PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Barbie bedreigt het regenwoud'



sjaakie
08-06-11, 21:30
'Barbie bedreigt het regenwoud'

Laatste update: 8 juni 2011 13:12 info.


AMSTERDAM - Greenpeace begint een wereldwijde campagne tegen Mattel, de fabrikant van Barbie.

De verpakkingen waarin de modieuze speelgoedpop wordt verkocht, zouden gemaakt zijn van tropisch hardhout. Dat maakte de milieuorganisatie woensdag bekend.

In de campagne maakt Ken, de levenspartner van Barbie, zijn relatie met de modepop uit, omdat zij in een verkeerd doosje zit.
Volgens Greenpeace komt de verpakking rechtstreeks uit het Indonesische regenwoud en tast Barbie daardoor het huis aan van bedreigde diersoorten als de Sumatraanse tijger en de orang-oetan.

Mattel zou het verpakkingsmateriaal kopen bij Asia Pulp and Paper (APP), dat volgens Greenpeace zwaar onder vuur ligt. Een reeks bedrijven zou de inkopen bij APP al hebben stopgezet, omdat het bedrijf geen rekening houdt met de wensen van de lokale bevolking en ook regenwouden en veengebieden vernielt.



Verantwoordelijkheid


De speelgoedsector moet dit voorbeeld volgen, vindt Greenpeace. ''Mattel en andere speelgoedproducenten, waaronder Hasbro en Disney, hebben een verantwoordelijkheid om duurzaam te produceren'', aldus Greenpeace.

Mattel is verrast over de ''offensieve'' campagne van Greenpeace. De speelgoedproducent zegt dat verantwoord handelen hoog in het vaandel staat, maar ging verder niet gedetailleerd in op de aantijgingen van de milieuclub.
:lole::lole:

jenny enschede
09-06-11, 00:34
Tja.....................




Tjakka!!!!!!!!!!!!!!!!!


Na de kromkrommer en de Tauge Ken en Barbie in de ban..........

Eke
09-06-11, 12:45
'Barbie bedreigt het regenwoud'

Mattel is verrast over de ''offensieve'' campagne van Greenpeace. :lole::lole:


Ken maakt het alleen maar uit vanwege die stomme verpakking.

Als Barbie het WIL is dat probleem zo gepiept....


Mattel mag wel een grote donatie overmaken aan Greenpeace...ze krijgen een succesvolle reklamekampagne in de schoot geworpen : Wat een kanjer,stoere Ken die de oerwouddiertjes wil redden en wat goed van Barbie dat ze het weer 'aan' wil maken met Ken.
PINK PINK PINK :)

H.P.Pas
09-06-11, 13:27
Ken maakt het alleen maar uit vanwege die stomme verpakking.

Als Barbie het WIL is dat probleem zo gepiept....


Als ze van liefdesverdriet wegkwijnt en in een palissander-kist ter aarde wordt besteld zou ik ook geen bezwaar hebben. :)

Eke
09-06-11, 14:20
Als ze van liefdesverdriet wegkwijnt en in een palissander-kist ter aarde wordt besteld zou ik ook geen bezwaar hebben. :)

:haha: Is het zo erg ? Je hebt je dochter een Barbie gegeven ???

H.P.Pas
09-06-11, 16:17
Je hebt je dochter een Barbie gegeven ???

:o Dat was diep in het vorige millenium. We hebben gelukkig ook veel mooie dingen samen meegemaakt.

Slinger
09-06-11, 16:20
:haha: Is het zo erg ? Je hebt je dochter een Barbie gegeven ???

Ik wel, en meer dan één ook.

Fulanadetal
09-06-11, 17:01
Ik heb haar nooit gemogen.

Fulanadetal
09-06-11, 17:12
YouTube - ‪Exclusief ! Barbies geheime ontbossingspraktijk‬‏