PDA

Bekijk Volledige Versie : Steeds meer zionisten krijgen Duits paspoort



Hatert
31-05-11, 11:29
di 31 mei 2011, 11:36

Steeds meer Israëliërs krijgen Duits paspoort

TEL AVIV - De nakomelingen van de Jeckes, Duitssprekende joden die in de jaren dertig naar Israël vluchtten, hebben hun Duitse wortels ontdekt. Bijna 100.000 Israëliërs hebben een Duits paspoort. Dat meldde de Israëlische krant Jediot Achronot dinsdag.

Sinds 2000 heeft de Duitse ambassade in Tel Aviv meer dan 70.000 paspoorten verstrekt aan Duitse Israëliërs. „Lange tijd hebben de Jeckes Duitse producten geboycot. Ze wilden geen Duitse grond betreden en elke band verbreken met het land waarin ze werden geboren”, schrijft de krant. „Nu vechten uitgerekend hun kinderen en kleinkinderen voor het recht om Duits staatsburger te worden.”

De krant citeert een studie van de Israëlische sociologe Sima Zalcberg. Zij heeft de cijfers verzameld. Aanleiding voor haar onderzoek zijn de festiviteiten rondom de 75e verjaardag van de Duitse immigratiegolf. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Berlijn verklaarde geen specifiek aantal Israëliërs met een Duitse nationaliteit te kunnen noemen, omdat hier in het buitenland geen register voor is.


http://www.telegraaf.nl/buitenland/9926472/__Duits_paspoort_voor_Isralirs__.html?p=3,3

Eric de Blois
31-05-11, 15:26
Steeds meer zionisten krijgen Duits paspoort


JIk heb allang gezegd dat die begravenis me niet meer intresseert. Dat intresseert de meeste mensen niet. Het enige wat ze intresseert is het woordje Marokkaan. Dat is ook de enige reden dat jij het berichtje hier geplaatst hebt.

En jij? Wat is jouw reden om dit bericht te plaatsen en het woord zionisten te gebruiken? Wat hebben joden jou aangedaan?

Spoetnik
31-05-11, 16:39
De reden dat ze hun duitse paspoort aanvragen (of een paspoort van andere Europese landen) is dat ze niet zeker zijn over de toekomst van Israel. Heelveel jonge mensen die ik ken hebben dit gedaan.

Spoetnik
02-06-11, 18:02
Fear is driving Israelis to obtain foreign passports

The numbers are climbing rapidly and the phenomenon is intriguing: Many Israelis are longing for a second passport. If Shimon Peres (now president ) once promised "a car for every worker," a second passport is now becoming the object of desire. If our forefathers dreamt of an Israeli passport, there are those among us who are now dreaming of a foreign passport.

A Bar-Ilan University study published in the journal Eretz Acheret has found that roughly 100,000 Israelis already hold a German passport. Over the past decade, the trend has strengthened and some 7,000 more Israelis join them every year. To these should be added the thousands of Israelis who hold foreign passports, mostly European countries. The excuses are strange and diverse, but at the base of them all are unease and anxiety, both personal and national. The foreign passport has become an insurance policy against a rainy day. It turns out there are more and more Israelis who are thinking that day may eventually come.


In recent years the Israeli passport has become useful and effective. It opens the gates of most countries of the world, except for parts of the Arab and Muslim world. It is hard to believe that those applying for a second passport are doing so in order to vacation in Tehran, tour Benghazi or take in the sights of San'a. The alibi that a European passport makes entering the United States easier cannot fully explain the phenomenon, which has no equivalent in other developed countries.

It should not be condemned, though. It reflects a mood, a natural and understandable consequence of the real and imagined fears that have been sown here. When Avrum Burg boasted of his French passport several years ago, a public outcry arose, but in vain. Presumably some of those who cried out did so because they do not have the option, like he does, of obtaining an additional passport for themselves. The others may have since crowded onto the line at one embassy or another.

The fact that Germany, of all places, is the passport provider of preference should also no longer touch off feelings of anger or shame. For many Israelis, Germany has long since become a country like any other: Our cabinet ministers ride in Audis, and the washing machines we import from there excel in their German quality. The scare campaigns have been effective, and the passport applicants are responding in an intelligent and sensible way. It turns out that they are far more rational than their leaders: If the leaders so want to scare us of the Iranian bomb, the Muslim Brothers in Egypt and the hooligans from Gaza, if everything threatens to become a "Holocaust," then it really does make sense to equip oneself with suitable means of protection. An additional passport, for example.

Anyone who believes an additional passport is a national shame and a social disgrace is invited to have a look at why Israelis desire them. If we had a leadership worthy of the name, one that instead of sowing anxieties did something to reduce them, and instead of terrifying us instilled hopes in us, then the lines at the German Embassy would have become shorter long ago. Instead of condemning the passport seekers, let us ask honestly and courageously: Why are they doing this? They are doing this because someone is scaring them, and no less so, because there is someone endangering our future here.

Passports? If the Palestinian people already had one real passport, maybe the Israelis wouldn't need two. If Israel were to try at long last to be accepted in its region, with all that entails, then maybe the region would open to it by means of a single, blue and white passport. If Israel were also to take the advice of its friends in the world, especially in the countries of Europe, then perhaps we wouldn't need their passports.

Israel is strong and established and ostensibly its passport should be sufficient for its citizens. The fact that it is not sufficient for many of them testifies, more than a thousand passports, that something has gone deeply wrong here. Israel, after all, arose to become a haven for the Jewish people, mainly from the horrors of Europe, yet in an irony of history, Europe is in fact becoming a haven for Israelis.

Anyone who can obtain an additional passport is of course invited to do so, but on the way back from the embassy he should ask whether his country has done everything in its power to ensure he will not need it. The answer to this is a resounding no. Still, I personally have no intention of applying for a second passport.
http://www.haaretz.com/print-edition/opinion/fear-is-driving-israelis-to-obtain-foreign-passports-1.365454

justus
02-06-11, 18:34
Tsja, geen eu land, geen vluchteling... Moeten we de duitsers niet tot de orde roepen? Zitten we hier echt te wachten op die gasten?

Spoetnik
02-06-11, 18:42
Tsja, geen eu land, geen vluchteling... Moeten we de duitsers niet tot de orde roepen? Zitten we hier echt te wachten op die gasten?

Laten we het Geert vragen. Hij is expert op het gebied van niet-westerse immigranten.

justus
02-06-11, 20:17
Laten we het Geert vragen. Hij is expert op het gebied van niet-westerse immigranten.

Strak plan! Geert heeft sowieso iets tegen vluchtelingen...

ronald
02-06-11, 21:49
Tsja, geen eu land, geen vluchteling... Moeten we de duitsers niet tot de orde roepen? Zitten we hier echt te wachten op die gasten?

