PDA

Bekijk Volledige Versie : Erdogan bezorgd over Nederlandse politiek



knuppeltje
11-06-11, 13:37
De Turkse premier Erdogan maakt zich zorgen over de radicalisering van de Nederlandse politiek. het is voor het eerst dat Erdogan zich uitlaat over de gedoogsteun van de PVV, die tegen toetreding van Turkije tot de EU is.

"In de politiek sta ik lijnrecht tegenover radicalisering" zegt hij, "De juiste weg is de middenweg. Van radicalisme komt ellende voor de mensen in het land". Hij zegt zelf dat zijn AK-partij niet links en niet rechts is. "We werken alleen met degenen die dicht bij iedereen staan."

In een reactie noemt PVV-leider Geert Wilders Erdogan "een gevaarlijke islamist van het ergste soort." "Als hij de verkiezingen wint, neemt Turkije definitief afscheid van Europa.

Zorgen
SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut twittert: "de Turkse premier Erdogan maakt zich zorgen over radicalisering in de Nederlandse politiek. Ik maak me grote zorgen over de radicale politiek van Erdogan".

Morgen zijn er parlementsverkiezingen in Turkije. Verwacht wordt dat Erdogans partij voor de derde keer op rij zal winnen.(NOS)

Dat vind ik weer zo raar van die dolle blonde. Hij zegt zelf dat als Erdogan de verkiezingen wint, Turkije afscheid neemt van Europa, en dat is precies wat hij altijd al heeft gewild. En nu alles erop wijst dat Erdo gaat winnen, kan hij hij niet eens blij zijn en begint als een ordinair viswijf op Erdo te schelden.
Ik snap er niks van. Zal weer wel aan mezelf liggen natuurlijk. :confused:

justus
11-06-11, 13:41
erdogan heeft nog eens een keer gelijk ook. als er 1 typetje gevaarlijk is, is het wel die dolle blonde!

Bar
11-06-11, 13:45
erdogan heeft nog eens een keer gelijk ook. als er 1 typetje gevaarlijk is, is het wel die dolle blonde!
Dat maken we hier in Nederland wel uit.
Daar hebben we geen islamo-fascist uit Turkije voor nodig.

justus
11-06-11, 13:47
Dat maken we hier in Nederland wel uit.
Daar hebben we geen islamo-fascist uit Turkije voor nodig.

islamo fascist? we spreken hier over een alleszins gematigd politicus die toevaliigerwijs moslim is en keer op keer door die dolle blonde beledigd wordt...

het is geen israelische premier of zo...die zijn fascistisch pur sang alleen mag je dat niet hardop roepen...

Bar
11-06-11, 13:58
islamo fascist? we spreken hier over een alleszins gematigd politicus die toevaliigerwijs moslim is en keer op keer door die dolle blonde beledigd wordt...

het is geen israelische premier of zo...die zijn fascistisch pur sang alleen mag je dat niet hardop roepen...

"Erdoğan startte de eerste rondetafelgesprekken van burgemeesters tijdens de Habitat II-conferentie van de Verenigde Naties, wat leidde tot een wereldwijde, georganiseerde beweging van burgemeesters. Hiervoor kreeg Erdogan een prijs van de VN. Erdogan deed echter nog steeds radicale uitspraken. Ook verbood hij de verkoop van alcohol in de stedelijke diensten. Tijdens een politieke bijeenkomst op 6 december 1997 in de stad Siirt leest hij een gedicht voor van Ziya Gökalp met de zinsnede: "Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten". Op 12 april 1998 werd Erdoğan veroordeeld tot 6 maanden celstraf wegens aanzetten tot religieuze haat en poging tot vestiging van een islamitische staat."

Gematigd.....m'n neus.

Slinger
11-06-11, 14:11
De Turkse premier Erdogan maakt zich zorgen over de radicalisering van de Nederlandse politiek. het is voor het eerst dat Erdogan zich uitlaat over de gedoogsteun van de PVV, die tegen toetreding van Turkije tot de EU is.

"In de politiek sta ik lijnrecht tegenover radicalisering" zegt hij, "De juiste weg is de middenweg. Van radicalisme komt ellende voor de mensen in het land". Hij zegt zelf dat zijn AK-partij niet links en niet rechts is. "We werken alleen met degenen die dicht bij iedereen staan."

In een reactie noemt PVV-leider Geert Wilders Erdogan "een gevaarlijke islamist van het ergste soort." "Als hij de verkiezingen wint, neemt Turkije definitief afscheid van Europa.

Zorgen
SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut twittert: "de Turkse premier Erdogan maakt zich zorgen over radicalisering in de Nederlandse politiek. Ik maak me grote zorgen over de radicale politiek van Erdogan".

Morgen zijn er parlementsverkiezingen in Turkije. Verwacht wordt dat Erdogans partij voor de derde keer op rij zal winnen.(NOS)

Dat vind ik weer zo raar van die dolle blonde. Hij zegt zelf dat als Erdogan de verkiezingen wint, Turkije afscheid neemt van Europa, en dat is precies wat hij altijd al heeft gewild. En nu alles erop wijst dat Erdo gaat winnen, kan hij hij niet eens blij zijn en begint als een ordinair viswijf op Erdo te schelden.
Ik snap er niks van. Zal weer wel aan mezelf liggen natuurlijk. :confused:



Wij maken ons al decennia zorgen over de Turkse politiek.

