PDA

Bekijk Volledige Versie : Ingezonden: 'Joden, Joden, Joden'



super ick
30-05-11, 22:33
Ingezonden: 'Joden, Joden, Joden'
maandag 30 mei 2011 11:45
Donderdag 24 mei waren wij onderweg met een rouwstoet vanuit Hoogland naar Rusthof in Leusden. Rond 14.15 uur reden wij, - een rouwauto en twee volgauto's -, op de Amsterdamseweg ter hoogte van de Bomenbuurt bij Vreeland. Op het fietspad daar reed een groep Marokkaanse kinderen, ze konden ons gemakkelijk bij houden, want wij reden niet zo hard. Zij riepen ons na, ze jouwden ons uit; ,,Joden, Joden, Joden''. De chauffeurs van deze auto's, allen van Christelijke huize, vinden het niet erg om voor Joden uitgemaakt te worden, persoonlijk beschouw ik het zelfs als een erenaam. Maar het feit, dat deze kinderen dit naar rouwende mensen, die een dierbare overledene aan het wegdragen zijn, dit toeroepen, is een schrijnend teken, een heel pijnlijke zaak. En ja, het gebeurde niet in Caïro, of in Tripoli, maar hier in Nederland, hier in Amersfoort. Buiten het feit om dat dit getuigt van elk gebrek aan respect en fatsoen, is het ook een verschrikkelijke vorm van antisemitisme, zoals we nog niet zo heel lang geleden hoorden vanuit Amsterdam, en dus nu ook vanuit Amersfoort. Ik hoop dat vele Nederlandse en Marokkaanse ouders dit lezen, dat Moskeebestuurders dit lezen, ja leerkrachten en politici en dat we met ons allen er alles aan zullen gaan doen, zodat dit bij een incident blijft.

J.H. Smit,
Scherpenzeel
chauffeur van de rouwauto

http://www.stadamersfoort.nl/page/Lokaal/Regionaal/Opinie/.717257.news

Pizzaman
30-05-11, 22:36
En ja, het gebeurde niet in Caïro, of in Tripoli, maar hier in Nederland, hier in Amersfoort.

Apen worden niet overal alleen in dierentuinen gehouden.

Slinger
30-05-11, 22:38
Ingezonden: 'Joden, Joden, Joden'
maandag 30 mei 2011 11:45
Donderdag 24 mei waren wij onderweg met een rouwstoet vanuit Hoogland naar Rusthof in Leusden. Rond 14.15 uur reden wij, - een rouwauto en twee volgauto's -, op de Amsterdamseweg ter hoogte van de Bomenbuurt bij Vreeland. Op het fietspad daar reed een groep Marokkaanse kinderen, ze konden ons gemakkelijk bij houden, want wij reden niet zo hard. Zij riepen ons na, ze jouwden ons uit; ,,Joden, Joden, Joden''. De chauffeurs van deze auto's, allen van Christelijke huize, vinden het niet erg om voor Joden uitgemaakt te worden, persoonlijk beschouw ik het zelfs als een erenaam. Maar het feit, dat deze kinderen dit naar rouwende mensen, die een dierbare overledene aan het wegdragen zijn, dit toeroepen, is een schrijnend teken, een heel pijnlijke zaak. En ja, het gebeurde niet in Caïro, of in Tripoli, maar hier in Nederland, hier in Amersfoort. Buiten het feit om dat dit getuigt van elk gebrek aan respect en fatsoen, is het ook een verschrikkelijke vorm van antisemitisme, zoals we nog niet zo heel lang geleden hoorden vanuit Amsterdam, en dus nu ook vanuit Amersfoort. Ik hoop dat vele Nederlandse en Marokkaanse ouders dit lezen, dat Moskeebestuurders dit lezen, ja leerkrachten en politici en dat we met ons allen er alles aan zullen gaan doen, zodat dit bij een incident blijft.

J.H. Smit,
Scherpenzeel
chauffeur van de rouwauto

http://www.stadamersfoort.nl/page/Lokaal/Regionaal/Opinie/.717257.news

Dit volkje krijgt wel voeding, maar geen opvoeding. We zitten er als samenleving maar mooi mee.

Fulanadetal
30-05-11, 22:38
Gatver dat is ziek zeg.

super ick
30-05-11, 22:43
Ik was ook flabbergasted. Wat een vergiftiging. Ik vraag me werkelijk af of dergelijke lui ooit wel iets gaan presteren/bijdragen aan de maatschppij.
Die man heeft groot gelijk, keihard aanpakken via de ouders.

Het is wachten tot er ergens een lampje bij iemand uitgaat.

Hatert
30-05-11, 22:51
Dit volkje krijgt wel voeding, maar geen opvoeding. We zitten er als samenleving maar mooi mee.


Zijn zijn gewoon goed geintegreerd.


http://www.youtube.com/watch?v=EuA64PSrObo

http://www.youtube.com/watch?v=hMOhzEFlmpc

http://www.youtube.com/watch?v=dwzVjziYG2w

''Alle joden aan het gas''

http://www.youtube.com/watch?v=PCq-fXJE7lw&feature=related


Nog meer van jouw volk nodig?

Pizzaman
30-05-11, 22:53
Net wat ik zeg, Hatert.
Die dierentuinen van tegenwoordig... :brozac:

Mothership
30-05-11, 22:55
Ik begin te opteren voor de stelling dat politici zoals Wilders en Fortuyn zijn gecreëerd door dit soort moslims zelf.

Deze laatsten geven eerdergenoemde politici bestaansrecht.

Dat zit zich allemaal druk te maken over Palestijnen duizenden kilometers verderop maar zijn niet eens in staat hun eigen kinderen fatsoenlijk op te voeden.

Hatert
30-05-11, 22:58
http://www.youtube.com/watch?v=mK6lHoPGDgQ

http://www.youtube.com/watch?v=cCFgY6xyI98

super ick
30-05-11, 22:58
Die filmpjes zijn allemaal van voetbalsupporters. Krom genoeg hebben supporters van Ajax zichzelf deze naam als geuzennaam aangemeten. Niet uit antisemitisch of politiek motief.

Deze Marokkaantjes scholden mensen uit die hun dierbare weg gingen brengen. Je zou je vader maar gaan begraven. Godverdomme wat een tuig!

Hatert
30-05-11, 23:02
http://www.youtube.com/watch?v=6w9GiA7cG20

http://www.youtube.com/watch?v=wcRkkg9e1dY

Tomas
30-05-11, 23:03
Zo, wat een foute reactie.

Hatert
30-05-11, 23:04
http://www.youtube.com/watch?v=Y-cl0SGwkJE

ronald
30-05-11, 23:06
"Joden, joden,joden..." schijnt buiten stadions pas storend of verontrustend te zijn als het tegen niet-joden wordt geroepen. Ik hoor al 24 jaar van "beide groepen" niet anders. In Den Haag heet een agent gewoon "een jood".

ronald
30-05-11, 23:09
http://www.youtube.com/watch?v=Y-cl0SGwkJE

Dit dus buiten het stadium, in Marokko door Nederlandse Marokkanen?

Hatert
30-05-11, 23:13
http://www.youtube.com/watch?v=6OLhB1_i_Lc


http://www.youtube.com/watch?v=x2GtQe74e6o

Hatert
30-05-11, 23:16
Dit dus buiten het stadium, in Marokko door Nederlandse Marokkanen?

Maak je geen zorgen onze autochtonen doen het ook buiten de stadions. Ik vind dat onze Marokaanse jeugd teveel is geassimileerd dat ze dergelijke kwalijke uitlatingen van de autochtonen hebben overgenomen. IK keur dergelijke bullshit af.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet erg zou vinden als men naar mij Marokkaan! zou schreeuwen. Dan schreeuw ik terug Yes !!! En maak een powerteken.

ronald
30-05-11, 23:23
Maak je geen zorgen onze autochtonen doen het ook buiten de stadions. Ik vind dat onze Marokaanse jeugd teveel is geassimileerd dat ze dergelijke kwalijke uitlatingen van de autochtonen hebben overgenomen. IK keur dergelijke bullshit af.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet erg zou vinden als men naar mij Marokkaan! zou schreeuwen. Dan schreeuw ik terug Yes !!! En maak een powerteken.

Natuurlijk ook bleekscheten. Steevast denk ik: "Goede algemene ontwikkeling mij als jood te hebben herkend."

mark61
30-05-11, 23:29
Hoop opwinding. Ik begrijp niet eens wat er aan de hand is. Dat het hier (uniquement) om Marokkaanse jongens gaat wordt ook maar klakkeloos aangenomen.

Als iemand die kinderen nou eerst eens vangt, en ze vraagt wat ze in hun hoofdjes hadden. Lijkt mij wel vagelijk interessant.

Tomas
31-05-11, 08:32
Feitenmateriaal dat suggereert dat het een Marokkaanse traditie is, is zie ik netjes verwijderd.

super ick
31-05-11, 08:38
Feitenmateriaal dat suggereert dat het een Marokkaanse traditie is, is zie ik netjes verwijderd.

Ja Tomas de afdeling censuur is actief de laatste week. Selectief, actief.

super ick
31-05-11, 08:39
Hoop opwinding. Ik begrijp niet eens wat er aan de hand is.

Zou wel los lopen. Niets aan de hand. Waar is de rooibosthee? Kopje iemand?

Mark
31-05-11, 09:01
tijdens een voetbal wedstrijd is iets anders dan tijdens een begrafenis, maar goed sommige mensen hebben overal schijt aan. En die mensen moeten niet raar opkijken als een dag niet al te ver in de toekomst wij ook schijt aan hen zullen hebben.

Bart.NL
31-05-11, 09:01
Ja Tomas de afdeling censuur is actief de laatste week. Selectief, actief.

Censuur werkt alleen averechts.

Het wekt de indruk dat er iets te verbergen is.

mark61
31-05-11, 09:25
Feitenmateriaal dat suggereert dat het een Marokkaanse traditie is, is zie ik netjes verwijderd.

Ik had twee berichten gemeld omdat ik vind dat er grenzen zijn. En omdat ik vind dat dat 'beheer' een keer iets moet laten horen.

Maar dat doen ze niet, ze poetsen snel het vlekje weg, en alle andere posts die erbij horen.

Schlemielig vind ik dat.

mark61
31-05-11, 09:26
Zou wel los lopen. Niets aan de hand. Waar is de rooibosthee? Kopje iemand?

Ik wil eerst precies weten wat er aan de hand is voor ik begin te gillen.

Jij niet. Jij wil alleen maar je vooroordelen bevestigd zien en onwetend meehuilen met de wolven in het bos.

mark61
31-05-11, 09:31
Censuur werkt alleen averechts.

Het wekt de indruk dat er iets te verbergen is.

Er is ook iets te verbergen.

Ik heb liever dat het blijft staan en iemand een positie inneemt.

knuppeltje
31-05-11, 09:45
Buiten het feit om dat dit getuigt van elk gebrek aan respect en fatsoen, is het ook een verschrikkelijke vorm van antisemitisme,..

Het eerste zeer zeker en dat is volgens mij het gevolg van een gebrekkige opvoeding. Volgens mij waren die gastjes nog te jong en te dom om zich echt bewust antisemitisch te gedragen, maar voor mij zou er toch eens zeer ernstig met hen gesproken moeten worden.
Maar ja, zolang er geen voetbalwedstrijd wordt gestaakt als er verbaal weer eens massaal flink over de schreef wordt gegaan door het publiek, wat moet je dan tegen die gastjes zeggen?

justus
31-05-11, 11:03
Het eerste zeer zeker en dat is volgens mij het gevolg van een gebrekkige opvoeding. Volgens mij waren die gastjes nog te jong en te dom om zich echt bewust antisemitisch te gedragen, maar voor mij zou er toch eens zeer ernstig met hen gesproken moeten worden.
Maar ja, zolang er geen voetbalwedstrijd wordt gestaakt als er verbaal weer eens massaal flink over de schreef wordt gegaan door het publiek, wat moet je dan tegen die gastjes zeggen?


als aanhangsels van zekere club zich joden noemen moet je niet raar kijken als supporters van andere clubs die geuzennaam tegen hen gebruiken met gehamas en zo. datzelfde zie je bij twente met vuurwerkgeluiden en zo zijn er nog wel wat te vinden. actie-reactie dus. dat het cidi en andere perfide clubjes dat onmiddellijk rekenen tot antisemitisme geeft slechts aan dat die clubjes erg lange tenen hebben en niet in staat zijn tot proportioneel denken en relativering.

ik ben indo. als mensen mij indo noemen ben ik daar trots op. als ik jood zou zijn zou dat niet wezenlijk anders zijn denk ik. echter, joden vinden nogal vaak iets antisemitisch...kwestie van raciale onzekerheid vrees ik.

Tomas
31-05-11, 11:06
Schaap is blijkbaar niet de enig die het fenomeen 'begravenisstoet' een volstrekt irrelevant puntje vind. Moet er nog steeds aan wennen. Magoed, het draait om jullie.

justus
31-05-11, 11:07
Schaap is blijkbaar niet de enig die het fenomeen 'begravenisstoet' een volstrekt irrelevant puntje vind. Moet er nog steeds aan wennen. Magoed, het draait om jullie.

je moet een ander niet storen in zijn/haar rouw. dat is absoluut onfatsoenlijk.

Tomas
31-05-11, 11:08
je moet een ander niet storen in zijn/haar rouw. dat is absoluut onfatsoenlijk.

Storen. Ah, zo zie je dat. Ja, vervelend.

H.P.Pas
31-05-11, 12:04
Ik wil eerst precies weten wat er aan de hand is voor ik begin te gillen.



:jammer: Lage driftgraad. Verdacht.

rikky
31-05-11, 12:19
Een begrafenisonderneming uit Hoogland (dat ligt ergens in de buurt van Amersfoort) heeft het helemaal gehad met Marokkaanse jongeren die voor overlast zorgen tijdens begrafenissen. In een open brief gericht aan scholen, moskeeën en politici doen directeur Gré te Braak en haar chauffeur Jan Smit hun beklag. "Hier moeten we iets aan doen. Als je alles verzwijgt, worden er ook geen maatregelen genomen."

Te Braak, directeur van UVZ Uitvaartverzorging, was vorige week donderdag onderweg van Hoogland naar Leusden met een rouwstoet. In het AD vertelt ze dat de stoet gezelschap kreeg van een groep jochies die "Joden, Joden!" scandeerden. "Marokkaanse jongens", zegt Te Braak. "Nog geen zestien, want ze hadden geen scooters."

Het groepje fietste een tijdje, luid schreeuwend, mee met de rouwstoet. "Ze willen niets anders dan kwetsen, zo erg mogelijk. Joden gebruiken als scheldwoord en dan ook nog bij een uitvaart! Ik weet niet wat hen bezielt," aldus Te Braak.

Hatert
31-05-11, 12:23
Schaap is blijkbaar niet de enig die het fenomeen 'begravenisstoet' een volstrekt irrelevant puntje vind. Moet er nog steeds aan wennen. Magoed, het draait om jullie.

Doe niet zo mongolisch en gluiperig.

Als je het goed gelezen hebt dan heb ik al gezged dat het niet kan.

Mijn reaktie is gericht op de racistische uitspraak van Slinger waar hij het hele Marokkaanse volk van allerlei kwalijke etiketten voorziet en dat alleen maar naar aanleiding van een ingezonden brief van een chauffeur die denkt dat het marokkanen waren en die dat volgens hem uit anti-semitisme roepen.

IK geef als voorbeeld aan dat als het Marokkanen waren dat zij dat geleerd hebben in Nederland en zij dus goed geintegreerd zijn. En als je dan toch over volk spreekt dan kan hij zijn commentaar meteen toepassen op het Nederlandse volk.

Dergelijke racistische uitspraken zoals die van slinger zijn zo gemeengoed geworden dat jullie dat niet eens opmerken en de balans daardoor totaal zoek is. Een beetje verongelijkt doen maar tegelijkertijd de uitlatingen van bijvoorbeeld nazi-slinger totaal normaal vinden.

mark61
31-05-11, 12:31
:jammer: Lage driftgraad. Verdacht.

Ja gedraag ik me een keer is het weer niet goed.

Ik begrijp dat ik wel mag schelden, maar alleen tegen de goeie slechteriken.

mark61
31-05-11, 12:32
Die filmpjes zijn allemaal van voetbalsupporters. Krom genoeg hebben supporters van Ajax zichzelf deze naam als geuzennaam aangemeten. Niet uit antisemitisch of politiek motief.

Deze Marokkaantjes scholden mensen uit die hun dierbare weg gingen brengen. Je zou je vader maar gaan begraven. Godverdomme wat een tuig!

Superdick de la Tourette.

mark61
31-05-11, 12:50
Doe niet zo mongolisch en gluiperig.

Vervolgens gaf je zelf een staaltje van ernstig grensoverschrijdend gedrag.

Dus was mijn vraag: wou je nou demonstreren dat het iets Marokkaans is, dat totale gebrek aan respect en decorum?

nour_islam
31-05-11, 12:51
Een begrafenisonderneming uit Hoogland (dat ligt ergens in de buurt van Amersfoort) heeft het helemaal gehad met Marokkaanse jongeren die voor overlast zorgen tijdens begrafenissen. In een open brief gericht aan scholen, moskeeën en politici doen directeur Gré te Braak en haar chauffeur Jan Smit hun beklag. "Hier moeten we iets aan doen. Als je alles verzwijgt, worden er ook geen maatregelen genomen."

Te Braak, directeur van UVZ Uitvaartverzorging, was vorige week donderdag onderweg van Hoogland naar Leusden met een rouwstoet. In het AD vertelt ze dat de stoet gezelschap kreeg van een groep jochies die "Joden, Joden!" scandeerden. "Marokkaanse jongens", zegt Te Braak. "Nog geen zestien, want ze hadden geen scooters."

Het groepje fietste een tijdje, luid schreeuwend, mee met de rouwstoet. "Ze willen niets anders dan kwetsen, zo erg mogelijk. Joden gebruiken als scheldwoord en dan ook nog bij een uitvaart! Ik weet niet wat hen bezielt," aldus Te Braak.

het bericht zit vol insinuaties. ze waren nog geen 16 want ze hadden geen scooter!! wat voor bullshit is dat? heeft ie ze gevraagd naar hun nationaliteit?

H.P.Pas
31-05-11, 12:53
Als je het goed gelezen hebt dan heb ik al gezged dat het niet kan.


Ik heb het uitstekend gelezen.
'Joden' jouwen bij een voetbalwedstrijd of bij een begrafenis is alletwee ziek.
Het laatste is echter aanzienlijk zieker dan het eerste. Jij stelt ze aan elkaar gelijk zodat je het tweede(NK4-specifiek) kunt 'analyseren' als een imitatie van het eerste (K4-specifiek); als een vorm van integratie dus, schuld van de K4.
Tomas zegt het wat korter: de context begrafenis schijnt je niet te interesseren. En daar heeft hij gelijk in.

Eke
31-05-11, 12:54
Als iemand die kinderen nou eerst eens vangt, en ze vraagt wat ze in hun hoofdjes hadden. Lijkt mij wel vagelijk interessant.


Hmmm...je voelt al wat opvoedneigingen, Mark...



De stoet even laten stoppen en deze kinderen meevragen naar voren.....

Naar de kist....
"Zo eindigt het jongens. Hartstikke verdrietig."

"Schelden doe je niet.. Zeker niet als mensen in de rouw zijn."







Wedden dat het werkt. Nu maar hopen dat er kindvriendelijke mensen in de volgauto's zitten :hihi: Anders : familierelletje....


Ik zou die guppies niet verder toespreken (rouw). Een andere keer leren ze wel dat "Joden"
net als hen gewone mensen zijn.

knuppeltje
31-05-11, 12:57
ik ben indo. als mensen mij indo noemen ben ik daar trots op. als ik jood zou zijn zou dat niet wezenlijk anders zijn denk ik. echter, joden vinden nogal vaak iets antisemitisch...kwestie van raciale onzekerheid vrees ik.

Gelukkig wordt er in het stadion niet massaal gezongen dat indo's aan het gas moeten, van joden wel.

Hatert
31-05-11, 12:59
Ik heb het uitstekend gelezen.
'Joden' jouwen bij een voetbalwedstrijd of bij een begrafenis is alletwee ziek.
Het laatste is echter aanzienlijk zieker dan het eerste. Jij stelt ze aan elkaar gelijk zodat je het tweede(NK4-specifiek) kunt 'analyseren' als een imitatie van het eerst (K4-specifiek); als een vorm van integratie dus, schuld van de K4.
Tomas zegt het wat korter: de context begrafenis schijnt je niet te interesseren. En daar heeft hij gelijk in.


De hele begravenmis intresseert me niet. Ik ben geintersseerd in de racistische uitspraak van Slinger, jullie stilzwijgen hierover en het verongelijkt wijzen naar Marokkanen.

Ik vind als duizenden volwassenen iets uitkramen zieker dan als het een paar kinderen zijn.

Eke
31-05-11, 13:09
De hele begravenmis intresseert me niet. Ik ben geintersseerd in de racistische uitspraak van Slinger, jullie stilzwijgen hierover en het verongelijkt wijzen naar Marokkanen.

Ik vind als duizenden volwassenen iets uitkramen zieker dan als het een paar kinderen zijn.

Sorry, ik lees steekproefgewijs. Heeft Slinger iets superl*lligs gezegd ?

De mensen op dit forum zijn geen doorsnede van de Nederlandse bevolking. Het zijn er veeeeel te weinig. We zijn allemaal uniek hier. Min of meer dan, he :p

knuppeltje
31-05-11, 13:10
Sorry, ik lees steekproefgewijs. Heeft Slinger iets superl*lligs gezegd ?

Doet hij dat wel eens niet dan? :confused:

Soldim
31-05-11, 13:11
De hele begravenmis intresseert me niet. Ik ben geintersseerd in de racistische uitspraak van Slinger, jullie stilzwijgen hierover en het verongelijkt wijzen naar Marokkanen.


Datbewijst eens te meer jou ontzettende ego-centische instelling -- je zoekt naar iets waarover je kunt huilebalken, het centrale punt negerend. Zolang je kunt roepen dat je gediscrimineert en achter gesteld wordt (neem jij Slinger echt serieus? -- je zou de enige zijn, hier) is de rest voor jou bijzaak. Elke discusie waaraan je bijdraagt of die je initieer schijnt voor jou hetzelfde doel te hebben: Hatert/De Marokaan/De Moslim als zielig slachtoffer van de verdervelijke, godeloze Westerse K4.

H.P.Pas
31-05-11, 13:12
Sorry, ik lees steekproefgewijs. Heeft Slinger iets superl*lligs gezegd ?


Nee. Schaap heeft dringende een red herring nodig, dat is alles.

justus
31-05-11, 13:15
Gelukkig wordt er in het stadion niet massaal gezongen dat indo's aan het gas moeten, van joden wel.

nee. in stadions zou ik dat overigens ook niet serieus nemen. buiten het stadion zijn er genoeg mensen die indo's voor pinda uitmaken. doorgaans verbeter ik ze dan met de opmerking dat zulks katjang heet in bahasa...
die lieden weten niet beter, moet je daar dan echt kwaad om worden?

en laten we wel wezen, joden maken zich nou ook niet echt populair. de orthodoxen gedragen zich bepaald hautain en vinden zich beter, de zionisten doen niet anders dan duitse methoden gebruiken om palestijnen te onderdrukken...het gas is nog niet gebruikt, verder zijn de meeste zaken helaas wel gebruikt. met dat soort acties wordt je niet geliefder als jood. en tot slot hebben ze het cidi die niet anders doet dan propageren hoe zielig de joden zijn, draagt ook niet echt bij tot verbroedering. als onwillekeurig welke allochtoon dan ook onmiddellijk begint te janken dat ie gediscrimineerd wordt, neemt de sympathie voor die allochtoon af. joden hebben het leeuwendeel van hun sympathie verspeeld.

H.P.Pas
31-05-11, 13:18
De hele begravenmis intresseert me niet.

Het is het topic-onderwerp.


Het is niet mijn ambitie uitsluitend dingen te schrijven die jou interesseren.
:aanwal: Godbeware.


Dat geldt voor meerdere prikkers hier.
:jammer: Narcistisch dreinbaasje.

Hatert
31-05-11, 13:23
Het is het topic-onderwerp.

Het topic onderwerp is Marokkanen criminaliseren. Dat weet jij net zo goed als ik. Slinger borduurt daar verder op door het hele Marokkaanse volk te criminaliseren en van een kwaadaardig etiket te voorzien.



Dat geldt voor meerdere prikkers hier.
:jammer: Narcistisch dreinbaasje

Als je tegen jezelf praat dan kun je dat beter in je hoofd doen. Ik ben niet geintresseerd in praatjes die je met jjezelf voert.

Eke
31-05-11, 13:23
nee. in stadions zou ik dat overigens ook niet serieus nemen. buiten het stadion zijn er genoeg mensen die indo's voor pinda uitmaken. doorgaans verbeter ik ze dan met de opmerking dat zulks katjang heet in bahasa...
die lieden weten niet beter, moet je daar dan echt kwaad om worden?

en laten we wel wezen, joden maken zich nou ook niet echt populair. de orthodoxen gedragen zich bepaald hautain en vinden zich beter, de zionisten doen niet anders dan duitse methoden gebruiken om palestijnen te onderdrukken...het gas is nog niet gebruikt, verder zijn de meeste zaken helaas wel gebruikt. met dat soort acties wordt je niet geliefder als jood. en tot slot hebben ze het cidi die niet anders doet dan propageren hoe zielig de joden zijn, draagt ook niet echt bij tot verbroedering. als onwillekeurig welke allochtoon dan ook onmiddellijk begint te janken dat ie gediscrimineerd wordt, neemt de sympathie voor die allochtoon af. joden hebben het leeuwendeel van hun sympathie verspeeld.

Mannnnn, dat is toch maar een deel van Joden, die Neo-Zionisten*.
Het overgrote deel van de Joden in de wereld treft geen blaam. Be honest. Er zijn er steeds meer die zich uitspreken tegen onderdrukking van Palestijnse Arabieren en tegen landje-pik.
Dat betekent dus dat ze zich openlijk uitspreken. En hoeveel mensen spreken zich niet openlijk uit nog maar voelen tegenstand in hun hart. Het zijn mensen- Godzijdank.

*En als je erover nadenkt : hoeveel Neo-zionisten hobbelen gewoon maar mee met de stroom. Daar zijn wij mensen ook goed in.

Hatert
31-05-11, 13:25
Sorry, ik lees steekproefgewijs. Heeft Slinger iets superl*lligs gezegd ?

De mensen op dit forum zijn geen doorsnede van de Nederlandse bevolking. Het zijn er veeeeel te weinig. We zijn allemaal uniek hier. Min of meer dan, he :p

Ik heb het ovcer deze reaktie:



Dit volkje krijgt wel voeding, maar geen opvoeding. We zitten er als samenleving maar mooi mee.

http://www.maroc.nl/forums/4704716-post3.html

Eke
31-05-11, 13:30
Ik heb het ovcer deze reaktie:




http://www.maroc.nl/forums/4704716-post3.html

Wat een zeik-opmerking van Slinger. Proeven we hier "last hebben van meerderwaardigheidgevoelens" :p ?Wake up, Slinger, je kan veel beter !

Tomas
31-05-11, 13:30
Ach zit ie weer in z'n slachtoffer rol. Maakt ook niet uit wat er is gebeurd, Schaap is altijd zieliger.

Tomas
31-05-11, 13:32
Wat een zeik-opmerking van Slinger. Proeven we hier "last hebben van meerderwaardigheidgevoelens" :p ?Wake up, Slinger !

Stel je niet aan, dat volkje is nog een stuk milder dan alle schijnheilige K4. Jouw selectieve verontwaardiging stopt nooit te verbazen.

knuppeltje
31-05-11, 13:32
nee. in stadions zou ik dat overigens ook niet serieus nemen. buiten het stadion zijn er genoeg mensen die indo's voor pinda uitmaken. doorgaans verbeter ik ze dan met de opmerking dat zulks katjang heet in bahasa...
die lieden weten niet beter, moet je daar dan echt kwaad om worden?

en laten we wel wezen, joden maken zich nou ook niet echt populair. de orthodoxen gedragen zich bepaald hautain en vinden zich beter, de zionisten doen niet anders dan duitse methoden gebruiken om palestijnen te onderdrukken...het gas is nog niet gebruikt, verder zijn de meeste zaken helaas wel gebruikt. met dat soort acties wordt je niet geliefder als jood. en tot slot hebben ze het cidi die niet anders doet dan propageren hoe zielig de joden zijn, draagt ook niet echt bij tot verbroedering. als onwillekeurig welke allochtoon dan ook onmiddellijk begint te janken dat ie gediscrimineerd wordt, neemt de sympathie voor die allochtoon af. joden hebben het leeuwendeel van hun sympathie verspeeld.

Katjang, heb het woord ooit wel eens gehoord, maar heb nooit de moeite genomen om uit te vissen wat het betekende.

Maar de holocaust is nog steeds een zeer gevoelig onderwerp, en dus is massaal roepen dat de joden weer aan het gas moeten ook een zeer gevoelig, en terecht.

Wij hebben vroeger vele zeer ernstige misdaden begaan in Indonesië, maar wij waren er niet op uit om georganiseerd alle Indonesiërs uit te roeien, dan konden ze tenslotten niet meer op de plantages afgebeuld worden. Dat werd in Europa wel geprobeerd met de joden, onder anderen met gas. Daarom vind ik dat elke voetbalwedstrijd acuut gestaakt moet worden zo gauw die spreekkoren weer opduiken.

Het CDI hadden ze van mij allang mogen opruimen, maar dat zal geen verrassing zijn.

Eke
31-05-11, 13:34
Stel je niet aan, dat volkje is nog een stuk milder dan alle schijnheilige K4. Jouw selectieve verontwaardiging stopt nooit te verbazen.

Je kent me ???? Ik ken jou dus niet. Nou ja, nauwelijks. Je houdt van pijlen richten.

knuppeltje
31-05-11, 13:35
?Wake up, Slinger, je kan veel beter !

Dat valt ernstig te betwijfelen.

Hatert
31-05-11, 13:39
Ach zit ie weer in z'n slachtoffer rol. Maakt ook niet uit wat er is gebeurd, Schaap is altijd zieliger.

Schaap huilt niet, schaap verklaart dat het gehuil van zijn opponenten hypocriet is.

Zo gaan de discussies hier altijd. Er wordt een individuele geval gezocht, waarna onze autochtine vriendjes daarmee gelijk de hele Marokkaanse gemenschap mee willen criminalsiren en meteen allerlei verbeterde en moderne nazi methoden voor de Marokkaanse gemeenschap in petto hebben.

Dat intresseert mij en bestrijd ik graag.

H.P.Pas
31-05-11, 13:42
Het topic onderwerp is Marokkanen criminaliseren. Dat weet jij net zo goed als ik.

Ik weet dat dat de enige snaar op jouw viool is. Mij interesseert het in dit verband nu even niet.

Aristos
31-05-11, 13:48
Gelukkig mag men nu 130 km/uur. Hou je echt niet bij hoor op de scooter of fiets.

Tomas
31-05-11, 13:50
Je kent me ???? Ik ken jou dus niet. Nou ja, nauwelijks. Je houdt van pijlen richten.

Als je dit nu terug leest, denk dan zelf ook niet; waar slaat dit eigenlijk op? Vragen of ik je ken? Ja, ik ken je godomme al jaren.

nour_islam
31-05-11, 13:53
"Het bewijst maar weer eens ten overvloede wat voor vuil Marokkanen zijn. Totaal geen respect en kom nu niet aan met het zeik verhaal dat het er maar enkele zijn,maar dit is een gebrek aan hun opvoeding. Dit betekend dus dat de gehele Marokkaanse samenleving in en in verrot is. Wilders heeft dus wederom gelijk.
EG, Schiedam | 12:58 | 31.05.11"

is Slinger ook actief op telegraaf.nl?

Eke
31-05-11, 14:02
Als je dit nu terug leest, denk dan zelf ook niet; waar slaat dit eigenlijk op? Vragen of ik je ken? Ja, ik ken je godomme al jaren.

:) Wat leuk !

Ik heb altijd het gevoel....'ik ken maar een klein deeltje van jullie', want ik lees alleen maar korte zinnetjes....zonder bijbehorende communicatie van toongebruik, gebaren, e.d.

Toch probeer ik me meestal in te leven en het geschrevene te plaatsen.
Maar als ik jou in een groep prikkers in reallife zou ontmoeten, zou je me echt moeten helpen..met je naam. En je bent een jonkie, dat selekteert ook al.. Of ben je inmiddels 40 + ?

Eke
31-05-11, 14:05
Gelukkig mag men nu 130 km/uur. Hou je echt niet bij hoor op de scooter of fiets.


:hihi: Ik zie zo'n stoet al scheuren ! Levens-gevaarlijk, dat wel :hihi:

Hatert
31-05-11, 14:09
Ik weet dat dat de enige snaar op jouw viool is. Mij interesseert het in dit verband nu even niet.

Je bent met niets anders bezig dan mij te achtervolgen met je ad hominem argumenten.

Slinger
31-05-11, 14:11
Wat een zeik-opmerking van Slinger. Proeven we hier "last hebben van meerderwaardigheidgevoelens" :p ?Wake up, Slinger, je kan veel beter !

Nou, ik vind het nog een vriendelijke opmerking. Ik heb nog zo mijn best gedaan om het effect wat te verzachten door een verkleinwoord te gebruiken: volkje, bijna een liefkozing dus. Maar ja, waarschijnlijk is dat het juist dat Hatert in de gordijnen jaagt.

H.P.Pas
31-05-11, 14:14
Schaap is blijkbaar niet de enig die het fenomeen 'begravenisstoet' een volstrekt irrelevant puntje vind.


Doe niet zo mongolisch en gluiperig.
Als je het goed gelezen hebt dan heb ik al gezged dat het niet kan.







De hele begravenmis intresseert me niet.

:aanwal: Het blijft een gave..

Slinger
31-05-11, 14:15
Doe niet zo mongolisch en gluiperig.

Als je het goed gelezen hebt dan heb ik al gezged dat het niet kan.

Mijn reaktie is gericht op de racistische uitspraak van Slinger waar hij het hele Marokkaanse volk van allerlei kwalijke etiketten voorziet en dat alleen maar naar aanleiding van een ingezonden brief van een chauffeur die denkt dat het marokkanen waren en die dat volgens hem uit anti-semitisme roepen.

IK geef als voorbeeld aan dat als het Marokkanen waren dat zij dat geleerd hebben in Nederland en zij dus goed geintegreerd zijn. En als je dan toch over volk spreekt dan kan hij zijn commentaar meteen toepassen op het Nederlandse volk.

Dergelijke racistische uitspraken zoals die van slinger zijn zo gemeengoed geworden dat jullie dat niet eens opmerken en de balans daardoor totaal zoek is. Een beetje verongelijkt doen maar tegelijkertijd de uitlatingen van bijvoorbeeld nazi-slinger totaal normaal vinden.

Jij ziet overal racisme, maar je bent zelf de grootste racist.

Hatert
31-05-11, 14:17
:aanwal: Het blijft een gave..

Ad hominemargument.

Hatert
31-05-11, 14:17
Jij ziet overal racisme, maar je bent zelf de grootste racist.

Ad hominem argument.

H.P.Pas
31-05-11, 14:18
Je bent met niets anders bezig dan mij te achtervolgen met je ad hominem argumenten.

Je begrijpt kennelijk nog steeds niet wat een ad hominem argument is. Ik heb het toch diverse malen uitgelegd.

Eke
31-05-11, 14:18
"Het bewijst maar weer eens ten overvloede wat voor vuil Marokkanen zijn. Totaal geen respect en kom nu niet aan met het zeik verhaal dat het er maar enkele zijn,maar dit is een gebrek aan hun opvoeding. Dit betekend dus dat de gehele Marokkaanse samenleving in en in verrot is. Wilders heeft dus wederom gelijk.
EG, Schiedam | 12:58 | 31.05.11"

is Slinger ook actief op telegraaf.nl?

Dit stond in de Telegraaf ? Wat een engerd. Dit is nou puur racisme.
Je hebt een aanklacht ingediend, Nour Islam ? Of je verzamelt handtekeningen daarvoor ?

Er zijn gewoon grenzen. Ja,kinderen mogen ook niet schelden tegen een stoet, maar daar is uitgesproken opvoeding nog voor...

Maar een volwassene is verder in z'n ontwikkeling, mag je hopen.


Slinger-bashen ? Toch maar niet, Nour-Islam.Pak hem -of wie dan ook- op de inhoud van z'n teksten en geef hem van repliek !

Slinger
31-05-11, 14:19
"Het bewijst maar weer eens ten overvloede wat voor vuil Marokkanen zijn. Totaal geen respect en kom nu niet aan met het zeik verhaal dat het er maar enkele zijn,maar dit is een gebrek aan hun opvoeding. Dit betekend dus dat de gehele Marokkaanse samenleving in en in verrot is. Wilders heeft dus wederom gelijk.
EG, Schiedam | 12:58 | 31.05.11"

is Slinger ook actief op telegraaf.nl?

Wanneer heb jij mij dergelijke woorden en kwalificaties zien gebruiken?

Hatert
31-05-11, 14:20
Je begrijpt kennelijk nog steeds niet wat een ad hominem argument is. Ik heb heb toch diverse malen uitgelegd.

Niet gaan trollen aub. Graag inhoudelijke discussies. Etiketten die je aan mijn persoon hangt ben ik niet in geintresseerd.

Eke
31-05-11, 14:24
Nou, ik vind het nog een vriendelijke opmerking. Ik heb nog zo mijn best gedaan om het effect wat te verzachten door een verkleinwoord te gebruiken: volkje, bijna een liefkozing dus. Maar ja, waarschijnlijk is dat het juist dat Hatert in de gordijnen jaagt.

O, je verveelt je en wilt Hatert de gordijnen injagen ?


Dat soort dingen (je betreffende quote)moet je niet zeggen, Slinger. Het klopt niet.

Je bent toch een wel-denkende man...!

Slinger
31-05-11, 14:24
Ad hominem argument.

Toch jammer dat ze dat op het gymnasium niet beter aan jou hebben uitgelegd.

Bart.NL
31-05-11, 14:26
O, je verveelt je en wilt Hatert de gordijnen injagen?

Dat is niet nodig. Hij zit daar al tijden.

Slinger
31-05-11, 14:28
O, je verveelt je en wilt Hatert de gordijnen injagen ?


Dat soort dingen (je betreffende quote)moet je niet zeggen, Slinger. Het klopt niet.

Je bent toch een wel-denkende man...!

Nee hoor, hij kwam er pas later bij. En nu voel ik me toch gedwongen om me te verdedigen. Ik bedoel er namelijk helemaal niets racistisch mee. Rellende supporters van een voetbalclub kun je ook 'dat volk' noemen.

Hatert
31-05-11, 14:29
Ik denk dat het een verzonnen verhaaltje is van de chauffeur.

Volgens Te Braak gingen de Marokkaanse jongens minutenlang door met het lastigvallen van de rouwstoet, waarna ze eindelijk afhaakten. Ze heeft geen goed woord voor de bewuste groep jongens over. "Het feit dat ze dat doen, terwijl ze zien dat het een rouwstoet is en ze weten dat de inzittenden extra kwetsbaar zijn." Volgens Te Braak hebben de nabestaanden gelukkig niks meegekregen van de onbeschofte verstoring.


......................................

Bizar eigenlijk dat het alleen de directeur en de chauffeur is opgevallen in hele rouwstoet.

Hatert
31-05-11, 14:30
Dat is niet nodig. Hij zit daar al tijden.

Mind you own bussiness marsmannetjes-believer.

Hatert
31-05-11, 14:32
Toch jammer dat ze dat op het gymnasium niet beter aan jou hebben uitgelegd.

Ze hebben me wel uitgelegd wat racisme is en hoe dat op gluiperige wijze geuit wordt.

Slinger
31-05-11, 14:33
Ze hebben me wel uitgelegd wat racisme is en hoe dat op gluiperige wijze geuit wordt.

Dat heb je ook niet goed begrepen.

Hatert
31-05-11, 14:35
Dat heb je ook niet goed begrepen.

Voldoende om je als een gluiperige trol achter me aan te laten huppelen.

H.P.Pas
31-05-11, 14:41
Ad hominemargument.

:student: Fout.

Slinger
31-05-11, 14:41
Voldoende om je als een gluiperige trol achter me aan te laten huppelen.

Jij begon met reageren op mij hoor, kijk maar na. Hoe dan ook valt het niveau van je scheldwoorden in dit topic me tegen. Jij moet het toch net zo goed kunnen als die Marokkaanse rotjochies.

super ick
31-05-11, 14:43
:jammer: Lage driftgraad. Verdacht.

Alles wat tegen je overtuiging in gaat kan je natuurlijk ook wegrelativeren.

Was het wel een echte begrafenisstoet?
Heeft de chauffeur van de rouwauto misschien zijn middelvinger eerst opgestoken?
Liegt de chauffeur?
etc,
etc

Hatert
31-05-11, 14:46
Jij begon met reageren op mij hoor, kijk maar na. Hoe dan ook valt het niveau van je scheldwoorden in dit topic me tegen. Jij moet het toch net zo goed kunnen als die Marokkaanse rotjochies.

Ik ben direct , niet gluiperig en sneeky.

super ick
31-05-11, 14:46
Superdick de la Tourette.

Origineel :hihi:

Slinger
31-05-11, 14:47
Ik ben direct , niet gluiperig en sneeky.

Nou, laat dan maar eens iets direct horen...

Hatert
31-05-11, 14:48
:student: Fout.

Onjuist.

Ad hominem is een begrip uit het Latijn en betekent "op de man".

In een debat noemt men een argument ad hominem wanneer het betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf. Dergelijke argumenten worden als oneigenlijk beschouwd.

Hatert
31-05-11, 14:50
Nou, laat dan maar eens iets direct horen...

Lees maar

http://www.maroc.nl/forums/4705274-post35.html

super ick
31-05-11, 14:50
Ik denk dat het een verzonnen verhaaltje is van de chauffeur.

Volgens Te Braak gingen de Marokkaanse jongens minutenlang door met het lastigvallen van de rouwstoet, waarna ze eindelijk afhaakten. Ze heeft geen goed woord voor de bewuste groep jongens over. "Het feit dat ze dat doen, terwijl ze zien dat het een rouwstoet is en ze weten dat de inzittenden extra kwetsbaar zijn." Volgens Te Braak hebben de nabestaanden gelukkig niks meegekregen van de onbeschofte verstoring.


......................................

Bizar eigenlijk dat het alleen de directeur en de chauffeur is opgevallen in hele rouwstoet.

O dat kan jij je niet voorstellen?
Vaak zijn de raampjes geblindeerd, bovendien staan ze, i.t.t. de chauffeur niet zo open voor de omgeving.
Gelukkig maar in dit geval.

Hatert
31-05-11, 14:54
O dat kan jij je niet voorstellen?
Vaak zijn de raampjes geblindeerd, bovendien staan ze, i.t.t. de chauffeur niet zo open voor de omgeving.
Gelukkig maar in dit geval.

:haha:

Geblindeerd voor wie? en als je minutenlang gevolgd wordt met geschreeuw dan zie je dat natuurliujk niet en zijn de ruiten zo dik dat je geen geluid meer hoort.

Ofcourse!

H.P.Pas
31-05-11, 14:58
Ik ben direct , niet gluiperig en sneeky.

Maar niet heus. (http://www.maroc.nl/forums/4705469-post68.html)

Eke
31-05-11, 14:58
Nee hoor, hij kwam er pas later bij. En nu voel ik me toch gedwongen om me te verdedigen. Ik bedoel er namelijk helemaal niets racistisch mee. Rellende supporters van een voetbalclub kun je ook 'dat volk' noemen.


Ja, zo kun je het ook lezen. Excuus, Slinger. Je bedoelde die kluwen schreeuwertjes.

Slinger
31-05-11, 15:00
Ja, zo kun je het ook lezen. Excuus, Slinger. Je bedoelde die kluwen schreeuwertjes.

Precies!

super ick
31-05-11, 15:01
:haha:

Geblindeerd voor wie? en als je minutenlang gevolgd wordt met geschreeuw dan zie je dat natuurliujk niet en zijn de ruiten zo dik dat je geen geluid meer hoort.

Ofcourse!

Kijk eens beter uit je doppen dan zou je zien de achterrampjes vaak voorzien van gordijntjes. Om nabestaanden een beetje privacy te geven.
Het is dan heel goed mogelijk dat dergelijke zaken je ontgaan. Die mensen waren met zichzelf en elkaar bezig en niet met de omgeving.

Uiteraard kom jij weer aanzakken met je discriminatiespook omdat er 1 trol het woord volkje gebruikt. Laat die ene trol en hou je opmerking dat die begrafenisstoet je niets interesseerd ook maar voor je. Daar draaid namelijk het hele topic om.

Mensen die een dierbare de laatste eer proberen te bewijzen laat je met rust. Het is zo simpel.

Hatert
31-05-11, 15:06
Maar niet heus. (http://www.maroc.nl/forums/4705469-post68.html)

Je kunt wel van alles en nog wat citeren, maar het ondersteunt je standpunt en die van slinger niet

Eke
31-05-11, 15:10
*Uiteraard kom jij weer aanzakken met je discriminatiespook omdat er 1 trol het woord volkje gebruikt.

*Mensen die een dierbare de laatste eer proberen te bewijzen laat je met rust. Het is zo simpel.


*Gerectificeerd. Geen trol. Slingers' volkje was groepje kids.

* Zo simpel is het.






En nu....thee !!!!!! :p


PS.Ik wil nog een duim terugnemen die ik op dit topic uitgedeeld heb. Hoe moet dat ? Kan dat ?

Mark
31-05-11, 15:18
En nu....thee !!!!!! :p

Cohen? :zegniets:

Hatert
31-05-11, 15:22
Kijk eens beter uit je doppen dan zou je zien de achterrampjes vaak voorzien van gordijntjes. Om nabestaanden een beetje privacy te geven.
Het is dan heel goed mogelijk dat dergelijke zaken je ontgaan. Die mensen waren met zichzelf en elkaar bezig en niet met de omgeving.

Uiteraard kom jij weer aanzakken met je discriminatiespook omdat er 1 trol het woord volkje gebruikt. Laat die ene trol en hou je opmerking dat die begrafenisstoet je niets interesseerd ook maar voor je. Daar draaid namelijk het hele topic om.

Mensen die een dierbare de laatste eer proberen te bewijzen laat je met rust. Het is zo simpel.

Ja achterraapje, de mensen zitten niet bij het achterrampje maar midden in. En dsaarbij de gordijntjes zitten bij de auto die de kist vervoert niet bij de mensen. En daarnaast staat dat ze minutenlang met de fiets zijn achtevolg met luide geroep. Dat moeten de nabestaanden topch wel gehoord hebben.

Ik heb allang gezegd dat die begravenis me niet meer intresseert. Dat intresseert de meeste mensen niet. Het enige wat ze intresseert is het woordje Marokkaan. Dat is ook de enige reden dat jij het berichtje hier geplaatst hebt.

H.P.Pas
31-05-11, 15:29
Het enige wat ze intresseert is het woordje Marokkaan.
Het is het enige, wat jou interesseert:

Elke discusie waaraan je bijdraagt of die je initieer schijnt voor jou hetzelfde doel te hebben: Hatert/De Marokaan/De Moslim als zielig slachtoffer van de verdervelijke, godeloze Westerse K4.

Niets aan toe te voegen.

Joesoef
31-05-11, 15:31
Waarom zouden die kinderen dit gedaan hebben, wat was de bedoeling?

Eke
31-05-11, 15:33
Cohen? :zegniets:

Knipoog naar Tomas. Beeldvorming :)

Hatert
31-05-11, 15:34
Datbewijst eens te meer jou ontzettende ego-centische instelling -- je zoekt naar iets waarover je kunt huilebalken, het centrale punt negerend. Zolang je kunt roepen dat je gediscrimineert en achter gesteld wordt (neem jij Slinger echt serieus? -- je zou de enige zijn, hier) is de rest voor jou bijzaak. Elke discusie waaraan je bijdraagt of die je initieer schijnt voor jou hetzelfde doel te hebben: Hatert/De Marokaan/De Moslim als zielig slachtoffer van de verdervelijke, godeloze Westerse K4.

De meeste k4's komen hier hoofdzakelijk met 1 doel en dat is Marokkanen en moslims stigmatiseren, criminaliseren, anti-islam fobie en xenofobie uiten

En als je dan respons krijgt op dergelijke racistische intresse dan moet je niet gaan huilen waarom je reakties krijgt.

H.P.Pas
31-05-11, 15:50
Waarom zouden die kinderen dit gedaan hebben, wat was de bedoeling?

Eén stap verder terug: Wat de bedoeling ook was, begrijpen ze het verschil in context tussen een voetbalrel en een begrafenis ?
Luidt het antwoord nee, zijn het aliens, luidt het ja dan zijn ze bereid voor hun bedoelingen over lijken te gaan.
Dat is een heel verschil al zou zo direct niet kunnen zeggen wat zorgwekkender is.
Speelt het een rol, dat het een K4-begrafenis betrof ?

Eke
31-05-11, 15:50
De meeste k4's komen hier hoofdzakelijk met 1 doel en dat is Marokkanen en moslims stigmatiseren, criminaliseren, anti-islam fobie en xenofobie uiten

.

OK. STOP en kijk naar je uitspraak, Hatert. ALS...als je dat wilt. Je bent vrij daarin.

Klopt het wat je denkt ?

Maak eens een lijstje van die K4s en check of en indien ja, in hoeverre dat waar is. Reality-checking, als het ware. Je hebt er profijt van.

Hatert,Heb je trouwens opgepikt tijdens dit topic dat Slingers' volkje dat kluwentje jonge jongens betrof ? dus geeeeen racisme.




Overigens, gebeuren er zat zaken in onze samenleving die een achteruitgang zijn. Ik las dat het forum bij Elsevier (magazine)verandert is in "instemmings-hoekje"
Een man is gebanned van het forum omdat hij een D'66 -achtig standpunt verkondigde t.a.v. een moslima die op school...uh....ik zoek het nog wel op.http://weblogs.nrc.nl/rechtenbestuur/2011/05/19/de-uitspraak-mag-elsevier-reacties-verwijderen-van-webbezoekers-vanwege-hun-politieke-kleur/

Soldim
31-05-11, 16:05
De meeste k4's komen hier hoofdzakelijk met 1 doel en dat is Marokkanen en moslims stigmatiseren, criminaliseren, anti-islam fobie en xenofobie uiten

In jou narcistische perceptie wellicht; ik zie een andere werkelijkheid.

Eke
31-05-11, 16:06
Eén stap verder terug: Wat de bedoeling ook was, begrijpen ze het verschil in context tussen een voetbalrel en een begrafenis ?
Luidt het antwoord nee, zijn het aliens, luidt het ja dan zijn ze bereid voor hun bedoelingen over lijken te gaan.
Dat is een heel verschil al zou zo direct niet kunnen zeggen wat zorgwekkender is.
Speelt het een rol, dat het een K4-begrafenis betrof ?

In hoeverre worden Marokkaanse Nederlanders hier in een begrafenisstoet ter grave gebracht. Hoeveel procent ongeveer ?

In hoeverre worden ze in het (familie)graf in Marokko nog begraven ?
Schijnt nog goedkoper ook te zijn.


Hoe zit dat ? Wat zegt het die kinderen als ze een rij zwarte limousines of wat dan ook zien. Onderdeel van hun belevingswereld ? Hoe klein/groot is hun wereld ?

nour_islam
31-05-11, 16:44
Wanneer heb jij mij dergelijke woorden en kwalificaties zien gebruiken?

"Dit volkje krijgt wel voeding, maar geen opvoeding. We zitten er als samenleving maar mooi mee."
Weliswaar in andere bewoordingen doch dezelfde kwalificaties

nour_islam
31-05-11, 16:48
Dit stond in de Telegraaf ? Wat een engerd. Dit is nou puur racisme.
Je hebt een aanklacht ingediend, Nour Islam ? Of je verzamelt handtekeningen daarvoor ?

Er zijn gewoon grenzen. Ja,kinderen mogen ook niet schelden tegen een stoet, maar daar is uitgesproken opvoeding nog voor...

Maar een volwassene is verder in z'n ontwikkeling, mag je hopen.


Slinger-bashen ? Toch maar niet, Nour-Islam.Pak hem -of wie dan ook- op de inhoud van z'n teksten en geef hem van repliek !

wel een klacht wegens discriminatie ingediend en reactie is volgens mij verwijderd, maar blijf me wel verbazen dat reactie uberhaupt erdoor is gekomen.

mark61
31-05-11, 16:48
In hoeverre worden Marokkaanse Nederlanders hier in een begrafenisstoet ter grave gebracht. Hoeveel procent ongeveer ?

In hoeverre worden ze in het (familie)graf in Marokko nog begraven ?
Schijnt nog goedkoper ook te zijn.

Hoe zit dat ? Wat zegt het die kinderen als ze een rij zwarte limousines of wat dan ook zien. Onderdeel van hun belevingswereld ? Hoe klein/groot is hun wereld ?

0 <> 100, vooralsnog, als ik het goed begrepen heb. Andere moslims laten zich hier wel begraven.

Maar waarom wou je dat weten? Ze begrijpen het allemaal niet zo?

De bizarre wereld des K4s is ver weg :cheefbek:

Slinger
31-05-11, 16:55
"Dit volkje krijgt wel voeding, maar geen opvoeding. We zitten er als samenleving maar mooi mee."
Weliswaar in andere bewoordingen doch dezelfde kwalificaties

Nee Nour, je moet opgemerkt hebben dat ik nooit zulke onbeschaafde woorden als in die Telegraafreactie gebruik. Voor het overige, zie mijn bericht aan Eke.

Hatert
31-05-11, 16:58
In jou narcistische perceptie wellicht; ik zie een andere werkelijkheid.

Ontkengedrag danwel ad hominemargumenten gebruiken is een beproefde methode van de k4s om hun hypochondrie en minderwaardigheidscomplex te verbergen.

Hatert
31-05-11, 17:03
OK. STOP en kijk naar je uitspraak, Hatert. ALS...als je dat wilt. Je bent vrij daarin.

Klopt het wat je denkt ?

Maak eens een lijstje van die K4s en check of en indien ja, in hoeverre dat waar is. Reality-checking, als het ware. Je hebt er profijt van.

Hatert,Heb je trouwens opgepikt tijdens dit topic dat Slingers' volkje dat kluwentje jonge jongens betrof ? dus geeeeen racisme.




Overigens, gebeuren er zat zaken in onze samenleving die een achteruitgang zijn. Ik las dat het forum bij Elsevier (magazine)verandert is in "instemmings-hoekje"
Een man is gebanned van het forum omdat hij een D'66 -achtig standpunt verkondigde t.a.v. een moslima die op school...uh....ik zoek het nog wel op.http://weblogs.nrc.nl/rechtenbestuur/2011/05/19/de-uitspraak-mag-elsevier-reacties-verwijderen-van-webbezoekers-vanwege-hun-politieke-kleur/

Ik blijf bij mijn uitspraak. De meeste k4s hier komen alleen om hun Marokkanen- en moslimhaat te uiten.

Slinger geloof ik niet. Daar ken ik hem te goed voor. Hij kan alleen wat beter liegen en bedriegen dan sjonnie.

super ick
31-05-11, 17:03
Ja achterraapje, de mensen zitten niet bij het achterrampje maar midden in.

Er zijn verschillende soorten volgauto's. De normale volgauto heeft net als andere auto's gewoon een achterbank.


En dsaarbij de gordijntjes zitten bij de auto die de kist vervoert niet bij de mensen.

De auto die de kist vervoerd heet rouwauto maar daar gaat het hier niet om, het ging om de volgauto's


En daarnaast staat dat ze minutenlang met de fiets zijn achtevolg met luide geroep. Dat moeten de nabestaanden topch wel gehoord hebben.

Hoe dik is dat bord voor jou kop wel niet? Ik heb al uitgelegd hoe dat kan. Lezen a.u.b!!!


Ik heb allang gezegd dat die begravenis me niet meer intresseert.

Dat is jou manco ook. Jij focust niet op het gezwel van een ander maar op het ingescheurde nageltje van je eigen pink. Ikke, ikke, ikke.


Dat intresseert de meeste mensen niet.

Spreek voor jezelf. Ik concludeer anders. Lees anders de reacties nog eens terug.


Het enige wat ze intresseert is het woordje Marokkaan. Dat is ook de enige reden dat jij het berichtje hier geplaatst hebt.

Ik plaats het omdat het een totaal gebrek aan respect weergeeft. Mishandelingen in openbaar vervoer, straatroof, homo's wegtreiteren, etc, etc, etc
Die oververtegenwoordiging in de criminaliteit had ik al als feit aangenomen (wat niet betekend dat ik me er bij neerleg)
Dit is een triest dieptepunt in een hele lange rij. Ik dacht dat we met zijn allen, ja we mogen het ons allemaal aantrekken, niet meer verder konden zinken.

Ik heb een hele hoge incasseringsdrempel maar voor hen had ik graag een uitzondering gemaakt.
En jij ligt hier ook al met zo'n beetje iedereen overhoop. Exemplarisch hoor. Of is dat kwartje ook nog niet gevallen?

Zo zie je maar, niet alle eikels hangen in de boom.

Max Stirner
31-05-11, 17:08
"Dit volkje krijgt wel voeding, maar geen opvoeding. We zitten er als samenleving maar mooi mee."
Weliswaar in andere bewoordingen doch dezelfde kwalificaties



Slinger drukt zich nog heel lief uit .... las ergens anders als commentaar:

'Dit gedrag is het resultaat van een achterlijke cultuur, doordrenkt met een perverse religie, overgebracht door een waardeloze opvoeding'


En zelfs daar zit wat in, vind ik .... tenzij je daadwerkelijk denkt dat :


1) e.e.a. normaal gedrag is voor kinderen van 10 of 12

2) dit gedrag genetisch is bepaald, dus niet aangeleerd

Hatert
31-05-11, 17:17
Er zijn verschillende soorten volgauto's. De normale volgauto heeft net als andere auto's gewoon een achterbank..

Ja und? Het is niet normaal dat mensen uit het achteruitje gaan turen. Mensen kijken eerder uit het raampje naast hun.



De auto die de kist vervoerd heet rouwauto maar daar gaat het hier niet om, het ging om de volgauto's

Hebben de volgautos gordijnen dan? IK heb dat nog nooit gezien. Want dat is immers je argument dat de mensen niets konden zien doordat het geblindeerd is met eenj gordijn.

1. Je was er niet bij.
2. Volgautos hebben geen gordijntje

conclusie: zuiggelul.



Hoe dik is dat bord voor jou kop wel niet? Ik heb al uitgelegd hoe dat kan. Lezen a.u.b!!!

Ik heb je al uitgelegd dat je uitleg superdom is en voor geen meter klopt.


Dat is jou manco ook. Jij focust niet op het gezwel van een ander maar op het ingescheurde nageltje van je eigen pink. Ikke, ikke, ikke.

Mijn manco is dat ik racisme opspoor en bestrijd.


Spreek voor jezelf. Ik concludeer anders. Lees anders de reacties nog eens terug.

Jullie ngeilden op marokkanen meer niet. Jij met je anti-marokkanenreakties heb je ons al jarenlang op getracteerd. Du ga nu niet de vernmoorde onschuld spelen en dat de begrafenis je meer intresseert dan het criminaliseren van Marokkanen.


Ik plaats het omdat het een totaal gebrek aan respect weergeeft. Mishandelingen in openbaar vervoer, straatroof, homo's wegtreiteren, etc, etc, etc
Die oververtegenwoordiging in de criminaliteit had ik al als feit aangenomen (wat niet betekend dat ik me er bij neerleg)
Dit is een triest dieptepunt in een hele lange rij. Ik dacht dat we met zijn allen, ja we mogen het ons allemaal aantrekken, niet meer verder konden zinken.

Conclusie het zijn Marokkanen daarom intresseert het je. Je eerdere ontkenning doe je hiermee te niet. Gewoon eerlijk wezen.


Ik heb een hele hoge incasseringsdrempel maar voor hen had ik graag een uitzondering gemaakt.
En jij ligt hier ook al met zo'n beetje iedereen overhoop. Exemplarisch hoor. Of is dat kwartje ook nog niet gevallen?

Zo zie je maar, niet alle eikels hangen in de boom

Volwassene Lafaards kunnen wel tegen kinderen.

Eric de Blois
31-05-11, 17:20
2) dit gedrag genetisch is bepaald, dus niet aangeleerd

Beiden.

Joesoef
31-05-11, 17:27
'Dit gedrag is het resultaat van een achterlijke cultuur, doordrenkt met een perverse religie, overgebracht door een waardeloze opvoeding'


'Achterlijke cultuur' bedoel je daar slechte opvoeding mee of de Islam?

BoerHarms
31-05-11, 17:36
Het topic onderwerp is Marokkanen criminaliseren. Dat weet jij net zo goed als ik. Slinger borduurt daar verder op door het hele Marokkaanse volk te criminaliseren en van een kwaadaardig etiket te voorzien.


En wat doet madam met haar topics ????

Eric de Blois
31-05-11, 17:40
Mijn manco is dat ik racisme opspoor en bestrijd.

Daarmee heb je veel sucsessen geboekt. Ga zo door.


Jullie geilden op marokkanen meer niet.

Jij als vrouw toch ook? Ze zijn ook best lekker.


Volwassene Lafaards kunnen wel tegen kinderen.

Optreden in groepjes en nette mensen pesten is heel heldhaftig

Eke
31-05-11, 17:41
wel een klacht wegens discriminatie ingediend en reactie is volgens mij verwijderd, maar blijf me wel verbazen dat reactie uberhaupt erdoor is gekomen.



Verbazen ? De Telegraaf zou zich moeten schamen om een platvorm te geven aan discriminatie.

Dat is geen vrijheid van meningsuiting : een potje discrimineren....


De Elsevier verbiedt nu juist weer 'andersdenkenden' (zie een van m'n vorige postings)


:zozo: Maar......deze uitspraken hebben hopelijk een sterke NU-waarde.
Morgen kan het beter zijn !

Max Stirner
31-05-11, 17:47
'Achterlijke cultuur' bedoel je daar slechte opvoeding mee of de Islam?



(Even voor de duidelijkheid, dit zijn niet mijn woorden ... maar wilde ze jullie niet onthouden)


'Cultuur' is uiteraard een combinatie van meerdere zaken, niet beperkt tot -, maar ook zeker niet los te zien van .... Religie.

'Slechte opvoeding kan verwaarlozing zijn, het overbrengen van idiote /intolerante denkbeelden etc .... Of een combinatie uiteraard.

Max Stirner
31-05-11, 17:48
Beiden.


Nee, aangeleerd.

Joesoef
31-05-11, 17:50
(Even voor de duidelijkheid, dit zijn niet mijn woorden ... maar wilde ze jullie niet onthouden)


'Cultuur' is uiteraard een combinatie van meerdere zaken, niet beperkt tot -, maar ook zeker niet los te zien van .... Religie.

'Slechte opvoeding kan verwaarlozing zijn, het overbrengen van idiote /intolerante denkbeelden etc .... Of een combinatie uiteraard.


Het laatste dan maar?

Hatert
31-05-11, 17:52
Daarmee heb je veel sucsessen geboekt. Ga zo door.

Jij als vrouw toch ook? Ze zijn ook best lekker.

Optreden in groepjes en nette mensen pesten is heel heldhaftig

Ga nou niet als een halve zool lopen trollen, ik ben een maatje te groot voor je. Dus beter reageer je gewoon normaal in plaats van dat gluiperige getrol.

Eke
31-05-11, 17:54
0 <> 100, vooralsnog, als ik het goed begrepen heb. Andere moslims laten zich hier wel begraven.

Maar waarom wou je dat weten? Ze begrijpen het allemaal niet zo?

De bizarre wereld des K4s is ver weg :cheefbek:


Ik wil het weten omdat ik dingen helder wil hebben.Daar is een forum voor.;)


Misschien dat zo'n joch met zo'n stoet limo's andere associaties kreeg..weet ik veel ! Dat het begrip 'de laatste eer bewijzen' geen moment in z'n hersenpannetje opkwam. Het zijn nog snotneuzen.

Daarom vraag ik het even, Mark. Bedankt,he !

Ucef75
31-05-11, 17:59
Waarom zou een gemeenschap zich moeten verantwoorden voor het gedrag van die enkele jongeren? Wat heeft het moskeebestuur hiermee te maken?? Typisch voorbeeld van stigmatiseren.

Eke
31-05-11, 18:02
Ik blijf bij mijn uitspraak. De meeste k4s hier komen alleen om hun Marokkanen- en moslimhaat te uiten.

Slinger geloof ik niet. Daar ken ik hem te goed voor. Hij kan alleen wat beter liegen en bedriegen dan sjonnie.


De meeste K4s ? De wat ? :p
De meeste prikkers...denk je dat echt ? We komen er nog wel eens op terug, OK ?


Slinger geloof ik. "Een volkje" is een goed Nederlandse woord dat niet zo vaak meer gebruikt wordt. Wie kent de kinderboekenschrijver W.G. van der Hulst ? Hij zou zo'n woord gebruiken. Het woord bestaat nog steeds. Leuk.

mark61
31-05-11, 18:24
Slinger drukt zich nog heel lief uit .... las ergens anders als commentaar:

'Dit gedrag is het resultaat van een achterlijke cultuur, doordrenkt met een perverse religie, overgebracht door een waardeloze opvoeding'


En zelfs daar zit wat in, vind ik .... tenzij je daadwerkelijk denkt dat :


1) e.e.a. normaal gedrag is voor kinderen van 10 of 12

2) dit gedrag genetisch is bepaald, dus niet aangeleerd

Wat een wezenloos gelul breng je weer te berde.

Doe je fantastische gequote analyse es over zinloos geweld, een exclusief Hollands verschijnsel.

Onschuldige mensen op de grond doodtrappen, is dat achterlijke cultuur, een perverse godsdienst, of genetisch bepaald?

Onderhand is het probleem van de schofterige Hollanders al 10x zo groot als dat van 4(?) vermeende Marokkaanse 12-jarigen.

Max Stirner
31-05-11, 18:29
.

Doe je fantastische gequote analyse es over zinloos geweld, een exclusief Hollands verschijnsel.

Onschuldige mensen op de grond doodtrappen, is dat achterlijke cultuur, een perverse godsdienst, of genetisch bepaald?

.



Een achterlijke (groeps-)cultuur, vaak mede als gevolg van een slechte opvoeding.

Zeker geen exclusief Hollands verschijnsel, trouwens.

Joesoef
31-05-11, 18:38
Een achterlijke (groeps-)cultuur, vaak mede als gevolg van een slechte opvoeding.

Zeker geen exclusief Hollands verschijnsel, trouwens.


En voor het effect maar even 'genetisch bepaalt' aan gekoppeld?

mark61
31-05-11, 18:43
Een achterlijke (groeps-)cultuur, vaak mede als gevolg van een slechte opvoeding.

Zeker geen exclusief Hollands verschijnsel, trouwens.

Ik heb het werkelijk nog nooit van Turken of Marokkanen gehoord. Of Afghanen of Somaliërs. Eigenlijk ook niet van Duitsers of Fransen of Belgen.

Dus wat heeft die ronkende haattaal van jou nou voor zin?

Niks. Je probeert slinks 'cultuur' (van Marokkanen) te veranderen in 'cultuur' (zoals in subcultuur). Ranziger kan niet.

Waarom gooi je niet wat protestantisme of katholicisme erbij. Meindert Tjoelker ziet goedkeurend toe.

mark61
31-05-11, 18:44
En voor het effect maar even 'genetisch bepaalt' aan gekoppeld?

En godsdienst. Jonge moslims krijgen met de paplepel ingegoten dat ze 'Joden, joden' naar passerende rouwstoeten moeten roepen. Dat moet nl. van het geloof, en anders wel van de Marokkaanse cultuur. Dat gaat nl. in Casablanca ook elke week zo.

kingdom34
31-05-11, 18:47
Ga nou niet als een halve zool lopen trollen, ik ben een maatje te groot voor je. Dus beter reageer je gewoon normaal in plaats van dat gluiperige getrol.

Ik vind dat je echt een grote mond hebt, wanneer spoel je mond even?
Heb je thuis soms niks te vertellen dat je hier mensen af zitten katten?

kingdom34
31-05-11, 18:50
En godsdienst. Jonge moslims krijgen met de paplepel ingegoten dat ze 'Joden, joden' naar passerende rouwstoeten moeten roepen. Dat moet nl. van het geloof, en anders wel van de Marokkaanse cultuur. Dat gaat nl. in Casablanca ook elke week zo.

Bedoel je deze.........................?

http://www.youtube.com/watch?v=Ac_AXVq3qVk

Joesoef
31-05-11, 19:00
Bedoel je deze.........................?



Wat heeft dat filmpje met dit topic te maken?

mark61
31-05-11, 19:09
Bedoel je deze.........................?

In Casablanca spreken ze geen Nederlands. Maar waar heb je het over?

justus
31-05-11, 19:18
In Casablanca spreken ze geen Nederlands. Maar waar heb je het over?

Kom nou toch. Ook in casablanca heb je hollandse toeristen:bril:

Max Stirner
31-05-11, 19:49
Ik heb het werkelijk nog nooit van Turken of Marokkanen gehoord. Of Afghanen of Somaliërs. Eigenlijk ook niet van Duitsers of Fransen of Belgen.

Dus wat heeft die ronkende haattaal van jou nou voor zin?

Niks. Je probeert slinks 'cultuur' (van Marokkanen) te veranderen in 'cultuur' (zoals in subcultuur). Ranziger kan niet.

Waarom gooi je niet wat protestantisme of katholicisme erbij. Meindert Tjoelker ziet goedkeurend toe.


Anja Joos ? Veenendaal ? enz.


Ja, denk dat het met cultuur, religie en opvoeding te maken heeft; anti-semitisme is momenteel nogal wijdverbreid in het Midden Oosten en -ook- de Koran staat vol met teksten die niet zo liev zijn voor joden.


(Net zoals het anti-semitisme in bijv. Polen ongetwijfeld te maken zal hebben gehad met de invloed van RK daar ... zie geen reden om daar politiek-correct over te doen)


Als je een betere verklaring heb, hoor ik die graag. Als je denkt dat dit 'een incidentje' is, ook goed.

Max Stirner
31-05-11, 19:49
En voor het effect maar even 'genetisch bepaalt' aan gekoppeld?


Nee, juist expliciet ontkoppeld.

kingdom34
31-05-11, 21:26
Wat heeft dat filmpje met dit topic te maken?

Het was een vraag aan Mark.


In Casablanca spreken ze geen Nederlands. Maar waar heb je het over?
Laat ik nog eens duidelijk zijn.


En godsdienst. Jonge moslims krijgen met de paplepel ingegoten dat ze 'Joden, joden' naar passerende rouwstoeten moeten roepen. Dat moet nl. van het geloof, en anders wel van de Marokkaanse cultuur. Dat gaat nl. in Casablanca ook elke week zo.

Dat gaat duidelijk over Marokkaanse anti Joodse cultuur en wat daar gebeurd gebeurd ook hier in Nederland, dat is een beeld die ik voor me hebt gezien jou post vandaar de video die poste.

Is dat nou duidelijk voor je? Dat video wat ik poste, heeft het mee te-maken met jou bedoeling? Ja of Nee........................

Niet alle Marokkanen zijn zo wat je beweerd.

Joesoef
31-05-11, 21:31
Het was een vraag aan Mark.

Ik vraag het jou.

kingdom34
31-05-11, 21:40
Ik vraag het jou.
Het was gewoon een vraag aan Mark, meer niet.
Wat verwacht je van mij dan?

Ik heb het idee dat hij Marokkanen anti Joods wilt laten geloven aan andere mensen, dat idee heb ik daarom vroeg ik hem wat of dat filmpje hiermee te-maken heeft gezien zijn bewering.

En wie is Eke?

Joesoef
31-05-11, 21:42
het was gewoon een vraag aan Mark


En ik vraag jou de motivatie om dat filmpje te plaatsen.

kingdom34
31-05-11, 21:47
En ik vraag jou de motivatie om dat filmpje te plaatsen.

Ik heb het uitgelegd waarom ik dat filmpje poste.
Dat filmpje heeft juist hiermee te-maken met zijn post en ik ben niet eens met zijn bewering namelijk.
Zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?

PS, weet jij wie Eke is diegene die mij een slechte post adviseerde?

Eke
31-05-11, 22:15
PS, weet jij wie Eke is diegene die mij een slechte post adviseerde?




Ik vind dat je echt een grote mond hebt, wanneer spoel je mond even?
Heb je thuis soms niks te vertellen dat je hier mensen af zitten katten?


Dus jij vindt het fair play om op de persoon te spelen.

Je kreeg geen advies voor een slechte post maar een rode duim, om je aan het denken te zetten, King Dom.

sjaakie
31-05-11, 23:04
http://www.hartvannederland.nl/nederland/utrecht/2011/rouwstoeten-amersfoort-verstoord/


Rouwstoeten Amersfoort verstoord


Een groep jongeren verstoort in Amersfoort regelmatig rouwstoeten. Dat meldt uitvaartorganisatie UVZ dinsdag aan Hart van Nederland. UVZ luidt de noodklok en heeft een brief gestuurd naar alle fracties van de Tweede Kamer en de Amersfoortse moskee.

Talloze keren rijdt de groep jongeren met fietsen of scooters door de stoet heen, wordt er op rouwwagens gebonkt en er wordt ‘Joden, Joden!’ gejoeld. Afgelopen donderdag gebeurde het voor de zoveelste keer en nu is de maat vol. UVZ gaat later deze week aangifte doen tegen de jongeren. Voor nabestaanden zijn de incidenten enorm pijnlijk. Volgens UVZ kampen andere uitvaartorganisaties in de regio met dezelfde problemen.


Laatste update: Vandaag 18:39 uur

Eric de Blois
31-05-11, 23:23
Rouwstoeten Amersfoort verstoord

Talloze keren rijdt de groep jongeren met fietsen of scooters door de stoet heen, wordt er op rouwwagens gebonkt en er wordt ‘Joden, Joden!’ gejoeld. Afgelopen donderdag gebeurde het voor de zoveelste keer en nu is de maat vol. UVZ gaat later deze week aangifte doen tegen de jongeren. Voor nabestaanden zijn de incidenten enorm pijnlijk. Volgens UVZ kampen andere uitvaartorganisaties in de regio met dezelfde problemen.



Is hier sprake van een trent, net als het pesten van hulpverleners? Misschien moeten die chauffeurs bewapend worden. Dat levert weer nieuwe klanten op.

ijsbergbeer
31-05-11, 23:45
Ik begin te opteren voor de stelling dat politici zoals Wilders en Fortuyn zijn gecreëerd door dit soort moslims zelf.

Deze laatsten geven eerdergenoemde politici bestaansrecht.

Dat zit zich allemaal druk te maken over Palestijnen duizenden kilometers verderop maar zijn niet eens in staat hun eigen kinderen fatsoenlijk op te voeden.

Schijnt erg gewoon te worden.
Nabestaanden uitgescholden door Marokkaanse jongeren
Geplaatst: 31 mei 2011
Uitvaartverzorging UVZ uit Hoogland heeft genoeg van Marokkaanse jongeren die voor overlast zorgen tijdens uitvaarten, dat meldt het AD. Vorige week donderdag werd een rouwstoet die onderweg was van Hoogland naar Leusden lastiggevallen door Marokkaanse jongeren die het nodig vonden om ‘Joden, Joden!’ te scanderen naar de stoet. In een openbrief naar de media, scholen, politiek en moskee doen directrice Gré te Braak en chauffeur Jan Smit hun beklag. Volgens hen worden er geen maatregelen genomen wanneer alles wat er speelt wordt verzwegen.
Toen de stoet onderweg was kwam een groepje Marokkanen een tijdje naast de rouwauto’s rijden. In het AD vertelt de directrice dat het jochies waren van nog geen zestien jaar, want ze reden niet op scooters maar op fietsen. Enkele minuten lang fietste ze luid schreeuwend mee met de rouwstoet. In de krant laat Te Braak weten dat ze niet weet wat die mensen bezielt, ‘ze willen niets anders dan kwetsen, zo erg mogelijk’. Het AD laat verder nog weten dat bestuursleden van de moskee die de openbrief van Smit hebben ontvangen niet bereikbaar waren voor commentaar.

Het was dus blijkbaar geen alleenstaand incident .

Mothership
01-06-11, 00:14
IJsbergbeer tussen de middag ga ik vaak lunchen in een restaurant waarvan de eigenaar van Turkse origine is en ook moslim. Heerlijk Turks brood en het is daar prettig toeven.

Kinderen op het havo en Atheneum. Niets mis mee. Pim Fortuyn werd doodgeschoten.

Man werd lijkbleek en schoot onmiddellijk in de auto om de kinderen van buitenschoolse sportactiviteiten te halen omdat hij doodsbang was dat een doorgedraaide Marokkaan dat had gedaan, zo vertelde hij nadien, zodat zijn kinderen het slachtoffer zouden worden van volkswoede.

Voor die mensen vind ik het in- en intriest. De gehele beeldvorming inzake moslims wordt gedomineerd door mensen afkomstig uit één enkel land welke het voor de rest verpesten.

mark61
01-06-11, 00:39
Voor die mensen vind ik het in- en intriest. De gehele beeldvorming inzake moslims wordt gedomineerd door mensen afkomstig uit één enkel land welke het voor de rest verpesten.

Nee. De beeldvorming wordt beheerst door Hollandse hysterische randdebielen.

mark61
01-06-11, 00:47
Anja Joos ? Veenendaal ? enz.

Ja, denk dat het met cultuur, religie en opvoeding te maken heeft; anti-semitisme is momenteel nogal wijdverbreid in het Midden Oosten en -ook- de Koran staat vol met teksten die niet zo liev zijn voor joden.

(Net zoals het anti-semitisme in bijv. Polen ongetwijfeld te maken zal hebben gehad met de invloed van RK daar ... zie geen reden om daar politiek-correct over te doen)

Als je een betere verklaring heb, hoor ik die graag. Als je denkt dat dit 'een incidentje' is, ook goed.

Meindert Tjoelker was een jood? Wat lul je toch allemaal?

Jij zit hier met droge ogen te beweren dat sommige 12-jarige Marokkanen doen wat ze doen omdat dat in de koran staat?

Dit gebeurt nl. aan de lopende band in islamitische landen?

Begin eerst maar es je eigen volk door te zagen over hun cultuur, godsdienst en genen.

Donder toch op met je onzinnige kwaadaardige verzinsels. Bah.

mark61
01-06-11, 00:49
Het was een vraag aan Mark.

Lazer alsjeblieft op. Genoeg idioten hier.

Mothership
01-06-11, 00:57
Nee. De beeldvorming wordt beheerst door Hollandse hysterische randdebielen.

Nee, ook mede moslims. Zoals de door mij gememoreerde restaurant eigenaar van Turkse origine.

Ik ben er 100% van overtuigd dat ook veel Marokkanen plaatsvervangende schaamte ondervinden. Die mensen hebben toch ook kinderen en familie en zouden het ook verschrikkelijk vinden als je een familielid de laatste eer bewijst tijdens een begrafenisritueel dit op dergelijke wijze zou worden onteert.

Helaas bepaalt dit soort zwakzinnigen de beeldvorming. De media heeft geen actieve rol in de beeldvorming al- dan niet negatief.

Bad news sells.

mark61
01-06-11, 01:05
Nee, ook mede moslims. Zoals de door mij gememoreerde restaurant eigenaar van Turkse origine.

Die zegt ook dat het door de islam komt dat alle Marokkanen zo gek doen?

Mothership
01-06-11, 01:14
Nee nee....dat zeker niet. Inzake de eventuele dader was dat het eerste wat in hem opkwam al dan niet terecht.