Jij niet. Maar wie zaten toen in Nederland nou op Indo's te wachten? Toch ook niemand?
Je onderbuikgevoelens zijn mij wel duidelijk. Heb je van de week de uitzending gemist dat Roemenen wiens ouders/grootouders Hongaars waren een Hongaars paspoort kunnen aanvragen? Ken jij de wet van geëmigreerde spijt op tante-Nederlanders? Goh, je zou haast denken dat die onderbuikgevoelens van jou danig aan het verzuren zijn.

justus
02-06-11, 22:03
Jij niet. Maar wie zaten toen in Nederland nou op Indo's te wachten? Toch ook niemand?
Je onderbuikgevoelens zijn mij wel duidelijk. Heb je van de week de uitzending gemist dat Roemenen wiens ouders/grootouders Hongaars waren een Hongaars paspoort kunnen aanvragen? Ken jij de wet van geëmigreerde spijt op tante-Nederlanders? Goh, je zou haast denken dat die onderbuikgevoelens van jou danig aan het verzuren zijn.

1. Je blijft simpel he? Weer de feiten fout!
2. Indo's zijn nederlanders met een nederlands paspoort verdient in de strijd tegen de communisten van soekarno! Je oud strijders zijn welkom, altijd!
3. Niet in te zien is wat de hongaarse roemenen hiermee van doen hebben behalve dat de eu leden hier niet zitten te wachten.
4. De dag dat jouw hersenen kunnen werken leer je mij misschien een beetje kennen. Nu geef je alleen maar blijk van hele foute inschattingen!
5. Er is geen wet van geemigreerde spijtoptanten (schrijf op zijn minst nederlands zionist).
Als hier iemand is verzuurt ben jij dat wel, arrogant stuk vreten!:lol:

ronald
02-06-11, 23:00
1. Je blijft simpel he? Weer de feiten fout!
2. Indo's zijn nederlanders met een nederlands paspoort verdient in de strijd tegen de communisten van soekarno! Je oud strijders zijn welkom, altijd!
3. Niet in te zien is wat de hongaarse roemenen hiermee van doen hebben behalve dat de eu leden hier niet zitten te wachten.
4. De dag dat jouw hersenen kunnen werken leer je mij misschien een beetje kennen. Nu geef je alleen maar blijk van hele foute inschattingen!
5. Er is geen wet van geemigreerde spijtoptanten (schrijf op zijn minst nederlands zionist).
Als hier iemand is verzuurt ben jij dat wel, arrogant stuk vreten!:lol:

Oh... jij zit er wel op te wachten. Mooi.
Je hoeft mij niet te vertellen wat Indo's, Indonesiers en Nederlanders zijn hoor.Jij niet dus. In Nederlands-Indie waren en bleven de Nederlanders Nederlands. Indo's vanwege één of twee Nederlandse voorouders ook. Bovendien zijn er genoeg Indo's met Indonesische paspoorten. Heeft niets met Soekarno te maken of het vechten tegen de communisten. Ook Molukkers of Madurezen. Maar ik zie dat jij niet eens je eigen geschiedenis kent. De m.n. Indo's werden hier weliswaar op grond van hun Nederlander zijn ontvangen, maar dat ging echt niet van harte en "men zat echt niet op "die gasten" te wachten. Ze namen maar baantjes en huizen in. Nooit uitgescholden voor Pindachinees? Wat heeft de Nederlandse regering bv met het soldij of Japanse "Wiedergutmaching" van die oud-strijders gedaan? Hou oud ben jij eigenlijk?
Jou wordt niets gevraagd of je het wel of niet ziet zitten of hier Hongaars-Roemeense arbeiders komen. Volgens de Europese wetgeving is dit 100 % correct. Ook het feit dat Hongarije hen Hongaarse paspoorten geeft. Maar jij ziet wel meer niet heb ik in de gaten. Mijn inschatting is dus perfect.
Jij denkt dat ex-Nederlanders uit Australie niet anders worden behandeld dan reguliere Australiers? Het kost je wat advocatenkosten dat is alles. Jou kost het je niets als je de les wordt gelezen maar gefrustreerd reageer jij met schelden. Toch die waard dus. Of is dit weer een grapje van je?

Mothership
02-06-11, 23:45
Tsja, geen eu land, geen vluchteling... Moeten we de duitsers niet tot de orde roepen? Zitten we hier echt te wachten op die gasten?

Wellicht is de graagte waarmee Duitsland de Israëliërs paspoorten verstrekt te verklaren vanuit het feit dat de Duitsers wellicht deze groep als een aanwinst zien voor maatschappij en economie.

De Duitsers hebben immers al eeuwenlang de ervaring dat deze groep bijzonder succesvol is gebleken in kunst, cultuur, wetenschap en handel.

Die Duitsers zijn zo gek nog niet. Die laten dit buitenkansje niet lopen :knipoog:

Spoetnik
03-06-11, 00:06
Wellicht is de graagte waarmee Duitsland de Israëliërs paspoorten verstrekt te verklaren vanuit het feit dat de Duitsers wellicht deze groep als een aanwinst zien voor maatschappij en economie.

Je hebt toch wel door dat ze het paspoort alleen maar aanvragen. Voor de rest blijven ze gewoon hier.

Mothership
03-06-11, 00:14
Je hebt toch wel door dat ze het paspoort alleen maar aanvragen. Voor de rest blijven ze gewoon hier.

Afhankelijk van de op dat moment heersende veiligheidssituatie en economische ontwikkelingen in Israël. Ze vragen het paspoort immers niet zonder reden aan en de Duitsers zullen niet zomaar paspoorten verstrekken.

Duitsland zal geen bezwaren hebben mensen toe te laten met een goede opleiding uit een high-tech land.

Mark
03-06-11, 08:59
Duitsland laat alle volksduitsers een paspoort nemen, ook in Oost europa.

justus
03-06-11, 09:00
Oh... jij zit er wel op te wachten. Mooi.
Je hoeft mij niet te vertellen wat Indo's, Indonesiers en Nederlanders zijn hoor.Jij niet dus. In Nederlands-Indie waren en bleven de Nederlanders Nederlands. Indo's vanwege één of twee Nederlandse voorouders ook. Bovendien zijn er genoeg Indo's met Indonesische paspoorten. Heeft niets met Soekarno te maken of het vechten tegen de communisten. Ook Molukkers of Madurezen. Maar ik zie dat jij niet eens je eigen geschiedenis kent. De m.n. Indo's werden hier weliswaar op grond van hun Nederlander zijn ontvangen, maar dat ging echt niet van harte en "men zat echt niet op "die gasten" te wachten. Ze namen maar baantjes en huizen in. Nooit uitgescholden voor Pindachinees? Wat heeft de Nederlandse regering bv met het soldij of Japanse "Wiedergutmaching" van die oud-strijders gedaan? Hou oud ben jij eigenlijk?
Jou wordt niets gevraagd of je het wel of niet ziet zitten of hier Hongaars-Roemeense arbeiders komen. Volgens de Europese wetgeving is dit 100 % correct. Ook het feit dat Hongarije hen Hongaarse paspoorten geeft. Maar jij ziet wel meer niet heb ik in de gaten. Mijn inschatting is dus perfect.
Jij denkt dat ex-Nederlanders uit Australie niet anders worden behandeld dan reguliere Australiers? Het kost je wat advocatenkosten dat is alles. Jou kost het je niets als je de les wordt gelezen maar gefrustreerd reageer jij met schelden. Toch die waard dus. Of is dit weer een grapje van je?

