PDA

Bekijk Volledige Versie : Gruwelijk doodgemartelde Hamza symbool Syrisch verzet



IbnRushd
31-05-11, 22:35
Gruwelijk doodgemartelde Hamza symbool Syrisch verzet


Sadistische regime hakt penis 13-jarige af en doorzeeft lichaam met kogels

Het verzet tegen het Syrische regime is nog een stuk heviger geworden na de begrafenis van een jonge martelaar. De 13-jarige Hamza Ali al-Khateeb werd op gruwelijke wijze doodgemarteld door de militaire politie van het meedogenloze regime van president Assad. Hamza werd op een barbaarse manier vermoord en de beelden van de horrormoord gaan de wereld rond. Eerst werden Hamza's knieschijven verbrijzeld, dan zijn penis afgehakt en zijn nek gebroken. Vervolgens werd zijn jonge lichaam doorzeefd met kogels.

In een poging het toenemende verzet tegen zijn regime te sussen, heeft president Assad vanmiddag een algemene amnestie afgekondigd. Het valt nog te betwijfelen of deze zoveelste belofte de volksopstand zal breken. Mogelijk zal het Westen, dat zich in tegenstelling tot de revoluties in Tunesië, Egypte en Libië opvallend afzijdig houdt, eindelijk wakkergeschud worden door deze gruwelijke feiten en ingrijpen tegen het aanhoudende blinde geweld. Eerder waren er al beelden van massagraven en berichten van tientallen lijken die in de Middellandse Zee gedumpt werden.

Youtube en Al Jazeera
Het regime probeerde de nieuwe gruweldaad in de doofpot te steken en had de familie van Hamza verboden te spreken over zijn vreselijke lot. De moedige ouders negeerden dat dictaat en zetten de verschrikkelijke beelden van zijn lijk online. Op Youtube (zie video onder dit artikel) zijn de horrorwonden van Hamza te zien. Ook Al Jazeera zond de beelden uit. Het regime reageerde met de arrestie van Hamza's vader. Waar hij nu zit, is een raadsel.

Gedoofde sigaretten
Op de beelden (niet voor gevoelige kijkers) is te zien hoe telkens twee schoten door Hamza's armen werden afgevuurd en zijn borstkas binnendrongen. Er zijn ook sporen op zijn huid van heel wat gedoofde sigaretten. Hamza werd op 29 april opgepakt door de veilgheidstroepen in Jiza, een dorp in de opstandige Dar'a-provincie. Een maand lang moest de doodsbange familie wachten op nieuws over het lot van hun zoon.

'Hamza Day'
Uiteindelijk kregen ze enkel het zwaar verminkte lijk van hun zoon terug. Hamza is nu als jonge martelaar het symbool geworden van het almaar uitbreidende verzet. Tienduizenden opstandelingen kwamen op straat op 'Hamza Day', Facebookgroepen werden opgericht om "het sadistische regime van Assad te stoppen" en kregen meteen massale aanhang. Na zeven weken van vruchteloos verzet dat met geweld werd en wordt neergeslagen, kan de dood van deze onschuldige tiener misschien een keerpunt betekenen in een nieuwe revolutie in een moslimstaat in het Midden-Oosten. (kh)

Bron: hln.be (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1272757/2011/05/31/Gruwelijk-doodgemartelde-Hamza-symbool-Syrisch-verzet.dhtml)

Mothership
31-05-11, 22:47
Had ik de link maar niet aangeklikt. Gadverdamme.....

mark61
31-05-11, 23:52
Je vraagt je af waar al die kluppies dan voor zijn. De Arabische Liga, de Conferentie van Islamitische Landen, of hoe heet dat. Altijd heel druk met ander onrecht.

justus
01-06-11, 06:17
lekkere jongens daar in syrie....

Bart.NL
01-06-11, 07:23
Je vraagt je af waar al die kluppies dan voor zijn. De Arabische Liga, de Conferentie van Islamitische Landen, of hoe heet dat. Altijd heel druk met ander onrecht.

Wat denk je?

Het is wachten op de volgende Palestijn die wordt doodgeschoten door Israel.

Dan komen ze wel weer in actie.

knuppeltje
01-06-11, 08:00
Je vraagt je af waar al die kluppies dan voor zijn. De Arabische Liga, de Conferentie van Islamitische Landen, of hoe heet dat. Altijd heel druk met ander onrecht.

Klaverjassen.

reallife
01-06-11, 09:11
Dertien jaar. Wie doet er nu zoiets :huill:

knuppeltje
01-06-11, 09:16
Dertien jaar. Wie doet er nu zoiets :huill:

Ernstig gestoorden.

Eke
01-06-11, 09:44
O, wat erg.....
hoe kunnen mensen zo ontsporen
En dat kan dus straffeloos in dat land, nog sterker, de regering geeft daarvoor vrij baan...
Gelukkig dat er mensen in opstand komen tegen dit soort praktijken.

@Abu-Hurayrah, hoe ga je met dit soort zaken om als orthodox gelovige ? Als je de regering ziet als door God neergezet.
Je hebt de keuze om te aanvaarden en te bidden ? en wat is je macht om de daders te straffen ? De regering steunt hen. Hoe doe je dat dan ?

Mothership
01-06-11, 10:10
Maakt het nu uit waar het gebeurde of door wie, wat of waar. Iedereen die zelf kinderen heeft moet toch gruwelen van alleen al die grafische omschrijving. Laat staan de toegevoegde foto's.

Duurde wel even eer ik die mental pictures kwijt was. Gadverdamme.

Mark
01-06-11, 10:26
die zionisten ook altijd :(

nour_islam
01-06-11, 11:19
dit is gruwelijk. iemand zo verminken, daar moet een enorme haat achter zitten. haat tegen eigen volk, dus in feite haat tegen jezelf

(leen)
01-06-11, 11:31
O, wat erg.....
hoe kunnen mensen zo ontsporen
En dat kan dus straffeloos in dat land, nog sterker, de regering geeft daarvoor vrij baan...
Gelukkig dat er mensen in opstand komen tegen dit soort praktijken.

@Abu-Hurayrah, hoe ga je met dit soort zaken om als orthodox gelovige ? Als je de regering ziet als door God neergezet.
Je hebt de keuze om te aanvaarden en te bidden ? en wat is je macht om de daders te straffen ? De regering steunt hen. Hoe doe je dat dan ?

Dat zijn geen mensen die zoiets kunnen doen,dat zijn beesten.

Fulanadetal
01-06-11, 11:43
Ik heb geen kinderen en gruw er ook van. Waarschijnlijk zou zelfs een dier hier nog om huilen.

De woordelijke omschrijving is genoeg, ik zal niet naar die beelden kijken. Maar zoals velen dat ongetwijfeld doen, zal ik wel voor Hamza en zijn familie bidden. Het regime heeft geprobeerd hen naamloos ten onder te laten gaan. Maar Hamza is nu in de harten van velen, en uiteindelijk zal het regime ten onder gaan en geen naam meer hebben.

IbnRushd
01-06-11, 12:06
Als je de regering ziet als door God neergezet.


Bashar al-Assad is geen moslim, maar een sjietische alaviet. Die geloven in van alles en nog wat.

Eke
01-06-11, 13:05
Bashar al-Assad is geen moslim, maar een sjietische alaviet. Die geloven in van alles en nog wat.

Duidelijk. ( dat Al-Assad geen moslim is). Bedankt IbnRushd !

Maar sjietisch..wat betekent dan dat woord ? Ik ken Soennieten en Shi-ieten.


Maar goed. Schurken en bloeddorstigen heb je in praktisch iedere oorlog. En een heel klein percentage daarbuiten...

Dit is geen goedpraten,he. Het is meer dan afschuwelijk dat mensen zich zo kunnen gedragen...

Soldim
01-06-11, 13:09
Duidelijk. ( dat Al-Assad geen moslim is). Bedankt IbnRushd !


Dat ligt dan aan I.R.'s definitie van Islam -- de 'Alawi Shia' beschouwen zichzelf wel als moslim.

mark61
01-06-11, 13:13
Bashar al-Assad is geen moslim, maar een sjietische alaviet. Die geloven in van alles en nog wat.

Zelf beschouwen ze zich als moslim, en ze worden algemeen als moslims gezien. Dat jij ze nu ff takfiert omdat het je uitkomt slaat werkelijk nergens op.

Sjezus wat een goedkope manier om 'de islam vrij te pleiten' of zoiets.

Aight.

In plaats van dat je met Abu Hura in discussie gaat, die vindt het prima dat de koning zijn volk martelt. Als je maar 5x per dag kan bidden, dan heb je het recht niet tegen de koning in opstand te komen.

Hier, gratiesj:

قال شيخ الإسلام : وقد قيل: ستون سنة بإمام ظالم ؛ خير من ليلة واحدة بلا إمام

Shaykh al-Islam (ibn Taymiyyah rahimahullah) zei: En er werd gezegd; 60 jaar onder een onrechtvaardige leider is beter dan 1 nacht zonder leider.

mark61
01-06-11, 13:15
Duidelijk. ( dat Al-Assad geen moslim is). Bedankt IbnRushd !

Das helemaal niet duidelijk, Ibn liegt :moe:

Je moet niet alles geloven wat je leest. Vooral ook bedenken welke prikker 'belang' bij wat heeft.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alawieten

Eke
01-06-11, 13:20
Dat ligt dan aan I.R.'s definitie van Islam -- de 'Alawi Shia' beschouwen zichzelf wel als moslim.


Ze beschouwen zichzelf ook als moslim...


Dat krijg je door de jaren heen. Verdeeldheid. Des mensen.

mark61
01-06-11, 13:24
Ze beschouwen zichzelf ook als moslim...

Dat krijg je door de jaren heen. Verdeeldheid. Des mensen.

De verdeeldheid tussen soennieten en sji`ieten ontstond onmiddellijk na de dood van Mohammed, nl. over zijn opvolging op aarde. Het is in essentie een politiek, niet een theologisch schisma.

Soennifundi's ontkennen dat tegenwoordig in alle toonaarden. Let maar op :hihi:

Eke
01-06-11, 13:30
Das helemaal niet duidelijk, Ibn liegt :moe:

Je moet niet alles geloven wat je leest. Vooral ook bedenken welke prikker 'belang' bij wat heeft.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alawieten

Mark, en het gaat me helemaal niet om een vinger naar Moslims te wijzen.
Een paar geschifte klojo's zijn volledig ontspoord.
Dat zie je ook bij Christenen en Joden en verder de rest van de mensheid.

Ik vind het wel zonde dat religie in haar algemeenheid niet beter gebruikt wordt...het is zo'n mooie kans om de mensheid te verbeteren..de facto. Het kan dienen als geschenk.
Maar wordt gebruikt vaak als splijtzwam. Dat is een realiteit.

IbnRushd
01-06-11, 13:31
Duidelijk. ( dat Al-Assad geen moslim is). Bedankt IbnRushd !

Maar sjietisch..wat betekent dan dat woord ? Ik ken Soennieten en Shi-ieten.


Maar goed. Schurken en bloeddorstigen heb je in praktisch iedere oorlog. En een heel klein percentage daarbuiten...

Dit is geen goedpraten,he. Het is meer dan afschuwelijk dat mensen zich zo kunnen gedragen...

Graag gedaan. Hij is geen sjiet, maar sjietische alaviet. Zij vinden dat bidden, vasten (ramadan), zakaat e.d. niet moeten, terwijl in de Koran het expliciet als gebod wordt weergegeven. Degene die de woorden in de Koran ontkennen zijn geen moslims. Je kunt hier meer over lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Alawi

Inderdaad. Veel Syriers hebben een hekel aan Assad, de kafier.

Mark
01-06-11, 13:32
Graag gedaan. Hij is geen sjiet, maar sjietische alaviet. Zij vinden dat bidden, vasten (ramadan), zakaat e.d. niet moet, terwijl in de Koran het expliciet als gebod wordt gesteld. Degene die de woorden in de Koran ontkennen zijn geen moslims. Je kunt hier meer over lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Alawi

Inderdaad. Veel Syriers hebben een hekel aan Assad, de kafier.

zo zie je maar weer, alleen de K4 kan dit soort misdaden doen.

Eke
01-06-11, 13:34
De verdeeldheid tussen soennieten en sji`ieten ontstond onmiddellijk na de dood van Mohammed, nl. over zijn opvolging op aarde. Het is in essentie een politiek, niet een theologisch schisma.

Soennifundi's ontkennen dat tegenwoordig in alle toonaarden. Let maar op :hihi:

Oooo IbnRushd, en jij bent een Soenni. Gesnapt vader ! :hihi:
No big deal.

IbnRushd
01-06-11, 13:38
Zelf beschouwen ze zich als moslim, en ze worden algemeen als moslims gezien. Dat jij ze nu ff takfiert omdat het je uitkomt slaat werkelijk nergens op.

Sjezus wat een goedkope manier om 'de islam vrij te pleiten' of zoiets.

Aight.

In plaats van dat je met Abu Hura in discussie gaat, die vindt het prima dat de koning zijn volk martelt. Als je maar 5x per dag kan bidden, dan heb je het recht niet tegen de koning in opstand te komen.

Hier, gratiesj:

قال شيخ الإسلام : وقد قيل: ستون سنة بإمام ظالم ؛ خير من ليلة واحدة بلا إمام

Shaykh al-Islam (ibn Taymiyyah rahimahullah) zei: En er werd gezegd; 60 jaar onder een onrechtvaardige leider is beter dan 1 nacht zonder leider.

Dat mag. Ze mogen zich moslims noemen, echter beweert de Koran het tegendeel. De Koran is de leidraad.

Alawieten staan bekend om hun shirk. Je wikipedia-link toont al aan dat ze erfgenamen van Mohammed, vrede zij met hem, gedenken en eren. Dat staat lijnrecht tov de islam.

Je mag wel een beetje weten over de geschiedenis van de islam en wat basale dingen, maar over 'aqeedah (credo), de kern van de islam, weet je niet voldoende.

Goedkope manier van islam pleiten? Volgens mij lees je niet waar ik op reageerde. Doe dat eerst, dan praten we verder.

IbnRushd
01-06-11, 13:40
Oooo IbnRushd, en jij bent een Soenni. Gesnapt vader ! :hihi:
No big deal.

Alavieten worden ook door sjieten als niet-moslims gezien.

Eke
01-06-11, 13:42
Graag gedaan. Hij is geen sjiet, maar sjietische alaviet. Zij vinden dat bidden, vasten (ramadan), zakaat e.d. niet moet, terwijl in de Koran het expliciet als gebod wordt gesteld. Degene die de woorden in de Koran ontkennen zijn geen moslims. Je kunt hier meer over lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Alawi

Inderdaad. Veel Syriers hebben een hekel aan Assad, de kafier.

Ja, dat is toch wel anders..als je niet mag bidden tot God. Dan mis je wat.

Maarja, misschien doen zij weer wat anders om Gods' nabijheid proberen te voelen.

Vasten en zakaat horen er ook bij. Zeker zakaat (in mijn door het voorbeeld van Jezus geinspireerde normen en waarden)

Maar je bent wel streng in je uitspraak : diegene die de woorden in de Koran ontkennen zijn geen moslims....Dat kan ik zeggen op grond van m'n ervaringen..eerst was de Bijbel 100% en toen bleek in de jaren '60-wat al langer bekend was-dat ie rammelde. Die erkenning heeft dus geen invloed op God gehad !!!!!!

Eke
01-06-11, 13:44
Alavieten worden ook door sjieten als niet-moslims gezien. Yep, ik begrijp het.

mark61
01-06-11, 13:48
Alavieten worden ook door sjieten als niet-moslims gezien.

Oh ja joh? Welke precies? Zelf noemde je ze net nog sji'ieten, wat ze ook zijn.

Godallemachtig. Je lult maar wat.

mark61
01-06-11, 13:50
Ja, dat is toch wel anders..als je niet mag bidden tot God. Dan mis je wat.

Laat je niet gekmaken door zijn leugens.

Hij is een sji'i-hatende soennifundi die in dit topic over het onderwerp begint onder het motto: Assad is een slechterik, want sji'itische, of nee, nou weer niet-sji`itische alawiet. Soennieten doen zulke dingen nl. niet.

Echt om te kotsen. Fundi en achterbaks.

mark61
01-06-11, 13:51
Yep, ik begrijp het.

Nee, je begrijpt het niet. Hij zit te liegen.

Het is een jezuïet. Zo van, liegen mag voor het goede doel.

Andere mensen belasteren is een fundihobby in elke godsdienst :moe:

IbnRushd
01-06-11, 13:52
Ja, dat is toch wel anders..als je niet mag bidden tot God. Dan mis je wat.

Maarja, misschien doen zij weer wat anders om Gods' nabijheid proberen te voelen.

Vasten en zakaat horen er ook bij. Zeker zakaat (in mijn door het voorbeeld van Jezus geinspireerde normen en waarden)

Maar je bent wel streng in je uitspraak : diegene die de woorden in de Koran ontkennen zijn geen moslims....Dat kan ik zeggen op grond van m'n ervaringen..eerst was de Bijbel 100% en toen bleek in de jaren '60-wat al langer bekend was-dat ie rammelde. Die erkenning heeft dus geen invloed op God gehad !!!!!!

Het gaat niet om de 'uitvoering', maar om de ontkenning ervan. Je kunt niet in de islam shoppen, en zeggen daar geloof ik wel in, en deze geboden niet.

Er zijn moslims die niet bidden, maar wel geloven dat gebed een plicht is. Die zijn gewoon moslims.

mark61
01-06-11, 13:55
Alawieten staan bekend om hun shirk. Je wikipedia-link toont al aan dat ze erfgenamen van Mohammed, vrede zij met hem, gedenken en eren. Dat staat lijnrecht tov de islam.

Goedkope manier van islam pleiten? Volgens mij lees je niet waar ik op reageerde. Doe dat eerst, dan praten we verder.

Wanneer pak je Abu nou es aan? Of ben je het met hem eens? Wat klaag je dan over Assad? Ga je mening ventileren over Bahrein ofzo.

Je bent zo verblind dat je denk dat jouw kluppie de eeuwige wijsheid in pacht heeft. Echt opvallend hoe hysterisch fundi jij altijd wordt als het hier over gaat.

Heel onMarokkaans ook, trouwens. Bizarre plastic neofundi, losgezongen van enig land of enige cultuur. Griezelig.

Jij wil hier zeggen: Assad is een monster, omdat ie geen soenni is, maar zo'n smerige sji`i.

Doe niet zo schijnheilig en geef dat gewoon toe. Net als met Max S bijvoorbeeld maakt dat het gesprek zoveel eenvoudiger.

Achterbaksheid haat ik werkelijk.

IbnRushd
01-06-11, 13:55
Oh ja joh? Welke precies? Zelf noemde je ze net nog sji'ieten, wat ze ook zijn.

Godallemachtig. Je lult maar wat.


At least one source has compared them to Baha'is, Babis, Bektashis, Ahmadis, and "similar groups that have arisen within the Muslim community", and declared that "it has always been the consensus of the Muslim Ulama, both Sunni and Shi'i, that the Nusayri Alawi are kuffar unbelievers and mushrikun polytheists." (bron: wikipedia).

Je bent niet discussiewaardig. Je bezit geen kennis over 't islamitische dogma. Ga jij maar mensen moslims noemen die grote delen van de Koran als onzin beschouwen.

IbnRushd
01-06-11, 14:00
Wanneer pak je Abu nou es aan? Of ben je het met hem eens? Wat klaag je dan over Assad? Ga je mening ventileren over Bahrein ofzo.

Je bent zo verblind dat je denk dat jouw kluppie de eeuwige wijsheid in pacht heeft. Echt opvallend hoe hysterisch fundi jij altijd wordt als het hier over gaat.

Heel onMarokkaans ook, trouwens. Bizarre plastic neofundi, losgezongen van enig land of enige cultuur. Griezelig.

Jij wil hier zeggen: Assad is een monster, omdat ie geen soenni is, maar zo'n smerige sji`i.

Doe niet zo schijnheilig en geef dat gewoon toe. Net als met Max S bijvoorbeeld maakt dat het gesprek zoveel eenvoudiger.

Achterbaksheid haat ik werkelijk.

Normaliter probeer je in een discussie mijn ongelijk aan te tonen dmv argumenten. Wat jij doet is op de man spelen. Over hysterie gesproken. :cheefbek:

Je weet niet eens waar het woord fundamentalisme vandaan komt. Als je mij zo graag een stempel wilt drukken, noem mij dan een traditionalist.

Nee, dat wil ik helemaal niet zeggen. Lees eerst de quote waarop ik reageerde.

IbnRushd
01-06-11, 14:02
Laat je niet gekmaken door zijn leugens.

Hij is een sji'i-hatende soennifundi die in dit topic over het onderwerp begint onder het motto: Assad is een slechterik, want sji'itische, of nee, nou weer niet-sji`itische alawiet. Soennieten doen zulke dingen nl. niet.

Echt om te kotsen. Fundi en achterbaks.

Ben je Sjon2 geworden? Waaruit blijk dat ik een sjiet-hater ben?

Moron, je weet niet eens welk geloof Assad aanhangt.

Eke
01-06-11, 14:06
<Mannen, ik ga fietsen hoor,naar buiten. ik kom terug als jullie klaar zijn. Ik snap jullie gewoon allebei. Dat's m'n misere.

Slinger
01-06-11, 14:11
Graag gedaan. Hij is geen sjiet, maar sjietische alaviet. Zij vinden dat bidden, vasten (ramadan), zakaat e.d. niet moeten, terwijl in de Koran het expliciet als gebod wordt weergegeven. Degene die de woorden in de Koran ontkennen zijn geen moslims. Je kunt hier meer over lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Alawi

Inderdaad. Veel Syriers hebben een hekel aan Assad, de kafier.

O, hij is een K4. Dat verklaart alles natuurlijk.

IbnRushd
01-06-11, 14:16
O, hij is een K4. Dat verklaart alles natuurlijk.

Dat verklaart niets. Zie Khaddafi.

Jullie trekken teveel van die domme conclusies.

mark61
01-06-11, 14:29
Je bent niet discussiewaardig. Je bezit geen kennis over 't islamitische dogma. Ga jij maar mensen moslims noemen die grote delen van de Koran als onzin beschouwen.

Wikipedia is hier niet de bron, oelewapper, maar een of andere fundi die jij toevallig leuk vindt.

Je bent walgelijk bezig, met je verkettering van andersdenkenden. Je bent gewoon een Wilders. Waarom klaag je daar dan over? Alleen omdat je slachtoffer van hem bent dus.

Want op zich heb je niks tegen het belasteren van bevolkingsgroepen.

Ongelooflijk gewoon. Meneer youcanthaveyourcakeandeatit.

mark61
01-06-11, 14:32
Normaliter probeer je in een discussie mijn ongelijk aan te tonen dmv argumenten. Wat jij doet is op de man slepen. Over hysterie gesproken. :cheefbek:

Je weet niet eens waar het woord fundamentalisme vandaan komt. Als je mij zo graag een stempel wilt drukken, noem mij dan een traditionalist.

Nee, dat wil ik helemaal niet zeggen. Lees eerst de quote waarop ik reageerde.

Geschifte, hysterische fundi's aanhalen noem jij 'argumenten'? Doe ff normaal man :haha:

Dat alawieten geen soennieten zijn is duidelijk. Daar zou je je klep moeten houden, in plaats van hoogmoedig te gaan lopen takfieren.

Ben je daartoe gerechtigd? Laat dat maar aan Allah over.

Je bent een fundamentalist, omdat je nieuwe dingen bedenkt, dingen ook, die helemaal NIET in jouw traditie thuishoren.

Je bent zó gebrainwashed dat je dat niet eens meer doorhebt.