Islam heeft er m.i. ook geen ruk mee te maken. Ik kan me met de beste wil van de wereld geen religie voorstellen welke dit soort gedrag ook maar enigszins zou aanmoedigen.

David vs Goliath
01-06-11, 01:56
Ingezonden: 'Joden, Joden, Joden'
maandag 30 mei 2011 11:45
Donderdag 24 mei waren wij onderweg met een rouwstoet vanuit Hoogland naar Rusthof in Leusden. Rond 14.15 uur reden wij, - een rouwauto en twee volgauto's -, op de Amsterdamseweg ter hoogte van de Bomenbuurt bij Vreeland. Op het fietspad daar reed een groep Marokkaanse kinderen, ze konden ons gemakkelijk bij houden, want wij reden niet zo hard. Zij riepen ons na, ze jouwden ons uit; ,,Joden, Joden, Joden''. De chauffeurs van deze auto's, allen van Christelijke huize, vinden het niet erg om voor Joden uitgemaakt te worden, persoonlijk beschouw ik het zelfs als een erenaam. Maar het feit, dat deze kinderen dit naar rouwende mensen, die een dierbare overledene aan het wegdragen zijn, dit toeroepen, is een schrijnend teken, een heel pijnlijke zaak. En ja, het gebeurde niet in Caïro, of in Tripoli, maar hier in Nederland, hier in Amersfoort. Buiten het feit om dat dit getuigt van elk gebrek aan respect en fatsoen, is het ook een verschrikkelijke vorm van antisemitisme, zoals we nog niet zo heel lang geleden hoorden vanuit Amsterdam, en dus nu ook vanuit Amersfoort. Ik hoop dat vele Nederlandse en Marokkaanse ouders dit lezen, dat Moskeebestuurders dit lezen, ja leerkrachten en politici en dat we met ons allen er alles aan zullen gaan doen, zodat dit bij een incident blijft.

J.H. Smit,
Scherpenzeel
chauffeur van de rouwauto

http://www.stadamersfoort.nl/page/Lokaal/Regionaal/Opinie/.717257.news

wat een idioot hypocriet ongenuanceerd verhaal, zeg ;

kan je niet snappen dat men die israeli joden veracht & terecht ook ???

"joden " een eernaam ??? haha slaat nergens op , vind je de isreali war crimes, crimes against humanity, genocides .....against palestinians & others for more than 60 years now something that has to do with any honor , pride, glory , decency, humanity ...????


israelis & isreali zionists are jews ,right? atheists or not , so, do u think that their victims , Arabs & other muslims should not hate them , despise them ...???

well, u think , at the other hand , it's ok & it is indeed , that jews hate , despise , ..the nazis , right ???

what are these double standards & double morality , hypocrisy of urs , silly gus ,for ???

Mothership
01-06-11, 02:05
Voorgaande alsmede onderstaande posting van een of andere zwakzinnige is denk ik illustratief.

Sallahddin
01-06-11, 02:12
Voorgaande posting van een of andere zwakzinnige is denk ik illustratief.

ja, ieder die anti -joden kritiek toont is per definitie een antisemiet, een kranzinnige , een gek of erger ...

ja, illustratief voor jullie zwakzinnigheid, domheid, hypocrisie ,medeplichtigheid aan de zionazi misdaden , illustratief voor jullie moreel fallen & bankroet ............voor het feit dat jullie worden genaaid door israeli propaganda .............

gefeliciteerd :regie:

Joesoef
01-06-11, 06:12
Schijnt erg gewoon te worden.
Nabestaanden uitgescholden door Marokkaanse jongeren
Geplaatst: 31 mei 2011
Uitvaartverzorging UVZ uit Hoogland heeft genoeg van Marokkaanse jongeren die voor overlast zorgen tijdens uitvaarten, dat meldt het AD.


De gewoonte van een groepje wel te verstaan. Direct in algemeenheden spreken.

Slinger
01-06-11, 06:58
cencuur - (sorry Slinger, ik weet dat je hier op geilt, maar het is off limits.)

Nous sommes tous des Juifs.

BoerHarms
01-06-11, 07:04
Wat dan vergeten wordt is dat je tijdens het item op Shownieuws ook daarna een een paar marokaanse jonger geinterviewd werden, en deze jongens namen direct ook stellingsname en zeggen dat dit ontoelaatbaar is, ook welk geloof je belijd of wie er in de kist ligt, je moet respect hebben.
Het is dus niet dat we met dit weer alle marokanen over een kam kunnen scheren, het was slecht een kleine groep die hier wederom de "geile" pers aktief maakt.

Een marokaanse jongen haalde aan dat die zich schaamde dat marokaanse kids dit deden.

Maar velen van ons op dit forum worden geacht volwassen te zijn, maar af en toe gedragen we ons nog lager als deze bewuste kids.

Wij zouden hier ook het voorbeeld kunnen geven, natuurlijk discuseren over nieuws van het dag is het doel. Maar laten we ons vooral nietverlagen tot die kids, zoals het schelden op de persoon, ja en als dan af en toe je mond gesnoerd wordt dan moet je ook je verlies accepteren en niet beginnen de schelden of met stomme opmerkingen komen.

Probeer dan tenminste met goed argumenten te komen die op het onderwerp slaan.

justus
01-06-11, 07:15
Nous sommes tous des Juifs.

ikke niet hoor, ikke indo (gelukkig).:melig2:

knuppeltje
01-06-11, 09:35
ikke niet hoor, ikke indo (gelukkig).:melig2:

Geluk is zelden eerlijk verdeeld. :corcky:

knuppeltje
01-06-11, 09:47
Ik wil het weten omdat ik dingen helder wil hebben.Daar is een forum voor.;)

Ik vrees toch dat er hier een heleboel zijn die dat blijkbaar niet doorhebben.

Max Stirner
01-06-11, 09:55
Meindert Tjoelker was een jood? Wat lul je toch allemaal?

Jij zit hier met droge ogen te beweren dat sommige 12-jarige Marokkanen doen wat ze doen omdat dat in de koran staat?

Dit gebeurt nl. aan de lopende band in islamitische landen?

Begin eerst maar es je eigen volk door te zagen over hun cultuur, godsdienst en genen.

Donder toch op met je onzinnige kwaadaardige verzinsels. Bah.


- Nee, Anja Joos ook niet. Andere discussie dus.

- Ten dele, ja.

Denk dat een cultuur in sterke mate door religie is beinvloed, zeker als deze al 1400 jaar met elkaar verbonden zijn.


- Weet ik niet.

Wel dat in islamitische landen het anti-semitisme tegenwoordig nogal wijdverbreid is - en dat e.e.a. ook overslaat op bepaalde groepen (en nee; ik bedoel niet 'de Marokkanen') in NL.

- Genen heb ik nooit als verklaring genoemd (+ dat weet je zelf ook wel) & als ik Hollanders moet afzeiken doe ik dat ook - gister nog.


Overigens had ik ook nog wat vraagjes openstaan, je gratuite verontwaardiging vind ik verder niet zo boeiend.



(NB: Als ik had beweerd dat bijv. het anti-semitisme in Polen mede het gevolg was van een achterlijke cultuur die eeuwenlang door de RK gedomineerd is geweest - had je vast veel minder hysterisch gereageerd, me waarschijnlijk gelijk gegeven)

super ick
01-06-11, 10:09
Ja und? Het is niet normaal dat mensen uit het achteruitje gaan turen. Mensen kijken eerder uit het raampje naast hun.




Hebben de volgautos gordijnen dan? IK heb dat nog nooit gezien. Want dat is immers je argument dat de mensen niets konden zien doordat het geblindeerd is met eenj gordijn.

1. Je was er niet bij.
2. Volgautos hebben geen gordijntje

conclusie: zuiggelul.




Ik heb je al uitgelegd dat je uitleg superdom is en voor geen meter klopt.



Mijn manco is dat ik racisme opspoor en bestrijd.



Jullie ngeilden op marokkanen meer niet. Jij met je anti-marokkanenreakties heb je ons al jarenlang op getracteerd. Du ga nu niet de vernmoorde onschuld spelen en dat de begrafenis je meer intresseert dan het criminaliseren van Marokkanen.



Conclusie het zijn Marokkanen daarom intresseert het je. Je eerdere ontkenning doe je hiermee te niet. Gewoon eerlijk wezen.



Volwassene Lafaards kunnen wel tegen kinderen.

Geen enkele inhoudelijke reactie. Je blijft maar hangen.
Stoneminded en oogkleppen.
En maar ontkennen.

Eke
01-06-11, 10:24
Don't u think we have the right to hate , despise .......???

We zijn mensen, de mogelijkheid om lief te hebben en te haten zit in ons.
De mogelijkheden om ongenuanceerd te kijken zit ook in ons. Dat maakt het leven minder vermoeiende,zal ik maar zeggen.

We zijn geschapen als sociale wezens en leefden eigenlijk in kleine overzichtelijke samenlevinkjes...wat zal het zijn, maximaal 30 man,vrouw en kind ?
Dus......we konden als mensen die elkaar kenden,'redelijk' met elkaar omgaan.

Iedereen heeft zo z'n lek en z'n gebrek, maar je kende ook de fijne eigenschappen van die ander.Dat compenseerde meestal voldoende om haat wat een ander opriep in proporties te zien. Bovendien kenden de anderen diegene ook en hielpen jou daarmee. Het is nl. prettiger om in een groep met niet teveel ruzies te leven.

Toen kwam die schaalvergroting en er was geen mogelijkheid meer om goed EN kwaad te kennen van die ander.

Nu moet je je neo-cortex gebruiken, Sallah, die zich ook ontwikkeld heeft. Je hogere denkvermogen.
Daarboven heb jij de Islam, als leidraad voor je leven. Je geloof.


Dus als jij de vraag stelt : hebben we het recht niet om te haten , te verachten ?

Tja, waarschijnlijk moeten we dan zoeken naar de kracht van de relativering, zelfs vergeving (innerlijke Jihad) en de steun van onze neo-cortex : mogelijkheid om te nuanceren.


En nu : silence.....

innerlijk gevecht tegen je ..uhm...door jouw testostoron versterkte 'vechtkracht' tegen 'vijandbeeld' van die ander, die je niet kent.


Daden expliciet afkeuren, je ervan distancieeren en kijken hoe de zaak weer vlot kan worden getrokken..wat daar voor nodig is... GO for it !



Fijne zonnige dag, Sallah !

mark61
01-06-11, 10:46
Denk dat een cultuur in sterke mate door religie is beinvloed, zeker als deze al 1400 jaar met elkaar verbonden zijn.

Wel dat in islamitische landen het anti-semitisme tegenwoordig nogal wijdverbreid is - en dat e.e.a. ook overslaat op bepaalde groepen (en nee; ik bedoel niet 'de Marokkanen') in NL.

Overigens had ik ook nog wat vraagjes openstaan, je gratuite verontwaardiging vind ik verder niet zo boeiend.

(NB: Als ik had beweerd dat bijv. het anti-semitisme in Polen mede het gevolg was van een achterlijke cultuur die eeuwenlang door de RK gedomineerd is geweest - had je vast veel minder hysterisch gereageerd, me waarschijnlijk gelijk gegeven)

Je bent een fundamentalist. Voor normale mensen, alsmede ongelovigen, komt religie uit cultuur voort, niet andersom. Je bent dus net zo belachelijk als de eerste de beste internetschreeuwbaard. Ik weet niet hoe vaak ik je dat nog moet zeggen.

Bron voor het wijdverbreid zijn van antisemitisme? In welke definitie?

Welke vraagjes? Mijn verontwaardiging is niet gratuit, jouw gelul is dat.

Je lult uit je nek en je weet het. Dat is het kwaadaardige. Je weet geen ruk van islam, godsdienst, cultuur, maar houdt parmantige verhaaltjes om je vooroordelen op te leuken zodat het net wat lijkt.

Heel Europa is antisemitisch door het christendom.

De wereld van de islam is nauwelijks antisemitisch, en voorzover, dateert dat van na de stichting van Israël. Dus meestal is het helemaal geen antisemitisme.

Echt, je verhaaltje is gewoon te dom voor woorden. En je gaat maar door gewoon.

En het walgelijkste is dat quasi-beschaafde, quasi-'wetende' toontje.

Jij weet niks, je bent een xenofoob. Geef dat maar gewoon toe, dan kunnen we erover ophouden. Je hebt vooroordelen en die wil je bevestigd zien.

Max Stirner
01-06-11, 11:40
Je bent een fundamentalist. Voor normale mensen, alsmede ongelovigen, komt religie uit cultuur voort, niet andersom. Je bent dus net zo belachelijk als de eerste de beste internetschreeuwbaard. Ik weet niet hoe vaak ik je dat nog moet zeggen.

Bron voor het wijdverbreid zijn van antisemitisme? In welke definitie?

Welke vraagjes? Mijn verontwaardiging is niet gratuit, jouw gelul is dat.

Je lult uit je nek en je weet het. Dat is het kwaadaardige. Je weet geen ruk van islam, godsdienst, cultuur, maar houdt parmantige verhaaltjes om je vooroordelen op te leuken zodat het net wat lijkt.

Heel Europa is antisemitisch door het christendom.

De wereld van de islam is nauwelijks antisemitisch, en voorzover, dateert dat van na de stichting van Israël. Dus meestal is het helemaal geen antisemitisme.

Echt, je verhaaltje is gewoon te dom voor woorden. En je gaat maar door gewoon.

En het walgelijkste is dat quasi-beschaafde, quasi-'wetende' toontje.

Jij weet niks, je bent een xenofoob. Geef dat maar gewoon toe, dan kunnen we erover ophouden. Je hebt vooroordelen en die wil je bevestigd zien.


Ofwel:

'Heel Europa is anti-semitisch en dat komt door het Christendom'

'MO is niet anti-semitisch en, indien wel, komt dat niet zeker door de Islam. Heeft er niets mee te maken. Kan niet. Komt gewoon allemaal door Israel - is dus eigenlijk niet eens anti-semitisme '


'Mensen die anders beweren, zijn xenofobe kwaadaardige onwetende fundies'.



Laten we hier inderdaad maar mee ophouden.

David vs Goliath
01-06-11, 12:21
Ingezonden: 'Joden, Joden, Joden'
maandag 30 mei 2011 11:45
Donderdag 24 mei waren wij onderweg met een rouwstoet vanuit Hoogland naar Rusthof in Leusden. Rond 14.15 uur reden wij, - een rouwauto en twee volgauto's -, op de Amsterdamseweg ter hoogte van de Bomenbuurt bij Vreeland. Op het fietspad daar reed een groep Marokkaanse kinderen, ze konden ons gemakkelijk bij houden, want wij reden niet zo hard. Zij riepen ons na, ze jouwden ons uit; ,,Joden, Joden, Joden''. De chauffeurs van deze auto's, allen van Christelijke huize, vinden het niet erg om voor Joden uitgemaakt te worden, persoonlijk beschouw ik het zelfs als een erenaam. Maar het feit, dat deze kinderen dit naar rouwende mensen, die een dierbare overledene aan het wegdragen zijn, dit toeroepen, is een schrijnend teken, een heel pijnlijke zaak. En ja, het gebeurde niet in Caïro, of in Tripoli, maar hier in Nederland, hier in Amersfoort. Buiten het feit om dat dit getuigt van elk gebrek aan respect en fatsoen, is het ook een verschrikkelijke vorm van antisemitisme, zoals we nog niet zo heel lang geleden hoorden vanuit Amsterdam, en dus nu ook vanuit Amersfoort. Ik hoop dat vele Nederlandse en Marokkaanse ouders dit lezen, dat Moskeebestuurders dit lezen, ja leerkrachten en politici en dat we met ons allen er alles aan zullen gaan doen, zodat dit bij een incident blijft.

J.H. Smit,
Scherpenzeel
chauffeur van de rouwauto

http://www.stadamersfoort.nl/page/Lokaal/Regionaal/Opinie/.717257.news

I f...hate those israeli zionist jews, israeli jews , atheists or not, their jewish & other sympathisers inside & outside of israel , the dead zionists & dead isreali jews , & the alive ones , & i wish them all dead not because they are jews , silly idiots,but because of their crimes ,i hate them for their crimes , not for their faith , race or whatever , silly bloody idiots ..........what has that to do with antisemitisme ???? i could say the same thing if those jews criminals were .....aliens from Mars ...


fact is ; antisemitisme stamt oorspronkelijk & waarschijnlijk af van het christendom die fundamenteel intrinsiek inherent antisemistisch is ; zie de heel geschiedenis van het christendom wat dat betreft ...

Nazisme was een Europeese probleem & product , zo, waht hebben moslims te maken met antisemitisme dan ???

Islam verbiedt de discriminatie van mensen op basis van geloof, ras , huidskleur , ...............geeft niet-moslims de vrijheid van geloof ...

zonder israel in het MO zouden we geen probleem hebben met joden , zie hoe joden werden behandeld door moslims , terwijl ze meestaal werden vervolgd elders ........

Luister even naar Bertrand Russell bijv , of in woorden met gelijk strekking althans , :Bron :"
Geschiedenis van de westerse filosofie " , hoofdstuk :"de Godsdienstige ontwikkeling van joden " : laatste pagina ;

eerst ging Russell over antisemitisme van de christenen , antisemitisme die werd verder aagewakkerd tijdens christelijk religieus opwinding ofr enthousiqsme , jodens eigendommen werden soms in beslag genomen of moesten ze geld geven voor het bouwen van cathedrales ........


"...

Mohammedanen waren humaner & beschaafder dan christenen ....Gedurend de geheel middle-eeuwen waren joden op geen enkel manier slecht behandeld door Mohammedanen = moslims ,...............de christelijk kruistochten gingnen gepaard met ten hemel schreiend pogroms ..."


Joden tijdens het ontstaan van islam hadden het wel verdiend om weggejaagd te worden uit de gulf vanwge het fei8t dat ze akkoorden met de profeet van islam telkens & weer schonden & de profeet probeerden in de rug teb steken, zeg maar & letterlijk te vergiftigen , ondanks de profeets goed behandeling van de joden....dat allemaal had niets te maken met antisemitisme die niet bestond in islam.........

Eke
01-06-11, 12:48
i hate them for their crimes ,

So, you HATE that kind of crimes ....... Het maakt je bijna ziek, zo sterk is je haat. Dat ken ik,Sallah, die haat. Nou ja, kende dat gevoel.


Het feit dat de Joden en de Islam in vrede konden leven had ook te maken met het feit dat ze elkaar goed kenden. Er was geen kleine minderheid Joden waarvan het maar afwachten was of je ooit een Jood gezien had als je een mening over hen ter berde bracht....

Kijk naar ons populisme...de politieke stemmen die uitgebracht zijn ten hun faveure komen veel uit provincies (het Zuiden bv.)en plaatsen waar weinig nieuwkomers zijn.
Het is makkelijk om te haten wanneer je iemand niet kent en alle frustaties op hem/haar kunt projekteren(zie ook m'n vorige posting)

ELdorado
01-06-11, 14:32
So, you HATE that kind of crimes ....... Het maakt je bijna ziek, zo sterk is je haat. Dat ken ik,Sallah, die haat. Nou ja, kende dat gevoel.


Het feit dat de Joden en de Islam in vrede konden leven had ook te maken met het feit dat ze elkaar goed kenden. Er was geen kleine minderheid Joden waarvan het maar afwachten was of je ooit een Jood gezien had als je een mening over hen ter berde bracht....

Kijk naar ons populisme...de politieke stemmen die uitgebracht zijn ten hun faveure komen veel uit provincies (het Zuiden bv.)en plaatsen waar weinig nieuwkomers zijn.
Het is makkelijk om te haten wanneer je iemand niet kent en alle frustaties op hem/haar kunt projekteren(zie ook m'n vorige posting)

soory, lady , i cannot love my enemies , but not all jews are my enemies, no, just the isreali & other zionsist ones, their jewish, zionist & other sympathisers inside & outside of israel = de laatste die is gedoemd te verdwijnen op lang termijn , kan niet anders , not all jews are my enemies, & not because they are jews , just because of their war crimes, crimes against humanity, genocides...... .for more than 60 years now , just for that , & that' s a lot ........

I hate , despise those particular jews, dead or alive . & i wish them all dead , as u & the rest of the world, including ourselves, feel the same about the nazis .......

nuance ; we have no problems with the other jews as the prophet used to teach us , he saw once a jewish funeral passing by ,so he told his companions to show some respect for that dead jew , simply because that jew was also a human being ..........

mark61
01-06-11, 14:57
soory,

Eh, die begrafenis dus, en zich misdragend tuig. Heb je daar nog wat over te melden.

Wees in je godsnaam es één keer on topic.

Eke
01-06-11, 14:58
soory, lady , i cannot love my enemies , [/SIZE]


Dat vraag ik ook niet van je, Eldorado.

Ik vraag wat anders. "Just the Israëli" ..... all of them ?

The Alchemist
01-06-11, 17:33
Dat vraag ik ook niet van je, Eldorado.

Ik vraag wat anders. "Just the Israëli" ..... all of them ?

sorry , my sweet lovely lady , can't u read ? u are disappointing me .. i guess u are tired or something ...

have a nice day indeed ........

The Alchemist
01-06-11, 17:42
Eh, die begrafenis dus, en zich misdragend tuig. Heb je daar nog wat over te melden.

Wees in je godsnaam es één keer on topic.

I am ontopic ..........

i don't feel sorry , i don't feel no sympathy , & i have no respect for the dead or alive jews if they happen to be israel's or zionazism' sympathisers ...........got the pic ? i just hate their very guts & every f..cell in their beings , i just despise them , & wish that they all rot in hell ...satisfied ???

[B]I cannot say anything about that allegedly dead particular jew though or about that allegedly jewish funeral , but those kids should have shown some respect to those people,yes indeed ,.............because even if that was a jewish funeral, which is abviously not the case , i don not know whether the dead or his/her relatives, friends, family ... were zionazism' sympathisers , i guess, those kids are wrong, yes .............they should have given the dead & those people the benefit of the doubt , yes ........they should not act the way they did ..........well, we see much worse barbaric behaviour from the jews & from their western & other sympathisers , so , what those kids did or said is nothing in comparison ...[but it is wrong of course ......./B]

u have to learn how to read between the lines ..........

Eke
01-06-11, 17:54
sorry , my sweet lovely lady , can't u read ? u are disappointing me .. i guess u are tired or something ...

have a nice day indeed ........

Je wijst nu naar mij, mijn beste Sallah.


Je zou ook kunnen stilstaan bij jezelf.

The Alchemist
01-06-11, 18:16
vervolgd :



I am ontopic ..........

i don't feel sorry , i don't feel no sympathy , & i have no respect for the dead or alive jews if they happen to be israel's or zionazism' sympathisers ...........got the pic ? i just hate their very guts & every f..cell in their beings , i just despise them , & wish that they all rot in hell ...satisfied ???

[B]I cannot say anything about that allegedly dead particular jew though or about that allegedly jewish funeral , but those kids should have shown some respect to those people,yes indeed ,.............because even if that was a jewish funeral, which is abviously not the case , i don not know whether the dead or his/her relatives, friends, family ... were zionazism' sympathisers , i guess, those kids are wrong, yes .............they should have given the dead & those people the benefit of the doubt , yes ........they should not act the way they did ..........well, we see much worse barbaric behaviour from the jews & from their western & other sympathisers , so , what those kids did or said is nothing in comparison ...[but it is wrong of course .......those kids ,they are just kids though , so ,let 's not blow this out of proportion, they should be taught how to respect people , funerals, jewish people & jewish funerals alike ........./B]

u have to learn how to read between the lines ..........

The Alchemist
01-06-11, 18:18
Je wijst nu naar mij, mijn beste Sallah.


Je zou ook kunnen stilstaan bij jezelf.

kan, niemand is perfet ........

Don Pepe
01-06-11, 18:25
Je bent een fundamentalist. Voor normale mensen, alsmede ongelovigen, komt religie uit cultuur voort, niet andersom. Je bent dus net zo belachelijk als de eerste de beste internetschreeuwbaard. Ik weet niet hoe vaak ik je dat nog moet zeggen.

Bron voor het wijdverbreid zijn van antisemitisme? In welke definitie?

Welke vraagjes? Mijn verontwaardiging is niet gratuit, jouw gelul is dat.

Je lult uit je nek en je weet het. Dat is het kwaadaardige. Je weet geen ruk van islam, godsdienst, cultuur, maar houdt parmantige verhaaltjes om je vooroordelen op te leuken zodat het net wat lijkt.

Heel Europa is antisemitisch door het christendom.
De wereld van de islam is nauwelijks antisemitisch, en voorzover, dateert dat van na de stichting van Israël. Dus meestal is het helemaal geen antisemitisme.

Echt, je verhaaltje is gewoon te dom voor woorden. En je gaat maar door gewoon.

En het walgelijkste is dat quasi-beschaafde, quasi-'wetende' toontje.

Jij weet niks, je bent een xenofoob. Geef dat maar gewoon toe, dan kunnen we erover ophouden. Je hebt vooroordelen en die wil je bevestigd zien.

Jij lult uit je nek. Moet ik even kwijt.

Eke
01-06-11, 18:35
kan, niemand is perfet ........

Ik bekritiseer je niet als ik vraag of je wilt stilstaan bij jezelf.:)

Je doet (bewust)aan innerlijke groei ?

The Alchemist
01-06-11, 20:19
Jij lult uit je nek. Moet ik even kwijt.

Hoezo dan ? hij slaat toch wel de spijker op de kop , kan je toch niet die historisch feiten ontkenen ,het christendom is toch wel fundamenteel antisemistisch , antisemitisme was oorspronkelijk terug te voeren naar het christendom ....

The Alchemist
01-06-11, 20:21
Ik bekritiseer je niet als ik vraag of je wilt stilstaan bij jezelf.:)

Je doet (bewust)aan innerlijke groei ?

kritiek altijd van je aanvaard , schat , ik doe mijn best maar ik ben ook niet perfect

mark61
01-06-11, 22:47
I am ontopic ...........

Imbeciel.

mark61
01-06-11, 22:48
Jij lult uit je nek. Moet ik even kwijt.

Ow, een christenhond met een kwaad geweten.

Vertel waar het antisemitisme vandaan komt.

ijsbergbeer
01-06-11, 23:18
IJsbergbeer tussen de middag ga ik vaak lunchen in een restaurant waarvan de eigenaar van Turkse origine is en ook moslim. Heerlijk Turks brood en het is daar prettig toeven.

Kinderen op het havo en Atheneum. Niets mis mee. Pim Fortuyn werd doodgeschoten.

Man werd lijkbleek en schoot onmiddellijk in de auto om de kinderen van buitenschoolse sportactiviteiten te halen omdat hij doodsbang was dat een doorgedraaide Marokkaan dat had gedaan, zo vertelde hij nadien, zodat zijn kinderen het slachtoffer zouden worden van volkswoede.

Voor die mensen vind ik het in- en intriest. De gehele beeldvorming inzake moslims wordt gedomineerd door mensen afkomstig uit één enkel land welke het voor de rest verpesten.

Dat is zondermeer een ding dat het vaak voorkomt dat alles wat maar op zgn ,,getinte Noord Afrikannen,, lijkt meteen wordt aangenomen dat het Marokkanen zijn. en zelfs als dat geval mocht zijn het toch als regel de A-sociale gezinnen *) die net zoals de zgn,,tokkies,, van Nederland die mogelijk net zo hard hadden gescholden als het een ISLAMISCHE begravenis zou zijn.
Zelf heb ik mijn twijfels over de omgeving ; naar mijn weten wonen er weinig Moslim gezinnen in Vreeland dus zouden de kinderen gauw herkend worden en mogelijk al door hun ouders aangesproken zijn !

*) vermeld hier voor alle duidelijkheid dat ik nog nooit een dergelijk gezin heb ontmoet in mijn omgeving .

ronald
02-06-11, 01:37
Heel Europa is antisemitisch door het christendom.

De wereld van de islam is nauwelijks antisemitisch, en voorzover, dateert dat van na de stichting van Israël. Dus meestal is het helemaal geen antisemitisme.



De "dhimmi"-status (letterlijk 'onder de zorg of bescherming van') duidt op de positie die Joden (en Christenen) in landen onder Islamitisch bewind hadden, en zou teruggaan op het 'Pact van Umar' -ook genoemd 'Covenant van Omar'- dat door vroege Islamitische heersers was opgelegd aan de volken wier gebied zij veroverd hadden, voor zover deze weigerden zich te bekeren tot de Islam. De polytheïsten hadden slechts de keus uit bekering of de dood, Joden en Christenen hadden een derde keus, om als dhimmi onder Islamitisch bewind te blijven leven. Dat hield kort gezegd een 'tweede-rangs burgerschap' in: zolang zij het pact niet schonden, mochten ze in Islamitische landen verblijven en niet tot slaaf gemaakt worden, waren hun leven en bezit beschermd, hadden zij het recht hun eigen godsdienst uit te oefenen (alleen binnen hun eigen gebouwen), hoefden ze geen Islamitische religieuze plichten te vervullen of belastingen te betalen en hoefden of mochten niet in het leger. Wel moesten zij zich ten allen tijde onderdanig betonen aan het heersende geloof, golden voor hen aparte, hoge belastingen, mochten ze hun religieuze gebouwen niet uitbreiden, geen religieuze geschriften verspreiden of publiekelijk religieuze symbolen dragen of Moslims bekeren. De in het 'Pact van Umar' vastgelegde rechten en plichten van de dhimmi's werden echter lang niet altijd nageleefd.
In verschillende periodes en landen werden hen verdere beperkingen opgelegd, zoals verboden op het bekleden van overheidsposities, wapens dragen, paarden of kamelen rijden, en de plicht tot het dragen van onderscheidende kleding of merktekens (nu zou een vrijwillig aangenomen kleding het anti-gevoel tot gevolg hebben). Ook moesten ze vaak bijeen wonen in afgezonderde buurten, en mocht een dhimmi niet getuigen voor een rechtbank.
De vroegere positie van Joden in de Moslimwereld staat vooral ter discussie vanwege de claim van critici van Israël dat voor de komst van Zionisten naar Palestina vrijwel geen antisemitisme zou hebben bestaan in het Midden-Oosten, oftewel dat de Zionisten zelf schuld zouden hebben aan het Arabische antisemitisme. Anderzijds lijken verdedigers van Israël, en critici van de Islam in het algemeen, de 'dhimmi'-status soms te eenzijdig negatief af te schilderen. De historische feiten geven echter aan dat ook onder Moslimbewind de dhimmi's hun leven niet zeker konden zijn en massaslachtingen en verdrijvingen voorkwamen. Denk aan de pogrom in Alexandrie.
De Islamitische opstelling tegenover de Joden was doorgaans wel wat toleranter dan de Christelijke (die hen behalve het afwijzen van Jezus als profeet tevens het vermoorden van de 'Godszoon' verweet wat soms heftig werd uitgevochten). Dit kan echter als niet meer dan een gradueel verschil beschouwd worden ook al hebben "de Kruistochten" hele joodse gemeenschappen met de grond gelijk gemaaakt. De tolerantie verschilde erg per tijd en plaats, zoals ook in het Christelijke Europa gold. Belangrijke verschillen lijken wel te zijn dat dhimmi's land mochten bezitten en ambachten mochten uitoefenen, wat hen in Europa verboden was.
In verschillende perioden genoten de Joden een relatieve vrijheid en ook de toegang tot hogere posities in landen als (islamitisch) Spanje, Marokko, Egypte en Irak. Een enkele misstap van een hooggeplaatste Jood kon echter al aanleiding vormen voor een massaslachting onder zijn geloofsgenoten in deze landen.
Vooral het Ottomaanse Rijk werd aanvankelijk geprezen door Europese Joden, die daar veel meer vrijheid kenden dan in bijvoorbeeld het laat-middeleeuwse Duitsland. De situatie was enkele eeuwen later echter beduidend verslechterd, getuige berichten uit de 18de eeuw dat Joden en andere dhimmi's de doodstraf kregen als ze zich niet aan de kledingvoorschriften hielden of na het donker op straat kwamen.
In 1679 werden alle joden uit Jemen verdreven, en nadien werd een religieus gebruik dat kinderen joden met stenen bekogelden. In Algerije stonden de joden onderaan de maatschappelijke ladder.
In de Turkse periode 1517-1917 kwamen vele joden naar Palestina. Ook in Hebron. In 1929 vond daar, hoewel er altijd joden hebben gewoond en het niet als "bezet gebied" werd beschouwd, een pogrom onder de joden plaats. Hoe verder je dan in de geschiedenis gaat, hoe troebeler de gevoelens geraken. Vast staat dat De Protocollen van de Wijzen van Zion" (toch echt alle joden) in de Arabische wereld een best-seller is.

justus
02-06-11, 11:03
in palestina hebben altijd semieten gewoond. semieten waren soms joods, islamitisch, christelijk. 'joden' zijn semieten, dat is een ras, joods een aanhanger van een religie...

H.P.Pas
02-06-11, 11:19
semieten, dat is een ras, joods een aanhanger van een religie...


Nope. Het is een taalgroep. Arabisch, Hebreeuws, Aramees en nog wat grut.
Antisemitisme is een oneigenlijk woord, bedoeld is gewoon jodenhaat.

Mark
02-06-11, 11:20
rassen bestaan niet, hooguit volkeren.

justus
02-06-11, 11:32
Nope. Het is een taalgroep. Arabisch, Hebreeuws, Aramees en nog wat grut.
Antisemitisme is een oneigenlijk woord, bedoeld is gewoon jodenhaat.

nope:

Semieten
De Semieten waren de stammen in het Midden-Oosten die zich beriepen op afstamming van Sem (Hebreeuws: Sjem), een van de drie zonen van Noach.
Zowel de Israëlieten als de Ismaëlieten waren Semitische stammen.
Op deze stammentraditie werd eeuwen later teruggegrepen door de Joden te associëren met de Israëlieten en de Arabieren met de Ismaëlieten. Het gebruik van het woord semitisch in een dergelijke context is controversieel door de associatie met rassentheorieën.
Sinds de Tweede Wereldoorlog hebben de rassentheorieën behoorlijk aan populariteit ingeboet, vooral betreffende de Joden waarvan door geheel Europa ongeveer zes miljoen door rassenvervolging werden vermoord. Zodoende wordt dit adjectief niet vaak meer gebruikt. Vooral in de Verenigde Staten is men veel vaker in etniciteiten, dus voluntaire culturele identiteiten, gaan denken. Waar men nog voluntair de oude rassencategorieën aanhoudt, vallen Joden en Arabieren nu onder 'Kaukasisch'.
Een frappant gegeven is dat juist de Joden en Arabieren zelf, met enkele uitzonderingen onder woestijnculturen, door de geschiedenis zeer weinig om ras hebben gegeven. Bijvoorbeeld gearabiseerde imazighen zijn oorspronkelijk wel 'semieten'. Dat geldt (wellicht) ook voor de Noord-Indiase Joden die vrijwel allemaal naar Israël zijn geëmigreerd. En in de joodse ethnos is de belangrijkste leider en profeet, Mozes, met een Midianitische vrouw (Zipporah)[1] getrouwd.

Slinger
02-06-11, 11:32
in palestina hebben altijd semieten gewoond. semieten waren soms joods, islamitisch, christelijk. 'joden' zijn semieten, dat is een ras, joods een aanhanger van een religie...

Semieten als ras bestaan niet. Het is een taalgroep.

justus
02-06-11, 11:34
rassen bestaan niet, hooguit volkeren.

is het echt belangrijk? ik bedoel chinezen (mongoolse ras) blanken (kaukasische ras) en afrikanen (negroide ras) zijn de 'hoofdrassen' met daartussen bergen van mengvormen. niks mis mee, alleen maar leuk.

justus
02-06-11, 11:34
Semieten als ras bestaan niet. Het is een taalgroep.


zie de post boven je kenner!:corcky:

Slinger
02-06-11, 11:40
is het echt belangrijk? ik bedoel chinezen (mongoolse ras) blanken (kaukasische ras) en afrikanen (negroide ras) zijn de 'hoofdrassen' met daartussen bergen van mengvormen. niks mis mee, alleen maar leuk.

Nou kom je ook nog met 'hoofdrassen'. Het begrip ras heeft geen overeenstemming met enige werkelijkheid. Het is een kunstmatige indeling, verzonnen door negentiende eeuwse 'wetenschappers', vanuit een bepaalde visie die onder andere inhield dat het ene 'ras' beter was dan het andere.

knuppeltje
02-06-11, 11:47
zie de post boven je kenner!:corcky:

Daarin had je het terecht over stammen, maar dat zijn groeperingen naar familieverband. Die kunnen zelfs dan wel verschillende talen spreken, verschillende goden aanbidden; maar ze indelen in rassen is echt, echt onmogelijk. Geloof Pas nu maar, mensen zijn wel in de delen aan de hand van hun taalverwantschap, maar als rassen dus niet.
Rassentheorie is wat mensen betreft allang een achterhaald idee, en dat is ook terecht. Het leidt alleen maar tot ellende.

justus
02-06-11, 11:50
Nou kom je ook nog met 'hoofdrassen'. Het begrip ras heeft geen overeenstemming met enige werkelijkheid. Het is een kunstmatige indeling, verzonnen door negentiende eeuwse 'wetenschappers', vanuit een bepaalde visie die onder andere inhield dat het ene 'ras' beter was dan het andere.

het is zeker geen kunstmatige indeling. feit is dat er forse fysieke verschillen zijn tussen de diverse groepen die ik heb aangegeven. die verschillen worden doorgaans toebedeeld aan een groep mensen met gelijksoortige kenmerken, bijvoorbeeld getrokken ogen en stijl zwart haar met een lichtgetinte huid, het zogenaamde mongoolse ras, een ras dat is geevolueerd naar de leefsituatie in hun omgeving (je zult zien dat bij migratie van rassen bepaalde kenmerken wijzigen).
dat jij zo beperkt bent dat je een onderscheid naar ras onmiddellijk tot racistisch betiteld (beter dan) maakt nog niet zo dat dit zo is. je hebt verschillende soorten paarden, honden, beren en weet ik wat, dat noemen ze rassen. bij mensen, jazeker, is dat ook zo.
of het ene ras beter is dan het andere is niet iets dat ik heb onderzocht, dus daar heb ik geen mening over (en dat wil ik ook niet, dat zou pas racistisch zijn; joden vinden zich bijvoorbeeld beter dan anderen en zeker beter dan palestijnen...).
feit is wel dat vermenging van rassen doorgaans tot sterkere eigenschappen leidt. een 'bastaard'hond is doorgaans ook sterker met minder ziekten dan een 'ras'hond. bij mensen is dat ook zo. het advies zou dan ook moeten zijn: vermeng u voor een sterkere soort. (daarbij zijn mixjes haast altijd mooier, althans zo zie ik dat).

Slinger
02-06-11, 11:53
het is zeker geen kunstmatige indeling. feit is dat er forse fysieke verschillen zijn tussen de diverse groepen die ik heb aangegeven. die verschillen worden doorgaans toebedeeld aan een groep mensen met gelijksoortige kenmerken, bijvoorbeeld getrokken ogen en stijl zwart haar met een lichtgetinte huid, het zogenaamde mongoolse ras, een ras dat is geevolueerd naar de leefsituatie in hun omgeving (je zult zien dat bij migratie van rassen bepaalde kenmerken wijzigen).
dat jij zo beperkt bent dat je een onderscheid naar ras onmiddellijk tot racistisch betiteld (beter dan) maakt nog niet zo dat dit zo is. je hebt verschillende soorten paarden, honden, beren en weet ik wat, dat noemen ze rassen. bij mensen, jazeker, is dat ook zo.
of het ene ras beter is dan het andere is niet iets dat ik heb onderzocht, dus daar heb ik geen mening over (en dat wil ik ook niet, dat zou pas racistisch zijn; joden vinden zich bijvoorbeeld beter dan anderen en zeker beter dan palestijnen...).
feit is wel dat vermenging van rassen doorgaans tot sterkere eigenschappen leidt. een 'bastaard'hond is doorgaans ook sterker met minder ziekten dan een 'ras'hond. bij mensen is dat ook zo. het advies zou dan ook moeten zijn: vermeng u voor een sterkere soort. (daarbij zijn mixjes haast altijd mooier, althans zo zie ik dat).