Eric de Blois
11-06-11, 15:31
"In de politiek sta ik lijnrecht tegenover radicalisering" zegt hij, "De juiste weg is de middenweg. Van radicalisme komt ellende voor de mensen in het land". Hij zegt zelf dat zijn AK-partij niet links en niet rechts is. "We werken alleen met degenen die dicht bij iedereen staan."


Als een gematigde man als Erdogan dat zegt, zal hij wel gelijk hebben.

Laten we eerlijk zijn. Onder Erdogan is het met Turkije economisch een stuk beter gegaan. Zeg maar spektaculair beter. De staatsschuld is sterk gedaald, evenals de inflatie.

jenny enschede
11-06-11, 15:44
Als een gematigde man als Erdogan dat zegt, zal hij wel gelijk hebben.

Laten we eerlijk zijn. Onder Erdogan is het met Turkije economisch een stuk beter gegaan. Zeg maar spektaculair beter. De staatsschuld is sterk gedaald, evenals de inflatie.

Pardon?

Eric de Blois
11-06-11, 16:17
Pardon?

Is het onwaar dan?

jenny enschede
11-06-11, 18:16
Als een gematigde man als Erdogan dat zegt, zal hij wel gelijk hebben.

Laten we eerlijk zijn. Onder Erdogan is het met Turkije economisch een stuk beter gegaan. Zeg maar spektaculair beter. De staatsschuld is sterk gedaald, evenals de inflatie.


Is het onwaar dan?

Niet direct onwaar Eric, maar ook voor Erdogan ging het goed met Turkije en ik zou persoonlijk Erdogan niet gematig willen noemen.
Zie hiervoor het stukje wat Bar schreef.

nour_islam
11-06-11, 18:21
wat is er mis met dat gedicht? beter dan dat je roept atoombommen zijn onze wapens, tot de tand bewapende onder invloed van drugs zijnde militairen zijn onze soldaten, tanks onze helmen enz.

justus
11-06-11, 20:00
wat is er mis met dat gedicht? beter dan dat je roept atoombommen zijn onze wapens, tot de tand bewapende onder invloed van drugs zijnde militairen zijn onze soldaten, tanks onze helmen enz.

Voor sommigen is dat kennelijk hogere wiskunde.... Als bush had gezegd dat de kerktorens zijn kruisraketten waren had ik ongerwijfeld onmiddellijk aan een cover up van de cia gedacht...maar bij erdogan ben ik toch geneigd dat positiever uit te leggen... En dat is niet mis voor een atheist!:wow:

super ick
12-06-11, 01:36
Erdogan uit zorgen over ‘radicalisering’ van Nederland


Erdogan maakt zich zorgen over de 'radicalisering' van Nederland door de gedoogsteun van de PVV aan de Nederlandse regering. Foto AP


door Peter Zantingh

Binnenland
De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan maakt zich zorgen om de ‘radicalisering’ van Nederland. Hij zegt dat vandaag in NRC Handelsblad. Met name de invloed van de PVV in de huidige gedoogconstructie zorgt bij Erdogan voor bezorgdheid.

Tegen de krant en het NOS Journaal zei Erdogan:


“Ik kan me niet uitlaten over de interne aangelegenheden van Nederland. Dat zou niet goed zijn. Maar in de politiek sta ik lijnrecht tegenover radicalisering. De juiste weg is de middenweg. Van radicalisme komt ellende voor de mensen en het land.”

Bij het aantreden van het kabinet-Rutte riep Ankara de Nederlandse zaakgelastigde op het matje. De Turkse regering maakte zich zorgen over passages in het regeerakkoord die gevolgen hebben voor Turken.

Wilders liet zich in een reactie opnieuw fel uit over de Turkse premier: Erdogan is volgens hem “een gevaarlijke islamist van het ergste soort”. Hij blikte alvast vooruit op morgen: “Als hij de verkiezingen wint, neemt Turkije definitief afscheid van Europa.” SP-kamerlid Sadet Karabulut draait, in een reactie via Twitter, de stelling om: “Ik maak mij zorgen om de radicale politiek van Erdogan. Journalisten die in het gevang belanden. Minderheden die onder druk worden gezet.”

De relatie tussen de PVV en Turkije is moeizaam. De PVV van Geert Wilders is fel tegen toetreding tot de Europese Unie door Turkije. Begin vorig jaar werd een bezoek van een Kamerdelegatie aan Turkije afgeblazen omdat de Turkse regering Wilders niet wilde ontvangen. In de Turkse politiek is Wilders evenwel geen gespreksonderwerp; Turkije maakt zich het meest druk om de neerbuigende houding van Sarkozy, die eerder dit jaar met een stuk kauwgum in zijn mond op staatsbezoek kwam.

Morgen vinden in het land met 77 miljoen inwoners parlementsverkiezingen plaats. Naar verwachting wordt de AK-partij van Erdogan de grote winnaar bij deze verkiezingen.

Erdogan uit zorgen over (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/06/11/erdogan-uit-zorgen-over-radicalisering-van-nederland/)

justus
12-06-11, 08:51
en terecht laat Erdogan zich zo uit. nederland radicaliseert als de neten. debielen als wilders voorop en vele stomme varkens die daar achter aan hobbelen. Erdogan houdt meer rekening met mensenrechten, zorgt voor gelijke kansen voor mannen en vrouwen in Turkije, is tegen extremisme en wil graag toetreden tot de EU.

wilders zaait haat, is tegen moslims (of moet je eigenlijk marokkanen zeggen...) en heeft in zijn volledige politieke carriere nog nooit 1 zinnige opmerking gemaakt. een havist die werkelijk nooit iets heeft bijgeleerd en de weg naar de kapper kwijt is...
drama die vent en dat bemoeit zich met echte leiders???

