PDA

Bekijk Volledige Versie : Ratzinger-prijs wordt voor het eerst uitgereikt



Marsipulami
09-06-11, 18:18
Ratzinger-prijs wordt voor het eerst uitgereikt

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Paus Benedictus XVI zal op 30 juni de Ratzinger-prijs voor het eerst uitreiken. De prijs gaat naar drie theologen.

Er worden studies bekroond in drie disciplines: Bijbel, patristiek en fundamentele theologie.

De prijs is een initiatief van de Vaticaanse stichting Joseph Ratzinger – Benedictus XVI.

________________

Ik ga mijn priksels op Maroc.nl indienen voor deze prijs. :fpiraat:

justus
09-06-11, 18:26
De gouden kleuter leuter? Beloning voor eeuwenlange pedofilie?

Eric de Blois
09-06-11, 18:26
Ik ga mijn priksels op Maroc.nl indienen voor deze prijs. :fpiraat:

Zo'n prijs zou ik als een belediging opvatten. Ratzinger blijft maar door gaan met zijn strijd voor het vormen van een conservatieve en intolerante samenleving. Een samenleving waarbinnen alles wat afwijkt van de katholieke norm als immoreel wordt beschouwd.

Marsipulami
09-06-11, 21:12
Zo'n prijs zou ik als een belediging opvatten. Ratzinger blijft maar door gaan met zijn strijd voor het vormen van een conservatieve en intolerante samenleving. Een samenleving waarbinnen alles wat afwijkt van de katholieke norm als immoreel wordt beschouwd.

Het katholicisme van Ratzinger staat voor een warme, open en gezellige samenleving.

Eric de Blois
09-06-11, 21:15
Het katholicisme van Ratzinger staat voor een warme, open en gezellige samenleving.

Dat jij dat zo ziet vind ik niet bezwaarlijk, maar ik ben het er niet mee eens.

Marsipulami
09-06-11, 21:35
Dat jij dat zo ziet vind ik niet bezwaarlijk, maar ik ben het er niet mee eens.

Je bent misschien slecht geïnformeerd ?

mark61
09-06-11, 23:59
De prijs voor de beste kinderverkrachter? Voor de prelaat die het best kinderverkrachters verstopt en meer slachtoffers aanbiedt?

Eric de Blois
10-06-11, 02:48
Je bent misschien slecht geïnformeerd ?

Hoe komt je tot die conclusie? Natuurlijk weet ik niet alles over Ratzinger of de kerk. Maar ik weet voldoende om er niet bij te willen horen. Vertel mij eens hoe Ratzinger de samenleving gezelliger en warmer denkt te kunnen maken. :blij:

Marsipulami
10-06-11, 07:07
De prijs voor de beste kinderverkrachter? Voor de prelaat die het best kinderverkrachters verstopt en meer slachtoffers aanbiedt?

Deze post verdient de maroc.nl-prijs voor de meest originele opmerking ooit door een prikker op dit forum geformuleerd. :duim:

Marsipulami
10-06-11, 07:23
Hoe komt je tot die conclusie? Natuurlijk weet ik niet alles over Ratzinger of de kerk. Maar ik weet voldoende om er niet bij te willen horen. Vertel mij eens hoe Ratzinger de samenleving gezelliger en warmer denkt te kunnen maken. :blij:



Paus Benedictus XVI: ‘Laat de angst voor de ander varen’

Geplaatst door onze redactie op zaterdag 26 maart 2011 om 00:05u


PARIJS (RKnieuws.net) - Paus Benedictus XVI heeft vrijdagavond gelovigen en niet-gelovigen die deelnamen aan het ‘Parvis des Gentils ‘ (Voorhof van de heidenen) in Parijs opgeroepen de angst voor de ander, voor het vreemde te laten varen. In een videoboodschap die uitgezonden werd op een groot scherm zei de paus dat de angst vaak voortspruit uit wederzijdse onwetendheid, scepticisme of onverschilligheid.

Meerdere honderden personen waren verzameld op het voorplein van de Notre Dame voor een culturele avond in het kader van het ‘Parvis des Gentils’, een tweedaags initiatief van het Vaticaan om de dialoog tussen gelovigen en niet-gelovigen te bevorderen.

‘Velen erkennen dat zij tot geen godsdienst behoren maar zij wensen een nieuwe en vrijere, rechtvaardigere en meer solidaire wereld. Daarom is het nodig dat gelovigen en niet-gelovigen de weg naar de dialoog terugvinden’, aldus Benedictus XVI.

‘De godsdiensten moeten geen schrik hebben van een juist en open laïcisme dat iedereen toestaat te beleven wat hij gelooft in overeenstemming met zijn geweten’, stelde paus vervolgens.

‘Als het erop aankomt een wereld van vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid tot stand te brengen moeten gelovigen en niet-gelovigen zich vrij voelen, gelijk zijn in hun rechten om persoonlijk en als gemeenschap in trouw te leven aan hun overtuiging en zij moeten onder elkaar broeders zijn’, aldus Benedictus XVI.

‘Een van de redenen voor dit Parvis des Gentils, is te werken aan deze broederlijkheid over de overtuigen heen maar zonder de verschillen ervan te ontkennen’, zei de paus.

‘Haal de banden aan met alle jongeren zonder onderscheid en vergeet niet hen die leven in armoede of eenzaamheid, zij die leiden onder werkloosheid, ziek zijn of die aan de zelfkant van de samenleving leven’, stelde Benedictus XVI tenslotte.

knuppeltje
10-06-11, 09:18
Gatver, je zult je naam als genomineerde maar in de krant zien staan.

justus
10-06-11, 10:31
Het katholicisme van Ratzinger staat voor een warme, open en gezellige samenleving.

pedofilie in het openbaar? gezellig....:zwaai: