PDA

Bekijk Volledige Versie : Vlaamse gemeente voert Sharia in



Marsipulami
10-06-11, 08:36
Alcoholverbod voor 'Bredene bastards'

vrijdag 10 juni 2011,


BREDENE - Bredene heeft als eerste Vlaamse gemeente een no-alcohol-zone. Wie op het Duinenplein een blik bier opent, riskeert 250 euro boete, of het nu dag, nacht, weekend of werkdag is. Enkel op de terrasjes van de aanpalende horecazaken, mag er gedronken worden.

'Ongezien', zegt Koen Van Heddeghem van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten. 'Tijdelijke maatregelen tijdens een festival of een voetbalwedstrijd, dat gebeurt al eens. Of bepaalde straten waar je tijdens de zomer 's nachts niet mag rondlopen met alcohol. Maar een blijvend verbod van zeven op zeven en 24 op 24 uur, dat is nieuw.'

'Al maanden zijn er op het plein problemen met een groep veertigers en vijftigers die er op de bankjes blikken bier drinken', zegt burgemeester Steven Vandenberghe (SP.A). 'Ze vallen voorbijgangers lastig en beginnen zelfs te vechten. De afgelopen maanden zijn er 31 pv's opgesteld, maar het haalt allemaal niets uit. Het Duinenplein is een van onze toeristische uithangborden. We willen niet dat het beeld van familievriendelijke kustgemeente besmeurd wordt. Daarom voeren we een volledig alcoholverbod voor die zone in. En we gaan het streng controleren hoor.'

justus
10-06-11, 09:19
dit is geen sharia maar bestrijding van alcoholmisbruik... is dat een paapse gedachtenkronkel? (oh nee, jullie denken niet maar jullie geloven de heilige stoel...).

knuppeltje
10-06-11, 09:40
Joesoef?

Iznogoodh
10-06-11, 09:50
Begint Mars zich zo te vervelen dat hij gewoon foutieve titels plaatst bij zijn berichten en dan op reacties wacht? Volgens mij is dat het gedrag van een internet troll.

justus
10-06-11, 10:13
Begint Mars zich zo te vervelen dat hij gewoon foutieve titels plaatst bij zijn berichten en dan op reacties wacht? Volgens mij is dat het gedrag van een internet troll.

te lang naar hatert en zijn alter-ego's gekeken denk ik.

Eric de Blois
10-06-11, 19:16
Vlaamse gemeente voert Sharia in


'Al maanden zijn er op het plein problemen met een groep veertigers en vijftigers die er op de bankjes blikken bier drinken', zegt burgemeester Steven Vandenberghe (SP.A). 'Ze vallen voorbijgangers lastig en beginnen zelfs te vechten. De afgelopen maanden zijn er 31 pv's opgesteld, maar het haalt allemaal niets uit. Het Duinenplein is een van onze toeristische uithangborden. We willen niet dat het beeld van familievriendelijke kustgemeente besmeurd wordt. Daarom voeren we een volledig alcoholverbod voor die zone in. En we gaan het streng controleren hoor.'

Weer een topictitel die de plank misslaat. In dit geval opzettelijk. Als dit de sharia is, valt het nog reuze mee, daar kan ik mee leven. Ik drink trouwens het liefst thee, bier nooit, dus.

Marsipulami
10-06-11, 19:27
Als dit de sharia is, valt het nog reuze mee, daar kan ik mee leven.

Wanneer zou de topictitel dan wel gepast zijn ? Als er een gemeentelijk reglement kwam voor het stenigen van overspelige vrouwen ?

rbn
10-06-11, 20:01
BREDENE - Bredene heeft als eerste Vlaamse gemeente een no-alcohol-zone. Wie op het Duinenplein een blik bier opent, riskeert 250 euro boete, of het nu dag, nacht, weekend of werkdag is. Enkel op de terrasjes van de aanpalende horecazaken, mag er gedronken worden.

ze lopen achter in belgië.. in amsterdam zijn er al jaren zones waar alcohol in de openbare ruimte verboden is..