PDA

Bekijk Volledige Versie : Homolobby heeft voor niets Marokkanen gestigmatiseerd:homovoorlichting niet verplicht



Hatert
10-06-11, 00:11
Minister Bijsterveldt: homovoorlichting niet verplicht

ANP/Redactie − 09/06/11, 22:32

Minister Marja van Bijsterveldt (Onderwijs) blijft bij haar besluit om voorlichting over (homo)seksualiteit voor scholen in het basis- en voortgezet onderwijs niet te verplichten.

Dat bleek vanavond tijdens een debat in de Tweede Kamer. De minister wil wel zorgen voor voorlichtingsmateriaal op lerarenopleidingen over hoe zij dit onderwerp bespreekbaar kunnen maken in de klas. Als leraren te verlegen zijn om seksuele geaardheid aan de orde te stellen, dan is dat volgens de minister een gemiste kans.

Volgens de minister hebben scholen voldoende ruimte om aandacht te geven aan seksualiteit. Zij wil voorkomen dat er naast dit onderwerp ook andere problemen verplicht voorlichting moeten krijgen, zoals obesitas en hoe er met geld moet worden omgegaan.

COC-voorzitter Vera Bergkamp noemt het onbegrijpelijk dat de minister bij haar punt blijft. 'Als minister moet ze kunnen zeggen dat ze alles aan dit probleem heeft gedaan. In dit geval moet ze in het belang van de jongeren over haar eigen dilemma heenstappen'.

Minister Bijsterveldt: homovoorlichting niet verplicht - Politiek - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/2443749/2011/06/09/Minister-Bijsterveldt-homovoorlichting-niet-verplicht.dhtml)

Eric de Blois
10-06-11, 05:39
Homolobby heeft voor niets Marokkanen gestigmatiseerd:homovoorlichting niet verplicht

Homohaters stigmatiseren zichzelf.

Lethal Injection
10-06-11, 06:46
YouTube - ‪Salaheddine spreekt jongerenpreker Alkhattab over homogeweld‬‏ (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Bk1EVgcE2Oo)

BoerHarms
10-06-11, 08:01
De aanval is nog altijd de beste verdediging!!

justus
10-06-11, 09:21
religies zijn per definitie tegen homosexualiteit terwijl de meeste voorgangers dubieuze sexuele behoeften hebben....

zal wel passen bij hun geloof...

knuppeltje
10-06-11, 09:37
Eigenlijk zou het veel beter zijn als de scholen van seksuele voorlichting in plaat van een theoretische aangelegenheid er een serieus praktijkvak van zouden maken. :blowen:

justus
10-06-11, 10:17
Eigenlijk zou het veel beter zijn als de scholen van seksuele voorlichting in plaat van een theorttische aangelegenheid er een serieus praktijkvak van zouden maken. :blowen:

jij wilt dan zeker wel 'les' geven he smeerpijp?

knuppeltje
10-06-11, 11:11
jij wilt dan zeker wel 'les' geven he smeerpijp?

Op dergelijk soort lage beschuldigingen ga ik niet in. :ego:

justus
10-06-11, 11:28
Op dergelijk soort lage beschuldigingen ga ik niet in. :ego:

maar voor die praktijkles moet je toch juist lager zijn? onder de gordel om precies te zijn???:wijs:

mark61
10-06-11, 14:08
YouTube - ‪Salaheddine spreekt jongerenpreker Alkhattab over homogeweld‬‏ (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Bk1EVgcE2Oo)

Waarom is die video 'verstopt'? Copyrightissues?

mark61
10-06-11, 14:09
religies zijn per definitie tegen homosexualiteit

Nee hoor. In het hindoeïsme ligt dat heel genuanceerd.

mark61
10-06-11, 14:11
Het mens is niet wijs. Seksuele voorlichting heeft NL het laagste aantal abortussen van de wereld opgeleverd.

Umarvlie
10-06-11, 16:43
Nee hoor. In het hindoeïsme ligt dat heel genuanceerd.

Ik dacht dat hindoes iets met koeien hadden juist?

Umarvlie
10-06-11, 16:45
Het mens is niet wijs. Seksuele voorlichting heeft NL het laagste aantal abortussen van de wereld opgeleverd.

Is dat in- of exclusief de buitenlanders die hier abortus komen plegen?

Zelfde geld overigens voor tiener-moeders, ook relatief laag hier voor zover mij bekend is. Of stopt de Katholieke kerk die meiden nog steeds in tehuizen voor gevallen meisjes?

mark61
10-06-11, 16:46
Ik dacht dat hindoes iets met koeien hadden juist?

Ja. Don't touch!

mark61
10-06-11, 16:47
Is dat in- of exclusief de buitenlanders die hier abortus komen plegen?

Zelfde geld overigens voor tiener-moeders, ook relatief laag hier voor zover mij bekend is. Of stopt de Katholieke kerk die meiden nog steeds in tehuizen voor gevallen meisjes?

Ex :duivels:

jenny enschede
10-06-11, 20:19
Het mens is niet wijs. Seksuele voorlichting heeft NL het laagste aantal abortussen van de wereld opgeleverd.

Sorry Mark maar vrouwen komen van over de gehele wereld om zich hier te laten aborteren, dus het laagste aantal abortussen van de wereld neuh denk het niet.

Joesoef
10-06-11, 20:28
Sorry Mark maar vrouwen komen van over de gehele wereld om zich hier te laten aborteren, dus het laagste aantal abortussen van de wereld neuh denk het niet.



Maps of percentage of pregnancies aborted in Europe--by country (http://www.johnstonsarchive.net/policy/abortion/mapeuropeabrate.html)

Karin.N
10-06-11, 20:57
Maps of percentage of pregnancies aborted in Europe--by country (http://www.johnstonsarchive.net/policy/abortion/mapeuropeabrate.html)

Polen en zo verbaast me niets gezien de invloed van de RK. Ierland daarentegen had ik lager verwacht.

mark61
10-06-11, 22:27
Sorry Mark maar vrouwen komen van over de gehele wereld om zich hier te laten aborteren, dus het laagste aantal abortussen van de wereld neuh denk het niet.

We hebben het over het gedrag van de inboorlingen, niet van wanhopige vrouwen uit achterlijke landen die hier soelaas vinden.

mark61
10-06-11, 22:44
Polen en zo verbaast me niets gezien de invloed van de RK. Ierland daarentegen had ik lager verwacht.

Veel landen hebben hoogst onbetrouwbare cijfers. In Polen wordt bijv. veel illegaal geaborteerd. In Ierland is het trouwens verboden, de cijfers slaan op Iersen die in het buitenland een abortus laten uitvoeren.

Nog niet zo lang geleden was er het geval van een meisje van 15 jaar dat verkracht was. Er moest een rechtzaak aan te pas komen om haar het land te mogen laten verlaten.