelling had.

Azahaf kwam na zijn optreden in Argan regelmatig in beeld op de lokale zender AT5. In 2009 trok Elatik hem in stadsdeel Zeeburg aan als beleidsmedewerker voor het onderwerp polarisatie. Door een fusie van stadsdelen werkt Azahaf nu mee aan de sociale cohesie in Amsterdam-Oost, het stadsdeel waar Van Gogh woonde en werd vermoord.

Ik kan me niet voorstellen dat stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik op de hoogte was van de zeer extremistische uitingen, die haar medewerker in november 2004 op webfora plaatste. Wel werd in 2006 op de website van de Amsterdamse PvdA gediscussieerd over andere radicaal religieuze uitingen, die Azahaf op een eigen website had geplaatst. In een reactie noemde D66-lid Ger Kranendonk Azahaf toen ‘een gevaar voor onze burgerrechten’. De jongerenwerker vond namelijk dat meisjes zonder hoofddoek geen goede moslims zijn. In december 2004 plaatste hij een lang en onsamenhangend artikel, waarin hij voorspelde dat Allah Amerika zou vernietigen. De auteur vond dat een goede zaak.

Het is natuurlijk goed mogelijk dat Azahaf zijn uitlatingen over Osama bin Laden en Theo van Gogh inmiddels betreurt. Toch is enige uitleg gewenst over de vraag waarom Elatik uitgerekend deze radicaal heeft aangetrokken als persoonlijk medewerker.

http://www.carelbrendel.nl/2011/05/25/beleidsmedewerker-van-fatima-elatik-was-fan-van-osama-bin-laden/#more-364

justus
30-05-11, 18:25
Ach, wilders is een fan van israel....

Debielen zijn dus niet uniek binnen 1 groep...

Slinger
30-05-11, 18:33
Fatima Elatik
26-05-11 13:55 uur
column
THEODOR HOLMAN

Ik ben een fan van de website van oud-Parool-redacteur Carel Brendel. Er staan altijd lezenswaardige en goed gedocumenteerde artikelen van een ouderwetse degelijkheid op. En soms schokkende.

Al een paar keer schreef Brendel over Fatima Elatik: de stadsdeelvoorzitter die wegens financiële naïviteit (en dan zeg ik het nog netjes) moest aftreden en vervolgens door 'een massieve lobby' van de plaatselijke PvdA-leiding kon terugkeren, waarna 'nieuwe toestanden' volgden.

Nu heeft Brendel (iets) nieuws: Elatik heeft 'een radicaliseringsexpert' aangesteld 'die zich verheugde over de moord op Theo van Gogh'. En dat niet alleen: hij was 'een fan van Osama bin Laden'.

De naam van het beestje is Mohamed Azahaf. Hij was ten tijde van de moord op Van Gogh jongerenwerker in jongerencentrum Argan en sinds 2009 beleidsmedewerker van PvdA-politica Elatik, aldus Brendel. Na de moord op Van Gogh schreef Azahaf op een Marokkaans forum: 'Joepie wat ben ik vandaag zo vrolijk, oh zo vrolijk ben ik nog nooit geweest. Hoy hoy joepieeeee 1 weg nog twee te gaan.' Met die twee bedoelde hij Ayaan Hirsi Ali.

Eén dag voor de moord op Van Gogh 'mengde Azahaf zich in een discussie over Osama bin Laden'. Hij schreef: 'Een ware moslim, een echte strijder, een voorbeeld voor de moslims. Moge Allah hem genadig zijn en een plek voor hem gereed maken in het mooie en geweldige paradijs.'

Brendel: 'Het is natuurlijk goed mogelijk dat Azahaf zijn uitlatingen over Osama bin Laden en Theo van Gogh inmiddels betreurt. Toch is enige uitleg gewenst over de vraag waarom Elatik uitgerekend deze radicaal heeft aangetrokken als persoonlijk medewerker.'

Ja, die uitleg is zeker gewenst. Ik denk alleen dat ik al weet hoe het komt.

Elatik is - hoe vaak heeft ze dat al niet bewezen - niet zo heel slim. Ze wil graag een politica spelen. Ze wil die allure. Ze wil kunnen zeggen: 'Ik ben een politica.' En clichés uitkramen als: 'Ik doe het voor de mensen.'

Maar ze kan niets, ze is naïef, ze laat zich ringeloren, ze doet maar wat, ze smijt met subsidiegeld, ze laat de boel in de soep lopen. Ze gedraagt zich als een alcoholiste tegen wie haar eigen rode familie niet durft te zeggen: 'Hé, stop nou!'

Spoetnik
30-05-11, 19:21
Ik zie het probleem niet? Die man lijkt me een uitstekende radicaliseringsexpert.

Joesoef
30-05-11, 19:24
Zal het wel verkeerd lezen maar staat er niet was? Iemand die zijn leven betert, die weet waar het om gaat, hoedrandetc? Uitgelezen de expert.

Max Stirner
30-05-11, 19:34
Vraag me af hoe oud die Azahaf nu is.

Als hij destijds 12 was, ok.


Maar iemand die op zijn 18e of 20e zo'n geweldsverheerlijkende idioot was, kan niet nu ineens een normale modelburger zijn.

Dan spoor je simpelweg niet en dat komt nooit meer goed.



Al met al kunnen we trouwens ook concluderen dat het domme gansje fout op fout blijft stapelen.

Joesoef
30-05-11, 19:40
Vraag me af hoe oud die Azahaf nu is.

Als hij destijds 12 was, ok.


Maar iemand die op zijn 18e of 20e zo'n geweldsverheerlijkende idioot was, kan niet nu ineens een normale modelburger zijn.


Geef eens een voorbeeld van welk geweld hij heeft verheerlijkt....

Max Stirner
30-05-11, 21:28
Geef eens een voorbeeld van welk geweld hij heeft verheerlijkt....



Vooral zijn reactie op de moord op TvG vind ik misselijkmakend

Pizzaman
30-05-11, 21:33
Zal het wel verkeerd lezen maar staat er niet was? Iemand die zijn leven betert, die weet waar het om gaat, hoedrandetc? Uitgelezen de expert.
Ja, bij de PVV hebben ze brievenbuspissers dan moet de PvdA toch wel een vlagverbrander hebben.


Geef eens een voorbeeld van welk geweld hij heeft verheerlijkt....
't Was in ieder geval niet het pissen in brievenbussen.
Volgens mij het maken van brievenbussen in mensen.

Triest verhaal, dit stelt dan blijkbaar niet zoveel voor.
Maar wel zagen over Lucassen, bijvoorbeeld. :gniffel:

Max Stirner
30-05-11, 21:35
Trouwens 'Azahaf83' zal op 2 november 2004 waarschijnlijk 21 jaar oud geweest zijn.


Een gestoorde idioot dus, ook al weet hij dat nu misschien beter te verbergen.

Max Stirner
31-05-11, 17:01
http://www.at5.nl/artikelen/62995/mohamed-azahaf-erkent-radicale-gedachten


Azahaf ontkent trouwens dat de TvG uitspraken van hem zouden zijn .... lijkt me wel raadzaam om e.e.a. ff uit te zoeken.