Traditionele mensen slaan geen haattaal uit, zoals jij.

mark61
01-06-11, 14:33
Je bent niet discussiewaardig. Je bezit geen kennis over 't islamitische dogma. Ga jij maar mensen moslims noemen die grote delen van de Koran als onzin beschouwen.

Je liegt weer. Allah leest mee, ongelovige :jammer:

mark61
01-06-11, 14:37
Ben je Sjon2 geworden? Waaruit blijk dat ik een sjiet-hater ben?

Moron, je weet niet eens welk geloof Assad aanhangt.

Bashar al-Assad is geen moslim, maar een sjietische alaviet. Die geloven in van alles en nog wat.

Daarna ontken je weer dat ie alawiet is. Moet ik dat ook quoten?

En als je dan betrapt bent op je primitieve haatbaardenpraat, begin je te schelden :moe:

Das helemaal het toppunt :moe:

Meneer omschrijft zich als 'traditionalist'. Die scholden ook de geachte opponent uit als ze weer es op laster en leugens betrapt werden?


De teneur van jouw verhaal is: Assad is een monster, want geen soenniet, want (al dan niet sji`i) alawiet.


Durf dat eens te ontkennen? Betrapt probeer je er een draai aan te geven.

Wat ben jij laaghartig en achterbaks. Dat noemt zich moslim :haha:

mark61
01-06-11, 14:41
Die ontstellend achterbakse gluiperigheid van Ibn treitert altijd binnen 5 minuten het bloed onder mijn nagels vandaan.

Ik denk dat ie niet eens doorheeft wat een walgelijk figuur hij is. Hij vindt het heel vroom om moslims met een andere opvatting dan hij weg te zetten als ongelovigen.

Het ergste is dat ie dit topic binnenkomt om de soennieten vrij te pleiten van wandaden door wat te liegen over een dictator.

Achterbakser kan niet. Maar hij vergeet elke keer dat ik net iets teveel van de islam weet. Wat een fundi dan natuurlijk ontkent, die is niet geïnteresseerd in objectieve kennis.

Slinger
01-06-11, 14:51
Dat verklaart niets. Zie Khaddafi.

Jullie trekken teveel van die domme conclusies.

Jullie? Jullie is Jodenvolk

IbnRushd
01-06-11, 15:03
Wikipedia is hier niet de bron, oelewapper, maar een of andere fundi die jij toevallig leuk vindt.

Je bent walgelijk bezig, met je verkettering van andersdenkenden. Je bent gewoon een Wilders. Waarom klaag je daar dan over? Alleen omdat je slachtoffer van hem bent dus.

Want op zich heb je niks tegen het belasteren van bevolkingsgroepen.

Ongelooflijk gewoon. Meneer youcanthaveyourcakeandeatit.

En welke fundi zou dat dan wel zijn?

Ga je er nog inhoudelijk op in of blijf je hysterisch schreeuwen? Wat wordt het?

Je spoort niet. :jammer:


Geschifte, hysterische fundi's aanhalen noem jij 'argumenten'? Doe ff normaal man :haha:

Dat alawieten geen soennieten zijn is duidelijk. Daar zou je je klep moeten houden, in plaats van hoogmoedig te gaan lopen takfieren.

Ben je daartoe gerechtigd? Laat dat maar aan Allah over.

Je bent een fundamentalist, omdat je nieuwe dingen bedenkt, dingen ook, die helemaal NIET in jouw traditie thuishoren.

Je bent zó gebrainwashed dat je dat niet eens meer doorhebt.

Traditionele mensen slaan geen haattaal uit, zoals jij.

Vzv ik weet heb ik niemand aangehaald, behalve een quote uit wikipedia.
voor de rest heb ik aangetoond waarom zij geen moslims zijn. Iemand die shirk pleegt en vier van de vijf pilaren ontkent is geen moslim. Daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

Ik constanteer feiten. Obama of Rutten zijn ook geen moslims, omdat ze een ander geloofsovertuiging aanhangen. Al-Assad hangt een ander geloof dan hetgeen in de Koran beschreven staat.

Je kunt je simpelweg niet een moslim noemen als je de Koran niet volledig accepteert. Het gaat hier niet om wat mijn mening is, maar wat in de Koran beschreven staat. De maatstaven staan daar in. Weet je er niet zoveel van, dan kun je beter je klep dicht houden.

Ik neem je het niet kwalijk dat geen kennis bezit over de meest belangrijkste leer in de islam. Je hebt jezelf niet in de hand door je geschreeuw en infantiel gescheld. Beheers je, en reageer inhoudelijk.


Je liegt weer. Allah leest mee, ongelovige :jammer:

De Koran bestaat vooral uit tawheed. Voor de rest wordt salaat en zakaat veelvuldig gebruikt: in bijna alle soerats. Zij, met hun zeven pilaren, waar 'Ali resp. de zevende pilaar vervult is niets anders dan shirk. Het is niet alleen dat. Ik kan een hele lijst noemen die super lijnrecht tegenover de kern v/d islam staat.

Dat jij er niets over weet is jouw probleem. Echter dat je nukkig gaat schelden laat weer eens zien dat je geen kaas hebt gegeven van de islam. Je maakt jezelf belachelijk.

IbnRushd
01-06-11, 15:10
Bashar al-Assad is geen moslim, maar een sjietische alaviet. Die geloven in van alles en nog wat.

Daarna ontken je weer dat ie alawiet is. Moet ik dat ook quoten?

En als je dan betrapt bent op je primitieve haatbaardenpraat, begin je te schelden :moe:

Das helemaal het toppunt :moe:

Meneer omschrijft zich als 'traditionalist'. Die scholden ook de geachte opponent uit als ze weer es op laster en leugens betrapt werden?


De teneur van jouw verhaal is: Assad is een monster, want geen soenniet, want (al dan niet sji`i) alawiet.


Durf dat eens te ontkennen? Betrapt probeer je er een draai aan te geven.

Wat ben jij laaghartig en achterbaks. Dat noemt zich moslim :haha:

Ik ontken niet dat ie alawiet is, ik omschrijf precies wat hij is: een sjietische alawiet. Je moet niet zo mierenneuken, moron.

Schelden? Volgens mij was jij degene die huilend stond te schelden. :/

Nee, dat is niet mijn teneur. Ik reageerde aanvankelijk op de quote van Eke. De rest verzin je erbij, as usual. Als je geen argumenten hebt dan gooi je alles op de persoon. Zo een type ben je wel als het je niet aanstaat.

Je doet je hier voor als een islamkenner, maar dat ben je in feite niet. Je kent het credo van de islam niet eens. Hoe zielig moet je dan niet wel zijn. :jammer:

IbnRushd
01-06-11, 15:15
Het ergste is dat ie dit topic binnenkomt om de soennieten vrij te pleiten van wandaden door wat te liegen over een dictator.

Achterbakser kan niet. Maar hij vergeet elke keer dat ik net iets teveel van de islam weet. Wat een fundi dan natuurlijk ontkent, die is niet geïnteresseerd in objectieve kennis.

Je mening over mijn persoon interesseert me niet.

Je liegt.

Je hebt welgeteld nul keer inhoudelijk gereageerd. Je bent zo vaak verbeterd door mijn eigen hand. En niet alleen ik: ook andere prikkers hebben je op fouten betrapt. Wellicht voel je als kafier superieur omdat je turkologie hebt gestudeerd en paar colleges over de islam hebt bijgewoond.

Maar goed. Ik geef je een kans. Waarom zijn volgens jou alavieten geen kufar? Je vindt ontkenning van vier zuilen of extra zuilen erbij verzinnen een onderdeel van- of nog steeds de islam?

Max Stirner
01-06-11, 16:11
Doe niet zo schijnheilig en geef dat gewoon toe. Net als met Max S bijvoorbeeld maakt dat het gesprek zoveel eenvoudiger.

Achterbaksheid haat ik werkelijk.


Wat heeft Max S. hier nou weer mee te maken ?


Ibn heeft feitelijk trouwens gelijk, denk ik:

Als je niet de, duidelijke, moslimregeltjes volgt ben je een K4 - want dat staat ook in de regeltjes.

Eke
01-06-11, 17:27
Wat heeft Max S. hier nou weer mee te maken ?


Ibn heeft feitelijk trouwens gelijk, denk ik:

Als je niet de, duidelijke, moslimregeltjes volgt ben je een K4 - want dat staat ook in de regeltjes.


MS, Het gaat niet primair om feiten. Het wordt irritant gevonden dat IbnRushd zich duidelijk distancieert van de shi-itische Alaviet, die zichzelf wel als moslim definieert.

Gezien de hoeveelheid (ongenuanceerde) aantijgingen die op dit forum over en weer gaan tussen Moslims en Kafiers kan ik dat wel begrijpen gezien het schokkende onderwerp, maar religie doet er een gegeven moment niet toe. In ieder geval niet voor Mark,ook niet voor mij.
Een schurk is een schurk.

H.P.Pas
01-06-11, 19:52
Als je niet de, duidelijke, moslimregeltjes volgt ben je een K4 - want dat staat ook in de regeltjes.

Waar staat dat ?
Toekennen van deelgenoten aan Allah (=shirk) is de enige zonde, die niet vergeven kan worden meende ik begrepen te hebben. Maken die versgebakken Takfiri er weer een zooitje van :moe:

Tomas
01-06-11, 20:06
Ibn heeft feitelijk trouwens gelijk, denk ik:

Als je niet de, duidelijke, moslimregeltjes volgt ben je een K4 - want dat staat ook in de regeltjes.

Dan geloof jij hetzelfde als Ibn. Nu de geloofsbelijdenis nog uitspreken en je bent k4 af. Volgens mij hebben de meeste moslims trouwens 5 zuilen, en sommige 6. Mag je allemaal zelf weten, het staat namelijk -gok ik- toch niet letterlijk in de Koran.

mark61
01-06-11, 21:43
Wat heeft Max S. hier nou weer mee te maken ?


Ibn heeft feitelijk trouwens gelijk, denk ik:

Als je niet de, duidelijke, moslimregeltjes volgt ben je een K4 - want dat staat ook in de regeltjes.

QED. De fundi's vinden elkaar. Hoe twee uitersten elkaar ontmoeten.

Precies wat ik beweerde. En dan vragen wat Max S ermee te maken heeft :moe:

mark61
01-06-11, 21:56
Even tussendoor vraag ik me af hoe een onschuldige baby kan opgroeien tot iemand die het leuk vindt 13-jarige kinderen te martelen.

Maar das geloof ik niet geschikt als discussieonderwerp.





Dan krijg je als antwoord dat het komt doordat ie een foute godsdienst aanhangt. Dat wordt dan aangedragen door een 'moslim' die altijd gilt als een mager speenvarken als iemand zoiets over zijn eigen geloof zegt.

Hypocriet = mounafiq.

Max Stirner
01-06-11, 22:25
Dan geloof jij hetzelfde als Ibn. Nu de geloofsbelijdenis nog uitspreken en je bent k4 af. Volgens mij hebben de meeste moslims trouwens 5 zuilen, en sommige 6. Mag je allemaal zelf weten, het staat namelijk -gok ik- toch niet letterlijk in de Koran.


Ja.

Het lijkt me, als atheïstische leek, toch wel zo eerlijk dat als je bij het clubje wil horen, je je enigszins aan de regeltjes houdt, dwz de Koran als het letterlijke, ondeelbare woord van God accepteert en niet allemaal pilaren ontkent.

Richt dan je eigen clubje op, kan je zelf de regeltjes verzinnen.

Max Stirner
01-06-11, 22:37
QED. De fundi's vinden elkaar. Hoe twee uitersten elkaar ontmoeten.

Precies wat ik beweerde. En dan vragen wat Max S ermee te maken heeft :moe:



Iemand die letterlijk denkt/handelt zoals zijn religie hem opdraagt te denken/handelen is geen fundie. Dat is een gelovige. Nada mas.


En ja, zo denken 'de fundies' er ook over. Wat dat betreft heb je gelijk.


Jij probeert de kool en de geit te sparen door 'de fundies' voor gek te verklaren, zodat je niet een meer verregaande conclusie hoeft te trekken

H.P.Pas
01-06-11, 23:02
Ja.

Het lijkt me, als atheïstische leek, toch wel zo eerlijk...
En daarom is het zo.
Waaruit maar weer blijkt, dat wishful thinking geen monopolie van theïsten is.

IbnRushd
01-06-11, 23:22
Iemand die letterlijk denkt/handelt zoals zijn religie hem opdraagt te denken/handelen is geen fundie. Dat is een gelovige. Nada mas.


En ja, zo denken 'de fundies' er ook over. Wat dat betreft heb je gelijk.


Jij probeert de kool en de geit te sparen door 'de fundies' voor gek te verklaren, zodat je niet een meer verregaande conclusie hoeft te trekken

In het kort geloven alavieten (Nusayri's) in de volgende:
- Legalisatie van alcohol e.d.
- Geloven in reïncarnatie
- Ontkenning van de Dag der Opstanding
- Ontkenning van Hel en Paradijs
- Geloven dat de vijf gebeden (asSalawat al-Khams) een expressie is van de vijf namen: Ali, Hasan, Husayn, Muhsin and Fatimah.
- (Sommigen) geloven dat 'Ali de Schepper is van de hemelen en aarde en dat hij de God is van de hemelen en dé imam op de aarde.
- Christelijke feesten worden ook gevierd, naast de 'eid-feesten (zonder ramadan of hadj).

Dit is maar een kort lijstje. Bovendien vinden ze gebed, zakaat, ramadan e.d. niet nodig. Hier (http://www.shaikhsiddiqui.com/alawi.html) kun je wat over lezen, of dit (http://ebooks.brillonline.nl/book?id=nij9789004178922_nij9789004178922_i-328) boek.

Maar imam Mark61 weet natuurlijk beter. Heeft vast ergens een verloren Donald Duck boekje gelezen dat aangaf dat iedereen die zich moslim noemt ook een moslim is. Simpeler kun je het niet maken.

Op een inhoudelijke respons hoeven we niet te wachten, want hij kijkt wel uit voor een virtuele knock-out.

IbnRushd
01-06-11, 23:32
Dan krijg je als antwoord dat het komt doordat ie een foute godsdienst aanhangt.

Dat heeft natuurlijk niemand gezegd. Je denkt vast: als ik het vaak genoeg herhaal dan geloven ze me wel.

Je komt een beetje paranoïde over. Neem een weekje vakantie. Ga naar het strand, en neem een duik. Met dit soort niveau lachen ze je alleen uit. Beterschap.

Max Stirner
01-06-11, 23:42
En daarom is het zo.
Waaruit maar weer blijkt, dat wishful thinking geen monopolie van theïsten is.



Het lijkt me ook eerlijk dat je niet op de brommer meedoet aan de Tour de France.

H.P.Pas
01-06-11, 23:46
Het lijkt me ook eerlijk dat je niet op de brommer meedoet aan de Tour de France.

Geen brommers in de Tour de France; daar gaat het er eerlijk aan toe. :fucyc:

Max Stirner
01-06-11, 23:53
Geen brommers in de Tour de France; daar gaat het er eerlijk aan toe. :fucyc:


Het is tenminste een mooi sprookje .... :p

super ick
01-06-11, 23:59
voor de rest heb ik aangetoond waarom zij geen moslims zijn. Iemand die shirk pleegt en vier van de vijf pilaren ontkent is geen moslim. Daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

Ik constanteer feiten. Obama of Rutten zijn ook geen moslims, omdat ze een ander geloofsovertuiging aanhangen. Al-Assad hangt een ander geloof dan hetgeen in de Koran beschreven staat.

Je kunt je simpelweg niet een moslim noemen als je de Koran niet volledig accepteert. Het gaat hier niet om wat mijn mening is, maar wat in de Koran beschreven staat. De maatstaven staan daar in. Weet je er niet zoveel van, dan kun je beter je klep dicht houden.

Ik neem je het niet kwalijk dat geen kennis bezit over de meest belangrijkste leer in de islam. Je hebt jezelf niet in de hand door je geschreeuw en infantiel gescheld. Beheers je, en reageer inhoudelijk.


Onehundrrrrrrrrrrredandeigggggggghtyyyyyyyyyyyyyyy yyyyyy.

Slinger
02-06-11, 00:04
In het kort geloven alavieten (Nusayri's) in de volgende:
- Legalisatie van alcohol e.d.
- Geloven in reïncarnatie
- Ontkenning van de Dag der Opstanding
- Ontkenning van Hel en Paradijs
- Geloven dat de vijf gebeden (asSalawat al-Khams) een expressie is van de vijf namen: Ali, Hasan, Husayn, Muhsin and Fatimah.
- (Sommigen) geloven dat 'Ali de Schepper is van de hemelen en aarde en dat hij de God is van de hemelen en dé imam op de aarde.
- Christelijke feesten worden ook gevierd, naast de 'eid-feesten (zonder ramadan of hadj).

Dit is maar een kort lijstje. Bovendien vinden ze gebed, zakaat, ramadan e.d. niet nodig. Hier (http://www.shaikhsiddiqui.com/alawi.html) kun je wat over lezen, of dit (http://ebooks.brillonline.nl/book?id=nij9789004178922_nij9789004178922_i-328) boek.

Maar imam Mark61 weet natuurlijk beter. Heeft vast ergens een verloren Donald Duck boekje gelezen dat aangaf dat iedereen die zich moslim noemt ook een moslim is. Simpeler kun je het niet maken.

Op een inhoudelijke respons hoeven we niet te wachten, want hij kijkt wel uit voor een virtuele knock-out.

Ik begrijp het, alleen zij zijn moslim die precies jouw interpretatie van het geloof aanhangen. Gefeliciteerd, daarmee breng je het aantal moslims op de wereld precies op één (1).

Mothership
02-06-11, 00:28
In het kort geloven alavieten (Nusayri's) in de volgende:
- Legalisatie van alcohol e.d.
- Geloven in reïncarnatie
- Ontkenning van de Dag der Opstanding
- Ontkenning van Hel en Paradijs
- Geloven dat de vijf gebeden (asSalawat al-Khams) een expressie is van de vijf namen: Ali, Hasan, Husayn, Muhsin and Fatimah.
- (Sommigen) geloven dat 'Ali de Schepper is van de hemelen en aarde en dat hij de God is van de hemelen en dé imam op de aarde.
- Christelijke feesten worden ook gevierd, naast de 'eid-feesten (zonder ramadan of hadj).

Dit is maar een kort lijstje. Bovendien vinden ze gebed, zakaat, ramadan e.d. niet nodig. Hier (http://www.shaikhsiddiqui.com/alawi.html) kun je wat over lezen, of dit (http://ebooks.brillonline.nl/book?id=nij9789004178922_nij9789004178922_i-328) boek.

Maar imam Mark61 weet natuurlijk beter. Heeft vast ergens een verloren Donald Duck boekje gelezen dat aangaf dat iedereen die zich moslim noemt ook een moslim is. Simpeler kun je het niet maken.

Op een inhoudelijke respons hoeven we niet te wachten, want hij kijkt wel uit voor een virtuele knock-out.

Allah kijkt in de harten van mensen lees ik hier vaak. Vanuit die invalshoek bezien kan een moslim een betere christen zijn dan ondergetekende.

Ergo, vanuit praktische daden bezien kan een k4 een betere moslim zijn dan mijnheer IbnRushd, ook al zuipt de k4 in kwestie zich elke avond klem.

Als Allah alwetend is, wat ik ook aanneem, dan mag ik toch veronderstellen dat hij zich niet naar dit soort stompzinnige regels richt wie zich al dan niet een waarachtige moslim mag noemen? Dat gegeven zou immers volstrekt detoneren met het beeld van een alwetende omnipotente God.

knuppeltje
02-06-11, 08:53
Bashar al-Assad is geen moslim, maar een sjietische alaviet. Die geloven in van alles en nog wat.

Dat zal wel als jij het zegt maar ik vind het totaal onbelangrijk.

Ik vind sowieso al het gezeik over wat voor soort gelovige hij is helemaal niet ter zake doende. Alsof dat een rol speelde bij die laffe moord.

Er is geen een godsdienst te noemen waarvan aanhangers niet op kleiene of grote schaal de meest gruwelijke moorden hebben gepleegd, op mannen, vrouwen - al dan niet hoogzwanger, kinderen, noem het maar op.

Als het om een religieus offer zou gaan, ok, maar dat is helemaal niet het geval
Het gaat hier om een kind dat door een stelletje gewetenloze schoften op een gruwelijke wijze is omgebracht. Het gebazel over welke vorm van de islam die slager beleidt, is in dit geval dan ook stuitend. Nu ja, voor mij dan toch, maar ik een K4.

Eke
02-06-11, 09:56
Dan krijg je als antwoord dat het komt doordat ie een foute godsdienst aanhangt. Dat wordt dan aangedragen door een 'moslim' die altijd gilt als een mager speenvarken als iemand zoiets over zijn eigen geloof zegt.

.


Eventjes nog OFF-TOPIC.



Je kunt niet lezen in iemands hoofd. Er wordt nu ingevuld voor IbnRushd dat hij dit doet ter kwader trouw......
Hoeft niet zo te zijn. IbnRushd is de enige die ECHT weet waarom hij dit extra wilde vermelden.

Er zijn nl. meer redenen te bedenken.

Mothership
02-06-11, 12:29
Dat zal wel als jij het zegt maar ik vind het totaal onbelangrijk.
Ik vind sowieso al het gezeik over wat voor soort gelovige hij is helemaal niet ter zake doende. Alsof dat een rol speelde bij die laffe moord.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Slinger
02-06-11, 12:34
Eventjes nog OFF-TOPIC.



Je kunt niet lezen in iemands hoofd. Er wordt nu ingevuld voor IbnRushd dat hij dit doet ter kwader trouw......
Hoeft niet zo te zijn. IbnRushd is de enige die ECHT weet waarom hij dit extra wilde vermelden.

Er zijn nl. meer redenen te bedenken.

Niemand zegt dat hij te kwader trouw is, tenminste ik niet. Hij geeft gewoon zijn mening, waar iedereen het van harte mee oneens is.

justus
02-06-11, 12:54
Geen brommers in de Tour de France; daar gaat het er eerlijk aan toe. :fucyc:

voor valsspelen hebben we die chinees, DO PING

mark61
03-06-11, 23:31
Iemand die letterlijk denkt/handelt zoals zijn religie hem opdraagt te denken/handelen is geen fundie. Dat is een gelovige. Nada mas.

En ja, zo denken 'de fundies' er ook over. Wat dat betreft heb je gelijk.

Jij probeert de kool en de geit te sparen door 'de fundies' voor gek te verklaren, zodat je niet een meer verregaande conclusie hoeft te trekken

Een fundi, nog maar een keer, is iemand die beweert dat cultuur uit godsdienst voortkomt, ipv. andersom. Je kan dat wel negeren omdat dat je niet uitkomt, maar je bent dus gewoon een fundi. Een islamitische fundi, welteverstaan :hihi:

Iemand die denkt dat zijn geloof een handboek jan soldaat is is een fundi.

Waar heb je het over? De conclusie moet zijn dat alle gelovigen gek zijn? Neuh, dat denk ik niet. Niets menselijks is den gelovige vreemd, net zoals den niet-gelovige.

mark61
03-06-11, 23:32
Eventjes nog OFF-TOPIC.

Je kunt niet lezen in iemands hoofd. Er wordt nu ingevuld voor IbnRushd dat hij dit doet ter kwader trouw......
Hoeft niet zo te zijn. IbnRushd is de enige die ECHT weet waarom hij dit extra wilde vermelden.

Er zijn nl. meer redenen te bedenken.

Vertel?

Tis heel ontopic hoor.

mark61
03-06-11, 23:36
Onehundrrrrrrrrrrredandeigggggggghtyyyyyyyyyyyyyyy yyyyyy.

Schreeuwlelijk, moslimbasher en onwetende valt moslimfundi bij.

Het is duidelijk dat de mensen hier zich niet naar godsdienst of cultuur onderscheiden, maar naar achterbaksheid en niet-achterbaksheid.

mark61
03-06-11, 23:41
Je mening over mijn persoon interesseert me niet.

Je liegt.

Je hebt welgeteld nul keer inhoudelijk gereageerd. Je bent zo vaak verbeterd door mijn eigen hand. En niet alleen ik: ook andere prikkers hebben je op fouten betrapt.

Wat heb jij 'verbeterd'? Je bedoelt, je probeert je soenni-fundi-ideetjes er door te drammen.

Wat jij in je verblinding niet begrijpt, is dat de neutrale toeschouwer geen boodschap heeft aan gekrakeel van 'dit is de enige echte moslim', 'nee dit'.

Dat heb je zo met fundi's.

Magoed, waarom vond je het nou opportuun om op dit moment in dit topic over de vermeende religieuze affiliatie van Assad te beginnen?

Dat is de hamvraag, die je konstig ontwijkt. Nou ja niet zo konstig, want ik blijf aan je broek hangen.

Mij een kans geven :haha: Ik geef jou een kans, minkukel. Verklaar jezelf. Verzin iets dat beter is dan 'soenni's doen zulke dingen niet, daar moet je wel een sji`ikafieralawiet voor zijn.' Wildersaanhanger die je dr bent.

mark61
03-06-11, 23:44
Maar imam Mark61 weet natuurlijk beter. Heeft vast ergens een verloren Donald Duck boekje gelezen dat aangaf dat iedereen die zich moslim noemt ook een moslim is. Simpeler kun je het niet maken.

Als morsige en o zo doorzichtige fundi moet je toch met wat anders komen.

Magoed, ik wou dus weten waarom je over Assad's religie begon.

Jij, noch je fundivriendjes, bepalen wie moslim is. Dat bepaalt alleen Allah, dacht ik. Maar ik krijg de zeer sterke indruk dat jij denkt dat jij zelf Allah bent.

Zo gaat dat met fundi's. Die gaan altijd op de stoel van god zitten. Je moest je schamen voor je schandelijke hoogmoed. Als Allah dit las ging je branden.

Eke
05-06-11, 00:27
Vertel?

Tis heel ontopic hoor.

Tja, nu lig je natuurlijk op 1 oor , Mark.....



Komt-ie

1) omdat hij houdt van zijn geloof en dit correct wil communiceren

2) omdat hij graag edukatief bezig is en er prikkers zijn die graag wat willen opsteken

3)...die laat ik aan jou even, want die is me net ontsnapt :aanwal:.

mark61
05-06-11, 00:34
Tja, nu lig je natuurlijk op 1 oor , Mark.....



Komt-ie

1) omdat hij houdt van zijn geloof en dit correct wil communiceren

2) omdat hij graag edukatief bezig is en er prikkers zijn die graag wat willen opsteken

3)...die laat ik aan jou even, want die is me net ontsnapt :aanwal:.

En waarom moest dat opeens in dit topic? Heel educatief allemaal en het was geen reactie op de suggestie dat Assad een boef en een moslim was. Oh nee.

Eke
05-06-11, 00:36
Magoed, ik wou dus weten waarom je over Assad's religie begon.

.

Kwaad ben je al geweest, dus IbnRushd kan het zonder gevaar voor geestelijke schrammen vertellen :p

Mothership
05-06-11, 00:39
In het kort geloven alavieten (Nusayri's) in de volgende:
- Legalisatie van alcohol e.d.
- Geloven in reïncarnatie
- Ontkenning van de Dag der Opstanding
- Ontkenning van Hel en Paradijs
- Geloven dat de vijf gebeden (asSalawat al-Khams) een expressie is van de vijf namen: Ali, Hasan, Husayn, Muhsin and Fatimah.
- (Sommigen) geloven dat 'Ali de Schepper is van de hemelen en aarde en dat hij de God is van de hemelen en dé imam op de aarde.
- Christelijke feesten worden ook gevierd, naast de 'eid-feesten (zonder ramadan of hadj).

Dit is maar een kort lijstje. Bovendien vinden ze gebed, zakaat, ramadan e.d. niet nodig. Hier (http://www.shaikhsiddiqui.com/alawi.html) kun je wat over lezen, of dit (http://ebooks.brillonline.nl/book?id=nij9789004178922_nij9789004178922_i-328) boek.

Maar imam Mark61 weet natuurlijk beter. Heeft vast ergens een verloren Donald Duck boekje gelezen dat aangaf dat iedereen die zich moslim noemt ook een moslim is. Simpeler kun je het niet maken.

Op een inhoudelijke respons hoeven we niet te wachten, want hij kijkt wel uit voor een virtuele knock-out.

Allah kijkt in de harten van mensen en zal ze als zodanig beoordelen. Dit zou kunnen impliceren dat een k4 een betere moslim is geweest blijkens zijn daden dan velen welke zichzelf afficheren als zijnde moslim.

De k4 wist niet en kon niet weten. Verdiscontering van dit feit zou ertoe kunnen leiden. Althans bij een omnipotente en alwetende God.

Uiteraard is dezelfde redenatie van toepassing bij een Christen die zichzelf onschendbaar waant.

Eke
05-06-11, 00:42
En waarom moest dat opeens in dit topic? Heel educatief allemaal en het was geen reactie op de suggestie dat Assad een boef en een moslim was. Oh nee.

He, je bent wakker !:hihi:

Ik kwam net even naar beneden gedwarreld, m'n bed uit.
En ik duik er nu weer in...kijk, je kan gelijk hebben, Mark. Maar je weet het nog niet.Zo simpel is het.





:slapen:

IbnRushd
05-06-11, 00:49
Wat heb jij 'verbeterd'? Je bedoelt, je probeert je soenni-fundi-ideetjes er door te drammen.

Wat jij in je verblinding niet begrijpt, is dat de neutrale toeschouwer geen boodschap heeft aan gekrakeel van 'dit is de enige echte moslim', 'nee dit'.

Dat heb je zo met fundi's.

Magoed, waarom vond je het nou opportuun om op dit moment in dit topic over de vermeende religieuze affiliatie van Assad te beginnen?

Dat is de hamvraag, die je konstig ontwijkt. Nou ja niet zo konstig, want ik blijf aan je broek hangen.

Mij een kans geven :haha: Ik geef jou een kans, minkukel. Verklaar jezelf. Verzin iets dat beter is dan 'soenni's doen zulke dingen niet, daar moet je wel een sji`ikafieralawiet voor zijn.' Wildersaanhanger die je dr bent.

Je blaat teveel, je gooit je ongeremde fantasie erop los e.d. imbeciele posts. Tegen zoveel imbeciliteit kan ik niet tegen op. Voor de rest heb je inhoudelijk niets in te brengen. :jammer:

Ik hoef geen verantwoording noch enige uitleg bij je af te leggen. En zeker niet aan een metromanie als jij. Zoek een psychiater of wordt vriendjes met John2.

IbnRushd
05-06-11, 00:58
Tja, nu lig je natuurlijk op 1 oor , Mark.....

Komt-ie

1) omdat hij houdt van zijn geloof en dit correct wil communiceren

2) omdat hij graag edukatief bezig is en er prikkers zijn die graag wat willen opsteken

3)...die laat ik aan jou even, want die is me net ontsnapt :aanwal:.

Ik reageerde slechts op je stukje 'Als je de regering ziet als door God neergezet.' Als Assad een belijdende alaviet is dan hoort ie niet eens te regeren in een islamitisch land; laat staan als hij nog es het volk onderdrukt.

IbnRushd
05-06-11, 01:09
Allah kijkt in de harten van mensen en zal ze als zodanig beoordelen. Dit zou kunnen impliceren dat een k4 een betere moslim is geweest blijkens zijn daden dan velen welke zichzelf afficheren als zijnde moslim.

De k4 wist niet en kon niet weten. Verdiscontering van dit feit zou ertoe kunnen leiden. Althans bij een omnipotente en alwetende God.

Uiteraard is dezelfde redenatie van toepassing bij een Christen die zichzelf onschendbaar waant.

"En Ik heb de djinns en de mensen slechts geschapen om Mij te aanbidden." (Aayah: 51/56).

De daden worden vruchteloos (na de dood) als diegene Allah, als enige God, niet aanbidt (aanbidden zoals het in de Koran beschreven staat).

Voor de rest: lees de Koran of bestudeer enigszins de islam voor je met cliché-filosofisch gebrabbel komt aansmijten.

Eke
05-06-11, 01:23
Ik reageerde slechts op je stukje 'Als je de regering ziet als door God neergezet.' Als Assad een belijdende alaviet is dan hoort ie niet eens te regeren in een islamitisch land; laat staan als hij nog es het volk onderdrukt.


:hihi: Ik kom net weer naar beneden met oorzaak nummer 3 >
Als Abu-Hurayrah carte blanche geeft aan zijn regering, dan kan dat alleen een moslimregering zijn. Blijkt dus te kloppen, IbnRushd.



Ben ik toch nog nieuwsgierig hoe Abu-Hurayrah denkt over een moslimregering waarvan de leider 'ontspoord' is. Bv. Mubarak.
Mag je die wegstemmen of i.d. ?
Betekent het dat als een leider ook maar iets afwijkt van de Lei-draad (Koran/Hadith/Sharia) hij moet vertrekken ?

Mothership
05-06-11, 01:30
"En Ik heb de djinns en de mensen slechts geschapen om Mij te aanbidden." (Aayah: 51/56).

De daden worden vruchteloos (na de dood) als diegene Allah, als enige God, niet aanbidt (aanbidden zoals het in de Koran beschreven staat).
.

Vooral de laatste zin detoneert volslagen met mijn opvatting. Goede daden die geheel vruchteloos worden geacht als er geen aanbidding heeft plaatsgevonden.

Dat zou impliceren dat slechte daden ook geen invloed zou hebben vermits er maar driftig is aanbeden.

Welk weldenkend mens, moslim of christen, kan daar nu navolging aan geven. Ik denk slechts een paar waaronder IbnRushd.

IbnRushd
05-06-11, 01:30
:hihi: Ik kom net weer naar beneden met oorzaak nummer 3 >
Als Abu-Hurayrah carte blanche geeft aan zijn regering, dan kan dat alleen een moslimregering zijn. Blijkt dus te kloppen, IbnRushd.



Ben ik toch nog nieuwsgierig hoe Abu-Hurayrah denkt over een moslimregering waarvan de leider 'ontspoord' is. Bv. Mubarak.
Mag je die wegstemmen of i.d. ?
Betekent het dat als een leider ook maar iets afwijkt van de Lei-draad (Koran/Hadith/Sharia) hij moet vertrekken ?

Yep.

Ik zou niet weten hoe Abu erover denkt. Ik vind 't een goede zaak dat in sommige landen dictators zijn opgestapt. Nu nog o.m. Libië, Syrië en Jemen.

IbnRushd
05-06-11, 01:39
Vooral de laatste zin detoneert volslagen met mijn opvatting. Goede daden die geheel vruchteloos worden geacht als er geen aanbidding heeft plaatsgevonden.

Dat zou impliceren dat slechte daden ook geen invloed zou hebben vermits er maar driftig is aanbeden.

Welk weldenkend mens, moslim of christen, kan daar nu navolging aan geven. Ik denk slechts een paar waaronder IbnRushd.

Zinloze discussie. Je punt sluit niet aan bij de Koran. :cheefbek:

Eke
05-06-11, 01:40
Yep.

Ik zou niet weten hoe Abu erover denkt. Ik vind 't een goede zaak dat in sommige landen dictators zijn opgestapt. Nu nog o.m. Libië, Syrië en Jemen.


Ja, het begin is er....maar de weg is zwaar.Heel zwaar soms (Hamza)






:slapen:

Mothership
05-06-11, 01:41
Zinloze discussie. Je punt sluit niet aan bij de Koran. :cheefbek:

Dat er regels staan daaromtrent in de Koran zal ongetwijfeld zo zijn. Maar een rechtstreekse beantwoording moet toch mogelijk zijn, al dan niet in contradictie met de Koran, vanuit jouw persoonlijke motivatie en beleving.

IbnRushd
05-06-11, 02:13
Ja, het begin is er....maar de weg is zwaar.Heel zwaar soms (Hamza)






:slapen:

Inderdaad. 't Gaat niet zonder slag of stoot.

Welterusten.


Dat zal ongetwijfeld. Maar reageer eens, alhoewel in contradictie met de Koran, vanuit persoonlijke motivatie en beleving.

Je hebt een rudimentair beeld over God: vrij simpel en geromantiseerd, (blijkbaar)?

De Schepper is niet alleen al-Machtig en al-Wetend. Al Zijn Eigenschappen overstijgt ons bevattingsvermogen. Daarom kunnen en behoren we Zijn stelregels niet (te) toetsen. Tis allemaal geloof. Accepteren dat wij inferieur zijn tov Hem. Daarmee wil ik niet zeggen dat we ons verstand (ratio) moeten uitschakelen, integendeel.

't Steekt iets gecompliceerder in elkaar. Wat duidelijk is duidelijk, en daar moeten we geen vraagtekens of komma's bij plaatsen. Wat niet duidelijk is, daar kunnen we op onze common sense beroepen, dat allemaal in de lijn van (o.m.) billijkheid en gerechtigheid.

The_Grand_Wazoo
05-06-11, 11:15
Inderdaad. 't Gaat niet zonder slag of stoot.

Welterusten.



Je hebt een rudimentair beeld over God: vrij simpel en geromantiseerd, (blijkbaar)?

De Schepper is niet alleen al-Machtig en al-Wetend. Al Zijn Eigenschappen overstijgt ons bevattingsvermogen. Daarom kunnen en behoren we Zijn stelregels niet (te) toetsen. Tis allemaal geloof. Accepteren dat wij inferieur zijn tov Hem. Daarmee wil ik niet zeggen dat we ons verstand (ratio) moeten uitschakelen, integendeel.

't Steekt iets gecompliceerder in elkaar. Wat duidelijk is duidelijk, en daar moeten we geen vraagtekens of komma's bij plaatsen. Wat niet duidelijk is, daar kunnen we op onze common sense beroepen, dat allemaal in de lijn van (o.m.) billijkheid en gerechtigheid.

Zo moeilijk, zo ingewikkeld ... je moet heel lang voor gestudeerd hebben om duidelijk te kunnen zien wat duidelijk is en wat niet ... en als je het wel ziet, dan zie je het eigenlijk niet, want Hij is zo verheven dat zijn ware bedoeling nooit doorgrond kan worden en daarom moet je maar doen wat hij heeft gezegd, althans alleen die dingen die duidelijk zijn, maar die zijn dan ook wel duidelijk.

Lieve help ... en dat wenst dan ook nog gerespecteerd te worden. Het komt op mij over als een gecultiveerde vorm van zwakzinnigheid.

IbnRushd
05-06-11, 11:28
Zo moeilijk, zo ingewikkeld ... je moet heel lang voor gestudeerd hebben om duidelijk te kunnen zien wat duidelijk is en wat niet ... en als je het wel ziet, dan zie je het eigenlijk niet, want Hij is zo verheven dat zijn ware bedoeling nooit doorgrond kan worden en daarom moet je maar doen wat hij heeft gezegd, althans alleen die dingen die duidelijk zijn, maar die zijn dan ook wel duidelijk.

Lieve help ... en dat wenst dan ook nog gerespecteerd te worden. Het komt op mij over als een gecultiveerde vorm van zwakzinnigheid.

Je moet enigszins de Koran bestudeerd hebben om Allah te kennen. Zo simpel is 't. Verder lijk je mijn punt niet te begrijpen.

Maar goed, ik ga hier verder ook niet op in.