PDA

Bekijk Volledige Versie : Thailand wil verbod op religieuze tatoeages



Bofko
06-06-11, 15:01
Een tatoeage van Boeddha op je buik, Jezus op je biceps, het gaat de Thaise minister Niphit Intharasombat allemaal wat te ver. Hij roept de tatoeërders in het land dan ook op geen religieuze tatoeages meer te zetten bij toeristen. Volgens de Thaise minister is een en ander aanstootgevend en respectloos.
Volgens minister Intharasombat is er sprake van een "alarmerende trend" waarbij steeds meer buitenlandse toeristen in Thailand een tatoeage nemen met bijvoorbeeld een afbeelding van Boeddha, de Hindoe god Ganesha, of Jezus.Volgens de Thaise minister zouden slechts weinig toeristen een dergelijke tattoo kiezen uit gelofsoverwegingen. "De meeste buitenlanders laten zo'n tatoeage uitsluitend zetten omdat het mode is," aldus Intharasombat.

Niet meer in catalogus
Omdat er tot op heden geen wet is die een dergelijke tatoeage verbiedt, heeft de cultuurminister zelf stappen ondernomen om het fenomeen in te dammen. Hij heeft alle tatoeerstudios in het land opgeroepen religieuze afbeeldingen uit hun catalogus te verwijderen.
Daarnaast heeft hij de lokale regeringen in het land opgeroepen streng te controleren of de studios deze religieuze afbeeldingen ook daadwerkelijk uit hun aanbod hebben verwijderd.
De minister is ook bezig met het maken van een wetsontwerp, dat tot een wettelijk verbod zou moeten leiden. Het publieke debat over een dergelijk verbod vindt ondertussen al plaats in Thailand. Ook de bevolking van het land, dat voor het merendeel boeddhistisch is, lijkt wel wat te voelen voor een dergelijk verbod.

nu.nl

Eke
06-06-11, 15:24
Respekt voor die minister omdat hij zijn taak graag goed wil doen.*

Voor mij zit er niets religieus aan om een tatoo te laten zetten. Het zijn gewoon maar plaatjes.

En mode die gebruik maakt van religie ? Een jurk met een repeterend Jezus-printje :hihi: Of een huid met een Boeddha-printje ? Maar wel een kettinkje met een Maria-hangertje ?

Ach, ik geef hem toch wel de ruimte om in te grijpen, als ik in Thailand zou wonen. Maar niet om mensen voor te straffen. Gewoon uitleggen..als onderdeel van je normen promoten..