Stompzinnig gelul van jou. Alleen al het feit dat jij Joden een racistische leer in de schoenen schuift. Dat is toch echt een Noord-Europese uitvinding. Verder niet de moeite waard om er op in te gaan.

justus
02-06-11, 11:54
Daarin had je het terecht over stammen, maar dat zijn groeperingen naar familieverband. Die kunnen zelfs dan wel verschillende talen spreken, verschillende goden aanbidden; maar ze indelen in rassen is echt, echt onmogelijk. Geloof Pas nu maar, mensen zijn wel in de delen aan de hand van hun taalverwantschap, maar als rassen dus niet.
Rassentheorie is wat mensen betreft allang een achterhaald idee, en dat is ook terecht. Het leidt alleen maar tot ellende.

over de sociologische consequenties van rassentheorien ben ik het helemaal met je eens. je zult echter met mij eens zijn dat de fysieke kenmerken van autochtone aziaten verschillen met die van autochtone europeanen en autochtone afrikanen. dat - althans zo gaat het verhaal - ze allen afstammen van de homo africanus zal zo zijn, de evolutie van de diversiteiten is zeer duidelijk en dat noemt men ras! geloof in goden (hoe zot ook) is iets van latere tijd, zo ook het verschil in taal. (overigens blijkt dat dieren ook communiceren en de chimpansee in afrika gebruikt andere 'taal' dan de chimpansee in indonesie...)

justus
02-06-11, 11:58
Stompzinnig gelul van jou. Alleen al het feit dat jij Joden een racistische leer in de schoenen schuift. Dat is toch echt een Noord-Europese uitvinding. Verder niet de moeite waard om er op in te gaan.

ook hier neem je weer een superieure houding aan...typisch....

1. de israeli vindt zich superieur aan de palestijn: feit! (sterker, zelfs de ethiopische jood is niet echt geaccepteerd in jodenlandje).
2. de orthodoxe jood in europa voelt zich beter dan de goyim (er mag zelfs niet mee gehuwd worden...).
3. racisme komt ook voor in Afrika (kijk maar de tutsi's en de hutu's), azie (zie de houding van japanners ten opzichte van hun omgeving) en kijk ook eens naar suriname waar racisme onderling alom aanwezig is (en de joodse surinamers daar het ergst in zijn...).

wie lult hier nou stompzinnig (kun je trouwens geen fatsoenlijker taal gebruiken?)

Slinger
02-06-11, 11:59
ook hier neem je weer een superieure houding aan...typisch....

1. de israeli vindt zich superieur aan de palestijn: feit! (sterker, zelfs de ethiopische jood is niet echt geaccepteerd in jodenlandje).
2. de orthodoxe jood in europa voelt zich beter dan de goyim (er mag zelfs niet mee gehuwd worden...).
3. racisme komt ook voor in Afrika (kijk maar de tutsi's en de hutu's), azie (zie de houding van japanners ten opzichte van hun omgeving) en kijk ook eens naar suriname waar racisme onderling alom aanwezig is (en de joodse surinamers daar het ergst in zijn...).

wie lult hier nou stompzinnig (kun je trouwens geen fatsoenlijker taal gebruiken?)

De waarheid moet nu eenmaal gezegd worden, ook als die onprettig in de oren klinkt. Jouw bericht verdient niet beter.

knuppeltje
02-06-11, 12:18
je zult echter met mij eens zijn dat de fysieke kenmerken van autochtone aziaten verschillen met die van autochtone europeanen en autochtone afrikanen.

en dat noemt men ras!

geloof in goden (hoe zot ook) is iets van latere tijd,...

Moet je eerst even definieren wat verschillend fysieke kenmerken inhouden. Huidskleur of grootte van de neus telt niet. Welke huidskleur je ook hebt, of welke neusgrootte, alle neuzen zijn zijn verder hetzelfde opgebouwd en hebben allemaal de zelfde functie. En dat geldt voor al onze lichaamsonderdelen.

Dat was algemeen zo, maar dat idee inmiddels allang door de wetenschap, met in aansluiting daarop ook door het beschaafde bevolkingsdeel, resoluut afgezworen.

Tja, al zo oud dat we niet eens weten hoe oud, en naast alle zotheid bracht het ook goede dingen met zich mee.

justus
02-06-11, 12:27
Moet je eerst even definieren wat verschillend fysieke kenmerken inhouden. Huidskleur of grootte van de neus telt niet. Welke huidskleur je ook hebt, of welke neusgrootte, alle neuzen zijn zijn verder hetzelfde opgebouwd en hebben allemaal de zelfde functie. En dat geldt voor al onze lichaamsonderdelen.

Dat was algemeen zo, maar dat idee inmiddels allang door de wetenschap, met in aansluiting daarop ook door het beschaafde bevolkingsdeel, resoluut afgezworen.

Tja, al zo oud dat we niet eens weten hoe oud, en naast alle zotheid bracht het ook goede dingen met zich mee.

naast huidskleur en neusvorm zijn er nog tal van kenmerkende verschillen, lippen, oogvorm, lichaamsbouw, you name it. dat jij dat om ethische redenen (die ik deel overigens) niet wilt zien als onderscheidend voor een bepaalde soortgelijke groep is prima, feit is dat het wel zo werkt (beschaafd of niet - hangt trouwens van je bedoelingen af). een andere visie zou zijn dat we allemaal zoogdieren zijn en dus niet verschillen van paarden, konijnen of varkens en dat alle verschillende vogels 1 ras zijn: eierleggende vliegdieren of zo.

het goede van religie heb ik nog niet kunnen ontdekken, entlighten me!
ik zie alleen maar oorlogen: joegoslavie, egypte, syrie, libanon, noord-ierland en weet ik waar nog meer...

justus
02-06-11, 12:27
De waarheid moet nu eenmaal gezegd worden, ook als die onprettig in de oren klinkt. Jouw bericht verdient niet beter.

kijk, dit bedoel ik nu: de arrogante jood! het exponent van de groep die immer in staat is tegenstanders te vinden....:lol:

knuppeltje
02-06-11, 12:45
naast huidskleur en neusvorm zijn er nog tal van kenmerkende verschillen, lippen, oogvorm, lichaamsbouw, you name it.

het goede van religie heb ik nog niet kunnen ontdekken,...

Allemaal minimale uiterlijke verschillen die niets met echte menselijke kenmerken te maken hebben.

Religieuze instituten hebben naast alle ellende die ze teweeg hebben gebracht, ook goede dingen gedaan op gebied van scholing en gezondheidszorg bijvoorbeeld. Niets is helemaal wit, en niets is er helemaal zwart. Geloof het of niet.

justus
02-06-11, 12:48
Allemaal minimale uiterlijke verschillen die niets met echte menselijke kenmerken te maken hebben.

Religieuze instituten hebben naast alle ellende die ze teweeg hebben gebracht, ook goede dingen gedaan op gebied van scholing en gezondheidszorg bijvoorbeeld. Niets is helemaal wit, en niets is er helemaal zwart. Geloof het of niet.

scholing? vraag dat maar de (misbruikte) leerlingen... en gezondheidszorg is nu niet iets typisch religieus (goed in afrika mocht je hulp verwachten als je je bekeerde...). overigens, wel alles citeren en niet knippen he boefje!

knuppeltje
02-06-11, 12:57
scholing? vraag dat maar de (misbruikte) leerlingen...

en gezondheidszorg is nu niet iets typisch religieus (goed in afrika mocht je hulp verwachten als je je bekeerde...).

Ja, ja. Ik zei dan ook: naast alle ellende.

Als je ziek genoeg was, dan wilde je wel een broek aantrekken. Maar dat neemt niet weg dat religieuze instituten ook veel goed hebben gedaan. Ook in Europa trouwens.

justus
02-06-11, 13:15
Ja, ja. Ik zei dan ook: naast alle ellende.

Als je ziek genoeg was, dan wilde je wel een broek aantrekken. Maar dat neemt niet weg dat religieuze instituten ook veel goed hebben gedaan. Ook in Europa trouwens.

ben er nog nooit bewust mee in aanraking geweest, het goede van de kerk dus...(dat is immers puur naastenliefde zonder enig eigenbelang.....kerken zonder eigen belang....).

samarlomar
02-06-11, 14:59
Hi

Ik vind het erg wat jullie overkomen is, ik leef echt met jullie mee
die jongens hebben gewoon geen goede opvoeding gehad, wat achterlijke zeg joden zijn ook mensen of niet soms. Ik vind persoonlijk als je voor kinderen krijgen kiest, leer ze gewoon wat recpect en fansoenlijk te gedragen.

Succes en veel liefs samar

jenny enschede
02-06-11, 15:34
De hele begravenmis intresseert me niet. Ik ben geintersseerd in de racistische uitspraak van Slinger, jullie stilzwijgen hierover en het verongelijkt wijzen naar Marokkanen.

Ik vind als duizenden volwassenen iets uitkramen zieker dan als het een paar kinderen zijn.

En als uw kinderen zoiets schreeuwen op straat en de mensen uit deze rouwstoet neemt het recht in eigen hand, zoals die persoon die iemand doodschoot omdat hij een sneeuwbal gooide naar een auto.
Het is een gebrek aan respect voor anderen en andermans eigendommen, een excuses is hier op zijn plaats i.p.v. een uitweg te zoeken.

super ick
02-06-11, 16:19
En als uw kinderen zoiets schreeuwen op straat en de mensen uit deze rouwstoet neemt het recht in eigen hand, zoals die persoon die iemand doodschoot omdat hij een sneeuwbal gooide naar een auto.
Het is een gebrek aan respect voor anderen en andermans eigendommen, een excuses is hier op zijn plaats i.p.v. een uitweg te zoeken.

Krijg je nooit.

ronald
02-06-11, 22:55
in palestina hebben altijd semieten gewoond. semieten waren soms joods, islamitisch, christelijk. 'joden' zijn semieten, dat is een ras, joods een aanhanger van een religie...

"Het Semitische ras"..... ben jij wel lekker? Tot wel ras behoor jij? Het Chamitische ras?

justus
02-06-11, 23:07
"Het Semitische ras"..... ben jij wel lekker? Tot wel ras behoor jij? Het Chamitische ras?

Ach, het beestje moet een naam hebben he? Wel is duidelijk dat jij totaal geen kennis van zaken hebt! Een indo is half aziatisch en half europees, een mix of bastaars dus and I am proud of it. Jij zit vol met frustraties. Find a shrink of zo.

ronald
02-06-11, 23:14
Ach, het beestje moet een naam hebben he? Wel is duidelijk dat jij totaal geen kennis van zaken hebt! Een indo is half aziatisch en half europees, een mix of bastaars dus and I am proud of it. Jij zit vol met frustraties. Find a shrink of zo.

Ach ja... Dom geboren en niets bijgeleerd zou ik zeggen. Ik merk dat al tig mensen je op je muffe opvattingen hebben gewezen maar jij stug volhouden. Wordt niks met jou.Ik ben niet gefrustreerd hoor. Dat is meestal de waard.

Ik vroeg je tot welk ras je behoort. Semitisch, Jafetisch of Chamitisch? Meer smaken had je toch niet? Of weet je niet waar "Semitisch" vandaan komt? Beetje wazig opeens om je zelf half-half te noemen. Wees duidelijk. Tot welke van de drie rassen denk jij te behoren?

ronald
02-06-11, 23:20
Hi

Ik vind het erg wat jullie overkomen is, ik leef echt met jullie mee
die jongens hebben gewoon geen goede opvoeding gehad, wat achterlijke zeg joden zijn ook mensen of niet soms. Ik vind persoonlijk als je voor kinderen krijgen kiest, leer ze gewoon wat recpect en fansoenlijk te gedragen.

Succes en veel liefs samar
Heel lief van je, maar niemand hier is dat overkomen hoor. Verder heb je natuurlijk gelijk. En zoals Hatred meldde... er zijn ook "autochtone" kinderen die geen opvoeding hebben gehad.

justus
02-06-11, 23:23
Ach ja... Dom geboren en niets bijgeleerd zou ik zeggen. Ik merk dat al tig mensen je op je muffe opvattingen hebben gewezen maar jij stug volhouden. Wordt niks met jou.Ik ben niet gefrustreerd hoor. Dat is meestal de waard.

Ik vroeg je tot welk ras je behoort. Semitisch, Jafetisch of Chamitisch? Meer smaken had je toch niet? Of weet je niet waar "Semitisch" vandaan komt? Beetje wazig opeens om je zelf half-half te noemen. Wees duidelijk. Tot welke van de drie rassen denk jij te behoren?

Dat je niet kunt lezen heb je al bewezen, ik heb hiervoor al uitgelegd wat mijn raciale historie is. Verder maakte jij mij voor gefrustreerd uit, beste waard. Dat anderen menen dat je niet meer in rassen mag denken is etisch juist maar biologisch niet. Soorten verschillen op tal van punten. Ik zie dat slechts als leuk, jij (beste waard) als racistisch. Ik vind verschil leuk en jij bent er bsng voor, bang voor etnische verschillen....? Komen jullie daarom duitse paspoorten ritselen? Angst voor verspeeld krediet in het midden oosten? Wat zeggen ze ook al weer over ajakssupporters? Joden lopen altijd weg toch?

ronald
02-06-11, 23:39
Dat je niet kunt lezen heb je al bewezen, ik heb hiervoor al uitgelegd wat mijn raciale historie is. Verder maakte jij mij voor gefrustreerd uit, beste waard. Dat anderen menen dat je niet meer in rassen mag denken is etisch juist maar biologisch niet. Soorten verschillen op tal van punten. Ik zie dat slechts als leuk, jij (beste waard) als racistisch. Ik vind verschil leuk en jij bent er bsng voor, bang voor etnische verschillen....? Komen jullie daarom duitse paspoorten ritselen? Angst voor verspeeld krediet in het midden oosten? Wat zeggen ze ook al weer over ajakssupporters? Joden lopen altijd weg toch?

Raciale historie...biologisch...toe maar. Je gebruikt het begrip ras op een muffe manier en dat hebben meerdere mensen hier geprobeerd duidelijk te maken. Was dat nog steeds niet gevallen? Als jij over Semieten spreekt dan beperk jij je tot drie "rassen": het Semitisch, het Jafetisch en het Chamitische. Meer zonen had Noach niet. Dat jij opeens "het Aziatische ras" erin gooit klopt het volgens je eigen redenering toch niet. Je maakt er een pot hutspot van. En als jij zo doodleuk over het "Semietische ras" spreekt, wat zijn die kenmerken dan? Welke "het Aziatische ras" en met wie van de drie zijn zij verbonden? Jij denkt dat Aziaten niet door hebben dat jij een Indo bent? Of is nu opeens alles etnisch?
Waar ik bang voor zou moeten zijn zou ik niet weten. Ik heb niets tegen Merkel. Verlicht mij. En nee, mijn voorouders komen niet uit Duitsland en ik kan en hoef geen Duits paspoort aan te schaffen. Is "ritselen" soms een Semitische kenmerk? En "Krediet/Geld"? Verlicht mij. Aan de andere kant, laat maar. Als jij de wereld aan voetbal ophangt is en wordt het niks met jou.

justus
03-06-11, 09:45
Raciale historie...biologisch...toe maar. Je gebruikt het begrip ras op een muffe manier en dat hebben meerdere mensen hier geprobeerd duidelijk te maken. Was dat nog steeds niet gevallen? Als jij over Semieten spreekt dan beperk jij je tot drie "rassen": het Semitisch, het Jafetisch en het Chamitische. Meer zonen had Noach niet. Dat jij opeens "het Aziatische ras" erin gooit klopt het volgens je eigen redenering toch niet. Je maakt er een pot hutspot van. En als jij zo doodleuk over het "Semietische ras" spreekt, wat zijn die kenmerken dan? Welke "het Aziatische ras" en met wie van de drie zijn zij verbonden? Jij denkt dat Aziaten niet door hebben dat jij een Indo bent? Of is nu opeens alles etnisch?
Waar ik bang voor zou moeten zijn zou ik niet weten. Ik heb niets tegen Merkel. Verlicht mij. En nee, mijn voorouders komen niet uit Duitsland en ik kan en hoef geen Duits paspoort aan te schaffen. Is "ritselen" soms een Semitische kenmerk? En "Krediet/Geld"? Verlicht mij. Aan de andere kant, laat maar. Als jij de wereld aan voetbal ophangt is en wordt het niks met jou.

het is toch wel triest met je gesteld. het simpele feit dat ik termen opvat zoals ze zijn bedoeld en ze niet omfloers met een politiek correct sausje omdat de politieke incorrectheid toch echt niet de essentie van de term is maar veroorzaakt wordt door het misbruik van die term door een individu vind jij ineens reden om 'hulp te zoeken' bij andere forumleden 'die mij iets duidelijk wilden maken'... kom nou toch, een woord heeft een betekenis en dat ga ik niet veranderen omdat lieden die term politiek incorrect hebben gebruik. rassen, soorten, kruisingen, termen die je all over de biologie aantreft en dus ook bij mensen. dat jij de zonen van abraham in wie ik niet geloof er bij haalt laat ik volledig voor jouw rekening. dat jij mijn benadering van een biologische aangelegenheid 'muf' vindt is voor jou misschien een reden om je eens te badderen. vervolgens kom je met opmerkingen over mijn vermeende stelling omtrent jouw bezwaar tegen duitsers of zo, slaat nergens op. en de term krediet is jouw kennelijk ook vreemd als ie in het verband met kwijt raken wordt gebruikt...beperkte ziel.
tot slot ben je niet bekend met voetbalslogans, toch echt volkssport nummer 1 waar jouw cidi ook steeds onzin over uitkraamt omdat ze ook daar een blinde vlek hebben.

het is mooi met je. ga eens wat studeren of zo en neem kennis tot je. doe eens een onderzoek naar de discriminantie van de soort en determineer de variaties. leuk om te doen. leer je nog eens wat.

oh ja, ga nog ff klagen bij beheer dat ik je beledig of zo...dat ligt volkomen in jouw aard:boogie:

Soldim
03-06-11, 10:47
het is toch wel triest met je gesteld. het simpele feit dat ik termen opvat zoals ze zijn bedoeld

Er zijn geen verschillende mensen rassen.

Slinger
03-06-11, 10:58
ga eens wat studeren of zo en neem kennis tot je. doe eens een onderzoek naar de discriminantie van de soort en determineer de variaties.

kuch...

Hamidoesch
03-06-11, 12:03
http://www.stadamersfoort.nl/page/Lokaal/Regionaal/Lokaal-nieuws/Ze-hebben-totaal-geen-respect.718407.news

PVV internet stemvee bedreigd deze man na duidelijke stellingname.

Komen wij nog in actie?

Hamidoesch
03-06-11, 12:16
http://www.stadamersfoort.nl/page/Lokaal/Regionaal/Lokaal-nieuws/Ze-hebben-totaal-geen-respect.718407.news

Hamidoesch
03-06-11, 12:26
Yous033 Youssef
@ @ThomasvanElst doe niets meer en minder dan je vriend @geertwilderspvv ook doet beste Thomas. #gelijkheidsbeginsel
18 hours ago Favorite Yous033 Youssef
@ @Wimzegt zal er binnenkort weer aandacht aan besteden maar wil wel een x ff met u om de tafel
18 hours ago Favorite Yous033 Youssef
@ @ToraYeshua @dichtbijnl zijn geen scheldwoorden best Ben #vrijheidvanmeningsuiting komt u vast bekend voor
18 hours ago Favorite Yous033 Youssef
@ @ThomasvanElst gek hè!! Blijkbaar telt vrijheid van meningsuiting alleen voor PVV en haar stemvee
18 hours ago Favorite Yous033 Youssef
@ @ToraYeshua @dichtbijnl Salam Ben waar ziet u scheldwoorden ?? Wil Best in dialoog maar niet 5 min en over de tel oog in oog in de studio
18 hours ago Favorite Yous033 Youssef
@ @ThomasvanElst @dichtbijnl PVV heeft blijkbaar een geestelijke Leider Ben Kok PVV krijgt meer en meer trekjes van een zieke totale ideologie
19 hours ago Favorite Yous033 Youssef
@ @Yous033 @thomasvanelst @dichtbijnl @geertwilderspvv maar goed je racistische fascistische leider weet alles van verstoppertje spelen!!!
19 hours ago Favorite Yous033 Youssef
@ @Yous033 @thomasvanelst @dichtbijnl en je grootte blond/grijze leider is ook welkom! @geertwilderspvv
19 hours ago Favorite Yous033 Youssef
@ @ThomasvanElst @dichtbijnl repliek in 5 minuten over dit onderwerp zie ik idd niet zitten. Oog in oog in de studio min 30 min. #regelhetmaar

Hamidoesch
03-06-11, 12:45
deze dan haha :

@ThomasvanElst @dichtbijnl PVV heeft blijkbaar een geestelijke Leider Ben Kok PVV krijgt meer en meer trekjes van een zieke totale ideologie

H.P.Pas
03-06-11, 12:50
het is mooi met je. ga eens wat studeren of zo en neem kennis tot je. doe eens een onderzoek naar de discriminantie van de soort en determineer de variaties. leuk om te doen. leer je nog eens wat.


Argument by gibberish. (http://www.don-lindsay-archive.org/skeptic/arguments.html#jargon)

super ick
03-06-11, 13:09
Daarin had je het terecht over stammen, maar dat zijn groeperingen naar familieverband. Die kunnen zelfs dan wel verschillende talen spreken, verschillende goden aanbidden.

Oja?

Geef me daar dan eens 1 voorbeeld van? Volgens mij is dat binnen een stam nooit het geval.

justus
03-06-11, 13:39
kuch...

jouw niveau overstijgt dit nimmer....toch jammer.

justus
03-06-11, 13:53
Argument by gibberish. (http://www.don-lindsay-archive.org/skeptic/arguments.html#jargon)


it beats 'dom gelul' als argument.

ronald
03-06-11, 17:26
het is toch wel triest met je gesteld. het simpele feit dat ik termen opvat zoals ze zijn bedoeld en ze niet omfloers met een politiek correct sausje omdat de politieke incorrectheid toch echt niet de essentie van de term is maar veroorzaakt wordt door het misbruik van die term door een individu vind jij ineens reden om 'hulp te zoeken' bij andere forumleden 'die mij iets duidelijk wilden maken'... kom nou toch, een woord heeft een betekenis en dat ga ik niet veranderen omdat lieden die term politiek incorrect hebben gebruik. rassen, soorten, kruisingen, termen die je all over de biologie aantreft en dus ook bij mensen. dat jij de zonen van abraham in wie ik niet geloof er bij haalt laat ik volledig voor jouw rekening. dat jij mijn benadering van een biologische aangelegenheid 'muf' vindt is voor jou misschien een reden om je eens te badderen. vervolgens kom je met opmerkingen over mijn vermeende stelling omtrent jouw bezwaar tegen duitsers of zo, slaat nergens op. en de term krediet is jouw kennelijk ook vreemd als ie in het verband met kwijt raken wordt gebruikt...beperkte ziel.
tot slot ben je niet bekend met voetbalslogans, toch echt volkssport nummer 1 waar jouw cidi ook steeds onzin over uitkraamt omdat ze ook daar een blinde vlek hebben.

Nee dat zijn ze niet. Dat voornamelijk racisten ze aanvatten om jouw "gezellige reden" zegt toch wel veel. Ik vraag je al een paar keer: Tot welke ras behoor jij dan? Je blijft maar vragen negeren. Heb je daar een reden voor? Je maakt namelijk geen enkel punt mbt dat "correcte" gebruik van het begrip ras. Hou op met je dier- en planten terminologie. Daar hebben we het niet over. Jij vindt dus dat jij dezelfde "kenmerken" vertoon als Chinezen, Jappanners, Indonesiers, Molukken, Papoea's, Indieërs? Je snapt bovendiennog steeds niet dat wanneer jij over het "Semietische ras" spreekt je alleen de keuze hebt van drie, en daar hoort "Aziatisch" niet bij. Ook volgens je eigen taalgebruik klopt het niet. Het woordje "en" vind ik wel eng hoor.... determineren van mensen. Bovendien is het niet ik die het muf vind, het is muf volgens iedereen: behalve jij die het wel leuk vindt.
Je kunt het terug lezen, jij vindt dat Duitsers bepaald niet zitten te wachten op Israeliers die Duitse paspoorten hebben aangevraagd. Ik schijn volgens jou ook maar een Duits paspoort te moeten aanvragen, of er al mee bezig te zijn vanwege "kridiet" redenen. "Angst voor verspeeld krediet in het midden oosten?", "kridiet" is idd meer interpretabel. En dan vragen wij dat niet aan maar "ritselen" wij dat wel even. Ook weer een woord waar jij niet de juiste betekenis van kent. "Ritselen" gaat op illegale wijze. Dat dicht jij ons toe: illegaal bezig zijn.

het is mooi met je. ga eens wat studeren of zo en neem kennis tot je. doe eens een onderzoek naar de discriminantie van de soort en determineer de variaties. leuk om te doen. leer je nog eens wat.
Voorts haal jij Abraham erbij. Interesseert me geen bal of jij in hem gelooft, maar over goed lezen gesproken: ik had het over Noach. Kom als je er geen bal van wilt weten an ook niet met Semieten aan. Komt ook uit de Bijbel.
Je krabbelt terug over het voetbal-gebeuren? Typisch. Je weet anders aardig wat hooligans schreeuwen en daar hadden we het over, niks sport.
Ik ben vrij ver in mijn studie gekomen, studeer nog steeds en zo te zien ben je bent met je historische, geografische, theologische, wetenschappelijke kennis de jaren 50 niet overstegen. Is allemaal nav je berichten aan te tonen en dan kom uitgerekend jij aanzetten de suggestie te gaan studeren?



oh ja, ga nog ff klagen bij beheer dat ik je beledig of zo...dat ligt volkomen in jouw aard:boogie:
Klagen ligt in mijn aard na antisemitische opmerkingen. Klopt. Wat heb jij dan voor te stellen? Je houd je aan de regels van dit forum? Dacht het niet. Nu heb jij jezelf alleen maar beledigd. Mij niet. Dit is dus een aanfluiting voor jezelf.

mark61
04-06-11, 00:15
De "dhimmi"-status ... staat dat De Protocollen van de Wijzen van Zion" (toch echt alle joden) in de Arabische wereld een best-seller is.

Dit is of geen antwoord op mijn post, of bevestigt die juist.

Ik weet, altijd moeilijk onderwerp, antisemitisme. In jouw geval denk ik dat je in de war bent; veel anderen doen expres of ze achterlijk zijn.

mark61
04-06-11, 00:22
Oja?

Geef me daar dan eens 1 voorbeeld van? Volgens mij is dat binnen een stam nooit het geval.

Zo zijn er bijvoorbeeld christelijke en islamitische Palestijnen :hihi:

'Stam' is overigens een onzinnig woord, van de orde van 'ras'.

Magoed, zo zijn er joodse, christelijke en islamitische Berbers. Hindoeïstische, islamitische, christelijke en ik dacht zelfs joodse Indiërs. Dan wordt hun taal meestal bepaald door de godsdienst die ze aanhangen.

kingdom34
04-06-11, 00:33
Imbeciel.

Dat is een berisping waard.


Ow, een christenhond met een kwaad geweten.

Vertel waar het antisemitisme vandaan komt.

Je moet je schamen man, waarom mag je jij wel mensen met een ander geloof beledigen? Ik heb niemand beledigd en kreeg toch een berisping van Yoesoef je weet wel de mod jou beschermde en nu weet ik waarom jij wel wordt getolereerd omdat jij zelf een Moslim bent.
Deze site trekt Moslims voor als het een harde discussie wordt, heb ik wel eens hier meegemaakt er zijn zelfs paar berichten van me verwijderd.


Je bent een fundamentalist. Voor normale mensen, alsmede ongelovigen, komt religie uit cultuur voort, niet andersom. Je bent dus net zo belachelijk als de eerste de beste internetschreeuwbaard. Ik weet niet hoe vaak ik je dat nog moet zeggen

Zoals jij, je kan alleen mensen beledigen op een afstand, daar heb je woord voor internetheld, ik zelf noem ik dat held op sokken.


Bron voor het wijdverbreid zijn van antisemitisme? In welke definitie?
Welke vraagjes? Mijn verontwaardiging is niet gratuit, jouw gelul is dat.

Je lult uit je nek en je weet het. Dat is het kwaadaardige. Je weet geen ruk van islam, godsdienst, cultuur, maar houdt parmantige verhaaltjes om je vooroordelen op te leuken zodat het net wat lijkt

Ik heb toch veel dingen ontkracht dat mooie vredelievend de islam, maar dat mag niet gezegd worden namelijk.


Heel Europa is antisemitisch door het christendom
Goedkope antwoord, meer niet.


De wereld van de islam is nauwelijks antisemitisch, en voorzover, dateert dat van na de stichting van Israël. Dus meestal is het helemaal geen antisemitisme

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme_%28islam%29


Echt, je verhaaltje is gewoon te dom voor woorden. En je gaat maar door gewoon

Die van jou eerlijk gezegd.


En het walgelijkste is dat quasi-beschaafde, quasi-'wetende' toontje

Moet jij vooral zeggen.


Jij weet niks, je bent een xenofoob. Geef dat maar gewoon toe, dan kunnen we erover ophouden. Je hebt vooroordelen en die wil je bevestigd zien.

Dat is een bekende antwoord van de 90% van de Moslims "Geef dat maar gewoon toe" Je oordeelt mensen gewoon omdat je Christenen en Joden haat gezien je teksten.


Nee. De beeldvorming wordt beheerst door Hollandse hysterische randdebielen.

Wat een grove tekst zeg, weer geen berisping voor dat?



Dit is of geen antwoord op mijn post, of bevestigt die juist.

Ik weet, altijd moeilijk onderwerp, antisemitisme. In jouw geval denk ik dat je in de war bent; veel anderen doen expres of ze achterlijk zijn.

Doe zelf eens onderzoek.

justus
04-06-11, 09:36
bla bla bla

als laatste geef ik je dit (http://nl.wikipedia.org/wiki/Semieten) mee en verder kook je maar lekker in je eigen sopsels gaar.
ben jij uniek voor jouw 'stam' of zijn ze allemaal zo? dat laatste zou veel verklaren...:zwaai:

justus
04-06-11, 09:45
Dat is een berisping waard.
Je moet je schamen man, waarom mag je jij wel mensen met een ander geloof beledigen? Ik heb niemand beledigd en kreeg toch een berisping van Yoesoef je weet wel de mod jou beschermde en nu weet ik waarom jij wel wordt getolereerd omdat jij zelf een Moslim bent.
Deze site trekt Moslims voor als het een harde discussie wordt, heb ik wel eens hier meegemaakt er zijn zelfs paar berichten van me verwijderd.
Zoals jij, je kan alleen mensen beledigen op een afstand, daar heb je woord voor internetheld, ik zelf noem ik dat held op sokken.
Ik heb toch veel dingen ontkracht dat mooie vredelievend de islam, maar dat mag niet gezegd worden namelijk.
Goedkope antwoord, meer niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme_%28islam%29
Die van jou eerlijk gezegd.
Moet jij vooral zeggen.
Dat is een bekende antwoord van de 90% van de Moslims "Geef dat maar gewoon toe" Je oordeelt mensen gewoon omdat je Christenen en Joden haat gezien je teksten.
Wat een grove tekst zeg, weer geen berisping voor dat?
Doe zelf eens onderzoek.


toch leuk dit, een moslim die ruzie maakt met een grefo over het ontstaan van antisemitisme....nou nog een jood erbij en alle atheisten onder ons kunnen cola en chips vergaren teneinde de lol te completeren.:haha:

overigens beste grefo: antisemitisme is afkomstig uit het vermeende verraad van kristus door judas (jeweetwel, de eindbaas van het judaisme, does that ring a bell?). de dood van kristus werd (kennelijk terecht) verweten aan de joden... de eerste kristenen (naderhand ook wel katoliek genoemd) zijn de joden om die reden gaan vervolgen. een traditie die de katolieke kerk eeuwen lang heeft volgehouden... overigens gaan de grefo's ook niet 'onbevlekt' ten onder: de regering is een door god gegeven macht toch? en ten tijde van de hitlervrienden was dat toch de macht? door god gegeven toch? heeft dit niet geresulteerd in een fijne 'meewerkendheid' van de grefo's? schijnt dat lou de jong daar nog wat stukkies over heeft geschreven....

ja joden onder ons: kom er maar in!!!:duivel:

knuppeltje
04-06-11, 09:52
Oja?

Geef me daar dan eens 1 voorbeeld van? Volgens mij is dat binnen een stam nooit het geval.

Lees eens beter wat er staat.

mark61
04-06-11, 11:59
toch leuk dit, een moslim die ruzie maakt

Huh? Ik word hier nu simultaan uitgemaakt voor islambasher, moslimlover en moslim.

Iemand moet het bij het verkeerde eind hebben. Zou ik zeggen. Mij vertelt het dat ik waarschijnlijk op juiste pad zit. Sendero Luminoso. Sirat al-mustaqim :wijs:

justus
04-06-11, 13:03
Huh? Ik word hier nu simultaan uitgemaakt voor islambasher, moslimlover en moslim.

Iemand moet het bij het verkeerde eind hebben. Zou ik zeggen. Mij vertelt het dat ik waarschijnlijk op juiste pad zit. Sendero Luminoso. Sirat al-mustaqim :wijs:


uhh, don't shoot the messenger!!!:gechoquee
het was koninkrijk die jou van islamisme betichtte, not me.

mark61
04-06-11, 13:17
uhh, don't shoot the messenger!!!:gechoquee
het was koninkrijk die jou van islamisme betichtte, not me.

Je zei 'moslim'.

Een niet-islamitische islamist, is dat zoiets als een niet-joodse zionist?

justus
04-06-11, 13:21
Je zei 'moslim'.

Een niet-islamitische islamist, is dat zoiets als een niet-joodse zionist?

hij maakte jou voor moslim uit en ik nam aan dat ie daar gelijk in had. vond de discussie nogal zot vandaar.

mark61
04-06-11, 13:31
hij maakte jou voor moslim uit en ik nam aan dat ie daar gelijk in had. vond de discussie nogal zot vandaar.

Er is geen discussie, alleen een randdebiele christenhond die blaft :hihi:

Tis al tekenend dat ie denkt dat ik moslim ben.

ronald
05-06-11, 03:15
als laatste geef ik je dit (http://nl.wikipedia.org/wiki/Semieten) mee en verder kook je maar lekker in je eigen sopsels gaar.
ben jij uniek voor jouw 'stam' of zijn ze allemaal zo? dat laatste zou veel verklaren...:zwaai:

Wat is dit nu voor een sukkelige opmerking?

Semieten
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

De Semieten waren de stammen in het Midden-Oosten die zich beriepen op afstamming van Sem (Hebreeuws: Sjem), een van de drie zonen van Noach.

Zowel de Israëlieten als de Ismaëlieten waren Semitische stammen.

Op deze stammentraditie werd eeuwen later teruggegrepen door de Joden te associëren met de Israëlieten en de Arabieren met de Ismaëlieten. Het gebruik van het woord semitisch in een dergelijke context is controversieel door de associatie met rassentheorieën.

Sinds de Tweede Wereldoorlog hebben de rassentheorieën behoorlijk aan populariteit ingeboet, vooral betreffende de Joden waarvan door geheel Europa ongeveer zes miljoen door rassenvervolging werden vermoord. Zodoende wordt dit adjectief niet vaak meer gebruikt. Vooral in de Verenigde Staten is men veel vaker in etniciteiten, dus voluntaire culturele identiteiten, gaan denken. Waar men nog voluntair de oude rassencategorieën aanhoudt, vallen Joden en Arabieren nu onder 'Kaukasisch'.

Een frappant gegeven is dat juist de Joden en Arabieren zelf, met enkele uitzonderingen onder woestijnculturen, door de geschiedenis zeer weinig om ras hebben gegeven. Bijvoorbeeld gearabiseerde imazighen zijn oorspronkelijk wel 'semieten'. Dat geldt (wellicht) ook voor de Noord-Indiase Joden die vrijwel allemaal naar Israël zijn geëmigreerd. En in de joodse ethnos is de belangrijkste leider en profeet, Mozes, met een Midianitische vrouw (Zipporah)[1] getrouwd.

Behalve semieten als ras of als nakomelingen van Sem, is er ook een taalkundige definitie van het woord: Semieten zijn mensen wier moedertaal een of andere semitische taal betreft.

Afgeleid van semitisch en veel gebruikt zijn:

* het antisemitisme, dat nu (maar ook voorheen) meestal haat en discriminatie specifiek tegen Joden betekent, op etnische, nationale, religieuze en/of rassen-achtergrond. Soms verbreedt men het concept, omdat taalkundig gezien dus ook andere 'semieten' eronder zouden vallen.
* de Semitische talen, die onveranderd een sub-groep van de Afro-aziatische talen uitmaken. Onder de Semitische talen rekent men onder andere het Amhaars, Arabisch, Aramees, Hebreeuws en Maltees. Maltees is echter gedeeltelijk Semitisch van aard.
Hier lees ook jij dat de term Semieten terug te voeren is naar Noach en niet naar Abraham.
Hier lees ook jij dat jij jezelf als "Aziaat" niet kan terug voeren daar één van de drie zonen van Noach, zoals jij denkt Joden en Ishmaelieten naar Sem wenst terug te voeren.
Hier lees ook jij rassentheorieën controversieel zijn.
Hier lees ook jij dat sinds WO II die rassentheorieën behoorlijk heeft ingeboet en zelf de Nazi's tot de conclusie kwamen dat ze een bullshit theorie hadden opgezet.
Hier lees ook jij dat er lijdend voorwerpen zijn gecreëerd.
Hier lees ook jij dat je huidskleur geen donder uitmaakt.....

Je bent geschift. En maar doorleuteren dat ik gefrustreerd zou zijn en zou koken en jij enigszins geschoold zou zijn. Prutswerk 1ste klas.
Ook dat geniepige ondertoontje van jou steeds "dat zou een hoop verklaren" en vervolgens je bek houden. Laf!

ronald
05-06-11, 03:18
en alle atheisten onder ons kunnen cola en chips vergaren teneinde de lol te completeren.:haha:


Ga jij maar een cursus basis-kleuterdom doen, dan wordt het nog wel wat met jou. Mijn hemel wat een stel domme opmerkingen bij elkaar.

kingdom34
05-06-11, 03:23
Er is geen discussie, alleen een randdebiele christenhond die blaft :hihi:

Tis al tekenend dat ie denkt dat ik moslim ben.

Je hebt zoveel woorden nodig, met een toefje beledigend tekst maak jezelf echt niet geloofwaardig. :)
Volgens mij hebben ze jou vroeger in elkaar geslagen door paar Christenen, vandaar je haat tegen Christenen ;)

Ik kan jou ook niet kwalijk nemen hoe je aard is.

ronald
05-06-11, 03:25
Dit is of geen antwoord op mijn post, of bevestigt die juist.

Ik weet, altijd moeilijk onderwerp, antisemitisme. In jouw geval denk ik dat je in de war bent; veel anderen doen expres of ze achterlijk zijn.

Gedeeltelijk. Je kunt aan de ene kant bv de pogrom van Alexandrië niet wegcijferen, het bestaan als tweederangsburger op grond van je joods-zijn en aan de andere kant ook niet bv de afwezigheid van Kruistochten of een Shoa.
Ivm Marokko baseer in me op verhalen van ervaringsdeskundigen (weggetrokken joden uit Marokko en joden in Marokko en hun geschiedenis. Daarnaast op een persoon als Hassan Majdi, Marokkaanse antropoloog ie zich hierin heeft verdiept.

justus
05-06-11, 07:15
Wat is dit nu voor een sukkelige opmerking? Bla bla bla

Je bent geschift. En maar doorleuteren dat ik gefrustreerd zou zijn en zou koken en jij enigszins geschoold zou zijn. Prutswerk 1ste klas.
Ook dat geniepige ondertoontje van jou steeds "dat zou een hoop verklaren" en vervolgens je bek houden. Laf!

Ik hou ook van jou hoor:duim: