PDA

Bekijk Volledige Versie : Joop.nl wenst Wilders een gewelddadige dood



super ick
02-06-11, 00:32
Joop.nl wenst Wilders een gewelddadige dood

Op Joop.nl komen angstige mensen. Types die hun eigen driehoek tennisclub – schouwburg – theehuis in het bos zelden verlaten en die achter iedere boom een Oostenrijker zien. Die zijn niet alleen levensgevaarlijk, die schuilen ook nog eens in ons allemaal. “Onder extreme omstandigheden of als je gewoon van Oostenrijkse afkomst bent, kun je als mens tot de meest verschrikkelijke dingen in staat zijn.” In gezamenlijkheid broedt de cryptofascistische Joop-kliek uit hoe ze het beste al die Oostenrijkers uit hun idealistische wereldbeeld kunnen poetsen zonder inhoudelijk op hem in te hoeven gaan. Dan kom je als vanzelf uit op een keutel zoals alleen Karel Kanits (schrijver, kunstenaar, haatzaaier)http://www.nu.nl/politiek/2509915/pvv-boos-vergelijking-wilders-hitler.html die kan leggen: beschuldig Venlo van te dicht bij Oostenrijk liggen, claim dat Wilders een beschermd opgevoede padvinder is en trek vervolgens iedere vergelijking met Adolf Hitler (een boosaardig mannetje uit lang vervlogen tijden - red.) tot in het extreme door via de suggestie dat na burka & baard ook oude vrouwtjes, gehandicapten en bijstandstrekkers op transport naar het oosten moeten om alhier het Lebensraum te vergroten. Vlak voor Kanits zijn lezerspubliek tot de rand van blinde paniek gedreven heeft met deze uiterst zwartgallige, thee in het bos bedreigende vooruitzichten, reikt hij hen de ultieme oplossing. De Endlösung zeg maar, om in de juiste termen te blijven: Kanits laat Wilders door een dubbelloops jachtgeweer kapotschieten. Diepe zucht. Het ergste is: zelfs dit soort demonisering wordt sleur. Alsof wij hier iedere keer over willen schrijven. Maar Kanits, wij mogen toch wel zeggen dat de kogel van links van de VARA kwam als iemand zich door dit soort inhoudsloze proza geroepen voelt om de discussie met Wilders definitief uit de weg te gaan hè? Groteske Greetiaanse verontwaardiging in 3, 2, 1…. http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/teringlijer_of_miskend_talent/
INSTANT UPDATE: LOL. De eerste verontwaardigde Wilders is nota bene zijn PVV-bashende broer Paul. Die noemt het verhaaltje van Kanits 'een forse stap te ver' en stopt met schrijven voor Joop verbiedt http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/het_vrije_woord_en_normvervaging/ Jolo om nog langer van zijn blog te copypasten.

super ick
02-06-11, 00:39
Vanmorgen gierend voor de laptop gelegen live bij het proces van Geert Wilders. Wat een amateurisme die advocaten. Er was er 1 bij die kon 1 zin produceren vervolgens onderbrak de rechter hem 1 keer, volkomen terecht en vroeg hem het bij het onderwerp te houden toen ging hij zitten. 1 minuut het woord!
1e reactie lachen maar aan de andere kant vond ik het ook wel diep triest. Mag je mee doen aan een uniek, historisch proces. Heb je maanden voorbereiding achter de rug en dan produceer je dit? Direct afpakken die meestertitel. Wat een idioot, het zou je advocaat maar zijn. Volgens mij is hij op zijn plek in een kraakpand.
1 grote linkse kliek en maar beweren dat het geen politiek proces is.

Waarom zijn er geen topadvocaten van het kaliber Moszco opgedoken? Aan de lopende band publiciteit. Dat willen ze toch zo graag?
Die weten wel beter. Het is 1 grote belachelijke poppenkast.

Mothership
02-06-11, 01:56
In mijn optiek is het vrijwel zeker is dat hij strafrechtelijk wordt vrijgesproken. De ellende zit hem denk ik in de schadevergoeding en de openingen die dat biedt voor een bodemprocedure. Ook al is de eis maar 1 euro.

Het is inderdaad geen Kort Geding en strafrechtelijk zie ik hier niet veel bloed uit vloeien maar afhankelijk van het uitgesproken vonnis wellicht civiel wel.

Moszkowicz had ik nooit ingehuurd als ik Wilders was geweest. Je geeft al een verkeerd signaal af als je er met zo'n man als gemachtigde de zittingszaal betreedt. De top van de Nederlandse advocatuur (bijv. Ahold zaak) is onbekend en treden niet op in reclamespotjes of RTL-5 shows.

Joesoef
02-06-11, 07:22
Als je kijkt naar de bron van dit flut artikeltje, geenstijl, dan moet de schrijver erkennen dat de reaguurders aldaar net ietsjes erger zijn. Moslims de dood toewensen schijnt alleen maatschappelijk geaccepteerd te zijn na het aantreden van het onderbuikgevoelenspartijtje PVV.

(leen)
02-06-11, 10:43
Mensen dood wensen is het simpelste wat er is,
En als het maar vaak genoeg gedaan wordt komt de uitvoering vanzelf,jammer hoor.

justus
02-06-11, 10:57
Als je kijkt naar de bron van dit flut artikeltje, geenstijl, dan moet de schrijver erkennen dat de reaguurders aldaar net ietsjes erger zijn. Moslims de dood toewensen schijnt alleen maatschappelijk geaccepteerd te zijn na het aantreden van het onderbuikgevoelenspartijtje PVV.


nee, je vergist je. moslims mag je niet dood wensen! dat is net zo iets als joden aan het gas wensen. dat is foei. je mag wel de islam tot een achterlijke en onderdrukkende ideologie betitelen. je zou dan verwachten dat dat ook mag met het jodendom...(ben benieuwd hoe het cidi gaat reageren....:tik:).
en - uiteraard - mag je ook de pvv tot een gevaarlijke racistische stroming benoemen...vrijheid van meningsuiting toch?

kennelijk beseft niemand in dit klotenland nog dat vrijheid van meningsuiting iets anders is dan bewust en moedwillig beledigende taal uitslaan waar door er mensen zijn die zich daardoor geraakt kunnen voelen (de britten begrijpen dit wel). kennelijk is godslastering erger dan religielastering....

sorry joesoef voor opmerkingen die in strijd zijn met de forumbeginselen. ze zijn echter geplaatst om wat vreemde verschillen aan te stippen.
ik heb niets tegen moslims, joden of atheisten. ik heb iets tegen fanaten en zionisten. (en ik erger me aan jammerjoden die zich steeds maar gebashed voelen of aan haterts en eldorado's die dat dan weer hebben vanuit een andere optiek).

Joesoef
02-06-11, 11:04
sorry joesoef voor opmerkingen die in strijd zijn met de forumbeginselen.


Ik heb het over het niveau van de reacties op geenstijl :slaap:

justus
02-06-11, 11:05
Ik heb het over het niveau van de reacties op geenstijl :slaap:

je meldt: schijnt maatschappelijk geaccepteerd te zijn. ik geef aan dat dat niet zo is.:moe:

Mothership
02-06-11, 13:51
Als je kijkt naar de bron van dit flut artikeltje, geenstijl, dan moet de schrijver erkennen dat de reaguurders aldaar net ietsjes erger zijn. Moslims de dood toewensen schijnt alleen maatschappelijk geaccepteerd te zijn na het aantreden van het onderbuikgevoelenspartijtje PVV.

Het is denk ik verstandiger maatschappelijke gevoelen van onrust te kanaliseren middels een politieke partij.

Anders is het net een veenbrand. Je denkt dat je het hebt geblust maar verspreid zich al smeulend razendsnel verder om op den duur een inferno uit te braken.

De PVV werkt louterend en reinigend. Het zet alles in een stroomversnelling doordat onderhuidse maatschappelijke sentimenten ineens breeduit politiek verwoord worden.

Ik heb veel meer vertrouwen in het zelfreinigend vermogen van een maatschappij dan dat onderhuidse sentimenten decennia lang blijven bestaan en zelfs uitbreiden om vervolgens tot een uitbarsting te komen.

Vergeet niet dat hetgeen de PVV uitdraagt, al dan niet terecht, bij een groot deel van het electoraat aanslaat. Nu kan het een uitlaatklep vinden. Sluit de uitlaatklep en vroeg of laat krijg je een gigantische explosie.

justus
02-06-11, 13:55
Het is denk ik verstandiger maatschappelijke gevoelen van onrust te kanaliseren middels een politieke partij.

Anders is het net een veenbrand. Je denkt dat je het hebt geblust maar verspreid zich al smeulend razendsnel verder om op den duur een inferno uit te braken.

De PVV werkt louterend en reinigend. Het zet alles in een stroomversnelling doordat onderhuidse maatschappelijke sentimenten ineens breeduit politiek verwoord worden.

Ik heb veel meer vertrouwen in het zelfreinigend vermogen van een maatschappij dan dat onderhuidse sentimenten decennia lang blijven bestaan en zelfs uitbreiden om vervolgens tot een uitbarsting te komen.

Vergeet niet dat hetgeen de PVV uitdraagt, al dan niet terecht, bij een groot deel van het electoraat aanslaat. Nu kan het een uitlaatklep vinden. Sluit de uitlaatklep en vroeg of laat krijg je een gigantische explosie.

hier heb je zeker een punt. stiekem racisme is veel erger dan openlijke afkeer, niet leuk maar wel duidelijk. (denk in dat licht aan die 'aardige' buurvrouw die best aan bruinen heeft maar niet aan jou want jij bent anders...). overigens vrees ik in dat licht die extreem rechtse clubjes zoals de nvu veel meer...

knuppeltje
02-06-11, 15:44
hier heb je zeker een punt. stiekem racisme is veel erger dan openlijke afkeer, niet leuk maar wel duidelijk.

Zolang beiden maar niet massaal worden. En als het stiekeme massaal wordt, dan wordt het openlijke dat ook wel na een tijdje. Die edele gevoelens van het gesundes volksemphinden moeten en zullen hun uitweg vinden.
Kortom, racisme is altijd foute boel, en zeker niet leuk.

Mothership
02-06-11, 16:48
Zolang beiden maar niet massaal worden. En als het stiekeme massaal wordt, dan wordt het openlijke dat ook wel na een tijdje. Die edele gevoelens van het gesundes volksemphinden moeten en zullen hun uitweg vinden.
Kortom, racisme is altijd foute boel, en zeker niet leuk.

Waar je ook komt op een fabriek of elders en je spreekt met mensen ten zuiden van de lijn Zwolle-Den Helder het gaat allemaal in de trant van alle Marokkanen in een boot de Noordzee op en laten zinken die hap, dan zijn we er vanaf.

En die gedachte komt echt niet alleen van autochtone Nederlanders maar ook van Surinamers, Indo's, Hindoestanen en zelfs Turken. Van algemeen racisme is volgens mij dan ook in het geheel geen sprake.

Je kunt die mensen beter een spreekbuis verschaffen want vroeg of laat gaat dit helemaal fout.

super ick
04-06-11, 19:15
Als je kijkt naar de bron van dit flut artikeltje, geenstijl, dan moet de schrijver erkennen dat de reaguurders aldaar net ietsjes erger zijn. Moslims de dood toewensen schijnt alleen maatschappelijk geaccepteerd te zijn na het aantreden van het onderbuikgevoelenspartijtje PVV.

Shoot the messenger.
Misschien kan je daar wel moderator worden?

super ick
04-06-11, 19:23
kennelijk beseft niemand in dit klotenland nog dat vrijheid van meningsuiting iets anders is dan bewust en moedwillig beledigende taal uitslaan waar door er mensen zijn die zich daardoor geraakt kunnen voelen (de britten begrijpen dit wel). kennelijk is godslastering erger dan religielastering....


Je geraakt voelen is het gevolg van vrijheid van meningsuiting.
Christenen voelden zich ook enorm geraakt toen ze tot het bot vernederd werden door cabaretiers, opiniemakers, columnisten, schijvers, etc.
Nu is dat ineens anders? Gelovigen duidelijk maken dat hun god helemaal niets betekend voor andersdenkenden.

Tegenwoordig ben je je leven niet meer zeker als je dat duidelijk wilt maken d.m.v. een cartoon of boek. Jezelf op die manier 'geraakt voelen' matched niet met een maatschappij waar vrijheid van media en mening een gemeengoed is.

Jou reactie lezend kom ik tot de conclusie dat kritiek op de islam maar ingeslikt moet worden omdat mensen geraakt kunnen worden?
Volgens mij moeten beteffende moslims er maar aan wennen en de schouders ophalen.

kingdom34
04-06-11, 20:21
[quote]nee, je vergist je. moslims mag je niet dood wensen! dat is net zo iets als joden aan het gas wensen. dat is foei. je mag wel de islam tot een achterlijke en onderdrukkende ideologie betitelen. je zou dan verwachten dat dat ook mag met het jodendom...(ben benieuwd hoe het cidi gaat reageren....:tik:).
en - uiteraard - mag je ook de pvv tot een gevaarlijke racistische stroming benoemen...vrijheid van meningsuiting toch?

Islam is niet persoonlijk aan verbonden, dus je kan het ook makkelijker kritiek op uiten. En als je iets over Mohammed zegt, dan is gelijk heel Arabië rep in roer en wordt zelfs hier op deze site verwijderd, Als men in Arabië Jezus belachelijk maakt, of Joden apen noemen en Christenen Honden, wat laatst hier iemand zei en wel mag, dus denk eens na voordat je zoiets gaat typen.


kennelijk beseft niemand in dit klotenland nog dat vrijheid van meningsuiting iets anders is dan bewust en moedwillig beledigende taal uitslaan waar door er mensen zijn die zich daardoor geraakt kunnen voelen (de britten begrijpen dit wel). kennelijk is godslastering erger dan religielastering...

Maak niet uit, mensen mogen zeggen wat ze willen het is niet aan de regering dat ze mensen moeten opvoeden, maar aan de ouders zelf.
Vrijheid, kan ook worden misbruikt worden.


sorry joesoef voor opmerkingen die in strijd zijn met de forumbeginselen. ze zijn echter geplaatst om wat vreemde verschillen aan te stippen.
ik heb niets tegen moslims, joden of atheisten. ik heb iets tegen fanaten en zionisten. (en ik erger me aan jammerjoden die zich steeds maar gebashed voelen of aan haterts en eldorado's die dat dan weer hebben vanuit een andere optiek).

Wees voorzichtig kerel, meer zeg ik niet. ;)

Pizzaman
04-06-11, 20:41
kennelijk beseft niemand in dit klotenland nog dat vrijheid van meningsuiting iets anders is dan bewust en moedwillig beledigende taal uitslaan waar door er mensen zijn die zich daardoor geraakt kunnen voelen (de britten begrijpen dit wel). kennelijk is godslastering erger dan religielastering...
Let wel, er zijn heel wat mensen die op Wilders stemmen met het idee 'nou hioer dan, dit hebben jullie verdiend'.
En minstens zoveel die denken 'eens kijken hoe ze zich hier mee redden'.
Persoonlijk denk ik dat het goedkoper is dan GTST en een stuk leerzamer. :p


Ik heb het over het niveau van de reacties op geenstijl :slaap:
Het niveau daarvan wordt al aangegeven met het feit dat ze hun verslagger vers 'Roetger' noemen en zichzelf 'SteenGeil'.
Als je dan nog niet in de gaten hebt dat het gewoon een club halve zolen is,
dan stuur ik je wel een schroevendraaier...
kan je 'm effe weer vastdraaien als ie los zat :hihi:


Volgens mij moeten beteffende moslims er maar aan wennen en de schouders ophalen.
Muha, volgens mij moet iedereen die niet tegen kritiek en umor kan maar in de Sahara gaan wonen, minimaal 100 km van de buren af.
Stel dat ze humor hebben en een mop vertellen, of een afwijkende mening er op na houden.

super ick
06-06-11, 15:10
Muha, volgens mij moet iedereen die niet tegen kritiek en humor kan maar in de Sahara gaan wonen, minimaal 100 km van de buren af.
Stel dat ze humor hebben en een mop vertellen, of een afwijkende mening er op na houden.

Kennelijk moet er eerst een studie gemaakt worden over de islam. Vervolgens dient men op eieren te gaan lopen om niet te beledigen.
Het is de omgekeerde wereld.
Maar het heeft bewezen gewerkt. Er is geen krant meer die het waagt een cartoon over Mohammed te plaatsen. Er is geen cabaretier meer die keiharde grappen over de islam duft te maken.

super ick
06-06-11, 15:17
je meldt: schijnt maatschappelijk geaccepteerd te zijn. ik geef aan dat dat niet zo is.:moe:

Ja maar dan is de basis onder zijn opmerking weg.