Ik ken mijn eigen voorgeschiedenis niet? ga toch fietsen dwaas. Ik weet alles van de 'hartelijke ontvangst' alhier en dan heb ik het nog niet over het verraad ten aanzien van mijn molukse broeders. dus bespaar mij jouw betweterigheid over iets waar je werkelijk niets van begrijpt! (overigens zijn de indo's wel uitstekend ingeburgerd in nederland met behoud van eigen cultuur en gewoonten, kun je van orthodoxe joden echt niet zeggen).
Wat mijn leeftijd hiermee van doen heeft zie ik in het geheel niet.

Dan ten aanzien van de roemeense paspoorten. Dit is een situatie die niet wezenlijk verschilt van de acties van de italianen ten aanzien van verblijfspapieren voor tunesische 'vluchtelingen' (want economisch). daar wordt vanuit de gehele eu bezwaar tegen gemaakt. dan kan het toch niet zo zijn dat diezelfde eu-regels/schengenverdrag met voeten wordt getreden met een trucje?
dat ex nederlanders anders worden behandeld dan hun andere nieuwe landgenoten is een bekende en dat met geld veel te koop is evenzeer. daar zit geen nieuwheid in.

nogmaals, ik zei het al eerder: de frustratie ligt volledig aan jouw kant en beledigen in de zin van 'dom gelul' adstrueert alleen jouw beperkte woordenschat en tomeloze arrogantie, welke nmm niet zelden voorkomt binnen jouw groepje... zum kotzen derhalve (kun je vast aan het taaltje wennen).

en (voordat ik het vergeet), ik heb geen zin om mijn argumenten steeds maar te moeten herhalen en uitleggen naar jou toe en vervolgens te maken ga krijgen met de jou typerende draaikonterij om zaken anders uit te leggen dan zoals ze initieel waren bedoeld. evenmin heb ik nog behoefte aan arrogantie of beledigingen jouwerzijds, bewaar dat gerust voor je zionistische vriendjes die binnenkort weleens de middellandse zee in zouden kunnen worden gejaagd door autochtone inwoners van dat gebied die hun rechten terug willen. ik stop dus met deze alleszins vervelende discussie met jou, je leert er niks van en je staat op geen enkele wijze open voor argumenten.
ave drol.

Eke
03-06-11, 20:05
Hetlijkt mij nu juist positief dat Israëli de keuzevrijheid krijgen om naar Europese (of andere)landen te kunnen verhuizen.

Als reden dat er ondanks alle protesten door wordt gebouwd in Israël wordt genoemd : woonplekken tekort. (huis en stuk grond)

Als dat tekort wordt opgevangen door de oorspronkelijke landen van de Israëli komt er minder druk op de ketel in Israël en kunnen de bezette Palestijnse gebieden teruggegeven worden.

En dat brengt de Vrede in het M-O dichterbij.



Sinds wanneer mogen de inwoners van de Lage Landen niet voor jou hun eigen godsdienst en culturele erfenis koesteren, Justus ?

Bart.NL
03-06-11, 20:12
En dat brengt de Vrede in het M-O dichterbij.

Nou dat denk ik niet. Het is eerder een symptoom van dat de vrede nog ver weg is. Het lijkt op een vluchtweg creëren voor het geval dat het misgaat.

Eke
03-06-11, 20:27
Nou dat denk ik niet. Het is eerder een symptoom van dat de vrede nog ver weg is. Het lijkt op een vluchtweg creëren voor het geval dat het misgaat.


Bart, dat was duidelijk voor mij :)

Ik laat vanuit een ander standpunt m'n licht schijnen op het feit dat er zoveel Israëli een Duits paspoort hebben geregeld....zie m'n vorige post.
Het paspoort kan nl. nog van pas komen in een andere situatie dan vluchten.

Het is een mooi land, Duitsland. En Mothership heeft al gezegd waarom (Duitse) Israëli welkom zullen zijn in Duitsland. Een win-win-situatie mocht het balletje zo rollen.

sjo
03-06-11, 21:09
Bart, dat was duidelijk voor mij :)

Ik laat vanuit een ander standpunt m'n licht schijnen op het feit dat er zoveel Israëli een Duits paspoort hebben geregeld....zie m'n vorige post.
Het paspoort kan nl. nog van pas komen in een andere situatie dan vluchten.

Het is een mooi land, Duitsland. En Mothership heeft al gezegd waarom (Duitse) Israëli welkom zullen zijn in Duitsland. Een win-win-situatie mocht het balletje zo rollen.

Dit heeft hiermee niet direct te maken , maar ik meende me te herinneren dat je ooit geinterresseerd was in een historisch overzicht.
www.vecip.com (tijdbalk)

gr.
sjo

ELdorado
03-06-11, 21:41
Wellicht is de graagte waarmee Duitsland de Israëliërs paspoorten verstrekt te verklaren vanuit het feit dat de Duitsers wellicht deze groep als een aanwinst zien voor maatschappij en economie.

De Duitsers hebben immers al eeuwenlang de ervaring dat deze groep bijzonder succesvol is gebleken in kunst, cultuur, wetenschap en handel.

Die Duitsers zijn zo gek nog niet. Die laten dit buitenkansje niet lopen :knipoog:

nou, nou, wat een ongenuanceerd verhaal, zeg

Hitler dacht er wel heel anders over

kingdom34
03-06-11, 21:43
Dit heeft hiermee niet direct te maken , maar ik meende me te herinneren dat je ooit geinterresseerd was in een historisch overzicht.
www.vecip.com (tijdbalk)

gr.
sjo
Nog eentje ;) http://www.gotquestions.org/nederlands/Joden-Arabieren.html

ELdorado
03-06-11, 21:49
Hetlijkt mij nu juist positief dat Israëli de keuzevrijheid krijgen om naar Europese (of andere)landen te kunnen verhuizen.

Als reden dat er ondanks alle protesten door wordt gebouwd in Israël wordt genoemd : woonplekken tekort. (huis en stuk grond)

Als dat tekort wordt opgevangen door de oorspronkelijke landen van de Israëli komt er minder druk op de ketel in Israël en kunnen de bezette Palestijnse gebieden teruggegeven worden.

En dat brengt de Vrede in het M-O dichterbij.



Sinds wanneer mogen de inwoners van de Lage Landen niet voor jou hun eigen godsdienst en culturele erfenis koesteren, Justus ?

Europa moet wel haar eigen joden terug nemen want ze horen in het MO niet thuis

Europa moet haar intrinsiek christelijk & ander nazi antisemitisme maar goed maken ten koste van haar zelf, niet ten koste van het MO

Door die illegaal racistisch terroristisch apartheid ..israel in historisch Palestina te creeren in plaats van elders , had het westen een groot historisch fout & misdaad gepleegd die het westen moet zsm oplossen ,want die walgelijk oorlogs-crimineel zionazi staatje is geen lang leven beschoren in het MO

take those criminal jews back if u love them that much, give them a state in Europe for example ...

But then again, u know as well as i do that if u do, they will be threatening ur own security, peace, prosperity ........ in no time like cancer invading the whole body from 1 single cell .....

that's why the west tried to get rid of its jews by helping them create a state where they do not belong ...

I wonder which part of the world would be willing to have a jewish state as a neighbour , lucky u Argentina & Oeganda because the early zionists almost wanted to create a jewish state on ur souls, lucky devils ..

kingdom34
03-06-11, 21:54
Europa moet wel haar eigen joden terug nemen want ze horen in het MO niet thuis

Europa moet haar intrinsiek christelijk & ander nazi antisemitisme maar goed maken ten koste van haar zelf, niet ten koste van het MO

Door die illegaal racistisch terroristisch apartheid ..israel in historisch Palestina te creeren in plaats van elders , had het westen en groot historisch fout gemaakt die het westen moet zsm oplossen ,want die walgelijk oorlogs-crimineel zionazi staatje is geen lang leven beschoren in het MO

take those criminal jews back if u love them that much, give them a state in Europe for example ...

Sorry, Kanaän was namelijk het beloofde land voor de Joden.......................wie heeft Kanaän veroverd na de dood van Jezus Christus?

Slinger
03-06-11, 21:56
Europa moet wel haar eigen joden terug nemen want ze horen in het MO niet thuis

Europa moet haar intrinsiek christelijk & ander nazi antisemitisme maar goed maken ten koste van haar zelf, niet ten koste van het MO

Door die illegaal racistisch terroristisch apartheid ..israel in historisch Palestina te creeren in plaats van elders , had het westen en groot historisch fout gemaakt die het westen moet zsm oplossen ,want die walgelijk oorlogs-crimineel zionazi staatje is geen lang leven beschoren in het MO

take those criminal jews back if u love them that much, give them a state in Europe for example ...

But the again, u know as wll as i do that if u do, they will be threatening ur own security, peace, prosperity in no time like cancer invading the whole body from 1 single cell .....

that's why the west tried to get rid of its jews by helping them create a state where they do not belong ...

I wonder whcih part of the world would be willing to have a jewish state as a neighbour , lucky u Argentina & Oeganda because the early zionists almost wanted to create a jewish state on ur souls, lucky devils ..

Een zeer groot deel van de Joden in Israël komt oorspronkelijk uit de Arabische landen. Daar werden ze verdreven en ze kozen Israël als hun toevluchtsoord.

Slinger
03-06-11, 22:00
Sorry, Kanaän was namelijk het beloofde land voor de Joden.......................wie heeft Kanaän veroverd na de dood van Jezus Christus?

http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll098/gs-jeru.htm

ELdorado
03-06-11, 22:02
Sorry, Kanaän was namelijk het beloofde land voor de Joden.......................wie heeft Kanaän veroverd na de dood van Jezus Christus?

kan je niet lezen soms ???

Ik zei Europa moet wel haar eigen joden terug nemen

bovendien ; de joden van het MO zijn daar wel welkom, een joodse illegaal staat niet = israel is gedoemd te verdwijnen = jus a matter of time = inevitable thanks to the barbaric behaviour of those zionazis who have been digging their own graves with their own hands ,they just don't know the latter fact yet

Hatert
03-06-11, 22:06
Dit heeft hiermee niet direct te maken , maar ik meende me te herinneren dat je ooit geinterresseerd was in een historisch overzicht.
www.vecip.com (tijdbalk)

gr.
sjo

Volgens mij zit rechts israel achter die site eke.

jenny enschede
03-06-11, 22:07
Europa moet wel haar eigen joden terug nemen want ze horen in het MO niet thuis

Europa moet haar intrinsiek christelijk & ander nazi antisemitisme maar goed maken ten koste van haar zelf, niet ten koste van het MO

Door die illegaal racistisch terroristisch apartheid ..israel in historisch Palestina te creeren in plaats van elders , had het westen een groot historisch fout & misdaad gepleegd die het westen moet zsm oplossen ,want die walgelijk oorlogs-crimineel zionazi staatje is geen lang leven beschoren in het MO

take those criminal jews back if u love them that much, give them a state in Europe for example ...

But then again, u know as well as i do that if u do, they will be threatening ur own security, peace, prosperity ........ in no time like cancer invading the whole body from 1 single cell .....

that's why the west tried to get rid of its jews by helping them create a state where they do not belong ...

I wonder which part of the world would be willing to have a jewish state as a neighbour , lucky u Argentina & Oeganda because the early zionists almost wanted to create a jewish state on ur souls, lucky devils ..

Wat een haat voor een volk die ook Arabisch is van oorsprong, een bevolking die qua geloof nog het meest lijkt op de Islam, gezien de gebruiken en de rituelen?

kingdom34
03-06-11, 22:13
kan je niet lezen soms ???

Ik zei Europa moet wel haar eigen joden terug nemen

bovendien ; de joden van het MO zijn daar wel welkom, een joodse illegaal staat niet = israel is gedoemd te verdwijnen = jus a matter of time = inevitable thanks to the barbaric behaviour of those zionazis who have been digging their own graves with their own hands ,they just don't know the latter fact yet

Ik kan duidelijk lezen dat je hier zegt dat Europese Joden niet in Arabië horen.


Europa moet wel haar eigen joden terug nemen want ze horen in het MO niet thuis

Dus, daarom maak ik even het verhaaltje af .En we weten ook allemaal dat Joden in Arabië ook massaal zijn gevlucht naar Europa vanwege de Joodse en Christelijke vervolgen werd door de veroveraars.

kingdom34
03-06-11, 22:14
Wat een haat voor een volk die ook Arabisch is van oorsprong, een bevolking die qua geloof nog het meest lijkt op de Islam, gezien de gebruiken en de rituelen?

Welke lijk de Jodendom op de islam dan? Kan je paar voorbeelden geven?

ELdorado
03-06-11, 22:20
Een zeer groot deel van de Joden in Israël komt oorspronkelijk uit de Arabische landen. Daar werden ze verdreven en ze kozen Israël als hun toevluchtsoord.

je draait de zaken wel om zoals gebruikelijk :

de intrinsiek , fundamentel & historisch antisemitisme van het christendom + de Europeese Duitse nazisme hadden er bij toe gedragen om israel te stichten = deze laatste feit maakte de "Arabisch " joden wel "vrezen " voor hun veiligheid in de arabisch landen & gingnen meestaal met behulp van israel naar de laatste ,terwijl ze juist & meestaal bijna niets te vrezen hadden als ze geen sympathie met israel toonden ....

zie hoe de joden leefden in marokko bijv , meestaal in alle veiligheid , de vorige koning van marookko & de rest van de marokkaanse regering stelden zelfs zich garant voor de veiligheid van joden in marokko , zie hoe zelfs de huidige adviseur van de huidige marokkaanse koning van joodse afkomst is = Andre Azoulay , dus ...een oude minister van tourisme van marokko was ook van joodse afkomst, om maar deze personen te noemen .... ik heb sommigge van die marokkaanse joden zelf gekend via derden die naar israel immigreerden : ze verklaarden zelf dat ze erg spijt hadden , hadden ze maar in marookko gebleven ,zeiden ze ,daar hebben ze het heel goed gehad ....

toen ik in Amsterdam woonde , zag ik soms wel veel marokkaanse joden uit israel die de gewoonte hadden Amsterdam te bezoeken in September = bijna elk september van elk jaar kwam ik wel sommigge van die marokkaanse joden tegen in de stad in amsterdam,daar ik daar soms werkte als student, dar hadden we veel gesprekken mee gehad , ze zeiden meestaal dat ze spijt hadden van het feit dat ze uit marokko waren vertrokken , of ze allemaal dat meenden , weet ik niet ...maar goed ...feit is, joden in marokko hebben het & hadden het heel

ik herinner me nog toen ik een heel klein jongentje was in casablanca hoe we een joodse drukkerij in de buurt hadden waarvan de eigenaar joodse was ...we hadden geen problemen met hem of met zijn familie juist .

het geinige is of hoe je het ook wilt noemen is dat die joodse eigenaar de gewoonte had om zijn mooie puber dochtertjes te laten rondlopen in strakke kleding overdag tijdens de ramadan haha , maar dat werd de man wel vergeven ...



P.S.; zie hoe de oorspronkelijk zionisten aan Argentina 7 oeganda dachten om daar een joodse staat te vestigen ......

Slinger
03-06-11, 22:29
je draait de zaken wel om zoals gebruikelijk :

de intrinsiek , fundamentel & historisch antisemitisme van het christendom + de Europeese Duitse nazisme hadden er bij toe gedragen om israel te stichten = deze laatste feit maakte de "Arabisch " joden wel "vrezen " voor hun veiligheid in de arabisch landen & gingnen meestaal met behulp van israel naar de laatste ,terwijl ze juist & meestaal bijna niets te vrezen hadden als ze geen sympathie met israel toonden ....

zie hoe de joden leefden in marokko bijv , meestaal in alle veiligheid , de vorige koning van marookko & de rest van de marokkanse regering stelden zelfs zich garant voor de veiligheid van joden in marokko , zie hoe zelfs de huidige adviseur van de huidige marokkanse koning van joodse afkomst is = Andre Azoulay , dus ...een oude minister van tourisme van marokko was ook van joodse afkomst, om maar deze personen te noemen .... ik heb sommigge van die marokkanse joden zelf gekend via derden die naar israel immigreerden : ze verklaarden zelf dat ze erg spijt hadden , hadden ze maar in marookko gebleven ,zeiden ze ,daar hebben ze het heel goed gehad ....

toen ik in Amsterdam woonde , zag ik wel veel marokkanse joden uit israel die de gewoonte hqdden Amsterdam te bezoeken in September = elk september van elk jaar kwam ik wel sommigge van die marokkanse joden tegen in de stad in amsterdam, dar hadden we veel gesprekken mee gehad , ze zeiden meestaal dat ze spijt hadden dat ze uit marokko vertrokken , of ze allemaal dat meenden , weet ik niet ...

ik herinner me nog toen ik een heel klein jongentje was in casablanca hoe we een joodse drukkerij in de buurt hadden waarvan de eigenaar joodse was ...we hadden geen problemen met hem of met zijn familie juist .

het geinige is of hoe je het ook wilt noemen is dat die joodse eigenaar de gewoonte had om zijn mooie puber dochtertjes te laten rondlopen in strakke kleding overdag tijdens de ramadan haha , maar dat werd de man wel vergeven ...



P.S.; zie hoe de oorspronkelijk zionisten aan Argentina 7 oeganda dachten om daar een joodse staat te vestigen ......

Je kunt wel mooie verhaaltjes vertellen, maar die Marokkaanse Joden gingen er echt niet zo maar vandoor. Ze stemden met hun voeten. Uit de hele Arabische wereld waren het ongeveer 800.000 tot 1.000.000 Joden die vertrokken naar Israël.

kingdom34
03-06-11, 22:30
je draait de zaken wel om zoals gebruikelijk :

de intrinsiek , fundamentel & historisch antisemitisme van het christendom + de Europeese Duitse nazisme hadden er bij toe gedragen om israel te stichten = deze laatste feit maakte de "Arabisch " joden wel "vrezen " voor hun veiligheid in de arabisch landen & gingnen meestaal met behulp van israel naar de laatste ,terwijl ze juist & meestaal bijna niets te vrezen hadden als ze geen sympathie met israel toonden ....

zie hoe de joden leefden in marokko bijv , meestaal in alle veiligheid , de vorige koning van marookko & de rest van de marokkaanse regering stelden zelfs zich garant voor de veiligheid van joden in marokko , zie hoe zelfs de huidige adviseur van de huidige marokkaanse koning van joodse afkomst is = Andre Azoulay , dus ...een oude minister van tourisme van marokko was ook van joodse afkomst, om maar deze personen te noemen .... ik heb sommigge van die marokkaanse joden zelf gekend via derden die naar israel immigreerden : ze verklaarden zelf dat ze erg spijt hadden , hadden ze maar in marookko gebleven ,zeiden ze ,daar hebben ze het heel goed gehad ....

toen ik in Amsterdam woonde , zag ik soms wel veel marokkaanse joden uit israel die de gewoonte hadden Amsterdam te bezoeken in September = bijna elk september van elk jaar kwam ik wel sommigge van die marokkaanse joden tegen in de stad in amsterdam,daar ik daar soms werkte als student, dar hadden we veel gesprekken mee gehad , ze zeiden meestaal dat ze spijt hadden van het feit dat ze uit marokko waren vertrokken , of ze allemaal dat meenden , weet ik niet ...maar goed ...feit is, joden in marokko hebben het & hadden het heel

ik herinner me nog toen ik een heel klein jongentje was in casablanca hoe we een joodse drukkerij in de buurt hadden waarvan de eigenaar joodse was ...we hadden geen problemen met hem of met zijn familie juist .

het geinige is of hoe je het ook wilt noemen is dat die joodse eigenaar de gewoonte had om zijn mooie puber dochtertjes te laten rondlopen in strakke kleding overdag tijdens de ramadan haha , maar dat werd de man wel vergeven ...



P.S.; zie hoe de oorspronkelijk zionisten aan Argentina 7 oeganda dachten om daar een joodse staat te vestigen ......

Marokko ligt in Afrika niet Arabië, wat is je punt?

Slinger
03-06-11, 22:34
Marokko ligt in Afrika niet Arabië, wat is je punt?

Maar wordt toch wel onder de Arabische landen gerekend. In elk geval hebben sommige Marokkanen een Arabisch dialect als moedertaal.

