PDA

Bekijk Volledige Versie : Alpe d'HuZes, fietsen tegen kanker



jenny enschede
09-06-11, 14:53
Wat is Alpe d'HuZes
Alpe d'HuZes is een actie waarbij fietsers, alleen of in een team, geld bijeen fietsen waarmee zij een bijdrage leveren aan de strijd tegen de gevolgen van kanker. Op één dag wordt minstens zes maal de legendarische Alpe d'Huez beklommen. Een bijna onmogelijke opgave. Toch lukte het in de jaren 2006 tot en met 2010 al heel veel deelnemers, zelfs een aantal (ex-)kankerpatiënten. In 2010 werd een recordbedrag van mee dan 12 miljoen Euro opgehaald! En 2011 wordt de 6e keer, ons lustrum jaar dus! Het doel voor 2011 is dan ook om het recordbedrag van 2010 te verpulveren en fietsen we voor de 20 miljoen!

Maar Alpe d'HuZes is nog veel meer dan dat!

Alpe d'HuZes en haar Missie
Alpe d'HuZes zet zich ervoor in dat de strijd tegen kanker uiteindelijk wordt gewonnen. Dat kanker niet meer als een dodelijke ziekte, maar als een chronische ziekte kan worden gezien. Klik hier en lees alles over de visie en missie van Alpe d'HuZes.

Alpe d'HuZes en haar Anti-strijkstokbeleid
Alpe d'HuZes hanteert een strikt anti-strijkstok beleid. Alleen daardoor kunnen we garanderen dat 100% van het ingezamelde geld ook daadwerkelijk ten goede komt aan het onderzoek naar de bestrijding en preventie van kanker. Klik hier en lees de impact van het Alpe d'HuZes Anti-strijkstokbeleid.

Waar gaat uw geld naar toe
Het KWF Alpe d'HuZes fonds wordt voor verschillende doelen gebruikt, hier een overzicht van de bestedingsdoelen en nogmaals, al uw geld gaat hier naar toe, we gebruiken niets van uw geld om het evenement zelf te organiseren. Dat wordt allemaal door de deelnemers en de vrijwilligers zelf gedragen.


Alpe d'HuZes en haar KANJERS!
Alpe d'HuZes kent ook een zogenaamd 'kanjer-register'. Je hebt recht op vermelding in dit register als je minimaal 6 maal op 1 dag met de fiets de Alpe d'Huez weet te beklimmen en deze sportieve prestatie weet te combineren met aantoonbare sponsorwerving voor KWF Kankerbestrijding. Klik hier om meer te lezen.

Op 9 juni 2011 fietsen we voor de 20 miljoen!
Alpe d'HuZes is het wielerevenement waarbij de deelnemers individueel of in teamverband minimaal zes maal op één dag de Alpe d'Huez beklimmen. Niet zomaar, maar om geld op te halen voor het Alpe d'HuZes onderzoeksfonds bij KWF Kankerbestrijding. De eerste editie van de actie in 2006 zorgde al voor een opbrengst van ruim 370.000 euro. In 2007 fietsten we meer dan 1 miljoen euro bij elkaar. In 2008 werd het recordbedrag van ruim 3,6 miljoen euro opgehaald en in 2009 bijna 6 miljoen. Maar liefst 12,1 miljoen was het eindbedrag in 2010.

De Stichting Alpe d'HuZes hanteert een strikt anti-strijkstokbeleid: alle giften gaan voor 100% naar ons onderzoeksfonds. Afgelopen jaren werd met dit geld het onderzoeks- en revalidatieprogramma A-CaRe gestart, waarmee kankerpatiënten beter en sneller kunnen herstellen. Een belangrijk en uniek onderzoek dat revalidatie voor alle kankerpatiënten binnen handbereik moet brengen.

Want onze missie is:
Anderen faciliteren en inspireren om Goed, Gelukkig en Gezond te kunnen leven met kanker.

Opgeven is geen optie!



Live TV-debuut Alpe d'HuZes bij NCRV en NOS
HILVERSUM, 26 april 2011 – Meer dan vierduizend fietsers beklimmen donderdag 9 juni de Alpe d’Huez tijdens de zesde editie van de sportieve inzamelingsactie Alpe d’HuZes om geld in te zamelen voor onderzoek naar kanker. De NCRV en de NOS maken een gezamenlijk live-programma vanaf de top van deze befaamde en tegelijk beruchte Franse ‘Alpenreus’. NCRV/NOS Alpe d’HuZes is tussen 19.00 uur en 20.00 uur, wanneer de laatste deelnemers finishen, te zien op Nederland 1. Jetske van den Elsen (NCRV) en Herman van der Zandt (NOS) nemen op 1860 meter hoogte de presentatie op zich. Wielerfanaat Van der Zandt gaat bovendien eerder die dag zelf - mét helmcamera - de klim met een gemiddeld stijgingspercentage van 8,2% wagen. Themakanaal Spirit 24 zendt vanaf 12.00 uur rechtstreeks vanaf de berg uit.

Onder het motto ‘opgeven is geen optie’ willen de fietsers dit jaar twintig miljoen euro bij elkaar fietsen voor onderzoek naar kanker. Niet alleen op televisie, maar ook op radio en internet wordt uitgebreid verslag gedaan van dit evenement. Zo staat de publieke muziekzender Radio 2 op 9 juni geheel in het teken van het fietsevenement. Online komen de verschillende programma’s rond de Alpe d’HuZes samen op Alpe d'HuZes (http://alpedhuzes.ncrv.nl/).



• = • = • = • = • = • = • = • = • = • = • = • = • = • = • = •

Steun onze actie en stort uw bijdrage op

rekening 37.31.46.116

Joesoef
09-06-11, 16:00
Begrijp de titel niet, wat kan er nu in NL niet meer, zijn de bergen verdwenen oid?

jenny enschede
09-06-11, 16:05
Begrijp de titel niet, wat kan er nu in NL niet meer, zijn de bergen verdwenen oid?

De samenhorenheid, iets overhebben voor een ander, enz.

Tomas
09-06-11, 16:08
De samenhorenheid, iets overhebben voor een ander, enz.

John, dit zijn nagenoeg allemaal Nederlanders... Die in Nederland wonen, en alleen een berg nodig hadden. Een Nederlands berg. Waarom dat dan de Aple'dHuez moet zijn wordt te ingewikkeld.

Joesoef
09-06-11, 16:11
De samenhorenheid, iets overhebben voor een ander, enz.

Kletskoek eerste klas. Je misbruikt een serieus onderwerp.

jenny enschede
09-06-11, 16:18
Kletskoek eerste klas. Je misbruikt een serieus onderwerp.
Waar maak ik misbruik van een onderwerp, ik vond het alleen jammer dat zoiets niet meer kan in Nederland, omdat er dan geen vrijwilliger of fietser te vinden is?

Joesoef
09-06-11, 16:22
Waar maak ik misbruik van een onderwerp, ik vond het alleen jammer dat zoiets niet meer kan in Nederland, omdat er dan geen vrijwilliger of fietser te vinden is?


John, in NL worden heel veel fietsakties gehouden om geld bijeen te brengen. Spin for life is er een en de VES organiseert meerdere keren per jaar zo een aktie.

Klets dus.

jenny enschede
09-06-11, 16:40
John, in NL worden heel veel fietsakties gehouden om geld bijeen te brengen. Spin for life is er een en de VES organiseert meerdere keren per jaar zo een aktie.

Klets dus.

Zo groot in deze opzet?
En mag ik weten waarom u mij ook John noemt ipv Jenny, is het een modeverschijnsel?

Joesoef
09-06-11, 19:26
Zo groot in deze opzet?





Er is 20 miljoen opgehaald voor het KWF met deze Nederlandse actie.

Tomas
09-06-11, 20:05
Heeft johnyboy nog steeds niet door dat AlpduZES een Nederlands evenement is? Dacht ie echt dat als het frans was, dat dit aandacht kreeg in Nederland?

Tomas
09-06-11, 20:05
Hij begrijpt de woordspeling natuurlijk al niet. Verrekte allochtoon ook.

mark61
09-06-11, 23:53
Waar maak ik misbruik van een onderwerp, ik vond het alleen jammer dat zoiets niet meer kan in Nederland, omdat er dan geen vrijwilliger of fietser te vinden is?

Waar heb je het in godsnaam over. Imbeciel.

mark61
09-06-11, 23:54
Hij begrijpt de woordspeling natuurlijk al niet. Verrekte allochtoon ook.

Ik dacht eerlijk gezegd ook dat die nieuwslezer vanochtend op mijn autoradio moeite met Franse topografische namen had. Magoed, ik luisterde ook maar half.