PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Heet spoor': spruitjes zijn mogelijk oorzaak EHEC-epidemie



Joesoef
05-06-11, 16:43
'Heet spoor': spruitjes zijn mogelijk oorzaak EHEC-epidemie

05-06-11 17:17 uur


www.parool.nl



In de Duitse deelstaat Nedersaksen zijn nieuwe sporen ontdekt in de zoektocht naar de herkomst van de agressieve EHEC-bacterie. Daarbij kunnen spruitjes de oorzaak zijn van de zware epidemie, die in Europa nu al 22 levens heeft geëist.
Het Duitse persbureau DPA vernam dat vandaag van autoriteiten. Het gaat om een 'tamelijk heet spoor', zei een deskundige in Hannover. De oorzaak van de uitbraak zou in de regio Uelzen liggen in het oosten van Duitsland.

Een firma uit die plaats zou in relatie staan met de besmettingen die vooral in Lübeck opdoken. Spruitjes waren jaren geleden ook de oorzaak van een grote EHEC-uitbraak in Azië. Minister van Landbouw Gert Lindemann van Nedersaksen geeft om 18.00 uur een persconferentie.

Dodental opgelopen
Het dodental door de agressieve EHEC-bacterie in Duitsland is opgelopen tot 21. Dat heeft de voorzitter van het nationale gezondheidsinstituut Robert Koch, Reinhard Burger, vandaag bekendgemaakt.

Het dodental in Duitsland stond eerder op 18.Naast de Duitse gevallen is er ook in Zweden een vrouw bezweken aan de gevolgen van de EHEC-bacterie. Het totaal aantal doden komt daardoor op 22. (ANP/Redactie)


Lees ook: WHO: Niet groente maar vlees is bron EHEC (http://www.parool.nl/parool/nl/265/GEZONDHEID/article/detail/2441438/2011/06/04/WHO-Niet-groente-maar-vlees-is-bron-EHEC.dhtml) (04-06-11)

BoerHarms
05-06-11, 17:36
'Heet spoor': spruitjes zijn mogelijk oorzaak EHEC-epidemie

05-06-11 17:17 uur


www.parool.nl



In de Duitse deelstaat Nedersaksen zijn nieuwe sporen ontdekt in de zoektocht naar de herkomst van de agressieve EHEC-bacterie. Daarbij kunnen spruitjes de oorzaak zijn van de zware epidemie, die in Europa nu al 22 levens heeft geëist.
Het Duitse persbureau DPA vernam dat vandaag van autoriteiten. Het gaat om een 'tamelijk heet spoor', zei een deskundige in Hannover. De oorzaak van de uitbraak zou in de regio Uelzen liggen in het oosten van Duitsland.

Een firma uit die plaats zou in relatie staan met de besmettingen die vooral in Lübeck opdoken. Spruitjes waren jaren geleden ook de oorzaak van een grote EHEC-uitbraak in Azië. Minister van Landbouw Gert Lindemann van Nedersaksen geeft om 18.00 uur een persconferentie.

Dodental opgelopen
Het dodental door de agressieve EHEC-bacterie in Duitsland is opgelopen tot 21. Dat heeft de voorzitter van het nationale gezondheidsinstituut Robert Koch, Reinhard Burger, vandaag bekendgemaakt.

Het dodental in Duitsland stond eerder op 18.Naast de Duitse gevallen is er ook in Zweden een vrouw bezweken aan de gevolgen van de EHEC-bacterie. Het totaal aantal doden komt daardoor op 22. (ANP/Redactie)


Lees ook: WHO: Niet groente maar vlees is bron EHEC (http://www.parool.nl/parool/nl/265/GEZONDHEID/article/detail/2441438/2011/06/04/WHO-Niet-groente-maar-vlees-is-bron-EHEC.dhtml) (04-06-11)


Taugé kan oorzaak EHEC-epidemie zijn
HANNOVER - In de Duitse deelstaat Nedersaksen zijn nieuwe sporen ontdekt in de zoektocht naar de herkomst van de agressieve EHEC-bacterie. Daarbij kan taugé de oorzaak zijn van de zware epidemie, die in Europa nu al 22 levens heeft geëist. Het Duitse persbureau DPA vernam dat zondag van autoriteiten.

Het gaat om een „tamelijk heet spoor”, zei een deskundige in Hannover. De oorzaak van de uitbraak zou in de regio Uelzen liggen in het oosten van Duitsland. Een firma uit die plaats zou in relatie staan met de besmettingen die vooral in Lübeck opdoken. Taugé was jaren geleden ook de oorzaak van een grote EHEC-uitbraak in Azië.

Het gaat, in tegenstelling tot eerdere berichten, niet om spruitjes.

Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/buitenland/9960496/___Taug_oorzaak_EHEC___.html?sn=binnenland,buitenl and)

Marsipulami
05-06-11, 17:45
Hoe jezelf beschermen tegen EHEC - bacterie ?

http://www.stockphotopro.com/photo-thumbs-2/B3R9GW.jpg

Durex geeft EHEC-bacterie geen kans

Spoetnik
05-06-11, 17:46
Het is de tauge:

Taugé kan oorzaak EHEC-epidemie zijn | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/2532575/tauge-kan-oorzaak-ehec-epidemie.html)

Marsipulami
05-06-11, 18:04
Hoe jezelf beschermen tegen EHEC - bacterie ?

http://www.stockphotopro.com/photo-thumbs-2/B3R9GW.jpg

Durex geeft EHEC-bacterie geen kans


Het Vaticaan heeft ondertussen laten weten dat er geen bezwaren zijn tegen het gebruik van condooms ter voorkoming van EHEC-besmettingen. :fpiraat:

Joesoef
05-06-11, 18:06
Vertalen is ook een kunst, prossen, sprouts. Ook geen tauge dus maar spruiten ipv spruitjes.

H.P.Pas
05-06-11, 23:49
Vertalen is ook een kunst, prossen, sprouts. Ook geen tauge dus maar spruiten ipv spruitjes.

taugeh = Soja-sprossen
spruitjes = Rosenkohl

Het bedrijf in kwestie teelt taugeh maar ook nog anders Sprossen. (Sterkers waarschijnlijk en geheimzinnig biodynamisch spul waar ik ook geen verstand van heb).

Mothership
06-06-11, 00:02
taugeh = Soja-sprossen
spruitjes = Rosenkohl

Het bedrijf in kwestie teelt taugeh maar ook nog anders Sprossen. (Sterkers waarschijnlijk en geheimzinnig biodynamisch spul waar ik ook geen verstand van heb).

Van aardappelen naar spruitjes? :blij:

H.P.Pas
06-06-11, 00:10
Van aardappelen naar spruitjes? :blij:

Vriendelijk verzoek:

Hebt u niets te melden, doe het dan niet hier.

mark61
06-06-11, 00:11
Van aardappelen naar spruitjes? :blij:

Wezenloos domme opmerking. En dan pretenderen dat je iets te melden hebt en hier komt om serieus te discussiëren.

Mothership
06-06-11, 00:11
LOL... ik bemerkte uw "bad posting" reply :blij:

Ik tref in u hopelijk geen boze mijnheer Pas aan?

jenny enschede
06-06-11, 00:25
LOL... ik bemerkte uw "bad posting" reply :blij:

Ik tref in u hopelijk geen boze mijnheer Pas aan?

Voor het goede balans dan maar. :hihi:

Mothership
06-06-11, 00:30
Voor het goede balans dan maar. :hihi:

Wij danken u mevrouw Jenny :blij:

mark61
06-06-11, 01:09
taugeh = Soja-sprossen
spruitjes = Rosenkohl

Het bedrijf in kwestie teelt taugeh maar ook nog anders Sprossen. (Sterkers waarschijnlijk en geheimzinnig biodynamisch spul waar ik ook geen verstand van heb).

The beansprouts include adzuki, alfalfa, broccoli, peas, lentils and mung beans, all grown in the nursery for consumption in salads.

Nou ja valt wel mee.

Mothership
06-06-11, 10:22
En dan pretenderen dat je iets te melden hebt en hier komt om serieus te discussiëren.

Ik dank u voor de uitnodiging maar discussiëren met u is onmogelijk gebleken. Ik wissel liever van gedachten met posters die echt iets te melden hebben.

Joesoef
06-06-11, 10:51
Van aardappelen naar spruitjes? :blij:

Dat heet nu trollen.

Mothership
06-06-11, 11:06
Dat heet nu trollen.

Met mijnheer Pas heb ik van gedachten gewisseld in een andere topic inzake genetisch gemanipuleerde aardappelen.

Vandaar de referentie van aardappelen naar spruitjes.

Dat je hier ook alles tien keer moet uitleggen.