Joesoef
12-06-11, 10:05
Als een gematigde man als Erdogan dat zegt, zal hij wel gelijk hebben.

Laten we eerlijk zijn. Onder Erdogan is het met Turkije economisch een stuk beter gegaan. Zeg maar spektaculair beter. De staatsschuld is sterk gedaald, evenals de inflatie.

Erdogan-Wahlen in der Türkei: Bis hierhin und nicht weiter - SPIEGEL ONLINE - Nachrichten - Politik (http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,768084,00.html)

knuppeltje
12-06-11, 10:07
Dat maken we hier in Nederland wel uit.
Daar hebben we geen islamo-fascist uit Turkije voor nodig.

Verder niets gebroken?

knuppeltje
12-06-11, 10:11
Wij maken ons al decennia zorgen over de Turkse politiek.

Ik hoop dat je er niet van kunt slapen. :lachu:

knuppeltje
12-06-11, 10:13
Niet direct onwaar Eric, maar ook voor Erdogan ging het goed met Turkije en ik zou persoonlijk Erdogan niet gematig willen noemen.
Zie hiervoor het stukje wat Bar schreef.

Sjonny, stop toch een met dat stom gelul van je.

jang0201
12-06-11, 10:38
erdogan heeft nog eens een keer gelijk ook. als er 1 typetje gevaarlijk is, is het wel die dolle blonde!

Onder Erdogan is het voor de gewone burger niet beter geworden, 60 uur werken voor 400 euro!
Gepost via http://m.maroc.nl

jang0201
12-06-11, 11:24
Beetje overdreven dat Nederland als de neten radicaliseert, de mensen worden wakker maar radicaliseren valt wel mee. Turkije is aan het radicaliseren, het land wordt steeds Islamitscher.
Gepost via http://m.maroc.nl

knuppeltje
12-06-11, 11:40
Onder Erdogan is het voor de gewone burger niet beter geworden, 60 uur werken voor 400 euro!
Gepost via http://m.maroc.nl

En dat betekent, ook al weet k niet in hoeverre dat klopt, dat het de laatste jaren er niet veel beter is geworden?

Wat een gelul. Er is hier de laatste dagen geen krant te vinden waarin die vooruitgang niet wordt aangehaald.

super ick
12-06-11, 11:47
Beetje overdreven dat Nederland als de neten radicaliseert, de mensen worden wakker maar radicaliseren valt wel mee. Turkije is aan het radicaliseren, het land wordt steeds Islamitscher.
Gepost via http://m.maroc.nl

Zolang er nog journalisten vast gezet worden omdat ze Turkije zouden beledigen,
zolang er niet gesproken mag worden over de Armeense genocide (daaaaaaaaar is tie weer, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hoooooooooooor)
kan Erdogan beter zwijgen.

Zo goed is zijn 'analyse' niet.

justus
12-06-11, 11:50
ach in nederland wordt er ook niet gesproken over oorlogsmisdaden tijdens de politionele acties...
in nederland wordt de collaboratie ook verzwegen....
in nederland mag je ook nog steeds niks zeggen over joden...

nederland is nauwelijks beter... en laten we het maar niet hebben over de nederlandse helpers van wikileaks...

justus
12-06-11, 11:51
Beetje overdreven dat Nederland als de neten radicaliseert, de mensen worden wakker maar radicaliseren valt wel mee. Turkije is aan het radicaliseren, het land wordt steeds Islamitscher.
Gepost via http://m.maroc.nl

ik ben atheist, dat voorop gesteld. maar als mensen een religie willen aanhangen is dat toch hun zaak? en het feit dat ze een religie aanhangen maakt ze toch nog niet radicaal? of is in jouw ogen (net eender als de ogen van die dolle blonde) iedere moslim een terroristische radicaal? en geldt dat dan ook voor grefo's, kattezieken en juden?

jenny enschede
12-06-11, 17:31
Sjonny, stop toch een met dat stom gelul van je.

Dank je ongemanierde lummel, mijn eerste antwoord naar u toe heeft mij een waarschuwing opgeleverd, daarom maar op deze manier.
Ik vind het onbeschoft dat een figuur als jij net als deze andere figuren denken dat ik John2 ben, vermoedelijk maakt mijn oom zo een indruk op jullie dat je hulp nodig bent.
Als jij je frustraties wilt botvieren op iemand doe het dan op de persoon zelf, maar laat een ander met rust en in haar waarde.

Eric de Blois
12-06-11, 21:54
Niet direct onwaar Eric, maar ook voor Erdogan ging het goed met Turkije en ik zou persoonlijk Erdogan niet gematig willen noemen.
Zie hiervoor het stukje wat Bar schreef.

Je hebt gelijk. Ik had mij gebaseerd op onvolledige bronnen. Maar ik geloof wel dat onder zijn bewind Turkije er economisch op vooruit is gegaan.

Eric de Blois
12-06-11, 22:32
Net als Poetin heeft Erdogan onmiskenbaar autoritaire trekjes

Iris Ludeker − 12/06/11

Bron: Trouw (http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/2444442/2011/06/12/Net-als-Poetin-heeft-Erdogan-onmiskenbaar-autoritaire-trekjes.dhtml)

http://static3.trouw.nl/static/photo/2011/16/9/7/20110612214102/media_xl_868012.jpg

ANALYSE - Premier Erdogan is succesvol, maar vertoont autoritaire trekjes. In 2023 wil hij als president het 100-jarig bestaan van de Turkse Republiek vieren. Krijgt de AKP de kans om in haar eentje een nieuwe grondwet op te stellen?

In de arbeiderswijk Kasimpasa in Istanbul staat de familie-eer hoog in het vaandel, ligt het hart op de tong en schrikken de bewoners niet terug voor een vuistgevecht. Eigenschappen die de Turkse premier Tayyip Erdogan, die er opgroeide, met zijn oude buurtgenoten deelt.

Opvliegendheid

Die opvliegendheid liet hij laatst weer zien, toen The Economist de wind van voren kreeg. Het Britse zakenblad had het gewaagd in een redactioneel commentaar de Turkse bevolking op te roepen morgen bij de parlementsverkiezingen op Erdogans tegenstanders te stemmen. Dat schoot de leider van de AK-Partij in het verkeerde keelgat: "De internationale media zijn niet blij met een nieuwe AKP-regering, omdat ze gesteund worden door Israël", aldus de premier.

De 'internationale media' hebben pech, want dat de AKP de verkiezingen gaat winnen, staat als een paal boven water. In de peilingen staat de islamitische partij op zo'n 40 tot 45 procent van de stemmen. In het Turkse systeem, dat een hoge kiesdrempel kent, betekent dat dat de partij meer dan de helft van de zetels zal winnen, en dus - voor de derde keer op rij - in haar eentje de regering kan vormen.

Kritische beschouwers, zoals The Economist, vinden dat lichtelijk verontrustend. Niet omdat de AKP het de afgelopen negen jaar slecht gedaan heeft. Integendeel: uit de financiële en maatschappelijke puinhopen die vorige regeringen achterlieten, wist de AKP Turkije op te stuwen in de vaart der volkeren. De economie ging er enorm op vooruit, het binnenland kwam tot ontwikkeling, er kwam toenadering tot de Europese Unie, andere buurlanden en de eigen Koerdische bevolking. En, niet onbelangrijk, de enorme invloed van het leger werd teruggedrongen.

Democratie in gevaar

Turkije is tegenwoordig een modern land, de zeventiende economie van de wereld. Van de aanvankelijke verdenking dat de AKP het land stiekem zou islamiseren is in negen jaar ook heel weinig gebleken. Maar, menen de critici, het gevaar schuilt dan ook niet in religie: het is de democratie die in gevaar is. Turkije dreigt geen nieuw Iran worden, maar een nieuw Rusland.

Erdogan heeft inderdaad wel wat weg van Vladimir Poetin. Zijn charisma heeft hem - net als de Rus - immens populair gemaakt onder een groot deel van de bevolking. Hetzelfde geldt voor zijn opvliegendheid en zijn soms agressieve toon, vooral jegens Israël.

Dat laatste slaat aan in Turkije, waar de bevolking zich solidair voelt met de Palestijnen en altijd al wat sceptisch is geweest over de nauwe banden tussen het eigen leger en dat van Israël. De Israëlische over- val op een Turks schip dat vorig jaar Gaza wilde bereiken - waarbij negen Turkse doden vielen - vormde de druppel.

Geen tegenspraak

Net als Poetin heeft Erdogan onmiskenbaar autoritaire trekjes. Van tegenspraak is hij niet gediend. Cartoonisten en journalisten die hem belachelijk maken of bekritiseren, kunnen een aanklacht verwachten. Het openbaar ministerie jaagt bovendien sinds enkele jaren op politieke tegenstanders van de AKP - leden van het leger, de media en universiteiten - die betrokken zouden zijn bij een couppoging. Honderden mensen zitten vast, onder wie vijftig tot zestig journalisten.

Alles wijst erop dat Erdogan nog langer de baas wil blijven. Op verkiezingsposters staat zijn portret naast een verwijzing naar 2023 - de honderdste verjaardag van de Turkse Republiek, in 1923 opgericht door de vader des vaderland, Kemal Atatürk. Erdogan lijkt vast van plan het tot die tijd uit te houden.

Als president verder

Als premier zal dat niet gaan, want de ongeschreven regel van de Turkse politiek schrijft voor dat een regeringsleider er na maximaal drie termijnen mee ophoudt. Het vermoeden bestaat echter dat Erdogan - spiegelbeeldig aan wat Poetin in Rusland deed - straks als president verder wil, om zo de resterende jaren tot 2023 vol te maken.

Lakmoesproef voor die ambities zal de nieuwe grondwet zijn die de AKP zegt te willen maken als ze de verkiezingen wint. De oude grondwet stamt uit begin jaren tachtig, en werd door de toenmalige militaire junta opgesteld. Bijna iedereen in Turkije - ook de oppositie - is het erover eens dat het land toe is aan een nieuwe, door burgers geschreven constitutie.

Eric de Blois
12-06-11, 22:34
Jenny en Bar zaten dus dichter bij de waarheid dan ik. Zie bovenstaande.

jenny enschede
12-06-11, 23:27
Jenny en Bar zaten dus dichter bij de waarheid dan ik. Zie bovenstaande.

Die ligt meestal in het midden Eric.

Alleen als hij 2/3 meerderheid krijgt, verwacht ik donkere tijden voor Turkije.

super ick
12-06-11, 23:39
islamo fascist? we spreken hier over een alleszins gematigd politicus die toevaliigerwijs moslim is en keer op keer door die dolle blonde beledigd wordt...

het is geen israelische premier of zo...die zijn fascistisch pur sang alleen mag je dat niet hardop roepen...

Justus ik wordt schijtziek van jou.

Het gaat hier om de opmerkingen van Erdogan op politieke ontwikkelingen in Nederland.

Slik je Jodenhaat dus even in. Israel heet er geen flikker mee te maken.

Lees de berichten ook even. Zo gematigd is Erdogan niet. Als het moslims betreft is een kinderhand bij velen hier al snel gevuld. Er zitten nog steeds Journalisten vast in Turkije. Je kunt er zo opgesloten worden i.v.m. belediging van de staat.

justus
13-06-11, 09:11
Justus ik wordt schijtziek van jou.

Het gaat hier om de opmerkingen van Erdogan op politieke ontwikkelingen in Nederland.

Slik je Jodenhaat dus even in. Israel heet er geen flikker mee te maken.

Lees de berichten ook even. Zo gematigd is Erdogan niet. Als het moslims betreft is een kinderhand bij velen hier al snel gevuld. Er zitten nog steeds Journalisten vast in Turkije. Je kunt er zo opgesloten worden i.v.m. belediging van de staat.

hoho,
jij hebt het over jodenhaat. goed, ik heb de pest aan de israelische politiek en de pest aan lieden die dat uberhaupt denken te kunnen verdedigen en ik heb de pest aan reli fanaten waaronder de joodse exponent ronaldje, je weet wel die dwaas die mij voor pinda uitmaakt en pretendeert dat ie mijn historie beter kent dan ik...triest tiepje.

terug naar de topic, erdogan is moslim en komt daar voor uit. ik kan me voorstellen dat ie een jaar of 15 geleden fanatieker was dan nu omdat ie 15 jaar geleden in een land woonde waar het openlijk belijden van religie verdacht werd bevonden. in een tijd waar de generaals heel veel te vertellen hadden in turkije, waarin turkije een politiestaat was. die tijden veranderen, langzaam maar ze veranderen wel. en erdogan is opgeschoven naar het midden.

dat geeft zo'n debiel als wilders nog niet het recht om een staatshoofd, gematigd en wel, uit te maken voor een islamist van extreme orde, gevaarlijk en zo. en als je je dan realiseert wie de moeder van wilders is, door wie wilders gefinancierd wordt....dan begrijp je weer een beetje wat voor gevoelens de ronaldjes van deze wereld oproepen bij normale atheisten zoals ik.

knuppeltje
13-06-11, 10:10
...dat een figuur als jij net als deze andere figuren denken dat ik John2 ben,...

Ok, stop dan zelf met je onnoemelijk stom gelul. Maar blijkbaar is het een familiekwaal dus.

Mark
13-06-11, 11:32
De Turkse premier Erdogan maakt zich zorgen over de radicalisering van de Nederlandse politiek. het is voor het eerst dat Erdogan zich uitlaat over de gedoogsteun van de PVV, die tegen toetreding van Turkije tot de EU is.

"In de politiek sta ik lijnrecht tegenover radicalisering" zegt hij, "De juiste weg is de middenweg. Van radicalisme komt ellende voor de mensen in het land". Hij zegt zelf dat zijn AK-partij niet links en niet rechts is. "We werken alleen met degenen die dicht bij iedereen staan."

In een reactie noemt PVV-leider Geert Wilders Erdogan "een gevaarlijke islamist van het ergste soort." "Als hij de verkiezingen wint, neemt Turkije definitief afscheid van Europa.

Zorgen
SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut twittert: "de Turkse premier Erdogan maakt zich zorgen over radicalisering in de Nederlandse politiek. Ik maak me grote zorgen over de radicale politiek van Erdogan".

Morgen zijn er parlementsverkiezingen in Turkije. Verwacht wordt dat Erdogans partij voor de derde keer op rij zal winnen.(NOS)

Dat vind ik weer zo raar van die dolle blonde. Hij zegt zelf dat als Erdogan de verkiezingen wint, Turkije afscheid neemt van Europa, en dat is precies wat hij altijd al heeft gewild. En nu alles erop wijst dat Erdo gaat winnen, kan hij hij niet eens blij zijn en begint als een ordinair viswijf op Erdo te schelden.
Ik snap er niks van. Zal weer wel aan mezelf liggen natuurlijk. :confused:

Laat Erdogan zich meer zorgen maken over de Koerden, de Armeniers, de Syriers, de macht van het leger in zijn land etc etc. Laat hem zorgen maken over zijn duidelijke pogingen tot infiltratie in ons land door zijn landgenoten op te roepen niet te integreren.

Met ons heeft ie weinig te maken en laten we hopen dat dat zo blijft. In de EU? Waarom? Wie wordt er beter van als Turkije in de EU komt? Turkije ligt in Azie.

knuppeltje
13-06-11, 11:38
Waarom? Wie wordt er beter van als Turkije in de EU komt?

De meningen daarover zijn uiterst verdeeld. Maar voorlopig zal indien het gebeurt nog wel enige jaren duren.

jenny enschede
13-06-11, 11:51
Ok, stop dan zelf met je onnoemelijk stom gelul. Maar blijkbaar is het een familiekwaal dus.

Leg mij eens uit waarin ik onnoemelijk stom lul, want ik ben me geen kwaad bewust en oriënteer mij op de media die de laatste dagen vol stond over Erdogan waaronder diverse stukjes wat hij van plan is voor Turkije zoals de Islamitische wetten invoeren naar voorbeeld van Iran.
Als ik dit lees en zie wat er gebeurd met de burgers in Iran, dan gaan mij de haren rechtop staan.
Verder kun je over deze Erdogan je afvragen of hij ze allemaal op een rijtje heeft, gezien de dreigende taal naar landen zoals bijvoorbeeld Israël.
In iedergeval van diplomatiek heeft hij nog nooit gehoord en is Turkije verder weg dan dat ze ooit de laatste 30 jaar zijn geweest.

knuppeltje
13-06-11, 11:53
ik ben me geen kwaad bewust.

Daar was ik al bang voor.

jenny enschede
13-06-11, 12:06
Daar was ik al bang voor.

U zei dat mijn mening niet klopte en ik vroeg u hierom uitleg, waarom geeft u mij dan niet gewoon antwoord, wat er niet klopte of waarom u het een gelul vond, ik ben namelijk benieuwd naar uw gedachtegang in deze zodat ik me een beeld kan vormen bij de mening die u gaf.
Immers u stelt dat mijn antwoorden niet klopten, dit terwijl ik "Bar" mening deelde en hem gelijk gaf in deze stelling, termeer omdat zijn stellingen simpel zijn terug te vinden op internet.
Dus nogmaals waarin ben ik de fout ingegaan, komt het misschien omdat ik blond ben en u hierdoor een bevooroordeelde mening heeft?

justus
13-06-11, 12:09
De meningen daarover zijn uiterst verdeeld. Maar voorlopig zal indien het gebeurt nog wel enige jaren duren.

daarin heb je gelijk. het had overigens ook zo lang moeten duren met griekenland, hongarije, roemenie, bulgarije, tsjechie, slowakije, estland, letland, litouwen, portugal, malta, cyprus, polen en ierland
allemaal landen die niet vanwege de economie maar vanwege de politiek zijn toegevoegd.
ik zie overigens liever turkije als lid dan griekenland...

knuppeltje
13-06-11, 12:14
EU dringt aan op verdere hervormingen Turkije.

Brussel - De uitslag van de verkiezingen in Turkije opent de weg voor het versterken van de democratische instituties en voor de verdere modernisering van het land in lijn met de Europese waarden en normen.

EU-president Herman van Rompuy en voorzitter José Manuel Barroso van de Europese Commissie hebben dat maandag aan de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan geschreven. Diens AKP werd zondag de grote winnaar bij de Turkse verkiezingen.

"We zijn ervan overtuigd dat de komende periode nieuwe mogelijkheden biedt voor verdere hervormingen, inclusief het werk aan een nieuwe grondwet", schrijven Van Rompuy en Barroso.

Ze dringen daarbij aan op een breed draagvlak en een geest van dialoog en compromis. Het vertrouwen tussen Turkije en de EU-landen kan zo worden verstekt.

Zondagavond kwam Ria Oomen, de Turkije-rapporteur van het Europarlement, met een vergelijkbare boodschap.(NU.nl)

justus
13-06-11, 12:17
EU dringt aan op verdere hervormingen Turkije.

Brussel - De uitslag van de verkiezingen in Turkije opent de weg voor het versterken van de democratische instituties en voor de verdere modernisering van het land in lijn met de Europese waarden en normen.

EU-president Herman van Rompuy en voorzitter José Manuel Barroso van de Europese Commissie hebben dat maandag aan de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan geschreven. Diens AKP werd zondag de grote winnaar bij de Turkse verkiezingen.

"We zijn ervan overtuigd dat de komende periode nieuwe mogelijkheden biedt voor verdere hervormingen, inclusief het werk aan een nieuwe grondwet", schrijven Van Rompuy en Barroso.

Ze dringen daarbij aan op een breed draagvlak en een geest van dialoog en compromis. Het vertrouwen tussen Turkije en de EU-landen kan zo worden verstekt.

Zondagavond kwam Ria Oomen, de Turkije-rapporteur van het Europarlement, met een vergelijkbare boodschap.(NU.nl)

met lidstaten als een griekenland zou ik als ik erdogan was europa niet zo heel erg meer vertrouwen...

jenny enschede
13-06-11, 12:19
EU dringt aan op verdere hervormingen Turkije.

Brussel - De uitslag van de verkiezingen in Turkije opent de weg voor het versterken van de democratische instituties en voor de verdere modernisering van het land in lijn met de Europese waarden en normen.

EU-president Herman van Rompuy en voorzitter José Manuel Barroso van de Europese Commissie hebben dat maandag aan de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan geschreven. Diens AKP werd zondag de grote winnaar bij de Turkse verkiezingen.

"We zijn ervan overtuigd dat de komende periode nieuwe mogelijkheden biedt voor verdere hervormingen, inclusief het werk aan een nieuwe grondwet", schrijven Van Rompuy en Barroso.

Ze dringen daarbij aan op een breed draagvlak en een geest van dialoog en compromis. Het vertrouwen tussen Turkije en de EU-landen kan zo worden verstekt.

Zondagavond kwam Ria Oomen, de Turkije-rapporteur van het Europarlement, met een vergelijkbare boodschap.(NU.nl)

En jij vraagt je niet af waarom ze komen met deze boodschap?
Het ging toch zogoed met Turkije?

knuppeltje
13-06-11, 12:37
ik zie overigens liever turkije als lid dan griekenland...

Die Grieken zijn je reinste oplichters, altijd al zo geweest. In de oudheid werd er al gewaarschuwd voor de giftigheid van hun geschenken. Pas kan je daar een prachtig citaat van geven. Ik ook natuurlijk, maar dan moet ik wel even gaan zoeken en hij shudt het zo uit zijn mouw.

Het vervelende is wel dat wij ons zo gewillig hebben laten oplichten door die gasten. Is het niet omdat anders de gevolgen nog wel eens veel slechter zouden kunnen zijn, misschien ook om dat sadomasochistisch gedrag van ons bij de opneming van die oplichters, en de jaren erna dat we ook niets tegen hun bedrog deden, dat we daarmee een bepaalde verplichting zijn aangegaan, ook al vind ik de eventuele gevolgen als we ze laten barsten belangrijker dan spijt over ons vertoonde sadomasochisme. Ik bedoel, achteraf alsmaar mokkend spijt zitten hebben is tenslotte alleen maar verloren tijd, gedane zaken nemen geen keer.

knuppeltje
13-06-11, 12:43
En jij vraagt je niet af waarom ze komen met deze boodschap?
Het ging toch zogoed met Turkije?

Nou nee, dat is me volkomen duidelijk.

Wie zij dat? Er werd gesteld dat onder Erdo in Turkije het economisch een heel stuk vooruit is gegaan, niets meer en niets minder.

Dus pleurt op naar naar die zogenaamde oom van je met je dom getrol.

knuppeltje
13-06-11, 12:46
met lidstaten als een griekenland zou ik als ik erdogan was europa niet zo heel erg meer vertrouwen...

Nou, nou, niet zo pessimistisch. Wij zijn er ook nog. :student:

Iznogoodh
13-06-11, 14:32
Die Grieken zijn je reinste oplichters, altijd al zo geweest. In de oudheid werd er al gewaarschuwd voor de giftigheid van hun geschenken. Pas kan je daar een prachtig citaat van geven. Ik ook natuurlijk, maar dan moet ik wel even gaan zoeken en hij shudt het zo uit zijn mouw.Timeo Danaos et dona ferentes.
Toegeschreven aan de mytische priester Laocoön, van wie je in het Vaticaanse Museum een fraai beeld kunt zien.

jenny enschede
13-06-11, 14:46
Nou nee, dat is me volkomen duidelijk.

Wie zij dat? Er werd gesteld dat onder Erdo in Turkije het economisch een heel stuk vooruit is gegaan, niets meer en niets minder.

Dus pleurt op naar naar die zogenaamde oom van je met je dom getrol.

Vertel mij dan eens waarop Turkije tijdens Erdogan erop vooruit is gegaan?
A. Zijn er meer vrijheden voor de bevolking?
Nee sterker nog de vrouwen zijn door nieuwe wetten verder onderdrukt in Turkije, zoals bijvoorbeeld het verplicht dragen van hoofddoekjes.
B. Zijn er minderheids groepen erop vooruitgegaan in Turkije?
Nee onder bewind van Erdogan zijn er meerdere beperkingen opgelegt.
En zo kunnen we een waslijst opnoemen van feiten.
Economisch is turkije er op vooruit gegaan, omdat de overheid dook in het gat die de westerse wereld achter liet door export beperkingen.
En dan nog is er geen Turk in Turkije die hiervan profiteerde.

En about John, zou zeggen doe hem een huwelijk aanzoek, maf.

Joesoef
13-06-11, 15:17
Nee sterker nog de vrouwen zijn door nieuwe wetten verder onderdrukt in Turkije, zoals bijvoorbeeld het verplicht dragen van hoofddoekjes.


Voel jij je wel goed John, hebben ze bij het ombouwen nog meer weggehaald?

justus
13-06-11, 15:39
Voel jij je wel goed John, hebben ze bij het ombouwen nog meer weggehaald?

een totale lobotomie wellicht?:jeweetog:

David vs Goliath
13-06-11, 15:50
Als een gematigde man als Erdogan dat zegt, zal hij wel gelijk hebben.

Laten we eerlijk zijn. Onder Erdogan is het met Turkije economisch een stuk beter gegaan. Zeg maar spektaculair beter. De staatsschuld is sterk gedaald, evenals de inflatie.

Precies :fpetaf:

volgens meest van deze idioten hier , het is niet wat men zegt , het is wel wie het zegt haha

NL is overduidelijk zich aan het radicalizeren is met betrekking tot moslims & islam althans , jammer voor NL die eens een oase van tolerantie was temidden van al die Europeese woestijn van intolerante landen toen ...

Joesoef
13-06-11, 19:30
nrc.nl :: Snelle duiding bij het belangrijkste nieuws (http://www.nrc.nl)

‘Overwinning Erdogan impuls voor toetreding EU’



door Hans Klis (http://www.nrc.nl/nieuws/door/hans-klis/)

Buitenland (http://www.nrc.nl/nieuws/categorie/buitenland/) De Europese Unie hoopt dat de overwinning van de partij van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan een nieuwe impuls geeft aan de hervormingen binnen Turkije en de toetredingsonderhandelingen met de EU.
Dat schreven de voorzitter van de Europese Raad, Herman van Rompuy en José Manuel Barroso, voorzitter van de Europese Commissie, in een gezamenlijke brief om Erdogan te feliciteren:

“Dit resultaat maakt de weg vrij voor een versterking van de democratie in Turkije en een modernisering van het land in lijn met de Europese waarden en normen. We zijn ervan overtuigd dat er een periode aanbreekt met nieuwe mogelijkheden voor verdere hervormingen, waardoor het vertrouwen tussen Turkije en de EU-lidstaten verder groeit.”
Begin maart uitte (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/04/europese-commissie-bezorgd-over-aanhouding-turkse-journalisten/) de EU nog haar zorgen over de aanhouding van tien journalisten en schrijvers in Turkije. Zij werden opgepakt in het kader van een onderzoek naar een vermeende coup op de regering. In een verklaring liet de Europese Commissie toen weten dat Turkije als kandidaat-land “dringend haar juridische kader voor de uitoefening van de vrijheid van de pers op significante wijze moet verbeteren.”
Overwinning Erdogan niet genoeg om grondwet aan te passen

De AK-partij van de Turkse premier Erdogan won gisteravond de parlementsverkiezingen (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/06/12/turkije-vandaag-naar-de-stembus-voor-nieuw-parlement/). De partij behaalde volgens de Turkse staatstelevisie vijftig procent van de stemmen; genoeg om vier jaar langer alleen te regeren, maar niet voldoende om de grondwet in haar eentje aan te passen (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/06/12/erdogan-roept-op-tot-nationale-eenheid-in-overwinningsspeech/).
De belangrijkste oppositiepartij, de Republikeinse Volkspartij, eindigde als tweede met 26 procent van de stemmen. Een andere oppositiegroep, de Nationalistische Actiepartij, behaalde dertien procent, ruim boven de drempel van tien procent die bedoeld is om splinterpartijen buiten het parlement te houden.
De uitslag komt voor de regeringspartij neer op 326 van de 550 zetels in het parlement. In het oude parlement had de AK-partij 331 zetels. Hoewel de uitslag betekent dat de AK zonder steun van andere partijen kan regeren, is het een tegenvaller voor Erdogan, die de in 1982 onder toezicht van het leger doorgevoerde grondwet wil vervangen door een nieuwe grondwet met ‘basale rechten en vrijheden’. Voor wijziging van de grondwet is een tweederde meerderheid vereist.
Lees meer over de Europese Unie (http://www.nrc.nl/nieuws/trefwoord/europese-unie/) en Turkije (http://www.nrc.nl/nieuws/trefwoord/turkije/).

Mothership
13-06-11, 20:19
Behalve de positieve economische ontwikkelingen zou ik geen zinnig woord over Turkije kunnen inbrengen.

Zeg laatst een nieuws-item op de Duitse TV dat veel Turkse jongeren uit Duitsland naar Turkije gaan om emplooi te vinden hetgeen ze ook vaak nog lukt.

Turkije is wat mij betreft in dat opzicht dan ook een positieve uitzondering. De rest van de Arabische wereld doet het een stuk slechter.

Turkije kende het afgelopen decennium een hoge economische groei en hoort met wat andere landen, waaronder Zuid-Korea, tot de "Next 11".

Mark
13-06-11, 20:38
De rest van de Arabische wereld .....".

?????

Mothership
13-06-11, 20:43
?????

Ik flikker het voor het gemak even op één grote hoop :knipoog:

knuppeltje
14-06-11, 09:23
Vertel mij dan eens waarop Turkije tijdens Erdogan erop vooruit is gegaan?

Pleurt toch op met je getrol en ga met je lego spelen.

mark61
14-06-11, 09:30
Ik flikker het voor het gemak even op één grote hoop :knipoog:

Onze deskundoloog die zo graag zinnige discussies houdt :confused:

reallife
14-06-11, 10:06
Ik flikker het voor het gemak even op één grote hoop :knipoog:

Kweet niet of de betreffende landen dat kunnen waarderen. :argwaan:

jenny enschede
14-06-11, 11:33
Voel jij je wel goed John, hebben ze bij het ombouwen nog meer weggehaald?

Wat en waar slaat dit nu weer op?
Na de waarschuwing van u in mijn mailbox begrijp ik dat u een moderator bent, iemand die een discusie in goede banen moet leiden.
Wat ik dan niet snap en dat gaf ik u ook al aan in mijn privemail naar u toe dat u als moderator mee werkt aan het stichten van verwarring op uw eigen forum, immers u kunt toch mijn ip-adres en die van John vergelijken en hierdoor deze verwarring weg nemen?
Maar nee u komt met een antwoord dat ik mij zou hebben laten ombouwen, wat ik een grove belediging vind.
Misschien dat het in uw cultuur het een eer is, maar in mijn beleving toch echt niet.

jenny enschede
14-06-11, 11:36
Pleurt toch op met je getrol en ga met je lego spelen.

Wat nu trollen, u komt met een beschuldiging en ik vraag u om opheldering.
U zei dat ik onzin schreef, dus nogmaals waar?
En anders zou een sorry op die plaats een uitkomst zijn.

Mothership
14-06-11, 11:45
Kweet niet of de betreffende landen dat kunnen waarderen. :argwaan:

In elk geval doen die Turken het zo slecht nog niet.

Turkije snelste groeier na China. Bron (http://www.nujij.nl/economie/turkije-land-met-grootste-economische-groei-na.11776262.lynkx)

Wellicht in tegenspraak met de gangbare gedachte maar goed....what's new.