ELdorado
03-06-11, 22:34
vervolgd :




Een zeer groot deel van de Joden in Israël komt oorspronkelijk uit de Arabische landen. Daar werden ze verdreven en ze kozen Israël als hun toevluchtsoord.

je draait de zaken wel om zoals gebruikelijk :

de intrinsiek , fundamenteel & historisch antisemitisme van het christendom + de Europeese Duitse nazisme hadden er bij toe gedragen om israel te stichten = deze laatste feit maakte de "Arabisch " joden wel "vrezen " voor hun veiligheid in de arabisch landen & gingnen meestaal met behulp van israel naar de laatste ,terwijl ze juist & meestaal bijna niets te vrezen hadden als ze geen sympathie voor israel toonden ....


Europa had zich op die manier verlost van een lastig joodse probleem vanwege die Europeese antisemitisme, westerse schuldsgevoel speelde ook een rol daarin natuurlijk na de gruwelijkheden van nazisme ten aanzien van joden ...... .... + de stichting van israel was goed voor westerse belangen in het MO = dubbel winst = Europe got rid of its pain in the ass jews of ,is guilt in relation to jews & israel would serve the western interests in the ME ...


zie hoe de joden leefden in marokko bijv , meestaal in alle veiligheid & welvaart , de vorige koning van marookko & de rest van de marokkaanse regering stelden zelfs zich garant voor de veiligheid van joden in marokko , zie hoe zelfs de huidige adviseur van de huidige marokkanse koning van joodse afkomst is = Andre Azoulay , dus ...een oude minister van tourisme van marokko was ook van joodse afkomst, om maar deze personen te noemen .... ik heb sommigge van die marokkaanse joden zelf gekend via derden die naar israel immigreerden : ze verklaarden zelf dat ze erg spijt hadden , hadden ze maar in marookko gebleven ,zeiden ze ,daar hebben ze het heel goed gehad ....


feit is : marokkaanse joden hadden het wel heel goed gehad in marokko & nog steeds ,degenen die zijn achtergebleven dus ook ..


ik herinner me nog toen ik een heel klein jongentje was in casablanca hoe we een joodse drukkerij in de buurt hadden waarvan de eigenaar joodse was ...we hadden geen problemen met hem of met zijn familie juist .

het geinige is of hoe je het ook wilt noemen is dat die joodse eigenaar de gewoonte had om zijn mooie puber dochtertjes te laten rondlopen in de buurt in strakke kleding overdag & alleen tijdens de Ramadan, guess why .... haha , maar dat werd de man wel vergeven .door onze buurt toen ...zo tolerant waren we.....



P.S.; zie hoe de oorspronkelijk zionisten eerst aan Argentina & aan Oeganda dachten om daar een joodse staat te vestigen ......

Slinger
03-06-11, 22:42
je draait de zaken wel om zoals gebruikelijk :

de intrinsiek , fundamenteel & historisch antisemitisme van het christendom + de Europeese Duitse nazisme hadden er bij toe gedragen om israel te stichten = deze laatste feit maakte de "Arabisch " joden wel "vrezen " voor hun veiligheid in de arabisch landen & gingnen meestaal met behulp van israel naar de laatste ,terwijl ze juist & meestaal bijna niets te vrezen hadden als ze geen sympathie met israel toonden ....


Europa had zich op die manier verlost van een lastig joodse probleem vanwege die Europeese antisemitisme, westerse schuldsgevoel speelde ook een rol daarin natuurlijk ... .... + de stichting van israel was goed voor westerse belangen in het MO = dubbel winst = Europe got rid of its pain in the ass jews & israel would serve the western interests in the ME ...


zie hoe de joden leefden in marokko bijv , meestaal in alle veiligheid , de vorige koning van marookko & de rest van de marokkanse regering stelden zelfs zich garant voor de veiligheid van joden in marokko , zie hoe zelfs de huidige adviseur van de huidige marokkanse koning van joodse afkomst is = Andre Azoulay , dus ...een oude minister van tourisme van marokko was ook van joodse afkomst, om maar deze personen te noemen .... ik heb sommigge van die marokkanse joden zelf gekend via derden die naar israel immigreerden : ze verklaarden zelf dat ze erg spijt hadden , hadden ze maar in marookko gebleven ,zeiden ze ,daar hebben ze het heel goed gehad ....


feit is : marokkaanse joden hadden het wel heel goed gehad in marokko & nog steeds ,degenen die zijn achtergebleven dus ook ..


ik herinner me nog toen ik een heel klein jongentje was in casablanca hoe we een joodse drukkerij in de buurt hadden waarvan de eigenaar joodse was ...we hadden geen problemen met hem of met zijn familie juist .

het geinige is of hoe je het ook wilt noemen is dat die joodse eigenaar de gewoonte had om zijn mooie puber dochtertjes te laten rondlopen in de buurt in strakke kleding overdag & alleen tijdens de Ramadan guess why .... haha , maar dat werd de man wel vergeven .door onze buurt toen ...zo tolerant waren ze.....



P.S.; zie hoe de oorspronkelijk zionisten eerst aan Argentina & aan Oeganda dachten om daar een joodse staat te vestigen ......

In 1948 kiezen veel Marokkaanse joden na de oprichting van Israël het zekere voor het onzekere en volgden ze de oproep van zionistische organisaties om uit te wijken naar Israël. Dit werd nog versterkt door de bloedige aanvallen op de joodse gemeenschap na de officiële uitroeping van de staat Israël op 14 mei 1948.

Al snel na de Marokkaanse onafhankelijkheid kwam er in het kielzog van de panarabische ideologie van Nasser bovendien een arabisering van de Marokkaanse samenleving op gang en een antizionistische propaganda, die in een antisemitische propaganda ontaardde. De Marokkaanse joden werden hiervan de dupe. Een massale emigratie van de joden tijdens de tweede helft van de twintigste eeuw (van zo'n 250.000 naar minder dan 5000) is het gevolg. Naast economische factoren speelt ook het samenlevingsprobleem zeker een rol. Want ook in Marokko zijn in de loop van de geschiedenis joden omgebracht in bloedbaden, net als overal ter wereld. De officiële versie van de Marokkaanse overheid luidt echter dat er geen samenlevingsprobleem is tussen de joden en de moslims van het land. Maar men kan zich natuurlijk de vraag stellen waarom de joden dan zo massaal emigreren, als het leven er zo fantastisch is.

http://www.vkblog.nl/bericht/168381/Samenvatting%3A_De_joden_van_Marokko._Tweeduizend_ jaar_geschiedenis_en_cultuur

kingdom34
03-06-11, 22:52
Maar wordt toch wel onder de Arabische landen gerekend. In elk geval hebben sommige Marokkanen een Arabisch dialect als moedertaal.

Ja, maar het blijft officieel een deel van Afrika :) Hij probeert naar zich toe te draaien want hij negeert zelfs ,mijn eerdere berichten ;)

mark61
03-06-11, 23:04
Volgens mij zit rechts israel achter die site eke.

Tis een zionistische site if I ever saw one. Een van de meer geslepen sites, hoewel, tis tegelijk ook zo ontzettend doorzichtig.

