PDA

Bekijk Volledige Versie : 4.500 dode Grieken krijgen nog steeds pensioen



Marsipulami
06-06-11, 13:52
4.500 dode Grieken krijgen nog steeds pensioen


Duizenden overleden Grieken krijgen nog steeds pensioen. Dit heeft de Griekse minister van Arbeid, Louka Katseli, maandag gezegd en maatregelen tegen deze vorm van fraude aangekondigd. Circa 4500 dode ambtenaren krijgen pensioen uitgekeerd.

Katseli zei dat hij ook een onderzoek is begonnen naar de reden waarom er verdacht veel mensen ouder dan 100 jaar onder de gepensioneerden zijn. 9000 Grieken ouder dan 100 jaar genieten, mits in leven, een pensioenuitkering. De administratie in het Zuid-Europese land kent haar zwakheden en een aantal mensen geeft het overlijden van een naaste niet door, zodat het pensioen wel voortleeft.

Katseli's ministerie wil de komende vier jaar 8 miljard euro bezuinigen. De Griekse overheid moet de uitgaven sterk verminderen om krediet te krijgen van de Europese Unie en het IMF. (anp/mvdb)

06/06/11 14u24

Bofko
06-06-11, 14:15
Ik voel een groeiend aantal mensen denken : " En dat betalen wij !" :wijs:

TonH
06-06-11, 22:24
4.500 dode Grieken krijgen nog steeds pensioen


26 Augustus 2010: BBC News - Greece paid pensions to the dead (http://www.bbc.co.uk/news/business-11096512)

Dit bericht was vorig jaar ook overal in het nieuws. Sindsdien heeft mevrouw Katseli geen flikker uitgevoerd. Deze tante is namelijk een van de meest gestaalde PASOKers die er rondlopen en heeft er tot nu toe alles aan gedaan om maar geen punt of comma aan hervormingen uit te voeren. Nu komt ze weer met datzelfde verhaal aanzetten om te laten zien, net als vorig jaar, hoeveel daadkracht ze heeft. Niet dus. Maar ze komt er weer mee weg.

Soms word ik heel moe van hoe kort het geheugen van de pers is. :moe:

Hatert
07-06-11, 02:53
26 Augustus 2010: BBC News - Greece paid pensions to the dead (http://www.bbc.co.uk/news/business-11096512)

Dit bericht was vorig jaar ook overal in het nieuws. Sindsdien heeft mevrouw Katseli geen flikker uitgevoerd. Deze tante is namelijk een van de meest gestaalde PASOKers die er rondlopen en heeft er tot nu toe alles aan gedaan om maar geen punt of comma aan hervormingen uit te voeren. Nu komt ze weer met datzelfde verhaal aanzetten om te laten zien, net als vorig jaar, hoeveel daadkracht ze heeft. Niet dus. Maar ze komt er weer mee weg.

Soms word ik heel moe van hoe kort het geheugen van de pers is. :moe:

Die is langer dan die van de lezers zelf.

Olive Yao
07-06-11, 09:11
Ik voel een groeiend aantal mensen denken : " En dat betalen wij !" :wijs:

Steengoed antwoord. :)

Spoetnik
07-06-11, 18:37
Het leven is duur in de hemel.

Tomas
07-06-11, 18:43
De Grieken betalen het in ieder geval niet zelf. De Portugezen denk ik ook niet. Magoed, dat zal wel politiek incorrect zijn om te denken dat een handje vol Noord-Europese economieen dit betalen. Tenzij je nog altijd gelooft dat iedere cent die griekenland leent en geleend heeft uiteindelijk wordt terugbetaald. Dat kan natuurlijk ook.

Bofko
08-06-11, 08:33
De Grieken betalen het in ieder geval niet zelf. De Portugezen denk ik ook niet. Magoed, dat zal wel politiek incorrect zijn om te denken dat een handje vol Noord-Europese economieen dit betalen. Tenzij je nog altijd gelooft dat iedere cent die griekenland leent en geleend heeft uiteindelijk wordt terugbetaald. Dat kan natuurlijk ook.

Ik denk juist dat het steeds politie-correcter wordt om zo te denken.Vermeende voorspoed wordt gereduceerd tot boekhouding.

Ik vind het vrij benauwend om zo te denken.

Het is ook een kwestie van perspectief. Ben je Nederlander of Europeaan ?
Vergelijk het met een chauvinistische Groninger die al 40 jaar knarsetandend moet toezien hoe weinig zijn provincie terugziet van de aardgasbaten. Of Vlamingen die elk jaar miljarden naar Wallonie zien verdwijnen.