Wat mensen beweegt om te doen of ze onpartijdig zijn, terwijl ze dat niet zijn.

Volstrekt achterbaks en immoreel dus.

ELdorado
03-06-11, 23:08
Je kunt wel mooie verhaaltjes vertellen, maar die Marokkaanse Joden gingen er echt niet zo maar vandoor. Ze stemden met hun voeten. Uit de hele Arabische wereld waren het ongeveer 800.000 tot 1.000.000 Joden die vertrokken naar Israël.

lees eens wat ik zei aandachtig , het vervolg ook trouwens ,dat zijn geen verhaaltjes, maar de ware gebeurd waarheid waarvan ik gedeeltelijk een getuige was ...

zie de echte redenen van het vertrek van joden uit de Arabisch landen= de stichting van israel , israel ,vanwege die legetiem Arabisch anti-israel sentimenten & vooraal vanwege het feit dat israelisch propaganda maakte de arabisch joden onterecht bang voor de locale arabisch volkeren waarmee die arabisch joden samen leefden al die eeuwen , meestaal in alle veiligheid ,

israel wilde al die arabisch joden naar israel versieren via ze bang te maken van de arabieren waarmee ze leefden ........ zie hoe joden onder islam hoog posities hadden in de regering, in de handel & elders ..........

zonder israel zouden we geen problemen hebben met de joden .......

zonder christelijk fundamenteel intrinsiek joden vervolging & antisemitisme + nazisme , zou geen israel het licht van de dag of nacht kunnen zien ...........

ELdorado
03-06-11, 23:19
In 1948 kiezen veel Marokkaanse joden na de oprichting van Israël het zekere voor het onzekere en volgden ze de oproep van zionistische organisaties om uit te wijken naar Israël. Dit werd nog versterkt door de bloedige aanvallen op de joodse gemeenschap na de officiële uitroeping van de staat Israël op 14 mei 1948.

Al snel na de Marokkaanse onafhankelijkheid kwam er in het kielzog van de panarabische ideologie van Nasser bovendien een arabisering van de Marokkaanse samenleving op gang en een antizionistische propaganda, die in een antisemitische propaganda ontaardde. De Marokkaanse joden werden hiervan de dupe. Een massale emigratie van de joden tijdens de tweede helft van de twintigste eeuw (van zo'n 250.000 naar minder dan 5000) is het gevolg. Naast economische factoren speelt ook het samenlevingsprobleem zeker een rol. Want ook in Marokko zijn in de loop van de geschiedenis joden omgebracht in bloedbaden, net als overal ter wereld. De officiële versie van de Marokkaanse overheid luidt echter dat er geen samenlevingsprobleem is tussen de joden en de moslims van het land. Maar men kan zich natuurlijk de vraag stellen waarom de joden dan zo massaal emigreren, als het leven er zo fantastisch is.

http://www.vkblog.nl/bericht/168381/Samenvatting%3A_De_joden_van_Marokko._Tweeduizend_ jaar_geschiedenis_en_cultuur

u have been confirming what i was saying all along :

israeli propaganda at that time misusing those legetimate arab anti-israel sentiments due to the illegal establishment of israel, , made the arab jews scared of arabs with whom they used to live mostly in peace, in order to attract them to israel where they were needed ....that's why most of them left to israel...

see how most of those arab jews' expertise in relation to arabs were used by israel & by the mossad later on , it was also pretty useful for israel & the mossad that most of those arab jews looked like arabs ,they could be sent back easily to where they used to live or to somewhereelse in the arabic world to spy for israel or to do something like that for israel ...

tell me why there are still jews in some arab countries,including in Morocco where even the adviser of the current king of Morocco is a jew = Andre Azoulay , to mention just that person ,& even in Iran according to u ????

ELdorado
03-06-11, 23:23
Ja, maar het blijft officieel een deel van Afrika :) Hij probeert naar zich toe te draaien want hij negeert zelfs ,mijn eerdere berichten ;)


Marokko maakt deel uit van de zgn arabisch wereld .......

ik heb niet alle tijd voor alle reacties, jongen, sorry

jenny enschede
03-06-11, 23:31
Welke lijk de Jodendom op de islam dan? Kan je paar voorbeelden geven?

Besnijdenis
Ongewenst dat ongehuwde vrouwen zonder begeleiding uitgaan.
Verbod op gemeenschap voor het huwelijk.
Mannelijke orthodoxe joden en orthodoxe moslims dragen traditionele kleding.
Beiden erkennen Jezus niet als zoon van God.
Beide heilige boeken hebben een sterke overeenkomst ten opzichte van het Christendom die het nieuwe testament kennen.

ELdorado
04-06-11, 00:30
T.a.v.Slinger

B]vervolgd :[/B]





je draait de zaken wel om zoals gebruikelijk :

de intrinsiek , fundamenteel & historisch antisemitisme van het christendom + de Europeese Duitse nazisme hadden er bij toe gedragen om israel te stichten = deze laatste feit maakte de "Arabisch " joden wel "vrezen " voor hun veiligheid in de arabisch landen & gingnen meestaal met behulp van israel naar de laatste ,terwijl ze juist & meestaal bijna niets te vrezen hadden als ze geen sympathie voor israel toonden ....


Europa had zich op die manier verlost van een lastig joodse probleem vanwege die Europeese antisemitisme, westerse schuldsgevoel speelde ook een rol daarin natuurlijk na de gruwelijkheden van nazisme ten aanzien van joden ...... .... + de stichting van israel was goed voor westerse belangen in het MO = dubbel winst = Europe got rid of its pain in the ass jews of ,is guilt in relation to jews & israel would serve the western interests in the ME ...


zie hoe de joden leefden in marokko bijv , meestaal in alle veiligheid & welvaart , de vorige koning van marookko & de rest van de marokkaanse regering stelden zelfs zich garant voor de veiligheid van joden in marokko , zie hoe zelfs de huidige adviseur van de huidige marokkanse koning van joodse afkomst is = Andre Azoulay , dus ...een oude minister van tourisme van marokko was ook van joodse afkomst, om maar deze personen te noemen .... ik heb sommigge van die marokkaanse joden zelf gekend via derden die naar israel immigreerden : ze verklaarden zelf dat ze erg spijt hadden , hadden ze maar in marookko gebleven ,zeiden ze ,daar hebben ze het heel goed gehad ....


feit is : marokkaanse joden hadden het wel heel goed gehad in marokko & nog steeds ,degenen die zijn achtergebleven dus ook ..


ik herinner me nog toen ik een heel klein jongentje was in casablanca hoe we een joodse drukkerij in de buurt hadden waarvan de eigenaar joodse was ...we hadden geen problemen met hem of met zijn familie juist .

het geinige is of hoe je het ook wilt noemen is dat die joodse eigenaar de gewoonte had om zijn mooie puber dochtertjes te laten rondlopen in de buurt in strakke kleding overdag & alleen tijdens de Ramadan, guess why .... haha , maar dat werd de man wel vergeven .door onze buurt toen ...zo tolerant waren we.....



P.S.; zie hoe de oorspronkelijk zionisten eerst aan Argentina & aan Oeganda dachten om daar een joodse staat te vestigen ......

ELdorado
04-06-11, 00:32
Europa moet wel haar eigen joden terug nemen want ze horen in het MO niet thuis

Europa moet haar intrinsiek christelijk & ander nazi antisemitisme maar goed maken ten koste van haar zelf, niet ten koste van het MO

Door die illegaal racistisch terroristisch apartheid ..israel in historisch Palestina te creeren in plaats van elders , had het westen een groot historisch fout & misdaad gepleegd die het westen moet zsm oplossen ,want die walgelijk oorlogs-crimineel zionazi staatje is geen lang leven beschoren in het MO

take those criminal jews back if u love them that much, give them a state in Europe for example ...

But then again, u know as well as i do that if u do, they will be threatening ur own security, peace, prosperity ........ in no time like cancer invading the whole body from 1 single cell .....

that's why the west tried to get rid of its jews by helping them create a state where they do not belong ...

I wonder which part of the world would be willing to have a jewish state as a neighbour , lucky u Argentina & Oeganda because the early zionists almost wanted to create a jewish state on ur souls, lucky devils ..

ELdorado
04-06-11, 00:34
Ik zei Europa moet wel haar eigen joden terug nemen

bovendien ; de joden van het MO zijn daar wel welkom, een joodse illegaal staat niet = israel is gedoemd te verdwijnen hoe dan ook = jus a matter of time = inevitable thanks to the barbaric behaviour of those barbaric beasts war -criminals racist terrorist ....zionazis who have been digging their own graves with their own hands ,they just don't know the latter fact yet

kingdom34
04-06-11, 00:59
Besnijdenis
Ongewenst dat ongehuwde vrouwen zonder begeleiding uitgaan.
Verbod op gemeenschap voor het huwelijk.
Mannelijke orthodoxe joden en orthodoxe moslims dragen traditionele kleding.
Beiden erkennen Jezus niet als zoon van God.
Beide heilige boeken hebben een sterke overeenkomst ten opzichte van het Christendom die het nieuwe testament kennen.

Dat geld alleen voor de Joden, de islam heeft deze regel uit de Thora (oude testament) geleend. Meestal ging het vaak over mannen, heeft totaal niks met huwelijk of wat dan ook te-maken.

Joden erkennen wel Jezus als zoon van God, maar niet alle Joden namelijk.

Zijn er er nog meer vergelijkingen dan? Ik ben benieuwd.

Eigenlijk heb je eentje goed, en dat is de besnijdenis onder de Jodendom.
Dus, besnijdenis in de Islam komt overheen met de Bijbel (oude testament) en niet andersom omdat de Bijbel als eerst was en dan pas de Koran.

justus
04-06-11, 08:49
Dat geld alleen voor de Joden, de islam heeft deze regel uit de Thora (oude testament) geleend. Meestal ging het vaak over mannen, heeft totaal niks met huwelijk of wat dan ook te-maken.

Joden erkennen wel Jezus als zoon van God, maar niet alle Joden namelijk.

Zijn er er nog meer vergelijkingen dan? Ik ben benieuwd.

Eigenlijk heb je eentje goed, en dat is de besnijdenis onder de Jodendom.
Dus, besnijdenis in de Islam komt overheen met de Bijbel (oude testament) en niet andersom omdat de Bijbel als eerst was en dan pas de Koran.


Jezus wat een argument...'wij waren lekker eerst met snikkel slopen',
kun je het nog zouter verzinnen?

justus
04-06-11, 09:00
Hetlijkt mij nu juist positief dat Israëli de keuzevrijheid krijgen om naar Europese (of andere)landen te kunnen verhuizen.

Als reden dat er ondanks alle protesten door wordt gebouwd in Israël wordt genoemd : woonplekken tekort. (huis en stuk grond)

Als dat tekort wordt opgevangen door de oorspronkelijke landen van de Israëli komt er minder druk op de ketel in Israël en kunnen de bezette Palestijnse gebieden teruggegeven worden.

En dat brengt de Vrede in het M-O dichterbij.



Sinds wanneer mogen de inwoners van de Lage Landen niet voor jou hun eigen godsdienst en culturele erfenis koesteren, Justus ?

1. eu-immigratie regelgeving gaat uit van het slechts toelaten van echte vluchtelingen. verder is er een mogelijkheid voor hen die beschikken over bijzondere kwaliteiten die de eu-maatschappij ondersteunen in de positieve ontwikkeling. ik kan me niet voorstellen dat een stelletje broekpoepende israeli's allen een bijdrage leveren in positieve zin en voorts evenmin dat die lieden NU als vluchteling worden beschouwd. een verblijfstitel verstrekken gaat dus domweg te ver, zeker een paspoort. duitsland handelt dus (alweer) in strijd met eu-regelgeving.

2. het volplempen van de gekoloniseerde gebieden met huizen uitsluitend voor joden is zo fout als de pest en heeft geen donder te maken met woningen tekorten of zo. dit is niet meer of minder dan grond inpikken van de palestijnen met de bedoeling dit permanent te maken. landjepik dus in strijd met ALLE ter zake relevante internationale verdragen en UN resoluties. joods regeringstuig!

3. als je landjepikt kun je het niet meer teruggeven...onzinnig argument dus.

4. mensen van hun land verjagen, hun grond inpikken, huizen voor joden daarop bouwen is nmm nou niet echt een uitgestoken hand die een vredesduifje loslaat...integendeel.

5. iedere burger, waar ook ter wereld, mag van zijn eigen 'waarheid' scheppen, zelfs als dat zo iets onzinnigs als religie betreft. dus waar je de stelling vandaan haal dat ik dat niet zou toestaan begrijp ik niet.
wel heb ik bezwaar tegen uitingen van religie die indruisen tegen de geldende normen en waarden van de omgeving. daarmee doel ik niet op bizarre kleding (burka's, hoofddoeken, pijpekrullen, 3/4 broeken etc.) maar tegen gedrag. respect voor anderen is daarbij de hoofdregel, respecteer anderen, of die nou geloven of niet. orthodoxe joden (en orthodoxe moslims) hebben daar kennelijk erg veel moeite mee. jammer. is voor mij onacceptabel.

gelukkig ken ik ook prettige joden en moslims, doorgaans lieden die door hun ouders een religie opgedrongen gekregen maar er zelf nauwelijks iets aan doen. ja varkensvlees is verboden maar verder...

dus als je nu weer eens tegen mij ingaat, zorg dan wel dat je je feiten op een rijtje hebt en in ieder geval mijn stellingen niet verkracht of verzint.

justus
04-06-11, 09:02
Ik zei Europa moet wel haar eigen joden terug nemen


eigen joden eerst...klinkt erg fout. daarbij zijn alle joden van origine uit de streken van palestina afkomstig, hou jij lekker de ronaldjes van deze wereld zeg:haha: